Helmikuiset 2019

Puukiipijä / la 3.2 / TAYS/ 28v /ensimmäinen

Mulla tulee laskettu aika varmaan vielä muuttumaan, kun kierrot olleet pitkähköjä, mutta tuo on se, mikä neuvolasta sanottiin, kun tänään varasin ensimmäistä aikaa.

Olen ollut tosi hyvällä tuulella ja innoissani, vaikka yritän olla intoilematta kuitenkaan liikaa, ettei tule liian suurta pettymystä, jos ei menekään niin kuin toivoisi. Teen varmaan vielä ennen kahden viikon päästä olevaa neuvola-aikaa uuden testin, jos ei ala mitään selviä raskausoireita tulla.

Nyt ei ole ollut minkäänlaisia, toisin kuin monesti nega-kierroissa. Tai vähän on ollut alavatsassa menkkamaisia tuntemuksia, mutta jotenkin en laske niitä, kun olen ehkä vain osittain kuvitellut niitä, kun olen odottanut kuukautisia alkavaksi ja nyt pari päivää, kun on sen plussatestin tehnyt.
 
Miulla oli viime viikolla (juuri kun menkkojen olisi pitänyt olla) menkkamaisia kipuja, vihlaisuja yms. kolmen päivän ajan. Nyt niitä on enää ollut satunnaisesti, mutta kuitenkin joka päivä. Jotenkin pelottaa, että aina kun vihlaisee niin alkaako vuoto ja meneekö kesken. Vaikka tiedänkin näiden vihlaisujen olevan normaalia.
Palelee kovasti, on palellut ekasta plussasta asti. Tissit vähä arat, mutten kipeäksi niitä sanoisi. Muita oireita ei ole.

Mieli on vähän tasaantunut viikonlopun järkytyksestä, vieläkin toki tuntemuksia onko miusta oikeesti tähän jne.
Kyselin äitiltäni hänen odotusajastaan, hän muisteli ettei hänellä ollut ollenkaan pahoinvointia. Toivon, että olisin itsekin yhtä onnekas.

Onnea kaikille plussanneille! :love:
 
Täällä yksi eilen plussannut ilmoittautuu loppukuun odottajiin! Illalla haalea plussa testiin ja aamulla toinen. Väri oli selkeä, joten tulos ei jäänyt epäselväksi <3

Oireita ei ole vielä minkäänlaisia kun mennään niin alkumetreillä, mutta edellisten raskauksien perusteella osaan varautua töihin pähkinöillä tms naposteltavalla, että nälkä ei pääse yllättämään. Nälkä tuo lähiviikkoina mukanaan jonkinasteisen kuvotuksen jos mennään samaa kaavaa kuin ennen.

Faceryhmä kiinnostaa kovasti. Kunhan saan vahvan plussan tikkuun niin voisin liittyä mukaan sinne. Joku tuolla aiemmin kyselikin että paljonko siellä on tällä hetkellä porukkaa? Etelä-Pohjanmaalta on synnytyssairaalan perusteella useampikin ainakin tällä puolella :)

Feroum / La 23.2. / Seks / 32 / kolmas
 
  • Tykkää
Reactions: Lallastiina
@Mininen85 Mulla myös perjantaina ultra enkä osaa oikein muuta ajatellakaan! Viimeksi kun kävi niin, että ultrassa olikin näytöllä vain tyhjä kohtu plussasta ja kaikista oireista huolimatta... Jos siellä on kaikki hyvin niin uskallan liittyä fb-ryhmäänkin.

@Iinanen Mullakin menkkamaisia jomotuksia ja vihaisuja aina välillä, erityisesti rv 4 ja 5, nyt ei oo niin ollu (6+1 mennään, neuvolan mukaan tosin jo 6+5).

Mulla on myös ollu vilkkaita keskenmenounia ja unia, joissa mahalleni ja pikkuiselleni käy jotain pahaa (kaadun pahasti tms). Sit kun herää sellaisesta unesta ja on samalla yöllisiä jomotuksia niin kyllä pelottaa... Mutta ihan normaalia varmaan, että jännittää ja mieli prosessoi, jokaisella vähän omalla tavallaan.
 
Paineen tunnetta on ollut vähän, mutta en osaa yhdistää sitä ruokailuun. Pissahätä sen sijaan tuntuu olevan nyt koko ajan...

Jännä, miten pitkältä tuntuu yksi päivä tässä vaiheessa raskautta. Haluaisin jo niiiiin kovasti päästä testaamaan vahvemman plussan ja varmistumaan siitä että raskaus etenee. Eilisillan (klo 18) haalea punertava viiva ja tämän aamun viiva oli aika samaa vahvuutta eikä tuossa ajassa toki hormonitasot ehdi merkittävästi noustakaan. Nyt kun malttais huomisaamuun niin vois olla ees vähän vahvistunut. Isommilla viikoilla varmaan unohtuu välillä et millä viikoilla mennään mutta tässä alkuhetkessä päiväkin on pitkä <3
 
Soitin aamulla omalääkärille (tässä maassa ei oo neuvolasysteemiä) ja meen huomenna verikokeeseen ja ens viikolla lääkärille! Sit kuulen lisää tämän maan systeemeistä.

Viime yönä alkoi jomottaa vasemmalla puolella alavatsalla ja sitä jatkui on/off melkein koko päivän. Keltarauhanen? Lounaan jälkeen kyl jomotti oikealtakin ja keskeltä. Ota näistä selvää :D

4+1 laskurien mukaan
 
Viimeksi muokattu:
Minäkin oon ulkomailla - yritän päästä täällä ultraan heti heinäkuun alussa, mutta odottelen vielä ennen lääkäriajan tilaamista. Ei oo neuvolaa täälläkään, mutta heinäkuussa Suomen-visiitillä aion käydä jos silloin vielä raskaus jatkuu... 4+3 tänään, sanoo KP:n laskuri. Ei uusia oireita.
 
Kiitos onnitteluista ja tervetulotoivotuksista! :)

Mulla on ollut pientä menkkamaista jomottelua, paineentunnetta ja rinnat on ajoittain aremman tuntuiset.
En tiedä menikö raskauteni eilen kesken/on kemiallinen/tuulimuna. Eilen tunsin kovan tuikkaisun oikealla vatsalla ja tämän jälkeen pyyhin useamman paperillisen kirkasta/vaaleanpunaista verta paperiin. Laitoin siteen ja googlettelin miten keskenmenossa toimitaan. Siteeseen ei ole tullut mitään, hyytymiä ei ollut missään vaiheessa ja samanlaista pientä menkkajomottelua, kuin ennenkin. Tänään vuoto on asettunut ja on vain ruskeaa tuhrua. Tätäkin tulee vain välillä pyyhittäessä. R-testi oli aamulla eiliseen nähden vahvempi :cautious: KN on kova ja tiivis, eikä sieltä jäänyt sormiin mitään, kun äsken (puhtain) sormin kokeilin.
En ole vielä soittanut neuvolaan ollenkaan, joten jatkan testailua ja ihmettelyä.
Onko muilla kokemusta alkuraskauden vuodoista?

Tänään 4+2 menkoista laskettuna:coffee:

EDIT. faceryhmä kiinnostaa. Mutta vasta sen jälkeen kun tiedän varmasti, että kohdussa on elämää :LOL:
 
Onko jollain muullakin tullu vatsa kipeeks urheillessa/touhutessa? Siis mulla vasta 4+6 mutta jäätävä turvotus jo aamusta. Tänään salilla käydessä tuntu että vatsa ärty kaikista liikkeistä niin että päädyin lopulta lopettamaan kesken ja saunan kautta kotiin. Kotona tuli kova menkkamainen juilinta vatsaan ja piti juosta vessaan. Vatsa oli vähän sekasin( niinkuin usein just menkkoja ennen). Helpotti kyllä mutta nyt jännittää miten tässä käy. Vuotoa ei oo. Ainakaan vielä. Blaah.. nää on niiiin pitkiä nää ekat viikot.
 
@Minä086 Mulla tuli tänään töissä, kun jouduin kumartelemaan ja nostelemaan laatikoita. Noiden jälkeen siis sellaista outoa painetta/tykytystä, joka kyllä laantui.

@miisumaasu Toivotaan! Henkisesti olen jo varautunut pahimpaan. Ajattelin mennä yksityiselle, ehkä muutaman viikon päästä :) Ootko itse ajatellut mennä?
 
Täällä yksi tänään plussannut. Kuutisen vuotta yritystä takana, ajatuksella tulee jos tulee.
Olin tossa pari kuukautta työttömänä, mutta kumminkin uusi työsopimus tehtynä. Kai se stressi vapaa aika vaikutti raskaaksi tulemiseen.
Ei mitään muistikuvaa milloin edelliset kuukautiset oli, kun ei ollut pariin kuukauteen mitään "säännöllisyyttä" arjessa, niin ei vaan ole tullut laitettua ylös.
Viime viikolla aloitin uudessa työpaikassa, ja se mua tässä eniten jännittää. Miten just nyt sit plussasin kun uusi työ alkoi just? Jännittää!

Viime viikolla oli pientä pahaa oloa, ja mietin et mitenköhän muuten menkat et ois vissiin pitänyt jo alkaa. Kumminkin suht hyvin osaa kehoaan arvioida. No siinä sit ittekseni ajattelin, et mitä jos oon raskaana. Tänään sit tein aamulla testin, ja kappas plussa sieltä tuli.
Tällä viikolla täytyy soitella neuvolaan.
Mutta siis..
tiada / LA x.2 / 25v / HUS / eka
 
@Minä086 Mulla tuli tänään töissä, kun jouduin kumartelemaan ja nostelemaan laatikoita. Noiden jälkeen siis sellaista outoa painetta/tykytystä, joka kyllä

Okei, tuntuu hassulta että reagoi jo tässä vaiheessa näin kun siellä masussa ei mitään hirveen suurta asusta vielä. Nyt on vaan kuvottava olo mutta vatsa ok. Toivotaan että oli jotain harmitonta
 
Onko jo muita plussanneita, joilla LA helmikuussa 2019? :)

HUOM! Kirjottakaan lisäykset ja muutokset listaan PUNAISELLA!

Nimimerkki / ikä / la / mones lapsi

Mukana kirjottelemassa:

1.2
Katie89 / La 1.2. / Seks / 28 / toinen
Matruskaja / La 1.2 / Seks / 31 / kuudes
succubus / La 1.2. / KSSHP / 30 / 3
Miitsu84/ 33/ la 1.2/ TAYS/4
Philangie / 33 / la 1.2.2019 / OYS/ ensimmäinen

2.2

aronoele / La 2.2. / OYS / 29 / 3
Melsaelsa / LA 2.2 / KSSHP / 23 / ensimmäinen
Ninn1 / LA 2.2. / HYS / 29 / 3

3.2
Mininen85 / La 3.2.2019 / 32v
SandraB/ 35/ LA 3.2/ Tays/ ensimmäinen
kyan / 30 / la 3.2.2019 / NKL / ensimmäinen
Puukiipijä / la 3.2 / TAYS/ 28v /ensimmäinen

4.2
Ssatususanna / La 4.2 / OYS / 27 / toinen
miisumaasu/4.2.2019/33v/ensimmäinen
syystyttö / 27v. / la 4.2. / HYKS / ensimmäinen

5.2
NaNa84/ La 5.2 / Tays / kolmas
*sindee / la5.2 /31/KYS/esikoinen

6.2
Ruska82/ la 6.2 / 36v
Matilda./26v./6.2.2019/phks/ensimmäinen

7.2
Toukkaliini/la 7.2./22/Epshp/esikoinen
Annie89 / 28 / 7.2. / TYKS / toinen

8.2
Yooms / 27 / LA 8.2. / Tays / ensimmäinen
Huvia/29/LA 8.2./SEKS/ensimmäinen lapsi
Kaisa/ la 8.2 / hus/ 27/ toinen lapsi
Hilutus/27v/8.2.2019/Oys/ toinen lapsi

9.2
Hymynaama95/ 22/ LA 9.2(?) / JS / toinen lapsi
Cescu / 20 / LA 9.2 / TYKS / Ensimmäinen

10.2
Kornarse84 / 33 / LA 10.2. / neljäs
Johna- / 25/LA 10.2 / OYS / ensimmäinen
Malfiina76/10.2/TYKS/3
Rosa1606/29/la 10.2./TYKS/toinen
Avea80 / 37 / La 10.2. / Jorvi / 2. lapsi

11.2
Kolmonen-16/la 11.2/37v/tays/3.lapsi

13.2
Minä086 /31/La 13.2./3 lapsi

11.2
Haaveilijanaolo/ 24 / 11.2/ LKS / toinen
Iinanen / 36 / 11.2 / ensimmäinen

16.2
Scoc/30/16.2/seks/toinen
Lallastiina / 36 v. / la 16.2. / ??? / ensimmäinen
Kesän kissa/33 v./16.2./ensimmäinen

17.2
Lilia88 / 29 v. / la 17.2 / ?? / Ensimmäinen
Claire Elisabeth / 33 / LA 17.2. / 3. lapsi

18.2
Kastehelmi_/28v/18.2./hys (hyvinkää)/3. Lapsi
rust / LA 18.2. / 33 v / ensimmäinen lapsi

23.2
Feroum / La 23.2. / Seks / 32 / kolmas


Tiukuu/la x.2/32/NKL/kolmas
 
Moikka kaikille! Mä en näköjään yhtään osaa toimia ton listan kanssa, pahoittelen sekoiluani :) Plussasin eilen ja se oli kyllä ihana hetki. Joskin mulla oli semmonen olo että näin saattaisi käydä, jännää mutta mulla oli se jo kauan ennen ovulaatiota, joku etiäinen... Olen siis 33 v., ekaa odotan. Heräsin vauvakuumeeseen tossa vuodenvaihteessa kun huomasin tulleeni vahingossa raskaaksi. Sitä ennen ei ollut lapsenteko pyörinyt mielessä ollenkaan, olin ajatellut että aikaa on vaikka kuinka... No, sitten yhtäkkiä oli menkat myöhässä ja raskaustesti näytti plussaa, sitä seurasi muutama viikko jotka tuntuivat elämäni tärkeimmiltä, olin onneni kukkuloilla ja kaikki tuntui niin oikealta, halusin lasta enemmän kuin kukaan... kunnes eräänä päivänä alkoi juilia vatsanpohjasta tiukemman kautta ja sitten alkoi runsas vuoto. No, varmaan tiedätte tarinan. Itkua, itsesyytöksiä, epätoivoa, hormoniahdistusta ja -raivareita. Varma kokemus siitä, että äitiys on mua varten. Ja että sen pitää tapahtua pian, muuten käy aika vähiin. Sitten enemmän tai vähemmän tiivistä yrittämistä ja tiukkoja neuvotteluja poikaystävän kanssa ("Mihin tässä nyt on kiire? Eiks voitais pari vuotta ihan vaan rauhassa nauttia olostamme? Mä en ainakaan halua mitään YRITTÄÄ"), vehnänalkioöljyn ja greippimehun litkimistä, yrityksiä olla aiheuttamatta toiselle paineita vaikka just nyt olisi se ovulaatio (tärppikierrossa oli koominen keikaus koska seksittiin viisi kertaa kahden vuorokauden sisään ennen kuin mies tuli - huh, että olin helpottunut ja oikein tunsin että nyt taitaa tärpätä!), yksi kemiallinen keskenmeno ja nyt uusi plussa :) Mulla on jostain syystä nyt hyvät fiilikset (raskaushormonit?), vaikka ikinähän sitä ei tiedä. Ehdin jo ekan keskenmenon aikaan ostaa jotain vauvalle ja kertoa muutamalle ystävälle. Nyt yritän itseä säästääkseni pitää mölyt mahassa ja purra kieltä. Poikkis toki tietää ja on ihan positiivisilla fiiliksillä, niin kuin oli tosta ekastakin (sitä taisi vaan stressata se ajatus yrittämisestä). Onneksi on tällainen ryhmä johon purkaa tunteita. Ja kyllä, oon löytänyt itsestäni ihan uuden ja kummallisen puolen. Mä en siis todellakaan ole koskaan ollut mikään tämmönen vauvakuumeilija, aivan päinvastoin. Biologinen kello tikittää...
 

Yhteistyössä