Hoidot Kysillä

Peppi voi ei! ihan kamalaa! :hug: jospa nyt kuitenkin ne kolme follia malttais olla puhkeamatta ennen keskiviikkoa! ovat kuitenkin sen verran isoja, että jos ne kerkeis punktioida, niin niissä vois ihan hyvin olla solut sisällä! pidän peukkuja, että pääsisitte punktioon asti!

jäi muuten vähän epäselväksi itselle, että pitääkö tuota orgalutrania nyt pistää joka ilta se tietty annos, vai yhtenä iltana? sattui olemaan sellainen ultraava lääkäri, jolle toi orgalutran oli täysin uusi lääke, eikä mitään tietoa sen menetelmistä. soittihan se tietenkin kysille ja kysyi miten menetellään, vaan silti jäi vähän epäselväksi.. huomenna ois tarkoitus pistää eka piikki.
 
Heippa siskot! Ihmeiden aika ei oo ohi ja teijän peukutukset ja muut ihan konkreettisesti tais tällä kertaa auttaa!! Nimittäin: punktiossa saatiin 16 solua!! Ei tätä meinaa todeksi uskoa, kun 0-1 mentiin hakemaan ja meinattiin koko hoito keskeyttääkin jo. Hoitajalta ihan ihmeissään kysyin, että "montako!!" ku se käsillä tuli näyttään, nyt tosiaanki ollaan onnelllisia :heart:

Arcatha Paljo onnea naimisiinmenon johdosta :flower:

peppi Meille hoitaja sanoi, että se on ihan lääkäristä kiinni, että montako hoitoa ne antaa...kannattaa pitää meteliä asiasta, kuulemma äänekkäimmät porskuttaa parhaiten eteenpäin :whistle: Ja piän täällä peukkuja sinne, hirveesti tsemppiä ja onnea matkaan :heart:

Inkku83 Onnea naimisiinmenon johdosta sinne myös:flower:

Siniviuhka
Vau mitä ultrakuulumisia! Onnea ja tsemppiä :heart: Viime kerralla minä ainaki pistin sitä orgalutrania muutamina päivinä...se pitää ne pallerot paikoillaan, toimii siis vähän samoin kuin synarela.

Täällä siis ehkä siirto keskiviikkona, ihan epätodellinen olo. Kiitos teille =)
 
Aidan siis mitä ihmettä!? :O aivan mahtava saalis teillä ja siihen nähden, ettei tosiaan pitänyt olla tulossakaan kuin pari follia.. =) on se ihmisen kroppa kyllä kummallinen kapine, ei voi muuta sanoa! nyt vaan toivotaan kovasti, että saatte kyytiläisen keskiviikkona ja pakkaseen huuruneniä kaiken varalle! tsemppiä! :heart:
 
Viimeksi muokattu:
Aidan ihmeiden aika ei ole ohi :heart: Aivan uskomattoman hienoa:hug:!! Toivottavasti mahdollisimman moni hedelmöittyy, pääsette siirtoon ja saatte vielä pakkaseenki!

Sinikka empä osaa vastata tohon Orgalutran kyssäriin..: /

Täällä myös peppikselle peukut pystyssä!
 
Aidan Hirmusti täältä tsempitystä että mahdollisimman moni soluista hedelmöittyy!!=)

HalleB kiva et mennään ihan samoissa niin voidaan tosiaan jännätä yhdessä, minkälaisella kaavalla teillä on hoito?

(.) Viime yön kärvistelin taas supistusten kourissa, nyt on kyllä soitettava kysille.
Aamulla välähti myös mieleen kun nämä samat supistelut on ollut myös jokaisen hoidon loppupäässä että voisiko jollain hoidossa käytetyllä lääkeaineella olla yhteistekijää näiden pillereiden lääkeaineen kanssa ja löytyi yksi nimittäin Keltarauhashormooni. aina kun olen aloittanut luget niin alkaa myös supistukset. Tästä täytyy ottaa selvää jos olen vaikka yliherkkä keltarauhashormoonille.

-Inkku
 
Täällä itketään onnenkyyneleitä, nimittäin kuulin just, että 9 on hedelmöittynyt! :) (16 munasolusta 5 oli ollu raakoja.) Oli kyllä tuskaset tunnit ootella puhelua. Meidän toiveesta huomenna siirretään sitten kaks kyytiläistä matkaan. Ollaan nyt kyllä ihan käsittämättömän onnellisia, ei tätä voi ees sanoin kuvailla :)

Siniviuhka Kiitos paljon, loistavia uutisia kyllä saatiinki :hug:

HalleB Näinhän siinä kävikin, kiitos tosi paljo :hug:

Inkku83 Kiitos :hug: Soita ihmeessä Kysille, ei kyllä kivalta kuulosta :O

Niin sitä vaan suosta noustiin ihmisten ilmoille, rakastan elämää tällä hetkellä yli kaiken :heart:
 
VOI AIDAN,IHAN HUIPPU UUTISIA!!!NIIN SE VAAN ELÄMÄ OSAA YLLÄTTÄÄ=)
Nyt hurjat peukutukset huomisille kyytiläisille et tarttuvat lujasti kiinni:heart:

Peppis iso:hug: sinulle!!!

Inkku kannattaa kyl kysästä tosta supistelusta,ettei se vaan oo huono merkki hoidoissa: / ja onnea naimisiin menon johdosta:flower:

Nyt mä poistun netti pimentoon(huomenna tosin vasta),mut toivottavasti saan lukea hurjasti hyviä uutisia kun reilu viikon päästä palaan kotiin:p

Kaikille onnea ja jaksamista taas jokaiseen vaiheeseen,itse odottelen jo seuraavia menkkoja,joihin tosin vielä pari viikkoa aikaa ja sit katseet kohti pakkasukkoja=)
 
Hei vaan taas..

Aidan luin viestejäsi hieman taaksepäin enkä voi kuin todeta, että ihania juttuja sinulle on nyt tapahtunut. Toivottavasti onni suosii ja planeetat ovat oikeilla kohdilla, kun siirto tehdään :) Hirveästi tsemppiä ja voimia ja tsemppiä sinulle.

Arcatha onnittelut naimisiinmenon johdosta :)

Inkun supistelut kuulostavat ikäviltä... toivottavasti syy selviää ja pääset vaivasta eroon.

barbapörrö13 kiva kun joku on muistanut. Olin ensin tauolla koko vauvaprojektista, mutta sitten toisen inssin myötä aktivoiduin taas. Nyt lauantaina 1,5vk myöhässä alkaneet menkat tipauttivat maanpinnalle(inssi ei onnistunut) ja tässä sitä ollaan.

ON. Tänään oli se ensimmäinen käynti IVF/icsi asioissa tuolla KYSissä. Ensitöikseen lääkäri kertoi, että meille on varattu aika punktioon vk 7 ensivuonna. Ihan hyvillä mielin olen asiasta, koska tuntuu että tarvitsen aikaa asian sulatteluun. Ja samoten tuohon läskin sulatteluun :p

Tässä väliajalla, odotellessa syön clomifenia ja yritellään sitten ihan kotikonsteilla. Olishan se mukava juttu, jos sattuis nappaamaan ennen hoitojen alkua.

Sellasta tällä kertaa. Luultavasti en tässä ketjussa vielä kovin aktiivisena ole, kun on tuota "luomuyritystä" clomien kanssa tämä loppuvuosi. Mutta kunhan hoidot starttaavat, niin vertaistuki on varmasti se paras tuki. Juuri nyt en oikein osaa kommentoida mitään mihinkään, kun omia kokemuksia ei ole.

Jokatapauksessa toivotan kovasti onnea kaikille projekteihinne. Tulkoot ne toivotut tulokset sieltä joka ainoalle!
 
Kiitos kaikille! Olette ihania.
Kirveen olen heittänyt jo eilen kaivoon ja itkua on riittänyt paljon. Veljeni perheeseen syntyi tänään vauva. Olen onnellinen heidän puolestaan mutta..tiedättehän... sitä vain miettii että jos hoidot loppuu ja kaikki menee penkin alle. En odota huomiselta yhtään mitään. Tai odotan että saamme uudet hoitoajat.
Aidan Onnea, todella hieno saalis! Monenko aikaan sinulla on siirto? Me hengaillaan kysille aamusta heti. Uskon että saatte tulosta aikaiseksi! <3
 
peppi Iltapäivällä :) Kiitos paljo, toivon silti kovasti, että te saatte tänään hyviä uutisia :heart:

iloksi Kiitos paljo =) Tsemppiä ja onnea teille myös, eihän sitä koskaan tiiä, vaikka se luomuylläriki yllättäs :wave:

barba Kiitos =) Ihanaa lomaa!! :wave: :heart:
 
Kysillä käyty, kiitos tsempeistä kaikille ihanille! Aamulla lähdin hyvin tasaisissa tunnelmissa kohti kyssiä. Tehtiin ultraus ja mollukat oli kuin olikin paikoillaan vielä, äkkiä pois ennen kuin ne räjähtää. Joten saatiin ne kolme taas ja kaikissa solu sisällä. Huomista puhelua odotellessa. Tänään alkoi minunkin risupesään paistaa aurinko. Kyselin montako laitetaan jos vaikka kaksi kypsyy, yhden kannalla olivat mutta katsotaan huomenna tilanne uudestaan. Nyt munasarja vasemmalta puolen tooosi kipee ja pää vielä pökkyrällä lääkkeistä mutta mieli on hyvä! Joten tänään heiluu se siivousmoppi sitten lattialla tän kunniaksi.
Kiitos vielä teille ihanaiset! Ilman teitä en jaksaisi tätä rumbaa! Haleja kaikille!
 
Peppi hienoa, että kuitenkin 3 solua saitte! pidän peukut pystyssä, että saisitte huomenna siirrettävää!

meillä oli silloin se 3 solua ja saatiin yks kyytiläinen mukaan, nii että onhan tuossa mahdollisuus teilläkin. :) siirtäisivät vaan sen kaks kyytiläistä, jos mahdollista. oispahan suurempi mahdollisuus onnistumiseen. minun mielestä tuommoiset asiat pitäis kyllä ottaa huomioon varsinkin, jos ei pakkasessa ole mitään..

on: tänään on tuo alavatsa tuntunu toooosi pinkeälle. käveleminen on aika inhaa kun pistelee ja kipristää munasarjojen lähettyville. pistin eilen sitä orgalutrania ja voi hitto mikä reaktio siitä tuli! lähes 10cm halkaisijaltaan oleva punainen läntti pistokohdan ympärille ja se kutisi varmaan puol tuntia koko aika. :x ei vissiin ihan täysin ole sopiva lääke mulle se..
 
Siniviuhka Niin, kyllähän me toivottas että joku kerta tulis enemmänkin kun tuo kolme. Ekassakin oli kolme ja yksi laitettiin muut meni roskiin. :( Joten toivottavasti nyt ainakin ne kaks sit selviytys. Enää se yks hoitokerta tän jälkeen jälellä. :(
Minulla ei orgalutran tehny mitään. Toivottavasti ei ole pahasta kun jäljen jättää.
 
Ihanaa Peppi! Mä uskoin tuohon! Nyt toivotaan, että ne kolme jaksaa siellä ja kaks saisitte siirrettäväksi. Haleja myös sinne ja pikaista paranemista :heart:

Siniviuhka Hui mikä reaktio tullu! Mulla se lääke sillon tuntu inhasti ja hetken kutis, mutta ei mitään tuommosta. Tsemppiä! :heart:

on: Kysiltä kotiuduttu kahen pikku murusen kans :heart: Olin vähä Ö Aapisen laialla, ku siellä kävin. Ajat oli AIKASESSA ja murusten laitto oli pikkujuttu, vaikka mun kohtu tekee jonku jyrkän mutkan. Nyt sitte kaks viikkoa elellään hissukseen. Kaks kaunista nelisolusta köllii nyt masussa siis :heart: On kyllä jotenki hassun onnellinen olo, ku en ees uskonu että siirtoon päästäs. Kaikille tsemppiä!

Muoks. Unohin vielä, että saatiin 5 pakkaseen, eli mulla ainaki Menopour toimi paljo paremmin ku Puregon, jos niin voi ajatella.

Aidan ja pikkumurut, pp0 (?) :heart:
 
Viimeksi muokattu:
moneltakos Pepillä on siirtoaika?

Aidanille peukutuksia ja hermoja piinailuun! :) :heart:

tää lähteekin aamulla klo.6.25 kohti Kysiä ultraan.. vähän keljuttaa kun pitää tunti odotella siellä, kun linkkurivuorot kulkee niin typerästi. seuraava linkkuri ois kuopiossa kymmentä vaille 9, mutten halua ottaa sitä riskiä, että myöhästyn ultrasta, kun se on varattu klo 9...oon vielä täältä "toespuel jokkee", nii sitähän ei tiiä vaikka sen siltaremontin takia myöhästyis..[=)
 
Viimeksi muokattu:
Inkku mä täs odottelen et menkat alkaa, ni alotan ne Femodenit eli lyhyt kaava meilläkin :) Mua vaan mietityttää kerkeenkö mä syödä tarpeeks kauan noita pillereitä? Mulle on aiheuttanu Terolut, Lugesteron ja kaikki maholliset e-pillerit vaikka minkälaisia oireta, joten kannattaa kysyä lekurilta voisiko se supistelu johtua siitä!

Aidan voi, että mä oon onnellinen sun puolesta! :hug: Nyt toivotaan hartaasti, että pieni/pienet kiinnittyvät!:heart::heart: Mä toivon kans et Menopur toimii mulle paremmin, ku Puregonilla saatiin vaan neljä solua, vaik se kuulema johtu siitä, et mulle ei käy Synarela

barbapörrö toivottavasti tosiaan saat lukea sitten hyviä uutisia! Voimia ja jaksamista myös sulle :hug:

Mulla tais mennä vähän ohi tuo Arcathan naimisiin meno..ONNEA!:flower:

iloksi onnea clomisteluun! Toivottavasti tuottais tulosta eikä rankempiin hoitoihin tarviis lähteä! :)

Peppis hui että, ku on jännää!
Ootko niin pieni, et sulle ei voi laittaa kahta vai miks ne ei ollu siihe halukkaita? Mulle eivät meinannu tehä inssiä, ku siel oli kaks follia. Näin pienelle kaksoset olis kuulema turhan iso riski..eli turha mun edes haaveilla, et joskus laittaisvat kahta kyytiin.
ONNEA siirtoon:hug:!! Toivottavasti saat kummatkin:heart:

Sinikka oho kannattaa ehkä mainita siitä reaktiosta lääkärille! Oot varmaan jo päässy kysiltä, tuuthan kertomaan sit ultra-kuulumiset! Jännittää :D

on: menkat pitäis alkaa alkuviikosta ja onneks mul on siinä vapaapäiviä, ni ei tarvii töissä taas piiloutua varastoon soittamaan kysille..
 
heipähei! :)
Halle tilasi ultrakuulumisia, joten täältäpä pesee: hyvät uutiset jatkuu! =) folleja yhteensä "huikeat" 13 ( :attn: ) kpl..joka tuntuu uskomattomalle viimekertaiseen tulokseen. pienimmät 11mm ja suurimmat 15mm. näitä isompia yli puolet. ovat kuulemma oikein sievästi rykelmässä punktiota ajatellen, kuten KR asian ilmaisi.
KR halusi myös pelata varman päälle ja jatkaa lääkitystä sunnuntaihin, jotta saatais myös ne kaikki 11mm solut mukaan. punktio on keskiviikkona ja siirto sitten perjantaina.

jutusteltiin myös tuosta alkionsiirrosta ( jos ja kun siihen päästään ), että siirretäänkö 1 vai 2 alkioo kerralla. nauratti kun KR mittasi mut katseellaan päästä varpaisiin ja sit oikein huokasi päälle: "mutta jos tuleekin kaksoisraskaus, niin mihin ihmeeseen ne vauvat mahtuu??".. :D :D oon alle 160cm pitkä, joten aika ahdasta tulis kyllä olemaan. :) eli täysin varmoja ei vielä olla tuosta siirrosta miten tehdään. sovittiin kutakuinkin, että jos saadaan TOP-alkio, niin se siirretään yksinään, mutta jos on siitä huonompia, niin siirretään 2...

otin myös puheeksi sen viimekertaisen kivuliaan alkionsiirron ja siihenkin saan tällä kertaa helpotusta. otan ensin kotoa lähtiessä esilääkkeenä rauhoittavaa ja särkylääkettä ja sit siirrossa tarvittaessa saan suonensisäisen lääkityksen..mahtavaa! viimekerta kun ei tosiaankaan ollut mikään positiivinen kokemus. :x

- iloisin mielin: Sinikka

ps. unohtui mainita, mutta ultratessa havaittiin aavistus kertynyttä nestettä siellä munasarjoissa ( ? ).. ei vielä mitään hälyyttävää, mutta jos vointiin tulee radikaaleja muutoksia, niin pitää mennä omaan sairaalaan ultrattavaksi..
 
Viimeksi muokattu:
Siniviuhka Kiitos :heart: Sitä tarvitaan! :D Hyvältä kuulostaa sun ultrakuulumiset, jes! :) KR on kyllä hyvä lääkäri, teki punktion ja siirron mulle nyt. Ja ihanaa ku saat lääkettä sitte siihen alkionsiirtoon, kuulostaa hurjalta tuo mitä kerroit! o_O Mut hyvin se varmasti sitte nyt menee :heart: Mulla myös oli sitä nestettä kertyny, mut vaan tärinäkipuna tuntu...ja mahan arkuutena. Toivottavasti se sullaki pysyy aisoissa!

HalleB ihana oot, kiitos :heart: Mulla on kyllä hassusti ollu semmosta pientä menkkakipuilua tän pari päivää...linkulle puolijuoksin kysiltä keskiviikkona, oli muuten maha kipee seuraavana päivänä, liekkö siitä tullu nämäki :ashamed: No korjasin tilanteen ja hain tänään punaviiniä! :D Ajattelin sitä nyt testata, ihan vaan varmuuden vuoksi...:saint: Puhuvat muuten nyt Kysillä, että aikovat lopettaa ton synarelan käytön ainaki hetkeksi, ku ei kuulema kaikilla se sumutinpullo oo toiminu....kai ollu tukossa. Onneksi mulla se toimi kuitenki. Toivottavasti tässä tapauksessa sulla menkat alkais ajoissa ja pääsisitte pian eteenpäin asioissa :heart:

Aika menee niiiin hitaasti... :xmas:

Aidan ja pikkumurut pp2 :p
 
Olen pohtinut tässä IVF:ää ajatellen, että kertoako esimiehelle hoidoista vai ei. Käsittääkseni työnantajan ei tarvitse maksaa palkkaa lapsettomuushoidoista ja ihan sellanen fiilis on, ettei tuo minun työnantaja sitä maksa, jos saa tietää hoidoista.

Sitä mietin, että mitä lukee sairauslomatodistuksessa? Onko siinä se joku Z-koodi, josta työnantajan ei tarvitse maksaa ellei halua, vai tuleeko siihen jokin muu koodi?

Oletteko te kertoneet töissä hoidoista ja miten työnantajat ovat suhtautuneet?

Olen repinyt stressiä jo siitäkin, että pitääkö sitä sitten "loukata selkä" ennen punktioo ja alkionsiirtoa, että saa olla sairaslomalla palkallisena.

Kiitos vaan kovasti jo etukäteen, jos viitsitte minua tässä asiassa vähän valottaa.
Harmittaa jo valmiiksi ajatus, että käydään kalliissa hoidoissa, joiden onnistumisesta ei ole takeita ja sitten kaupanpäälle ei edes sairauslomasta maksettaisi. Noh, onhan se laki, mutta kuitenkin. Ihan kun tässä ei muuten saisi tarpeeksi kärsiä, niin henkisesti kuin taloudellisestikin.

Paljon onnea matkaan Aidan ja muillekin tsemppiä toimenpiteisiin :)
 

Yhteistyössä