Helmikuun helmet 2014 *kesäkuussa*

miss_piggy
Hassel: Eihän oireettomuus tarkoita keskenmenoa, onko sulla ollut jotain selkeitä km-oireita? Mulle just eilen lääkäri sanoi että ei kaikille tuu oireita, ja toisilla ne saattaa tulla ja mennä. Esim ku mulla oli kkm, niin mulla oli r-oireita koko aika, joten ite en ainakaan oireiden perusteella voinu päätellä onko raskaus keskeytynyt vai ei.

mutantti: Mulla oli tosiaan helmikuussa se keskenmeno ja ollu aika vähäiset oireet niin ultraan halusin ihan oman mielenrauhan takia. Olin jo varannu yksityiselle aikaa, mutta pääsinki ilmaseks julkiselle ku neuvolasta laittoivat lähetteen ihan sen takia ku clomit taustalla ja tuo kkm, että onko kaikki ok.

Just ku kerkesin sanoa että ei oo pahoinvointia, niin taas se tuli :LOL: Etova olo, kiva mennä töihin 16-22.
 
  • Tykkää
Reactions: mutantti
Fb-ryhmästä, vielä yks jäsen nii on 30 täynnä! ;)


Täällä ei kyl oo jotenki ollenkaa raskaana oleva olo, noh ehkä se on ku ei oo päässy varhaisultraan eikä oo maha kasvanu. Maha on iha normaali ainaki aamuisin, iltasin turvottaa.. Alavatsalla on kyl pienen pientä pömpötystä jo minkä tuntee kädellä jännästi :)
 
Mekin käytiin nyt sitten varhaisultrassa. Kaikki löytyi mitä näillä viikoilla pitääkin ja lapussa luki, että selkeä sikiökaiku. Sydänäänet ei vielä kuuluneet näin 5+4, mutta toiv. myöhemmin sitten.

Jäi kyllä harmittamaan, että näin aikaisin oltiin liikkeellä eikä sydänääniä saatu kuuluviin.

Ultrataanko muuten ensimmäisellä neuvolakäynnillä?

Elsa & Käpy 5+4
 
mutantti mua ennemminki mietitytti että mitä jos onkin vaan tuulimuna niin joutuu odottaa 12 viikolle asti lasta mitä ei välttämättä ees oo. Nyt on kiva kun tietää että mahassa on oikeesti joku ja voi jo uskoa siihen että toinen ois tulossa :) Mutta hintavaahan toi on, jos ois rahasta ollu tiukempaa ni olis jääny kyllä käymättä.

Mulla alko pahoinvointi muutaman päivän plussan jälkeen, 5+3 tienoolla ja jatkuu edelleen. Mimmau koita jaksella! Tää pahoinvointi syö voimia ainaki multa. Tuntuu ettei oo jaksanu raskaudestakaa niin intoilla ku koittaa vaa selvitä tän oksetuksen kanssa.
 
Minäkin kävin eilen ar-ultrassa.
Kaikki oli niin hyvin kuin voi olla.
Siellä se meidän pallero kölli ja sydän sykki vimmastusti. :heart:
Minä kävin yksityisessä neuvolassa ja hintaa oli 50e. Laitteet ei ole ehkä
niin hyvät kuin jossain gynekossa tms. Mutta välttää hyvin kun ei näillä viikoilla muutenkaan ole paljon nähtävää.

Pahoinvointi on pahentunut ja välillä joutuu ihan oksentelemaan.
Tämä ei ole kuitenkaan vielä yhtä rankkaa kuin edellisissä raskauksissa.
Toivottavasti ei menekään yhtä rankaksi.

Elsa90: Kaikissa neuvoloissa ei ultrata. Riippuu varmaan neuvolan varustuksesta.
 
  • Tykkää
Reactions: soihtu.
Ihanaa lukea pienistä sydänäänistä!

Menen huomenna naistenklinikalle varhaisultraan ja jännittää aivan hirveästi. Kävin tänään verikokeessa ja hcg oli yli 50000, joten raskaana tässä ainakin ollaan. Toivon hartaasti, että huomenna löytyisi vauva sieltä minne se kuuluu ja vaikka sydänäänetkin. Plussana sitten jos nämä oleelliset on kunnossa niin kuulen vielä missä vaiheessa raskaus on, siitä kun ei ole vielä mitään hajua.
En todellakaan tiedä miten saan ensi yönä unta!
 
Sweetpearl :hug:

Hassel Täälläkin kaikki oireet loppui, mutta niin vaan tänään varhaisultrassa näkyi viikkoja vastaava otus ja kovasti sykkivä sydän. Tsemppiä, ei kannata vielä alkaa suremaan ainakaan :)

Onnea muillekin varhaisessa hyviä uutisia saaneille :)
 
Yleensä ekassa neuvolassa ei ultrata. Tai siis harvemmissa neuvoloissa on laitteet. Meillä ainakin oli vaan ne 2 virallista ultraa ja lisäks lääkärintarkastuksissa ultrattiin pari kertaa, kun katsottiin miten päin vauvaon (ja niistä ultrista ei kyllä itse saanut juuri selvää noilla laitteilla :p).
Ja dopplerilla taas ei kovin usein kuunnella sydänääniä vielä ekassa neuvolassa, koska on niin tuurista kiinni, kuuluuko sydänäänet vai ei ja voi tulla turhaa huolta..Eiks ne joskus rv 10 -> kuulu varmemmin?

sweetpearlille pahoittelut :( :hug:
 
Viimeksi muokattu:
Ehkäpä sitten minäkin uskaltaudun tänne teidän joukkoonne... Tässä vaiheessa tosin vasta toinen jalka oven välissä, epäuskoisena mutta onnellisena:)
Muutaman viikon kuluttua rynnin sitten täysillä mukaan, mieluusti myös Facebook -ryhmään, jos ja kun kaikki on alkuraskauden ultrassa hyvin -todellakin aion mennä kurkkimaan mikäs tyyppi siellä oikein majailee!

LA olisi näillä näkymin 25.02. ja toinen lapsi on tuloillaan (esikoinen 03/12).


-Lillurella-

Ja hei Bambi, ollaan tuttuja;)
 
Viimeksi muokattu:
Sweetpearlille pahoittelut ja Hassel, toivotaan että masussa kaikki hyvin vaikka niitä oireita ei olekaan!

Pahin pahoinvointi tuntuu siirtyvän nyt iltapuoleen, ja YÖHÖN! Jouduin viime yönä käydä halailemassa pönttöä! :( Kävin pissillä, enkä heti saanut unta niin tuli aivan järkky olo.. Huoh, muutenkin niin levottomia nuo yöt niin vielä tämä päälle..
 
Iltaa kaikki helmikuista odottavat!

Uusi odottaja ilmoittautuu mukaan jos vain joukkoon sopii!! Plussa pärähti ruutuun uuden työpaikan kunniaksi viime tiistaina :LOL: la 26.02/1. lapsi/KOS

Itselleni (toivottavasti) tuleva pienokainen on ensimmäinen, mutta perheeseemme kuuluu myös miehen kohta 5v. poika joka asuu luonamme.
Hurjan epäuskoinen olo on raskauden suhteen, vaikka oireitakin löytyy oksentelun ja palelun muodossa. Rinnatkin on kasvaneet ja vanhat liivit ahdistaa :attn:
Täälläkin huono olo painottuu iltaan ja yöhön...Miksiköhän aina puhutaan aamupahoinvoinnista??

Pahoittelut kaikille, joiden kyytiläinen ei jaksanut pysyä matkassa :hug:

Mukkura 4+6
 
Mua pyörryttää.Pyörryttää pyörryttämisen päälle.Tuun kohta hulluksi:kieh:

Tervetuloa uusille odottajille!

Mukkura mulla on sitten keskipäiväpahoinvointia,kestoltaan noin klo 10-13 :D
Rinnat on täälläkin kasvaneet ja on kipeät.Töissä on hirmu rankkaa tän pyörryttämisen kanssa mutta ei taida olla pätevä syy sairauslomalle :| Onneksi enää kolme työvuoroa ja sitten alkaa odotettu kesäloma :)

KerroTokiLisää ja vielänimetön rv 6+1
 
Pahoittelut huonoja uutisia saaneille!

Täällä ei ultrata neuvolakäynneillä, koska ei ole laitteita.

Kuinka tarkkoja aiotte olla ruokasuositusten kanssa? Itse olin esikoisen kohdalla tosi tarkka. Nytkin saa jäädä listeriavaaraiset syömättä, mutta muuten voisi vähän löysätä. Tänäänkin maistelin kakkutaikinaa, vaikka sisältääkin raakaa kananmunaa :)
 
Viimeksi muokattu:
MissBiggy: mulla kohtu ei ole kasvanut ja eilen alkaneet selkäkivut/menkkajuilinnat on yltyny tänään todella pahoiks ja kestäneet jotakuinkin koko päivän. Mulla on aina km:n kohdalla oireet loppuneet ja sitten alkanut vuoto ja loppuun kestäneissä ei ole koskaan ollu täysin oireetonta aikaa ennenkuin aikasintaan 12+viikoilla. Kyllähän se voi vaihdella, että joillain on oireita vähemmän ja toisella enemmän, mutta yleensä sama ihminen kokee raskausoireet eri raskauksissa suunnilleen samallalailla. Yleisimmin ekoissa raskauksissa on lievemmän oireet ja seuraavissa pahemmat. Ja näin itselläkin on mennyt.

APR17: Onko sulla mones raskaus ja onko keskenmenoja takana? Sulle voi olla luontaista se, että oireet on vähäisiä tai/ja loppuu tosi aikasin. Mulle se ei oo normaalia. Tää on mun 8:sas raskaus, joten aika epäuskoiselta tuntuu, että kaikki edelliset olis mennyt eri kaavalla kuin tämä. Kolme km:ää on jo takana, joten kokemusta on, valitettavasti : /

Kiitos kuitenkin tsempeistä. Kyllähän mä toivoa toki elättelen, mutta näillä spekseillä aika heikolta vaikuttaa. Tänään olen pahanmielen lohdukkeeksi syönyt kaikkea....suomeks sanottuna pas*aa ja toki sain siitä huononolon ja sitten toivonut että jospa kuitenkin...Pitää varmaan torstaina tehdä digitesti, että jos vielä silloin näyttää 3+ raskaana niin ehkä uskon, että jotain toivoa on, enkä vedä laivalla päätä täyteen :x . Mutta jos on vähemmän kuin tuo niin tietää että menoa on, koska viikkoja on melkein 8 täynnä tuolloin. Tai siis pitäisi olla.
 
Hassel, kyllä jokainen raskaus voi olla ihan erilainen samalla naisella. Minulla on nyt kolmas raskaus (tulin syyskuisista katsomaan tätä ketjua), ja jokainen näistä on ollut ihan erilainen. Ja kaikista rajuin pahoinvointi oli juurikin ekassa raskaudessa.

Onnellista raskautta teille!

Helmitoivo, 27+6
 
14.2/Purnukka./24/ensimmäinen/JS

Hui! vihdoin näytti plussaa kaikkien niiden negatiivisten jälkeen. :kiss: Tämä on ensimmäinen raskauteni ja nyt olen rv 6+4 ja ensineuvola heinäkuun alussa. Toivon vain, että kaikki menisi hyvin. Ovatkohan varhaisultrat kovin kalliita..?

Tuntuu ihan oudolta, varsinkin kun ei suurempia tuntemuksia raskaudesta ole. Lähinnä tuntuu samalta kuin menkat olisivat alkamassa (paitsi rintojen kipu x 100), herkistyttää ja väsyttää. Ei ole yhtään pahoinvointia.

Paljon onnea teille kaikille ja toivon ihanaa odotusaikaa! :heart:
 
miss_piggy
Mulla siinä keskenmenneessä oli öisin jotain mahakipuja joita luulin kohdun kasvukivuiksi, mutta en tiä sitten. Tässä raskaudessa ei oo ollu mitään mahatuntemuksia kertaakaan ja silti kaveri vastasi viikkoja ja syke näkyi. Eli tässä raskaudessa jossa mahassa tuntuu täysin "tyhjältä" kaikki olikin hyvin kun siinä missä kasvukipuja oli, ei ollut.

Mulla tosiaan ei oo mahassa tuntunu kertaakaan mitään. Välillä tuntunu jotain pieniä repäsykipuja, mutta esim. kasvukipuja ei kertaakaan. Silti tyyppi ainakin toissa päivänä oli elossa.
Eilen oli iltaan asti tosi huono olo, etoi koko päivän ja helpotti vasta ku meni nukkumaan. Nyt taas tuntuu, että tissien arkuus ei oo niin paha ku eilen, mutta mulla tuoki vaihtelee vähän päivittäin. Tietysti heti ajattelee taas ku tissit ei oo kipeät, että jotain pahaa on nyt tapahtunu, mutta ei se auta ku kärvistellä.
Sen verran tuhlasin, että tilasin huuto.netistä dopplerin kun sai halvalla. Ei tartte ees mitään geeliä, vaan toimii ilmankin.

Tänään 7+6
 
Toistan nyt itseäni, mutta siis mulla ei VAIHTELE oireet vaan ne on LOPPUNU KOKONAAN. Täysin finito kaput! Tänään jo kolmatta päivää. Ei mitään...nada. : /
Meen tänään labraan ja toivon, että saan tulokset myös tänään, vaikka lääkäri onkin vasta ens maanantaina.
Ja mitä kohtu tuntemuksiin tulee niin kyllä sen kohdun kuitenkin pitäis kasvaa, jos siellä jotain elämää on. Ja mulla se ei ole kasvanut. Mulla ei ole ekojen viikkojen jälkeen ollut mitään repäsykipuja, viiltoja, kasvukipuja eikä mitään muutakaan enää pariin viikkoon. Myös kohdunkaula on vain sentin mittainen ja aika pehmeä :( .
Niinkuin sanottu niin edelleen toivon, että TE olette oikeassa ja minä väärässä, mutta pahoin pelkään...

Helmitoivo: Toki on erilaisia raskauksia naisen keskenkin, mutta yleensä yksi iso vaihtelu syy on se, että tytöistä on pahempi pahoinvointi kuin pojista. Tosin olen kuullut, että joillain voi olla myös toisinpäin. Onko sulla sitten ollu toisissa raskauksissa niin, että oireet on jatkunu koko alkuraskauden ja jossain niin, että olet ekat viikot ollu pää pöntössä aamusta iltaan ja 7+viikolla KAIKKI oireet on loppunu kuin seinään eikä kohtu ole kasvanut ja silti siinä on kaikki ollut hyvin? Heti kun joku kertoo mulle, että näillä viikoilla on käynyt näin ja kaikki on hyvin silti niin voin huokaista helpotuksesta.
Nyt on ollut oikeastaan vain niitä joilla oireet ovat loppuneet viikolla 5 ja alkaneet taas viikon päästä. Tämä on ymmärrettävää, koska tuolloin oireet ovat enemmänkin vielä pms-hormoneista kuin r-hormoneista. Näillä viikoilla ei enää.

Tää on niiiiin piinaavaa :ashamed:
 
Eka nevola käyty ja koettu, jos sitä sen kunniaksi ihan virallisesti liittyis mukaan:

1.2./bumbuli/29/esikoinen/?

Muuta ei tehty kuin käytiin alkutiedot läpi, tsekattiin paino ja verenpaine (3 mittausta et saatiin edes lukema, huoh) ja juteltiin terveydentilasta ja tulevista tutkimuksista. Eli ei edelleenkään varmistusta suuntaan eikä toiseen, mutta silti tuli luottavaisempi olo kun ammattilainenkin suhtautuu asiaan niin. Kuunteli mun selostukset tästä ärsyttävästä tiputtelusta, eikä pitäis olla mitään hätää. Nyt sitten noita papereita vielä selaamaan ja kattomaan kunnolla niitä päivämääriä että milloin nyt piti sinne verikokeisiin mennä ja milloinkas sinne sokerirasitukseen. Ja tietysti np-ultrakutsua odottelemaan. :)
 

Yhteistyössä