Heinäkuun hellemasut 2013 * Marraskuussa *

Tervetuloa kaikille uusille! :wave: lista päivitetty, tarkistakaa tietonne, kun tuli tehtyä niin monta päivitystä samalla kertaa, että kaikki varmasti tuli oikeisiin kohtiin oikeilla tiedoilla.. :)

nuu laskinko nyt oikein noista sun viikoista, että sulla olis la 8.7 kun et sitä ollut tietoihis laittanut?? Korjataan myöhemmin, jos laskin sen väärin.. :D

Kaneli83 Sama kysymys sulle kuin nuulle, laskinko sun viikoista la:n oikein eli 18.7?

moonflower tuplasti onnea! :) Nicci odottaa myös tuplia :)

Millaisessa elämäntilanteessa olette? Vastataanpa tähän :) Mä oon hoitovapaalla, mun piti palata helmikuussa töihin, mutta en palaakaan vaan jatkan hoitovapaata äippälomaan saakka. Avomies käy töissä. Asutaan pk-seudulla vuokralla kaksiossa, eli täällä on 2 aikuista, 1 lapsi ja 1 koira eli pikkasen alkaa olla ahdasta :DD Kokoajan haetaan isompaa asuntoa.. :) Pitäs varmaan sekin hakemus päivittää ja laittaa siihen tieto tästä raskaudesta, jos vaikka nopeuttaisi asunnon saamista. :)

Muistakaa laittaa myös se laskettu aika niihin tietoihinne selkeästi, että mun ei listaa päivittäessa tarvii alkaa laskee ja arpoo!! Kiitos :D
 
Sainpas kuin sainkin luettua koko ketjun läpi.. Ihanaa kun on vertaistukea. Minäkin kerroin tulevalle isälle juuri isänpäivänä ilouutisen ja oli onneksi yhtä innoissaan, kuin minäkin, vaikka ei tätä oltu niin erikoisesti suunniteltu.. mut nyt jo tuntuu et rakastetaan sitäkin enemmän. :heart:
Itsellä koko ajan pelon tunne päässä, että jos kaikki ei olekaan kohdallaan..ja vielä pitäs kolme viikkoa odotella et sais jotain tietoa tilanteesta.
Oirehtinut olen jonkin verran.. Ensimmäinen merkki raskaudesta oli viime viikolla aamulämpöily. Valittelin sitä töissä sitten ja työkaveri sanoi että varmaan oot raskaana. Sitte tein testin ja haamuhan sieltä tuli. Seuraavana päivänä jo selkeä tumma viiva =)
Nyt on muutamana aamuna kuvottava olo ollut herätessä, mutta mennyt aika nopiaan ohitse. Eilen ensimmäistä kertaa huomasin nännien olevan melkoisen arat. Nenä ollut myös tukkoinen joka aamu.
Selkeimmät oireet tällä hetkellä ovat nippailut/juilimiset alavatsalla. Erityisesti pissatessa oikein kovastikin juilii alavatsalle. Toivottavasti ei merkkki mistään huonosta? :ashamed:
Valkovuoto ollut myös tosi runsasta... Vähän väliä olen varma, et nyt alko verenvuoto, mut valkovuotoa se vaan onkin. Ja sitä on sitten tosi runsaasti.

Itse olen tupakoinut viitisen vuotta, mut kun sain ensimmäisen positiivisen testituloksen niin lopetin kuin seinään. Ei edes vaikeaa ole tehny, paitsi koko ajan jotain naposteltavaa lähettyvillä. Alkaa varmaan kohta kiloissa näkyä :popcorn:

Elämäntilanteesta sen verran, että molemmat meistä vakityössä, asutaan kerrostalossa vuokralla..tästä asunnosta tarkoitus muuttaa ensi vuoden alussa pois, ei oikein lapsiystävällinen taloyhtiö.. Mietinnässä vielä ostaakko oma vai mennäkkö vielä vuokralle muutamaksi vuodeksi ja sitten ostaa oma, kun lapsi kasvaa ja omaa huonetta tarvitsee.

Ihanaa odotusaikaa kaikille ja toivotaan kaikille parasta :hug:
 
Täällä on niin ihanan vilkas keskustelu! :) Ja tervetuloa kaikille uusille!

Itse ei vaan meinaa ehtiä kirjoittelemaan kun ollaan oltu monta päivää menossa ja illalla oonkin nukahtanut heti esikoisen jälkeen. Edelleen väsymys painaa ja kovasti! Muita oireita ei kuulu eikä näy!

Nopeasti tohon NKL -asiaan. Olin siis tietoinen että menee remonttiin mutta en tiennyt milloin, joten me tähdätäänkin sitten varmaan kätilöopistolle. Pitää miettiä valmiiksi ennen ekaa neuvolaa :) Jorvikin on tietty vaihtoehto.

Elämäntilanteesta , meillä on pieni 10kk poika, oma asunto ja minä hoitovapaalla, mies töissä. Kihloissa ja häät suunnitteilla joskus kun lapset on isompia. :)

Unno
 
Heipsan!
Pikainen omanapailu:
Olo on kuina pallolla..Ja pahoinvoiva 24/7. Mielitekoja tällä hetkellä ruisleipä ja klmä maito <3 Limsa jäänyt pois,JEE! Ajatuskin ällöttää. Kova jano on koko ajan mutta toiste en erehdy tyhjään vatsaan juomaan vettä :$

*piuu&Masukki 6+2*

(Viikot jouduin käymään takistamassa,ja meinas mennä viikon taaksepäin ;) eli hieman rauhoittunut alun touhotus raskaudesta)
 
BDU
Taas on tullut uusia joukkoon, tervetuloa :wave:

Täällä on edelleen epätodellinen olo tän suhteen, kun tuntuu ettei ole oireita mutta sitten kun alkaa miettiin niin on niitä kumminki aika paljon :D Ehkä se, että ne perinteiset pahoinvoinnit puuttuu (en valita!!) niin tuntuu et olenkohan mä raskaana ollenkaan..

Terveisin "oireeton" BDU jolla vaivaa vain väsymys, palelu, unettomuus, alavatsakivut, runsaat valkkarit, jatkuva napostelun tarve, vessassa ramppaaminen.... :D
 
Moi!

Tänään kävin ostamassa vitamiinit. Sellasin missä on rautaa, koska joka kerta on hemoglobiini ollut liian alhaalla, kerran meni anemiankin puolelle.

Iltaisin on ollut pientä pahoinvointia. Ja närästystä. Muuten ei tällä hetkellä juuri oireita ole, mutta viikolla 6 ne on tainut ennenkin vasta varsinaisesti alkaa.

Elämäntilanne eroaa aiemmista raskauksista sillä, että nyt ollaan naimisissa, asutaan omassa talossa ja mies on päivätöissä. Lapset on 9v, 7v ja 4v. Itse olen tällähetkellä työharjoittelussa, oltuani kotona esikoisen odotus ajasta alkaen.

Hankinoista: auto menee ainakin vaihtoon, ei mahduta entiseen ja vaunut täytyy myös ostaa. Edelliset kesti 3 lasta jotka kaikki nukkui niissä päikkäreitä yli kaksi vuotiaiksi. Loppuaikoina kun vielä tuota kuopusta niissä kuljetin ne oli korjattu mitä ihmeellisimmillä patenteilla.

alanna rv 4+5
 
Tervetuloa uusille :wave: ihanaa, että meillä on täällä jo näin paljon.

Tänään pahoinvointi on iskenyt ihan todella päälle ja sitä on kestänyt ihan aamusta asti. Hajut etoo ja hajuaisti onkin tosi tarkka.

Elämäntilanteesta: Meillä kolme lasta ja omassa omakotitalossa asutaan. Oma huone riittää vielä neljännellekin lapselle, joten ainakaan perheen kasvamisen takia ei tarvitse muuttaa:) Töissä käyn tällä hetkellä, koska lapset kuitenkin jo aika isoja. En osaa vielä sanoa miten pitkäksi ajaksi jään sitten kotiin, kun vauva on syntynyt, varmaan noin 2 vuotiaana hoitoon? Onneksi on vakituinen työpaikka, mihin palata!

Onnellinen79 ja 5+3 (taas yhden enemmän kuin eilen:D)
 
Onnea uusille odottajille!

Vielä viikko pitäis jaksaa odottaa ennen ensimmäistä neuvolaa, joskos sitä sitte pääsis ultraamaan! Itsenäisyysviikonloppuna lähetään viettää pitkää viikonloppua mun porukoille pohjoiseen, niin tarkoitus olisi sillo kertoa heille uudesta tulokkaasta. Olisi kiva jos ois jotain kuvatodistetta mukana :)

Elämäntilanteesta sen verran, että esikoistyttö 2,5 vuotias, naimisissa, omakoti talo, kaksi koiraa, yrittäjä ja ja ja ja.. Piha remontissa, ja ensi kesää odotellessa että saataisiin nurmikko sinne!

Hankintoja tietty pitäis tehä, uudet vaunut ois kivat, sekä kaukalo. Vaatteita tulee osteltua kuiteski kuha vaan saadaan tietoon sukupuoli. Muutoin kaikkee muita meiltä löytyy :)

rv 7+3 ja hyvä ku nytkään pysyn päivissä mukana!
 
Jihaa, pahoinvointia on 24/7. Edellisistä raskauksista en muista et ois näin "pahana" tullu pahoinvointi esiin. Ja väsymystä on. Aina kun vaan voi nukkua, nukun.

Viikkoja kasassa tänää 6+4

Uusia taas paljon tullut mukaan joukkoon :), en oo muutamaan päivään ehtiny käydä ketjua lukemassa. Ja muutama tuplien odottaja, onnea :)

invia84 ja pikkukolmonen rv 6+4
 
No niin, tänään rohkaistuin ja sain varatuksi neuvolan, joka onkin jo ensi viikon torstaina. :O Oli kyllä mukavan kuulloinen neuvolatäti. Lupasi laittaa papereita tulemaan postitse, joihin sitten pitäis perehtyä etukäteen.

Elämäntilanne: Mies on yrittäjä, joka joutuu vähän reissuhommia tällä hetkellä tekemään, itse vakityössä. Asumme omakotitalossa lemmikkiemme kanssa, joten sinne kyllä lapsi olisi hyvinkin tervetullut.

Joku täällä pohti omia lieviä oireitaan...Omat oireet on kyllä pysyneet edelleenkin lievinä, joka aina tietenkin vähän mietityttää. Lähinnä välillä ellottavaa oloa, palelua, väsymystä, vatsan turvotusta, melkein koko aikainen nälkä, repäisykipuja kyljissä yms. muuta pientä kivaa...

pipsa79 7+2
 
Kaneli83 Just sama pisti mullekki silmään ku lueskelin näitä että aika yhteensattuma, jos LA pitää paikkansa ja kaikki menee hyvin, ollaan hyvällä tuurilla samaan aikaan jorvissa synnyttämässä :D Lisäksi just että sullaki näyttäs olevan melkeen saman ikäinen esikoinen :) Asutteko missä päin Pk-seutua? Me asutaan Länsi-Vantaalla.

Hankinnat Saatiin esikoiselle tutuilta paljon tavaraa ja vaatteita, mutta ehdoton hankinta tulee olemaan tuplarattaat ku on niin vähän ikäeroa sitten sisaruksilla. Niin ja kai se pitäs pojalle hankkia ennen vauvan tuloa oma sänky, jotta vauva tulee sitten pinnikseen meidän makkariin.

Hoitovapaasta eikös se ole, että jos haluaa jatkaa hoitovapaata, pitää asiasta ilmoittaa pomolle vähintään 2 kk aiemmin kyseistä ajankohtaa? Eli oon pahasti myöhässä, ja joudun menemään töihin vähäksi aikaa. Oltiin alunperin sovittu että jatkan Tammikuussa, joten enää ei taija ehtiä enää jatkaa hoitovapaata :/

Oireita Ei ole mitään muuta kuin se tunne ennen testiä ,että oon varmasti raskaana, olin niin varma asiasta ettei hetkauttanu yhtään ku plussa siihen tuli.. Tai no okei olihan mulla vähän semmonen olo mahassa, nippaili enemmän ja ihan erilailla mitä menkkojen aikoihin yleensä.. Sinä päivänä ku menkkojen ois pitäny alkaa niin olin jo tamponin kans kyttäämässä niin oli menkkamainen olo.. Ei ne sit kuitenkaa koskaan tulleet <3

Karoliina ja pikku2 5+0
 
Karoliina Joo toi hoitovapaa pitää anoa 2kk ennen alkamista.. Mun oli tarkotus helmikuussa palaa töihin, eli mulla on vielä tää marraskuu aikaa anoa se. Mutta kun kävin mun pomon kanssa juttulemassa (oon siis hoitoalalla kunnallisella puolella) se sanoi, että joissain tapauksissa voidaan myöntää se hoitovapaa vaikka olisi alle 2kk aikaa, mutta kaikki esimiehet ei välttämättä ole niin lepsuja. Eli voithan sä käydä kysyy sun pomolta, jos se olis kiva ja myöntäisi sen, vaikka olet vähän myöhässä.. :)
 
Ihanan vilkasta keskustelua täällä kyllä on! Uusia tulee mukaan ja luettavaa on aina paljon, kun koneelle kömpii.

Mulla ei oikein muita raskausoireita ole kuin armoton väsymys, kiukkuisuus(sitä taitaa olla kyllä ilmassa aina...) ja välillä pahanolonaallot. En ole kuitenkaan oksentanut. Kuten en kahdesta edellisestäkään. Olin niin malttamaton, että varasin huomiselle jo alkuraskauden ultran, kun satuin vapaan ajan bongaamaan :) Nyt sitten jännitetäänkö, näkyykö siinä vielä mitään ja jos näkyy niin mitä :O

Meidän elämäntilaanteesta sen verran, että tosiaan kolmas lapsi on tulossa. Ollaan miehen kanssa naimisissa ja omakotitalossa asustellaan. Lähes tulkoon kaikista vauvavarusteista ollaan jo luovuttu, joten päästään etsimään uusia ;)

Hemu2 ja tinttiäinen 6+4
 
  • Tykkää
Reactions: roosakaisa
Tänään aamulla olin lähdössä töihin ja yhtäkkiä varoittamatta kyökkö tuli kylään. Halailin pönttöä hetken aamutuimaan ja sitten vain normaalisti töihin. Töissä vielä sanoin että taitaa olla nyt mahatauti tulossa (mikä idiootti olen :D ). Meillä siis töissä kaikki tietää raskaudestani sillä meillä raskaana olevat ei saa olla tiettyjen lääkkeiden kanssa tekemisissä.

elämäntilanteestamme:eek:lemme molemmat hoitoalalla, mies vakituisena ja minä sijaisena mutta töitä riittää aina sinne toukokuulle asti ;) ostamme viime vuonna erillistalon, jossa on kaksi makkaria omamme lisäksi joten tilaa on. Mukava oma piha ja leikkimökki, sekä metsää ympärillä. Kaksi kisua myös häärii ympärillä.
 
Viimeksi muokattu:
Varhaisultrassa kävin esikoisesta pk-seudulla kustantaa sen 70-100e kai useimmissa. Mulla oli pari kk sitten kemiallinen raskaus, ja ehdin jo innostua turhaan joten skeptisenä haluan myös tässä raskaudessa käydä varhaisultrassa ja varasin ajan viikoille: 7+4.

Niskaturvotus ultrassa Kävin viime raskaudessa muistaakseni viikoilla 12.

Oireista Huomasin suuren eron mielialojen heittelyssä nyt kun testi näyttää plussaa, oon koko viikon ollu kiukkuinen ja tiuskinu miehelle joka asiasta.(Vaikka nythän ois syytä juhlaan ja iloitsemiseen!) Meinaa ihan pinna palaa ja pakko lähteä tuulettuun lenkille. Normaalisti olen laupea kuin lammas ja kaikki on ollu hyvin seesteistä tähän saakka kauan aikaa. Muistan myös esikoisen kohdalla tän draaman ja kiukun aiheuttamisen :D Huhh tää ei oo yhtään hyvä juttu.

KAroliina & pikkku2 5+1
 
Huomenta!

Tervetuloa uusille!

Elämäntilanteesta Kumpikin minä ja mies työelämässä. Asutaan rivitalossa ja vanhempi lapsukainen koululainen. Miehen kanssa yhteiselämää takana 13 vuotta. Viime kesänä melkein erottiin. Päätettin kuitenkin yhdessä jatkaa ja yllätysraskauden jälkeen tunne yhdessä jatkamisesta on varma.

Oireita viimepäivinä väsymys ja ällötys ollut. Ruoka kuitenkin maistunut hyvin. Paino pysynyt vielä ennallaan. Toivottavasti ei tulisikaan kamalasti. Esikoisesta tuli 12kg, ja synnärille jäi 6kg.

Mut nyt ei kun töihin..

Juulitar 6+0
 
elämäntilanteesta Asutaan vuokralla rivitalokolmiossa. Kihloissa mekin ollaan (häät sittenkun on vara). Meillä on 1v3kk ikänen tyttö (koko ajan näpertää
tätä konetta tuossa vieressä :D ). Tällä hetkellä oon kotihoidontuella kotona ja mies opiskelee...tulot on aika mitättömät..mutta eiköhän se tässä parane ku mies valmistuu..
 
Ihanaa kun täällä on niin vilkasta :) Joka päivä vähintään pari sivua luettavaa.

Oireiden puuttumisesta
, moni oli huolissaan, ja välillä itsellekin tulee epäilevä olo kun oireet tuntuu vähäisiltä. Välillä kuitenkin palelee, turvottaa, rinnat on kasvanu + arat, illalla ällö olo ym eli jotain oiretta kuitenkin :) Tuntuu vain että jos ei oksenna 24/7 niin ei olekaan raskaana :D

Mielialan vaihteluita ei juuri ole ollut, ennemmin on sellainen rauhallinen ja seesteinen olo. Välillä jopa alakuloinen, koska pelkään taas sitä keskenmenoa... Yritän kuitenkin ajatella positiivisesti, ja luottaa siihen että kaikki menee hyvin.

Madagascar 4+6
 

Yhteistyössä