HELMIKUUN HELMET 2013 *joulukuu*

Piia-Liisalle ja pojalle onnittelut kotiinpääsystä! :flower:

Ummetus vaivaa täälläkin, kahvia yritän juoda kohtuuden rajoissa, jos se auttaisi. Saa nähdä toimiiko:) Ostin puolet vähemmän kofeiinia sisältävää kahvia, niin sitä voi juoda vähän enemmän.

Neuvolakuulumiset eiliseltä

Verenpaine 108/72
Pissa puhdas
Syke vauvalla 165 (on aina mennyt korkeilla)
Vauva todennäköisesti edelleen perätilassa
Paino raskauden alusta +9,8 kg
Oma vointi aika hyvä, nukkuminen huonompaa. Onneksi nyt mammalomalla voi nukkua päivisinkin.

Mun puolesta saisi heti tammikuun alusta syntyä tämä napero, mutta epäilen ettei niin käy. Hankinnat on tehty, ja pitäisi vielä järjestellä paikoilleen. Haluaisin tehdä sen itse aika pian, mutta tiedän ettei mies innostu ollenkaan, jos nyt jo raahaan pinnasängyn makuuhuoneeseen ja petaan sen. Suostuisi nyt turvakaukalon autoon viemiseen. Äitipolikäynti on perätilan takia ensi viikolla, toivottavasti samalla katsotaan kohdunsuu, kun haluaisin tietää onko mitään tapahtunut vieläkään.

Tulehdusriski onko niin, ettei tulehdusriskiä ole ennen limatulpan irtoamista? Pelkään vähän seksiä, kun ajattelen siitä mahdollisesti tulevan jonkun pöpön, joka sitten sikiökalvot infektoi ja on vauvalle vaaraksi. Harrastetaan seksiä kyllä useampi kerta viikkoon, mutta vähän tuo pelko nakertaa omaa halua. En ole ainakaan vielä huomannut mitään erikoisempaa tai runsaampaa limaa valuvan, eli kaipa siellä on kaikki suojukset vielä paikallaan.

Pilkku_ 35+2
 
Tuskinpa seksistä mitään riskiä aiheutuu jos on ihan normiraskaus ja molempien hygienia-asiat kunnossa. Voihan siitä tietty neuvolastakin kysäistä, mutta joka paikassa on ainakin lukenut seksin harrastelun olevan ihan turvallista läpi raskausajan. Siis sillä edellytyksellä ettei lääkäri ole kieltänyt. Sperma tietysti voi kypsytellä paikkoja, mutta näin loppuraskauden puolella se voi olla ihan tervetullutkin juttu.
 
Täällä on vihdoin käännytty raivotarjontaan, jes! :D Se on ollu koko ajan perätilassa, tai ainakin joka kerta kun on ultrattu. Sain sit työkavereilta ennen joulua kovasti ohjeita miten saan sen käännettyä, mm. jokusen päivän ajan oon muutaman kerran päivässä kumarrellut lattialla pylly pystyssä aina muutaman minuutin kerrallaan että pienen pylly nousis irti lantiosta. Ja näköjään se toimi, heh. Toissa yönä vauva mellesti ihan kamalasti koko yön, ja eilen sit iiihan pikkusen töissä kurkattiin ultralla niin pieni oli kuin olikin pyörähtänyt ympäri :)

Ummetuksesta piti sanoa, että jos ette ole vielä kokeillu niin kannattaa testata magnesiamaito jota saa apteekista ilman reseptiä. Sitä käytetään paljon sairaaloissa sit synnytyksen jälkeenkin jos tarvii saada ulostetta pehmitettyä, ja on hellävaraisempaa ku esimerkiksi joku lactuloosi. Mäkin aloittelin nyt joulun jälkeen syömään rautaa ja heti kyllä huomaa ainakin jonkinlaista hidastumista vatsan toiminnassa, saa nähdä kuinka käy kun siis ei ainakaan vielä ole mitenkään pahaa ummetusta onneks ollut.

Närästys sen sijaan alkaa olla täälläkin tuttua, ennen raskautta en oikeestaan edes tiennyt miltä se tuntuu. Nyt oon välillä öisinkin herännyt kamalaan närästykseen ja yrittänyt siinä sit kerätä paksumpaa kasaa tyynyjä pään alle et olis edes vähän kohoasennossa.. Näin jopa unta et mun synnytys käynnistettiin koska mulla oli niin paha närästys :D

Mutta muuten, vointi edelleen mitä parhain ja töissäkin jaksaa vielä rutistaa viimeiset päivät ennen äitiyslomaa (tj11 työpäivää!). Alkaa vaan kiinnostus työntekoa kohtaan hiipua samaan tahtiin kun päivät vähenee, mutta se lienee ihan tervettä.

Tsemppiä kaikille joilla synnytys alkaa väistämättä olla käsillä, toivottavasti kaikki menee hyvin ja saatte sitkeät ja reippaat pikku nyytit syliin :)
 
Huih! Meillähän alkaa monella äitiysloma! Tarkoittaakohan se sitä et ollaan lähellä et vauvat on sylissä! :heart:

Tänään meen vähän kauppoihin kiertelemään äippäloman kunniaksi!! ;D nyt vasta katselemaan ja myöhemmin ostamaan. Järkevämpää näin kuin se et ostan heti kaiken mitä vaan haluan kun en kuitenkaa tarvii :D mieskin on tyytyväinen! :D
 
Umpf. Edelleen on tulppa persiissä, sillee nätisti sanottuna. Sen tuntee, kun se liikkuu tuossa peräsuolen tuntumassa koko ajan. Argh. Oon sitä kaivanut vaan ulos, kun ei kerran itsekseen sieltä löydä ja on omituisen pellettimäistä paskaa. :mad: Mitenkään ei oo kyllä ruokatottumukset muuttuneet välissä, nestettäkin oon juonu tosi paljon, kuituja ihan samalla tavalla kuin aiemminkin, mut tilanne on tää. Ihan normaalin kakan tein aattona vielä, mutta sitten tuli tää tulppa. Ihan on täys mysteeri. Pöh.
Yritän nyt tosiaan kitkutella tolla Lactulos-oraaliliuoksella, josko se kohta alkais tehdä tehtäväänsä. Alkaa vaan todella sattua alaselkään ja se kaikki ponnistelu aiheuttaa päänsärkyä. Aion kyllä raskauden loppuun asti kylmästi käyttää tuota laksatiivia, ei tämmöistä enää norsuna kykene sietämään. :)

Hirmuisen kivaa, että Pink89 on päässy vuodelevosta ja on oikeasti mahdollista viedä raskaus täysiaikaiseksi. Suorastaan mahtavia uutisia. :heart:

Ois vissiin korkea aika syödäkin jotain... jospa sitä taas pari kiiviä söis ja ehkä voisi kupposen kahviakin ottaa, jos hiukan sais sitä työntövoimaa lisää niillä. :)

Onnittelut mammalomalaisille, täällä vielä reilu viikko virallisesti, mutta otan varaslähdön eli loppiaisen jälkeen nostan jalat ylös ja pistän lukien ne kirjat, mitkä on tuolla odottamassa. :)
 
Moi!

Nyt on joulu vietetty ja uutta vuotta odotellessa.

Neuvolassa käyty tänään, kaikki ok, vähän turvoksissa anopin suolaisten jouluruokien jäljiltä. Raivotarjonnassa kaveri oli. Päätä kokeilin käsillä, aikasta hassun tuntusta oli.

Hyvää lomaa vain lomalaisille. Itsellä vielä kaksi viikkoa vapaan alkuun.

Osaisiko joku kertoa mistä löytyisi hyvä pussi turvakaukaloon, sellainen hihallinen?????

Annemiini ja Tinttis 32+4
 
J+
Äitiysloma alkoi täälläkin, mutta v-mäisissä merkeissä!

Seksi ei tuo tulehdusriskiä, ei vaikka olisi limatulppa tai ei. Antaa mennä vaan ellei lääkäri ole muista syistä kieltänyt. Joku puhui että sperma voisi ennenaikaistaa synnytystä. Toki spermassa on tätä ainetta (prostaglandiinia) mutta vain niin pieniä märiä ettei se saa aikaiseksi juuri mitään.
Seksin jälkeen saattaa supistella, mutta ei sen kummempaa. Moni harrastaa seksiä ja saunoo ja sattumoisin synnyttää saman vuorokauden sisällä. Niin kappas, heti väitetään sperman olevan osasyyllinen :LOL:

(.) täällä ollaan ehjänä edelleen, sairaalassa kävin toki tänään pari tuntia sisällä. Oli hirveä olo, humalainen ja sekava olo, tuli päänsärky ja myöhemmin kylmä ja tärinä. Mittasin verenpainetta ennen verenpainelääkkeen ottoa ja kappas noin 140/168 p. 138 luokkaa. Kaikki mittaukset antoivat lähes samat arvot. Nyt on olo edelleen surkea, voimaton, päätä särkee ja lääkitys nostettuna...
 
Joulun jatkoja kaikille:)

Ummetus ja raudan värjäämä uloste vaivaa täälläkin. Tai eihän toi väri nyt varsinaisesti vaivaa...

Sokereista Tänään tuli äitipolilta sähköpostia. Pitäis alottaa tablettilääkitys:| Mä en jaksais tätä sokeri-juttua yhtään. Mä en ees voi käsittää, miten tää iski muhun, ku olin normaalipainoinen ennen raskautta, eikä meillä oo kellään suvussa diabetesta. Mua ihan oikeesti harmittaa koko juttu ihan älyttömästi. Koko ajan pitää miettiä mitä syö. Jouluherkkuja maistelin hiukan, mut vähälle jätin. Enhän mä tietenkään halua vauvalle mitään tän takia. Nyt jo oon ihan varma, että raukka joutuu kuitenkin johonki sokeritippaan teholle moneks viikoks:'( Oon kyllä oikeesti yrittänyt olla tarkka syömisistä. Painokin on viikon 28 jälkeen vaan tippunut. Sitä ennen sitä ehtikin tosin tulla reilu 7 kg, kun luulin, että raskausaikana voin syödä niin kuin aiemminkin:ashamed:

Onnea Pink89 hyvistä polikuulumisista. Muakin kiinnostais mitä vuodepotilaille ja J+:lle kuuluu?

kiikkalainen ja toivottavasti kunnossa äitinsä holtittomuudesta huolimatta oleva vauva 33+5
 
Heipodei :)

Voi harmitus Kiikkalainen onneks kuitenkin ruvetaan oleen jo loppusuoralla.

J+ olitko käyrällä? Oliko se selkä särky sitten jotain muuta kun supistuksia? Noi sun oireet kyllä kuulostaa ihan raskausmyrkytykselle..

MrsR voi kakka sitten :D ei käy kyllä yhtään kateeksi. Meillä on kuopuksella usein maha kovalla ( varsinkin mummula reisun jälkeen) pari kertaa on tarvinnu pipanat auttaa ite pihalle. Tiiä sitten, syödään monipuolisesti ja tasan on kuitupitoistakin ruokaa ja silti semmosta pikkusta pipanaa tytön tavara.. Ai että kun kivat puheenaiheet...

Täälä vointi ihan hyvä, päivällä seisoskelin ruokaa laittaessani ja siitä vauvanen innostui, hitto kun sateli semmosia potkuja ettei oo tosikaan. Pientä hormonihuuridraamaa sai taas mies kokea aamulla... :D Ehkä tän itkuherkkyyden takia olis kiva jos vauvanen syntys jo. Muuten ei oo kyllä kiire maailmaan.

Äiti maa & alli 34+6
 
Hyvää syntymäpäivää Neiti-81:flower:


Tsemppiä Maaritille sektioon!

Ja tsemppiä kaikille, jotka kamppailee tuon inhottavan ummetuksen kanssa! Itelläni ei oo onneks ollu sitä ollenkaan (koputan puuta), mut voin jotenki silti melko hyvin kuvitella, miltä se tuntuu:|

(.) Kävin tänään toistamiseen siellä sokerirasituksessa eikä terkkari ainakaan soitellu perään, että jospa niissä ei ois heittoja ollu. Maanantaina mulla on kyllä neuvola, että sittenpähän tuo selviää.

Meillä ei oo uueksvuoks minkäänlaisia suunnitelmia tehtynä, ei yleensäkään tehä niitä oikein millonkaan ihan sen takia, että jos asiat meneeki sitte erilailla, niin ei tuu ainakaan mitään pettymyksiä tai keltään mitään sanomista. Sen näkkee sitte, mitä sitä tullee tehtyä. Tuskin kuitenkaa kotona ollaan, ei oo oltu tähänkää asti vaan luultavasti ajellaan jonnekki kattomaan raketteja, kun ei ite niitä osteta.

minä vaan -84 + juniori 34+6
 
J+ voi hittolainen suorastaan, ei kuulosta nyt ollenkaan mukavalta tuo sun tilanne. :( Toivottavasti lääkitys auttaa tai edes jostain tulis helpotusta tilanteeseen. :hug:

kiikkalainen harmittaa kyllä sun puolesta noi sokerihommat... uskoisin, että kaikki on siellä masussa kunnossa, älä turhia huoli. :hug:

Äiti maa on se kyllä ihan täysin mysteeri, et miten voi olla vatsa kovana. Mulla on tosiaan aina ollu tosi tehokasta tuo suolitoiminta niin tää on ollu kyl melkosta.

Mutta onneksi se kakkosasia viimein tuli ihan itsestään. On niin voittajaolo. :LOL: Kummasti helpottaa oloa ja jatkon pitäis olla sit iisimpää jo.

Synttärionnet tosiaan Neiti-81 :flower:
 
Moi!
Alusta asti taustalta seurannut saamaton ilmoittautuu mukaan. fannis/4.lapsi/K-PKS.Laskettuaika on 19.2. Testailen tätä systeemiä ensi tämmösellä lyhyellä tekstillä jos se sattuu katoomaan johonki (en ole mikään tekniikan ihmelapsi)ni ei nii kovasti harmita.=)
 
J+
Raskausmyrkytys se ei kuulemma ole, sillä pissa puhdas, maksa-arvot hyvät, eikä pienessä verenkuvassakaan mitään erikoisempaa. Kätilön mukaan kehoni vaan käy niin kovilla kierroksilla. Lääkettä nostettiin reippaasti ja eilen alapaine 83-87 kieppeillä. Eli normaaliluvuissa taas ollaan.

Käyrillä oltiin oli hauska nähdä kuinka supistuksia piirtyi käyrään. Saan aina supistuksia jos joudun kyykkäämään tai muuten hakemaan jalkojani lattiatasosta. Eli sukkien pukeminen, pikkuhousut jalkaan ja leggarit tuo kaikki supistuksia ilmoille. Nyt ne piirtyi käyrään kenkien riisumisen takia.

Synnytyksestä puhuminen Jos jotain plussaa haluaa etsiä näistä sairaalakeikoista niin ainakin kätilön kanssa keskusteleminen on ollut äärettömän tärkeää. Eilen kävimme läpi miehen osallistumista synnytykseen ja kätilö vastasi vain hymähdellen että josmiehen pää ei kestä synnytystä niin voi sen hyvin tehdä yksinkin. Ilman apujoukkoja "sillä onhan naiset ennenkin synnyttäneet ilman kumppania ja kivunlievitystä". Yritin tunnustella, millä mielillä herra on.

Miehen odotus Vasta nyt mies oikeasti puhuu synnytyksestä ja lapsen tulosta. Jännittää hieman sillä mun viimepäivien poltot pisti ukkoon virtaa. Eikä eilenkään kestänyt pukeminen brankkaripoikia pidempään. Olin ensin jättämässä oveen lapun "lähdin sairaalaan" mutta päätin että jos jotain tapahtuu, ja hätäsektioon joutuisi. Mies ei koskaan antaisi tekoani anteeksi :D
Toinen odottaa synnytystä kun kuuta nousevaa ja toinen taas hyppii jännityksestä ja pienestä pelosta.

Suihkutissit Täällä ei voi sanoa että maitoa tulisi muutama tippa. Täällä sitä oikein valuu, ja joskus jos rintaa vahingossa kädellä painaa. Eikä paitaa ole päällä niin lähtee maidot melkoisessa kaaressa liikkeelle.

Siitä syystä saan käydä lähes päivittäin, joskus kahdesti suihkussa "avaamassa" nännejäni. Auta armias miten ne kipeytyy jos nänniin kovettuu maitoa. Viimeeksi oli jäänyt niin paha kovettuma että uskoin tissini räjähtävän ja sain desinfioida pienen pinsetin jolla nyppäsin tätä kuivaa kovettunutta märkää tissinpäästä. Kunei edes kuuma suihku auttanut.

Onko teillä vinkkejä miten saisin suihkutukset pois? Sillä iho kuivuu, eritoten nännit. Ja voidella joutuu jatkuvasti. Eikä näitä kovettumia syntyisi jos rinnan päässä roikkuisi pienokainen parin tunnin välein. Nyt se maito vaan valuu hukkaan.

Vinkkejä?
 
J+ ehkä kannattaa ne painamiset sitten jättää pois, ettei paina vahingossakaan :). Hassua tuo nännin ärtyminen, kun sairaalassa neuvotaan just jättämään maitotippa kuivahtamaan siihen nännin päähän suojaksi. Ettet kuitenkin pitelisi niitä liikaa ja kipeydy ihan sen takia?

En mä osaa mitään muuta neuvoa antaa muuta kun ettet niitä tissejä ainakaan turhaan pitele. Sittenhän on kaiken maailman maidonkerääjiä joita voi käyttää sen herumisen aikana. Tosin, ei se maito sillä kesken lopu vaikka nyt jo suihkuttaskin :)

Myöhästyneet synttäri onnittelut Neiti-81 :)

Täälä menee päivät mukavasti pelaten afrikan tähteä, kanin loikkaa ja ab:n thin icee :D. Olis kiva mennä pulkkamäkeenkin, mutta empä oo saanu vielä aikaseks, lapset onneks viihtyy tuossa omallakin pihalla..

Vähiin käy ennen kun loppuu Poks 35+0

äiti maa & alli
 
J+ mulle kävi noin viimeksi synnytyksen jälkeen ja ne tukokset kyllä pahenivat vain ja sain siitä rintatulehduksen :( pari kertaa lekuri nyppäsi ruiskulla maitotiehyestä päivystyksessä tukoksen pois ja sai maidot naamalleen :LOL: joo nyt jo naurattaa, sillon ei kyllä... ei taida olla vippaskonsteja kyllä :( Ehkä yrität olla kiinnittämättä tisseihin huomiota ja vaihdat vaan liivinsuojia usein, rasvaat esim. frantsilan 11 yrtin voiteella, voisi ehkä hillitä hieman niitä tukoksia. Varo, ettei vaan menee mitään epäpuhtauksia nänneihin! Saunassa saunahunaja on desinfioiva ja pehmentävä ja hyväksi.

( . ) Söin eilen tortilloja ja vetaisin sinne kunnon hommelit chiliä niin jopas vaan on vatsa vikkelällä kolminkertaisesta Obsidan-kuurista huolimatta :D No, tää on ohimenevää, tiedän... kun ei sitä tulista joka päivä tee mieli. Sokrut on pysyneet aisoissa, piti kysyäkin Kiikkalainen että mitenkä korkeat arvot sulla on, kun tabletteja aloitellaan, se on kai niinkuin viimeinen vaihtoehto raskaana ollessa? Keskiviikkona on mulla tuomion hetket taas käsillä - ultrataan ja vaikka arvot on olleet ilman insuliinia hyvät jopa joulun aikana, koko voi kertoa muuta.

Nyt lähden lasten kanssa pirtsakkaan pakkaskeliin :)

Mukavaa viikonloppua

Viivi+Tiiti 34+2
 
Hei taas!

Josko kertoisin teille hieman taustoja.Edellisestä liitosta mulla on kolme lasta (kaikki jo täysi-ikäisiä) ja miehellä on kaksi.Tämä tuleva lapsi on meidän ensimmäinen yhteinen ja todennäköisesti samalla myös iltatähti.Ikä tulee vääjäämättä vastaan 40v.Miehen kanssa kimpassa ollaan oltu 14 vuotta,joista reilu kolme naimisissa.Kovin helposti raskaus ei alulle lähteny,seittemän vuotta meni ennenkä tärppäs!Kaksi keskenmenoa mahtuu siihen aikaan.Tässä raskaudessa kaikki mennyt hyvin.Eilen ensimmäisen kerran närästi ja kiloja on tullu vahä turhan reippaasti,mutta se on pientä se.
 
Raskauskiloista ei todella kannata mitään hirveetä stressiä ottaa, ne kyllä ehtii sitten hoidella pois raskauden ja imetyksen jälkeenkin. Paino kyllä tippuu, kun on oikea asenne :) Olen kyllä silti tyytyväinen, että omalla kohdalla näyttäisi kilot jäävän siihen 15-20kg välimaastoon. Eiköhän se imetys ja lapsen perässä juokseminen sitä sitten tiputtele mukavasti, ja ruokavaliolla+liikunnalla sitten lisäboostausta siihen :)

Taas sain hyvät yöunet nukuttua, vaikka kyllä meni koomassa koko eilinen päiväkin. Mitään muuta en saanut tehtyä, kuin torkuttua sängyssä tai sohvalla. Kovasti yritin telkkaria katsella, mutta uni vei siitäkin erävoiton tällä kertaa. Ihan kuin kroppa rupeaisi keräämään voimia tulevaan koitokseen. Kaipa tämä luontoäiti on viisaampi kuin minä ja hyvä niin. Onneksi puoliso on niin ihana, että ymmärtää tilanteen ja hoitaa suurimmaksi osaksi kaikki kotihommat pois :) Lupasi laittaa tänään ruuankin, kunhan kerron mitä pitää tehdä (vaikka kyllä se osaa, ei vain taida luottaa itseensä tarpeeksi). Sopii toivoa, että jatkaa tuota sitten synnytyksen jälkeenkin jos en itse ole voimissani. Voihan toki olla ettei ole mitään ongelmaa ja kävelen salista omin jaloin ulos, tai sitten olen niin **skana että sattuu pelkkä hengittäminenkin. Aika näyttää, turha stressata sen enempää.

Mites muilla helmikuisilla, jääkö teillä miehet kotiin auttamaan synnytyksen jälkeen?

Ihme ja kumma, vieläkään ei jännitä tai kauhistuta tuleva synnytys. Ei ole kyllä kauhistuttanut koko aikana, mutta ajattelin että tässä loppuvaiheessa voisi jotain paniikinpoikaista ehkä ilmaantua. Enemmän mä olen kammonnut noita "pakollisia" verikokeita. Kumma juttu, miten ihminen voi pelätä pienen pientä neulaa enemmän kuin monta tuntia kestävää kovaa kipua :LOL: Mutta nyt ei kyl enää pelota edes verikokeisiin lähteminen, vaikken mä sinne nyt hymyissä suin kuitenkaan mene.
 
poooks 35+0!! :heart:

Heti alkuun kysymys onko kellään nyt aamupahoinvointia mulle on alkanut uudestaan. Tai ei siis okseta tai mitään mutta tosi ällö olo aamuisin? :/ ja toinen että maistuuko teille hyvin ruoka? mä en enää ainakaan paljoa syö ja ei se edes maistu. Tuossakin yhtenä päivänä mentii kauppareissun jälkeen mäkkäristä hakemaan annokset jonka aina olen tyytyväisenä vetässyt niin nyt en jaksanut edes ranskalaisia loppuun. Eli söin vain puolet ranskiksista ja hamppari meni miehelle. Outoa, oisko sitten niin ettei vatsalaukulla ole tilaa?

painon nousu oon tosi tyytyväinen itseeni! Mulle tullut koko aikana 7kg ja normisti lihon tosta vaan. Ja kun suklaata on tullut pistettyä poskeen kaksin käsin :D

synnytystä en jännitä mutta mies sitäkin enemmän. Voi toista kun haluaa tulla mukaan synnytykseen mutta pelkää traumoja :D olen neuvonut että kaikki huonot unohtaa kun saat pikku prinsessan paidan sisälle. :heart:

Bettis ja rakas 35 :heart: ( ei enää kauan! )
 
Meillä mies taitaa ressata synnytystä minua enemmän. En ollut sitä aiemmin tajunnutkaan, mutta peruuntunut synnytysvalmennus laukaisi sitten miehen puhumaan asiasta. Hän pelkää, ettei pysty tukemaan minua synnytyksessä, kun se tekee hänelle itselleen niin pahaa. Ymmärrän sen kyllä ihan täysin. Minä kärsin itse paljon mieluummin kuin se, että joutuisi katsomaan kun toinen kärsii. En sitten tiedä, miten tässä nyt oikein voisi tukea miestä tukemaan, kun en itsekään tiedä mitä tuleman pitää. Sen kuitenkin tiedän, että synnytyksestä selvitään vaikka mikä tulisi.

Mies jää kotiin synnytyksen jälkeen, mutta en nyt muista kuinka pitkä se aika on. Kuitenkin siis sen normaalin Kelan myöntämän vapaan ajaksi.

Oltiin eilen keilaamassa ja se oli kyllä aika kivuliasta puuhaa. En suosittele muille raskaanaoleville.

Keltakukka 34+0 jipii!
 

Yhteistyössä