HELMIKUUN HELMET 2013 *lokakuu*

Bubmble, MrsR ja kuka muu tästä vielä puhui: Macy's! Mää en kestä! Että pitikin tommonenkin sitten saada tietoon. Enhän mää nyt saanut millään itteäni estettyä ja niinhän sinä kävi, että 170 euroa viuhahti vaan! Hinnoista, tulleista yms. sen verran, että otin sen tullauksen heidän kauttaan, niin itse tilaus oli jotain 104 euroa, postit noin 40 euroa ja tulli noin 29 euroa eli ei se mitään edukasta ole. Jos vaan saa porukkaa vähänkään samalta seudulta kasaan, niin kannattanee tilata kimpassa, että säästää edes niissä postikuluissa. Mut voi että siellä on kaikkea ihanaa!

Niin ja vielä edit: Jos maltatte odottaa niin kauan, että saan paketin, niin voin verrata suomen vaatteisiin niitä kokoja. Paketti tulee 5-10 arkipäivää eli parissa viikossa.

Keltakukka 22+6
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: MrsR
Hei!

Ultrassa käyty ja kaikki oli vauvoilla hyvin. Meille tulee todennäköisesti tyttö ja poika :heart::heart: Vauvanvaatteita haluttaisi heti shoppailla, vaikka meillä on niitä valmiiksikin jo kohtalainen määrä. Olisi vain niin söpöä ostella samisvaatteita eri värisinä. Meinaan jonkinlaisen paketin hommata nextiltä. Lähettävät ilman postimaksua, joten ei tule edes kalliiksi, ja mielestäni siellä on söpöjä vaatteita. Jonkin verran olen tilannut isommille lapsille, mutta kannattaa muistaa, että mahdolliset asiakaspalautukset pitää maksaa itse. Äitiyspakkauksesta olen vielä kahden vaiheilla: ottaisiko poikaa varten yhden pakkauksen vai kaikki rahana? Rahaa kyllä uppoaa kaksosten rattaisiin, jotka hankitaan uutena, sekä turvakaukaloihin ja vaununkoppiin, vaikka ne ostetaankin käytettyinä. Ensi viikolla pitäisi käydä ne hakemassa :)

Viikonloppuja!
SweetP&:heart::heart:
 
Bumble herkuttelen ja ihan liikaa. Suklaata, keksiä, sipsiä - dippiä en oo jostain syystä nyt sietäny ollenkaan. Aattelin kyl yrittää vähän hillitä tätä touhua, lähteny ihan mopo käsistä. :D

Pink89, *saikku* ihanaa, että tuli hyviä uutisia! :)

Keltakukka mä oon viel toistaseks hillinny itteni sen Macy'sin kanssa, mut kohta varmaan lähtee täältäkin tilaus... valitettavasti en saa muita tilaukseen mukaan, joten menee sit omasta pussista kaikki. Mut on ne vaan niin ihania kaikki siellä - ei ees pelkästään ne lastenvaatteet vaan aikuisten. Reissultani ostin viime syksynä miehelle Calvin Kleinin bokserimallisia alkkareita ja ovat aivan törkylaadukkaita. Reilun vuoden ollu käytössä eikä mitään venymiä resorissa tai kankaassa. Tilaan ehdottomasti lisää niitä miehelle ja varmaan samalla myös pikkuveljelle joulu- ja synttärilahjaksi. :)

Saattoi käy niin uskomaton tuuri, että löytyi vaunut käytettynä tästä omasta kylästä - Emmaljungan Edge Duo Combit nekin (niitä oon muutenkin sillä silmällä kattellu) vuoden 2005 mallia, olleet kahden lapsen käytössä tai siis pääasiassa vain ko.perheen esikoisella. Kuvista päätellen ei ollut kangas haalistunut tai mitään, mutta käydään ensi viikolla kattomassa paikan päällä. Hintakin oli alle puolet siitä, mitä uutena maksais. Ja puna-mustat väriltään eli passaa kummallekin sukupuolelle. Huippua! Toivon kovasti et ois semmoset, jotka vois sitten ostaa pois. :)

4D-ultra kiinnostaisi muuten, mutta hinta on aivan järjetön. Sillä rahalla ostaa tarviketta vauvalle vaikka kuinka paljon. (oon semisti katkera teille, jotka saatte näistä "pakollisista" käynneistä jo 3D-kuvia - ei vaan meillä. Hmph.)

Äiti maa se taisi mainita siitä Aventin alotuspakkauksesta - oon kans ite sitäkin tsiigaillu sillä silmällä ja käynyt mielessä kysyä teiltä kokeneemmilta, onko nuo Aventin tutit, pullot sijoituksen arvoisia? Kehuja oon kyllä kuullu, mut jotenkin tahtois ihan omakohtasia kertomuksia ja kokemuksia niistä - ja täällähän teitä kokeneita on, joihin on iso luottamus jo tullut näinä kuukausina. :)

Äitiyspakkaus on edelleen sellainen, minkä aiomme ottaa. Vaikka haalaria ja muuta joutuukin hankkimaan, kun on liian iso talvivauvalle, niin koen, että siitä on enemmän hyötyä kuin rahasta. :) Se on se perimmäinen syy, miksi ÄP meille tulee.

Huh huh. Nyt on ihan rikkipoikki olo. Huomenna nukun piiiiiiiiiiiitkään enkä välitä mistään. Paitsi sen verran skarppaan jossain kohtaa, jos pikkuveli tulee kylään. :)
Vielä BB ja sitten nukkumaan. :)
 
Tilaat nyt vaan MrsR, niin mun ei tarvitse yksin olla shopaholic :D

SweetP Menin nyt tietenkin heti tutkimaan tuota Nextiä niin tarkoitatko siis ihan Next Official Site: Shop for Clothes, Shoes, Electricals, Homeware & More kun en löytänyt sieltä sellaista maksutonta postitusta? Mutta aivan ihania vaatteita tuollakin!

Ja edit heti perään: Nythän se löytyi se maksuton postitus, kun osasi ensin valita maaksi Suomen.

Pahoittelut omanapaisuudesta. Tänään ollut niin ahterista koko päivä, että ilahdutan itseäni shoppaamalla.
 
Viimeksi muokattu:
Ehkä mä jo huomenna sorrun niin ollaan sit yhdessä shopaholiceja Keltakukka :LOL: Ei paljoa tarvi kyllä eksyä, kun jo Visa vingahtaa... :D Näyttää siis siltä, että huomenna Macy's ja toi Next, joka on mulle ihan uusi tuttavuus. Oh dear, olen helppo.

Joskus on niitä paskoja päiviä ja mikäs sen parempaa kuin retail therapy. :whistle: Mulla on ollukin aika paska viikko kokonaisuudessaan niin ehkä sit senkin edestä lähtee. :D En mä sit vielä sinne nukkumaan mene, syön muroja ensteks.

Ja mä bongasin S-marketista ihan niitä Stratos-patukoita - toki en oo lähelläkään Turkua, mut ilmeisesti ovat tulossa taas vähän kaikkialle. Ihan jees, mäkin tykkään niistä. (mistäpä suklaasta en tykkäis, johan eilen kiskoin Big Size Lioneita kolme kappaletta :D )

Kauniita unia ihanat mammat! :)
 
  • Tykkää
Reactions: Keltakukka
Kävinpä minäkin Macy'sin sivuilla, mutta jotenkin haluan päästä omin sormin hypistelemään ja ostamaan :)

Äitiyspakkausta me ei oteta, koska noita mitä tarvimme jo on, ja paljon on mitä jäisi käyttämättä esim kaikki allergisoivat villavaatteet ja kestot. Sinänsä harmittaa, kun pääsin jo ihastelemaan kaverin pakkausta ja se on ihan mun makuun.

Joku kyseli peloista verrattuna ensimmäisen lapsen aikaan.. Mulla ainakin pätee se sanonta "tieto lisää tuskaa". Esikoisen aikaan sitä mietti rakenneultrastaki vaa että kunpi sukupuoli ja kysytäänkö vai ei. Nyt menetän yöuneni murehtiessa onko vauvalla kaikki elimet kunnossa mitä pitääkin. Enää kaksi yötä murehdittavana ja sitten näkee!!
Ja iso tekijä verrattuna esikoisen raskausaikaan, nyt mulla on tietokone ja netti eli paljon lisää tietoa :confused:

Halibut+Oljo 21+poks
 
Halibut Tämä netti on kyllä kaiken pahan alku ja juuri. Niin paljon saa itse "diagnosoitua" ja yleensä aina löytää netistä sen pahimman vaihtoehdon ja muiden kokemuksia juuri siitä. Toivottavasti kaksi yötä menee yhdessä hujauksessa ja pääset näkemään kaikki elimet oikeissa paikoissaan :)
 
  • Tykkää
Reactions: Halibut
Niimpä, tieto todellakin lisää tuskaa. Mä tarvin aivan kaikki tahdonvoimani etten ala googlaamaan mitään "pieni sf mitta" tai hidas vatsan kasvu.. Vielä en saanut aikaseksi neuvolaan soitella asian tiimoilta, kun nla lääkäri olisi nyt 24 pvä. Vauva kun kumminkin liikkuu kuin väkkärä niin en sillai kuitenkaan osaa olla huolissani. Eihän tuo kumpu koskaan aiemminkaan mikään jättimys ole ollut ja nykyinen kuopus on rakenne ultrassa ollut huomattavasti pienempi ja ihan hyvän kokoisena kuitenkin syntyi.

Nyt sitten naiset, arvatkaa 6 kertaa tekisikö mieli kurkata näille mainituille vaatesivuille. Tähän sitä tahdonvoimaa vasta tarvitaankin :LOL: Mutta tein just inventaarioo, et mulla olin pelkäksi ekaksi puoleksi vuodeksi 2 äp laatikollista vaatetta.. :D Ainut, et se pieni haalari alkuun on ostettava, semmosta ei näemmä ole.

Äiti maa & Alli PoKs 24+0
 
  • Tykkää
Reactions: Halibut
SweetP; onnea ultrauutisista!

Saikku: huh, helpotusta, että kaikki hyvin!!! Minä täällä symppasin sinua ihan todella, kun itsellä noita keskenmenoja takana.Onneksi sulla ei mitään vakavampaa! Itse olisin varmaan ihan hysteerinen jos tulisi verenvuotoa, onneksi ei ole ollut minkäänmoista tässä raskaudessa (kop-kop).

Pink89: kiva kuulla, että sielläkin asiat parempaan päin!

Tänään tai huomenna menossa ekan kerran huonekalukierrokselle uutta kotia varten! Jee. Ikea suuntana, mikäs muu. Saatan fiilistellä jo vähän myös vauvahankintojen kanssa, tosin kuten sanottu mitää ei ole tarkoitus konkreettisesti hankkia ennen kuin tammikuussa kun ollaan uudessa kodissa. Ystävät ovat kyllä lupailleet yhtä toista vaunuista turvakaukaloon, mikä on kiva.

Unet meni taas aika harakoille, grr, heräsin joskus klo 04 ja valvoin pari tuntia ainakin. Tuntuu, että se syvän unen vaihe on siirtynyt aamuun, en edes herää kun mies nousee aamulla, tänään kahdeksan aikoihin, vaikka aamuyöllä herään pienimpään risahdukseen. Usein se menee niin, etten saa unta vessassakäynnin jälkeen pitkään aikaan. Mikään ei varsinaisesti paina mieltä, en vaan nukahda. Onko tää hormonaalista vai mitä?

Mukavaa viikonloppua!

Tuulis ja rakas 22+0 poks :heart:
 
Tuuliannaliina En osaa sanoa tuosta huonounisuudesta. Minulla uni tuntuu tulevan entistä helpommin ja yöllisen vessakäynnin jälkeenkin nukahtaa heti. Ainut unta rajoittava tekijä on nyt tämä meidän uusi koiruli, joka menee niin aikaisin nukkumaan, että haluaa jo aikaisin ulos. Ehkä sellaista on ollut kyllä ilmassa, että unesta herää sitten helpommin, ties vaikka vatsan myllerryksiin tai muihin.

Äiti maa ja muut Olette puhuneet paljon tästä talvihaalarista, että sellainen tosiaan tarttis hankkia. Onko siis ihan oikeesti niin, että se äitiyspakkauksen haalari on ihan hervottoman kokoinen, että se ei käy? Ja entä jos hankkii autoon sellaisen kaukalopussin ja sitten vaunuissa käärii jos johonkin toppamakuupussiin, niin onko sellainen välttämättä hankittava? En ole nimittäin missään kaupassa nähnyt sellaista, milä olisi vastannut tarpeeseen. Eli vinkkejä otetaan vastaan, jos joku on löytänyt sopivan oloisen haalarin jostakin.
 
4D-ultraan ei olla menossa. En oikein edes tiedä, millainen se on, joten en osaa kaivatakaan.

Influenssarokotusta en ole koskaan ottanut enkä ole koskaan influenssaa sairastanut, mutta nyt ajattelin ottaa. Työnantaja tarjoo ja sen saa näppärästi kesken työpäivän. Eikös se rokotusteho auta vauvaakin jonkin verran ensi talvena?

Tuuliannaliina, eihän syödyn ruoan määrä välttämättä kasva yhtään, vaikka siirtyisit syömään voileipäaterian sijaan lämpimän ruoan. =) Minusta kylmä lounas on ihan yhtä hyvä kuin lämminkin. Monestihan on sanottu, että vauvan takia pitäisi syödä päivässä enemmän yksi voileipä, hedelmä ja lasillisen maitoa.

Just luin tuosta vau-kirjasesta (vai mikä se nyt oli), että nopeimmat painonnousun viikot ovat 17-24 eli mullakin jo takana päin. Kotivaaka näytti viime viikolla +5 koko ajalle. Mutta tosiaan mullahan on ylimääräistä omastakin takaa, joten ihan ok näyttää mielestäni. Näin ekaa odottaessa olin luullut, että niitä kiloja tulee nopeammin lähempänä loppua, mutta näköjään oppikirjojen mukaan näin.

Tällä viikollapa oli pinkkiä päivää, ensin tyttöjenpäivä ja sitten rintasyöpäpäivä. Eikös tänään ole joku epäonnistumisen päivä.

Onneksi pikku yllätyksen vuoto oli harmitonta, toivotaan, että kaikkien muidenkin on! Ja pinkilläkin oli hyviä uutisia, hyvä!

Kiitos Cannes tiedosta. Että kuitenkin tisseihin on ihan oma lanoliininsa enkä ala mitään imse vimsen villahousulanoliinia laittamaan :D

Bumble kyseli herkuttelusta. Melkein joka päivä syön jonkin hyviksen, mutta usein se on ihan kohtuullinen (lakupatukka tai pieni pulla), mutta joinain päivinä mopo karkaa käsistä. Sen sijaan perusruoka on entistäkin terveellisempää: leivässäkin olen siirtynyt ruispaloista jälkiuunileipään, kalaa menee kolmekin kertaa viikossa. Vihanneksia ja hedelmiä menee ehkä se puoli kiloa päivässä eli enemmänkin voisi syödä.

(.) Tämä aamu ei ollut mitä parhain. Muutaman päivän on väsyttänyt niin, että järki lähtee. 10 tuntia unta ei riitä mihinkään! Käsiä särki älyttömästi. Sitten suihkussa aukesi hana nenästä ja vertahan riitti. Sitten kun sitä verta valui nieluun, niin alkoi tietenkin oksettaa, kun oli jo valmiiksi vähän huono olo...

En ollut mittaillut proteiineja muutamaan päivään, niin mittasin sitten nekin. Eivät olleet koholla, mutta sokerit oli!! Siis siinä ekassa pykälässä. Tarkoittaakohan se automaattisesti raskausdiabetesta? No, viittaus tuonne aiempaan kappaleeseen, että jokapäiväinen sokerin syönti loppui tähän. Olisiko väsymys noista sokereista johtuvaa? Ja mulla on kyllä ollut jonkin kerran herkkujen syönnin jälkeen melkoisen huono olo. Rasituksessa en ole vielä käynyt, mutta sinnehän olin muutenkin menossa.

P-L 24+4
 
Täytyy kai se pienempi haalari sitten hommata. Voi kun tuo shoppailu on niin kamalaa :p

Piia-Liisa puhelit tuosta influenssarokotteesta ja törmäsin sattumalta juuri Iltalehden artikkeliin aiheesta. En nyt missään nimessä halua luoda mitään paniikkia, mutta ilmeisesti THL epäilee sitä narkolepsiariskiä mysö tästä rokotteesta. Tässä linkki artikkeliin Lehdet: THL epäilee: Influenssarokotteessa narkolepsiariski | Kotimaan uutiset | Iltalehti.fi Mutta vielä vasta epäilee ja kai ne ovat nykyisin varovaisempia näiden rokotteiden kanssa, ettei tule Pandemixin kaltaista kriisiä enää toiste. Itse ajattelin rokotetta välttää, vaikka Pandemix rokotteen kyllä aikanaan otin.
 
Parempi linkki tuohon kausi-influenssarokotteen narkolepsiariskiin eli THL:n tiedote. Eli lyhyesti: rokotetta on kahta erilaista ja toisessa voi olla riski (koska on samankaltainen valmistusmenetelmä kuin Pandemixillä). Ja tätä, jossa riski voi olla, ei suositella alle 65-vuotiaille (tämä on siis nimeltään Fluarix). Eli Vaxigripissä riskiä ei THL:n mukaan ole. Pitää vaan tarkistaa, että rokote on juuri tuo Vaxigrip.

OT. En oikeastaan koskaan lue roskalehtiä paperina tai netistä just siksi, että niissä lietsotaan välillä ihan tahallaan. Mutta osaa nuo "vakavammatkin media". Eilen piti laittaa spostia Ylen toimittajalle, joka väitti uutisessaan, että 6kk:n ikäisistä vauvoista vain 6% saa äidinmaitoa. En ihan uskonut. Tunnin päästä uutista oli muokattu, ja tuo 6% olikin täysimetettyjen osuus. :D
 
Voi noita vaatteita tuolla Next:ssa, kiitos vain vinkistä SweetP :D Onko kukaan koskaan tilannut tuolta? Siellä kun lukee, että ne kuljettaa ovelle, niin ajattelin, et jos en ole paikalla, niin toimittavatkohan postiin sitten? Mulle on kyllä iskenyt ihan hirveä vauvanvaate shoppailuhimo!

Herkuttelusta hyvä, etten ole ainoa herkuttelija :) Viime yönä näin unta suklaakekseistä, ja tänään tekisi kovasti mieli jätskiä. Taidan kuitenkin yrittää hillitä itseni.

Nukkumisesta Nukun kyllä muuten ihan hyvin ja pitkiä yöunia, mutta herään yöllä monta kertaa. Milloin on vessahätä ja milloin on käsi niin pahasti puutunut, että pitää asentoa vaihtaa. Ja yöllä kummasti kertyy aina ilmaa vatsaan ja se jotenkin kivistää :ashamed:

Bumble ja Masukki 20+6 (huomenna taas poksuu =) )
 
Oho, niinhän siinä sitten kävi, että vähän tilasin Nextilta. :D reilu satku sinne upposi - tilasin itselleni pari hienompaa mammapaitaa ja pikkutyypille apinamyssyn+lapaset sekä söpön leijonatakin. :LOL: Nyt ei tohdi enempää, että voi sitten hyvillä mielin ostaa Saksasta jäätävän kasan tavaraa... sieltä ajattelin ostaa itelleni UGGit, ovat kuulemma hyvät loppuraskautta aatellen ja erityisesti laitokselta lähtiessä. :)

Keltakukka mä kans ajattelin sen pienemmän haalarin hankkia (ounou, kyllä harmittaa :D ) ja ostan kyllä sen lämpöpussinkin. Kuitenkaan pienen kanssa ei tuu paljoa ulkoiltua - varmaan maaliskuun lopulta eteenpäin ja silloin ei ehkä tarvikaan kovin paksua haalaria ja sitten voi lisänä käyttää tarpeen tullen tuota lämpöpussia. :)

Tuuliannaliina mulla pitää hereillä se, että joudun vaihtamaan tyynyä puolelta toiselle, että se tukee jalkaa, kun en pysty nukkumaan muuten kuin vaan kyljilläni. Uni kyllä maistuu hyvin, saattaa johtua osittain siitä, että olen flunssainen... oli tuossa aiemmin kyllä minullakin vaihe, kun unta ei vaan riittänyt. Ehkä se jotenkin menee hormoonien piikkiin. Ken tietää. :)

P-L mua kans välillä niin lujaa ärsyttää lehtien otsikointi ym. Skandaalinhakuisia, mutta itse teksti on sitten kesyä kamaa eikä siis ole oikeastaan mitään skandaalia edes kyseessä. Mur.

Influenssarokotusta en aio ottaa, kun en ole sitä koskaan muutenkaan ottanut. Toki kysyn neuvolassa sen tarpeellisuudesta, mutta tuskin sitä siitä huolimatta otan. :)

Blah, täällä on sataa tihkuttanut koko päivän. Onneks ei ollu mitään kummempia suunnitelmia... tietty ikkunat on edelleen pesemättä, mutta taitavat jäädä muutenkin ensi keväälle tätä menoa. Varmaan kyllä riittäis, kun pesasis uloimmat ja sisimmät pinnat, mutta nyt ei vaan huvita. Otan lunkisti ihan vaan siksi, kun voin. :D

Jospa käväsis kohta kaupassa ja hakis naposteluporkkanoita ja kurkkua dipattavaksi. Tympeää on vaan se, että kurkkukin aiheuttaa hieman närästystä, mutta jospa ostais piimää niin sen sais rauhottumaan silläkin. :)

MrsR&MrR ja Jorma-Irmeli 22+2
 
  • Tykkää
Reactions: Keltakukka
Bumble jos et oo paikalla niin jättävät pakettikortin ja sen saa haettua sitten lähimmästä postista. :) Itselläni on niin kovin helppoa, kun isä on postimies niin tuo sitten nuo paketit sinne, missä ikinä oonkaan. Monesti jo heti aamulla ne on työmaalla odottamassa. :LOL:
 
keltakukka Kyllä se suurelle osalle on tosi iso, vaikka tää onkin vähän pienempi kun mitä se aiemmin on ollu. Muttei sitä tietenkään tarkota etteikö sitä käyttää voisi. Mun esikoinen on maaliskuun lapsi ja hällä äp:n haalari käytössä oli, pojasta ei käytännössä mitään näkynyt, muttei varmasti ollut kylmä. Mulla on se kaukalopussi ja ostan siihen jonkun semmosen välikausi mallin sopivaa kokoa. Tokmannilla kattelin ohimennen, et oli kivannäköinen pörrönen tutan ihan pienen haalari, semmonen, kunnon myssy ja se kaukalopussi niin hyvin pelittää :)

Pia-Liisa Otatko ne äp:n vaipat, ne olis nyt hollilla :)

Ihanaa, nyt on taas koko jengi koossa, namipäivää vietetään :D
 
  • Tykkää
Reactions: Keltakukka
Meillä on noita pieniä haalareita vaikka muille jakaa. Taitaa olla 6-7 tällä hetkellä. Viimeksi tuli lahjaksi 2 ja entuudestaan oli muutama ja vielä yhden mä menin ostamaan, kun oli niin ihana pinkki nallehaalari ja maksoi vain muutaman euron alessa ulkomailla.
Villahaalaria käytettiin silti eniten, kun on joustava ja helppo pukea päälle. Sellainen tuli viimeksi hankittua kokoa 60cm ja meni lokakuussa syntyneelle lapselle koko talven.
 
Sunnuntai huomenet :wave:

Maa kuurassa ja auton lasit jäässä. Iik, tarvii varmaan ruveta penkomaan talvitamineita esille.
Kouluikäisten vanhemmat Hoi:attn: Haalari vai kaksi-osainen puku? Tolle eskarille mietin, helpompi varmasti on hänelle olisi kuitenkin haalari, sinne ei tarvi kun sujahtaa :) Täytyy toivoa, et viime talveksi ostettu vielä mahtuu, kun ostin sillon aika reilun. Mutta mieti, et varmaan vielä ennen lumia saa tolla 2 osasella mennä, täytys vaan paksumpi takki hommata.

Täälä on lakana pyykkipäivä tänään, ihan inhokki puuhaa sekin. Mutta se tunne kun saunan jälkeen pääsee sinne putaiden petivaatteiden sekaan, ai että :heart:

Mulle tuli eilen txt sieltä vauvattaresta, tai postista siis. Maksoin sen ihan normaalit postarit ja siinä viestissä oli, et 14 pvä paketti kumminkin toimitetaan ovelle =) jee. Mä oon kyllä muutenkin ollu tosi tyytyväinen ko. liikkeen toimintaan. Oon ostanu matkarattaat, 2 turvavyöistuinta ja kaukalon jalustan, jokaikinen tuote on tullut ihan parissa päivässä, noihin isompiin ei tule edes postareita ja tosiaan ovelle tuotu. En aatellu, et ne pienempiäkin kotiin tuo, mut näemmä sit :)

(.) Vauvanen on ihan hurjan aktiivinen, eilen kun sieltä lapsia hakemasta tultiin, niin autossa tuntui, et se tulee ihan mahanahasta läpi! :D Ja tosi voimakkaita liikkeitä, et apua vaan jos ne on jo tommosia tässä vaiheessa! :O :)

MrsR Tarkotatko apinamyssyllä Paul Frank apinaa? Uusimmassa vauvassa oli jonkun tyttösen haastattelu ja hänen vauvallaan oli ehkä ihanimmat pf potkarit, kelta oranssi raidalliset, mä haluuuuuun! :D

Äiti maa & Alli 24+1
 
Äiti maa ihan oli sellainen muu apinamyssy, vaikka Paul Frankit onkin ihania. :) Oli vain väritykseltään unisex (oikeastaan ainoa sellainen, joka ei ollu harmaa tai valkonen tmv.) niin oli "pakko" ostaa. :) Jos jostain löydän noita PF:n vaavijuttuja, vaik sielt Saksasta, niin ostan kyllä. Niiiiiiin söpöjä. :D

Eilisen illan pallomahaolokin meni ohitse, hitusen ummetus vaivannu ja eilen sit lisäks järjettömiä ilmavaivoja. Oonkin sit päästelly tänään ihan huoletta kaikki ilmat pihalle itestäni, mitä on ollu tulossa. :LOL:

Täällä on Jorma-Irmeli kans ollu virkeänä, eilisen potki vähän väliä virtsarakkoa. Hyvä vaan, vaikka ikävältä se melko täyteen rakkoon tuntuukin. :D

Kohta pääsee evästämään, kalakeittoa. Nam.

Ihanaa sunnuntaita kaikille!

MrsR&MrR ja Jorma-Irmeli 22+3
 
  • Tykkää
Reactions: Äiti maa
Tervehdys kaikille...olipa taas kiva lueskella tein juttuja=)

Tänne ei kuulu ihmeempiä. Mukavaa kun alkoi lasten kanssa syysloma=) Huomenna lähdetään tukholman risteilylle...en oo ite kauheen innokas laivalla kävijä mut mitä sitä ei tekis lastensa puolesta;) Keskiviikkona tullaan kotiin sieltä seisovien pöytien äärestä ja heti torstai aamuna onkin neuvola...voi olla et kilot vilisee silmissä punnituksessa;) Tulikin nyt 5 viikon neuvola tauko kun en viime viikolla ehtinytkään ku oli työ kiireitä. Pääsee nyt sit täyttelee kelan lappusia...plääh! Ja sterilisaatio laputkin lupas ettii valmiiks.

Mukavaa sunnuntai illan jatkoa kaikille!

äitx2 ja riesa rv 22+5
 
  • Tykkää
Reactions: MrsR
äitx2 oikein ihanaa laivareissua! :) Koita todellakin nauttia siitä seisovan pöydän olemassaolosta, tekee varmasti ihan terää ja erityisesti vaihtelua normiarkeen. Onpahan lapsillekin elämys päästä laivalle. (mäkin haluan pallomereen :D )

Niinhän siinä sitten kävi, että tilasin Vauvattaresta, kun Äiti maa paikasta mainitsi, turvakaukalon ja tuttipulloa/tuttia jne. :) Toivon mukaan tulee heti alkuviikosta niin olen sit kotosallakin, torstaina on aamupäivästä mullakin neuvola ja ne KELAn laput lähtee täyttöön mullakin... ja lähetettä labraan sokerirasitukseen ym. jo valmiiks, vaikka sinne menenkin aikasintaan Saksan reissun jälkeen.

Ilkeästi tänään juilinut alaselkää - oiskohan hormoonit tehneet tehtävänsä sielläkin. Saatiin tänään siirrettyä miehen pelihuone yhden huoneen verran eteenpäin eli vaavin huone on vapaana ja siellä on nyt kirjahylly, hoitopöytä ja kehto. Vielä pitäisi verhot hankkia - ja uusi rullakaihdin, kun toi vanha on kamala - sekä joku ihanainen matto löytää. :) Miehen uuteen pelihuoneeseen pitäis kanssa uudet verhot saada ja siellä olevaan sänkyyn petari niin toimii sit vierashuoneenakin. :)
Jälleen kerran harmittaa, kun joutuu shoppaamaan. :D

Nyt taas BB Talk Show ja sitten saunaan, että jaksaa taas. :)
 
  • Tykkää
Reactions: Äiti maa
Influenssarokotetta en ota, enkä mitään muitakaan turhia rokotteita. En ottanu viimeksikään.

Talvihaalareita meillä on ihan pikkuvauvallekkin ostettu kirppareilta ja nyt kun on selvinny et meille tulee toien poika, niin eipähän noita vaatteita tarvii enempiä ostaa, kun on vanhojakin tallessa. Kirppareilta tekee hyviä löytöjä :).

Rintapumpun ostin viikonloppuna yhdeltä tutulta. Amedan Lactaline. Sit me käytiin Lastentarvikkeessa ostaa muutamia pikkujuttuja, esim. tutteja ja maidonsäilytyspulloja.
 

Yhteistyössä