Helmikuun helmet 2014 *heinäkuussa*

Keskiviikkona ensimmäisessä neuvolassa käyty, siellä se pieni sydän sykki <3 iso taakka putosi harteilta ainakin toistaiseksi kun kuuli pienen pienen sydämen sykkeen. Epäilin jo ettei siellä mitään elämää ole, kun oireet kadonneet. Kaksi viikkoa pitäisi malttaa odottaa ensimmäiseen ultraan, toivotaan että siellä kaikki hyvin :)
Miten te muut, jos olette tupakoineet oletteko pystynyt lopettamaan jo kokonaan, itse en ole kokonaan vielä pystynyt lopettaa, paljon vähentänyt kyllä.
 
Pahoittelut -panskulle :(

Täällä tänään havaittu vuotoa :/ Ihan sellaista vaaleanpunertavaa, joka kyllä hiipui nyt illan mittaan. Toivottavasti pysyy poissa! Edellisessä raskaudessa ei ollut tipan tippaa vuotoja eikä tässäkään ole tätä ennen ollut.. Kuulemma näillä viikoilla suht yleistä, kun kohtu kasvaa kovasti?
Np-ultra sitten vasta viikon päästä.

Eltsu 11+0
 
Voi, kun ois niin toivonu ettei enää huonoja uutisia olis tullut kenellekkään.. Pahoittelut ja voimia hurjasti! :(

Täällä ei edelleenkään sen kummempia.. Ultraa ootellaan kuumeisesti (ens viikon to!<3) ja jos oireita on uskominen niin vieläkin siellä elämää pitäis olla. :) Ei mua kyllä haittais ollenkaan jos toi oksentaminen lähtis pois. Syyskuussa kun pitäis lentää viikoksi toiselle puolelle Suomea koiravahdiks kahestaan pojan kanssa, niin olis mukava kun ei tarvis enää kärsiä tälläsestä koomailusta (sillon viikkoja 17-19).

Sitä vielä tulin ihmettelemään, että hassua kun muuten kahvi ällöttää ihan hirveästi (ei edes kylässä voi kunnolla olla jos joku siellä keittää kahvia), niin eilen synttärijuhlissa ollessa syödessä kakkua teki ainoastaan mieli sitä! Tuntuu hullulta :D

Mimmau + pikkuruinen 11+2
 
Mullakin oli ihan kamala etova ällötys kahviin, se haju, maku kaikki..yök.. mut nyt tällä viikolla yhtenä päivänä teki mieli kahvia ja nyt ooonki kitannu sitä kuppitolkulla :) hyvä vaan ku jotain voi ottaa tähän väsymykseen :D
 
Voimia ja tsemppiä kovasti Panskulle! Nää uutiset on niin kamalia :( Miks ei nämä suru-uutiset jo loppu :(

Täällä on palattu reissusta tosiaan ja sitten hajos heti kone ja eilen käytiin ostaa uusi, eli taas paremmin linjoilla!
 
-panskulle- Pahoittelut ja kovasti voimia!! :'(

Tupakoinnista... olin vähentänyt reippaasti jo ennen "projektin" aloittamista ja melkein 10 vuoden tiiviin savuttelun jälkeen olin pari-kolme vuotta ollut jo pitkiä aikoja kokonaan polttamatta / poltin muutaman viikossa. Juuri ennen testin tekemistä tuli poltettua taas vähän enemmän, mä olin vaan niin varma, ettei vielä voi tärpätä. Testin jälkeen en kuitenkaan ole polttanut ainuttakaan. Kovasti tsemppiä kaikille, jotka vielä savukoi! Mä kannustaisin kyllä lopettamaan mahdollisimman pian. Siitä tulee itellekin itsestä hyvä, vahva ja tyytyväinen olo, kun tietää tehneensä oikein. Ei kalva sitten sydämessä myöhemmin. Alussa ahdistaa, mutta kun syy on näinkin hyvä, niin sekin tuntuu niin paljon pienemmältä.

Ihania ultrauutisia on saatu :) Onkos Mimmaulla seuraava ultra, vai onko jollain jo ennen torstaita? Aika kuluu jotenkin nopeammin kun saa odottaa uutisia vaan pari päivää kerrallaan, eikä keskity odottamaan vaan omaansa :D Meillä on vasta reilun viikon päästä, 29.7. On ollut ihanaa kuulla sekin, että oireettomilla on kaikki ollut hyvin. Täällä kun ei tosiaan keho enää millään tavalla kerro, että se sisällään elämää kantaisi. Mutta ei ole enää pitkä aika varmistukseen :)
 
Heippa! En ole kauhean aktiivisesti kirjoitellut, mutta nyt yritän vähän ryhdistäytyä! Pahoittelut kaikille km kokeneille!

Täällä olisi menossa nyt 8+6, alkuviikosta ultrassa kaikki oli hyvin ja sikiö vastasi ikäänsä. Nt-ultra olisi elokuun puolessa välissä. Pahoinvointia on ollut vaihtelevasti, päiviä menee että kaikki on hyvin ja välillä taas pitää käydä oksentamassa. Tosi paljon mulla riippuu se siitä kuinka hyvin olen nukkunut -eli kun esikoinen valvottaa öisin, niin äidillä on karsea olo. Väsymys ja turvotuskin ovat riesana, mutta muuten raskaus on sujunut/edennyt hyvin.
 
Mulla tosiaan keskenmeno :( Alkoi aamupäivällä vuotaa ihan kunnolla ja tuli hyytymiä, kävin Kättärillä ja oli menehtynyt jo 7+3 (olis pitänyt olla 11+1, 6+4 näkyi syke vielä). Sitä kun luuli olevansa jo turvallisilla viikoilla ja kaikki hyvin..
Cytotecit sain vielä mukaan, että auttaa tyhjentymään.
Tsemppiä teille muille! Toivottavasti ei tule enää tällaisia uutisia kellekään. Ihan perseestä! :'(
Kaikenlisäks mies just mökillä ja oon esikoisen kanssa kaksin huomiseen iltaan..

Niin, en tiedä onko oikein nyt energiaa päivitellä tätä listaa enää.. :/ Ehkä joku muuu jatkaa?
 
Voimia eltsu81 :hug:

Meillä on kanssa ultra torstaina.. itseasiassa toka neuvola jo maanantaina, oli tarkoitus et olis ollu seulontatulokset siihen mutta toi ultra oi jostain syystä venähtäny vähän pitkälle. Toivottavasti äänet kuuluu neuvolassa ettei tartte olla ihan paniikissa torstaihin.

Mä oon yrittäny koko ajan pitää odotuksia matalalla, mutta olis se silti aika kova isku jos torstaina selviäisi huonoja uutisia.. oon jo hankkinu jotain vaatteita vauvalle ja äitiysvaatteittakin.. rattaat mä voitin täältä Britaxin arvonnasta.. mitään vanhaa meillä ei oo jäljellä kun ei meille pitäny tulla lisää lapsia ja vuosia on jo kulunu kuopuksen syntymästä.

viivi + ihme rv 11+2
 
Viimeksi muokattu:
eltsulle voimahalauksia!!!


Tuntuu että itellä aivan liian pitkä aika toi reilu 2 viikkoa ekaan ultraan. Jääyävää tää odottelu ja jos tosiaan kaikki ei ole ok... pienetkin vastoinkäymiset tuntuvat vain pahentavan tätä hirmuista hormonihirviö aikaa..
 
Voi ei Eltsu... :'( Pahoittelut... Ja jaksamisia... :heart: :hug: ja -pansku-:lle kanssa...

Oisko miss_piggy:stä tai undercovergirl:stä meille "ryhmänvetäjäksi"? Te taidatte olla sieltä aktiivisimmasta päästä? Ketäs muita sellasia täällä nyt olis...? Ninzi?
Mä oon sen verran vähemmän täällä kuitenkin pyöriny, että te tiedätte paremmin... Vaikka mä täällä kyl lähes päivittäin käyn kattelemassa... :)
 
eltsu ja pansku ja muut surun kohdanneet olen todella pahoillani! Miksi meidän ketjussa on näitä suru-uutisia näin paljon! Itku tuli täällä.

Me olemme edelleen lomalla ja nettiin pääsy on hankalaa. Siksi olen täällä harvakseltaan. Enemmän netissä jo heti ensi viikolla. Ehtii sitten taas aktiivisesti täällä päivystämään :).

Mulla on hiiva kiusana. Ekaksi sain antibiootit epäspesifiin emätintulehdukseen ja nyt sitten viisi päivää sitten iski hiiva. Oireet ovat jo lieventyneet, mutta edelleen kutittaa hiukan. On tämä nyt harmillisen tylsää. Lääkärillä vaan sanoivat että tule uudelleen jos ei mene ohi. Kauanko teillä oireet kestää yleensä? Lääkkeestä luki, että voi kestää viikosta kahteenkin. Mä hajoamiseen jos tämä ei ole ennen sitä ohi.

Muuten täällä kärsitään edelleen kauheasta pahoinvoinnista. Painokin on tippunut kolme kiloa viimeisen neljän viikon aikana.

Tänään poksuu 10+0
 
Alkaa elämä näyttämään tosiaan valoisalta, raju oksentelu loppunut (toivon mukaan, nyt vaan kaikki sormet ja varpaat ristiin) Yhtään päivää en sitä enää jaksais kun kuukauden menty niin. Nyt jopa oon uskaltautunut ulkoilemaan ja kaupoillekin vähän, hiukan kesälomat meni ohi harmi kyllä.. Ja ruoka alkanut maistumaan, tai uskallan taas syödä ja ah kahvia saan juotua normaalisti :popcorn: Huomenna neuvolalääkärikäynti, toivottavasti kuuluu pienen sydänäänet :heart:

Voimia kaikille keskenmenon saaneille :hug:
 
  • Tykkää
Reactions: undercovergirl
miss_piggy
eltsu :hug: Olen todella pahoillani. En toivoisi tuota kenellekään kun itse tietää miltä se tuntuu..

Tuosta päivittämisestä, itellä ei kyllä ole aikaa kun oon melkein joka päivä töissä ja teen aika pitkiä päiviä, ja sen jälkeen ei paljon koneella jaksa istua, eli joku muu saa mun puolestani ottaa asiaks jos vaan viittii :)
Eilen oltiin vähän viihteellä, join sitte 2 alkoholitonta sideriä. Melkosta kuraa, joten ennemmin juon vaikka muumilimpsaa :D
 
Pahoitteluni eltsulle ja panskulle sekä kaikille muille keskenmenon kohdanneille.

Omasta nt-ultra-ajasta ei ole vielä mitään tietoa, joten jännityksellä mennään eteenpäin. Vaikka varhaisultrassa (6+6) sydän sykki, niin kyllä silti huolettaa. Aikaisemmin ei ole ollut mitään mahatuntemuksia, mutta tänään repäisi oikein kunnolla vatsasta aivastaessa ja eilen sängystä noustessa, säikähdin ihan. Mutta ilmeisesti nämä on ihan normaalia?
Tänään 9+1.
 
Voimia panskulle ja eltsulle!

Mullakin jäänyt kirjottelut aika vähälle kun koneella harvemmin kerkee pidempään istuu ja puhelimessa tää kaksplussan kirjotuskenttä ei mulla toimi, se ei vaa anna kirjottaa tohon kenttää.
Eilen huomasin että mulla on napa jo pullistunu ulospäin! Ei vielä kokonaa oo pullahtanut mutta osittain on jo tullu ulommas. Eikai sen nyt vielä tässä vaiheessa kuulu tulla? Mulla maha jo jonkun verran pullottaa mutta ei kai nyt niin paljoa sentää :D
Onko muilla maha tullut jo näkyviin?
 
Voi, voimia eltsulle.. :hug:

Täällä vatsa turvottaa, mutta ei sen kummempaa.. Ja vihdoin uskalsin lähteä kämpästä muuallekkin, nimittäin rippijuhliin käymään, syömään kauan himoittua voileipäkakkua <3

Mulla ainakin aivastaessa yms tuntuu sellaista "repäisykipua", uskoisin että ihan normaalia on..? :)
 
Viimeksi muokattu:
:hug: voimia menetyksen kokeneille. Täällä mennään ja hain pahoinvointirannekkeet vihdoin. Tuntuu ainakin, että auttaa, mut katsotaan nyt. olen tässä muutenkin ollut vähän kipeänä ja tuntuu, että voimat ihan loppu :( . Np ultraankin tuli aika elokuun puoleenväliin. Hiukan jännittää! En ole edelleenkään kovin luottavainen tämän raskauden jatkuvuuden kanssa. mutta, päivä kerrallaan! Tarrasukkia kaikille!
 
Tiistain olis lääkärin tarkistus et kaikki on kunnossa. Ja lupasivat myös kuunnella jospa sieltä tällä kertaa kuuluis ääniäkin. :D

Voi ei kuinka paha mieli tuli keskenmeno uutisista.. Voimia kaikille... Ja tietty tarrasukkia paljon uudelleen yritykseen. :)
 

Yhteistyössä