Helmikuun helmet 2014 *kesäkuussa*

Kuulostaa tutulta nuo teidän mainitsemat oireet... Sellaista inhottavaa jomotusta alavatsalla ja -selässä täälläkin. Ja iltapahoinvointi on myös saapunut. Selällään eivoi enää olla pitkiä aikoja, eikä oikealla kyljellä. Tuntuu että nää kaikki -paitsi pahoinvointi- on alkaneet PALJON aiemmin kuin aiemmissa raskauksissa, mutta toisaalta onhan siitä jo yli neljä vuotta kun viimeksi oon ollu alkuraskausvaiheessa että voin muistaa väärinkin..
Nii, ja sitte tunteitten ailahtelua kans on havaittavissa, mulla se vaan esiintyy niin että suutahdan helposti varsinki lapsille, mutta toisaalta oon kuitenki lempeämpi ku yleensä.

Huomenna pitäs sitte soitella neuvolaan ja koittaa vinkua että pääsisin tietylle hoitajalle asiakkaaksi, jos en pääse nii täytyy miettiä muita vaihtoehtoja, kuten yksityistä neuvolaa...
 
Neiti Näpsän äidille pahoittelut täältäkin :hug:

ON: Perjantaina ultrassa ei näkynyt mitään. Vuoto oli tyrehtynyt melko niukaksi (alkuillasta vuotoa tuli kuitenki taas hetken aikaa). Tämäkin lääkäri piti keskenmenoa todennäköisimpänä vaihtoehtona mutta sanoi toki ettei mitään voi vielä varmaksi sanoa. Eilenkin vuotoa oli tosi vähän ja tänään ei käytännössä ollenkaan. Mitään alavatsakipuja ei oo perjantain jälkeen ollu. Joten jännityksellä odottelen kuinka käy.
 
Moikka vaan kaikille :wave:

Jokohan minä uskaltaisin liittyä joukkoonne.. Plussa pärähti testiin alkuviikosta ja laskureiden mukaan LA olisi helmikuun alkupuolella. Sen tiedän, että ainakin rv 17+5 asti seuraa mukanani suuri pelko, ( jos sinne asti edes päästään). Nimittäin menetimme 1.3.13 rv 17+5 pienen poikamme :heart: Mutta käväsen ultrassa tuossa 7+ viikoilla ja jos on kaikki ok, niin sitten kirjoittelen lisää itsestäni.
 
Rimu, eikö ne vieläkään hcg-määritystä ottanu :-o ?! Tee ihmeessä itse testi, jos haluat selvyyttä tilanteeseen. Mulla ainakin on aina ollu siitä kun vuoto on alkanut niin jo ihan pelkkä haamu tai puhdas nega. Jos pärähtää kirkuvan punanen (tai sininen) viiva niin ei ole varmaan suurta pelkoa. Jaksamista!

Hansteri, ikävä kokemus sinulla. Pahoitteluni. Parempaa lopputulosta tällä kertaa <3 .

Oireista, mulla ei oo oikeestaan mitään...ei siis yhtään mitään. Ihan aavistuksen haavistus ohimenevää, hetken kestävää kuvotusta, jos oikein käyttää mielikuvitusta. Toisaalta huolestuttaa, mutta toisaalta kuopuksestakin oireet alko vasta 5+0 jälkeen. Ja toisaalta olen kyllä pitäny kohta melkein vuoden itsestäni ekstra hyvää huolta ruokavalion yms suhteen, joten uskon senkin vaikuttavan asiaan. Tai sitten perun viimeisen lausunnon viikon päästä :x

Hassel ja Jeppana 5+1
 
miss_piggy
Mulla kyllä kkm:n jälkeen r-testi näytti plussaa vielä parin viikonkin päästä, vaikka kaikki oli vuotanu ulos... Verikoe kuukausi keskenmenosta kertoi sitten totuuden, että kyllä kaikki oli tullut ulos kun hormonitaso oli laskenut lähes nollille.

Mulla ei oo aamupahoinvointia. Mulla on iltapahoinvointia. Jo kolmena iltana ollu tosi oksu-olo mutta mitään en oo pykänny ulos :D

Täälläki näyttää viimeinki muuten liuskamallinen o-testi plussaa :D Kyllähän siinä kestiki, ku nyt on rv 5+3. Herkkyys muka 15, pyh.
 
  • Tykkää
Reactions: Kerttuli_
Mä vaan parun kokoajan :D Meillä on häät perjantaina ja kauhee ressi ja itkettää kokoajan. Vaikka siis olen aivan älyttömän onnellinen sekä häistä että raskaudesta. Mahtaako hormonit ola syynä tähän. Asiaa ei auta se, että olen aivan älyttömän väsynyt kokoajan ja esikoinen on niin villi kuin voi olla :D

Myöskin huoli alkanut heti, samoin kuin edellisessä raskaudessa. Mun äiti kantaa harvinaista syndroomaa joka tekee poikavauvoista elinkelvottomia. Mulla todennäköisesti ei ole sitä, kun tuo poika tuossa vieressä ihan elävien kirjoissa on :) Mutta kuulema on mahdollista, että vaikka kantaisi tuota geeniä niin voi saada terveen lapsen. Monimutkaista. Eikä tuota voi tutkia mitenkään kun ole saatu sitä geeniä kiinni.

Haluaisin kuitenkin voida vaan nauttia tästä ja murehtia sitten jos jotain murehdittavaa tulee.

Dafydd ja vaava rv4+1
 
Millä testillä te olette saaneet VAHVAN plussan ja millä viikoilla?
Mä sain esikoisesta 4+3 kirkuvan punaisen viivan mutta nyt tästä oon saanut vaan haamuja ja tänään olis 4+0 ja mietin, että uskallanko testata taas vai petynkö TAAS jos sieltä tuleekin vaan haamu..
 
minnies mä testailen pregcheckilla ja sillä sain selvän plussan 3+6. Ei mikään kirkuva, mutta sellainen ettei tarvitse tihrustaa ja uskon että se oli ihan oikea plussa. Aiemmassa raskaudessa tein yhden testin joskus 4+jotain ja se oli apteekin oma, ihan selkeä plussa. Nuo on mun mielestä parhaat testit ollut :)
 
  • Tykkää
Reactions: miss_piggy
Dafydd Ymmärrän pelkosi hyvin. Mäkin pelkään keskenmenoa oman viimekuisen keskenmenoni takia. Täytyy vain uskoa, että kaikki menee hyvin!

Outoja kipuja, onko aihetta huoleen? Mulla pistelee välillä terävästi vatsaan, häpyluun alueelle ja tänään koko aamun on vasenta jalkaa uilinut. Outo, vähän hermokivun oloinen kipu.

Mulla muuten on joka raskaudessa ollut haamuja viikolle 4+5 asti. Toisilla hormoonia erittyy alussa vaan vähemmän. mä olen siksi pitänyt ClearBluen digeistä. Niiden tuloksia ei travitse alkaa tulkitsemaan =).
 
  • Tykkää
Reactions: miss_piggy
Mulla kans ihmeellisiä pistoja ja repäisykipuja jos nousen nopeasti ylös tai aivastan tms. Uskon että nuo on ihan normaaleja. Huolestuisin varmaan jos alkaisi kunnolla sattumaan sinne kohdun seudulle... Mutta mistäs näistä ikinä tietää, ikuista arvuuttelua :D
Muoks

Aiemmin oli jotain juttua fb-ryhmästä, haluaisin mielelläni liittyä mukaan. Saa laittaa yv:tä kuinka moinen onnistuu :)
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: -Bambi-
Katrinainen, mulla myös välillä kovia kipuja, joutuu menemään ihan kaksinkerroin. Mutta menevät yleensä tosi nopeasti ohi, kesto yleensä ehkä maksimissaan 5 sekuntia. Olen pitänyt niitä ihan normaaleina (olettanut niin :) )

Mulla on nyt kauhea ongelma. Olen luvannut mennä kummitytön kanssa huvipuistoon tänä kesänä, kun viime kesä jäi väliin. Hän etukäteen jo varmisti, että "tuuthan sitten kaikkiin laitteisiin" ja uhosin tietysti meneväni, en ole koskaan niitä pelännyt. Noh, nyt pitäisi parin viikon sisään olla menossa ja luin tänään, että raskaana ei saisi mennä suurimpaan osaan laitteita. Tarkoittaakohan tuo pidemmällä olevia, uskaltaisinkohan vielä mennä? Oletteko muut olleet tänä kesänä, tai vielä menossa? Harmittaa kovasti, koska tulisi tosi vaikeaa selittää, että miksi ei sittenkään mennä.. :(
 
miss_piggy
Meillä lähtö risteilylle torstaina, kaks yötä laivalla ja päivä tukholmassa. Toivottavasti ei tuu matkapahoinvointia, ku noita pahoinvointitabletteja ei saa raskaana syyä :D On mulla kyllä nuo pahoinvointirannekkeet :)

Tänään ilmeni uusi "oire". Aamulla kauhea ummetus! Tuntui että on kakkos-hätä, mutta mitään ei meinannu tulla ulos..sai oikein hiki päässä punnertaa.. Olo on muuten ok, mitään mahaoloja ei oo edelleenkään, yöllä oli pissareissun jälkeen jotain. Tissitkään ei edelleenkään pahemmin arat. Nännit ehkä ihan pikkusen.
Toivon kyllä niin paljon että tää kaveri pysyy tällä kertaa matkassa mukana :heart: Kuntosalille ilmoitin tästä raskaudesta, ku en halua maksaa turhaan jäsenyyttä joka kuukausi ku en jaksa siellä nyt käydä. Eivät mielellään pistä tauolle/irtisano jäsenyyttä mutta johan muuttui ääni kellossa ku sanoin että oon raskaana eikä oo vaan energiaa :LOL: Nyt tuo ois sitte paussilla 1.7-30.4.
Kävin tänään yksityisellä lääkäriasemalla niissä tarkemmissa kilppari-kokeissa. En jaksanu alkaa säätämään julkisen puolen kanssa. Tulokset lähetetään helsinkiin joten ne saa ens viikolla ja lääkäri sitte soittelee takaisin päin.

piggy ja pallero 5+3
 
Täältä yksi tänään plussannut ilmoittautuu mukaan tuolta Toinen lapsi 2014? ketjusta. Tuttujahan täällä onkin muutamia :)

MammaLa/la 20.2.2014/33v./2.lapsi/KOS

miss_piggy täällä kans noi kilppariarvot pitäis saada kohilleen, kun lääkitys on edellisen raskauden jälkeen ollut taasen hakusessa, mut kai mä nyt sit kuitenkin neuvolan ohjeen mukaan nostan annosta sen neljäsosan verran.

Itsellä ois neuvolan laskujen mukaan 4+3, mut luulen et tosiasiallinen luku on jotain 3+4 tms. Päätin etten murehdi liikoja tässä alussa tai muutenkaan, vaan yritän nyt relata ja jos tulee murehdittavaa niin murehdin sitten. :) - tää on helpommin sanottu kuin tehty, mut ainahan sitä voi yrittää...
 
Mä tein nyt uuden testin tänään ja sieltä tuli ihan selvä plussa. <3
Joten mut saa päivittää listaan myös:
Minniess, la 17.2, 21v/ 2. lapsi/ Tays

Soittelin tänään myös neuvolaan ja kun esikon aika on perjantaina, niin samalla on myös mulla sit eka neuvola, lähinnä vaan tarkastetaan että niidenkin testit näyttää plussaa ja varaillaan muita aikoja. :)

Mä olisin myös kiinnostunut facebook-ryhmästä!

Pokspoks 4+0 :)
 
Missy Ihanaa! Nauti matkasta!

kilppariarvoista Menen verikokeeseen ensi viikon tiistaina. Lääkitystä nostetaan kokeen arvojer perusteella. Eli itse en lääkitystä nosta ennen kokeiden tuloksia.

Varhaisraskauden ultra menettekö? Varasin ajan heinäkuun alkuun Femedaan. Tullaan kesällä lomalle Suomeen ja tahdon tarkistaa miten masussa menee. Meillä täällä norjassa ei ole mitään varhais- tai alkuraskauden ultraa muuten. Eka ultra on viikolla 18.
 
katrinainen mäkin olen menossa heinäkuun alussa Femedaan alku-/varhaisultraan ultraan. Kävin siellä myös edellisen raskauden alussa ja muutenkin käyttänyt niiden gynepalveluita. Mulla toi kilpparilääkitys ollut jo useita vuosia ja täällä on kai ohjeena nostaa lääkitystä vähän kun raskaus todetaan, mut sun tilanne on tietty eri kun olet vasta aloittanut ja muutenkaan en kyl suosittele oma toimisesti lääkityksen muutoksiin :) - noi kilpparin erittämät hormonit on kai aika tärkeitä myös sikiölle ja sen kehitykselle.
 
  • Tykkää
Reactions: katrinainen
miss_piggy
Mulla varhaisultra Terveystalossa 26.6 ja silloin viikkoja 7+5 :)

Mullahan ei mitään kilpirauhas-lääkitystä ole. Ja aika hassua että sisätautilääkäri oli sitä mieltä että nuo 2.2/12 on ok lukemat...No, voihan näiden kanssa sitte jäädä seurantalinjalle.
Siks varmaan otettiinkin vielä se T3V ku se vissiin kertoo aika paljon siitä jos on vajakkia/liikatoimintaa.

Miks mulla ei oo kunnon oireita?!? Koko aika vaan aattelee että jos tääki menee / on menny kesken :(

Vainoharhasta..
 
Dafydd ja Minniess sekä kaikki halukkaat fb-ryhmään pääsee mukaan laittamalla täällä kaksplussalla yv:tä bambille. Mukaan vaan! :D

Mä oon haalinu ittelleni jonku hemmetin kesälenssun :( nokka tukossa ja lämpöilyä. Torstaina pitäs lähtä sukuloimaan kauemmas, mut saas nähä meneekö myttyyn koko reissu. Ärsyttää!!

Varasin itelle varhaisultran Terveystalolta heti jussin jälkeen. Viikkoja pitäs olla 7+5 kans sillon. Jännää!

Huvipuistosta kyselit Apr17, niin tää villi veikkaus, ei mistään luettu fakta, et voisko olla, et huvipuistot pesee kätensä tolla suosituksella, et jos jossaki laitteessa sattus joku raju töytäsy tai liike, ja tosi tosi huonolla tuurilla aiheuttas si jotaki, jos ees aiheuttanu koskaan mitään, mut eivät haluu olla vastuussa...? Saisko asiasta googlesta parempaa faktaa. Mun ei tarvii ite miettii tota ongelmaa, kun en oo viihtyny enää aikuisiällä huvipuistolaitteissa (tulee huono olo :D ), joten oon vissii jäävi sanomaan mielipidettä miten ite toimisin. :)

Mun tekis mieli käydä hakee digitesti ihan vaan siks, et ois hauska nähä miten se toimii :D Plussat ollu kyl ihan selkeitä, eikä sillee epäselvää, kunhan turhamaisuuttani haluisin :D

Kerttuli_ & Talvikki 5+4
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä