Helmivauvat 2010

Mä ajattelin käyttää äp:n haalaria "nukkumishaalarina" vaunuissa ainakin alkutalvesta. Sehän on aika iso, joten mahtuu varmaan koko talvenkin. Ja mulla on niitä kaksi, uusi ja sitten 5,5 v vanha eli 2004 äitiyspakkauksesta ja molemmat on kyllä aika poikamaisia. Lisäksi ostin jo huuto.netistä Ticket2Heavenin haalarin ajatellen rattaissa ja pulkassa istumista.
 
Täällä testattu äp:n haalari! :D On aika reilu vielä, joten mahtuu ainakin alkutalven. Täytyypä ruveta pitämään kirpparilla silmät auki... Mulla on kans lasten serkkujen peruja pari vanhempaakin äp haalaria, jotka on aika loppuun pestyjä, ei siis kovin lämpimiä, ja otan ne varmaan käyttöön jo ihan piakkoin. Täällä on tällä viikolla ollu jo niin viileä, että tyttö on nukkunu makuupussissa.
 
Meillä oli tänään 6kk neuvola. Tytön uudet mitat 7740g (5kk 6845g) ja 64,8cm (5kk 62cm). Pituuskäyrä oli lähtenyt onneksi hienoiseen nousuun, kun edellisellä kerralla oli laskusuuntainen. Painoa tulee kivasti koko ajan. Terveydenhoitaja muisti mainita varmaan viidesti, kuinka energinen ja temperamenttinen tapaus meidän tyttö on. :D Tyttö kun on ihan viikon ikäisestä asti järjestänyt neuvolassa jos jonkinlaista episodia, niin ymmärrän kyllä terveydenhoitajan kommentit. Ja lähinnä positiiviseen sävyyn kommentoi tytön "hauskaa" luonnetta. :heart:

Dolly pitäis kyllä ottaa teidän esimerkistä mallia ja mennä edes kahvilaan tytön kanssa! Helpottaisi, kun tyttö oppisi istumaan syöttötuolissa hyvin ja pitkään ilman ylimääräisiä pehmusteita, niin viihtyisi varmaan kahvilassa/ravintolassakin paremmin.

Talvihaalaria en ole miettinyt ollenkaan! Äitiyspakkauksen haalari tosiaan on, ja olen itsekin ajatellut, ettei nämä meidän vauvat vielä tulevana talvena kauheasti lumessa pyöriskele. Eli kunhan haalari on lämmin, uskon sen riittävän. Miehen serkulta saatiin kaikenlaisia haalareita, pitäisi katsoa, onko niistä joku hyvä ensi talvena.

Meillä ei tuo rytmin siirto onnistu millään! Tänäänkin tultiin kotiin vasta varttia vaille kahdeksalta, kun tyttö yleensä käy nukkumaan puoli kahdeksalta. Päätin suosiolla jättää puuron syönnin ja hammaspesun väliin ja vaihtaa vain vaipan ja antaa vellin. Silti meni itkuksi ja tytön nukahtaminen oli paljon hankalampaa kuin normaalisti. Eli kotona pitää olla ihan viimeistään seitsemältä illalla, ettei yörytmi häiriinny. Päiväunet kun vaihtelevat kovasti, on ensiarvoisen tärkeää, että tyttö nukkuu yöllä ja kerää voimia seuraavaa päivää varten.

Tytön mielestä hauskin leikki on tällä hetkellä sellainen, että tyttö makaa selällään sängyllä, pyydän tyttöä antamaan mulle kädet, sen jälkeen lasken N-Y-T NYT ja sitten noustaan istumaan ja heti perään siitä tyttö ponkaisee jaloilla ja nousee seisomaan. Ei tarvitse paljoa mun apua, lähinnä pidän kiinni. Seistessään tyttö hihkuu ja hymyilee ja hetken kuluttua sanon, että "nyt istutaan". Sitten käydään istumaan sängylle ja hetken kuluttua irrotan kädet ja tyttö muksahtaa aina mille puolelle sattuu ja tyytyväisenä pyörii sängyllä. Lattiallakin toimii hyvin, mutta tuota viimeistä muksahdusta ei voi tehdä, ettei pää kolahda. Minkäslaisia leikkejä teillä muilla harrastetaan?

Imetys on nyt loppunut mun osalta kokonaan, en ole kolmeen tai neljään päivään tytölle enää edes rintaa tarjonnut ja tuskin maitoakaan enää tippaa enempää tulee. Mutta kävin tänään ostamassa itselleni kahdet kauniit rintaliivit ja voi että tuli naisellinen olo sovituskopissa! Heitän erittäin mielelläni nämä imetysliivit varastoon.
 
Itse tehdyt hedelmäsoseet ei neidille kelvannut. Taidan siis tyytyä kaupan valmiisiin niiden osalta. Toisaalta ei kyllä haittaa, pääsee hieman helpommalla. :D

Ostin talvihaalarin kuukausi sitten. :LOL: Huuto.netistä löytyi käyttämätön, muistaakseni Jonathan merkkinen haalari. Äp:n ja äitini tekemää haalaria varmaan käytämme alkutalvesta.

Päikkäreitä meillä neiti ottaa kahdet. Ajallisesti ovat vaihdelleet, mutta yhteensä n. 2 -3h päivässä. Klo. 17 jälkeen en mielellään anna enää nukkua, ellei ole kovin väsynyt, muuten nukkumaan meno venyy liikaa. Nukkumaan mennään aika tarkalleen 20.30.

Imetys on täälläkin ohi. Tein siis vihdoin päätöksen ja tyytyväinen siihen. Jotenkin helpottunut olo. :) Nyt jälkeenpäin olen miettinyt, että onko minulla maidontulo ehtynyt viimepäivinä kun ei ole maito noussut normaaliin tapaan. Melkein kolmeen päivään en ole imettänyt ja ei edes ole tissit pinkeänä. :eek: Toivottavasti neiti sai tarpeeksi maitoa viimeisinä imetyspäivinä, no nyt ainakin saa. :) ikuisuus: Odotan myös innolla, että pääsen liivikaupoille. :)

Neidin uusin taito on nykyään päristely. :heart:
 
Poju nukkuu kahdet päikkärit. Aamulla klo 10-11 ja sitten päivällä klo 13-15. Aamulla usein ulkoillaan ja ollaan nyt käyty leikkipuistossa keinumassa. Usein sitten poika nukahtaa, kun kävellään kotiin. Päivällä nukkuu sisällä, omassa sängyssä.

Talvihaalaria en osaa vielä ajatella. Parina aamuna on nyt ollut hyvinkin kylmä ja olen pukenut pojulle kevyen haalarin. Toi haalari on Reima koko 68. Ei ole ahdas, mutta sanotaanko nyt näin, että sopii juuri nyt päälle, mutta en tiedä sopiiko koko syksyn. Meillä on nykyinen vaatekoko 74. Poju vaan kasvaa niin hirmuista vauhtia, että en osaa vielä yhtään ajatella, että mikä koko sopii talvella. Sitten kun ei tiedä, että käveleekö toinen jo...? Mutta täytyy tosiaan vähän syksymmällä alkaa suunnitteleen talvihaalaria.

Meillä ryömitään nyt ihan vähän. Ei todellakaan mitään pitkiä matkoja, mutta ryömitään kuitenkin. Välillä meinaa pojulta unohtua, että miten mennään eteenpäin ja sitten pakitetaan. Mutta yritys on kova! :heart:

-mervi-elina ja poju 7 ½ kk
 
Alkuperäinen kirjoittaja matami-mimmi:
:wave:

6 kk neuvolassa käytiin ( tosin ikää oli jo 6kk 12päivää :D ) Pituutta 70cm ja painoa 8300g. Neuvolan täti kehui tyttöä, tyytyväisen oloinen ja kovin liikkuvainen. Sitähän hän kyllä on.

Nyt tyttö yrittää seistä niin että pitää vain yhdellä kädellä kiinni ja senhän tietää kuinka siinä useimmin käy. :whistle: AIKA HYVIN osaa laskeutua itse alas, mutta välillä muksahtaa maahan. Kerran kaatoi syöttötuolin päällensä, olin vessassa, enkä nähnyt että oli kiivennyt syöttötuolia vasten seisomaan :ashamed: :'(

Talvihaalarista Minä olen ostanut kesällä alennusmyynnistä lassietecin 74cm toppahaalarin. Vielä reilu, mutta eiköhän se ole suht passeli sitten kun talvi tulee?! ( toivottavasti )Meillä on myös esikoisen travallen haalari, tosin se on 80cm ja melko reilu, mutta se menee kevättalven. Sekin kestää konttausta ja pitää vettä. Kriteerinä on juurikin tuo kulutuksen kestäminen ja ettei mene vesi läpi. Vaunuissa tuo tyttö ei juuri ole nytkään, eikä varmasti talvella. Näin kesälläkin tyttö konttailee pitkin pihoja.


Välikausihaalari
Myös esikoisen peruina travallen vk-haalari ja toisena jonathanin vk-haalari. Etelä-suomessa asutaan, mutta aamut ja illat jo melko viileitä tuulisina päivinä. Molemmat kokoa 74cm. Ulkovaatteet vaan on reilumpia kuin sisävaatteet.


Kengät Ei ihan vielä ajankohtaiset, mutta lähi aikoina. Olen itse ostanut esikoiselle lähes kaikki kengät Tepsut-myymälästä, ovat kotimaiset, tukevat jalkaa ja kestävät.

ONNEA KAIKILLE VAUVOILLE ( ja ylpeille äideille ) uusista taidoista :flower: =) Ja taitaa kaikilla kohta olemaan 6kk "etappi" saavutettu :)

Nyt katkesi ajatus...kai se täytyy mennä aamupuuron keittoon.
 
Huomenta!

matami-mimmi hankit lisää huomioarvoa.. :LOL:

Monen haalaripuheissa on vilahtanut nimi Jonathan, ilmeisesti ihan ok merkki?

Nyt poika on oppinut tekemään "pä-pä-pä" -ääntä. :heart: Tekee sen sillei huulet tiukkoina. Eilisiltana tehtiin vuoronperään, kun minä tein niin poika tuijotti hiljaa ja kun tuli hänen vuoronsa, oli hetken hiljaa, veti keskittyneesti henkeä ja sit pä-pä-pä :heart:

Tänään mulle tulee vieras, JEE! Saapa nähdä mitä meidän laumanvartijakoira siihen sanoo. Täytynee lähteä raivailemaan paikkoja..
 
Olipa kummallinen yö... (aina ekat kuulumiset liittyy nukkumiseen :) ) Poika meni nukkumaan klo 22 maissa, ja heräili sitten 4-5 kertaa ennen klo viittä. Sitten nukkui putkeen klo 5-8!! Noilla aiemmilla heräämisillä söi pari kertaa ja pari kertaa sain rauhoittumaan ottamalla syliin ja laittamalla tutin suuhun. Omaan sänkyynsä tuota ei yöllä saa rauhoitumaan, mutta jatkaa unta lähes heti kun ottaa syliin ja saa suuhunsa jotain.

Meidän eläväinen mittarimatopoika nousi eilen konttausasentoon, yhden kerran ja horjuvasti, mutta tuosta se sitten alkaa. Yrittää myös kovasti nousta "karhukävely" asentoon mutta kädet vielä ihan jaksa. Nyt on pakko asentaa turvaportti ettei vaan pääse käymään vahinkoa.
 
Ääh, kirjoitin pitkät pätkät ja lisäilin kuviakin, ja ensimmäistä kertaa pitkään aikaan en kopioinut tekstiä ennen lähettämistä ja sinne meni koko pitkä sepustus.

mervi-elina ihania kuvia ja tosiaankin aika rento! :D :heart: Meilläkin mennään sängyn päällä tuollaiseen mittarimatoasentoon ja siinä edetään, mutta lattialla tyttö ei vielä ole ryömimistä hoksannut.

Meillä on välikausihaalarina Reiman 62cm haalari, joka saatiin keväällä, mutta se jäi todella vähäiselle käytölle, kun yhdessä yössä tulikin helteet, jotka jatkuivat koko kesän. Nyt pelkään, ettei haalari enää mahdu tytön päälle! Harmittaa tosi kovasti, kun on hieno ja kallis haalari, eikä käyttöä ollutkaan juuri yhtään.

Menen parin tunnin kuluttua ystäväni kanssa uimaan ja vesijuoksemaan. Onkin tullut luvattoman vähän synnytyksen jälkeen liikuttua muutoin kuin vaunulenkeillä, jotka ei aina niin kovin tehokkaita ole. IHANAA päästä liikkumaan!

Ai niin, pitänyt jo monet kerrat sanoa, että jos käytätte facebookia niin mulle voi laittaa yksityisviestillä nimeä niin mut saa lisäillä kaveriksi siellä. :)
 
Pähkämö
Joku kirjoitteli aikaisemmin nukkumaanmeno- ja heräämisaikojen muuttamisesta. Meillä on pikkumies nyt itse rukannut aikojaan; aiemmin oli illan virkku ja rupesi yöunille vasta yhdentoista pintaan ja vastaavasti heräsi aamulla myöhään. Nyt kolmansien päikkäreiden jäätyä pois, menee yöpuulle jo parhaimmillaan / pahimmillaan ennen iltayhdeksää ja luonnollisesti herää aamulla kukonlaulun aikaan.
Me ei miehen kanssa olla ihan vielä mukana toisen uusissa unirytmeissä... Eilinen iltapuuro tarjoiltiin herran mielestä liian myöhään ja niinpä hän nukahti syöttötuoliin! :D Eikä herännyt siitä pinnasänkyyn siirrettäessä! :heart:

Tänään olisi tarkoitus mennä kirpparikierrokselle jahka tuo poika tuosta heräilee. Ilmojen viilennyttyä huomasin, että pitkät vaatteet ovat käyneet helteiden aikana pieniksi... :whistle:
*muoks* siis pojan vaatteet, ei omat - onneksi! :D
 
mervi-elina Tosiaan rento tapaus. :LOL:

tehilla Tutkin netistä erilaisia haalarikeskusteluita, niin tuo Jonathan-merkki tuli aika useasti esiin positiivisena. Itse ainakin kokeilen. :)

ikuisuus Hauskoja kuvia, varsinkin tuo luumusotku. :LOL: Odotan ei-innokkaana, milloin neiti hokaa päristellä ruoka suussa. :D

Tosiaan täytyy niitä välikausivaatteitakin alkaa katsomaan. Olemme saaneet 68cm takin, mutta siihen vielä täytyisi housut varmaan ostaa. :whistle:
 
Myös minä voin suositella tuota jonathania, toki heilläkin on eri mallisia ja eri materiaaleista tehtyjä, mutta meillä olleet ovat olleet mieleisiäni. =)

Pähkämö Voi toista, nukahtaa syöttötuoliin :heart:

Ikuisuus Tuo sitteri kuva jossa naama "hieman" sotkussa , IHANA :D

Mervi-elina Syöminen on kiva ja rento harrastus :heart:
 
Ainiin, kävin eilen työpaikalla keskustelemassa töihin paluusta. Palkkalistoille jälleen 2.7.2011, mutta pidän lomat heti. Ei pidä siis alkaa liikaa alkuun rehkimään ;) Neidin mielstä työpaikalla oli kivaa, kun oli paljon virnisteleviä kasvoja ja paljon härveleitä ja koneita. :LOL: Pomokin esitteli neidille jo rekrytointivastaavan ja hieman kertoi mitä niihin hommiin kuuluu, että tietää sitten kun menee töihin. :LOL:
 
:attn: Minulla olisi muuten ylimääräinen vaaleansininen toppahaalari johon kuuluu tumput ja töppöset. Koko 74 cm ja merkiltään ciraf. Oli meillä esikoisen aikaan vaunukäytössä, uudenveroinen mielestäni. Tämä ei ole kosteuden kestävä kylläkään, mutta en silti taida tuolle tytölle vaaleansinistä pukua laittaa :ashamed: :saint:

Jos jollain on tarvetta niin laita vaikka yv:tä. :attn:
 
Aurinkoista päivää vaan kaikille! :)

Täällä on 6kk neuvolassa jo käyty.. mittaa oli 70,8cm ja painoa 8,8kg. Liikkuvainen ja hyväntuulinen poika kuulemma :) niinkun onkin. ei turhista itke. hymyilee ja naureskelee paljon. äitiinsä tullut ;)

Meillä yöt menee hyvin. yhdet tai kahdet syötöt yöllä. niihin on tottunu nii ei ole raskasta. odotan vaan innolla millon nukkuu yön heräämättä.

Poika liikkuu hyvin :) konttaus asennossa ja karhunkävelyäkin harjotellaan, mutta eteenpäin ei pääse. muutaman konttaus askeleen on ottanu jalalla.. istumaan yrittää lattialla mennä jo ite. mutta kellahtaa siitä sitten lattialle :D

Se on maailman ihaninta herätä aamulla, ku kuulee pojan ähkyilyä ja ääntelyä. ja kun katsoo mitä se siellä omassa sängyssä touhuilee. kun se huomaa että äiti heräs nii johan on iloinen ja naurava ilme :heart: :heart:

Polttaja ja Jannu 6kk
 
Oho, meillä herättiin tänä aamuna 6.45! :eek: :heart: Tyttö yritti tehdä aamua jo viideltä, mutta jollain ihmeen kaupalla sain kuitenkin vielä nukahtamaan. Ei voi uskoo kuinka erilainen olo oli herätessä, vaikka tuota unta tulikin vaan tunnin enemmän kuin normaalisti. =) Unohdin illalla kertoa miehelle suunnitelmista myöhästää nukkumaan käyntiä, ja kun en ollu ite kotona laittamassa tyttöä nukkumaan, niin mies oli laittanut sen ihan normaalisti kahdeksalta. Mut näitä aamuja lisää!!!

Haalariasiaa vielä: matami-mimmin kommentista tuli mieleen, että sillä tosiaan on merkitystä missä päin Suomea asuu. Jos talvet on märkiä, loskaisia, lumettomia, niin tuo vedenpitävyys ja kulutuksen kesto on varmasti tarpeen jo pienenkin haalarissa. Ite nautitaan kuivista ja enimmäkseen lumisista talvista . =)

Ihania kuvia olette lisäilleet! Mervi-elinan rento tapaus kirvoitti kyllä hyvät naurut. :LOL: Ja ikuisuus, tuos sotku on niiiiiin tuttu näky. :LOL: Sormet suuhun joka lusikallisen jälkeen, sit vähän pyyhitään otsaa ja läpsitään reisiä ja pidellään kiinni varpaista ja sitä rataa...

Kengät: no ei mee montaa kuukautta siihenkään kun niitäkin pitää jo alkaa kahella. Tyttö ei vielä haaveile pystyyn nousemista, mut ei siihen kauan mene. Eikääääää!! Vastahan se synty! Miten on mahdollista että aika menee näin nopeesti???????? :'( :'( :'( Esikoisella oli Eccot ensikenkinä. Ovat aika kapeelestiset eli kaikki kapee ja pienijalkasten lasten äidit huom :attn: suosittelen!

Pähkämö, ihan saman havainnon tein kun helteiden jälkeen aloin käydä tytön vaatteita läpi. Vähän kyllä harmitti kun kesän aikana jäi pitämättä iso kasa lähes käyttämättömiä vaatteita. Mä yritän huomenissa päästä koluamaan kirppareita.

Pätkii, pätkii... Taidan lähtee kaffelle...
 
Heipsan!

Täällä molemmat lapset nukkuu :eek: joten äitillä oma hetki kahvin ja koneen ääressä :)

ikuisuus aivan mahtava se luumun syönti kuva :LOL: :LOL: :LOL:

pähkämö ihana,kun toinen silleen nukahti puuron ääreen :heart: olen kuullut,että noinkin voi käydä,mutta ei meillä koskaan kummankaan kanssa.
Meillä kävi myös samoin,että helteiden takia monet ihanat bodyt jäi käyttämättä kun nyt on pieniä :( . Täytys itsekin päästä johkin hyvälle kirppikselle.
Tästä tulikin mieleen,että suositelkaa hyviä lastenvaate kirppiksiä pk-seudulla :attn:

haalareista meillä taitaa olla 3 talvihaalari(2saatua ja sitten neidin vanha) ja mikään niistä ei kosteudenpitävä,mutta enpä usko,että vielä tarviikaan,kun ei vielä niin lumessa tule leikkimään?! en sitten tiedä miten käy..ja kai sitä voi vaikka kurahousut laittaa toppapuvun päälle jos tarvis?
Syyspukua meillä ei vielä ole ja pähkäilenkin mistä sellasen löytäsin?! Kun paljoa ei viittis maksaa.
kenkiä en ole vielä aatellukkaan,mutta täytys kai ruveta aattelemaan :D

päiväunia meillä nukutaan yleensä kolmet ja kaikki kestoltaan 30-60min. Yleensä vaan noin 30min.

Töihin ilmoitin,että hoitovapaalla olen 28.8.2011 saakka,vaikka en kyllä yhtään tiedä miten rahallisesti selvitään..täytyy vissiin ottaa rakennuslainaa sen vertta,että on varaa kotona olla. Kuitenkin kun rupee miettimään mitä kahden lapsen hoitomaksut maksaa sekä mun bussimatkat töihin niin kahden viikon palkka sitten menikin siihen..järkyttävää!!!!!

jaahans pitiköhän vielä muuta kommentoida???
Hmm..noh,lisää kahvia :wave:
 
Joku kyseli noita lempileikkejä. Täytyy kyllä häpeäkseni myöntää, että tulee ihan hirveen harvoin leikittyä mitään tytön kans... :ashamed: Veljensä kanssa kovasti touhuilee ja säätää mukana sen leikeissä. Kuitenkin yks lempileikki tällä hetkellä on tanssiminen. Laitetaan musiikit soimaan, veli jorailee omiaan ja minä tanssitan tyttöä kainaloiden alta, ja sit nauretaan ja kiljutaan.

Tänään tapahtu se mitä olen jo vähän "odottanu". Tyttö oli ryöminy oven taa, kun olin vessassa. Yritin esikoista huudella, että olis tullu siirtämään siskoaan, mutta eipä niitä korvia just sillä hetkellä ollu. Tyttö kai luuli että nyt leikitään jotain tosi kivaa leikkiä, kun äiti huhuilee oven raosta. En uskaltanu yhtään työntää ovea, kun pelkäsin että tytön sormet on oven alla. Onneks sit lopulta vähän siirty, että sain ujutettua jalkani ulos vessasta, ja työnsin jalalla tyttöä rinnasta kauemmas ja pääsin ulos. Onneks tytöllä oli tällä kertaa muutakin päällä kuin vaippa! Paljas iho tuskin ois niin luistanu. Öööööö, miksköhän mä olen tällä viikolla vähän väliä jossain jumissa? Se autoepisodikin... :LOL:
 
aani :LOL: vessan vanki!!

IIhania kuvia!! :) :)
Meillä meni päikkärit reisille. Kävin kaupassa vähän liian myöhään (kun oli se vieras) niin poika sit nukahti takas tullessa autoon. Yritin sit siirtää vaunuihin et lähden kävelyttämään samalla koiraa. Ja jälleen kun koiraa piti komentaa niin poika havahtui ja se niistä unista.. Otin vähän välipalaa ja lähden uudelleen, ilman koiraa.

Ei pysty nyt keskittymään kun poika HUUTAA lattialla PÄÄ PÄÄ PÄÄ!
 
Meillä pojun lempileikkejä on muutamia: Tehdään autoista pinoa ja poika kaataa sen. Sitten on sellainen loru hiiri hiiri puuroa keitti, (pyöritetään omaa sormea lapsen kämmenellä ) kärpänen, kärpänen vettä heitti, (sivellään lapsen kämmenselkää ) missä on lähde, missä on lähde, (juoksutetaan sormia lapsen käsivarrella) TUOLLA! (kutitetaan kainalosta). Sitten on jotakin sylissä tapahtuvia leikkejä, joissa hyppyytetään tai heittäydytään. Ja yksi mistä poju tykkää ihan valtavasti on piiloleikki. Minä menen esim pyyhkeen alle ja kurkkaan ja sanon kukkuu. Jonkinverran ollaan nyt myös piilotettu tavaroita ja kurkattu, että minne se tavara katosi. =)

Mukavaa viikonloppua kaikkille ja laittakaa viestiä, jos haluatte facebook-kaveriksi! :wave:

-mervi-elina ja poju 7 ½ kk
 
Mä poistin sen tytön kuvan, koska se aijaa.com alkoi herjata jotain jostain hyökkäyksestä... Mä en tiedä yhtään mitään näistä tietokonejutuista, mut näin se herjaa, kun yritän kattoo teidän muidenkin laittamia kuvia: This web page at www.aijaa.com has been reported as an attack page and has been blocked based on your security preferences... jne, eikä näytä kuvaa, joten...... Toivottavasti sieltä ei nyt mitään viirusta puske!
 

Yhteistyössä