Helmikuun helmet 2014 *kesäkuussa*

Jaziemily, Juu, niin näyttäisi samaa LA:ta meille :) Mä laskin kans ihan nettilaskurilla, mutta uskoisin, että tuon pitäisi aikalailla pitää paikkansa.

Meinaakos kukaan helmimammoista alkaa pitämään odotusblogia? Mä olen vasta nyt viimeaikoina hurahtanut blogien lukemiseen ja nyt piti tietty etsiä odotusblogeja. Niistä taitaa olla eri keskustelussa enemmän, mutta mun puolesta saa tännekin linkittää, jos joku "meistä" alkaa pitämään, olisi kiva lueskella!

Tänään ollut koko ajan nälkä, oon kohta tyhjentänyt koko jääkaapin. :LOL:
 
täälä ilmottautuu yks kanssa.. la ois alskurin mukaan 4.2 mutta muuttaa ajankohtansa ilmeisesti epäsäännöllisen kierron takia.. itse olen kans aika hiljaksiin vielä kun ei oikein uskalla mitään sanoa vielä ku keskenmenon pelko on niin suuri.. täälä eka neuvola vasta 27.6.... varhaisultraan en tiedä vielä menenkö... :/ oireita EI ole... ei mitään muuta kuin turvotus nilkoissa ja alavatsalla.... täälä tänään rv5+(1,2 tai3) :D
 
  • Tykkää
Reactions: Jaziemily
Taas tullut paljon uusia!

Tänään sitten iski kuvotus ja väsymys, aamun automatkalla kouluun joutui aivan nieleskelemään ja naamaa on repinyt koko päivän. Mies lähti onneksi käymään esikon kanssa asioilla ja sain vetästä pienet päikkärit.. <3

Mua vähän häiritsee jokapäiväinen juilinta alamahassa, en muista että esikoisen aikoihin olisi ollut. Tai ainakin vain muutaman päivän plussauksesta. Pitkä aika on odotella neuvolaa, että saa tietää onko kaikki kunnossa ja oikeassa paikassa. :/

Sen fb-ryhmän joku oli perustanut. Esikosta aikoinaan tehtiin kans ja siellä kävi keskustelu vilkkaammin. Liityn kyllä tähänkin kunhan vain päästään "turvallisemmille vesille" :) Jos nyt sen ekan neuvolan kattois..
 
  • Tykkää
Reactions: -Bambi-
Tykkään kanssa lukea vauvablogeja (sekä myös blogeja ylipäätään), varsinkin jos mennään suurinpiirtein samoilla viikoilla :) Itse en oo koskaan ajatellut alkaa itse semmoista kirjottamaan, vaikka muiden onkin mukava lukea.

Milläs viikoilla sitä muuten on se ensimmäinen ultra? Ei oo mitään muistikuvaa esikosta, joskus tais olla lähempänä rv 12..? Sillä myös sitä kyselen, kun ajateltiin miehen kanssa sen jälkeen vasta kertoa kummankin vanhemmille + ystäville (varman päälle otetaan vaikkei mitään kummempia pelkoja ole ainakaan vielä tullut), ja tää mun miehen sisko tahtois syntymäpäivänään lähteä mun kanssa baareilemaan.. No, synttärit hällä on joskus kun viikot on 11+ ja ei taida siis sitä ennen uutinen kiriä. Ei tahtois keksiä mitään ihme tekosyitä miksi ei pääse tai miksen juo :D heh..

Näistä oireista vielä! Aiemmin sanoin ettei sen kummemmin niitä ole, noh, oon huomannu kyllä että tää väsymys on tullut ja on ihan erilaista kun "normi", sekä iltasin yleensä ihan jäätävä turvotus :'D
 
Täällähän on keskustelu käyny vilkkaasti! Kivaa :) Tervetuloa kaikille uusille!

Tällä erää mullakin olo palautunu plussan aikaisista tuntemuksista lähes oireettomaksi. Tai ainoo ehkä turvotus, mutta voi johtuu näistä helteistäki, huh! :D Pahoinvoinniltakin oon säästyny tähän asti, enkä kärsinyt niistä esikkoakaan odotellessa jotakin satunnaista lukuunottamatta. Toivottavasti ei tulekaan. Mulla auttanu vähäsiinkin oloihin aina säännöllinen tankkaus, mutta tiiän ettei kaikilla auta sekään :p Kaikille öklö-oloista kärsiville kovasti tsemppiä ja toivottavasti olot hellittäis nopsaa!

Ohan tää alku etenkin tosi epävarmaa aikaa, mutta ihana jakaa tää alun huuma jo teidän kaikkien samassa tilanteessa olevien kanssa. :heart: Mulla myös tällä erää luottavainen ja rauhallinen olo raskauden suhteen, enempi jännittää miten kaikki sitten mahtaa sujua kahden pienen kanssa ens talvena (jos sinne asti päästään), hui! :D Ja jotenki koittanu aatella, et jos jotaki kurjaa käviski, niin sitä ei voi eikä kannata etukäteen pelätä.

Kaikille ihania raskauden alun onnenhetkiä! On tää alku aina jotenkin niin taikaa täynnä :heart:
 
Viimeksi muokattu:
Tuohon blogi aiheeseen pitiki vie vastata. Oon silloin tällöin innostunu lukemaan joitaki hyviä löytyneitä blogeja kerralla useamman postauksen, mut oon huono seuraamaan mitään jatkuvasti. Usein törmänny niihin blogeihin jonkun käyttäjäkokemus/tuotearvotelun tiimoilta ja tykästynyki kirjoittajan tyyliin. Oon meinaan hurahtanu lastenrattaisiin ja niistä aina hauska lueskella käyttiksii. :D Joskus pyöriny mielessä blogin perustaminen, mutta ehkä mulle riittännee, kun saan kälistä ja lueskella tämän tyylisissä ryhmissä juttuja. :D
 
miss_piggy
Ite kirjottelen blogia, siinä on mietteitä tuosta helmikuisesta keskenmenosta, lapsettomuudesta, vauvakuumeesta ja elämästä ylipäätänsä. Se on vaan semmonen kätevä tapa purkaa mieltä, kyllä mä sitte kotona kirjottelen vielä sellasta "yksityisempää" ihan perinteistä päiväkirjaa käsin, muuten tulisin hulluks :D

Tänään tuli neuvolasta esitietolomakkeet. Siinä oli tosiaan mukana sitte lähete kilpirauhas-kokeisiin, ja sain ajan onneks varattua torstaille heti aamusta. Ja samana päivänähän saa kysyä jo tulokset.
Jos ne ei vaikuta hyviltä, niin sitten koitan hommata lääkärille aikaa jos vaikka sais jotain lääkitystä.
 
  • Tykkää
Reactions: Pippuri85*
Mäki tuun vilkuttelee ja kertomaa et seuraan teijän juttui vaik en uskallakkaa mukaan viel. =) Mulla tissikipu alko dpo 8 ja sillon testiinki tuli eka haamulainen, muuta oiretta ei oikeestaan oo ollukkaa. Viivat näyttää kumminki vahvistuvan tasasesti ja digissä viikot nousee oikeeseen aikaan et näyttäs siltä et kaikki ois toistaseks hyvin. Ultraan aattelin mennä tos juhannuksen jälkee sillo ois viikkoja reilu 7 kasas, ja sen jälkee si neuvolaa varailemaa jos siel kaikki on viel hyvin.
Jonku värikkään kirjottajan blogia vois mielellää alkaa lukee et vinkatkaaha jos sellast löytyy..
 
  • Tykkää
Reactions: Pippuri85*
Huomenta!

Digiin tuli tänään 2-3 :heart: , onneksi nousi.. ja toivottavasti nousee vielä siihen 3+ =)

Missä tuota sun blogia miss_piggy voi lukea? Toki jos haluat vaan kertoa.. en oo ikinä seurannu tiiviisti blogeja mutta lukenu kyllä jos on tullu hyvä vastaan.

Mua kiinnostais hirveesti tietää teijän muitten työtilanteita? Toki jokainen kertoo jos haluaa, meinaa hieman mietityttää ku oisin jäämässä tosi huonoon aikaan äippälomalle että miten työnantaja suhtautuu ja saadaanko mulle tuuraajaa.. ja veikkaan että työnantaja ei oo mitenkään hirmu iloinen että jään taas pois :D sen takia ajattelin lykätä kertomista niiiiiiiin pitkään ku vaan mahollista.
 
Mä oon kotona hoitovapaalla esikon kanssa vakityöstäni. Suunnitteilla oli olla tammikuun 2014 loppuun kotosalla, mut nyt näyttää siltä, et jatketaanki hoitovapaata suoraan äippälomalla :D Töihin aattelin ilmoitella vasta syksyllä siinä vaihees, kun vaiks pitäs alkaa täytellä äippälomahakemusta tms. :)
 
Mulla oli tarkoitus lähteä opiskelemaan ens vuoden alusta, ja pojalle piti laittaa nyt syksyllä paperit päiväkotipaikkaa varten menemään, mutta nyt suunnitelmat muuttuukin ja kotosalla olen pojan kanssa ensi vuoden alkuun asti. Siitä sitten äitiyslomalla (jos kaikki menee hyvin) ja sen jälkeen ei vielä tietoa. :)
 
Pippuri85 mä olen määräaikaisena, sopimus vuoden loppuun. Jatkomahdollisuuksia olisi, samoin juuri nyt pari muutakin paikkaa, joihin mulla olisi ollut tosi hyvät mahdollisuudet, mutta en kyllä viitsi kokonaan uutta työtä tässä vaiheessa hakea. Ehdin jo vähän mainostaakin paikkoja joita aion hakea, kiva nyt vastailla kun kysellään, että miten kävi :stick:

Oli tosi pitkään aika kuivaa työrintamalla, niin tottakai tälläinen tilanne nyt. Jää nähtäväksi jatketaanko sopimusta, kun kerron uutiset. Mutta, tämän oman projektin aika oli jokatapauksessa nyt, kävi työelämässä sitten miten tahansa :) Vaikka toki olisi kiva tietää, että on paikka mihin palata.
 
Missä vaiheessa ootte yleensä kertonut työnantajalle?
Mulla siis vakituinen duuni, jossa oon ollu yli 1,5 v, IT-alalla. Mietin vain, että missä vaiheessa ois hyvä infota. Varmaankin viimestään sitten kun raskaus alkaa mainittavasti näkyyn. Aattelin olla kyllä jouluun asti töissä ja sit pitää talviloman, josta suoraan äippälomalle, jos nyt kaikki menee hyvin. *fingers crossed*
 
Heippa hei kaikille ja onnea jokaiselle <3

Tein eilen kaks testiä, joihin molempiin tuli suht selkeät viivat, sekä tänään tein vielä yhden johon kans haalea, mutta kuitenkin selkeesti viiva kuitenkin :) Eli oletettavasti pikku kakkonen sieltä olis tuloillaan. Menkkojen olis eilen pitänyt alkaa, joten niin alku metreillä ettei sen takia varmaan kunnon viivaa vielä tulekkaan. Mutta ei niitä haamujakaan tulisi jos en olis? :)
Meillä tilanne sellainen että esikois tyttö syntyi juuri 1.2.13 ja aikeissa onkin ollut että toinen saa tulla heti kuin tärppää. Välissä mies hieman rupes miettimään mutta ollut taas samaa mieltä että saa tulla.
Mua pari viikkoa sit rupes kovasti väsyttää, tuli taas sellanen "kevät masennus" olo niinkuin esikoisestakin, (ihana kevät masennus onkin :D <3) Nyt kuvottaa ja päätä särkee jatkuvasti. :/ Aaaah, ihhhana alku raskaus :D !

Eli LA 8.2 <3 23v/toinen lapsi/ HYS


Ninna ja pikku tyyppi 4+4 <3
 
Viimeksi muokattu:
Täällä kanssa kärsitään etovastaa olosta pitkälle iltapäivään, ruoka ei maistu ja kaikke etoo. Hajut on ihan järkyttäviä vaikka ennen ollut hyviä.

Töissä jouduin jo kertomaan kun on sellaisia hommia joita en nyt saa tehdä. Muuten olen kyllä ajatellut odottaa sinne ultraan ennen kun kerron, toki jos joku kysyy niin ehkä sitten paljastan.

Nyt on tullut tissit aroiks ja järkyttävä turvotus mahaan iltapäivisin ja iltaisin. ja järkyttävät ilmavaivat (anteeksi kertomiseni)

Määräaikaisesti olen töissä, sopimusta on nyt elokuuhun asti. Sen jölkeen jatkosta ei ole tietoa mutta töitä taatusti riittää jossain. Lomia ei ole pidettäväks eli alkuvuoteen töissä ollaan jos pystytään.
 
miss_piggy
Töistä, ite oon ollu pätkätöissä, tai varmaan tää työpaikka missä oon nyt ollu ois ollu sellanen missä oisin saanu jatkaa ihan vakkarinakin, mutta koska työ on henkisesti tosi raskasta, tein päätöksen että en jatka, vaan etsin hommia joissa ei oo esim. yövuoroja. Ennen keskenmenoahan olin vielä koulussa, ja töissä samaan aikaan. Silloin kerroin opettajalle jo aika varhain, kun en voinut osallistua tiettyihin fyysisiin harjoituksiin (turvallisuusala), samoin töissä pomolle ku vaikutti yövuorojen tekemiseen. Olihan se tosi ilkeää sitte kertoa, että ei sitä vauvaa tuukkaan :(

Blogiini pääsee tästä :)
Kunhan vaan höpöttelen, lähinnä itekseni :D

Mulla ei oo edelleenkään mitään oireita. Välillä alaselkä väsyy mutta ei muuta. Huomenna kilpirauhas-kokeisiin ja jos ne ei oo kohillaan niin varaan aikaa suoraan yksityiselle.
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Mä oon hoitsuna vakkaritoimessa. Oon kyllä menossa syyskuun alusta takasin töihin (osittaisella) kun ehdin jo sen ilmoittaa. Vähän hassua laittaa poika vaan muutamaksi kuukaudeksi päiväkotiin, mutta rahatilanteen ja oman jaksamisen kannalta ehkä onkin ihan hyvä tehdä töitä muutama kuukausi tässä välissä :)
Viimeks kerroin aika alussa ja sain silti tän toimen, vaikka olin raskaana kun hain :) Tällä alalla äitiyslomalle jääminen ei onneksi ole työnantajan kannalta mikään iso juttu eikä ole yleensä paineita kertomisesta eikä siitä, että menisi urasuunnitelmat sillä pilalle. Nyt kerron töissä varmaan sitten kun aloitan siellä.

P.S. Mäkin kirjoitan lapsiin liittyvää blogia, mutta en odotusajasta enkä ehkä muutenkaan kovin henk.koht. asioista vaan enemmän sellasta vaate- ja tarvikehömppää jne :) Papulandiassa
 
Viimeksi muokattu:
EX4
Heipsan

Suurperheellinen ilmottautuisi odottajaksi! :)
Lapsia on jo viisi 16, 11, 9, 6 ja 2 vuotiaat. Lapsia ei oltu suunniteltu enempää mutta toisin kävi näyttäisi nyt yksi matkustaja olevan kyydissä :)
Ikää on jo kuitenkin 38 vuotta ja samalla pelottaa vaikka kuudes on kyseessä.
Asun Oulun seudulla lasten, miehen ja koirien kanssa. Vipinää ei puutu tästä talosta vaikka 1 pieni on enää talossa. Muut ovat koulussa. Raskaus jännittää kyllä aina oli kuinka mones tahansa.
Oireita on ollut vielä vähän ei muuta kuin turvotusta
Töihin palaan viikon päästä! :) Vähän jänskättää! :)
LA 2.2 EX4 38.v Kuudes OYS

Kaikille masukeille tarroja matkaan! :)

E ja 5+2
 
miss_piggy
4+6 eikä tääläkään kyllä oireen oiretta edelleenkään. Tisseissä ei tunnu mitään vaikka kuinka puristelee, ei oo mitään kohdun kasvukipuja, etomista tai pahoinvointia muutoinkaan... Aika stressaavaa :whistle: Jos en ois koskaan enenn ollu raskaana, niin olisin varmaan tästäkin onneni kukkuloilla, mutta ku se keskeytynyt keskenmeno... opetti kyllä elämästä yllättävän paljon. Ja etenki siitä, että ei saa olla liian luottavainen. Vajaa tunnin päästä kilpparikokeisiin. Seki jännittää. Ja miten jaksan oottaa johonki 15 asti että saan soittaa ja kysyä tulokset. Sitte pitää äkkiä varata yksityiselle aikaa jos ne on vähääkään koholla, muuten sekoaa pää! Tai sekos jo :LOL:
Huomenna sitte poksutaan riks, raks ja poks, vaikkei oo mitään poksumis-olojakaan.

miss_piggy 4+6
 

Yhteistyössä