Helmikuun hippuset 2018 *heinäkuussa*

Piti kans sitä kommentoida, että olen kans täällä palstalla hiljaisempi kommentoija, mutta ahkerasti luen kuulumisia. Odottelen vielä uskallusta liittyä fb-ryhmään :) sit on kiva kuulla teistä enemmän ja kertoa myös itsestänikin. Maanantaina mulla on jo eka neuvolalääkäri rv10+1 :)
 
Aika kiva samana päivänä jännäillä ja kuulla kuulumiset. Mitkä sulla on viikot @IinesAnkka82 tuolloin 11.8.? Mulla vasta 12+4 tuo ultra nimittäin... Ja veikkaan että sikiö on oikeesti isompikin tuolloin, 13+0/1 ehkä... kun ne varhaisultrassa muutti koon mukaan laskettua aikaa viidellä päivällä eteenpäin... :cautious: oon kuitenki aika varma oviksesta, kun oli ultraseurannat ja pregnyl irroittamassa. Inssissä oli munarakkula kyllä paikoillaan, mut seuraavana päivänä oli oviskivut. En usko et neljä päivää myöhemmin vois hedelmöittyä, niinkuin varhaisultran koko väittää... Se gynekologi moitti sitä ultraakin huonoksi, että eiköhän tuo mittavirhettä vaan oo.

Mut mennään sen lasketun ajan mukaan kuin päättäävät. Onko se viisi päivää se heitto, minkä mukaan siirtävät 12-viikon ultrassa laskettua aikaa? Veikkaan et max neljä päivää heittää koko ja ei tuu muuttumaan. Mut eiköhän tuo la oo se ja sama mikä on, lapsi syntyy sitten kun haluaa, tai joku muu päättää haluta sen puolesta. :ninja:
 
anscu ihania ultra kuulumisia :love:

Papupata hienoa, että vuodon syyhyn saatiin selvyys ja että on harmitonta :love: Nyt sitten vaan otat rauhassa (y)

Ninnuuu onpas aikasin neuvola lääkäri :) Meillä päin vasta nt-ultran jälkeen.

Paputoive ja Iinesankka82 minulla tuolloin 11.8:tta viikkoja on 12+2 :) menkoista laskettuna olis 12+3. Jotenkin itsekkin luulen,että olisi hieman pitemmällä, koska testiin tuli viiva niin aikasin. Sain jo jonkin moisen toisen viivan 6.6:tta ja selvä punainen viiva testissä oli 9.6:tta. mutta katsotaan mitä ultra sanoo (y) Ei kyllä todellakaan jaksaisi odottaa sinne asti :D

ON: Minullahan tämä on neljäs lapsukainen ja minulla ainakin vatsa ihan selvästi jo muotoutunut vauva vatsaksi. Yksi kaverin lapsikin oli sanonut äidilleen, että on varma, että olen raskaana, koska minun vatsa on ihan vauvavatsa jo :ninja: en väitä, etteikö minulla olisi vatsassa ylimääräistä rasvaa, mutta selvästi muoto on muuttunut (y) Vielä kun kaksi viikkoa töissä selviäisin niin, ettei kukaan arvaa (sitten alkaa 4vko:n kesäloma) ja loman jälkeen sit saa huhut ja juorut alkaa liikkua :LOL:
 
  • Tykkää
Reactions: anscu
@Aivotar vähän kuulostaa et sulla olis ollu aikaisempi ovis tuossa kierrossa. En enää muista, mutta kävitkö ollenkaan varhaisultrassa? Kyllähän se masu uudelleensynnyttäjillä pullahtaa hyvinkin nopsaan. Mulla ei vielä voi vauvamahaksi kyllä sanoa mut välillä turvottelee aika mukavasti. Onneks on ylimääräistäkin niin ei tuota kukaan oo kysellyt mitään. Töissä vaan isompaa paitaa ja housua päälle :ROFLMAO::LOL:
 
Kiitos kaikille:love: on kyllä jännää aika tämä raskausaika:rolleyes::X3: kyllä mua tuo ultrakin esim jännitti, että mitä siellä näkyy :sick:
Ja niinpä, @Paputoive , aatella, että on jo huhtikuisten ryhmäkin! o_O:love: näin se aika menee!

Mullahan oli niin, että ultrassa näytti että beibi ois 11+1, mutta pidettiin neuvolan laskujen mukaan LA eli se että toissapäivänä ois ollu 11+0. Sano se lääkäri, että jos ois 5llä päivällä heittänyt, niin ois LA muuttunut.

Mahan muodosta täällä ollu puhetta, mulla on tämmöinen perus pömppö:X3::oops: :ROFLMAO:
Ei kyllä vielä semmoselta raskausmahalta näytä mutta turvotusta on kyllä :sick:
 
Paputoive en käynyt varhaisultrassa. Joten kovasti jännittää :confused: joo mitä useampi lapsi on niin vatsa tulee kyllä nopeammin. Nyt tästä selvästi näkee että alku turvotukset on poissa. Ja mikäs siinä :whistle: raskausvatsat ovat ihania...ainakin itsellä :ROFLMAO:

Miten muuten suhtaudutte Mahojen koskijoihin? :sneaky: Itse en tykkää...ja aion (jos joku lupaa kysymättä klähmii minun vatsaani), tauteja heidän vatsoja ja kysyä että koska heidän syntyy:ninja:
 
@Paputoive oot saanut plussan 6.6. ja meiän tyyppi on saanu vasta alkunsa 5.6 :D Sama ultrapäivä silti.

Nauratti myös @Aivotar mielikuva kun "kostat" vatsantaputtelijoille :LOL:
Itellä ei vielä mitään mielipidettä asiasta kun ekaa vasta odotellaan.

Oi että mä ootan että saa nukkua huomenna! Oon ollu ihan sohvaväsy koko viikon ja ois kauheen kiva yrittää ees vähän liikkua, mutta ei jaksa! Ni jos huomenna yöunien jälkeen pääsis vähän uimaan tms ni kiva ois.

Pissapurkit myös labrasta haettu tänään maanantaita varten. Outoa ettei neuvola niitä antanut tai ylipäätänsä mitään ohjeistanut. Mutta eipä tartte pissi housussa alottaa sit ens viikkoa :ROFLMAO:
 
IIneasAnkka82 joskus tuntuu, että ihan ventovieraillakin on "oikeus" kosketella vauva vatsoja:mad: En minäkään kenenkään mahoja mene taputteleen, vaikka kuinka kiva olisi :ninja: Ei siinä mitään jos koskija on puoliso tai oma lapsi...tarvittaessa siedän sisarusteni ja äidin lääppimisen :whistle:
 
  • Tykkää
Reactions: IinesAnkka82
@IinesAnkka82 Olis meillä saattanut ultra olla himpun aiemminkin mutta oli toiveena perjantai-päivä.

Mulla viimeiset yövuorot takana luojan kiitos. Ihan järkyttävä väsymys öissä ja palautumiseen ja nukkumiseen meni koko nukkumapäivä ja edellinen yö. Vieläkin höntteröolo. Oisinko sit nukkunu jo liikaa.

Kokeilin eilen kotidoppleria, jonka sain ystävältä lainaan. En saanut kuuluviin muuta kuin oman sykkeen. Mutta en hätäile asian suhteen kun ystävä kertoi itsekin saaneen äänet kuuluviin vasta 12+.

Olikos kellään muulla täällä omaa tai laina doppleria?
 
@Paputoive mulla olis tarkotus hommata kotidopleri, mutten vielä ku viikkoja nii vähä vielä.

@IinesAnkka82 @Aivotar minen tykkää myöskää, että mahaa tullaa hiplaa. Tuntuu ouvolta, vaikka oma äiti sitä tulee hiplaa kysymättä. Jotenki se oma tila on semmonen, minkä olettaa olevan raskaanaki. Tuo oliski hyvä, että laittais sitte vastaavasti toisen vatsalle käden.
 
Ihania ultrakuulumisia tullut tänne, paljon onnea kaikille :love: minulla on ultra ensi To, jolloin viikot 12+6. Mitään toivetta päivälle ei ollut, mutta sattuipas juuri sopivasti ykkösvapaalle :D vähän alkaa jo jännittää, että onhan kaikki kunnossa.

Minä olen normaalisti tosi kova saunomaan, nyt en oo pystynyt käymään saunassa yli kuukauteen :( jotenkin se saunan lämpö saa minut voimaan entistä huonommin ja kun saunakerrat päättyi kerta toisensa jälkeen oksennussessioon, niin oon tyytynyt nyt vaan pelkkään suihkuun. En muista, että koskaan aiemmin raskausaikana en olis pystyny saunassa käymään. Erikoista.

Tässä kun näin pitkällä jo aletaan olla, niin halutaanko tehdä joku leikkimielinen soodatesti testaamaan onko tuleva vauva tyttö vai poika?:D en tiedä oletteko googletelleet, mutta netissähän on ihan myytävänä testejä, jotka olevinaan kertoo tulevan lapsen sukupuolen. Ne on kyllä oikeesti ihan huuhaata, mittaavat vaan virtsan ph:ta. Joskus jossain vauva ryhmässä muutama sellaisen osti ja tais testit osua oikeaan aika 50% tarkkuudella :D saman voi testata siis sillä soodalla. Pissii kippoon ja sekaan laitetaan soodaa. Jos kuplii tulee poika ja jos ei tapahdu mitään tulee tyttö :rolleyes: kahdessa viimeisessä raskaudessa oon tätä kokeillut, kaksi tyttöä lupasi soodatesti, mutta pojilta noi näyttää :D mutta joo, tällaisia testejä tais olla muitakin jos siis on tekemisen puute niin kokeilemaan :whistle:
 
Labroissa käyty tänään 10+0. Vähän ihmetytti kun labran setä ei puhunut halaistua sanaa eikä kysellyt mitään että mikä rv päivä menossa tms.. Jotenkin ehkä odotin että oisin päässyt korjaamaan sen neuvolan oletuksen 10+6.. Mutta setä ei kyllä ilmeisesti puhunut suomea muutenkaan. Sit taas vaan odotellaan.
 
Onko teillä yöheräilyä tai uniongelmia?

Mä saan illalla hyvin unta, enkä itse heräile, mutta kun nuorempi lapsista välillä tarkistaa että äiti on kuulolla niin jään pyörimään. Näissä menee aina 1-2h ja pitää toivoa että ehtii nukahtaa ja nukkumaan ennen aamua. Nytkin kävin vain unilelun lykkäämässä kainaloon, muksun makuulle ja peiton päälle, itse vessassa ja siitä piristyin. Jotenkin ärsyttää ja rasittaa, vaikken järin väsynyt päivisin olekaan.
 

Yhteistyössä