Helmikuiset 2020

En ole siirtymässä FB:iin, pidän itteni nyt mieluummin täällä anonyyminä.:) Kurkitaanko teillä aina nlakäyntien yhteydessä ultralla? Hyvä että kaikki hienosti.(y)

Ei mua kukaan ehtiny loppuviikosta töissä ultraamaan, jospa sit tällä viikolla. Yksityiselle en ole menossa. Vuoto onneksi loppunu toistaiseksi (koputan puuta), mutta ei mulla oikein ole nyt fiilistä suuntaan eikä toiseen sen suhteen että onko mahassa elämää vaiko ei. Jää nähtäväksi.
Ei täällä normaalisti ultrailla, miun ikä vaan vissiin on epänormaali (41) niin neuvolatäti haluaa varmistella oonko oikeesti raskaana :ROFLMAO:..
 
  • Tykkää
Reactions: hanba
@hanba kiitos tsempeistä! Odottavan aika on pitkä, mutta onneks töissä riittää puuhaa, niin ajatukset on ainakin hetkittäin muualla. Toivottavasti sun vuoto on harmitonta alkuraskauteen kuuluuvaa, mutta varmasti huolettaa.

Mä oon ollut viime päivinä ihan hirmu väsynyt. Aamulla ei jaksais nousta ja iltapäivällä nukahdan sohvalle, jos vaan sinne istahdan. Joku taitaa imee mun kropasta kaiken ylimääräisen puhdin :love:
 
  • Tykkää
Reactions: hanba
Heippa kaikki! ❤
Hetken aikaa tätä ryhmää seuraillut ja ajattelin liittyä mukaan!
Täällä menossa rv 8+5 ja laskettu aika 14.2!
Varhaisultrassa kävin kesäkuussa kun viikkoja oli 5+6 . Sykettä tosin ei löytynyt mutta ihan normaalia noin aikaisessa vaiheessa. Halusin kuitenkin käydä koska lähdin 3 viikon mittaiselle matkalle ja halusin jonkinlaisen ”varmuuden” että siellä jotain on! Ensimmäinen lapsi kyseessä ja todella toivottu! Ensi viikolla ensimmäinen neuvola kun täältä reissulta kotiudun ja en malta odottaa ensimmäistä ”kunnon” ultraa jossa näkyis sykekin❤ Täällä ollut suht oireetonta, mitä nyt rinnat paisunut ja ovat olleet tosi kipeät.. huonovointisuutta aina iltaisin mutta ei ikinä aamuisin? Tsemppiä kaikille odotukseen! ❤
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: forester
Juu emmäkään fb-ryhmäile, kiva et tääl on keskustelua vielä :)

Tosi epämukava olo on itellä melkein kokoajan, huonovointisuutta kellon ympäri mut en oksentele.. verenpaine matalalla, huimaa, palelee, nestehukka. Väsyttää ja alavatsa kipuilee, valun keltaista vuotoa kokoajan. Eli vahvasti raskaana :ROFLMAO:

Ens viikolla eka neuvola, siel varhaisultrassa tosiaan kävin yksityisellä. Vähän mietitytti tänään et voiko olla normaalia kun vähän käveltyäni alko alavatsaan koskee ja tuntui kuin ois kohtu pingottunut eli jotain harjoitussupistuksen kaltaista, mut oon vasta 7+2 tjs.. tai sit mä vaa kuvittelen :whistle:

Vähä uuvuttaa mieltä jo tää uupumus, mut oon sinällään tottunu ku oon ollu saikulla jo yli vuoden ja vielä loppuvuoden olen myös uupumusoireiden takia :rolleyes: nii onpaha nyt aikaa levätä sit. Toivoisin niin et tulis ees tohon toiselle kolmannekselle vähän energiaa ku loppuraskaus lienee kaksosten kanssa kuitenkin aika... noh, raskasta :ROFLMAO:

Jos muistaisin mitä kukakin on kirjoittanu nii kommentoisin ehkä tarkemminkin mut kyllä lyö niin tyhjää taas (n) noh, kaksi keltarauhasta eli tuplasti hormoneja, minkäs teet! Oon silti kyl hyvin onnellinen tästä tuplautumisesta edelleen :love:
 
Tänään oli siis neuvola ja äitiyspoli. Neuvolassa kesäsijainen joka suhtautu inhottavasti ja vähättelevästi mun pelkoihin ja koitti vaan jollain yltiöpositiivisella lässytyksellä saada mun pelot pois. Muutenkin vaikutti ettei osannut suhtautua siihen asiaan kunnolla. Onneksi oli vaan sijainen ja seuraava aika syyskuun alussa (vasta!?) on omalle terveydenhoitajalle sitten. Aika turha käynti oli kyllä kaikin puolin.

Äitiyspoli käynti oli ihana. Toki lääkäri ajat meni ihan liukuhihna meiningillä nopeesti ja gyne meinas ettei tarvi ultrata kun viikko sitten ultrattu. Kysyin jos silti voisi ja suostu ja pieni siellä edelleen näkyi oikean kokoisena ja sykekin näky hyvin :love: Taas luottoa hetkeksi ainakin :)
Kätilö oli ihana ja hänen kanssa kemiat kohtas täysin! Ei kyseenalaistanut mua mun menneisyyden takia, joka on rankka ja värikäs sitä sen enempää avaamatta. Kehu ja tsemppas ja ihan erilailla koitti valaa uskoa mulle tähän raskauteen :) Kaikinpuolin ihana käynti.
 
Tervetuloa taas uusille ja tsemppiä pahoinvoiville ja väsyneille! Mie oon niin tyytyväinen ettei mulla nyt ole sitä lamauttavaa väsymystä ja ympärivuorokautista ällötystä, ne vie pahimmillaan kaiken toimintakyvyn. Tää raskaus on jostain syystä erilainen ja epäilen vahvasti tuota b-vitamiinivalmistetta jota oon vähän aikaa satunnaisesti syönyt. Aika hurja vaikutus jos sen ansiosta oon näinkin hyvässä kunnossa verrattuna aiempiin raskauksiin. Mutta mistäpä näitä nyt tietää.
Labratulosten perusteella vois olo olla huonompi, hemppa on vain 106 ja paineet alhaalla. Varmaan sen helmikuisen keskenmenon jälkeen ois kannattanu enemmän ja pitempään tankata rautaa..
Saatteko nukuttua miten? Mua ei enää oikeen illalla väsytä ja heräilen sitten 5-6:n aikaan aamulla enkä kunnolla saa enää unta eli kuuden-seittemän tunnin unilla pärjätään.
 
Tervetuloa taas uusille ja tsemppiä pahoinvoiville ja väsyneille! Mie oon niin tyytyväinen ettei mulla nyt ole sitä lamauttavaa väsymystä ja ympärivuorokautista ällötystä, ne vie pahimmillaan kaiken toimintakyvyn. Tää raskaus on jostain syystä erilainen ja epäilen vahvasti tuota b-vitamiinivalmistetta jota oon vähän aikaa satunnaisesti syönyt. Aika hurja vaikutus jos sen ansiosta oon näinkin hyvässä kunnossa verrattuna aiempiin raskauksiin. Mutta mistäpä näitä nyt tietää.
Labratulosten perusteella vois olo olla huonompi, hemppa on vain 106 ja paineet alhaalla. Varmaan sen helmikuisen keskenmenon jälkeen ois kannattanu enemmän ja pitempään tankata rautaa..
Saatteko nukuttua miten? Mua ei enää oikeen illalla väsytä ja heräilen sitten 5-6:n aikaan aamulla enkä kunnolla saa enää unta eli kuuden-seittemän tunnin unilla pärjätään.
Saan nukuttua liiankin hyvin. Joskus unensaanti hetken kestää, mutta 9h on ihan perus unimäärä yössä ja lisäksi maistuu päivisin päikkärit aina niinä päivinä kun se mahdollista on.:sleep:
 
  • Tykkää
Reactions: forester
Minä ehkä uskallan myös liittyä kirjoittelemaan.
Täällä menossa rv 7+2. Toissapäivänä lorahteli verta ja olin varma että kesken meni, kipuja ei ollu. Kävin sitten eilen neuvolassa ja ultrasi ja kyllä siellä jotain näkyi kuitenkin, sykettä ei vain saatu kun vatsan päältä ultrasivat. Vuoto loppui samana iltana ja nyt vain tullut rusehtavaa tuhrua pyyhkiessä.
Raskausoireet edelleen vahvasti läsnä, väsymys, rintojen arkuus ja alamahan nippailut joten toivon,että kesken ei ole mennyt. Ja rtesti näytti vahvaa plussaa jo ennen kontrolli viivaa.

Jännittää hieman kun viikon päästä ensimmäinen neuvola.. terveydenhoitaja kun eilen ultrasi niin näkyi niinkuin oisi kaksi pussukkaa kohdussa o_O ei todellakaan varmaksi uskaltanut sanoa mutta sellainen siellä omaanki silmään näkyi :D
 
  • Tykkää
Reactions: forester
Onneksi jutut jatkuu vielä tälläkin puolella! Itse en oikein Face-ryhmään halua liittyä vielä tässä vaiheessa. Ehkäpä sitten liityn vauva-ryhmiin, kun pikkuinen on saatu maailmaan.
Tänään mennään 9+0. Kuvotusta ja kovaa nälkää on raskausoireina, kuten viimeksikin. Ainoastaan esikoisen kohdalla pahat olot alkuraskaudessa olivat enempi "kohtauksen omaisia" ja silloin ei oikein pystynyt tekemään mitään, vaikka ei oksentanut. Nyt tulee vaan se kuvotus, jos ateriaväli alkaa oleen 2 h tai enempi. Se on jännä kuvotus, koska siihen pitää syödä. Voin sanoa tässä kohtaa, että kun puhutaan siitä itsekurista raskauden ajan syömisissä, niin tätä ei kyllä itsekurilla selätetä tätä oloa. Siiihen auttaa vain ruoka. Viimeksi minulle tuli 26 kiloa esikoisesta, jotka kyllä kaikki lähti hiljalleen, ja normipainossa takaisin olin kun esikoinen vuoden ikäinen. Vauva oli normaalin kokoinen ja itsellä ei mitään raskausdiabetestä tai verenpainetta esiintynyt ja kaikki meni muutenkin hyvin. Ekassa neuvolassa viikko sitten oli jo 5 kiloa tullut, mikä on järkkyä. Mutta mitään tälle ei oikein voi. Toivottavasti kohtaan vain asiallisia lääkäreitä ja hoitajia, koska jos joku minulle alkaa tästä ikävään sävyyn huomautella, niin varmasti hajoan. Viimeksi hoitaja neuvolassa oli tosi ihana, sanoi minulle 10 kilon kohdalla, että saa tulla vaikka 30. Olen vain kuullut niistäkin, jotka sitten alkavat paasata.
 
  • Tykkää
Reactions: forester
@Bambinen Huu, jännittävää! Kerro heti kun saat tietää onko siellä kaksi, ois kivaa saada tänne toisetkin kaksoset! ...vai olisko? Itse ainakin olen innoissani omistani, mut ymmärrän jos se oliskin ei-toivottua ❤ Toivotaan et vuoto kuitenkin oli vain jotain viatonta!

@MöhkisPöhkis ymmärrän tosi hyvin ton painonnousuahdistuksen... itsellä nousi esikoisesta 40kg (kyllä!!), tosin silloin olin alipainon rajoilla ennen raskautta muutenkin. Nyt oon valmiiks jo 20kg painavampi, nii toivon et ei hirveesti yli sen 20kg nousisi nyt..

Mut sit kun odottaa kahta ja kuvotukseen auttaa tällä hetkellä lähinnä rasva ja suola niin... aamupalaksi cheddarjalapenoja & mozzarellatikkuja ei ihan vastaa sitä ihanneruokavalioo, jota haluais toteuttaa :ROFLMAO:

Toivon et ekan kolmanneksen jälkeen vois siirtyä laadukkaampiin ruokiin. Söisin tosi mielelläni paljon linssejä ja papuja, mut täl hetkellä ajatus kasviproteiineista on aika... :sick:
 
@renkula tuun kertomaan heti kyllä kunhan varmistus asiaan tulee:D meillä tosiaan esikoinen kyseessä niin oishan se aika hurjaa jos niitä ois kaksi:LOL: sanoin kyllä miehelle, että ei tarvis enempää tehdäkään kun tulis kaksi kerralla! Onneksi meillä on niin hyvä tukiverkosto ympärillä että ei sen puolesta pelota kyllä :) äidin puolella kaksosia kyllä on, että "riski" siihen on olemassa

Terveydenhoitaja epäili vuotoa kyllä ihan vaarattomaksi kun ei kipuja eikä hyytymiä oo tullut. Mutta sekin selviää sitten viikon päästä! :)
 
@Bambinen Hui nuo kaikki vuodot sais pysyä poissa koko raskauden. Aiheuttavat vaan kamalaa stressiä. Toivottavasti masussa olis kaikki hyvin ja jännitän nyt kyllä myös sun puolesta tuota kaksosasiaa!!:barefoot:

@MöhkisPöhkis Mulla pahoinvointi myös tuollasta. Toki mulla etoo vielä syönnin jälkeenkin mutta eniten silloin jos ei ole tarpeeksi tiheästi syöny. Onneksi himoitsen nyt kaikkea raikasta ja suht terveellistä. Perus salaatit tosin ei alas mene.:LOL: Toivon myös että saisit aina asiallista kohtelua vaikka paino nousis miten. Väliaikaista se kuitenkin aina on ja hyvästä syystä se paino nousee!

@renkula Haha, on nämä raskausmieltymykset kyllä outoja.:ROFLMAO: Toivotaan että toisella kolmanneksella viimeistään helpottaa ja pystyt syömään paremmin.:)

Pitäskö hei aina laittaa omien viestien loppuun viikot nii pysyis perässä että miten pitkällä kukakin on?:)

Mulla nyt 7+0 (vaikkei vielä oo ultrassa varmistettukaan)
 
Hyvä kun täälläkin vielä pysyy keskustelu yllä, näitä muiden tarinoita ja ajatuksia on aina kiva lueskella :) mäkin mielenkiinnolla odotan tuleeko tähän ryhmään vielä toinenkin kaksostenodottaja :D

Me saatiin tänään vielä ns "väliultra" julkisella puolella ja siellä se meidän 3 senttinen pötkylä viuhto menemään :love: käytiin ekan kerran ultrassa 6+4 ja olihan se kasvanut siitä ihan hurjasti. Kaikki oli muutenkin kunnossa, tämän ultran mukaan olisi nyt meneillään 9+6.
Mulla on ollu tosi voimakkaat pahoinvoinnit, tänää ei ole edes vesi pysynyt sisällä :sick: määrättiin nyt jotain pahoinvointilääkettä minkä pitäis olla ok raskauden aikana. Saa nähdä auttaako vai onko se vaan aika mikä helpottaa sitten joskus. Mutta kyllä se pienen näkeminen ultrassa vaan toi taas toivoa tähän oksentelun keskelle, tuli pieni muistutus että en mä huvikseen näistä oireista kärsi :)

Tänään 9+6
 
Tää väsymys on tosi lamauttavaa kyllä. Tuntuu ettei herää päivään ollenkaan ja sit onkin jo ilta. Tällä viikolla ollut hurjasti kaikkee ohjelmaa ja tekemistä vielä ja jatkuu sunnuntaihin asti tiivis meno. Huhhuh. Ensi viikon lepään, koska seuraava on sitten kaverin hääviikko ja olen kaasona siellä. Onneksi ei ole kovaa pahoinvointia ollut niin ei tarvitse jännittää lentääkö oksennus kirkossa :D

Päppyrä & Mörkövauva 8+1
 
Moikka! Mä liityn kanssa tänne joukkoonne ihanaan! Tänään 7+5, ikää 33v ja ensimmäinen raskaus! :love: Miehellä 7v tyttö aikaisemmasta suhteesta.
Tää oli erittäin ihana yllätys, olin jo luovuttamassa että lapsia en voi enää saada, kolme vuotta mennyt ilman ehkäisyä menetelmällä tulee jos on tullakseen. Pieni paniikki alkoi kuitenkin viimeisen vuoden sisällä vellomaan, mitä jos en saakkaan lapsia enää!? :unsure: Mutta tässä ollaan ja ei voitaisi olla onnellisempia!
Ihana fiilis, tosi semmonen seesteinen, tuntuu että tää menee hyvin loppuun asti. Toki pieni pelko persuksissa, en haluu mitään riskejä ottaa minkään suhteen eli varovaisesti päivä kerrallaan :)
Tissit ollu jo pitkään arat ja turvoksissa, jäätävät turbot jo nyt! :ROFLMAO: Alavatsaa nippailee ja välillä repäsee oikein kunnolla. Kauhee nälkä koko ajan ja vessassa saa myös juosta vähän väliä. Vuoto hieman kellertää, eilen tosin tuli veristä vuotoa, nyt jo rusehtavaa pyyhkiessä. Kauhee fiilis tulee heti jos vähänkin punertaa vuoto :cry: Mutta laskeskelin tossa niin menkat olisi nyt päällä jos ei tää ihana olis massussa :love:
Meillä eka neuvola vasta 1.8, kääks!
Tsemppiä kaikille odotukseen!
 
Viimeksi muokattu:
Moikka! Mä liityn kanssa tänne joukkoonne ihanaan! Tänään 7+5, ikää 33v ja ensimmäinen raskaus! :love: Miehellä 7v tyttö aikaisemmasta suhteesta.
Tää oli erittäin ihana yllätys, olin jo luovuttamassa että lapsia en voi enää saada, kolme vuotta mennyt ilman ehkäisyä menetelmällä tulee jos on tullakseen. Pieni paniikki alkoi kuitenkin viimeisen vuoden sisällä vellomaan, mitä jos en saakkaan lapsia enää!? :unsure: Mutta tässä ollaan ja ei voitaisi olla onnellisempia!
Ihana fiilis, tosi semmonen seesteinen, tuntuu että tää menee hyvin loppuun asti. Toki pieni pelko persuksissa, en haluu mitään riskejä ottaa minkään suhteen eli varovaisesti päivä kerrallaan :)
Tissit ollu jo pitkään arat ja turvoksissa, jäätävät turbot jo nyt! :ROFLMAO: Alavatsaa nippailee ja välillä repäsee oikein kunnolla. Kauhee nälkä koko ajan ja vessassa saa myös juosta vähän väliä. Vuoto hieman kellertää, eilen tosin tuli veristä vuotoa, nyt jo rusehtavaa pyyhkiessä. Kauhee fiilis tulee heti jos vähänkin punertaa vuoto :cry: Mutta laskeskelin tossa niin menkat olisi nyt päällä jos ei tää ihana olis massussa :love:
Meillä eka neuvola vasta 1.8, kääks!
Tsemppiä kaikille odotukseen!
Tervetuloa mukaan!:) Ootteko käyny tai menossa varhaisraskauden ultraan? Nuo veriset pienetkin vuodot on niin kirous, toivottavasti sun ei tarvi nähä sellasta enää koko raskauden aikana.
 
  • Tykkää
Reactions: Sampura
@hanba Ei olla käyty, enkä ole ajatellut että kävisi. Toki jos tuota vuotoa alkaa tulla enemmissä määrin niin sitten. Tai oireet loppuu.. Jotenkin haluaisin lisää oireita, vaikka onhan noita jo! On tää vaan niin jännää :D

Mulla paljon lapsellisia kavereita niin sanovat että vuoto erittäinkin normaalia, mutta kyllähän se saa sykkeen nousemaan jos sitä välillä ilmaantuu. Oon myös täällä ja muualta lukenut että monella joka vuodon takia käynyt varhaisultrassa on kaikki ollut kuitenkin hyvin. :love:
 
Täällä vielä minäkin. :)

Mulla oli tänään eka neuvola ja siellä kuunneltiin sydänääniä, jotka kuulema kuului (itse en oikeen ymmärtäny mikä on mikäkin ääni..) :D
Ilmeisesti kuitenkin on myös ihan normaalia ettei näin aikasessa vaiheessa saada kuulumaan, oon siis nyt 9+3.
Nyt sais varata sitten ekan "kunnon" ultran, jännittävää. Odotan sitä kyllä tosi paljon, jotenki en vieläkään osaa uskoa et oon raskaana.

Selkeesti mun mielestä se ihan pahin etova olo on alkanut vähenemään. On kyllä edelleen etomista ja tietyt ruoat on ihan nou nou mut ei oo enää niiiin hirveä olo joka on ihanaa. Tuntuu et tässä voi kohta oikeasti jotain tehdäkin eikä vaan maata ja nukkua! Väsymys on edelleen läsnä mut otan sen mielummin kuin etomisen.
 
  • Tykkää
Reactions: forester

Yhteistyössä