** Helmikuun Helmet** tammikuu

eva: ei suppaile mut selkää särkee ja se vetää tonne oikeeseen jalkaanki. issias mulla on ollu vasemmalla puolella. pitänee kohta lähtee ulos ja kävelemään josko vaikka supparit tulis takas :D nii ja oksettaa :x mitään limoja mulla ei tullu pojankaan kanssa et niitä en ees oota ja ku ne ei mitään kerro. on tää silti vähä ku olis ekaa kertaa menossa, sillon ei ees jännittäny näin paljo B)
 
Turvotuksesta No ei tuo mihinkään hävinny synnytyksen jälkeen, kyllä siihen muutama päivä meni.
Ja varsinkin sektion jälkeen sitä oli oikein kivan turvoksissa ja maha täys ilmaa. Naama oli kuin täyskuu.
Tosin siihen varautukin, kun mainitsivat, että leikkauksien jälkeen yleensä turpoo.

Galluppia Moni synnytykseesn menessä varmaan aina miettii, että kaikki menis hyvin ja vauva vois hyvin.

Kuinka moni varautuu siihen, että entäs jos itselle sattuu jotain?

Mä olen nyt jo pari päivää valmistellu miestä ja sanonut, että jos en takas tuu, jos esim. kuolen.
Näin olen toiminut kyllä joka synnytykseen lähdössä.

Mies kyllä sanoo aina, että älä höpötä ja hyvin kaikki menee, mutta eihän sitä koskaan tiedä.
Ihan pimeekö olen teidänkin mielestä???

38+5 :wave:
 
Näin viimeyönä unta, että kun Microlaxia ei laitakkaan sinne b-rappuun vaan emättiimeen niin saa synnytyksen käyntiin :LOL: ;) :whistle: :LOL: Onko mulla jotenkin vilkas mielikuvitus, vai? :whistle: :whistle:

Synnärikassista: On edelleen ajatustasolla, mutta varmaan edelleenkin kahden repun taktiikalla. Eka reppu lähtee mukaan ja siellä on meikälle tarpeelliset. Toinen valmiiksi turvaistuimeen ja sinne vauvalle tarpeelliset kotiinlähtökamppeet.

35+5
 
kevytmelankolia: Jeps, nuo hankkimani tukisukat onkin nimenomaan tohon leikkauksen jälkeiseen turvotukseen ja verenkierron edistämiseksi. :)
G: Kyllähän se tietty jännittää, että meneekö kaikki hyvin. :/ Mutta en viitsi itseäni paniikkiin ajaa, koska on kuitenkin paljon todennäköisempää kuolla/vammautua muuten elämässä kuin synnytyksessä. Vauvan terveydestä olen enemmän huolissani... :/ Mutta eipä noiden asioiden miettiminen mitenkään "pimeetä" musta oo. oon mäkin miehelle puhellut näistä peloista, mutta se lohduttelee mua aina sanomalla, että jossittelu on ihan turhaa itsensä piinaamista. Mun mielestä tuo on ihan totta; pitää nauttia tästä hetkestä ja toivoa parasta ja luottaa elämään, itseensä ja ammattilaisiin. =)
 
Huomenta!

nakkisormillani jotain yritän kirjotella...on nääs niin turpot taas että. :eek:

Supparit laantu täältä pois mutta tuo alamaha,nivuset ja lonkat huutaa leipää kun sängyssä käännyn tai liikun. Puskee varmaan alaspäin päätään...
Aattelin kans lähteä ulos kärryttelemään tytön kanssa ja kierrän kunnon lenkin jos vaan jaksan.

Evaellenkyseli jossain tuolla väsymyksestä....siis kyllä, mä oon tajuttoman väsyny kokoajan. Tuntuu välillä et silmät ei pysy auki millään.
Oonkin aatellu et tuleekohan se alkuraskauden ihana unettomuus/väsymys takaisin. En muista edellisestä raskaudesta olleeni näin töötti kokoajan.

Cruellalle tsemppiä! Joskohansä pääset sit tänään lähdölle??!! Pidän peukkuja! Ja tietty muillekin suppaileville paljon tsemppiä ja kovia suppareita!

Goldy varmaan lähti sillon näytille ja taisi jäädä matkalle mutta eikö siitä oo jo monta päivää...?! Toivottavasti kaikki kunnossa. ja civindal mitenköhän siellä jaksellaan?!?

Turvotuksesta mä turposin viimeks tosi paljon ja synnytyksen jälkeen se vaan lisäänty...mun jalkaterät oli niin paksut että kun niihin paino niin sormet uppos heti syvälle...ja naama ja kädet myös. En itte huomannu tai tajunnu sitä turvotusta ennen ku mun iskä tuli käymään kattomaan vauvaa seuraavana päivänä niin se sano leikillään et ethä sä oo ku lihonu...sit aloin kattoa jalkoja ja käsiä niin kaamea mikä löllykkä olin. Nyt alkaa tuntua vähän samalle...

*supistaa* Lähetän tän jollekin sinne...ottakaa koppia! :D

nyt meen juomaan ananasmehua!

jepsu ja Martti 37+4 :heart:
 
Huomenia!

Yöllä tuli hiukan valvottua muuten vaan ja sit viel kuopus itkeskeli varmaan viis kertaa... Väsyttää, jos sais tänään nukuttua päikkärit lasten kanssa.

Kevytmelankolia Ei mulle oo tullu mieleenkään et mulle jotain sattuis, aina vain miettii et jos vauvalla kuitenkin joku hätänä, jää se oma vointi jotenkin taka-alalle. Nyt kyl tuli mieleen et mitä jos kuitenkin, pitäiskö vaik joku kirje lapsille kirjottaa minkä saa sit avata jos huonosti käy... Parkumiseks se kyl sit menee jos sellaista alkaa väsäämään.

Ja mä olen yleensä sellanen et mietin kaikki pahimmatkin vaihtoehdot mitä vois sattua ja aina ku mies jossain pidemmällä käymässä, oon ihan varma et se on ajanut kolarin... Pieni itseaiheutettu lisästressihän tekee aina hyvää :(

Kännykän laturista Joku mainitsi että sen pakkaa laukkuun , kiitokset hänelle, olisin ite kyl unohtanu.

Olossa ei mitään muutoksia, odotan kyl kovasti sitä viidettä päivää, jotenkin toivoisin et käynnistettäis, alkaa aika iso sit jo olemaan jos tämän viikkonen painoarvio paikkansa piti.

Hyvät viikonloput kaikille ja suppailuja niitä toivoville ja voimia synnytykseen jos sinne pääsette :heart:
 
Ai ku ihanaa, nesteet on illalla aina tukkinu jalat polveen asti, ja kun aamulla herää niin ne on kaikki päässä. Nukun enimmäkseen vasemmalla kyljellä niin mulla on aina vasen korva tukossa kun herään, ihan ku se ois täynnä vettä?! :eek:
Silmiäkään tuskin löytää mun päästä nyt kun ne on niin turvoksissa...

Noista synnytyksen jälkeisistä turvotuksista pomo sano, että kun se meni synnyttään niin sen jalat oli reidestä lähtien samanpaksusta pötköö vaan, oli hoitajatkin kauhistellut... mutta synnytyksen jälkeen ne oli kuulemma vielä pahentunu.

Meidän öljysäiliö mikä lie on lopettanut toimintansa kokonaan ja jos ois 20 astetta pakkasta niin sisällä ois kuulemma 10 astetta lämmintä. Kuumaa vettä tulee enää hetki.

Sen iltaisen öljynkäryn takia mies ei meinannut saada untakaan, ilmeisesti siks ku oli meistä huolissaan... sanoi että jos taloyhtiö ei ala hommiin tänään niin mun on parempi mennä meidän äitille asustelemaan siks aikaa. Jouduttiin nukkuun ikkunat auki ja tuulettimet päällä ettei oltais tukehduttu... Täähän tästä puuttu.
 
Huomenta :wave:

Vieläkin kasassa! yöllä tuli pari supistusta mut siihen se sit jäikin. :kieh:

Noh tulkoot sit kun haluaa mä olen koht muuten ihan loppu ku odotan ja odotan ja odotan...

HEI SORI MUT MÄ OLEN NIIN TYHMÄ!!! :headwall: Ymmärsin et sen kasteveden voi viskellä sinne sun tänne MUTTA en ole ikinä kuullut et sen saa itelle sen veden/kulhon vaiko??? Olenko nyt ihan daiju...
 
:wave: huomenta,
Niisku-neiti uskosin että tuon veden saa mukaan jos niin haluaa esim. kappelistakin, omat kokemukset on olleet "kotibileistä". Mutta malja tuskin saapi omaksi :) . Juu, kai noita vesiperinteitä on monenmoisia .

kevytmelankolian galluppiin..oon pohtinut tuota aisaa kovinkin, tottakai jännäää myös vauvan puolesta, mutta myös siitä että selviänkö mä :ashamed:, jotenkin sitä pitää olla välillä niin pessimisti että...Mietin kans joskos kirjoittaisin kirjeen vauvalle ja muillekkin läheisille...*herkistelee hormooniensa kera*

Ihanaa että synnytyksiä rupeaa taas sateleen, itellä ei oo ollu minkäänmoisia kivuliaita suppareita viikkoon...pari kertaa on selkään krampannu ja pimpsaa vihlonu mut siinäpä ne...toosa vuotaa ihan normisti, ainoo mikä on kiihyttäny tahtia on nenä :eek: , eilen iltana alko ja just äskön neljättä kertaa vuosi verta :headwall:

Lämpöistä lauantaita :hug:

-n-

edit; ihan simppa ihania vaatteita tuolla evaellenin laittamassa linkissä, kun vaan tietäs kumpi tulee, noi mekot on meinaan niin lutusia :heart: . Kaverilla oli käsitys että H&Mlle ois tulossa oma retromallisto nyt keväällä, olikohan se huhtikuussa..sitä odotellessa :whistle: Muistaako muutes kukaan mikä oli se ruotsalainen merkki, siis kyseeessä retrovaateet-->kotikutsut, olikohan jossain vauva lehessäkin siitä pieni juttu??Anyone :attn: ?
 
galluppia:synnytykseen menosta,kyllä pelottaa vaikka kaksi on takana.mutta aikaa on titty 18v ja 10v.mutta nyt o jotenkii sellane olo et jos ei oo voimia kun täällä vaan makoilee.ukkelille sanoin kans et mitä jos kuolen ni on kuulemma funtsinu samaa.voi perhana,kyllä siitä selviää!mutta eiduraalin kyllä vaadin saaha,neuvolassa sanokii et meet vaa tareeks ajoissa ni täällä ne antaa mielellää kaikki avut!kuullemma kipulääke ystävällinen synnytys-sairaala.(eli salon sairaalasta kyse)
kantokopasta:mitä jos ottas kantokopan ja sillä tois vauvan kotiin,eikö niitä ennen käytetty autoissa kun oli ihan pieni nyytti!sais kunnolla makuupussiinkii!?
kade kaikille kenellä suppailee,täällä ei taas mitää ollu pariin päivään.
nyt en jaksa selaa taaksepäin ni kysäsen:mitä sitä nyt ostan sielt apteekista vauvelin napaan?relat ym...hakenu jo!
mitäköhän se on ku eile tuli kauhee päänsärky ja kesti niin kauvan enneku oon nukahtanu.onko muilla?ei oo turvotusta eikä paineita.kyllähän se tietysti voi olla ihan vaa jotai,mikä ei liity raskauteen.
marzu 37+4
ihanaa aurinko paistaa!särkylääkettä nassuu ja ulos! :wave: :wave: :wave: :wave: hyvää päivän jatkoa mammuskat.
 
cruella, mee vaan..mie oon luovuttanu :'(

evaellen, 2 ekasta en muista miten nuo turvotukset lähti, mut viimesestä lähti 2 päivässä 10kg |O Mut olihan sitä kotiintuomisiksi viel 20kg ;)

Afu, ota siekin ne supparit vaan...mie oon tosiaan jo luovuttanu. Mulla on vaan ollu tää paha olo jo NIIN kauan...ettei enää jaksais...vaikka raskauden pitäs olla naisen onnellisinta aikaa..no ei oo |O

Mie en pysty seisoo/kävellä...jalkapohjat on pallot :'( :'( Ei auta hierominen, ei ylhäälläpito...paljanjaloin koitan tuos laattalattioilla (viileet) kävellä vähän, ettei ainakaan kuumuudesta enempiä turpois :'(
Tää on ihan kamalaa... :snotty: Sori kun valitan, mut mie en oikeesti enää tätä kestä...mikään muu täs olossa ei harmitakaan kun tää turvotus..alkaa selkäsärkykin olla pientä :snotty:
Ja vauvakin vasta hetki sitten nosti pyllyä tälle päivää eka kerran :/

Kuopuksen kanssa kaksin kotosalla ollaan ja pitäs ruokaa alka laitta...pitää kai ottaa tuoli hellan ääreen :whistle:

No, onneks maanantaina on neuvola :/

Jahvetti 39+2 erittäin veetuuntuneena :/
 
ahaa... selvä. Kiitos valotuksesta kun ei tää ekakertalainen oikeen hiffaa mitään tollasia.

Me ei viel tiedetä et onko vesibileet koton vai kirkos... mies ja hänen siskonsa on kastettu kotona ja mä +3 siskoo kirkossa joten luulen et meidän pikkuneiti kastetaan kirkossa. :D Mut siihen nyt on viel aikaa... Tulis nyt eka tänne maailmaankin ni voitais siirtyy seuraavaan vaiheeseen. :heart:

Niisku-neiti & rinsessa 38+4
 
Victoria Crown ja kevytmelankolia Olen ihan samanlainen.

Olen kaikille alusta asti sanonut että kaikki voi vielä mennä päin persettä. Ei tämä vauvojen "hankinta" ole helppoa. Ja sitten kun ei oma pääkoppa ole mikään kova vaan tosi pehmee ja altis kauhumielikuvitukselle.

Miestä en yhdessä vaiheessa halunnut päästää mihinkään pelkäsin et hänet tapetaan minulle kostoksi että saisin oikein kärsiä. Olin siis menettänyt ensimmäisen vauvamme rv 12+6 Ja kohdun tyhjennyksessä oli käynyt jotain "vahinkoja" Näin lääkäri minulle kertoi. No kyllä sen itsekkin tajusin et nyt ei ole kaikki mennyt hyvin kun verikokeita otettiin ja happiviikset naamalla ja surkeita kasvoja joka puolella. Olin joutua vielä jäämään osastolle mutta sisukkaasti lähdin kotiin.

2 vuoden "lapsettomuuden" aikana koin kaiken näköisiä paniikki kohtauksia siitä kuinka minut hylätään kun en pysty miehelleni edes lasta kantamaan. Pelkäsin että mieheni lähtee/kuolee. Yöt oli yhtä tuskaa heräsin huutoon... Ja huusin ja huusin ja huusin pelosta järkytyksestä ja mies monta kertaa sanoi et jos nyt et lopeta hän vie minut jonnekkin ammattiauttajalle.

No nyt on kuitenkin se aurinkokin alkanut paistamaan meidän risukasaan ja yritän mahdollisimman rauhassa mennä päiivä kerrallaan. En suunnittele ikinä kovin pitkälle koska jos esim suunnittelen Vauvan ristiäisiä nyt jo samalla kuvittelen päässäni suunnittelevani hautajaisia ja tämä minua ahdistaa niin paljon ja haluaisin eroon siitä.

Sori tää purkaus... =)
 
voi jahvetti:on varmaa tosi veemäinen olo!miulla on jääkaapissa garnierin nesteepoisto geeliä,bodytonic.kyllä on tehokas,viilentää luihin saakka.laitoin yks päivä ni kyllä lähti nesteet!oon ostanu ton c
cittarista.kannattaa kokeilla jos oot tänää kapuoille menos.
pöhinä syötättekö jahti vahtia,meillä sama ongelma täältä 25km. kun tarttee koirille ruokaa!sitäkin on vaan agrissa täällä salonseudulla.
 
evaellen tammikuisissa alkaa olemaan nyt jo tooosi hiljaista. Enimmäkseen sinne enää tulee vain vauvauutisia. Osa on varmasti synnärillä ja oisko osa sitten jo niin väsyneitä ettei kirjoittelu enää oikein innosta :whistle: . Sun nimimerkki on kyllä tuttu, mutta en ole varma muistanko sen tuolta tammikuisista vai sitten täältä jostain muualta.

Kiitos Jahvetti supistusten "luovutuksesta". Milläköhän varmistettais, että ne eivät varmasti eksy matkalla muiden luo :LOL: .

Kiva käydä lueskelemassa näitä teidän juttuja välillä. Tekstiä ainakin näyttää tulevan runsaasti =) . Huomaa, että vielä on masuissa vauvoja jäljellä ;)

Afu ja mini 40+5 tammikuisista
 
Näkyi suihkussa sellaisia pikkiriikkisiä vesipisaroita leijuvan. Oisko vähän väsynyt tää nainen? Onks tästä ollu puhetta täällä? ettei vaan ole joku raskausmyrkytyksen esiaste?
Mies nukahti sit eilen klo 20! vähän oli toinen väsy.. :heart:

Oih! mä alan olla kans kade niille joilla on jo tiedossa synnytyspäivä. Mulla on sellainen ajatus koko ajan päässä, että kohta pitää lähteä Jorviin mutta se onkin ainoa synnytykseen liittyvä. Ei minkäänlaisia liikkeitä vauvalta tms. Pitäis värkätä pinnissuojakin mutta en oo jaksanu kun "ei tää vauva synny millään!"
Ehkä mä lähen jossain vaiheessa Selloon ettimään pikkuparistoja. Jospa siitä reissusta sais aikaiseksi vauvaan liikettä.

37+6 JO!

 
marzu miltäs osastolta tollasta löytää :whistle: :wave: Ei siin mitään menetä, jos kokeilee :D

Puol tuntii seisoin keittiössä, ni nyt on jalat NIIN kipeet ja pistelee :'( Tää ei oo todellista |O

Afu ootko jo yliaikasseurannassa käyny? Onko käynnistyksestä puhuttu?

Tosta ketjun hiljenemisestä, niin ite ainakin luen täällä 30 kertaa päivässä, mut kirjotan "vaan" 10 kertaa...tai jotain siihen suuntaan. Itellä ainaki väliin sellain olo, ettei ees viiti mitään kommentoida tai itestä puhua, kun veetutus on niin kova :snotty: Et varmaan 2-3 viikon päästä täällä alka samanlainen kato käymään ;)
 
sairaalakassina toimii meilläkin reppu, kunhan sen jaksaa pakata :whistle: otan sinne sitte jo vauvanki vaatteet, ku ukon harteille semmosia hommia on ihan turha jättää vaikka tekis valmiin pinon jonnekki että ota nuo sit matkaan, niin se ei kuitenkaan muistais sitä..

millä viikoilla teillä on vaavit laskeutunu/ millon ne yleensä laskeutuu? ku minusta tuo kaveri on tuntunu niin oudolta tuolla masussa parina päivänä, nivusia alkanu vihlomaan miljoona kertaa pahemmin ku aikasemmin ja nyt on oikeesti luut alkanu napsumaan noiden kalvojen napsunnan lisäksi, ku mietin että joko se olis laskeutunu vai olisko se vaavi kehannu tehdä niin ilkeän tempun äiti kullalleen että on kääntyny nyt nurin päin.. :eek: minä oon yrittäny peilistä tillistellä että onko maha alempana, mut en minä huomaa semmosta.. :ashamed:

mut nyt tekemään ruokaa, kirjolohipastaa :p

piipero86 & piipertäjä 35+2
 
G:Kuinka moni varautuu siihen, että entäs jos itselle sattuu jotain?
kyllä minäkin tuollaiseen oon varautunu, en tosin oo vielä miehelle mitään sanonu ku en usko että se tollasta edes ajattelee. oon myös varautunu siihen että vauvalta löydetäänki jotain poikkeavaa jne. minusta tuntuu että tuo tulee jotenki luonnostaan ennen synnytystä, esikkoaki odotellessa tuli tällanen pelko ja olin sillon ihan varma että vauvalta löydetään vakava vamma ja että siihen koliikit päälle jne. mut terve vauva tuli ja ei ollu koliikkiakaan =)
 

Yhteistyössä