HELMIKUUN HELMET 2013 *lokakuu*

Samoja asioita täälläkin oon pyöritellyt mielessäni mistä ootte täällä jutelleet..

Kummit on ihan hakusessa.. Haluaisin parhaan ystävättäreni, mutta hänellä on niin monta kummilasta.. Toisaalta hän sanoi, että häntä se ei kyllä haitta.. Täytyy miettiä.. Muutamia läheisempiä ystäväpariskuntia ollaan myös ajateltu. Itse kun kuulun kirkkoon ja mies myös niin kummitkin on meille tärkeitä. :) Vaikka muuten ei niin uskonnollisia ollakkaan.

Nimiä olen pyöritellyt tässä jonkun verran ja jotakin on mielessä.. Mutta ei oikeastaan mitään "tämä se nyt on".

Rakenneultra oli tänään ja voi että minä olen jännittänyt sitä. :) Kaikki oli hyvin, vauva oli 385g ja vastasi vähän pienempää mitä viikot, mutta on ollut koko ajan saman verran pienempi joten tasaisesti kasvanut. Sukupuoltakin sitten kyselimme ja niin se näyttää siltä että poikaolosta huolimatta sieltä on pieni tyttö tulossa, joten minulle saa päivittää tytön tietoihin. Se on sitten kolmas tyttö. :heart: Meidän suku näyttää olevan hyvin tyttövoittoista; itsellä 3 siskoa, yhdellä siskolla tyttö ja itsellä kaksi ja kolmas tulossa.. :D

Kovasti on alkanut liikkeet tuntumaan, välillä saa ihan säpsähdellä kun potkaisee niin napakasti.. Ihana! :heart:

Selma_ ja sinttitär 21+2
 
Hellurei!

Pikkuhiljaa alkaa elämä voittamaan :) kotihommia kykenen kyllä hoitamaan, mutta annas olla, kun lähden 'liikkeelle'. Autosta nouseminen ja pitempi kävely aiheuttaa heti ikäviä tuntemuksia sen lisäksi, että joka askeleella sattuu persauksiin ja nivusiin :( mutta ehkäpä ei tarttis kävellä sillain paljolti, sopivasti vain ja rauhakseen. Perjantaina pitänee jutskailla lääkärin kanssa tilanteesta, että onko järkeä se työssäkäyminen, jos ei sitä voi ilman särkylääkkeitä tehdä. Minusta se ei ole ehkä itsetarkoitus?

Cannes minun on nyt pakko laittaa lusikkani sinun maksalaatikkoosi... vaikkakin itsetehdyssä laatikossa maksaa on varmasti enemmän kuin kaupan laatikossa (jossa maksaa vain 20%, paljonko se on sitten kokonaisarvona...), niin maksaahan ei saa kai syödä pääasiallisesti sen vuoksi, että siinä on paljon A-vitamiinia. Maksaa tulisi syödä 4,5 kg raakana päivässä ja alkuraskaudessa, jotta A-vitamiinista olisi haittaa, joten voin sanoa, että anna palaa frank vaan! Minä olen syönyt maksaa aina, kun on tehnyt mieli, ja lasken, että silloin sitä kuuluukin syödä :) Ja A-vitamiinihan aiheuttaa niitä epämuodostumia, joten niitä tuskin muodostunee enää maksalaatikon vuoksi :) Maksassa voi olla myös raskasmetalleja, mutta niitä nyt on joka paikassa ja jos vielä satut ostamaan luomua, niin voit kyllä vetää ihan hyvällä omalla tunnolla, minun mielestäni :) Eipähän kuule hemppa laske liikaa :)

Hoitotasoista, joita laitetaan sängynpäälle, piti kommentoida jo kauan aikaa sitten. Minulla on ollut sellainen ja se on pirun kätevä. En ole ollenkaan sellainen hoitopöytätyyppi, tosi kätsyä nostaa taso sängyn päädystä tarvittaessa vain siihen ja tätsit. Suosittelen :) on halpa ja varmasti saa eteenpäinkin sitten, kun ei enää tarvitse :)

Noniin, nyt alan saunanraikkaana paistamaan vielä toissapäiväistä makaroonilaatikkoa iltapalaksi :) olen saanut ruokahalut takaisin, valitettavasti.... vetaisin tänään kokonaisen omenapiirakan ja siinä oli vain nimeksi voita... 100g... voipi olla, että neuvolan vaa'alla ei kuulkaa kohta hyvä heilu :LOL: onkohan täältä sittenkin tulossa tyttö....

Hauskaa iltaa

Toivoo Viivi+Tiiti 21+6
 
  • Tykkää
Reactions: hiippis81 ja cannes
Moi kaikille tulin vaan pikaisesti :wave: vinkkaamaan, kun satuin huomaamaan hyvän alennuksen...jos jollain vaikka on tarvetta hoitoalustalle tai imetystyynylle?! Lekmer.fi sivustolla on Lego merkkiset hoitoalustat ja imetystyynyt -52-55% hintaa jää n.25€ =)

Siihen on samalla pakko kommentoida, että potkut alkaa olemaan täälläkin jo aika napakoita...välillä oikein itse säpsähtää :D Tänään myös esikoinen tunsi käteensä ensimmäiset potkut...hän on odottanut jo monen monta viikkoa ja nyt vihdoin se tapahtui :heart:

Tiuthti ja Tipi rv21+2
 
Terppa ! Johan siitä onkin aikaa, kun on tänne kirjotellu. On ollu niin kauheat pahoinvoinnit, ettei ole jaksanut + on tuo esikoinenkin mikä touhottaa ja pitää mamman vauhdissa. Tosiaan mulla laskettu aika muuttui np-ultrassa 16.2.2013. Maanantaina oli sitten rakenneultra ja poikalupaus taas tälläkin kertaa :) ! Tässä ollaan nyt kärsitty supistuksista ja löytyi ä-polillakin sitten b-streptokokki, mikä nyt tarkottaa sitten sitä että kun synnytys käynnistyy niin heti sairaalaan antibioottitipalle ettei vauva ehdi saada infektiota :/. Esikoinenhan joutui 22h kestävän synnytyksen jälkeen teholle aikoinaan. Veikkaan että sama bakteeri oli kyseessä. Giivottavasti tällä kertaa synntys sujuis paremmin.
 
Huomenta kaikille!

Kiitos Tiuhti83 tuosta tarjousvinkistä! Imetystyynyn ostoa olen itse ajatellut, ja tuollahan näytti olevan tosi kivan näköisiä :). Tosin noilla sivuilla meinaa päästä valloilleen sisälläni asuva pieni himoshoppaaja :D

Tiudeliini multa kanssa on löytynyt toi b-streptokokki (virtsanäytteestä). Olen syönyt siihen kolme antibiottikuuria, mutta aina se vain palaa. Nyt olen siis estolääkityksellä raskauden loppuun. Löytyikö sulla virtsasta vai emättimestä? Kättärin gyne sanoi kun lääkäri soitti sinne konsultaatiopuhelun, että virtsasta löytyessä hoidetaan aina raskaana olevalta pois, mutta emättimestä löytyessä vissiin ei välttämättä. Mutta tosiaan synnytyksessä saa sen antibiottitipan.

Mikä on normaalia ja mikä ei? Tämä kysymys pyörii tämän esikoisen odottajan päässä aika tiuhaan. Eilen sain hillittömän itkukohtauksen illalla kun yritin pohtia mitkä tuntemukset alavatsalla ovat kasvuun liittyviä ja mistä pitäisi huolestua :( Töissä joutuu paljon kumartelemaan ja se tuntuu ikävältä. Ei varsinaisesti satu, mutta ei tunnu hyvältä. En tiedä miltä supistukset tuntuvat ja jos niitä olisi, niin pitäisikö siitä huolestua. Vatsan kasvuakin aloin eilen pohtimaan. Yhtäkkiä tuli tunne, että se on ihan liian iso ja kiristävä. Enhän tiedä miltä sen pitäisi tuntua kun en ennen ole ollut raskaana. Äh, toivottavasti tänään pysyisi mieli valoisampana.

Nyt valmistautumaan töihin, onneksi on jo loppuviikko!

Bumble & masukki 19+4 (jee puoliväli häämöttää :heart:)
 
iao
Huomenta piiitkästä aikaa!

Eilen oli rakenneultra ja 3 tyttö nyt taitaakin olla POIKA Olin kyllä aika järkyttynyt mutta kivahan se on poikakin saada <3 Jokos nyt vois alkaa nauttia raskaudesta ja luottaa siihen että kaikki hyvin menee?

Täällä työt ja tytöt vie kaiken ajan joten palailen taas kunhan kerkiän :)

ja POKS POKS 23 viikolla ollaan :)

Iao ja Elvis
 
Piia-Liisa: Mulla on ihan sama juttu noiden verenpaineiden kanssa. enää ei edes mittailla neuvolassa vaan ainoastaan kotona. Néuvolamittaukset aina tyyliin 105/160...kotona sitten ihan normilukemia =). Taidetaan sitten vaan jännittää niin paljon neuvolakäyntiä...vaikka itse en kyllä sitä ainakaan tiedosta =) .
 
Huomenta huomenta!

Eilen siis oli RU ja sieltä tullessa hyviä uutisia. Kaikki oli ok ja saatiin myös varmistus poikaololle! :) Kovasti oli liikkuvainen kaveri ja tätillä hieman vaikeuksia zoomailla. Pikkunen vielä perätilassa, mutta onneksi reilusti aikaa vielä kääntyä! Koko vastasi 21+4 eli 2pv isompi.

Nyt takaisin töihin!

Mukavaa päivää!

Past ja Sintti 21+3
 
Piia-Liisa :hug: ihan vapaasti saat valittaa, tsemppiryhmä me ollaan, kukaan ei varmaankaan ota nokkiinsa vaikka kuinka valittaisit ja ihan kaikki muutkin. Raskauden kun varmaan aika moni kuvittelee ihanan harmooniseksi ja rauhalliseksi ajaksi ja kas kun se usein ehkä sitten onkin jotain ihan muuta.

Cannes Kyllä mä uskosin kans, et ihan hyvin voit jouluna maksalaatikkoa vetää. Jostain luin, että semmosen pienen saarioisten laatikon saisi kuukauden aikana syödä ihan vapaasti. Mullahan oli alussa kauhea maksalaatikon himo, se kyllä jo meni ohi ja tuttuun tapaansa taas inhottaa koko laatikko :D

Viivi Mulla on kans tota, et kävellessä alkaa ihan suoraan kankkuun sattumaan ja myös oikeaan nivuseen, mitähän se sitten olis? Eilen kävellen lähdettiin poikaa hakemaan ja hetken aikaa sattu oiken perusteellisesti. Mutta meni kyllä sillä kävelemisellä ohikin. Mutta illalla taas huomas kävelleensä. Olisko mullakin sitten jotain lieviä häpyliitoksen kipuja kun illalla tuntuu just kävellessä semmonen, no ei mikään ilkeä kipu, mutta kumminkin.

Hoitotaso Meillä on miehen kummeilta ikuisuus lainassa muuramen lipasto johon hoitotason saa päälle. Ihana :heart: Elän toivossa ettei ne halua sitä ikinä takasin. Tykkään, se on alhaalla lastenhuoneessa vauvan vaatekaapin vieressä. Tähän asti ainakin ollut oikein hyvällä paikalla :)

verenpaine taisi viimeksi olla 113/72 ja meinas, et se olis ihan ok. Ainakin niihin mitä mittauksia aikasemmin on ollu. Mä kans jännitän aina sitä tilannetta, enkä edes tiedä miksi :D

Onnea kaikille hyvistä ultra kuulumisista :flower:

Äiti maa & Alli 22+5

Piti toi verenpaine vielä tsekata ja omiani muistin, nyt siis oikein =)
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: cannes
Onnea kaikille rakenneultrasta hyviä uutisia saaneille :flower:

maksalaatikosta mä aion ainakin syödä sitä jouluna (ja pikkuisen muutenkin). Mun mielestä se on jouluruuista ehdoton ykkönen =)

Hoitotaso meillä sama hoitotaso käytössä jota on käytetty minulla vauvana. Muuramen lipasto (kolmella laatikolla) jossa erillinen taso päällä. Varmaankin samanlainen kuin Äiti maalla =) Meillä se on vessassa, jossa onnistuu sitten pyllynpesu helposti. Kahdella ensimmäisellä jäi aika vähälle käytölle ja vaihtelin vaippoja milloin lattialla, sohvalla tai sängyllä, mutta kuopuksen kanssa käytin hoitotasoa todella paljon.

Verenpaineet Mulle ihan normaalit. Viimeksi kolme viikkoa sitten oli 113/61. (Edellisillä kerroilla ollut 104/69 ja 106/63)

Imetystyynystä Esikoisen aikaan mulla oli se lainassa, mutta en vaan oppinut sitä käyttämään.

(.) Missä on mun itsekuri? Oon jo kauan aikaa sitten päättänyt, että herkutella saa vain viikonloppuna ja kappas vain joka ilta istun sohvalla mussuttamassa sipsiä ja suklaata :stick: Ei tosin isoja määriä, mutta silti. Ja jos koitankin olla ilman tulee musta niin kiukkunen. Turvotusta ei luojan kiitos ole vielä tullut, mutta tällä menolla sitä kyllä kohta tulee :ashamed: Kauhulla jo odotan ensi viikon neuvolaa..painoa varmaan taas tullut ihan kunnolla.
Masu kasvaa ja pyöristyy :heart:, ja koitankin nauttia tästä täysin rinnoin sillä tämä lapsi jää meidän viimeiseksi :(
Liikkuakkin pitäisi enemmän ja jospa sitä nyt alkaisi taas ahkeroitumaan kun sateet hetkeksi edes helpottivat..Vaikka tuli sitä lenkillä käytyä vesisateellakin. Kävellessä alkavat vaivata vaan nuo ihanat liitoskivut vielä niiden kanssa on kuitenkin pärjätty.

lumi-enkeli ja Pippuri 21+4
 
Onnea kaikille rakenneultrassa käyneille! Ihanaa että kaikki ovat saanet iloisia uutisia ja moni on saanut vauvan sukupuolenkin selville. :) :heart:

Arvatkaa tekeekö mieli maksalaatikkoa kun täällä siitä puhutaan?! :LOL: Kiitti vaan Cannes ja Viivi76! ;) Taidanpa ostaa itselleni lounaaksi paketin.

Muihin juttuihin. Eli hoitotaso on meilläkin, sellainen Ikea halvin. Esikoisen kanssa sitä käytettiin jonkun verran mutta jo n.6kk iästä alkaen harvemmin. Nyt ajattelin myydä koko kapistuksen pois kun se ei mahdu oikein minnekään. :| Laitetaan varmaan hoitoalusta pesukoneen päälle ja vaihdellaan siinä sitten.

Talvivauvan pukeminen mietityttää. Ajattelin hankkia kaukaloon kaukalopussin ja sen lisäksi paksun fleecehaalarin kokoa 56. Sen lisäksi sitten oon ostanut 62 kokoisen ohuemman vanuhaalarin kevättä varten. En siis ajatellut ostaa toppapukua ollenkaan. Meillä on sekä äp-makuupussi että Eisbärchenin iso pussi vaunuilua varten. Riittääkö nämä? Mitä sanoo kokeneemmat?

On muuten jännä taas huomata että raskaana ollessa näkee ihan kummia unia. Joku muukin siitä oli tainnut kirjoitella. Siis välillä aamulla ihan särkee pää kun tuntuu ettei muka oo nukkunut ollenkaan kun on pitänyt kiirettä yöllä. Ja siis niin roiseja seksiunia millon kenenkin kanssa et huh huh! :LOL:

Bumble, se on ihan normaalia et harjoistussupistuksia tulee jo. Itselläkin niitä jo on ja viikkoja 19+1. Mut kaikki ei tunne mitään supistuksia ennen kuin synnytys on käynnissä. Supistuksen aikana kohtu menee ihan kovaksi mutta sen ei pitäis tässä vaiheessa sattua. Ja mahan koosta ja mikä on normaalia ja mikä ei voidaan olla montaa mieltä. Joillekin se pullahtaa kunnolla esiin tosi aikaisin tyyliin 12 viikon tienoilla, joillekin vasta 20 viikon tienoilla ja molemmat on normaalia. Eli huoli pois! =)

Tää lähtee nyt yliopistolta kaupan kautta kotiin maksalaatikkoa syömään!

Elsiliini ja pikkuihminen 19+1
 
  • Tykkää
Reactions: cannes
Heipä hei!

Rakenneultra takana ja saatiin melko varma sukupuoli -lupaus, mutta siitä enemmän sitten helmi-maaliskuussa :D Rakenteet kunnossa ja sisuskalut oikeissapaikoissa. Pikkuinen oli oikein vilkkaalla tuulella ja aiheuttikin lääkärille hiemna päänvaivaa mittausten kanssa... Painoa Mytyllä oli 300g ja pituus meni multa ohi korvien. Sykkeet ja liikkeet ++. Päästään äippäpolille vielä toiseen ultraan sitten viikolla 28 eli joulukuun alkupuolella sokeriseurannan vuoksi. Sairasloma jatkui vielä viikolla tän yskän ja alavatsakipujen takia. Kun ei voi mitään yskänlääkettä ottaa, niin teetä ja yskimistä vaan... tuntuu että keuhkot tulee pihalle kohta...
Hoitotasosta: meille ei tule hoitopöytää, vaan se sellainen alunen kodinhoitohuoneen tasolle lavuaarin viereen.
Talvivauvan pukeminen: meillä on tohon kaukaloon toi lämpöpussi ja sit ostin vaunuilua varten toppahaalarin kokoa 56. sitä ei kuitenkaan meillä tule kovin paljoa käytettyä kun on maaliskuukin aika pitkällä ennen kun ulos päästään, joten siksi otin pienemmän koon. vaunuihin tulee myös lampaantalja ja sit se pakkauksen makuupussi, niillä varmasti pärjätään :)
tää lähtee keittelemään teetä kun tuntuu että keuhkot pullahtaa kohta kurkusta ulos :/
Heidukka ja Mytty 20+1
 
Tänään kävin yhdellä lastentarvikekirpparilla ja mukaan tarttui kolme bodya. Löytyi ihania neuraaleja värejä ja siistejä vaatteita niin oli pakko ostaa :) Massussa aina välillä tuntuu sille kuin joku varovasti neulalla tökkäsis. Ihan pieni ja hento pisto joka kutittaa hiukan. Tuntuu myös että iho kutisee varsinkin vatsan alueelta tavallista enempi.

maksalaatikosta en välitä sitten yhtään. Toisaalta kun olin about 7v en syönyt muuta kuin saarioisten maksalaatikkoa. Kolesteroolit nousi ja jouduin tarkkailuun. Olen siis elämäni maksalaatikot syöny jo aikaa sitten :D

Kastemekko tulee tod.näk. olemaan minun vanha mekko jonka äiti oli ommellu ja kastemalja tulee miehen puolelta kun heillä on kippo jossa kaikki suvun lapset on "uitettu"

Hankintoja ei tosiaan olla juurikaan tehty. Odotellaan vielä n.viikon verran kun on tulossa ultra ja sen jälkee sitten vasta isompia hankita tekemään. Kaukalon ajattelin ostaa uutena kun se jotenkin tuntuu sellaselle et jos ostaa käytetyn ja se onkin sitten jotenki viallinen eikä annakaan autossa sitä turvaa mikä pitäis. Vaunut varmaankin sitten käytettynä mikäli hyvät löytyy. Oon jotenki tosi tarkka siitä millasia ominaisuuksia pitää olla ja mitä ei. Esim. kolmipyöräset näyttää musta ihan hölmöiltä :)

Turvotusta on nilkoissa. Muualla en ainakaa oo huomannu. Jalat vaan kohti kattoo ni helpottaa vähä. Oon nyt käyttäny niit varrettomii sukkii kun ne ei purista nii paljoo. Tosin kohta rupee nilkat palelee ku ei oo niille lämmikettä muutaku housunlahje.

lemmuli ja mörriäinen 19+4
 
Onnitteluja ultrakuulumisista! Huomenna on mun vuoro - vihdoin ja viimein :D

FlowerBy mulla kans turpoaa jalat työpäivän jälkeen ja sen perään yleensä puutuukin. Onneksi on tuo mies, joka saa/joutuu hieromaan. :LOL: Muuten ei oo turvotusta tullut huomattua - käsissä huomaisin kyllä heti, sormukset menis melko nopeesti pois käytöstä.

P-L voi hitsi - toivotaan, ettei kuitenkaan tule sitä raskausmyrkytysdiagnoosia. Ja valittaa saa, jos sellaista aihetta tulee ja vaikkei tuliskaan - harvinaisen harmonisia raskauksia tuskin kovin montaa on. Mä ainakin kuljen niin laidasta laitaan mielialojen kanssa, ettei oo tosikaan. On tällainen tukiryhmä kyllä ihan parhautta :hug:

Elsiliini noi unet on kyllä jotain aivan jäätävää - niistähän mä melkolailla alunperinkin tajusin olevani raskaana. Nyt on sitten nähty kaikenmaailman unia - oon ollu lukioaikaisen luokkani kanssa luokkaretkellä Losissa ja kironnut koko matkan, kun iPhone ei oo toiminu kunnolla. Lisäksi olen nähnyt järjettömän määrän seksiunia... voi luoja. Ois pitäny laittaa ylös kaikki unet alusta asti niin ois saanu hyvät naurut joskus niitä lukiessa. :LOL:

Mulla on kans ihan lähteny mopo käsistä noiden herkkujen suhteen... suklaata, sipsejä, irtiksiä ym. Sit menee ruokaakin aika hyvällä setillä - yritän kyllä syödä vähän, mutta useasti. Kauhulla jo ootan, mitä neuvolan puntari seuraavalla kerralla sanoo. :D Täällä myös pikkutyyppi innostuu kovasti hyvästä, erityisesti valkosuklaa on ollu sellainen, mikä kirvoittaa pari napakkaa potkua.

Täällä alkaa tarvikkeiden osto toivon mukaan huomenna tai ainakin kartoitusta, jahka ultrasta selvitään. :)

MrsR&MrR ja Jorma-Irmeli 21+0 POKS!
 
Onnea ultrakuulumisista!

Täällä ajattelin hakea kohta äitiyspakkauksen kun nyt kuulemma jaetaan jo uutta:)

Osaako muuten joku sanoa, että onkohan normaalia sf-mitan taittuminen? Viikolla 18 se oli 16 cm ja yläkäyrällä, ja nyt viikolla 23+0 19 cm ja tippunut keskikäyrälle. Neuvolatäti ei kommentoinut mitään, ja unohti itse asiassa merkitä koko lukeman käyrälle. Voiko kohtu kasvaa ensin reippaasti ja sitten se kasvu "taantuu" vai tarvitseekohan tuosta soittaa vielä myöhemmin neuvontapalveluun? Kysäistään nyt kuitenkin ensin täältä, kun tänne on niin matala kynnys tulla kyselemään tyhmiä:p

Pilkku_ 23+0
 
Heippa

Täällä sitten euforiasta aallonpohjaan... no ei ihan, eikä mitään ole varsinaisesti 'tapahtunut', mutta olen ollut helvetin kiukkuinen pari viime päivää ja nukkunut surkeasti ja senkin vähän nähnyt ihan hirveitä painajaisia, joista herään keskellä yötä hysteeriseen itkuun, joka ei lopu, ja miesparka yrittää lohduttaa ja tyynnytellä ja kestää monta minuuttia tajuta, että todellisuus on onneksi toinen kuin uni. Miehelle olen kiukunnut ja sitten omalle äidille, eilen ja uudestaan tänään, en kestä yhtään mitään sopotusta siltä, ts. neuvoja asian tai toisen suhtee, argh!!!! :mad:

Toivottavasti ohimenevä hormonimyräkkä! Onko muilla kiukkukohtauksia/painajaisia? Yksi ystäväni sanoi, että raskauden aikana testosteronitaso nousee ja raivokohtaukset ovat yleisiä. Tiedä häntä. En tykkää.

Kiitos neuvoista hoitovapaan ja palkan suhteen. Täytyy tihrustaa työehtosopimusta, jotta selviää tuleeko mulle palkka äitisyrahan sijaan ekoilta kuukausilta. En kyllä ole vakinainen, vaan mua määräaikaistetaan jossain määrin laittomasti vuodesta toiseen, mutta en kyllä tähän hätään ainakaan jaksa ruveta asiasta riitelemään.

Heidukka: samanpainoiset bebet meillä, 300g ja 20cm, meillä ultra oli rv 20+3.

Supistuksista: mulla tulee niitä edelleen ainoastaan seksin jälkeen ja ikävältä tuntuu. Mies ehdotti viime kerran jälkeen, että mitä jos me jätettäisiin nää yhdyntätouhut lapsenjälkeiseen aikaan, jos susta ei tunnu hyvältä ja olen jotenkin kiitollinen tästä. Siis fyysisesti tuntuu ihan hyvältä, jos pääsen vauhtiin (aika paljon huonommin kuin yleensä), mutta kun vatsa menee jossain vaiheessa touhua aina kivikovaksi palloksi, nautintokin kärsii ja alan stressata vauvan hyvivoinnin puolesta. No, onhan niitä muitakin tapoja pitää toista hyvänä ja itse en suoraan sanoen seksiä juuri nykyään kaipaa, joten ehkä 'passaan' miestä toisin tavoin aina silloin tällöin ja that's it.

Ensimmäinen raskauskilo oli tullut eilen ystävällä puntarilla käydessä. Jee!

Tuuliannaliina ja rakas 20+5
 
Viimeksi muokattu:
Lemmuli sun pitää ostaa tai kutoa säärystimet itelles niin ei nilkat palele! :D

MrsR mun tekee kans mieli karkkia ihan joka päivä. Joka päivä en onneks niitä syö, mut viikonloppuna sit koko viikon edestä... Ja kun on tarjolla jotain makeeta esim.kahvin kanssa niin meikäläiselle kyllä maistuu... Onneks omaan jotku ihme geenit enkä kovin helposti liho vaikka herkuttelenkin. Ehkä sitten kuitenkin liikun just sen verran ettei kilot tarraa kiinni, VIELÄ! :LOL: Mä oon aina sanonu et sit kun oon 50 tää sama meininki ei enää vetele.

Pilkku_ en usko et kannattaa huolestua. Luultavasti vaan kohtu on aluks kasvanu kovasti ja sen takia sf-mitta on yläkäyrällä, ja nyt kasvu on vähän tasaantunu ja mitta on "tipahtanu" keskikäyrälle. Kysy vaikka seuraavalla neuvolakerralla jos vielä mieltä askarruttaa.
 
Ihania ultrauutisia täällä jo monella! Onnittelut niistä.

Meillä ultra edessä vihdoin ensi keskiviikkona eli vajaa viikko pitää vielä kärvistellä... Toivottavasti kaikki on hyvin. Liikkeet on ainakin alkaneet nyt tuntua jo selvemmin. Masukki tuntuu olevan usein hereillä työpäivän aikaan ja keskeyttää aina välillä ajatuksenjuoksun pienillä tönäisyillä. :heart:

Hankinnoista: Vielä ei ole ostettu oikeastaan mitään, koska perusjutut on esikoiselta tallessa. Turvakaukalo, vaunut, hoitopöytä ja pinnasänky sekä sitteri löytyy ja vaatteitakin aika pino. Jotain uutta vaatetta olis kuitenkin kiva ostella mutta ehkä jätän sen kuitenkin rakenneultran jälkeiseen aikaan.

Mielialanvaihteluista: täällä ainakin kiukustutaan paljon helpommin kuin normaalisti. Myös liikuttuminen tapahtuu herkemmin ja vähän väliä saakin olla liikutuksen kyyneleitä nieleskelemässä. Hormoneita saa onneksi syyttää ihan huoletta kaikista epänormaaleista olotiloistaan. :D

Harkkasupistuksia tuli esikoisen aikana melko paljon mutta en yhtään muista, milloin ne alkoivat. Nyt ei ole vielä suuremmalti ollut. Ihan yksittäisiä olen huomannut.

Paino on nyt n. kilon-puolentoista verran noussut lähtöpainosta. Esikon kanssa mentiin aika samaan tahtiin painon nousun suhteen. Vasta loppuajasta tuli kiloja enemmän mutta ei niitä tainnu kaikenkaikkiaankaan tulla kuin kymmenkunta ja kaikki oli lähteneet pari viikkoa synnytyksestä.

Vointeja kaikille helmimasuille. Ja muistakaahan heijastimet, kun tuolla pimeyden keskellä liikutte!

nessuli & nasu 19+4
 
Mulla ei oo nyt mitään järkevää asiaa eikä oikein aikaa kirjoittaa mut jos ootte nähneet kun ainakin r-kioskeihin on nyt tullut myytiin "stratos-suklaa" ja jos kukaan tietää tai on nähnyt Turussa niitä niin sanokaa!! Tulen hulluksi kun se on niin hyvää ja viimeksi syönyt sitä joskus 8 vuotta sitten! Kaipaisin sitä justiinsa muutama kk sitten ja nyt on tullut mutta ei mun r-kioskista ainakaan löytynyt. :/ Helsingissä kuulemma on muttei viitsis niin kauas suklaan takia :D mut heti kertokaa jos näkyy Turussa tai Raisiossa tai jossain suht lähellä! :D
 
  • Tykkää
Reactions: Piia-Liisa
Tuuliannaliina mulla on välillä sellaisia kiukunpuuskia ja -kohtauksia, mutta menevät onneks melko nopeasti ohitse. Oon aina muutenkin ollu sellainen nopeasti syttyvä ja sammuva tapaus, mut nyt tavallista herkemmin. Pari painajaista oon minäkin nähnyt, omaan itkuuni heränny - en vaan muista, mitä unta oon nähny. Ei erityisen kiva fiilis. :(

Elsiliini mun on kyl joka päivä pakko vähän syödä jotain hyvää, muuten ei pysty olemaan. :D Kuulemma se aineenvaihdunta alkaa hidastua jo kolmenkympin ylityttyä joillakin - ainakin ne ovat kertoneet, jotka ovat nuorena voineet syödä mitä vain ja miten paljon vain. Kannattaa siis jo harjoitella kohtuuta. :LOL:

Pilkku_ mulla ei oo tarkkoja mittoja otettu, mut kohdunpohja on ylhäällä viikkoihin nähden. Terkkari neuvolassa sanoi, ettei ole mitään huolehdittavaa, kasvu tasoittuu kyllä. Sama varmaan sun tapauksessa, että se kasvu on tasoittunut ja oot siksi siirtyny keskikäyrälle. En siis turhia huolehtisi siitä. :)

Minnuu jänskättää ihan hirveesti huominen rakenneultra. Maltankohan nukkua ollenkaan... :O
 
Mielialanvaihteluita on täälläkin, ihan hirvittää tuon miehen puolesta... :ashamed: vaan minkäs teet, tulis äkkiä helmikuu... ;)

Ja ihania vastauksia maksalaatikosta, jei! :D Eli jouluna syön kyllä annoksen, kyllä! :)

Imetystyyny oli esikoisen kanssa ihan ehdoton juttu, tuo kun tahtoi nukkua päikkärinsä ainoastaan sylissä niin siinä ei väsynyt itsellä hartiat tai kädet kun sai pitää lasta imetystyynyn päällä unessa. Vinkkinä vain sellainen, että ostakaa tarpeeksi jämerä, kovin pehmeästä tyynystä on apua alussa mutta tarpeeksi jämerä kestää läpi koko imetyksen.


Ja nyt syömään twix-jädeä, mulle on tullut ihan kamala himo sitä kohtaan, vaikka se sitten närästääkin. Voi tätä olotilaa, mikään ei ole hyvä... ;)

cannes ja piskuinen 20+6 (huomenna poksuu!)
 
sf mitasta mulla oli esikoisesta pari ekaa mittausta yläkäyrän yläpuolella tasoittuen niiettä laskettuna aikana mentiin jo keskikäyrän alapuolella. Mulla ottaa kohtu alussa tommosen kunnon pyrähdyksen joka sit tasoittuu. Nytkin masu jo melkoisen kokoinen kun kohtu kasvaa kohisten :).

vakuutuksista meinataan ottaa tälle kakkosellekin ennen syntymää, ihan varmuuden vuols.

Huomenna olis heti aamusta neuvola, josta saan sit ne kelan paperit. Ei millää malttais oottaa että pääsis hypistelemää äitiyspakkausta <3 Mut jos sitä malttais vielä olla hakematta että saa varmasti sen uuden pakkauksen :).

täällä eletään energistä keskiraskautta, mikään ei vaivaa ja vaikka maha onkin jo iso niin ei vielä oo pahasto tiellä. Painoa on tullu n. 7 kg lisää, sekin menee samoilla linjoilla kun ekassa raskaudessa. Silloin kiloja tuli 22, jotka tosin hävis kuin itestään. Mulla on tosin lähtöpaino normaalipainon ihan alarajoilla, joten terkat ei oo tuohon painoon kiinnittäneet huomiota. Eskoisestakin alko loppuraskaudesta paino jo laskea.

Nyt en muista mitä muuta piti kommentoida enkä jaksa tällä puhelimella alkaa selata... :/

ai niin onnea hyvis ultrakuulumisista, jotka olitte käyneet :)

hiippis 22+2
 
Pilkku_ Mulla sanottiin rv 16 neuvolassa, että ei mittaa sf-mittaa, kun näyttää sillon vielä mitä sattuu. Eli varmasti normaalia se käyrällä hyppely.

Hiippis ja muutkin: kuten joku jo aiemmin sanoi, uutta äitiyspakkausta jaetaan jo KELAn virallisen tiedotteen mukaan eli hakemukset senkun menemään :D
 
Mulla on kanssa ihan hirveä makean himo kokoajan :popcorn: Esikoisesta ei ollut tällästä ollenkaan, mutta ehkä se on sit tää tytön odottamiseen kuuluva juttu...ja joo naama kukkii suklaasta :kieh:

Uusi äitiyspakkaus on tosiaan nyt jo jaossa...tässä epäilijöille varmistus Uuden äitiyspakkauksen jakelu alkoi! - Kysy lapsiperheen etuuksista - Suomi24

Mä oon täällä ihan tohkeissani, kun sain tänään ihania vauva tarvikkeita lahjoituksena ihanalta ihmiseltä :heart: Hän halusi muistaa minua jotenkin, kun teen vapaaehtoistyötä ja annan hyvää muille, niin hän halusi antaa nyt hyvän kiertää ja antaa jotain meille, kun tietää että rahaa ei ole älyttömästi ja sanoin kyllä, että kiitollisena otan vastaan käytetytkin tavarat! Nyt on hieno autokaukalo, ihana (haaveilemani) babybjörn sitteri, leikkimatto, kauhea kassillinen vaatetta ja muutama muukin "erikois" tuote odotukseen ja vauvalle :heart: Tuli kyllä NIIN hyvä mieli...ensinnäkin noi tavarat on ihania ja on ihanaa, että on tuollaisia ihania ihmisiä olemassa :heart: Oon täällä NIIN onnellisessa olotilassa, että taidan kruunata tämän B&J jäätelöllä :p

Tiuhti ja Tipi rv21+3
 

Yhteistyössä