Heinäkuun hellemasut 2013 * Marraskuussa *

tervetuloa taas uusille! :wave: Lista päivitetty!! :)

huhhuh mä tajusin tänään että salmiakki auttaa mun pahoinvointiin!! :heart: Kävi vaan mielessä, että onkohan mulla verenpaineet sitten niin alhalla, että sen takia on pahaolokin?!? Noh isäntä saa tuoda töistä rr-mittarin kun tulee illalla kotiin ja voi sitten mittailla nuo mun paineet :)
 
Heips!
Lyhyesti vain:
Nimet on meillä jäänyt aina viime tippaan mietittäväksi. Ei oikein osaa ajatella asiaa ennenkuin vauva on syntynyt :)
Ruoka ei pysy kunnolla sisällä,ainut joka pysyy on sitruunan makuinen kivennäisvesi. Mies on joutunut kyllä ylityöllistetyksi mutta ei ole valittanut..
Rappuset yläkertaan noustessa ja muutenkin hengästyy to-del-la helposti,vois huomenna soittaa sen neuvola ajan jotta sais tutkittua kaikki arvot jotta paikallaan. Viime raskaudessa meni kalium arvot rosiaan aivan liian matalaksi.

Ja tänään Poksuu!!

*piuu&Masukki 7+0* :heart:
 
Hui Ennanniina, sielläpä pahoinvointi puskee kunnolla päälle!

Jälleen tervetuloa -toivotukset uusille, meitä on jo hirmuinen määrä!

tintti78, kannattaa käydä suoraan verikokeilla katsastamassa hormonitilanne :) Onnea jokatapauksessa!

Nannamamma, ettäs kun menitkin puhumaan salmiakista niin herui vesi kielelle! :D

Täällä pahoinvointi loppui taas illan tullen. Turvotusta on ollut koko päivän. Puuh. Silmäluomet alkavat lurpsua, pakko pian painua pehkuihin.

Ilyana ja Goa n. 5+4
 
Viimeksi muokattu:
Moi,
ostin siis taas testin ja sama kevyt viiva tui siihenkin. Kavin verikokeessa ja sielta juuri soittivat tulokset (viela siis lahella 22.30 meidan aikaa), etta arvot ovat niin kevyesti koholla, etta eivat uskalla viela sanoa, etta joo, olet raskaana.

Nyt on tosi ihme fiilis. Laakari sanoi, etta periaatteessa kahden haamunkin plussaanneena pitais voida sanoa, etta positiivista nayttaa, mutta kehoitti odottamaan viikon ja testaamaan again.

Ny on ihan ihme olo..? Eihan mitaan muuta selitysta voi kohoinneille arvoille olla? En ma ole mitaan hormooneitakaan ottanut (viela, huh).

Melkein pistaa itkettamaan, vaikka sisimmassa tuntuu, etta kylla tama sita itseaan on... Miten tassa nyt malttaa TAAS viikon odottaa...
 
itun emo: Pakko kommentoida tohon haamuun ja verikokeisiin.Mulla ekassa raskaudessa olin heti alusta aivan varma, että odotan. Haamun sain kotona tehtyyn testiin sekä kävin seuraavana päivänä neuvolassa tekemässä haamutestin. Neuvolan täti laitto verikokeisiin. Verikokeen tulokset kun sain ilmoittivat etten odota vauvaa. No tuossa se mun odottamaton vauva nyt leikkii autoilla ja ikää on vajaa 3 vuotta. Eli älä nyt masennu siellä ollenkaan vaan odota rauhassa :)

omaa napaa: Eli täällä nyt eka sairasloma. Perjantaina turvotus oli jotain aivan älytöntä ja mahaan rupes koskeen. Kävin Sairaalan päivystyksessä ja siellä tekivät sisätutkimuksen ja ottivat nipun kaikkia kokeita. Myös sen raskaustestin...lääkäri oli sitä mieltä, että alakerrassa jylläisi tulehdus (normaalia raskaana oleville). Määräsi siihen flagyl kuurin. No minä en uskaltanut niitä heti laittaa kun ohjeissa lukee, ettei suositella raskauden ensimmäiselle kolmannekselle. Sunnuntaina kuitenkin vielä soitin ja varmistin, että mitä teen. Käskivät käyttää. Laitoin ensimmäisen emätinpuikon ja maanataina alko mahakipu ja vaaleanpunainen vuoto. Soitin omalle neuvolantätille joka käski olla käyttämättä niitä lääkkeitä. Eilen sitten kävin lääkärissä. Tämä lääkäri ei löytänyt tulehduksia eikä muitakaan. Kattoi ultralla mitä pienelle kuuluu. Näki siellä "pavun", mutta ei vielä löytänyt sykettä. Joten raskaus on normaali, mutta viikkoja luultavasti vähemmän kuin oletan. Neuvolassa joulukuun alussa sitten selviää paremmin.
 
Hei kaikki! Ihan varovainen kurkistus vain tänne, on niin tehnyt mieli liittyä kun on ollut kaikenlaisia r-oireiksi tulkittavia, ja tänään aamulla sitten testasin plussan. :) Ei maailman vahvin, mutta selkeä kuitenkin. Ihmettelen tässä hetken tilannetta ja laittelen sitten tietoja ja esittelyä enemmän, mielelläni tulisin "listoille". :) LA olis menkkojen mukaan heinäkuun lopulla.

Onnea kaikille odotukseen! :flower:

Crassula + joku noin 5 viikkoa :)
 
NuuNuu Mulle määrättiin viime viikolla flagylia viisaudenhampaan tulehdukseen. (ilmeisesti on aika monitehoinen lääke, vaivaan ku vaivaan) Vaikka tiesivät raskaudestani. Noh, kotona sitten luin nuo ohjeet ja siellä tosiaan sanotaan että ei suositella raskauden ensimmäisellä kolmanneksella ja soitin sitten neuvolaan. Täti sanoi että älä ihmeessä ota niitä. Noh, soitin hammaslääkäriin ja kinuamalla sain uuden reseptin toiseen antibioottiin. Siellä vain vakuuttivat että voi niitä ottaa... : /

Täällä poksuu tänään 8+0 ! Hyviä vointeja teille, tännekin puolelle. Oon kerhon puolella nyt enemmän ollut.
 
BDU
NuuNuu ja minix, kuulostaa tosi oudolta!! Siis apua, onko lääkäritkin noin "erimieltä" (voiko nämä ees olla mielipide asioita!!) tällaisista asioista? Hui, ketä tässä nyt uskaltaa uskoa kun on vissiin paljon vastaajasta kiinni nuo vastaukset. Inhottavaa!
 
Kiitos tuesta, kanssasisaret. Kiva kuulla, etta joskus nainkin.
Ehka tosiaan ovis olikin sen verran myohaan, etta nyt on liian aikasta mitaan huomatakaan.

Silti, yritan asennoitua pahiman varalle, ja huomaamattani kaikki "oireet" ovat havinneet - paitsi se nivuskipu.
Oon tahan asti tehnyt jotain "life test" testeja jotka on halvimpia (silti KYMPIN!). Nyt ajattelin ostaa jonkun kalliimman - ihan vain testitarkoituksissa ;) - ja koklata udelleen viikonlopulla.
Harmittaa - luulin jo, etta ma voisin olla tassa pinossa, nyt vaivun hiljasuuteen kunnes varmistuu, juu tai ei. :wave:
 
Huomenta-päivää...

ja tervetuloa taas uusille:)

täällä vietellään ansaittuja vapaapäiviä, ihanaa! Ajattelin tänään soitella neuvolaankin, katsotaan vaan, muistanko.

Olen nimiä miettinyt ennen raskautta jo, mutta ei nyt silleen ihan tosissaan kuitenkaan:) Ollaan aikaisemmin kyllä nimet päätetty jo ennen vauvan syntymää ja vauvaa on heti syntymästä sitten alettu kutsua omalla nimellään. Meilläkin olisi tytölle vaikka kuinka monta kivaa nimeä, mutta nyt alkaa olla hieman poikaolo kuitenkin...:)
 
inq
Itse en ehdi täällä kamalan usein kirjoitella, mutta lukenut olen kaikki viestit :)

Kiva kun on niin paljon tullut porukkaa, onnea plussanneille!!

Tänään kävin (rv 6+5 omien laskujen mukaan) varhaisultrassa, ja heti näkyi pikkuisen vahva syke :heart: Ihanaa, jännitin tuota niin paljon!! Mittaus oli hieman hankalaa, pikkuinen kun köllötteli sikiöpussin reunalla. Mutta "noin" mitta saatiin otettua, ja vastaisi joko 6+3, tai 6+4 noilla mitoilla, mutta kuulemma voi heittää vähän :) Että aika hyvin olin itse laskenut ;)

Mieskin oli niin innoissaan kun näki pikkuisen. Nimistä sen verran, että tytölle olisi jo nimi valmiina, pojalle vielä useampi vaihtoehto :)
 
No nih, tein sitte Clearbluen testin, joka näytti 3+ eli siis vissiin 5+ jotain olis nyt viikot. Mä varasin privaatisti alkuraskauden uä:n 4.12., tuolloin sit viikot 7 tai jotain. Kaipa silloin saa sitten vähän osviittaa raskauden todellisesta kestosta.

INQ onnea hienoista ultrakuulumisista! En tiedä miten malttaa odottaa vielä 2 viikkoa että näkee pikkuisen <3

CRASSULA onnea plussasta!

Mutten viitsi kauheen aikaisessa vaiheessa mennä, kun kolmannen kanssa kävi niin, että kävin vissiin pari viikkoa liian aikaisin ja sykettä ei näkynyt ja sitten siinä kierittelin pari viikkoa epätietoisena. Nyt voi ainakin ajatella, että kaikki on hyvin niin kauan kun ei tuu mitään vuotoa.
Taidan kuitenkin listautua vasta kun näen, että onko siellä ketään...
 
  • Tykkää
Reactions: Crassula ja inq
Hohoi täältä huonovointisuuden valtakunnasta :x

En kohta enää ala mitään. Huono olo vain jyllää....

Juu, elikkäs elämäntilanteesta sen verran, että asutaan tällä hetkellä rivari kaksiossa ja oma talo on parhaillaan nousemassa. Otettiin riski ja suunniteltiin sinne varmuudeksi jo useampi makkari :). Noh nyt näyttäs, että asutuksi tulevat. Naimisissa oltu 3 vuotta.

Sukupuoliarvailua ja nimileikkiä oli mietitty myös. Nämä kuuluukin mun lemppari harrastuksiin nykyään :heart: Eli toivotaan tietty, että saatais tyttö sekä poika. Itselläni on vain jostain syystä ollut kamalan vahva fiilis pojasta. Ironista tässä on se, että minulla on jo kauan ollut nimi "valmiina" tytölle. Pojan nimestä ei hajuakaan. heh, saattaa hieman kertoa siitä, että kuinka uutta ja outoa tämä kaikki minulle on. kun vaan pääsis tästä pahastaolosta, niin vois alkaa nauttia täysin rinnoin.

Eli edelleen, jos on vinkkejä pahanolon ehkäisyyn, niin ne olisi kullan arvoisia :saint:
 
Viimeksi muokattu:
Heippa kaikki! Kauheasti tullut uusia, tervetuloa!

Madagascar juu, melko samat speksit näyttää meillä olevan, hauskaa! Nähdään sitten viimeistään Jorvissa heinäkuussa. :D

Facebookista olitte jutelleet tuolla aiemmin. Kannatan ryhmän perustamista sinne, siellä tulee kuitenkin pyörittyä enemmän. Mutta ehkäpä se alkuvuosi olisi oikea ajankohta.

(.) Ei oikein mitään oireita ja muutenkin vähän omituinen olo koko raskauden suhteen. Mä palaan aktiivisemmin linjoille ar-ultran jälkeen eli joulukuun alussa, jos siellä vaan kaikki on hyvin.:) Siihen asti lueskelen. Ei oikein uskalla nauttia tästä raskaudesta, kun kokoajan sellainen tunne ettei kaikki ole hyvin. Vaikea selittää. Oikein hyviä vointeja kaikille!
 
Tämä taitaa nyt poistua ketjusta :(
käytiin tänään ultrassa kun tuli sellanen vahva fiilis ettei kaikki oo niinku pitäs,ei oireita ja cb:n digi näytti edelleen 2-3...vaikka vkoja pitäs olla 6 kasassa..
ultrassa ei näkynyt oikein muuta kuin todella turvonneet limakalvot ja joku mahdollinen sikiöpussi,mutta saattoi olla kuulemma muutakin, mikäli oli sikiöpussi niin vastasi about vkoa 4..
lääkäri sanoi vaihtoehdoiksi että olisi alkanut myöhemmin (ei oikein mahdollista mielestäni,varsinkin kun noi testit haalistunut hieman ja toi digi),kohdunulkoinen tai mennyt kesken..jotenkin epäili enemmän kohdunulkoista,tai ainakin kyseli kokoajan etteikö mulla oikeesti ole ollut mtn kipuja,suoraa ei löytänyt mtn munasarjoista,paitsi että toisessa saattoi olla joku kystarakkula (never heard?)..

Täällä sitten hajoillaan ja odotellaan,2vkoa jos ei ilmesty vuotoa niin uudelleen ultraan.. tai kipuja jolloin suoraa päivystykseen..
mä toivon todella että tulis nyt itse ulos,oli sitten keskeytynyt tai ulkoinen :(( aikaisempaa kokemusta noista ei ole,joten en tiedä liittyykö tää päänsärky/huimaus siihen,vai onko nyt vaan stressistä.

Mutta hirmuisesti teille onnea plussanneille ja vointeja kaikille raskauteen <3
 
Hei kaikki!

Täällä yksi lukija tutkii keskusteluanne suurella mielenkiinnolla ja joutuu googlettamaan monta sanaa :D Uutta ja ihmeellistä on koko tämä touhu.. Jonkin aikaa (nyt myöhemmin vasta toki ymmärrettynä) on ollut outoja tuntemuksia; vilunväreitä, lihaskipuja ja päänsärkyä (ajattelin tietysti, että flunssaa pukkaa.. tosin mitään sen suuntaista ei sitten lopulta ole ilmennytkään), pieniä pistoksia alavatsassa ja rintojen arkuutta (no tietysti ajattelin, että menkat sieltä on tullakseen), hajut ovat hyvin voimakkaita (tästä olen joka päivä huomannut huomauttaa jollekin, että onpas ihana tuoksu tai päinvastoin).

Noh, moni teistä olisi jo varmasti osannut aavistaa mistä kyse :) Minä havahduin vasta kun telkkarista tuli raskaustesti-mainos, että hei hetkinen! Kuukautiskierto on ihan arpapeliä mulla ollut aina, joten siitä ei ole osannut mitään päätellä. Noh, testi näytti 3+ ja tässä muutama päivä on mennyt aikalailla pää pyörällä, että mitäs tämä nyt sitten oikein tarkoittaakaan :) Alkushokki vielä päällä, mutta uuden elämän alku on tietysti upea asia! Onneksi meillä on monta kuukautta aikaa totutella ajatukseen uudesta elämästä... :)

Dinskunen / 33 / Ensimmäinen / LA.. no kuten arvata, ei aavistustakaan vielä.. Joskus heinäkuussa :)
 
Voi Mammi85 kuinka kurja tilanne :( Kovasti voimia ja jaksamista odotteluun! :hug:

Vähän jännillä fiiliksillä itsekin, kun oli erikoista kipua tänään, mutta laitoin kerhon puolelle siitä tarkemmin..

Tervetuloa vielä uusille minunkin puolesta ja onnea! :wave:

Nyt pakko lähteä nukkumaan..

omppunen 7+2
 
Mammi85 Eikä, Voimia ja halauksia :( :hug:

Mullakin epäilevä fiilis kokoajan, vaikka ihan selvästi on pahanolon aaltoja välillä, mitä normaalisti ei koskaan ole. Rintoja myös pakottaa välillä.. Muuta ei ole vielä ollut mutta eiköhän ne tässä tule vielä. Esikoisesta tosiaan ei ollu mitään joten nyt tarkkaan kuulostellaan kaikki mahd. oireet :)

Milloin kahvi jäi pois nyt tai aiemmissa raskauksissa Jos siis muuten maistuu? Vai maistuuko vieläki? Esikoisesta ainut oire minkä muistan on myöhemmillä viikoilla, että rakas kahvi alkoi muistuttaa "kitkerää litkua" enkä enää voinu koko raskaudessa sitä juoda, heti synnytyksen jälkeen alkoi taas maistumaan. Nyt menee vielä hyvin kahvi alas.

Karoliina 6+0 poksuu hän! :D
 
Viimeksi muokattu:
Dinskunen, tervetuloa! Teillä onkin jännät paikat, kun LA:kin on aivan tietymättömissä :)

Mammi85, voi ei! Hirmuisesti voimia sinulle ja miehellesi! :hug:

Kahvia juon edelleen, mutta todella vaikeasti. Se maistuu niin kitkerältä - ystävä tokaisi, että "raskausaikana kahvi maistuu aivan mikrossa ylikuumennetulle kahville" :D Paikkansa pitävä lausahdus. Kokonaisia kupillisia ei pysty juomaan, vaan semmoista pientä siemailua. Tuskin menee kauaa, kun jää vallan pois.

Nimistä ei ole vielä ollut puhetta.

Fb-ryhmää kannatan myös, siellä tulee enemmän pyörittyä, mutta tosiaan vasta vähän myöhemmin.

Pahoinvoinnista kärsii täällä tosi moni... Voimia teille!

(.) ei mitään ihmeellistä. Rintojen aristusta, huonosti nukuttu yö takana... Kiva päivä tulossa.
 

Yhteistyössä