Heinäkuun hellemasut 2013 * Joulukuussa *

Ma katselin kalenteria ja mulla oli just oviksen normaalina ajankohtana sellanen ressi-rustistus toissa, etta oli kylla koko roppa sekasin, en pystynyt nukkuunkaan kun olin niin ressaantunut. Eli siis, jalkeenpain ajateltuna, ei ole mikaan ihme, etta siirtyi jopa viikolla. Katselin tuota mytyn kuvaa ja vertailin sita naihin kuviin Raskausviikot, raskaus viikko viikolta - Vau.fi ja varmaan olen siis ihan 5. viikon lopulla tai 6. alussa (veikkaan ite 6. viikkoa). Pistetaan siis LAksi 31.7. niin ei varmaan kauheesti heita :)
Kaneli, yrita viela jaksaa - viikkoko viela?
 
Iitun emo kunpa sitä tietäisi kauan tässä vielä joutuu odottamaan mutta lähete polille meni siis tiistaina ja kiireellisenä. Odotin jo että se aika sinne olisi nyt alkuviikosta, niin kuin gyne oletti mutta kun odottelen vielä sitä kutsua niin pahoin pelkään että menee loppuviikolle...aaaargh! Ikävintä tässä odottelussa on se kun oireet ovat niin vahavat, mm pahoinvointia pitkin päivää mutta kun ne oireet ei edes takaa mitään... Jos alkoi on kuollut niin haluaisin vain saadan kaiken ulos ja jatkaa yrittämistä. Tämä arvausleikki on pahinta kun ei voi nauttia raskaudesta ja en enää edes uskalla ajatella että se vauva sieltä syntyisi heinäkuussa:'(

Kaneli (8+2????)
 
Viimeksi muokattu:
nyt tulee omanapatekstiä:ylihuomenna varhaisultraan meno,jännittää kovasti!ensi viikolla myös ensimmäinen neuvolakäynti :) ja hammaslääkäri on myös ylihuomenna :D hampaat kuntoon raskauden aikana ;)

oireina mulla on ollut huimaus(verenpaineet alhaalla),jano koko ajan,etova olo ja armoton väsymys!mutta onneksi mies on ollut ihana ja tehnyt kotihommia enemmän ja antanut minun levätä :heart:

Na-nu ja pikkuinen 7+4
 
Heippa taas pitkästä aikaa :)
Otan osaa kaikki ketkä olette kokeneet menetyksiä, tiedän miltä teistä tuntuu, valitettavasti :(
Mutta onneksi on myös iloisia ultrakuulumisia ollut vastapainoksi. Itsekin kävin ultrassa pari viikkoa sitten ja siellä se pieni köllötteli vastaten täysin viikkoja. Eilen tuli kutsu np-ultraankin joka on jo 17.12. Huimaa kuinka tällä kertaa aika menee näin nopeasti, aiemmissa raskauksissa aika on mennyt paljon hitaammin, ehkä noilla kahdella pikkutermiitillä on osansa asiassa? :)

Tulin vaan antamaan äänimerkin että olen kyllä menossa mukana vaikka en mitään ole ehtinyt kirjoitellakaan. Tsemppiä kaikille odotukseen!

Iitula ja pieni 10+4 (kävin Vau'n sivuilla lunttaamassa viikot)
 
Moikka

Täälläkin eka neuvola takana...maanantaina käytiin pientä katselemassa ultrassa ja juttelemassa neuvolatädin kanssa. Ei ottanut mittoja, mutta oli sitä mieltä ettei tuolloin vastannut viikkoja 8+4 mikä olisi kuukautisista laskettua. Laittoi lähetteen np-ultraan. Siellä sitten varmistuu lopullinen LA.

Painoa oli tullut jo tähän asti 4kg(kotona mitattu ennen raskautta 58kg) ja nyt neuvolan vaa'alla 62kg. Mutta yleinen tieto on, että tuo neuvolan vaaka heittää 1-2kg suurempaan. Verikokeissa pitäisi käydä 17.päivä ja sitten tosiaan tuota np-ultraa odottelen tammikuun alun puolelle. Tai näin neuvolan täti veikkasi.

Se mikä mua harmitti hirveästi niin oli, että kirjoitti papereihin että käytämme alkoholia. Sitä on tänä vuonna käytetty yhteensä 4-5 kertaa koko vuoden aikana. Ja sitten kirjoitti neuvolakorttiin, että tupakoin vaikka kerroin lopettaneeni jo elokuussa eli en ole raskausaikana tai lasta yrittäessä tupakoinut. Kirjoitti sinne kuitenkin että että määrä on 0. Mutta jotenkin tuo merkintä häiritsee mua kun kuitenkaan en ole tupakoinut hetkelleen ennen raskautta.

Paha olo ollut iltaisin ja väsymys. Tänään hieman helpompi ilta kuin muut. Pahan olon on saanut pysymään poissa syömällä tasaisesti tunnin välein jotain(sekin selittää painon nousua)

Tulipas taas omaa napaa...

Nuunuu84+peikko 9+1
 
Tervetuloa Taksu! :wave:

Ennanniinalle paljon jaksamista pahoinvoinnin kanssa! :hug: Ikävää, jos menee noin pahaksi, että tippaan joutuu.. :(

).( Itkuherkkyys alkaa olla jo aika jäätävä. Oli niin ihana tossa reilu tunti sitten, kun laitoin esikoista nukkumaan niin herra reilu 1v otti mua molemmin käsin nassusta kiinni ja moiskautti ison märän pusun mun poskelle! :heart: se oli jotenkin niin hellyyttävä hetki, että ihan kyyneleet tuli silmiin :) Paleltaa ja pissittää jatkuvasti.. :D En ole varmaan koskaan elämäni aikana palellut näin paljon..
 
Kanelille kovasti voimia!! :hug:

Olipas NuuNuulla ärsyttävät merkinnät neuvolassa. Meille annettiin vain laput täytettäväksi alkoholista/tupakasta ja täytin alkoholikohdat sen mukaan, mitä ennen raskautta käytin. Kai meillekin tulee vielä jotkut merkinnät... Tupakoinninkin lopetin jo kesällä ja tietysti tulin sen laittaneeksi lappuihin.

Nannamamman oireet on tosi tuttuja tännekin. Katselin mm. äsken katsomosta Erilaiset äidit -ohjelman jakson, jokä käsitteli lapsettomuutta ja itkin koko ajan alusta loppuun ihan hillittömästi. Tuttuja tunteita ja pelkoja sekä kovin arka aihe edelleen.

Ensi pe ultra, tämä on kai nyt sitten se riskialtein 9. viikko...

Vienda 8+1
 
Täällä yks mamma ilmottautuu ketjuun mukaan!

Mertsi92 / 20v. / ensimmäinen / OYS

Äitin ja isin yrittäminen tuotti tulosta ja nyt on rv 7+5 meneillään. Tosin isä ei oo enää kuvioissa mukana..
Aamupahoinvoinnista on täälläki kärsitty ja huimauksesta :/
Kävin ke 5.12 varhaisultrassa, siellä se pikkunen pötkötteli :) vahvat oli sydänäänet ja kaikki muukin hyvin <3 nyt vain ootella että masu rupiaa kasvaan :)
 
Moikka!

Pitkään seuraillu keskustelua, iso kynnys osallistua...

Eli MrsO / 30v / viides / Oys

Viikoista ei hajuakaan vielä, vissiin 7+... torstaina ultraan ja neuvola niin sittenpä selviää.

Meille sanottin reilu 3 vuotta sitten ettei voida saada lapsia miehen lääkityksen takia (hormooni korvaushoidolla) ennen kun lääkitys lopetetaan. Noh, ylläri nyt sitten tällä viikolla plussasin. aikasemmin käyny edes mielessä raskaus vaikka pahoinvointia onki ollu kaks viikkoa, mutta sitten kun ei kahvi enää menny kurkusta alas niin alko jo epäilyttää :)

Nyt sitten epäilyttää tosi paljon, onko tuolla mahassa mitään! Oon jo neljännen syntymästä asti haaveillu viidennestä, mutta jotenkin tuntuu aivan käsittämättömälle että nyt se ois tulossa! illalla en saa unta kun mietin onko mahassa mitään vai ei ja kuinka kova kolaus se on jos kaikki en menekään hyvin. Ärsyttää jopa kun ei muiden kans oo näin paljon tarvinnu murehtia :/

Oireita on siis ollu älytön pahoinvointi, mutta nyt se tuntuu helpottavan. Se taas lisää tätä jännitystä kun miettii kaikkea... onko muilla jo helpottanu pahoinvointi?
Hillitön väsymys on edelleen, vois nukkua vaikka viikon putkeen :D
Kaikkea kylmää ja raikasta tekee mieli :p

Sori omanapaisuus :ashamed:

Kerron tarkemmat tiedot kunhan ne saan :)
 
Hei! Tänään löysin tänne ja pitäähän se liittyä joukon jatkoksi.

eli Lumikki87 / 25v / ensimmäinen / PKKS L.A. 14.7. (kaksplussan laskurin mukaan)

Huomenna olisi ensimmäinen neuvola rv 10 (tai jotain sinnepäin)

Rinnat olleet tosi kipeät jo ennen positiivisen testin tekemistä, ja huonovointisuuskin alkoi testin teon jälkeisenä päivänä. Joinain päivinä huono olo ei helpota millään koko päivään ja joinain olo on mitä parhain.
 
Heippa kaikille! Olen pitänyt hiukan hiljaiseloa etten alkaisi tätä asiaa loputtomiin vatvomaan, ymmärrätte varmaan? No, en muista kerroinko, mutta postissa tuli kättäriltä kirje ja se aika onkin jo huomenna maanantaina. Nyt sitten lievästi sanoen JÄNNITTÄÄ :ashamed:

Viikko on mennyt toisaalta hitaasti, toisaalta nopsaan, oon yrittänyt pitää itseni kiireisenä ja ajatukset arkisissa asioissa. Toivo ei oo vielä mennyt -välillä olen ihan varma että kaikki on kuitenkin hyvin- mutta toisinaan kyl ajattelen sitäkin että olisko järkevämpää alkaa vaan asennoitumaan siihen että huomenna tullaan keskeytystabletit mukana kotiin. Toisaalta, ehtiihän sitä murehtia sittenkin jos tähän pelkoon tulee varmistus.

Kiitos hirmusti kaikille myötäelosta, olen teitä käynyt lukemassa ja kaikki tsempit on lämmittäneet sydäntä. Tänään pystyin myös ensimmäisen kerran lukemaan muiden ultrakuulumisia, ja ihmeekseni olen vilpittömästi iloinen kaikkien niiden puolesta jotka on hyviä uutisia saaneet. :heart:

Mutta kyl mä sanon, jos tuolla masussa ei oo mitään niin kyl tää on vuosisadan superhuijaus :LOL: Pahaa tekee jatkuvasti, aivastaminenkin aiheuttaa kivoja repäisykipuja, mitään ei tee mieli, paitsi vettä ja limua, ja tänään kun tytär kiipesi syliin, oli pakko laskea hänet alas, sillä alavatsalla tuntui epämukavalta. On meinaan menneet oireet täydestä meikäläiseen :whistle: Ai kauhee, ei sais vitsailla... mutta on sekin selviytymiskeino, kaiketi.
 
Tervetuloa uudet :wave: lista päivitetty! :)

Mertsi et ollut laittanut laskettua aikaa, laskinko nyt noista sun viikoista oikein, että sulla olis la 24.7? :)

Mrs O Laitoin sut tonne listan loppuun, mutta lisätään se la sulle sitten kun tiedät sen. Tsmeppiä torstain ultraan! :)

Mangrovekana Tsemppiä huomiseen ultraan!! Uskon, että jännittää, mua jännittää jo oma vaikka siihen on vielä viikko! :LOL:

Nanna & Pulla 11+0 :) Vielä viikko ja 1 päivä ekaan ultraan!
 
Moikka,

mulla ei oo kone suostunut availemaan kaksplussan sivuja. :( Nyt lueskelin päällisin puolin kuulumisia.

Itsellä kans kauheat epäilyt "onko siellä mitään", kun ei tunnu missään. Pahoinvointia on vaihdellen, mutta siitäkin pahin jo ohi. Reilu viikon päästä ultra. Eka neuvola oli ja siellä ei ees kuunneltu sydänääniä, oli ihan yhtä tyhjän kanssa koko neuvola.

Ultraa odotellen pikkukirppu ja wagner 10+3
 
Tervetuloa uusillle! :flower:

Ennanniinalle paljon voimia pahoinvointiin!

Oi, menetpäs sinä Nannamamma jo pitkällä! :)

Mangrovekanan uutisia odottelemassa :heart:

Oksennukselta ollaan vielä vältytty, mutta pahoinvointi sen kuin vain pahenee. Väsymys on tasaantunut. Tissit ovat arat ja mielettömän turvoksissa (not bad :D).

Ilyana & Papu 8+1 (eilen en muistanut tulla poksumaan joten myöhäinen POKS)
 
Tervetuloa uusille! :wave:

Muistaako kukaan millä viikoilla sokerirasituskoe yleensä on? Ensimmäisessä raskaudessa ei tarvinut siihen mennä, mutta muistelen että nykyään siihen joutuu lähes kaikki. Seuraava neuvolakin on vasta rv22 eli maaliskuun lopulla :confused: Ekalla käynnillä neuvolassa ei puhuttu mitään koko asiasta.

Huh, kamala nälkä koko ajan! Ja sain päähäni että haluan lihaperunasoselaatikkoa :D ei sitä tietenkään tänään ole työpaikan ruokalassa, tuskin koskaan ollutkaan.

Madagascar 8+4
 
"Kyllä täällä syke on"... kauneimmat sanat jotka pelokas, huolestunut odottava äiti vaan voi koskaan kuulla! Pikkuinen vastasi viikkoja 7+1, mutta ei lähdetty laskettua muuttamaan, selvästi pienellä on kasvupyrähdys menossa, kun kuusi päivää sitten ei näkynyt koko alkiota, joten voi olla että ottaa kiinni vielä. Olen superhelpottunut, ja mielettömän onnellinen :heart:
 
Mangrovekana Oi ja voi, mahtoi olla musikkia korville ja sydämelle nuo sanat :heart: Aivan mahtavia uutisia siellä ultrassa siis! Toivon itse saavani samanlaisia uutisia tänään mutta pessimistinä ultraan kyllä menen...

ON: Tänään siis soitin sen lähetteen perään polille. No hoitaja siellä sanoi että lääkäri on arvioinnut lähetettä ja tullut siihen tulokseen että tarkistusultraa tms. ei tarvita vaan saan odottaa siihen asti kunnes on np-ultran aika, siis 28.12.asti! Olin ihan että mitä??? Konsultoi siellä puhelimessa vielä lääkäriä uudestaan ja lääkäri oli tosiaan sitä mieltä että kaikki näyttää olevan kunnossa ja lähettävä gyne on aivan turhaan huolestuttanut mua. Haluaisin kaikilla soluillani uskoa että tämä lääkäri Naistentautien-polilla on oikeassa ja kaikki on hyvin mutta en todella odota siihen np-ultraan. Nyt aika varttu sitten Femedaan illaksi, tivotaan että olen sen käynnin jälkeen viisaampi. Rahaahan taas palaa aivan liikaa mutta en jaksa nyt murehtia sitä nyt tärkein asia on saada selvyyttä tähän hommaan ja raskauteen!
 
Mangrovekana aivan mahtava juttu! Eipä tuon parempaa olekaan :)

Kaneli83 tsemppiä iltaan! Luulisi niiden ä-polilla tietävän miten tärkeää odottavalle äidille on saada mielenrauha! Onneksi pääset kuitenkin yksityiselle.
 
Viimeksi muokattu:
Mangrovekana onnea hyvistä ultrauutisista :heart:

Madagascar Kävin esikoisesta sokerirasituksessa joskus rv 27.

Mertsi noniin nyt oot oikeessa kohdassa listaa :)

).( voihan dementia! Tossa aamulla olin pojan kanssa aamupesuilla. Siinä sitten pyllypesun jälkeen kuivasin ja laskin pojan lattialle istumaan ja pesin lavuaarin ja omat kädet. Lähdettiin siitä sitten pojan kanssa pois vessasta takasin olohuoneeseen. Mulla oli kokoajan sellanen tunne, että tässä nyt on jotain outoa. Noh mä jatkoin siinä aamukahvin juomista ja poika omia leikkejään kunnes mulla välähti! Toi poikahan leikkii tossa munasillaan :LOL: En sitten ollut muistanut vaippaa herralle pukea ollenkaan.. Onneksi ei sentään sattunut mitään vahinkoja lattialle.. :D
 
Heippahei pitkästä aikaa!

Teen töitä koneella silmät ristissä joka päivä, joten siks olen välillä vähän huono kirjoittelemaan ja olemaan koneella vielä vapaaehtoisestikin. Toisaalta on todella ihanaa että tälläinen keskustelu on, missä voi aina välillä käydä kurkkimassa samassa veneessä olevien kuulumisia.

Ihania uutisia Magrovekanalta :heart:
Kanelille tsemppiä iltaan!!! Mä olisin ihan varmasti sun tilanteessa myös tilannu ajan yksityiseltä. Ei se kuitenkaan niin paljoa maksa mitä se tuo mielenrauhalle.

Meillä on sitten Iitulan ja Nannamamman kanssa samana päivänä np-ultra ja KYLLÄ päiviä täällä lasketaan ja jännitetään. Tosin mua alku-ultra sydämen sykkeineen rauhoitti tosi paljon ja oon oikein hyvin osannut vaan nauttia raskaudesta luottavaisin mielin.

Omaan napaan kuuluu ihan hyvää. Huono olo on jo helpottanut ja nyt jo kovasti odottelen masun kasvua. Vaikka kyllähän se jo turvottaa ja pönköttää etenkin illalla..

Viola77 10+2
 
BDU
Viikonlopun nettipimennon jälkeen täällä on taas hurjana tekstiä! En muista enää kyllä mitä mun piti kommentoida.. :D Täällä edelleen pahoinvointi kausittaista, viikonloppuna en edes muistanu koko raskautta ja nyt iski taas hirvee ällötys ja saa oksua pidätellä töissä ja tulitikut sais laittaa silmiin..

Väsynyt BDU ja ötökkä 8+3
 
Mangrovekana :heart:

Tänään en nukkunut puhelintunnin ohi ja sain varattua ekan Neuvola ajan,joka onkin jo huomenna! Jee! Samalla kuulemma ultrataan joten 4h pissimättä,onneksi en kärsi nyt siitä kokoaikaisesta pissahädästä joten saattaa onnistuakkin :D Kovasti pitäis näkyä jotain kun on huomenna 10+0. Neuvolan työntekijät ei ollut vaihtunut mihinkään joten tutulle hoitajalle "pääsen" vaikka en ois yhtään ollut pettynyt jos ois ollutkin eri.. Pahoja sanoja joskus sieltä sadellut..Tai no ei mitään hirveän mutta siinä tilassa olen nokkiini ottanut. Nyt olen päättänyt sanoa takaisin jos jotain tupisevat. Painosta nyt aiheellisesti saattaa tulla sanaa mutta omapa on vikani =)
Huono olo ja väsy vaihtelee päivittäin,edelleen silti päivittäin kerran oksennan.
Supistuksen tunteet vähentynyt mutta sillon tällöin niitä edelleen tunnen.
Lauantaina olin extra pitkään ulkona ja sen jälkeen tuli armoton selän vihlonta,liekkö kylmyys vai pystyssä olo pitkään vaikutti. Meni sitten illalla ohitse.
En nyt taaskaan muista mistä täällä ollaan puhuttu joten lopetan tähän oman navan ympärille ;)

*piuu&Masukki 9+6* :heart:
 
Mangrovekana, ihania ultrauutisia :heart:

Kanelille täältäkin tsempit iltaan!

Nannamamma, mulla kans samaa vikaa. ei oo välillä aivoja mistä ottaa :D Kaupassa yks päivä juoksin ees taas eikä mitään hajua mitä lähin sieltä ostaa :whistle:

ON: Eilen oli tosiaan päivä ilman suurempia ällötyksiä ja pahoinvointia, mutta tänään se hyvä päivä sitte kostautu ja olo on ollu ihan karmea :x Inhoan oksentamista yli kaiken, mutta nyt tuntuu että lentäis edes lerva niin helpottas :| Mutta, luin että tilastollisesti pahoinvoiville tulee vähemmän keskenmenoja kun ei huonovointisille. Jotain positiivista tästäkin olosta piti saada :)

Kämppä on ku pommin jäljiltä. Ei vaan jaksa! Päivät kuitenkin töissä niin oon ihan naatti kotiin päästyäni. hyvä että töissäkään jaksaa silmiään auki pitää :ashamed:

Kolme yötä enää... sitte selviää. Aika menee niin hitaasti odotellessa...

Oon aina haaveillu viidennestä, mutta isäntä ei niin innokas koskaan asiasta ollu. puhuttiin kyllä että iltatähti vois sit olla kiva. Nyt kun sitten kävikin näin, niin mies on ollu jotenki aivan älyttömän intona! Haluais kaikille kertoa :)
Kerroin kans pelostani jos masussa ei mtn ookaan, niin mies koitti lohduttaa ja sano että sit yritetään uudestaan :) Sekin siis ihan asennoitunu siihen että se viides tulee nyt :) Kaveriaankin se pyysi jo kummiksi! Ei hiukka hätänen :LOL:


MrsO & pieni rv kasin paikkeilla :D
 

Yhteistyössä