Helmivauvat 2010

aani Huih, säikäytti varmaan tuollanen kaatuminen. Onneksi ei käynyt pahemmin. Osaan kyllä hyvin kuvitella, kuinka vauhtia ja menoa riittää, kun on useampi lapsi. Pojankin kanssa tuntuu välillä että se ehtii joka paikkaan, vaikka vasta ryömii!

Poika on ottanut melkeinpä tavakseen olla öisin jonku pätkä hereillä! : / Nukkuu ensin esim.5-6h ja sitten itkeskelee, mutta saattaki rauhoittua ja alkaa touhottaa sängyssä. Imetyksen jälkeen on aina ihan silmät pyöreinä, virkeänä. Onkohan tuo yöimetys sitten jo ihan turha..Viime yönäkään en sitten ite osannut enää kolmen jälkeen kunnolla nukkua kun pojan uni oli siitä 7 asti niin levotonta ja osan aikaa oli hereilläkin. Oppiikohan tuo meidän pienokainen koskaan nukkumaan "kunnolla" . Välillä tuntuu, ettei uni tunnu riittävän edes jostain 4 eteenpäin aamuun asti.
 
taas ootte kirjotellu kauheesti.... ja tää vaan tuli tänne taas valittaa...:ashamed:

me oltiin taas eilen illalla päivystyksessä ku poika huus periaatteessa koko viikonlopun ja vasta sunnuntaina tajusin että pippeli on punainen ja turvoksissa ja sieltä tuli vaippaan mätää..maanantain tarkkailin tilannetta ja sit en enää jaksanu katsoo kärsivää lasta....:'(
No lääkärissä selvisi heti syy, johtuu ahtaasta esinahasta joten siellä on pöpö ja se hoidetaan silmätipoilla...lääkäri kirjoitti 3pulloa tippoja sitten ja sanoi että aina ku rupee oireilee/mätää tulemaan niin silmätippoja vaan laittamaan...eipähän tarvii rampata lääkärissä jatkuvasti...

Nyt voi kuitenkin siinä mielessä huokasta jo helpotuksesta kun tietää mikä vaivaa:)

Meillä alkaa olla imetys taakse jäänyttä aikaa, ja poika alkaa pikku hiljaa huolia maitoa pullosta ja nokkamukista...Ja mulla alkaa rinnat paranemaan =)

vaipoistameillä on käytössä pampersin housu ja teippivaipat ( oli tarjouksessa 3pkt 25€ :LOL:) ).... muuten on ollu liberon vaippoja...ja koko 4 siis käytössä, mutta liberon vaipoissa kaikista istuvin olisi 5koko...

Ja meillä vaatteissa on käytössä 74-80cm, tosin osan 74cm oon jo pistäny sivuun tuo 80cm on sopivampi... Tänään kokeilin pojalle toppapukuja ku mulla on niitä kolme mut yksikään ei mahu...ovat kuitenkin kokoa 80...eli ensi talveksi ei ole pukua, tosin onneksi saan varmaan ystävältäni lainaan täksi talveksi pukuja niin ei tarvii ostaa... eli äitiyspakkauksen puku jäi nyt sitten kokonaan käyttämättä...:O Talveksi on varmaan varattava hirveesti vaatetta ku on luvannu kunnon paukkupakkaset...

Missähän vaihteessa noita kenkiä ois hyvä rueta hankkimaan? osaisko joku sanoa...
 
Kengistä Meillä on kengät jo ollut käytössä noin kuukauden päivät. Villasukat ja töppöset kastuu ulkona, ja nyt tyttö jo nousee ulkonakin seisomaan tukea vasten. Minulla on esikoisen kengät tallessa ja niitä olemme käyttäneet. Tosin näyttää että tytöllä on aavistuksen isompi jalka jo nyt joten koot eivät kengissä mene varmaan sopivasti. Täytyy sitten käydä ostamassa tytölle uudet.

Minä ostin keväällä jo talvihaalarin alennusmyynnistä. Ikävä kyllä nyt näyttää, että se ei mahdukaan meille talvella.:kieh: En ostaessani tajunnut että Lassitecon malliltaan pienempi, joten tuo 74cm ei mene kuin maksimissaan alkutalven. Sisävaatteissa meillä on nyt käytössä 74cm.
 
Hurjalta kuulosti syöttötuoli/kvi-episodi, onneksi ei käynyt pahemmin! :) Ei ole naurun asia, mutta tuli ihan meidän päivät mieleen, vauhtia ja vaarallisia tilanteita täälläkin-.

Nappi. Pojalle pikaisia paranemisia, onneksi saitte syyn selville ja lääkkeet :)

Meillä mennään joka toinen yö 9-10h unilla ja joka toinen yö tyttö herää kerran tai kaksi, nukahtaa onneksi takaisin. Mutta katkaisee minun unen. Maitoa ei enää yöllä tarvita.

Jaahas...täytyy mennä erotuomariksi, legon rakennus ei kuulosta sujuvan sovussa.. :D
 
Nappi varmasti helpotti kun saitte vaivalle nimen ja lääkkeet!

Ostin pojalle 74 cm välikausipuvun sekä toppapuvun. Ajattelin ottaa vähän isommat (poika nyt 69cm) ettei jää heti pieneksi ja että vkpukua voi käyttää mahd vielä keväälläkin. No virheen taisin tehdä... En tiedä pitäkö kuitenkin ostaa vielä pienempi joku puku. Nimittäin puvut on jaloista suht ok, mutta poika kun on RIUKU niin hukkuu pukuihin noin muuten. Jotenkin säälittävän näköistä. .. Ja ennenkaikkea ehkä turvallisuuskysymys autossakin kun turvavyöt jää sillei huonosti kun on niin paljon "löysää nahkaa".

Ja poika heräsi TAAS tunnin välein. Ja vain tissi hiljentää. Mikä ihme siinä on????? Kierrehän tästä tulee kun poika tankkaa kaiket yöt. Pikkasen käypi ottamaan päähän.
 
Meilläkin alkoi aamu jo kuuden jälkeen, mutta nykyään nää on ihan tavallisia aamuja. Kaukana on ne aamut, jolloin nukuttiin kahdeksaan asti. |O

nappi hieno juttu, että vaivan syy selvisi ja saitte lääkkeet!

aani varmasti säikäytti tuo episodi, mutta pääasia, että kaikki päättyi hyvin!

Dolly me ollaan käytetty housuvaippoja vaan päivisin. Jotenkin tuntuu, että teippivaipat pitää enemmän pissaa sisällä ja ne saa laitettua niin tiukalle, ettei vaippa varmasti falskaa öisinkään. Kaksia eri vaippoja ollaan jo jonkin aikaa käytetty. Mutta noi housuvaipat on päivällä ihan mielettömän käteviä ja todella paljon helpommat laittaa päälle kuin teippivaipat! Tyttö kun venkoilee ja kääntyilee mahalleen ja touhuaa, niin teippivaipat on päällä aina miten sattuu.

Tyttö pissaa öisin ihan järkyttävät määrät ja vaippa painaa aivan älyttömästi aamuisin. Pitäis ehkä kokeilla, istuuko Liberon 5 koko tytölle ollenkaan, jos saisi öiksi imukykyisemmän vaipan. Noi Liberon neloset tuntuu olen ratkeamassa aamuisin pissalastin alla. Mutta en vaihda vaippaa kuin äärimmäisessä hädässä (=kakka on tullut), ettei tyttö herää valvomaan.

Me ollaan saatu tutuilta Reiman 74cm toppahaalari, mutta en ole vielä edes kokeillut sitä tytön päälle. Eiköhän tuo mahdu tulevan talven, jos ei tyttö jotain todellista kasvupyrähdystä ota. Täytyis varmaan kokeilla meidänkin joku päivä, että istuuko se miten.

Meidän tytöllä on muuten todella pitkä tukka jo ja se meinaa mennä takkuun, vaikka joka päivä sitä harjaan! Nyt pipokautena tukka myös näyttää likaiselta. Pelkkä vesipesu ei tunnu riittävän ja olen sellaista vauvashampoota välillä käyttänyt tytön tukan pesuun. Mutta en vielä halua tytön tukkaa leikata, se on niin mielettömän söpö pitkissä haituvissaan. :D

Mä en ymmärrä, miten tyttö nukkuu niin lyhyitä päiväunia. luulisi väsyttävän, kun koko hereilläoloajan raajat liikkuu ja koko ajan pitää touhota ja tohottaa ja jutella ja tyttö näkee ja kuulee KAIKEN ja tuntuu siltä, että kaikki aistit on jatkuvasti täydellä käytöllä. Kai tyttö kuitenkin saa riittävästi unta, kun hereillä ollessaan jaksaa touhottaa ja on tyytyväinen ja nauravainen, mutta ihmetyttää. Meillä siis päiväunet yleensä max 2*30min. Nyt tyttö kävikin vartti sitten ekoille päikkäreille ja saan juoda aamukahvin rauhassa. Luksusta!

Tänään onkin muskaripäivä ja sen jälkeen saadaan vieraaksi reilun kuukauden ikäinen vauva ja äitinsä. :)
 
Shoppailu on niin uuvuttavaa että poitsukin malttoi nukahtaa päiväunille. =) Taktikoin ja jätin tuplarattaat kotiin, joten poika joutui kävelemään koko reissun. Silmät kyllä sai olla pyllyssäkin, mutta ilman kommelluksia selvittiin ja vain yhdellä pikku kiukkukohtauksella!

Eilisestä syöttiksen kaatumisesta päästin säikähdyksellä, tytön käsi tuntuu olevan ihan kunnossa. Päässä oli vähän aikaa punainen läntti mutta sekin häipyi. Joku kirjoittikin tuolla aiemmin että onneksi lapset on näin joustavia, muuten olisivat jatkuvasti kipsattavana!

matami-mimmi
uskon että teilläkin vilinää riittää + teidän tyttö jo seisoo, joten oma lisänsä kommelluksiin sekin! Meillä kumminkin vielä pysytään lattiatasossa, ja sillon kun hilaa itseään jostain pystyyn, tapahtuu se vielä niin hitaasti että ehdin hätiin.

Mulla on tytölle talveksi veljensä vanhat Kuomat kokoa 21.Sisälle kenkäkävelyharjoitteluihin Eccon ensiaskelkengät myös kokoa 21. Siniset ovat nuo Eccot, mutta saa nyt luvan kelvata neidille. :D Kummatkin kengät on vieläkin kuin suoraan kaupan hyllyltä, joten ei syytä ostaa uusia. Ellei sit jostain syystä käy niin että ovat liian isot tai pienet sitten kun niitä tarvitsee.

Pyörittelin tänään kaupassa aivan ihanaa Lassien pöllökuvioista vauvojen toppahaalaria, suurin koko oli 74cm, mut en kyllä uskaltanu ostaa sitä, oli jotenkin niin nafti! Tyttökin nukkui niin en viittiny herätellä sovittamaan. Leveyttä siinä oli, mutta se olka-haara väli näytti niin lyhyeltä! Ei kellään sattus olemaan tuota haalaria? Ois kiva tietää minkä kokoinen se on päällä? Sitten taas 80cm hyppäs lastenvaatekokoihin, ovat jo ihan erilaisia malliltaankin ja hurjan isoja! Mullakin on pieni pelko että se äp:n haalari ei mahdu koko talvea ja sit jos yrität joskus tammi-helmikuussa ostaa, niin eihän niitä enää saa mistään, tai tammialessa vaan jotain hajakokoja. Onneks tässä on aikaa vielä etsiskellä. :)

Nyt meni yö yhdellä herätyksellä :) Hienoo, jos tämä tytön siirto omaan huoneeseen onnistu näin kivuttomasti.

Tuota kenkäasiaa vielä.
.. Meiän neuvolan fyioterapeutti sanoi, että suositus olisi alkaa käyttämään sisällä ensiaskelkenkiä siinä vaiheessa kun lapsi nousee pystyyn. Ei siis mitenkään jenkkityylisesti kengät aina jalassa :D vaan pieniä jaksoja päivässä. Täällä järjestetään esikoisen saaneille fysioterapeutin luento ja siellä noista kenkäasioistakin sillon puhuttiin.
 
Viimeksi muokattu:
Mä en oo oikein talvihaalaria miettinytkään, oon vaan ajatellut että tuolla äitiyspakkauksen haalarilla mennään niin kauan kun se mahtuu. Olettaisin mahtuvan ainakin alkutalven. Meillä on sisävaatteissa edelleen osa 68cm vaatteista käytössä (esim. Tutan vaatteet kun ovat aika reilua kokoa), osa 74cm. Viime neuvolassa poika oli 68,7cm että ei kovin paljoa kai sitten ole kasvanut. Taitaa kasvaa vain painoa! :D

Poika sitten meinasi aamulla klo.5.20 että nyt ei tarvi enää nukkua! Nousi vaan seisomaan pinnasängyn reunaa vasten. Mutta minähän meinasin että nyt ei vielä nousta, ja siitä seurasi sellainen 20 minuutin tahtojen taistelu! Sitten poika rauhoittui ja ajattelin että jee, saa hetken vielä nukkua. Mutta eiköhän tämä pikkumies noussut sieltä uudestaan seisomaan. Ajattelin jo, että noustaan sitten kunhan hetken vielä makoillaan. Sitten poika yhtäkkiä nukahti ja nukkuikin puoli 8 asti. Tunti kuitenkin oltiin välillä hereillä. Toivottavasti ei joka yö/aamu ala olla tällaista!

Mutta poika vetäisikin sitten hurjat päikkärit, melkein 3h!!! :D Kerran heräsi itkemään mutta kun käänsin mahalleen, jatkoi unia. On nukkunut tuollaisia päikkäreitä viimeks pikkuvauvana!

Pojalle kun on tullut ylhäälle hammas (ja viereen tulossa toinen kohta), oon joka ilta vähän jännittänyt, että nytkö alkaa ne itkuiset yöt. Vielä ollaan kuitenkin nukuttu kohtalaisen hyvin. Viimeksi kun tuli hampaita, poika heräili 20-30 minuutin välein itkemään.
 
Ostin pojalle jo kengät, Tutta-merkkiset. Eihän tuo vielä kävelekkään, mutta on varmasti lämpimämmät ulkona, kuin pelkkä villasukka =) Noiden kenkien koko on 20, joten talvella mahtuu myös villasukka!

Kiitos vaippavinkeistä! Meillä on tosiaan ollut käytössä vain noita teippivaippoja, mutta mielessä on ollut jo pitkään noiden housuvaippojen osto, teippivaippojen päälle saaminen kun on jo aika taiteiden laji :whistle: Ja nyt tais Cittarissa olla aika hyvä tarjous vaipoista ;)

Kerroinkin täällä jo meidän alkuviikon hirveästä yöstä. No seuraavan yön poika nukkui 20-9.15, kahdella herätyksellä! Ja viime yönäkin heräsi vain kerran, 05 jotain! Toivottavasti saatais nyt hyvät yöt takaisin =) Jaksamisia kaikille jotka painivat huonojen öiden kanssa :hug:

Nyt kun on muutenkin taloudellisesti tiukkaa, niin eiköhän mulla auto hajonnut :kieh: Toissapäivänä olin pojan kanssa tulossa kotio, ni auto jätti mut ensin keskelle ruuhkaista liikenneympyrää, sen jälkeen liikennevaloihin ja lopuksi vielä risteykseen :mad: Sitten ei enää meikäläisen huumori riittänyt vaan soitin miehen apuun! Auto saatiin, kun saatiinkin ajettua kotiin, mutta ei mitään hajua mikä siinä mahtaa olla vikana :( Täähän tästä nyt puuttuki. Nyt ollaan pojan kanssa sitten ilman autoa, joka tarkoittaa sitä ettei päästä liikkumaan täältä mihinkään.. jee jee!

Nii, että vali vali taas :D Nyt laittaan poikaa unille!

Ainiin, poika täytti eilen 8kk :heart:
 
Meillä käytössä reiman fleecehaalari, kun vaunuissa (koko 74). Ryömintään ulkona Jonathanin välikausihaalari (koko 80). Käsissä ja jaloissa sellaiset liukkaasta kankaasta tehdyt tumput ja töppöset. Pitävät myös vettä. Sisällä karvaa. Kirpparilta löysin myös talvihaalarin joka kokoa 92, eli tosi iso, mutta on ulkomainen. Joten ajattelin, että suomen koossa varmaankin joku 86. Eli lopputalvesta voisi olla ihan ok. En kyllä ole vielä koittanut. Maksoi vain 2e ja todella hyvässä kunnossa. Jos liian iso, niin ei nyt niin hirveästi tullut tappiota. =) Minkäs kokoinen se äitiyspakkauksessa tullut toppapuku onkaan?

Yhdet kengät olen ostanut, mutta ne kun oli helppo potkia jaloista, niin eivät pysyneet kuin minuutin korkeintaan. Eli nyt ovat vain koristeena :whistle: Aani, kiitos tuosta infosta kenkien suhteen. Täytyykin käydä piakkoin ostamassa, kun sängyssä jo noustaan pystyyn ja muuallakin kovasti yritellään.

Nyt kun talvi ja kylmät tulossa, niin mitä käytätte rattaissa vauvan alla? Itsellä ei mitään missä olisi nuo reiät valmiina turvavaljaita varten. Eli ainoastaan jalkojen alle saan tällä hetkellä jotakin lämmintä filttiä.

Neidillä aivan ehdoton suosikki omenasose (itse tehty). Mistä ruoasta teidän vauvanne pitävät eniten?

Kävimme allergialääkärillä maanantaina ja koska vehnä ei sopinut, sanoi ettei kannata vielä koittaa ohraa tai ruistakaan. Muilla kokemuksia?
 
Viimeksi muokattu:
Sarina Minä en ole vielä käyttänyt mitään rattaissa, muuta kuin jalkapussia ja sadesuojaa tuulta pitämässä. Meillä ei ole lämpöpussia jostaisi vyöt läpi, en ostakaan ellei edullisesti tule kirpputorilla vastaan. Mutta esikoisella käytin lampaantaljaa ( joka on minun vanha <3 ) vaunun pohjalla, se on lämmin ja vyöt saa "survottua" kiinni. :)
Jos omistaisin ompelukoneen, tekisin tytön vanhasta sijauspatjasta ( jota ei ole juurikaan käytetty ) ns. patjan ratasosan pohjalle ja reiät vöille. Mutta kun en omista ompelukonetta ja olen muutenkin ompeluasioissa hieman peukalo keskellä kämmentä, tämäkin projekti vain on suunnittelu asteella :D
 
Dolly:hug: Mä niin tiedän tuon tunteen kun jää autolla jonnee :headwall::kieh: Isännän yksi auto oli sellainen että se sammui kesken ajon noin vain. Oli vähintääkin mielenkiintoista ajella sillä. Kurja vain ettette pääse liikkumaan ilman autoa, te asuitte syrjässä?
 
Dolly symppaukset täältä! Toivottavasti saatte pian auton kuntoon! Oma menopelini on vielä toiminut uskollisesti, mutta olisin niin jalaton ilman autoa!! Terveisiä peräkyliltä. :wave: ;)

Mulla oli tänään hammaslääkäri, mies pitää tän to ja pe pekkasia, ja kävi aamulla lasten kanssa kerhossa. Itellä oli pari tuntia itsenäistä aikaa siinä ennen lääkäriä, ja oli niin outoa olla yksin hiljaisessa talossa, että vaeltelin vaan levottomana huoneesta toiseen. :rolleyes: Että näin loistavasti täällä osataan nauttia omasta ajasta! Hmphprkl.

Minä oon pitäny makuupussia vaunuissa. Valjaita en ole pitäny nukkuessa tytöllä, koska on siellä makuupussissa jotenkin niin "jumissa" ettei pääse pyörähtämään tai nousemaan ylös ja tippumaan. Meillä on niin iso se vaunun kantokoppa, että tyttö mahtuis vielä siihenkin, mut se on vähän hankala, kun pitäs ottaa aina pois sillon kun selkänojan nostaa pystyyn. Lampaantaljan minäkin otan käyttöön kunhan kelit kunnolla kylmenee.

Ikuisuus: täällä on kyl toinen samanlainen "tohottaja". Tuo oli osuvasti sanottu että kaikki aistit jatkuvasti täydellä käytöllä. Meillä nukutaan vaihtelevasti noita päiväunia. Nyt on taas hyvä jakso menossa. Ihan mielenkiinnolla odotan tulevaisuutta ja sitä millainen parivaljakko noista lapsista muodostuukaan, esikoinen kun on todella vilkas ja ei tyttökään paljon jälkeen jää. Harmaannun varmaan jo nelikymppisenä...:whistle:
 
Moikka!

Lähipäivien tärkein etappi on ollut se, että tyttö oppi vilkuttamaan! :heart: Vielä toi vilkutus on aika asiayhteyteen liittymätöntä, vilkuttaa aina kun muistaa, mutta ihanaa! :D

Tänä aamuna olin suihkussa ja tyttö peuhas lelujen kanssa kylppärin lattialla. Yhtäkkiä tyttö oli vaipassa, sukissa ja yökkärissä mun vieressä siinä suihkun alla ja hihkui innoissaan. Suihkuteltiin sit pitkä tovi yhdessä, tästä lähtien tyttö saa olla alasta kylppärin lattialla, kun käyn suihkussa. Tyttö RAKASTAA nykyään vettä ja tuntuu ihan hassulta, että silloin ihan pienenä ekat kuukaudet meni siinä, että tyttö karjui kuin syötävä aina kylpiessä.

sarina kyseli lasten lempiruuista. Meidän tytön lempiruoka taitaa olla kaurapuuro luumusoseen kanssa. Se menee aina hyvällä ruokahalulla. Lempiruokia ovat myös kaikki itsetehdyt liha- ja kasvissoseet, että ainoastaan noi hedelmäsoseet on sellaisia, mitkä ei vaikuta lempiruuilta. :D

Dolly voi harmillista tuon auton kanssa! Toivottavasti ei ole mikään kallis vika!

Mä en ole edes ajatellut, että rattaiden pohjalle laitetaan, kun ilmat kylmenee. Tonnehan on tosi hankalaa laittaa mitään, että saa vielä valjaa kiinni. Tekis mieli ostaa sellanen lämpöpussi, missä on valmiina ne hihnojen aukot, mutta ne maksaa aika paljon, ja on kuitenkin hyvä haalari talveksi. Täytyy miettiä asiaa.

Tytöllä on ulkoillessa rattaissa fleecehaalari jonka lahkeiden- ja hihansuut on käännetty "tumpuiksi" ja "tossuiksi". Rattaiden päällä oon pitänyt ihan sitä vaunupeittoa.

Äääää tyttö narskutteli viime yönä hampaitaan! Ylähammas puhkes vähän aikaa sitten ja nyt sitten unissaan niitä narskutteli alahampaita vasten. Kauhean kuuloista.
 
Hyi kamala *vilunväristyksiä* mä muistan kun esikoinen narskutteli hampaitaan, just tossa samassa vaiheessa kun oli vasta etuhampaat ylhäällä ja alhaalla! Yyyyyyyyyh!

Täällä muuten kans "vilkutetaan". Yleensä nostaa käden ylös ja kattoo tosi keskittyneenä kun vilkutetaan ja sanotaan heihei, ja vilkutus tulee sitten joskus perässä kun tilanne on jo ohi, välillä kahdella kädellä yhtä aikaa :LOL:

Ja vielä että täälläkin on päästy kylpemiskammosta eroon! Viimeks joskus viime keväänä pidetty tyttöö ammeessa, koska sai siitä aina kamalan paniikki kohtauksen. Nyt on sit alettu istuttaa pienessä pesuvadissa ja siinä roiskii ihan onnessaan. Muistan että veljellään oli aikanaan ihan sama juttu.

Lempiruokia on varmaankin kaikki makee. :rolleyes: Sillon kun syö, niin syö kyl ihan mitä vaan, mitään ei oo vielä sylkeny pois, mut kaikki marjat ja hedelmät ja vauvajugurtit saa tytön silmät pyörimään päässä ja syöttötuolin laukkaamaan. :LOL:

Syömistilanteisiin liittyen, tyttö on alkanu myös pudotella esineitä pöydässä (esim lusikkaa). Pudottaa siis ihan tarkoituksella ja kattoo perään, että sinne meni. Sitten kamalaa älämölöä, jos en heti hänelle nosta sitä takasin käteen. Ja minähän nostan... :rolleyes:
 
aani me kans kylvetetään tyttöä nykyään pienessä pesuvadissa. Tyttö kyllä tykkää olla tavallisessakin ammeessa, mutta tossa vadissa pystyy olemaan paremmin ilman tukea. Pitää laidoista kiinni ja tasapaino on nykyään kyllä hyvä ilman laidoista kiinni pitämistäkin! Meilläkin roiskitaan vettä niin, että ammeesta on puolet vesistä pitkin kylppäriä (ja äidin vaatteita) ennen kuin kylpy on ohi.

Ja meillä kans on jo jonkin aikaa pudoteltu esineitä ruokapöydässä ja muutenkin. Joskus kesällä alkoi se leikki, että tyttö pudottaa lelun ja sitten mun täytyy se nostaa. Tyttö on ihan riemuissaan ja nykyään haluais leikkiä sitä mun makuun vähän turhan usein.

Niin ja tosta pudottelusta aiheutui pienimuotoinen vaaratilannekin yks päivä. Nimittäin tyttö oli pudottanut nokkamukin lattialle ja mä liukastuin siihen. Kaaduin maahan suoraan takapuolelleni ja tuntui kuin ois häntäluu murtunut. Löin myös pääni mikroaaltouuniin ja kädessä ollut lasilautanen, jossa tytön ruuat oli, putosi lattialle. En muista, kerroinko tän täällä jo, mutta maanantaina tapahtui tollasta. Tyttö tuijotteli syöttötuolista hätääntyneenä, että mitäs nyt tapahtui. Täytyy ruveta katsomaan eteensä!
 
ikuisuus Meilläkin poika narskuttelee hampaitaan, ja se ääni on kyllä aika kamala! :D Tekee tuota kyllä toistaiseksi vaan hereillä ollessaan. En tiedä liittyykö hampaiden tuloon, mutta on alkanut pitää ääntä, joka kuulostaa siltä niinkuin naksuttelisi kieltään. Samaten kieli on jatkuvasti ihan hassusti suussa, niin että saa välillä naureskella pojan ilmeille! :) Tuommoisia hassuja kielijuttuja poika teki silloinkin kun tuli alahampaat.

Pojan lempiruokia ovat ainakin kaikki hedelmä- ja marjasoseet. Ei oo vielä semmoista sosetta tullut eteen, joka ei olisi maistunut. Kaurapuuro on myös herkkua, vaikka välillä aamuisin sen syöminen on tökkinytkin. Annoin hiljattain vasta pojalle ekaa kertaa kala(lohi)sosetta, ja se maistui tosi hyvin.

sarina Se äitiyspakkauksen toppapuku on muistaakseni 80cm.

Just pääsin eilen kehumasta kuinka poika vetäisi pitkät päikkärit..tänään unet sitten olleet 30min (tai ois nukkunut enemmänkin, mutta herätin että ehdittiin muskariin) ja 45min. Piti laittaa vielä äsken unille kun oli niin väsähtänyt kun koko ajan pitää touhottaa!

Viime yönäkin piti harjoitella seisomaan nousemista keskellä yötä. Valvottiinkin sitte taas tunnin verran..|O Poika ei hereillä ollessaankaan malta paljoa enää olla vaaka-asennossa, vaan nousee koko ajan jotain vasten seisomaan. Muksahduksia sattuu melkein joka päivä, kun aina ei ehdi hätiin. Paljoa ei enää uskalla jättää pojua yksikseen, otan välillä vessaankin mukaan...en tiedä oonko liian varovainen..tänään on testattu sohva, sohvapöytä, syöttötuoli, keittiönpöydän tuoli, uuni ja keittiön laatikot. Kaikkia vasten on niin mahdottoman hauska nousta seisomaan! :D
 
Hei!

Ikuisuus hui! Lankesit tytön virittämään ansaan.. Onneksi ei käynyt pahemmin!
Dolly autokamppailusi kuulosti just mun painajaiselta!!

Oltiin "kylillä" tänään. Kirpparilla ja kaupassa. Poika kun näki "lajitovereitaan" (vauvoja) oli niin innoissaan että heti otin selvää paikallisista kerhoista jotta päästäis tapaamaan lisää lapsia. Onneksi täällä tuppukylässä on kuin onkin perhekerho! Perjantaisin kokoontuu, eli huomenna olis heti eka kerta.

Nyt löytyi korvike joka kelpaa pojalle, Sempersin korvike. Ihanaa!!! Tosin en ole vielä tsekannut että mitähän kiinalaista se on... Eilen sitä vähän maistoi, ja tänään joi jo muutaman kymmenen milliä. Tuttelia ja Nannia vain nyrpistäen maistanut. Muutenkin ruoka, ja varsinkin iltapuuro maistunut hyvin eilen ja tänään. Viimeyö menikin vaihteeksi hyvin. Huvitti kun nytkin oli pojalla niin maha täynnä että yökkärin nepparit rakoili...:) Että ei pitäisi ainakaan nälän ihan heti yllättää!

Nyt itsekin iltapalalle ja nukkumaan! |O

Niin, ja olisko se lempiruoka maissia. Näin ainakin kuvittelen. Sitä kun laittaa sekaan mihin vaan, niin kyllä maistuu. Ainoa, mitä poika ei suostunut syömään oli kala.. Possunlihaa en ole edes vielä tarjonnut.

Lopuksi vielä omaa (.) ei kuulu menkkoja vaikka jo kp 36. Ja kaksi negaa tehtynä, että ei tässä ilonaihetta ole.
 
Viimeksi muokattu:
Pähkämö
Kylvettämisestä ja suihkuttelusta. Meillä poju oikeastaan oppi vasta kesähelteillä nauttimaan kylvyistä. Ehkäpä asiaan myös liittyy se, että oppi tuolloin istumaan itse ammeessa. Nykyään koko kylppäri lainehtii, kun toinen läiskyttelee vettä ammeessa :D

Kylpyä hauskempaa (ja helpompaa) on suihkuttelu. Poika istuu kylppärin lattialla ja hekottaa ja kikattelee, kun käsisuihkulla laskee massun päälle vettä. Ja tykkää myös itse leikkiä sillä käsisuihkulla ja samalla tulee sitten kylppäri pestyä kattoa myöten... :whistle:

Joku ihasteli tyttönsä ihania pitkiä hiuksia. Meillä ei ole hiustenpesuun liittyviä ongelmia - mahtaako tälle kasvaa hiukset ennen ekaluokalle menoa... ;)

Jahas, tänään näemmä harjoitellaan seisomasta alas laskeutumista. Yöllä hoksannut, että hei, ne polvethan taipuu!

Tästä tulee pitkä sepustus, mutta yksi juttu vielä!
Meillähän nuo yöt menivät siihen, että poika alkoi heräillä parin kolmen tunnin välein. Tuolloin päätin lopettaa yösyötöt ja aloittaa tassuttelun. Pari yötä meni tassutellen hyvin, mutta sitten yöheräilyistä nukahtaminen meni ihan mahdottomaksi ja kesti kauan. Sitten tämä huono äiti keksi antaa pojalleen päivisin enemmän ruokaa ja yöunet parani hetkessä :ashamed:
Päivällisellä syö nyt sellaisen ison pilttipurkillisen verran liha-/kala-/tms. sosetta ja yöt nukkuu heräämättä tai yhdellä herätyksellä. Mutta nälässä on raukka siis joutunut olemaan... :ashamed:
 
Huomenta!

Nyt meni yö aika nappiin. Puolenyön aikaan syöttö, jonka jälkeen mietin että olikohan poika edes itkenyt vai olinko vain kopannut pois sängystään..... Viiden aikaan aloitteli itkua, mutta tassuttelemalla sain nukahtamaan. Tosin kesti kauan, mutta itkuksi ei mennyt. Äsken aamupuuro maistui hyvin ja päälle paljon tissiä, että nyt hyvä lähteä kerhoilemaan.

Ai niin, päästiin eilen paikalliseen sanomalehteen oikein kuvan kera! Kirppiskassajonosta toimittaja kaappasi ja kyseli mielipidettäni kuntalisään, jota MAHDOLLISESTI alkaisi saada, JOPA 200€. Ja sitä kyseli vaikuttaisiko tuo töihin paluuseeni, johon vastasin että ei. Mutta tarkemmin ajateltuani, jos tuon kotihoidontuen ja kuntalisän lisäksi saisi jotain kotihommaa (kuuma puhelinlinja...:D )niin voisi JOTENKIN pärjäta, ainakin kriittiset pari-kolme kuukautta pidempään kotona. Tuhat euroa olisi pakko saada käteen kuussa, ehdoton minimi jolla saisi lainat ja sähkön maksettua, eipä kyllä muuta.
 
Viimeksi muokattu:
Moi!

Tehillalla mennyt yö todella hyvin, kauhun tasapainon säilymiseksi meidän yö meni aivan kammottavasti. Tyttö heräili 1,5h välein itkemään ja rauhoittui ainoastaan siihen, että sai tuttipullon suuhunsa. Ei edes syönyt mitään, lutkutti vaan sitä tuttiosaa ja nukahti. Toivottavasti tyttö ei tässä iässä ole tehnyt mitään uniassosiaatiota tuohon tuttipulloon. Tosi ärsyttävää, mikään muu ei kelvannut eikä auttanut. Kaiken hyvän lisäksi tyttö osoittaa sellaisia merkkejä, ettei miehen syli aina kelpaisi. Tyttö nukkui just päiväunet ja vaikuttaa onneksi vähän tyytyväisemmältä, kun aamu oli yhtä kitinää.

Niin ja meidät on saavuttanut taas yksi flunssa! Tyttö on ihan tukkoinen ja niiskuttaa nenäänsä. Plääh, me ollaan ihan koko ajan kipeitä.

Niin ja piti onnitella tehillaa ja etenkin poikaansa, että pääsi jo lehteen! :D Nuori julkkis!

Pähkämö mä puhuin niistä hiuksista, tai lähinnä niihin liittyvistä pesuongelmista, kun tukka näyttää nyt pipokaudella todella rasvaiselta.

Viime yönä tyttö taas narskutteli hampaita, se on kyllä kylmäävän kuuloista! "Kiva", että muidenkin lapset tekee näin. Kai se jossain vaiheessa loppuu?

Mutta nyt "aamu"kahville!
 
Tytöllä on kuumetta ja kauhea flunssa ja yskä. Huomenna jää ekan kerran vauvauinti väliin, harmillista, kun se on ollut melkeinpä viikon kohokohta.

Tyttö nukahti oikeastaan ihan nätisti yöunille, toivottavasti tänä yönä nukutaan pidempiä kuin tunnin pätkiä. Toinen on niiiiin reppana kipeänä, että tekis vaan mieli jättää nukkuva tyttö syliin ja tuijotella sitä tunti tolkulla.
 
ikuisuuden tytölle paranemisia ja muillekin sairasteleville :hug:
Meillä nyt vaihteeks vihdoin ollaan terveitä *koputtaa puuta* tosin pojalla vielä päivän verran antibioottia jäljellä,että ans kattoo miten käy kun kuuri loppuu.

Meidän uudet taidot on polvilleen nousu lelukoria jne. vasten ja itse istumaan nouseminen :heart:
Ja sunnuntainahan elias täyttää jo 8kk :O mihin aika katoaa?? niiiiiisk!! meidän viimeinen vauva ei enää kohta ole vauva!!!
 

Yhteistyössä