Helmikuun hippuset 2018 *heinäkuussa*

Kiitti kaikille tsempanneille :giggle:

Noniin mulla on nyt tänään kello 9.15. ultra , jossa selvitellään kuin pitkällä ollaan. Jännittää kyllä.

Just söin aamupalaa. Nyt alapääpesulle ja menoksi.

Mulla ollut tässä nyt tosi hyviä päiviä! Mutta väsymys on suurta. Syömiset on suht kunnossa ravintolisineen, mutta univaikeuksia kyllä vielä aika paljon :unsure:.

Palaillaa. Nyt pitää männä.
*Pikku Pallo kohta palloilee* :notworthy:
 
  • Tykkää
Reactions: girahvi
Ultrakuulumisia. Tänään 7 + 2 varhaisultra ja sieltähän löytyi syke! Kaveri vastas mitoiltaan 7 + 3 eli ilmeisen hyvänkokonen kun on päivän isompi kun mitä oikeesti on (satavarma tieto hedelmöityspäivästä). Ihana vanhempi setä kovasti kehui kuinka hienon näkönen raskaus ja itkuhan siinä sit tuli vaikken mikään herkkis yleensä olekaan :love:

Tästä on hyvä lähteä huomenna festareille testaamaan miten tässä iässä jaksaa vielä nukkua teltassa kolme yötä tässä ihanassa suomen kesäsäässä :D Istun varmaan makuupussiin kääriytyneenä teltassa syömässä kun muut juopottelee festarialueella :rolleyes:
 
  • Tykkää
Reactions: Tahvon78
Jipii :cry: Jonkun sortin veristä vuotoa tullut pikkuhousunsuojaan. Pönttöön tai paperiin asti ei ole tullut ja kipuja ei ole. Silti pelottaa :( Huomenna neuvola vasta aamusella. Saada nähdä mitä sanovat siellä. Nyt rv8+2
 
Pitkästä aikaa kirjoitan, tervetuloa uusille, ihanaa että joukko on vieläkin kasvanut. Ja onnea kaikille jotka olette pikkuisten sykkeet päässeet näkemään. Olen lueskellut viestit joka päivä, mutta aina tuntuu, ettei ole aikaa kirjoittaa kun en kuitenkaan osaa sitä lyhyesti tehdä. :D

Aivotar minulla on tullut veristä vuotoa (joko kirkkaita veriviiruja paperiin pyyhkiessä tai hennon vaaleanpunaista valkovuotoa) useamman kerran jo viimeisen 2 viikon aikana, mutta todennäköisesti ei kuulemma ole vaarallista. Mainitsin asiasta neuvola-aikaani varatessa. Halusi kuitenkin varmuuden vuoksi katsoa minulta emätin- ja virtsanäytteet ettei ole tulehdusta. Voisi kuulemma johtua istukan paikasta/kiinnittymisestä, limakalvojen kuivuudesta (en ole huomannut) ja monesta muusta harmittomastakin asiasta.

Minä pääsin varhaisultraan gynekologian poliklinikalle aiemman monimutkaisemman kohdunulkoisen vuoksi, syke näkyi ja kaikki vaikutti sillä hetkellä pari viikkoa sitten olevan kunnossa. <3 Olisi kyllä käyty yksityisellä jos ei oltaisi julkisella puolella päästy. Joku kyseli myös seulontoihin osallistumisesta ja meille oli aivan selvää, että halutaan osallistua.

Pikku_Pallo elämässäsi on tosiaan ollut viime aikoina haasteita, onnea siitä että suunta on nyt noin vahvasti parempaan! Kuinka ensimmäiset työpäiväsi sujuivat?

Mitenkäs onko teillä muilla ollut voimakasta pahoinvointia? Minulla rv 6+0 lähes kaikki alkoi tulemaan ulos heti syömisen jälkeen. Sinnittelin pari viikkoa töissä ja nukuin 12h vuorokaudesta, energiaa ei ollut kun kaloreita ei tullut päivässä nimeksikään. Paino laski lähes 6kg ja lähtötilanteessakin olin normaalipainoinen. Päätin sitten työpäivän jälkeen tarjoutua päivystykseen tiputukseen että jaksaisin seuraavana päivänä paremmin. Nestearvot olivat kuitenkin niin sekaisin että jouduin jäämään yöksi sairaalaan ja sairaslomalle. Nyt taas kotona, vähän paremmin pysyy ruokakin sisällä kun sain tipan kautta ravinteita. Varoituksen sana siis, että kannattaa hakeutua hoitoon hieman ennemmin kuin viimeisillä voimilla.

Viikon päästä olisi ensimmäinen neuvola, silloin jo 9+4. :)
 
  • Tykkää
Reactions: Pikku_Pallo
Täällä kans ollut pientä rusehtavaa vuotoa useampana päivänä ja soittelin neuvolaan ja sielä sanottiin tuota samaa, mitä ylempänä oltiin sanottu eli jos ei liity kipuja ja raskausoireet säilyy niin no hätä. Mulla takana kuitenkin 1kkm (siinä raskaudessa ei ollut vuotoja), niin kävin rv7+3 yksityisellä ultrassa ja kaikki hyvin sekä kohtu oli jo kasvanut, koska tunsi kädellä sen reunan vatsan päältä o_O luultavammin limakalvot ovat kuivat.
Nyt menossa rv 7+5 :)
 
@Aivotar tiedän tasan tarkkaan sun olotilan,sillä erotuksella että mulla tuli verta ihan huolella hulahtelemalla pönttöönkin sen tunnin ajan aina, ei todellakaan mukavaa ja pelottaa, sama se on Itellä vieläkin vaikkei nyt vuotoja ole näkyny viime viikon maanantain jälkeen, ja totisesti toivon ettei tulekkaan. Mulla niihin myös liittyi kipuja joka kerta. Joten toivon koko sydämmestäni että sulla se on ihan vaaratonta kerran tulee vain pyyhkiessä eikä kipuja. Lääkäri sanoi mulle että alkuraskaudessa joka neljännellä saattaa olla epämääräisiä vuotoja mikä ei liity keskenmenoon ollenkaan. Tämä aika on raastavaa sinne niskaturvotus ultraan saakka, että onko kaikki viel hyvin :(
@Nezzie mulla on ollu aika kanslia oksentelu kohtauksia mutta paino ei onneksi ole vielä laskenut :) ja niin kauan kun mulla on jotain raskausoireita niin nautin niistä tuon kamalan ekan kahden viikon jälkeen ku saanu keskenmeno tuomion muutamaan kertaan ja sit aina annettu toivoa uudestaan yms.. :D selkä vaan tosiaan alkaa vihoitella, selälleen jos menee niin tuntuu että selkä jäisi lukkoon eikä sen kivun takia pääse ylös. Lääkäri selitti että ne hormoonit alkaa valmiiksi löystyttää lantiota. Ikävä vaan jos tässä vaiheessa ku on vasta 8+3. Tukivyön hankin kyllä sen nt ultran jälkeen kun tietää varmasti että kaikki hyvin ❤
 
Niin minä täällä märisen pienestä vuodosta, kun tosiaan papupadalla valutellut kipujen kera huolella :unsure: Se huoli on vain niin suuri...
Iltasella tuli hiukan sellaista rusehtavaa veristä vuotoa pönttöön ja pyyhkiessä (edelleen hieman valuttaa), mutta ei edelleenkään onneksi niitä kipuja...
Neuvola parin tunnin kuluttua, niin pääsen sinne purkamaan mieltäni :coffee:
 
@Aivotar en usko että onko sillä vuodon määrällä ja kipuilulla mitään tekemistä sen huolen kanssa, iso huoli se on joka tapauksessa, oli vuotoa paljon tai ei! Ja se että vaikka ei tiputtele ja vuoda niin varmasti jokainen on vähän huolissaan siltikin. Nyt tsemppiä ja jaksamista! Toivotaan että se on vain jotain normaalia pientä vuotoa ❤ mutta täällä vissiin on aika monella jonkun näköistä vuotoa tullut, jos olen ymmärtänyt viesteistä oikein.
 
  • Tykkää
Reactions: Aivotar ja Tahvon78
Neuvolassa käyty, sai hieman mielenrauhaa (y) Ei kuunneltu sydänääniä, koska laite sen verran huonompi. Lääkäri kommentoi asiaa, että tällä vuotomäärällä vielä seuraillaan. Jos viikonlopun aikana alkaa vuotamaan kirkasta verta ja/tai tulee kipuja, niin sitten päivystykseen. Jos taasen tällainen samanlainen vuoto jatkuu viikonlopun yli, niin yhteys neuvolaan ja hän on sieltä sitten yhteydessä äitiyspoliklinikalle, et josko ultraisivat.

Laskettu aika varmistui nyt sitten 21.2.2018 :love: neuvolan mukaan nyt on 8+2, menkoista laskettuna 8+3.

Yritän pitää pään kylmänä ja ottaa rennosti :whistle:
 
Varovasti voisin liittyä joukkoon, olen lukenut kaikki viestit reaaliaikaisesti, mutten vain ole uskaltanut liittyä joukkoon- niin suuri ollut keskenmenon pelko. Toista lasta odotan (esikoinen kohta 4v), 2 vuotta yritettiin ja yksi kemiallinen raskaus mahtui viime vuoteen, joten todellakin pelokkaana olen elellyt. Nyt 11+1, pahin pahoinvointi tuntuu taittuneen ja oksentelu (jota jatkui päivittäin yli 3 viikkoa) loppuneen (toivon!). Ensi viikolla ultra ja jos siinä kaikki hyvin,voisin liittyä faceryhmään.

Dand3lion/33v/2.lapsi/LA 5.2.2018
 
Festareista selvitty ja selkäkipua ja armotonta väsymystä lukuunottamatta hienosti jaksoin! Eikä kukaan vissiin huomannut etten juo mitään, liekö olivat itte sitten niin juomapäissään :D

Kysymys: Mun pitäis mennä labraan rv 10-10+6 ajalla. Nämä on ilmeisesti seulontoja varten? Vähän meni ohi se eka neuvolakerta kun ei vielä ollut sykettä nähnyt.. Neuvolantyttö kirjasi tuon labra-ajan että mentävä välissä 26.7.2017-31.7.2017. Tämä laskettu viimeisten kuukautisten mukaan. Kuitenkin tyyppi on noin viikon pienempi eli tuolloin 31.7.2017 olisi tasan 10.. Eli menenkö sinä päivänä vai voinko oman mielen mukaan mennä myöhemmin sillä viikolla kun tiedän että on pienempi ja jos on kerta tärkeää että labrat otetaan viikko 10? Lähinnä mietin että onko lähete jotenkin niin että tuolloin 31.7.2017 on viimeistään mentävä.
 
Tervetuloa taas kaikille uusille ja onnea hyvistä ultra kuulumisista :)
Ja toivottavsti useamman kohdalla tuo tihkuttelu on täysin vaaratonta <3

IinesAnkka82:
Kromosomipoikkeavuuksien seulontaa varten alkuraskaudessa otetaan verikoe raskausviikoilla 9+0–11+6. eli varmaan tuon takia, jos eivät oo olleet varmoja viikoista, niin varman päälle haluavat :D

Täällä oli tänään ensimmäinen neuvola ja samalla taas ultrattiin :) siellä kölli 9+0 viikkoja vastaava pieni, jonka sydän löi vimmatusti :love:
LA pidetään samana eli menkoista laskettuna tänään 8+5.

Miun pitää noissa seulontaverikokeissa käydä maanantaina, jolloin menkoista laskien 9+4 ja koon puolesta 9+6 - 10+0. ja elokuun alkupuolella tulee sit lähete sairaalaan nt-ultraa vaeten :)

Meinaako kaikki osallistua noihin seulontoihin?

Mites muilla oireet, joko on helpottaneet?
Täällä tullut hirvittävän paljon huimausta, penkiltä jos nousee liian nopeasti ylös, niin vintti pimenee tehokkaasti :/ Mut pahoinvointi on jo helpottanut, tosin väsymys on edelleen jotain ihan järkyttävää :sleep:

Miten muilla muuten on vatsa ruvennut esiin tulemaan? Huomaa itse, että jo näillä viikoilla alkaa housut puristamaan vyötäröltä jo aamusta saakka, mutta hyvin on saatu vielä pidettyä asia salassa :)

Nonna88 + pähkinä 8+5 <3
 
Dand3lion tervetuloa :)

Nonna88 ihanaa, kun teillä pääsee katselee pientä neuvolassa :love:
Minulla ainakin vatsaa ei kauheasti piilotella kauaa :LOL: Neljäs lapsi siis jo tulossa.
Minä ainakin osallistun seulontaan :) Maanantaina labra-aika ja nt-ultra aika saatuna (y)
 
Moi!

Varhais ultrassa näkyi syke ja tuolloin mittaili ja totesi olevan 7+0. Luulin olevani menkkojen perusteella pidemmällä mutta näillä mennään.
La olisi siis 28.2. ikä 27v ja ekks , toka lapsi.

Työpäivän aloitus sujunut hyvin ! Toki mulla tulee ahdistuneisuus ja itkukohtauksia sekä olen hyvin väsynyt. Mieleni on kuitenkin paljon parempi.

Jännää. Esikoinen syntyi 1.3. joten aika samoille saattaapi mennä

Haluaisinkin nyt kuulla teidän kaikkien fiiliksiä; hyviä ja huonoja.

Onko täällä muuten ketään muuta, joka olisi kamppaillut ahdistuneisuuden, uupumuksen tai masennuksen parissa viime aikoina?

Toki tässä ketjussa mieluusti kuultaisiin positiivisia ajatuksia. Mulle vertaistuki on tosi tärkeää ja siten olis kiva kuulla onko täällä ketään.

Kivaa viikkoa kaikille

Pikku Pallo
Pienin askelin kohti parempaa
 
  • Tykkää
Reactions: Aivotar
Voi yök.. Nytkö se ällötysolo sit alkoi täälläkin. Ajattelin jo että pääsempäs helpolla. Oksettaa mutten todellakaan voi töissä lähteä vessaan kakomaan työn luonteen ja senkään takia etten halua jäädä "kiinni" vielä. Ei tuu työnteosta kyllä mitään. Aamulla oli ihan hyvä vielä kun töihin lähdin, juna-asemalla sit rupes pitkää sylkeä pukkaamaan. Mä kyllä vakavasti harkitsen saikuttamista, en koe ees huonoa omaatuntoa, ei musta oo mitään hyötyä jos tällänen jatkuu... :oops:
 
@IinesAnkka82 meillä ohjeistus downseulan verikokeista oli 9+0-11+6, mutta terkkari sanoi että varaile aikaa 10+ viikolle niin on keskivaiheilla ja varaa suuntaan ja toiseen jos viikot ei ihan täsmää. Sinuna kävisin varmaan tuolloin kun on tasan 10+0. Itse varailin labrat 10+1 varhaisuässä mitatun koon/määritetyn lasketun ajan mukaan, kuitenkin epäilen että voi olla muutaman päivän pidemmällä ja tuossa varhaisultrassa oli mittavirhettä. En nimittäin usko että olisin saanut testistä plussaa 3+1... Näin siis varhaisultran mukaan kävi...

Mulla tänään eka neuvolakäynti takana. Kaikki meni ihan kivasti. Mukava tyttö oli neuvolassa terkkarina. Antoi kasan papereita mukaan ja täytti neuvolakortin. Sain jo varhaisultrassa lapsettomuuspolilta neuvolakortin, mutta onnistuin kastelemaan jo sen :D Mies ei lähtenyt ekalle käynnille mukaan ja ehkä ihan hyvä vaan ku ei siellä mitään ihmeellistä tapahtunut. Olisi vain joutunut nurkassa hiljaa istumaan. Sydänääniä ei suostunut terkkari vielä kuuntelemaan ettei tule huoli jos ei löydy. Ultrakin heillä kuulema on, mutta ei ole saanut koulutusta sen käyttöön niin ei halunnut käyttää... Kehoitti malttamaan 12viikon ultraan... Kaipa tässä sitten pystyy odottelmaan sen muutaman viikkoa. Lähetteen ultraan teki myös ja noita verikokeita varaili. Seuraavana onkin se ultra siellä 12+ ja seuraava neuvola varattiin 14+4 niin että mieskin pääsee. Silloin sanoi et sydänäänet varmaan jo kuuluu.

Mulla kans etova-olo vaan pahenee päivä päivältä. Mut luinki et on pahimmillaan 9-11 viikoilla. En ole oksennellut, mutta yökkimistä on ollut. Mulla loma nyt ohi ja huomenna pitäis töihin mennä. En tiedä miten selviän tän ällötysolon kanssa töissä... Täytyy katsella päivä kerrallaan.

Paputoive ja pikkupapu 9+2
 
Täällä kotiuduttu ihanasta Kreikan lämmöstä, reissu meni odotettua paremmin, ei yhtään pahaa oloa eikä kuvotusta! Meillä oli neuvola viime viikolla, ei mitään erikoista. Olin täyttänyt esitietolomakkeet valmiiksi jo netissä, mutta niitä ei löytynyt, kaikki kysymykset uusiksi aika turhauttavaa, mies oli mukana ja se teki rennolla asenteella ja huumorilla hauskaksi koko reissun! :LOL: Ai niin niitten järjestelmä ei löytänyt koko miestä,ei ilmeisesti osannut täti kirjottaa :ROFLMAO: Sydänääniä ei suostunut täälläkään edes kokeilemaan, viikol 13 on seuraava neuvola ja sillon sitten. Sain jo kättärille ajat ultriin, eka on 13+3 ja toka 21+4!
Kirppu on nyt 10+3 ja kävin tänään antamassa verikokeet ja virtsan labraan niihin seulontoihin.
 
  • Tykkää
Reactions: Marji
Moikka! Luulin kirjottaneeni jo tänne, vaan eipä näykkään. Mulla olis huomenna eka neuvola. Kovasti ootan, että kuunneltais sydänääniä. Oliko teillä kotidoplereita? Ajattelin hommata nyt tähän raskauteen, niin voitais sitten tulevan isoveljen kans kuunnella sykkeitä. Jos vaikka auttais lähentymään tulevaan vauvaan. :)
@Pikku_Pallo mua on masentanu tän raskauden aikana. Muutenki tunteet pinnassa, vaikken normaalisti itke herkästi. Jotenki tuntee itsensä nii huonoksi äidiksi kun ei oo huono-olosena jaksanu nii paljon touhuta pojan kans. Ja pelottaa, miten sitte jaksaa ku näitä on kaks. Tää yksiki käy voimille.
 
  • Tykkää
Reactions: Pikku_Pallo
Tulin hihkumaan kuulumisia: 12-viikon ultraan saatiin aika 11.8., tuolloin 12+4. Menispä kolme viikkoa nopsaan. :barefoot: Jännittävää kyllä! Sain opintovapaan 14.8. alkaen ja tuolloin siis koulu alkaa. Saan loppuvuoden rennosti koulua käydä ja kasvatella masua. :love: Pari viikkoa jää töitä tammikuulle ennen kuin jään äitiyslomalle, mutta katsotaan mikä vointi tuolloin pystyykö töitä tekemään, toivottavasti onnistuu. Voi olla että siihen vielä lomaa järjestyy, mutta jää nähtäväksi.
 
Mä luen viestinne vaikken aina reagoi tai kommentoikaan. Tuntuu hölmöltä nyt kertoa vaan itestä mut joku kyseli oireita ja vointia niin koko eka kolmannes mennyt tällä kertaa oireitta. Ei kiristyksiä, etovaa oloa, väsymystä tai muutakaan. Housut kiristää ja finnejä on kasvojen reunoilla enemmän kuin yleensä. Näistä ei mitenkään voisi tietää silti olevansa raskaana.

Tänään 12+2 ja nt-ultra takana. Kaikki pikkuisellamme hyvin! :love: koko vastasi 12+6, sykkeet hyvät, istukka takaseinässä tällä kertaa, liikuskeli hurjasti ja saatiin ihania kuvia mukaan. Lääkäri selosti kiireettömästi ja tarkkaan. LA 31.1.

Poikaolo vahvistui, Vaikka väittävät ettei sitä tässä ultrassa vielä näe ;):D

Joku pohti veriseulan ajankohtaa. Täällä myös oltava mahd. tarkkaan 10+0. Piti just sille päivää varata, jos vaan itse tiesi.

Nyt oottelen muiltakin pikkuhiljaa ultrakuulumisia. :) ja itselle seuraava etappi on varmaan lapsen liikkeiden tunteminen. Arvioin että noin kuukauden saa vielä ootella...
 

Yhteistyössä