Heinäkuun hellemasut 2013 * Marraskuussa *

Kannatan myös FB-ryhmää , siellä tulee oltua aktiivisesti :)

MiNalo Voimia ja jaksamisia :hug:

Oireita on ilmennyt kauhea palelu ja aivastelu? Onko muilla, tai onkohan tää ees oire.. Flunssaa ei ole mutta aamuisin nenä tukossa ja pitkin päivää saa aivastella :stick: Eilen salilla huhkiessani normaalin ohjelman mukaisesti, väsyin paljon helpommin mitä yleensä, olin aivan puhki ja syke nousi pienestä.. Pitänee höllätä kyllä tahtia, pelästyin aivan suunnattomasti kun pukuhuoneessa alko pisteleen alamahaan kyykistyessä :(

Kivasti kasvaa tää meän ryhmä, tervetuloa kaikki uudet!

Karoliina 6+1
 
BDU
Voimia MiNalo!! :hug:

Emmuli, anteeksi mun on pakko avautua.. Kuulin entiseltä subin työntekijältä et ne kananrinnat tulee valmiiksi kypsennettyinä jäässä ja ne laitetaan päiväksi lilluun lämpimään veteen ja siitä suoraan leivän väliin. Mulla alko ällöttään :D

jennimarika, täällä kans odotetaan ekaa ja fiiliset on vaihtelevat. Välillä tulee hetkiä et pelottaa mut soilti oon päättäny et turha murehtia etukäteen ku ei se auta mitään joten ötökkä olkoon hyvissä voimissa kunnes toisin todistetaan :) Mua pelottaa paljon enemmän synnytys ja vauva-arjesta selviäminen ku tää alkuraskaus.. :)

BDU ja ötökkä 5+6
 
:ashamed: Pahaolo jatkuu vain :mad:. Tänä aamuna halaillu 2 kertaa pönttöä mutta nesteitä vain tulee ulos :/. Tämmöstä jaksa mur... Aamuin/ illoin, myös päivällä. Ainut hetki on yö jolloin en tiijä onko pahaolo onneksi. Miksi ei vois olla aina yö?
Anteeksi, olen vain niin väsynyt tähän :headwall:

MiNalolle :hug: ja samoin kaikille sitä tarvitseville! Ja muillein hyvää vointia! :heart:
 
Hei vaan! :wave: FB- ryhmä, suljettu sellainen olis hyvä idea! Siellä kun tulee kuitenkin notkuttua harva se päivä... :D Niin siis tuo mun LA on laskureiden mukaan katsottu, ensi viikolla on neuvola, mutta päivittelen tuota LA:a jos se siitä muuttuu.

MiNalolle :hug:

Mulla on odotusoireina vilunväristykset, armoton väsymys, kurkku on ollut myös karhean tuntuinen monta viikkoa... Niin ja tekee hirmuisesti mieli syödä puuroa! :D
 
Taalla taa yks taas hilluu: Mina testasin tana aamuna ja heti ropsahti plussa ruutuun! Etta kylla ma taidan sittenkin pysya tassa kasassa.:D Ens viikon lopulle sovittiin alkuraskauden ultra ja siella varmistuu sitten LA, jonka kuitenkin luulen, olevan jossain jalkeen 22.7 (menkojen mukaan, mutta ovis oli kyla varmaan aika paljon myohemmin kuin yleensa).

Oireista: Ei oikeen tee mitaan mieli. Kahvi kylla menee. Ja todella arsyttava hiki pukkaa paalle aika helposti. Ja paansarky iskee yhtakkia ja on toisena hetkena jo poissa. Lisaksi ma luulen, etta hajuaisti on vahan herkistynyt - melkein tulin pahalle paalle kun joku haisi niin kovasti hielle, ja viela kaksi eri ihmista saman paivan sisalla. Joku mainitsi aivastelun - juu, sitakin on vahan enemman kuin yleensa.
Mutta alyttomin oire - jonka tunnistan edellisesta raskaudesta - on hellyyden puuskat meidan koiraa kohtaan :) Raukka on varmaan ihan sekasin, kun emanta yhtakkia ei arjykaan, vaan paijaa ja rapsuttaa.

FB:hen en taida minakaan tulla, ainakaan ennen helmikuuta. Haluan kanssa pitaa asian salassa nii kauan kun nyt maltan ja niin kauan kuin se joulunajan glogittelyista kieltaytymisessa onnistuu. Mutta taisi siella olla muutama muukin joka jaapi mieluummin tanne :)

Voi MiNalo -- vastoinkaymisia kai salytetaan niiden harteille jotka niita jaksavat kantaa? Luonto on hoitanut tehtavansa, jostain kumman tarkoituksesta. Kylla se teillekin viela suodaan - ihan varmasti! :heart:
 
Voi MiNalo, pahoittelut ja voimia kovasti! Ihan varmasti tulee vielä teidänkin vuoro, vaikka se ei varmasti nyt oloa helpotakaan!

Uusille jälleen tervetuloa! :wave: Ja onnea matkaan!

Karoliina87 mulla tuli semmosta pistelyä ja viiltelyä toissapäivänä alamahaan/alapäähän ja olin sitä ennen juuri vienyt kauheeta vauhtia kahta vanhinta kerhoon, pienimpiä vaunuilla työntäen. En tiedä tuliko siitä jotenkin, mutta pelästyin myös ja vieläkin mieltä kaivertaa. Mulla ti onneksi ultrakin. ja päätin, että vaikka oltais kuinka myöhässä, niin menen ihan rauhallisesti vain nyt hetken aikaa ainakin.

Kaikille tarvitseville tsemppiä oloihin ja hyviä vointeja!

omppunen kestokrapulassa 7+4
 
Pahoitteluni MiNalo.

En ole normaalisti mikään itkupilli, mutta taitaa nyt hormoonit ja sieltä täältä tulevat kurjat uutiset aiheuttaa tälle emännälle jatkuvaa nieleskelyä ja kyyneleitä silmäkulmiin. Aamulla töissä lueskelin paikallisen sanomalehden kuolinilmoitukset ja itkin, ihan siinä aamu"kaffilla" kaikkien nähden. :'(
 
Alabama Kuulostaa niin tutulta itkeskely, hormoonithan ne :) Ekassa raskaudessa itkin ihan älyttömistä asioista ja kaikki pikkuasiat otin turhan raskaasti ja mieshän siinä eniten kärsi..Normaalisti kun en itke paljoa..

omppunen Uskon ja toivon että tuo pistely oli ihan harmitonta, siis se mun mahaan koskeminen kuulostaa ihan samalta mitä sanoit itsellesi tulleen kun vauhdikkaammin menitte.. Pitää vaan sitten yrittää ottaa iisimmin. Kävellessäki saattaa alkaa pistään kylkiin eikä ennen moista oo ollu..

Iitun emo onnea plussasta ja hyvä että varmistui, ettei tarvitse epäitietoisuudessa kärvistellä ollakko vai eikö olla!
 
MiNalo Suuret pahoittelut :hug:

FB:stä Eikös tuolla fb:ssä kaverit näe, mihin ryhmiin on liittynyt??? Minua vähän arveluttaisi tässä vaiheessa vielä liittyä sinne, kun sitten kaikki saisi tietää sitä kautta...
 
Mites hei, mita olikaan kiellettyjen ruokien ja juomien listalla?
- ei pastoroimattomat juustot ym. maitotuotteet
- raaka liha (eli siis ilmakuivattu kinkkukaanko?)
- ulkomaiset vadelmat
- laku/salmiakki
- ei-itsepesty salaatti
- ayriaiset? tai raaka kala (moi moi sushi)
-maksapasteija?

Ihan fiilispohjalta heittelen, en muita enaa ollenkaan..
 
Viimeksi muokattu:
Tervetuloa AnnaNanna! :wave:

MiNalo voimia! :hug:

Hemu Jos fb ryhmästä tekee salaisen, niin sun kaverit ei näe tai tiedä että kuulut sellaseen.. :) JOs ryhmä on julkinen tai suljettu, niin silloin näkee, mutta salaisesta ryhmästä ei tiedä muut kuin ryhmän jäsenet :)

JOs porukka sen fb-ryhmän jo haluaa tehdä niin voi tehdä jo, mutta kommenteista päätellen suurin osa taitaa liittyä sinne vasta ensi vuoden puolella. :)

).( mulla on alkanut ruokahalu palata!! :D sen näkeekin varmasti sitten kohta vaa'alla :kieh:

Muoks. Jos haluutte jo tyttö tai poikaoloja etusivun listaan, niin sanokaa vaan, niin lisätään!! :)
 
Viimeksi muokattu:
Heippa!

Nannamamma en oo vielä soittanut neuvolaan, päätin elää tässä jännässä fiiliksessä vielä tämän viikon, maanantaina on sitten sen soiton aika :) Ja tajusin että todellakin aiheellista, enhän mä tiedä yhtään mitä kaikkea ei sais syödä tms.. Mutta aika terveellisesti kai (ainakin omasta mielestäni) syön muutoinkin, joten toivottavasti en mitään vahinkoa ole saanut aikaan ensimmäisinä hetkinä.

Oireista.. Minkäänlaista pahaaoloa tai etomista ei ole ollut. Tuoksut ovat tosi voimakkaita ja esim. kahvi tuoksuu taivaalliselta! Koittanut kuitenkin nauttia sitä kohtuudella aiemman jatkuvan kahvinlipityksen sijaan. Tunteet ovat näemmä myöskin tosi voimakkaita. Liikutun tosi pienistä ja myöskin itku tulee vähänkään surkua aiheuttavista asioista. Esimerkiksi näistä ikävistä asioista, mitä täälläkin turhan moni joutuu kokemaan :( Voimia siis teille kaikille ja ihan varmasti kaikki lopulta kääntyy parhain päin! Mulla on jopa ihan kauhea syyllisyydentunne! Kun siis miksi jollekin jotka yrittää pitkään, ei suoda sitä onnea jota toivovat ja minä taas (niin no ainakin vielä tässä tilassa) tämän yllätystilani johdosta alkuun jopa koin päinvastaista tunnetta kuin onni.. Sekavat on fiilikset vieläkin tulevaisuudesta joka muuttaa elämäni täysin, mutta onni on kuitenkin päällimmäisin tunne :)

Miehen lisäksi ainoastaan siskoni tietää ja hän on onnensa kukkuloilla, kun hänen lapsensa saavat serkun :) Muille kertominen saa jäädä jonnekin paljon myöhempään joten tulevaa (yleensä kosteaa) pikkujoulukautta varten hyvät vinkit salaisuuden pitämiseen on tervetulleita :D
 
MiNalo Pahoittelut menetyksestä :hug:.

Vähän kyllä meni maku siihen subiin :D,ostinkin sitten kaupasta 2kg omenoita,kerrosviiliä,fami-patukan....hmm....mulla ei muka mielihaluja :LOL:. Viilistä en edes tykkää ja nyt himotti tuo kerrosviili,kohta töihin ni voin hyvin ottaa evääks sen.
Kamalasti väsyttäs mut ei auta....!

Maanantaina olisi eka neuvola,vähän jotenki jännittää vaikka en tiedä miksi...harmittaa kun niitä ääniä ei vielä yritetä kuunnella,toisaalta hyväkin niin ei sitten huolestu enempää jos ja kun ei vielä kuulu...kysynki että voisiko siinä kymppi viikon tienoilla käydä kuuntelemassa,on mulla tuo omakin mutta sillä saa vasta joskus 14 viikolla kuulumaan niin en turhaan kaivele sitä esiin.

Huomenna lähetää ystävä pariskunnan kanssa syömään ja muut juo varmaan viiniä,en tiedä vielä selitystä et miksi en ite juo....kun tietävät että su vapaa töistä....ehkä sitä jotain keksii :LOL:. Voi luoja,kuluis tää aika ja ois np-ultra jo ni uskaltas jo vähän hihkua tästä pienokaisesta :heart:.

Nyt naama kuntoon ja työn pariin.

~Emmuli~ & Pikkuinen 8+0 :heart: (Poks poks)
 
Karoliina87 joo pitää uskoa, et kaikki hyvin :)

Iitun emo hyvä, että sait plussan! Ja ehdottomasti täällä pysyt, etkä mihinkään lähe :)

Juomisesta kieltäytymis-vinkki taitaa yleisin olla antibiootti kuuri (toki kaikki antibiootit ei sitä tee) mutta ainakin yks olis alapään vaivoihin tarkotettu antibiootti, joka sisältää metrodinatsolia ja aiheuttaa alkoholin kans antabus-reaktion. Googlettamalla löytyy lisää tietoa :) Voi siis vaikka sanoo, et on yhteen vaivaan semmonen ja semmonen kuuri, ettei nyt vaan voi ottaa :D
 
Liityin FB:ssä Vauva 2013- ryhmään. Ketään muita täältä siinä ryhmässä? Laittakaa vaikka yv:tä... Ja onko FB:ssä olemassa Heinäkuun Hellemasut 2013- ryhmää? Mikäli ei, niin voisin sellaisen perustaa ja suljetun ryhmän siis... Onko kiinnostusta tuollaiseen?
 
Mangrovekana Tervetuloa! :wave:

HeavyMetalMama Tuolla edellisellä sivulla laitoin jo, että meillä ei vielä ole fb ryhmää, kun aikasemmin tän kuun alussa, kun siitä oli puhetta niin oikeestaan kaikki jotka olisi ryhmään liittymässä haluaa sen vasta kun on viikkoja enemmän. Voithan sä sen jo tosiaan tehdä, tuskin kellään mitään sitä vastaan on. Ne liittyy jo ketkä haluaa.. :) Ja vinkkinä, että ei kannata tehdä siitä suljettua vaan salainen. Silloin kukaan ryhmän ulkopuolinen ei tiedä ryhmän olemassa olosta. :)
 
Mites hei, mita olikaan kiellettyjen ruokien ja juomien listalla?
- ei pastoroimattomat juustot ym. maitotuotteet
- raaka liha (eli siis ilmakuivattu kinkkukaanko?)
- ulkomaiset vadelmat
- laku/salmiakki
- ei-itsepesty salaatti
- ayriaiset? tai raaka kala (moi moi sushi)
-maksapasteija?

Ihan fiilispohjalta heittelen, en muita enaa ollenkaan..
Mä oon näitä ruokajuttuja myös miettinyt. Ja tuntuu, että jos haluaisi oikein pilkun tarkasti suosituksia noudattaa, aika paljon löytyisi kiellettyä. Mä oon kyllä syönyt salaattia ravintoloissa...pitäisikö se nyt kuitenkin unohtaa?

Ja sitten tuosta sushista tuli mieleen, että ite en kyllä meinaa siitä luopua, jätän vain raa-an kalan syömättä. Ja ilmeisesti inkiväärikin löytyy kieltolistalta? Mutta entäs levä, sehän löytyy usein kieltolistalta myös? Mutta jos makirullia syö muutamia kertoja raskauden aikana kohtuudella, ei kai siinä vielä jodimäärät ylity? Edes ne kertamäärät? Ja nyt raskaana ollessani aattelin, että paistan kalan omaan sushiini. Eihän se oo sama asia, mutta menettelee. :) Ja avokadot, kananmuna, erilaiset vihannekset maistuvat myös oikein hyviltä lisukkeilta. Pitääkin muistaa kysyä tästä leväasiasta neuvolassa. Makirullat ovat nimittäin mun lemppareita.

Mitä kalaa te muuten pääasiassa syötte? Lohta ei kai sasi kovin usein syödä, silakkaa ja silliä on myös rajoitettava...mun asuinpaikkakunnalla on muutenkin melko huonot kalavalikoimat ja nyt hommasta tulee vielä astetta hankalampaa.:LOL:
Mutta siis jotain järvikalaa vai mitä? Jotenkin hankalaa, kun suositellaan syömään kalaa mutta sopivia vaihtoehtoja ei oikein meinaa olla olemassa, ainakaan täällä tuoreena.

Tuo fb-ryhmä kuulostaa toisaalta ihan mielenkiintoiselta, mutta toisaalta tykkään tästä anonyymisyydestäkin. Voishan sitä tietty luoda uuden käyttäjätunnuksen, jos ei omalla nimellään halua liittyä mukaan. Mutta ehkä ainakin vielä pysyttelen mieluummin vain täällä palstailemassa. Ja toki viikkojakin on vasta niin vähän, että vielä ei uskalla kovin moneen ryhmään edes liittyä. :)

-AnnaNanna 5+6-
 
Täältä taas omanapainen valitus kun ei muuhun enää kykene...

Tää paha olo on ihan järkyttävä. Alkaa aamulla viiden pintaan ja loppuu sit kun jossain vaiheessa ennen puolta yötä menen nukkumaan. Mä oon niin poikki...

Tervetuloa kaikille uusille ja isot pahoittelut niille, joilla kaikki ei mennytkään hyvin.

Ja fb-ryhmästä: itse olen mieluummin tällä anonyymillä puolella, joten toivottavasti joku jää tännekin :) Olen aika varovainen kaikessa, missä pitää omalla nimellä esiintyä, ihan siitä syystä vain. Enkä millään viitsisi luoda uusia fb-tunnuksia vain tällä tarkoituksella.

loppuun väsynyt, yökkivä bellissima 8+4
 
Mä en koko pitkää ketjua jaksanut kahlata läpi, joten en oo ihan kärryillä siitä mistä kaikesta täs on juteltu, mutta mitä tähän kalansyöntiin tulee, niin mä syön kalaa muutenki turhan harvoin, mut silloin kun syön, on se joko lohta, ahventa tai muikkuja :p Jouluna taitaa kalansyönti jäädä vähemmälle, mikä on sinänsä harmi koska rrrrrakastan jouluna mässäillä kalalla. Ei vaan viitsi vetää graavia ja silliä, niissä on niin paljon suolaa ja kun ennestäänkin kärsin turvotuksesta...

Elämäntilanteesta puhuttiin jossain välissä myös, meillä siis kolmas lapsi tulossa, 8- ja 6-vuotiaat ennestään ja miehen kanssa ollaan yhtä pidetty pian tasan kymmenen vuotta, joista kuusi naimisissa. Mä olen alkuperäiskoulutukselta Leipuri-Kondiittori, mutta alan vaihtoa tässä kovasti puuhaan, kun ei tuo leipomohomma mulle sitten sopinutkaan. :)

Ihanaa olla raskaana, pahoinvoinnista ja koomasta huolimatta! :)
 
Onnekseni voin todeta, että ainaki toistaiseksi oon välttyny pahoilta pahoinvoinneilta! Toivottavasti kovin pahoja ei tuliskaa, omalla äidillä ei kuulemma ollut pahoinvointeja ollenkaa, joten toivotaan parasta :)

Mä oon myös miettinyt tuota kala-asiaa kun sitä 2x viikossa täytyis kuitenki syödä, mutta lista kielletyistä kaloista oli suht pitkä ja lohta sai syödä vain 1-2x kuukaudessa. Jostain luin kuitenkin, että kasvatetut kalat olis terveellisempiä ja niissä oli joku pitoisuus pienempi? Ja kahvista luin, että suositellaan juomaan 300ml päivässä niin oon monena päivänä vetäny nollatoleranssin.

Myös täällä mietitään keinoja, miten voi luistaa pikkujoulubooleista ja ukin 70-vuotisjuhlien juomatarjoiluista ja oon kyllä päätyny siihen antibioottikuuriin. Mun äiti parka olisi jo halunnut suvulle kertoa, mutta turhan aikaista vielä. :)

Pikku hiljaa alkaa mieliki siirtyä enemmän sen kannalle, että pidetään peukkuja ja menee miten menee, tähän ei nyt itse paljon voi vaikuttaa. Tietysti syömällä monipuolisesti ja olemalla ulkona, siinä olis tän mamman omat konstit :)

Ajatelkaa, jos meillä menee kaikki hyvin niin ens jouluna ois omat nyytit <3

Ihanaa viikonloppua kaikille!:)

jennimarika+masuasukki
 
Mangrovekana Tervetuloa! :wave:

HeavyMetalMama Tuolla edellisellä sivulla laitoin jo, että meillä ei vielä ole fb ryhmää, kun aikasemmin tän kuun alussa, kun siitä oli puhetta niin oikeestaan kaikki jotka olisi ryhmään liittymässä haluaa sen vasta kun on viikkoja enemmän. Voithan sä sen jo tosiaan tehdä, tuskin kellään mitään sitä vastaan on. Ne liittyy jo ketkä haluaa.. :) Ja vinkkinä, että ei kannata tehdä siitä suljettua vaan salainen. Silloin kukaan ryhmän ulkopuolinen ei tiedä ryhmän olemassa olosta. :)
Joo salaista tarkoitinkin mutta meni senat sakasin. :D
 

Yhteistyössä