Heinäkuun hellemasut 2013 * Joulukuussa *

Miehen osallistumisesta, ultriin osallistuu, tosin huomiseen ultraan ei pääse, mutta ei haittaa, koska jos sieltä tulee huonoja uutisia niin mieluummin otan ne yksin vastaan. jatkossa sitten järkkää työhommat niin että pääsee mukaan.
Meidän kuopuksen piti olla se viimeinen, niin olisin halunnu pitää sukupuolen yllätyksenä synnytykseen saakka. sillon näytti etten saa ukkoa mukaan ultraan, tokas että mitä järkeä on sinne tulla jos ei saa edes kysyä kumpi siel on :D
Meil on siis kolme ultraa lääkärin tekemänä ja sit neuvolan tädillä on oma uä laite millä se sit kattoo normi neuvolakäynneillä jos kone on päällä :)
Kuinka monta ultraa muilla?
Neuvolassa käy kans mukana jos töiltään pääsee, eli n. kolme kertaa odotuksen aikana. Se on ollu mustaki ihan kivaa, ja saapa ukkokin purkaa tuntojaan. Meillä on ihan sika ihana neuvolan täti! Se kyselee paljon, on kiinnostunu ja kuuntelee. Sillon kun mies on mukana niin osaa ottaa hänet hyvin huomioon, juttelee miehelle ja kyselee siltäkin kaikkea mahdollista :)

Flunssan oireista, mulla tuntuu että nokassa ois koko ajan tavaraa, vaikkei se tukossa ookaan. ärsyttävää silti!

Huomenna tosiaan se kovasti jännitetty ja odotettu ultra... meinaa jännittää niin paljon että maha on sekasin.

pahoinvointi, väsymys ja palelu on välillä ihan älytöntä! Kun huono olo iskee, makaan sohvalla, jos ipanat on jotain vailla, ruokaa tms. niin äkkiä käyn laittaa niille annokset nokan eteen ja takas sohvalle pötköttämään että huono olo helpottaa. Päivät menee silmät ristissä, ja saatan hyvinkin sammua istualleen! Kahviakaan ei voi juoda kun sen hajukin jo ällöttää :x välillä palelee niin että jos on aluspaita, pitkähihainen ja fleece takki päällä niin silti saa mennä viel peiton alle. hurr...

MrsO
 
Tääl on kans flunssanoireita, tai no niistää joutuu kokoajan ja jatkuvasti tukossa et ei nyt enää oireista voi puhua :D alko tosiaan samoihin aikoihin ku plussasin.
Huomenna ois eka ultra, huikeeta :heart: tosin pelottaa samalla ihan sikanaa ettei siellä oo mitään.. Voihan se kesken mennä vaikkei mitään vuotoja ole?? ei vaan uskalla olla positiivinen.. Tosin eka neuvola pari viikkoa sitte ni muistelin et oisin samalla tavalla vähätelly raskautta, kaipa suojelen itteäni pikkasen huonoilta uutisilta ;)
Ihanat kaks päivää vapaata, saa maata ihan luvan kans sohvalla.
Meillä mies kävi ekassa neuvolassa. Tosin kaverin otan nyt ultraan mukaan ku jos siellä ei mitään ole ni mielummin ajelen jonkun kanssa kotiin ku yksin itkua tihrustaen. Mies ei enää ole kuvioissakaan ni mielelläni otan (mahdollisesti) tulevan kummin mukaan ultraan.
Muuten olot hyvät, ei kummempia oireita enää, kaikki siis muuten hyvin :)

Ötökkä 10+6
 
Miehen osallistuminen; ultriin tulee mukaan, kuin myös lääkärineuvolaan. Muutoin neuvolat hoidan yksinäni, ihan vain senkin vuoksi ettei aina tarvitse sumplia esikoiselle hoitajaa.
Suosittelen myös eläväinen, että yrität saada miehesi edes ultriin mukaan. Esikoisesta huomasin, että miehellekin odotus muuttui paljon konkreettisemmaksi nähtyään ultrakuvassa pienen ihmisalkumme. :) Tällöin myös odotus muuttui enemmän yhteiseksi odotukseksi "naiseni on raskaana" - odotuksesta.

MrO, täällä se perus on kaksi ultraa - nt- ja r-ultra. Km-taustan vuoksi sain kunnalliselta tuon ar-ultran.
Esikoisesta olin neljässä ultrassa - hätäinen ar-ultra rv 7+0 turhuttelun vuoksi, nt-ultra ja kaksi r-ultraa, kun ensimmäisessä ei sydämen verisuonia saatu näkyviin.

Tsemppiä Madagascar tuon pahoinvoinnin kanssa!

(.) Olo alkaa tasaantumaan. Väsymys ja pahoinvointi ovat laantuneet, mutteivät täysin kadonneet. Tissikipu ei ole enää niin kärjistynyttä, vaikka todella arat vielä ovatkin. En tiedä pitäisikö huolestua vai ottaa lunkisti ajatuksella, että tämä on nyt sitä hyvää välivaihetta oireiden kanssa...

Ilyana ja Papu 8+3
 
Mikäli on mennyt kesken ja mitään vuotoja ei tule tai ei ole tullut, niin milloin ne vuodot sitten tulee? Pakkohan sitä jossain vaiheessa on verta hulahtaa enempi tai vähempi? En tajua? Valaiskaa nyt tyhmää. :ashamed: Koska itselläni aikaisemmat kaksi keskenmenoa aiheuttivat verenvuotoa ja siitä tiesin ja mahakivuista että kesken menee (menivät ihan tosi varhaisilla viikoilla) Nyt viikkoja 9+6
 
Viimeksi muokattu:
Identity, mulla kans huomenna ultra, ja aivan samat ajatukset kun sulla. Pelottaa ja jännittää ihan sikana jos siel ei sit ookaan mtn, ja oon koittanu nyt ottaa iisisti tän raskauden suhteen, en siis nostele toivoa kovin, ihan niinku valmitautuis huonoihin uutisiin.
Piti ihan päättää että nyt loppuu noi ajatukset ja katotaan to mitä siellä on ja murehditaan sitten jos on murehdittavaa.

MrsO
 
Minulla kans huomenna eka ultra, viikkoja siis huomenna kasassa tasan 9+0 neuvolan laskujen mukaan..tosin olen aika varma, että todellisuudessa viikkoja pikkuisen vähemmän, kun kuukautiset eivät ihan hirmu säännölliset olleet ennen raskautumistani.. Mies tulee mukaan, oli mukana myös ekassa neuvolassa. Ei varmaan jatkossa joka neuvola käynnille tule..mut ultriin yrittää kyllä päästä.. ja tietysti jos työt antaa myöten niin sitten myös neuvolaan :)
 
Eka neuvola oli tänään. Eipä siellä mitään ihmeempiä. Hmg, verenpaine ja pissanäyte oli ok. Hieman on käytännöt muuttunut edellisestä kerrasta. Eli lääkärissä käydään nyt vain kerran, aiemmin muistaakseni kolmesta, mutta ultraan pääsee edellisen yhden kerran sijaan kahdesti. Täytyy vaan mennä kauemmaksi, toisaalta ihan kun neuvolassa sanottiin on siellä paremmat laitteet. Mies lähtee mukaan. Konkretisoituu odotus sillekin. Neuvola käynnit on helpompi järjestää niin että menen yksin. Labra aika on ensi viikolla ja ultra aika tulee postista. La on neuvolan mukaan 19.7 mutta ei sitä vielä tarvitse muuttaa, sitten ultran jälkeen.

Ihan kun jotain muutakin olis pitänyt kirjoittaa, mutta katosi.

alanna 8+4
 
Heipparallaa! Minulle saa LA:n muuttaa 5.7. -> 10.7. Tänään kävin neuvolassa ja ultratessa ensin löydettiin sydänäänet, sitten pikkukaveri venytteli ja pyörähteli, oikoi jalkojaan ja meni välillä pää alaspäin, liekö kuperkeikkoja harjoitellut. Mittojen perusteella muutettiin tuota LA:takin muutamalla päivällä, niin kuin olin itse jo laskeskellutkin. Huih, jännää!

Pahoitteluni menetyksiä kokeneille. Vatsanpohja pyörähtää ympäri, kun kuvittelenkin, kuinka pahalta sellainen voisi tuntua... Jaksamisia kaikille!

Lalleri 10+0 (?)
 
HeavyMetalMama miulla viime raskaudessa ei ollu mitään vuotoja ja vkolla 10+5 tai 6 ultrassa huomattiin keskeytynyt keskenmeno,sikiön kehitys oli loppunut viikolle 5-6,ei siis aina oo vuotoja ja varsinkaa keskeytyneissä keskenmenoissa ainakaan heti ei tuu mitää :(.

Kävin tänään neuvolassa kuunteluttamassa sydänäänet ja oli taas niiin iso helpotus kuulla pienen sydämmen syke,neuvolan tätikii oli ihan innoissaan (viimeeks ei ite ollu paikalla) kun löysi äänet ja huokas helpotuksesta :heart:. On niiiin rakastunut :heart:.

Onnea teille joilla ultrat häämöttää :heart:. Kohtahan kaikki ollaan saavutettu sekii etappi ja ruvetaan odottelee rakenneultria ja sit heinäkuuta :D. Eiks se jotenkii nii mee ettei oikee tajuu elää hetkessä vaan kokoajan odottaa jotain odotuksen aikana :LOL:....ainakii näin moni on sanonut ja myönnän itsekkin sortuneeni tuohon...jospa vaan osais elää hetkessä ja nauttis jokaisesta hetkestä :heart:....niii,jospa ja jospa!!

Nyt rankan työpäivän jälkee suihkuun ja nauttiman 3 vapaa päivästä,meinaan niin tehdä joulusiivouksen ja kaiken muunkin valmiiksi ja sit antaa vaa olla ja joulun tulla :xmas:.

~Emmuli~ & Pikkuinen 10+5 (6) :heart:
 
Ultrakertoja on kaksi meilläpäin. Nt-ultra ja rakenneultra. Mulle tulee kolme ultrauskertaa koska kävin yksityisellä varhaisultrassa.

Mies osallistuu ihan ymmärtäväisesti tähän raskauteen ja tekee mun puolesta myös kotihommia ja hoitaa esikoista jos oon joinain iltoina erityisen väsynyt. Neuvolaan tai ultriin ei tule, sillä on aina töissä silloin. Esikoisen odotuksessa roudasin sen ultriin ja valmennuksiin mukaan ja mielellään hän siellä olikin. Nyt koen ,etten tarvi mukaan noihin pakollisiin niin paljoa että joutuis ottamaan palkatonta töistä. Synnytykseen sitten tulee mukaan tietty <3

Tsemppiä kaikille ultraan meneville! :)

Karoliina 8+0 poks
 
Tsemppiä kaikille ultraan menijöille tänään, teitä olikin monta! Odotellaan kuulumisia! :) Meilläkin kunta tarjoaa nt-ultran ja rakenneultran. Itse kävin jo yksityisellä 6+6 ar-ultrassa ja huomenna mennään toiseen ar-ultraan 9+0. Jännittää jo!

Meillä mies tulee mukaan kaikkiin ultriin ja neuvoloihin, aina kun pääsee. Ekaan lääkärineuvolaan tammikuussa ei valitettavasti pääse työmatkan vuoksi. Mua ei yhtään häiritse miehen läsnäolo tutkimuksissa ym. kun tuossa lapsettomuushoitojen aikana se on tottunut jo näkemään mun "ronkkimista", eikä hätkähdä mistään. Synnytykseenkin haluan sen ehdottomasti mukaan ja on kyllä innolla tulossakin! :heart:

Vienda 8+6
 
Meilläkin kuuluu raskaudenseurantaan kaksi ultraa, np- ultra ja rakenneultra. Käytiin itse varhaisultrassa yksityisellä, joten kolme ultraa tulee näillä näkymin :) Esikoisesta kävin vielä yhdessä, kunnan tarjoamassa ylimääräisessä ultrassa vuorokautta ennen syntymää kun mulle alkoi tulla raskausmyrkytyksen oireita.

Mies tulee jokaisen ultraan mukaan, pääsee hyvin töistä lähtemään ja haluaa ehdottomasti olla paikalla :)

Pahoinvoinnista Mulla oli viikon mittainen järkky pahoinvointikausi viikko sitten, mutta tuntuu, että pahin on jo nyt helpottanut :O Esikoisesta kesti kyllä pidempään, mutta en muista oliko sielläkin välissä helpompia päiviä..
Pahin väsymys ainakin helpottaa, onneksi!

Vaniljainen ja Seesaminsiemen 7+2 :heart:
 
BDU
Meiläl myös mies on tulossa mukaan neuvolaan ja ultriin tottakai :) Tää on meidän ensimmäinen joten sekin varmaan vaikuttaa et kumpiki on kiinnostuneita kaikesta mitä meille kerrotaankaan.. Onhan tää lapsi yhteinen joten kyllähän ne asiat sille miehellekin oleellisesti kuuluu :) Sit en tiiä jos ois yks raskaus jo takana et säilyykö mielenkiinto jos asiat on jo kertaalleen läpi käyty.

Mulla on aamuisin aina nenä tukossa ja semmonen flunssainen olo mut se helpottaa aika pian kun nousee ylös! Muuten olo vaihtelee, välillä on hyviä päiviä ja sit niitä ei kovin hyviä.. Pahoinvointi, väsymys ja päänsäryt vaivaa vielä. Jospa ne tästä alkais pikkuhiljaa helpottaan :)

BDU ja ötökkä 8+6
 
Heipparallaa!!

Meilläkin on vaan noi 2 ultraa mitkä kaikilla muillakin on.. :) Esikoisesta kävin yhteensä 4 kertaa, mutta 2 ylimäärästä kertaahan jouduin sitten polimaksun maksamaan. Meillä oli eka ylimääränen ultraus viikko np:n jälkeen, kun piti kontrolloida napanuora ja toinen ylimääränen oli joskus rv 37 kun lähdin kiireellisellä lähetteellä suoraan neuvolasta kättärille.

Mulla on alkanut pahat olot aikalailla helpotta, kun nyt on löytynyt sellanen hyvä ruokailurytmi. :) Mutta väsymystä on senkin edestä. :/ Ja jos liikaa alkaa väsyttää, niin varsinkin iltaisin se vielä aiheuttaa jonkin verran sellasta ällötysoloa..

Tsemppiä kaikkille jotka oli ultraan tänään menossa :)

tää nyt oli tällänen pikavisiitti tällä kertaa, kun yllättäen... väsyttää niin että voisin laittaa hetkeksi silmät kiinni.. :LOL:
 
Tuonne kerhonpuolelle jo päivittelinkin kuulumisia, mutta koska kaikki ei siellä ole niin päivitetäänpäs tännekkin :)

Eli tänään oli ensimmäinen ultra, kuukautisista laskettuna viikkoja 9+0 ja ultrassa varmistui että pikkuinen vastaa noita viikkoja täysin! Siellä se näkyi pienen sydämen läpätys (ääniä ei vielä kuultu) ja vaikka viikkoja vasta tuon verran niin siellä se jo kovasti liikehti :heart: Pituutta oli kaverilla 23,2mm. Pienet jalan alutkin näkyi, kun tietystä kulmasta katsoi, kyllä siinä mieskin liikuttui ja sanoi että nyt raskaus tuntuu paljon todellisemmalta.

Seuraava neuvola-aika on sitten 28.12 jossa lähetteet labrakokeisiin ja varataan np-ultraan aikaa.

Tässä vielä kuva pienestä:
 
Heippa hei!
Jokohan tuota uskaltais ilmottautua mukaan? Kauan oon teijän juttuja sivusta seurannu. Tänään oli nt-ultra ja siellä oli kaikki hyvin niin kai sitä pitää jo uskoa että meilläkin on sitte heinäkuussa taas vauva :D Elikkäs tässä ois vähän tietoa.
LA 4.7 Minsku<3/ 28/ viides/ Oys
Vanhin lapsemme on 6 vuotias ja nuorin kerkeää täyttää 2vuotta kesällä ennen vauvan syntymää (toivottavasti):LOL: Minä oon tällä hetkellä päivät kotona lasten kans pääosin illat ja viikonloput töissä. Väsymys on ollu hurjaa samoin ällötys. Näitten vekaroitten kans ällötystä ei kerkeä aattelemaan juurikaan mutta tuo väsymys se, se seuraa kaikkialle :)

Minsku ja piipero 11+0 (tässä kai sit nyt poksuu) :LOL:
 
Ultrat ja miehen osallistuminen menee samaan tapaan kuin aiemminkin. Täällä pääsee ultraan rv 12-13, rv 20, rv 28 ja rv 36. Neljä ultaa on kyllä ruhtinaallisesti! Mies saa osallistua jos haluaa ja lastenhoito järjestyy. Neuvolassa käyn mieluiten yksin. Vauva-asia on kyllä molemmin puolin tässä tullut oivallettua. Mieskin silittelee tuota hiukan pyöristynyttä alavatsaa tilaisuuden tullen. :)

Pahoinvoinnista on päästy eroon, samoin turvotus on vähentynyt, mutta väsymystä on edelleen ilmassa. Eiköhän tämä tästä vähitellen.

Odotuksesta tietää jo aika moni. En itseasiassa edes tiedä ketkä kaikki, sillä puskaradio on ymmärtääkseni soinut ahkerasti. :whistle: Veikkaan kertovani julkisesti asian sitten ekan ultran jälkeen. Lapset tietävät jo ja kertovat myös tehokkaasti asiaa sopivaan ja sopimattomaan aikaan, joten tiedä sitten miten tarpeen mikään julkistaminen oikeastaan joulun jälkeen enää on.:LOL:
 
Mä en olekaan tänne tainnut kirjoitella sen jälkeen kun listalle ilmoittauduin, mutta kerrotaanpa nyt kerralla kuulumiset tähän saakka :D

Mulla on viimeiset kolme viikkoa ollut niin kovaa pahoinvointia, etten ole päässyt sohvalta ylös. Olen oksentanut vain noin kerran päivässä, sillä mieheni on tällä hetkellä ilman töitä, ja on voinut kantaa mulle ruokaa ja juomaa niin, ettei mun ole tarvinnut nousta kuin vessaan :D Viikko sitten sain Primperania käytettäväksi aina silloin kun on vain jaksettava nousta ylös ja lähteä liikkeelle esim. lääkäriin. Tänään kävinkin ekalla lääkärikäynnillä, ja nyt sen lääkkeen vaikutuksen avulla jaksan hetken istua jopa tietokoneella :)

Meidän vauvalla on kaikki hyvin - huh! Olin aivan käsittämättömän peloissani ultrattavaksi mennessäni (meilläpäin lääkäri ultraa nopeasti joka käynnillä, niin ei tarvitse itse maksella ar-ultria), sillä puoli vuotta sitten olin samaisessa tilanteessa kuullut saaneeni keskeytyneen keskenmenon. Olin tuolloin luullut olevai raskaana 11+0, mutta sikiön kehitys oli lakannut 8-viikon aikana. Tällä kertaa olin liikkeellä hieman aiemmin, viikkoja on nyt kasassa 8+6, ja onnekseni sain kuulla vauvanalun vastaavan täysin viikkoja mitoiltaan, ja sydänkin sykki.

Olen vielä vähän sekaisin tästä, mutta joskohan olisin näistä uutisista saanut tarpeeksi rohkeutta jatkaa kirjoittelua vähän aktiivisemmin :D

Mosmos 8+6
 
Täällä myös mies osallistuu mielellään ultriin, mutta neuvolakäynneillä haluan yksin käydä.

Keskiviikkona kävin ar-ultrassa, jossa pienen sydän sykki terhakkaasti ja kaikki näytti olevan muutenkin oikein hyvin. Viikkomäärää hoitaja ei saanut vielä varmistettua täysin (pissarakko ei ollut tarpeeksi täysi) niin ensi viikon perjantaina uudestaan kuvaruudulta kattelee pikku möykkyä <3 Kyllä siinä mieskin liikuttui sen nähdessään ja hällekin se enemmän konkretisoitui että olen raskaana. Ja kieltämättä myös itsellekin! Hieman harmittaa se kun tosiaan ei niitä mittoja saatu otettua, hoitaja meinasi ettei se neuvolalaskujen 10 vkoa vastaa ja en sitä ihmettelekään kun mulla on pitkät ja epäsäännölliset kierrot.
 
Nyt melko omanapainen kirjotus :ashamed:

Ultra takana, ja hyviä uutisia sieltä tuli :D Pikkuinen vastasi viikkoja ja sydän sykki vimmatusti :heart:
Ekaks katoin ettei siel mtn oo, mutta neuvolantäti hoksas heti sykkeen. piti sillä vähän aikaa hakea toista paikkaa niin että iteki näin sen :D
Mahan päältä ultrasi ja rakkokin oli tyhjä, silti näkyi ihan hyvin!

Sain nyt siis sen la:n, mikä on 19.7

Huh, nyt on helpottunu olo ja ollaan kerrotuki isovanhemmille ja sisaruksille pienestä.
Ihanaa :heart: :D

Minsku<3 Meillä kans, viides tulossa ja oysiin pitäs ehtiä synnyttämään :)

MrsO & Papu 8+6
 
  • Tykkää
Reactions: Nannamamma
Jospa minäkin pitkästä aikaa kirjoittelen kuulumisia! Eli ar-ultrassa löytyi pikku sintti jolla hieno syke :heart: Nyt voi vähän hengähtää!

Meillä mies ei tule neuvolakäynneille, se tuntuu turhalta. Varsinkin nyt kakkosen kanssa. Kunnan ultriin hän kyllä tulee, jos vain saadaan esikolle hoitaja.

Pahoinvoinnilta olen aika pitkälti säästynyt, jee! Pientä kuvotusta vielä on, mutta sekin on menossa parempaan päin.

Laitoin liittymispyynnön tuonne kerhoon, ehkä sinne tulee rupateltua enemmän. :)

Mukavaa viikonloppua ihanaiset! Toivoo Pikku-Saara ja Pikku-Papu 9+5
 
Täällä oli maanantaina ensimmäinen neuvola ja täti laski silloin että olis 9+3 Sydänääniä yritettiin kuunnella doplerilla?, mutta ei saatu kuuluviin : / neuvolan täti selittikin siinä sitten että pikkuinen on niin pieni vielä että heidän laitteellaan ei välttämättä saakaan kuulumaan.

Tänään tuli kutsu äitipolille ultraan 31.12. jee, josko silloin kuulisi sydänäänet ja näkisikin pikkuisen =)

Pari päivää ollut töissä yhtä hulinaa ettei ole ehtinyt käydä tänne kirjoittelemassa. Pahoinvointi/oksentelu on vähentynyt ja rinnatkaan ei ole enää niin kipeät. Mutta tämä kylmäminen, ei auta vaikka on fleeceä päällä ja villasukkaa jaloissa.

Mies olisi tullut mukaan ekalle neuvolakäynnille mutta kun oli lähdössä töihin ja en tiennyt minkä aikaa menee niin ei sit tullutkaan mukaan. Ultraan kyllä varmastikin tulee mukaan.

Kerrottu ollaan(tai mie oon kertonut) parille hyvälle ystävälle ja yhdelle työkaverille joka jo epäilikin kun kahvi yökötti. Jospa sitten ultran jälkeen uskaltaisi kertoa perheillekin, tosin en tiedä miten isosiskolle kertoisi kun he on yrittäneet pari vuotta saada lasta. Kun miulla/meillä raskaus lähti ensimmäisestä mahdollisesta kierrosta ilman ehkäisyä.. Apua.. :headwall:

Lumikki 9+6
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä