Heinäkuun hellemasut 2013 * Marraskuussa *

Tervehdys heinäkuiset!

Vieläkö mukaan mahtuu.. Juuri ja juuri tähän ketjuun kuulun, ei tosin varmaa vielä, mut ilmeisesti heinäkuun viimeinen päivä olis laskettu aika. :) Tosi epäileväinen olo kyllä on ja iiihan alussa raskaus vasta. Parina päivänä oon testin tehny; eka näytti ihan haaleaa viivaa, jonka näki vaan hyvässä valaistuksessa tiiraamalla ja tänä aamuna sain vieläkin vaalean, mutta ihan selkeästi erottuvan viivan. <3

Ennestään minulla on kaksi poikaa, -08 ja -10 syntyneet. Tämä uusi tulokas oli melkoinen yllätys, mutta oikein iloinen sellainen. Tietysti monet asiat mietityttää, mutta uskon kuitenkin, että kaikki menee hyvin. Hassua, että stressaa paljon enemmän nyt kuin aiemmissa raskauksissa. Siksipä onkin kiva liittyä porukkaan, jossa kaikki on samassa veneessä! :)

Eli listaan voisi päivitellä Aurelia, 29v, kolmas, LA 31.7.?[/COLOR]
 
Tervetuloa jälleen uusille! :flower:

Onnea teille, jotka olette saaneet hyviä ultrakuulumisia, niitä lisää! :heart:

Liikuntamuotona itselläni on lenkkeily. Mitenköhän on tanssin laita, minkämuotoista tanssia voisi harjoittaa niin ettei siittä olisi haittaa? Zumbalevykin on, mutta se on painottunut syviin vatsalihaksiin - sehän on ei-suositeltavien listalla :confused:

Itse en esikoisesta osanntu jännittää synnytystä, mutta nyt täytyy myöntää, että jännitän.

1viikko ja 6 päivää ultraan, jännittää!

Onko muita, jotka ovat suunnitelleet synnyttävänsä Salossa?

Oksennusta ei ole vielä tullut, mutta etominen on lisääntynyt päivä päivältä kovemmaksi.. Nälkä yllättää puskista, jolloin kaikki hajut tekevät pahaa eikä mitään tee mieli, mutta kun saan jotain alas niin sekin alkaa sitten etomaan.

Masun turvotus on edelleen hervotonta. Tänään on ollut kokoaikaista turvotusta, mahtaakohan laskea jossain vaiheessa.
 
Ilyana, mä myöskin lenkkeilen :) Minkä takia zumba on kiellettyjen listalla? Jos oot sitä harrastanut jo pitkään eikä ole "uusi laji" niin kylla kai sitä saa harrastaa..? Eikös noissa ohjeissa sanota, että raskauden aikana ei kannata mitään uutta lajia opetella (kävelyä/sauvakävelyä/sisäpyöräilyä/uintia/kuntosalia ns.kevyitä lajeja lukuunottamatta) vaan voi jatkaa vanhoilla liikuntatottumuksilla niin pitkään, kun tuntuu hyvältä.
Olen päättänyt myöskin, että jätän sykkeet huomiotta lenkkeilyssä, menen fiiliksen mukaan niin, että saan olla jonkin verran hengästynyt ja kävelen jos siltä tuntuu. Ihan peruslenkkeilyä vaan, ei sen kummempaa.

Syviä vatsalihaksiahan nimenomaan pitää vahvistaa, jos ei ole sitä tehnyt, niin kannattaa alottaa, siitä on oikeesti hyötyä raskauden jälkeen nimim. "AAAATSIUH ja OHO, TULI HOUSUUN" :ashamed: Ja myös raskauden aikana, helpompi pitää kroppaa "hallinnassa" kun lihakset kunnossa.
 
Tervetuloa uusille!

Nimiä ollaan mietitty miehen kanssa jo aiemmin, mitä annettaisiin seuraavalle. Tuntuu että tytöille keksis paljon enemmän nimiä.. Epäilen vahvasti, että saadaan toinen poika ja meillä ois kyllä kasa poikavauvojen vaatteita tuolla odottamassa.. Toisaalta ehkä salaa miehen kans toivoittais tyttöä kun poika kerran jo löytyy :p Mutta pääasiahan se on että kaikki menee hyvin ja on terve, oli kumpi vain.

Synnytys meni ekalla kerralla niin sujuvasti että en osaa jännittää sitä yhtään.
En tosin jännänny sitä ekalla kerrallakaan, koin helpottavaksi sen että otin siitä paljon selvää netistä/kirjoista ym. miten kaikki menee ja mitä yleensäki tapahtuu.

Pelottaa kauheasti,että tää menee kesken tai jotain tapahtuu, vaikka keskenmenotaustaa ei olekkaan. Esikoisen kohdalla en osannut pelätä mitään vaan nautin koko raskaudesta.. Nyt pelko persiissä kokoajan ja varon enemmän kuin ensikerralla. :stick:

Tanni84 Kiitos treenivinkeistä! tiedätkö tai tietääkö joku, oliko raskaana oleville jokin sykeraja mitä ei mielellään saisi ylittää? Normaalisti vedän aika rankkojakin treenejä salilla, joten nyt täytyy vähän hidastaa tahtia.. Esikoisen odotusaikana en juuri hikitreenejä harrastellu joten nyt pitää yrittää pysyä kunnossa niin pitkään ku se on voinnin kannalta mahdollista :)

Karoliina 5+5
 
BDU
Minä olen kans ymmärtäny et syviä vatsalihaksia ja lantionpohjalihaksia kannattaa harjoittaa nyt jo raskauden aikana. Onkos muuten vinkkejä millasia liikkeitä vois kotona tehä syville vatsalihaksille?
 
Karoliina, sykerajoista sanotaan ettei mielellään yli 150 menisi, kun ollaan puolessa välissä raskautta. Tämän tarkoittaa siis mun mielestä maalaisjärjellä sitä, että puhutaan treenin keskisykkeestä. Kyllähän jollain joka ei edes sykemittaria omista, menee syke yli 150 vaikka ylämäkeen reippaasti kävellessä. Eli saa hetkellisesti mennä ihan huoletta. Jos itestä alkaa pahalta tuntua tai kohtu supistelee liikkuessa, niin sit vaan pientä breikkiä ja jatkaa kun olo normalisoituu.

Mua edelleenkin kiinnostaa se rasvanpalaminen, pitääkö kroppa nyt kiinni jäljellä olevista rasvoista niin, että ei ole mahdollistakaan saada rasvaa palamaan raskauden aikana?
Tänään pääsenkin taas lenkille, jes! :D
 
Tervetuloa uusille! :wave: Lista päivitetty! :)

Nimiä ei olla vielä mietitty.. Tai siis mä oon.. ittekseni :LOL: Aletaan varmaan vasta myöhemmin miehen kanssa yhdessä juttelee. :)

Mulla on oireiden perusteella tyttöolo. Oireet siis nyt paljon voimakkaammat mitä esikoisesta, joka on poika.. Mutta kumpi vaan on ihan tervetullut eli mitään sukupuoli toiveita ei ole.

Lantiopohjan lihaksia kannattaa treenata läpi koko raskauden ja jatkaa heti synnytyksen jälkeen, siitä on ehdottomasti suurin apu, jos on pissaongelmia. Tietenkin raskausaikana sitten kun vauva on jo isompi ja mahdollisesti painaa jatkuvasti rakkoa pidättäminen voi olla hankalaa esim. aivastaessa. Kokemusta on!! :D Mulle lääkäri totesi jälkitarkastuksessa esikoisen jälkeen, että lantiopohjan lihakset on erinomaisesssa kunnossa ja synnytyksen jälkeen ei ollut enää mitään ongelmia pissaamisen kanssa vaikka raskausaikana olikin. :)

synnytystä en ole edes tässä vaiheessa jaksanut miettiä.. :D Luultavasti tulee mulle olemaan koko raskauden kohokohta eli en jännitä tai pelkää ollenkaan.. Toisin sanoen innolla jo odotan! :D

).( Mulla on aamusta aina iltapäivään saakka ihan hyvä olo, mutta ihan kauhea paha olo tulee iltaa kohden :( eilenkin kävin jo kymmenen aikaan nukkumaan ihan vaan sen takia, kun oli niin huono olo.. Tasan viikon päästä on eka neuvola!! :D
 
Nimiä olen pyöritellyt päässäni aina ajatuksella että jos meille vielä yksi tulisi. Iltapahoinvointi ja närästys on saanut aikaan ajatuksen, että oliskohan sieltä tyttö tulossa. Poikaa odotellessa voin pariviikkoa kokopäiväisesti pahoin, tyttöjä odottaessa enemmän iltaisin ja pitempään.

Liikunnsta, itse olen käynyt kuntojumpassa ja sitä aion jatkaa niin kauan kuin tuntuu hyvältä, täytyy tuota vatsalihas asiaa tutkia, että pitääkö joitain liikkeitä jättää pois.

Hieaman hirvittää, että alkavatko tässä pikkuhiljaa hajut tekemään pahaa. Se olisi hankalaa koska työskentelen keittiössä.

alanna 5+3
 
Täällä ilmottautuisi kanssa yksi heinäkuun hellemasu, mikäli olen laskenut oikein ja netin raskauslaskureihin voi "luottaa". Elikkäs laskettuna aika ilmeisesti siintäisi 24.7.2013 ja nyt olis 4+6.

Ensimmäistä odotellaan. Pillerit lopetin heinäkuun lopussa. Positiivisen testin tein lauantaina. Olen 26-vuotias.

Tällä hetkellä olo on aika ihmeellinen. Koko ajan ajatukset pyörii tulevassa ja oon kovin onnellinen. Tuntuu etten osaa enää puhua muusta ja tekisi mieli huutaa asia koko maailmalla. En oo kylläkään vielä kertonut kun muutamalle ystävälle ja siskolle.
Olo on vaihteleva. Välillä öklöttää ja sattuu mahaan ja välillä ei oo mitään. Heräilen aamuyöstä, enkä saa kunnolla enää unta sen jälkeen, mutta vähäisistä yöunista huolimatta olo on kovin pirteä.

Elämäntilanteesta oli puhetta niin meillä on keväällä miehen kanssa 10 vuotta yhteistä taivalta takana ja niistä on nyt 3 vuotta oltu naimisissa. Asutaan paritalo-kolmiossa, joten pikkuinen saa sitten oman huoneen. Jollei sitten tule kahta kerralla :D

Liikunnasta: Mä oon harrastanu salilla käymistä, juoksua ja body pumppia ja nyt on tullut vähän taukoa kun on ollut öklö olo. Ja silloin ennen plussaa ihmettelin lämmön nousua :D Tarkoitus olis vielä jatkaa käymistä. Eikös se niin ole, että kaikkea saa tehdä, mikä ei pahalta tunnu (paitsi tietty mitään kovin vaarallista, kuten potkunyrkkeily jne.)? Mulla on tarkoituksena varata aikaa personal trainerille kun tiedän et kaikki on kunnossa ja tehdä sit sopivaa ohjelmaa huomioiden se, että ollaan nyt raskaana. Salilla on meinaan muutama pt, jotka ovat itse hiljattain saaneet vauvan, joten varmaan tietävät sitäkin kautta, mitä kannattaa tehdä. Nyt vain pitäis saada aikaiseksi lähteä sinne salille ja toivoa, ettei öklö olo tule kesken reenin :D
 
Tämä on kyllä kiva paikka, kun voi ihan vaan jutella tästä raskaudesta. Muutoin kun ei ihan hirveesti vielä viitti huudella kun niin alussa ollaan..

Multa löytyy paljon raskausoireita.. Arvasinkin raskauden jo ainakin viikko sitten, ellei kauemminkin. Rinnat omituisen tuntuiset, lämpö koholla, nenä tukossa, hiiirrrveee väsymys, pahan olon puuskia tulee, päänsärky, mahaa polttelee käytännössä koko ajan.. Mitähän vielä :)

Liikunnasta.. Näinhän se taitaa olla, että kaikkee sa harrastaa, mitä raskautumiseen astikin on harrastanut, omia tuntemuksia kuunnellen Paitsi just jotain kamppailulajeja. Tanssit ym. vaikka zumba ovat kuulemma oikein hyviä liikuntamuotoja raskaana oleville. Aiemmassa raskaudessa harrastin juoksuakin vielä viikolle 35 kun se hyvältä tuntui. Sillon kyllä liikuinkin aivan hurjasti, nyt olosuhteiden pakosta on vähentynyt paljon.

Ihanaa, kun jotkut on käyneet jo ultrassa! Ja saaneet hyviä uutisia, onnea niistä! :)Minäkii tahon! Olikos se niin, että joskus viikolla 7 tai 8 aikaisintaan voi mennä varhaisultraan?
 
Heippatirallaa!

Ah tätä ihanuutta, varhaisultra takana ja kaikki niin hyvin kuin olla voi :heart: Pieni mykkyrä siellä oli ja kovasti pompottava sydän. Niisk, sitä helpotuksen tunnetta :).
LA näytti nyt 5.7. mutta tuon voisi päivittää np-ultran jälkeen. Onnea kovasti myös muille ultrassa käyneille.
Nyt tähän raskauteen alkaa itsekin kunnolla luottamaan ja uskomaan. Oireiden vaihtelu on siis aivan normaalia ja lupaan olla jatkossa vähän rennommin mielin.

Nimiä ollaan vähän mietitty ihan leikittely asteella, aika vaikeeta. Joku ihan perusnimi jota ei kuitenkaan löytyis kaikilta olis paras. Eikös olekin helppo yhtälö ;)

Liikuntaa oon harrastanut säännöllisesti (lenkkiä, bodypumppia, jumppia jne) ja aijon jatkaa niin kauan kuin hyvälle tuntuu.

Elämäntilanteesta täällä on myös ollut puhetta. Avopuolison kanssa asustellaan vähän mielenkiintoisesti anoppilassa kun uusi talo on rakenteilla. Aikataulullisesti päästään näillä näkymin muuttamaan hyvissä ajoin ennen laskettua aikaa.

Taidanpa nyt uskaltautua myös tuonne kerhon puolelle.

Voikaa hyvin!
 
  • Tykkää
Reactions: Alabama ja Jomi
Tervetuloa Pintsu!

Roosakertulle onnittelut ultrakuulumisista!

Kiitos ohjeistuksesta liikunta-asiassa. En harrasta kuin harvemmin tanssia ja zumbaa, aina ihan fiiliksen mukaan. Jostain kuulin tuosta syvien vatsalihasten välttämisestä, mutta kiitos kun oikaisitte väärän tiedon. :) Esikoisen aikaan kun en harrastanut minkäänlaista liikuntaa, niin olen näistä aivan out. :D

Tsemppiä edelleen pahoinvoinnin kanssa taisteleville!
 
Violaa Tulin äkkiä onnittelemaan ultrakuulumisista!! Ihanaa onnea! :heart: ja kommentoimaan tota nimiasiaa... On toi helppo yhtälö! meillä nimittäin on esikoisella suomalainen vanha perusnimi etunimenä ja se on sellanen, että ei tule nykyaikana joka jätkällä vastaan :p Tiedän kyllä sen nimisiä ihmisiä, mutta ketään muuta en koskaan ole tavannut kuin oman poikani :LOL:

Roosakertulle kanssa onnittelut ultrakuulumisista :heart:
 
Minulla ei vielä mitään raskausoireita ole.mutta toinenkin testi näytti plussaa :)

nimiä ollaan jo miehen kanssa mietitty :D mies on niin ihanasti mukana jo tässä raskaudessa!

jos joku Kuopiolainen kaipailee juttuseuraa niin saa laittaa viestiä yksityisesti :) itse olen keväällä Kuopioon muuttanut eikä kavereita ole liikaa joten olisi kiva jo tuleviin äiteihin täällä tutustua :)
 
Tervetuloa uusille:wave:

Liikunnasta: Itse olen harrastanut kuntosalia, jumppia ym noin 3 kertaa viikossa. Nyt raskauden ja etenkin viime aikaisen flunssan takia jäänyt noin yhteen kertaan viikossa. Tahtia hidastan jotenkin jo luonnollisesti kun raskaaksi tulen. Vatsalihakset ovat menetettyä elämää jo kauan sitten :LOL: mutta jospa sitä vielä joskus kuntoutuisi..

Nimistä: Mulla pyörii pari tytön ja pari pojan nimeä mielessä. Ne on tullu ihan yllättäen mieleen, aiemmin ei olla näitä nimiä edes mietitty.. Tosin ehtiihän tässä vielä=)

väsymys ja pahoinvointi ehkä tänään päällimmäisenä mielessä omasta olosta, mutta näillä mennään!

Onnellinen79 6+1
 
Huh huh ja tervetuloa uusille! Aamu alkoi kivasti, meinasin oksentaa tullessani kotikäynniltä. Hetken joutui autoa nojailla ja hengittää syvään. Meni onneksi ohi. Koko ajan pitää kuitenkin jotain syödä ettei ällötys pääse niskan päälle.

Toisaalta olen onnellinen tästä olosta. Voi jo vähän uskoa olevansa raskaana. Ensi viikon keskiviikkona oma th:ni lupasi minut ultrata. Syyksi riitti kesän km ja epäilyksen varjo tämän raskauden yllä.

Jostain syystä minulla on poikaolo. Kuten oli myös esikoisesta, joka on siis tyttö :)

Niin joo! Piti vielä kysäistä onko muilla ollut outoja mielitekoja? Mun oli pakko saada bio luvilia vaikka yleensä pesen allegrolla pyykit. Tuntuu vaan niin ihanan raikkaalta nyt vaatteet :xmas:

6+1
 
Viimeksi muokattu:
Heips!

Eipä oo taas tullu muutamaan päivään tullu käyty lukemassa palstaa. Ja sitku olisin tullu, ni jotai erroria ruutu näytti.

Onnea uusille plussalaisille!

Täl vkolla olen ollu yhteydessä neuvolaan (27.11.12 eka neuvola) ja äitipolille (eka ultra 27.12.12). Joten niitä odotellessa.

Pahoinvointia oli tosi paljon viikonloppuna, nyt taas "parempi" vaihe menossa sen suhteen :)

invia84 ja pikkukolmonen rv 7+2
 
Roosakerttu ja Viola77 Onnittelut ultrakuulumisista :heart:

Nimistä Me ei olla yhteisesti puhuttu aiheesta vielä mitään, kun ollaan vielä niin alkumetreillä ja jotenkin vähän epävarma olo on ollut sen ultran jälkeen. Minä olen kyllä pienessä mielessäni puntaroinut nimivaihtoehtoja monet kerrat... Jostain syystä luulisin, että meille olisi poika tulossa, mutta tytölle keksisin parempia nimiä ;)

Hemu ja Tiitiäinen muoks. viikkojahan on tietysti 6+5 eikä 5+5...
 
Viimeksi muokattu:
Heip, en vielä uskaltaudu ihan listautumaan..

Mulla on alkanut 4. raskaus, aiemmat lapset 7-, 6- ja 3-vuotiaat (poikia). Mä en osaa arvioida, miten pitkällä raskaus on, kun otatin hormonikierukan pois 16.10. ja plussasin 13.11. Mitään vuotoja ei ole tullut missään vaiheessa... Terkka kyllä suositteli odottamaan yhdet normaalit kuukautiset, mutta ei maltettu, kolmas lapsemmekin "napsahti" heti kierukan poisoton jälkeen.

Mulla on nyt aivan järkyttävä rintojen pakotus, ihan sellanen kun on ollut synnytyksen jälkeen parin päivän päästä kun maito alkaa nousta, toisaalta oon ihan tyytyväinen, että on raskausoireita, mutta tuli vaan mieleen, että voiko tää raskaus olla jotenkin erilainen, koskaan aikaisemmissa raskauksissa tällaista ei ole ollut. Onko kellään kokemusta? Pahoinvointia mulla ei ole ollut koskaan eikä nytkään tunnu olevan, ehkä kahvi vähän huonommin maittaa.

Laskeskelin tossa, että l.a. olis ehkä joskus 23.-27. heinäkuuta. Nyt olis viikot 4-6, ei mitään hajua. Tilasin tossa Clearbluen testin, jossa rvkot näkyy, mutten tiedä, miten luotettava se on.

On tää vaan aina yhtä jännä juttu :)
Toivotaan, että kaikki menee hyvin..

tintti ja pikkunelkku
 
tintti78, minulla ainakin aivan alussa tässä raskaudessa rintoja kirveli ja pakotti juuri samalla tavalla kuin synnytyksen jälkeen maidon noustessa rintoihin. Onneksi sitä ei kestänyt paria päivää kauempaa. Kahdessa aiemmassa raskaudessa en muista olleen aivan vastaavaa tunnetta rintavarustuksessa.

Olen huomannut, että raikas ulkoilma auttaa pahoinvointiin. Tällä hetkellä toivoisin olevani puistotyöntekijä tai lappuliisa...
 

Yhteistyössä