Helmikuiset 2019

Kiitos onnitteluista ja tervetulotoivotuksista! :)

Mulla on ollut pientä menkkamaista jomottelua, paineentunnetta ja rinnat on ajoittain aremman tuntuiset.
En tiedä menikö raskauteni eilen kesken/on kemiallinen/tuulimuna. Eilen tunsin kovan tuikkaisun oikealla vatsalla ja tämän jälkeen pyyhin useamman paperillisen kirkasta/vaaleanpunaista verta paperiin. Laitoin siteen ja googlettelin miten keskenmenossa toimitaan. Siteeseen ei ole tullut mitään, hyytymiä ei ollut missään vaiheessa ja samanlaista pientä menkkajomottelua, kuin ennenkin. Tänään vuoto on asettunut ja on vain ruskeaa tuhrua. Tätäkin tulee vain välillä pyyhittäessä. R-testi oli aamulla eiliseen nähden vahvempi :cautious: KN on kova ja tiivis, eikä sieltä jäänyt sormiin mitään, kun äsken (puhtain) sormin kokeilin.
En ole vielä soittanut neuvolaan ollenkaan, joten jatkan testailua ja ihmettelyä.
Onko muilla kokemusta alkuraskauden vuodoista?

Tänään 4+2 menkoista laskettuna:coffee:

EDIT. faceryhmä kiinnostaa. Mutta vasta sen jälkeen kun tiedän varmasti, että kohdussa on elämää :LOL:
Äääh, tosi kurjaa että tulee tämmösiä huolia alkuviikoille! :( Olisiko mahdollista että siellä olisi ollut joku pieni vaaraton verenpurkauma? Ne kai on aika tavanomaisia? Jos olisi vakavammasta kyse niin ajattelisin että tulis runsaammin vuotoa ja olis ehkä kipujakin? Toivotaan parasta ja mielenrauhaa sulle tuon asian pohtimiseen <3
 
Varhaisultaan mennään varmaankin yksityiselle. Toivottavasti sama ihana eläköityvä mies tekee edelleen keikkaa, jolla käytiin kahdesta edellisestä. Oli niin asiantunteva ja hyvä lääkäri!

Mulla olis vyöhyketerapia varattuna lauantaille, mutta muistaakseni sitä ei alkuraskaudessa kannata välttämättä tehdä. Jos viiva on huomenna aamulla vahvempi niin täytyypi soittaa ja kysellä et pitääkö jättää väliin :)
 
Ja siis, vastatakseni täällä käytyihin keskusteluihin: raskausoireita on valtavat, turvonneet ja kipeät tissit (ei ollut aiemmassa), jatkuva juilinta kohdun tienoilla (ei myöskään aiemmassa), jatkuva pieni nuha ja silmien valuminen (oli aiemmassa), tunnevuoristorata, jatkuva nälkä ja väsymys. Ja sitten: Hehkuva, täysin finnitön iho! Kukapa olisi uskonut. Mulla on aina vähän näppylöitä joten tää on aikamoinen ylläri.

Mullakin olisi viikonloppuna pari tapahtumaa joissa ei sovi juoda, mietin tässä excuseja just. Yksi on semmonen vähän kiusallinen, pomoni tykkää juoda ja haluaa lähteä terdelle. Sille ei voi oikein sanoa ei... Ehkä otan jotain vissyä, salassa. Tai alkoholitonta olutta. Se on vika ihminen jolle tästä kertoa muutenkin :)

Mä en ees tiedä, mikä synnäri olisi, pitänee selvittää.

Faceryhmään liityn myös kun vähän varmistuu. Toi keskenmeno oli kyllä sen verran paha pala että sitä yrittää välttää kaikkea mikä pahentaa fiilistä, jos pahin sattuisi.
 
Eilen yksityisellä kävin varhaisultrassa ja alkion koko vastasi viikkoja (6+4) ja pieni sydän siellä sykki nyt vaan toivotaan, että jatkuu hyvin.

Kaverit sanoivat, että varhaisultra tehtäis alakautta, mutta nyt tehtiin mahan päältä ultraus. Hyvät laitteet oli käytössä!
 
@lilia88 Tsemppiä, toivottavasti vuoto olisi jotain vaaratonta!

@Philangie Onnea pienen sydämen sykkeestä! :love::love:

@Kesän kissa Tervetuloa mukaan ja onnea plussasta! Tänne saa tosiaan purkaa tuntoja aina kun siltä tuntuu :)

Mä meen kunnalliseen varhaisultraan Helsingissä, koska taustalla kohdunulkoinen raskaus ja varmistetaan, että tämä olisi oikeassa paikassa. Ootan niin perjantaita! Taisin jo kirjoittaa tämän saman aiemmassa viestissäni, mutta kun EN MALTA ODOTTAA PERJANTAITA :ROFLMAO::ROFLMAO:
 
@syystyttö sama täällä, edellisellä kerralla ei löytynyt mitään... pelko on iso. Mutta olen varma et nyt kaikki on hyvin, meillä molemmilla :love: ylihuomennaaaaa

Mä asun kans pikku paikkakunnalla jotenka tääl terkkari katsoo ultralla ihan kunnallisessa. Varmaan varaan ekan neuvolan samal jos sielä joku tyyppi on.

Mulla on töissä ihan hemmetin fyysisesti raskasta niin kyllä, maha kipeytyy tämän tästä ja pelkään milloin mitenkin. Selkä on ihan sairaan kipee kokoaika :cry:

Nyt on kyllä tissit kipeytyny vähä, muuten edelleen oireeton o_O
 
Vihdoin koitti aamu ja pääsin tekemään uuden testin :D Viiva oli kuin olikin vahvistunut eilisestä! Vähän vain eikä se vieläkään ollut yhtä vahva kontrolliviivan kanssa, mutta sen verran että sain rauhallisemman mielen. Tein itse asiassa kaksi testiä. RFSU:n puikko antoi selkeän punertavan viivan ja sellaisella tein myös haalean plussan toissapäivänä illalla. Tummenemisessa vertaan siis RFSU:n testejä keskenään. Davidin mukaherkkään :)cautious:) testiin ei silloin toissa päivänä tullut mitään, mutta tänään huvikseni tein sellaisenkin kun noita kaapissa on ja tänään tuli siihenkin haalea värillinen viiva. Raskaus siis etenee <3

Kahdessa edellisessä raskaudessa oon saanut haalean plussaviivan kp26. Tällä kertaa se tuli vasta kp28 (RFSU) ja jos oikein haluaa verrata aikansa kuluksi :)whistle:) niin edellisissä raskauksissa tein Davidilla testin sillon kp26, joten tavallaan saman vahvuisen plussan samanlaiseen testiin sain vasta nyt kp30. Tämä kierto on ollut varmasti pidempi kuin edellisten lasten kohdalla, joten saas nähdä lykkääntyykö laskettu aika kolmella tai neljällä päivällä myöhemmäksi. On se silti helmikuulla ;)
 
Mulla on olo romahtanut ihan tosissaan. Fyysisesti etoo ja voimat poissa, mut henkisesti pahempaa: masentaa, ahdistaa. En jalsa tehdä yhtään mitään, en laittaa ruokaa, en käydä kaupassa, en pedata sänkyä. Itkettää ihan hulluna. Sellanen olo, et jos oisin tän tiennyt, en olis tähän hommaan ryhtynyt tai jos tää menee kesken, en halua kokeilla uudestaan. Lisäks vielä migreeni päällä eikä siihen auta panadolit eikä buranat, joita lääkäri määräs.

Ekaan neuvolaan vielä kolme viikkoa.
 
Kesän kissa, mulla myös ihon kanssa sama juttu. Ei nyt ihan finnitön ole, mutta huippupaljon parempi kuin yleensä.

Tänään ollut pientä etomista. Ylihuomenna loma loppuu ja sitten pitää palata töihin muutamaksi viikoksi ennen kuin loma taas jatkuu. Tehdään töitä tiiviisti yhdessä, niin toivottavasti ei tule sellaista pahoinvointia, jonka huomaisi ulospäin. Alkavat aika herkästi kysellä ja ei vielä tässä vaiheessa haluaisi paljastaa raskautta.
 
Plussatesti maanantaina, laskettuaika ois vissiin 17.2. Hoitojen, inssin ja monikkoraskausriskin takia varhaisultra luvattiin, mutta poli kesätauolla juhannuksesta kuukauden. Eka ultra siis vasta heinäkuun lopulla, raskausviikkoja siinä vaiheessa olis mahdollisesti 10, joten yksityiselle ajattelin varata varhaisultraan ajan jo aiemmin.

Matilda! / LA 17.2.2019 / 25v / ensimmäinen
 
  • Tykkää
Reactions: Lallastiina
Vaivaako ketään muuta unettomuus? Oon tosi väsynyt ja nukahdan illalla hyvin, mutta oon viikon ajan herännyt joka yö 00-03 välillä. Viime yönäkin valvoin 03-05, kunnes oli nukahtanut hetkeksi, ennenkuin kello soi 05.30.

Kun herään, oon täysin hereillä ja uni ei vaan tule. Menee vaan sängyssä pyörimiseksi. Kuuluuko alkuraskauteen tälläinen unettomuus?

Työelämässä oon kovan stressin ja muutoksen alla. Sekin voi toki omalta osaltaan vaikutta tähän.
 
Vaivaako ketään muuta unettomuus? Oon tosi väsynyt ja nukahdan illalla hyvin, mutta oon viikon ajan herännyt joka yö 00-03 välillä. Viime yönäkin valvoin 03-05, kunnes oli nukahtanut hetkeksi, ennenkuin kello soi 05.30.

Kun herään, oon täysin hereillä ja uni ei vaan tule. Menee vaan sängyssä pyörimiseksi. Kuuluuko alkuraskauteen tälläinen unettomuus?

Työelämässä oon kovan stressin ja muutoksen alla. Sekin voi toki omalta osaltaan vaikutta tähän.
Minä!
Nukahdin eilen sohvalle klo 21. Nukahdin kyllä sänkyynkin myöhemmin, mutta sitten heräsin klo 3:30, enkä saanut enää unta kuin ehkä puol tuntia ennen kuin kello soi :sleep: Sama kävi toissayönä
 
Huomasin jo eilen, että mun pitää jo kävellä eritavalla, kun tuntuu, että alavatsa painaa enemmän ja se heiluu erilailla :)

Kävin tänään terkkarilla pissa- ja verikokeessa. Ja sain kuulla lisää tämän maan systeemeistä. Hän laski, että LA olisi vasta 22.2., ja tänään olisi 3+5, koska hän laski sen kierron alusta, eikä ovulaatiosta. Odotin 24-päiväistä kiertoa, ja maanantaina, kun menkkojen olisi pitäny alkaa, näytti digitesti jo 2-3, eli mä luotan omaan 4+2 ja LA 18.2. laskelmaani, joka perustuu ovulaatioon :)

Reilun viikon päästä sitten lääkäriin, joka kirjoittaa viralliset lähetteet eteenpäin, että voi varata ekan ultran. Tässä maassa ei taida saada mitenkään varhaisultraa vaan se eka on viikoilla 11-13. Ehkä käväisen kesälomalla Suomessa ja käyn siellä yksityisellä..
 
@syystyttö : kiitos, ihanaa olla täällä :) Tosi kivaa saada vertaistukea. Toivotaan että täällä pysytään :D

@Puukiipijä : samaa pientä etoamista täälläkin, tänään vetosin huonoihin yöuniin ja migreenin esioireisiin... onneksi meni ohi noin tunnissa.

@miisumaasu : Paljon voimia nyt! Kuulostaa siltä, että hormonit työssä. Toi olo menee ohi. Ole buranan kanssa varovainen, sitä ei suositella yleensä raskausaikana. Panadolia voi ottaa. Lepoa ja relausta :) Viikonlopuksi pitäisi onneksi tulla lämmintä :) Sekin piristää! <3 <3 <3

Mäkin oon ollut tosi väsynyt mutta myös uneton. Toisaalta oon iloinen että oireita on, se tarkoittaa että kroppa toimii. Viimeksi oireita oli aika vähän. Jälkikäteen mietin, oliko se merkki siitä että menee kesken... No, näitä ei juuri kannata miettiä.

Oh, @rust - kuulostaa kivalta noi kokeet ja se että otetaan heti kiinni odottajasta:) Mä aattelin ehkä ensi viikolla soitella neuvolaan, tai sit seuraavana... edelleen yritän suojata itseäni pettymyksiltä jos huonosti kävisi :(

No, tänään kerroin kuitenkin hyvälle ystävälle. En vain voinut salata tietoa. Hän oli kuullut edellisenkin kerran koko kuvion eli osaa olla tukena ilossa tai murheessa. Ja kuulin että hän toivoo myös raskautta. Voi kunpa hänelläkin kävisi iloinen yllätys!
 
Kiitos tsempistä, Kesän kissa! Tuntuu et just rohkaisevia sanoja ja kokemuksen ääntä tässä kaipaan. Oikeastaan haluaisin tosi paljon kertoa äidilleni tästä, mutta ollaan viime vuosina etäännytty erään välikohtauksen jälkeen. Isälleni en halua kertoa, ja äiti kertoisi hänelle, joten hankala tilanne. Luottoihminen olisi enemmän kuin tarpeen.

Miten muuten tuon buranan kanssa, miksi sitä ei suositella? Mulle tk-lääkäri nimenomaan reseptillä kirjoitti panadolia ja burana capseja migreeniin, kun kysyin raskaudenaikaisesta lääkityksestä. Tänään olen joutunut ottamaan 3 kapselia, eilen yhden, kun kova migreeni. Panadol ei juuri auta ollenkaan.
Lääkäri sanoi että viimeisen kolmanneksen aikana buranaa ei sovi ottaa.
 
Kiitos tsempistä, Kesän kissa! Tuntuu et just rohkaisevia sanoja ja kokemuksen ääntä tässä kaipaan. Oikeastaan haluaisin tosi paljon kertoa äidilleni tästä, mutta ollaan viime vuosina etäännytty erään välikohtauksen jälkeen. Isälleni en halua kertoa, ja äiti kertoisi hänelle, joten hankala tilanne. Luottoihminen olisi enemmän kuin tarpeen.

Miten muuten tuon buranan kanssa, miksi sitä ei suositella? Mulle tk-lääkäri nimenomaan reseptillä kirjoitti panadolia ja burana capseja migreeniin, kun kysyin raskaudenaikaisesta lääkityksestä. Tänään olen joutunut ottamaan 3 kapselia, eilen yhden, kun kova migreeni. Panadol ei juuri auta ollenkaan.
Lääkäri sanoi että viimeisen kolmanneksen aikana buranaa ei sovi ottaa.
<3 Toivottavasti helpottaa! Ja voi kun olisi joku ihana luotettava jolle kertoa, se auttaa niin paljon!

Tässä buranan pakkausseloste: https://laakeinfo.fi/Medicine.aspx?m=1817&d=3096760
Lähinnä siis että vain jos lääkäri pitää hoidon kannalta tarpeellisena. Sulla ilmeisesti pitää että sikäli häntä voi kuunnella :)
 
Täällä taidettiin selvitä säikähdyksellä :love: Vuoto loppui nopeasti ja sitä tuli ehkä maksimissaan ruokalusikallinen. Ystäväni lohdutti, että hänellä tuli samanlaista useamman päivän ja terve tyttö syntyi. Eilen sain lähes tasavahvat viivat PC-liuskaan. Ja tänään vahva viiva One stepissä. Luulisin, että keskenmenossa hormonitaso ei ainakaan nousisi? :cautious:

@miisumaasu Tsemppiä! Ota itsellesi aikaa ja lepäile :) Kotia ehtii kyllä laittaa myöhemminkin. Pystyisitkö soittamaan lääkärille ja kertomaan, etteivät burana + panadol -combo auta migreeniin? Josko hän voisi miettiä muuta lääkitystä. Tosin isoin ongelma taitaa olla, ettei migreenilääkkeiden käytöstä raskausaikana ole kokemusta (n) Mites sellainen silmille laitettava kylmägeelipussi, myydään ainakin nimellä therapearl silmämaski? Moni migreeniystäväni on saanut siitä apua :)

Täällä vaivaa väsymys, rinnat on kipeähköt heti aamusta ja ajoittaisia pieniä menkkajomotuksia. Väsymys on oikeasti ihan kamalaa. 8h työpäivän jälkeen koko loppupäivä menee sohvalla ja viimestään klo 20:30 olen nukkumassa :LOL: Viime yönä nukuin 10h ja kohta varmaan jo väsyttää. Tiskit pursuaa yli tiskipöydän ja pyykkiä on useampi koneellinen.. ehkä se tästä :whistle:

Onko vinkkejä hyviin ja terveellisiin naposteltaviin? Huomasin eilen ja toissapäivänä töissä, että nälkä yllättää tosi nopeasti. Jotain huomaamattomia, sillä napsisin niitä työtakin taskusta :ROFLMAO:
 
Meillä tärppäsi toisella kuukautiskierroksella, jei.

Eilinen päivä oli ihan mahdoton olla kuumuudessa; ähky, jano, ummetus, heikotus, pyörryttävä olo. Ja sit lisäksi silmissä tuntui, että olisi halunnut itkeä kokoajan.

Kai tää tästä. Toivottavasti tänään on vähän parempi päivä.

rv 4+1 ja LA 20.2.
 
  • Tykkää
Reactions: Lallastiina
Täällä pari muuttujaa, terkkari laittoikin viestiä et pe ei käy ultraa ni kävin sitten tnä. Näimme heti että kyllä sieltä löytyi tyyppi :love:koko oli 2 päivää vähempi kun menkoista joka siis nyt 6+4. Syke ei ollut satavarma, eli ihan niinkö olis ollu mut ei uskaltanut sanoa. Sama kun ite katoin, väreilyä näin mut mistäs ton tietää, täytyy vaan toivoa. Mut nyt on satakertaa parempi tunne kun viimeksi..
Eka neukku varattiin 28.6 ja sanoi et saan välissäkin käydä ultras jos tuntuu, mut ehkä jaksan odottaa tuohon jos ei mitään tule...
Oon niin onnellinen :love:
 
Onpa mukavaa lukea hyviä uutisia niin uusista plussista, onnistuneista ultrakäynneistä kuin lilia88:n helpotuksestakin! Onnea kaikille uusille plussanneille ja tervetuloa linjoille!

Helppoja ja terveellisiä naposteltavia on ainakin pähkinät jos niitä tykkää syödä. Toin jo työpöydän laatikkoon pekaanipähkinöitä pussillisen odottelemaan, kun todennäköisesti tässäkin raskaudessa kuvotuksen tunne tulee nimenomaan nälän aikaan sitten kun sellaisille viikoille päästään että alkaa oireet tuntumaan. Ja se väsy, muistan miten käsittämättömän kokonaisvaltainen se voi olla! Vielä ei ole sekään meikäläistä saavuttanut, mutta ehtiihän tuon vielä... :) Mulla sattuu kesäloma juuri oletettavasti oireisimmille viikoille, joten ehkä töissä ei ihan heti hoksata tilannetta. Töihin pitäisi kyllä palata sitten siinä ekan kolmanneksen loppupuolella, joten kesäkilojako syytän sit pari viikkoa ennen kuin kerron? Maha varmaan putkahtaa melko aikaisin näkyville :unsure:

Oon nyt onnistunut innostumaan ainakin väliaikaisesti salaateista ja todella toivon että innostus jatkuisi pitkään. Keräsin painoa edellisillä kerroilla sen parikymmentä kiloa raskauden aikana ja vähempikin piisais... Toki on ne sitten raskauden jälkeen lähteneetkin joten jos on tullakseen niin ei siinä auta sitten :oops: Vois kuitenkin edes yrittää tarkkailla syömisiä varsinkin nyt kun kummempia himoja herkkuja kohtaa ei tunnu olevan.
 

Yhteistyössä