Hoidot Kysillä

Siniviuhka KYS:n lääkärit on hienovarasia ylipainon suhteen. Kannustavat painonpudotukseen ja painottavat, että muutamankin kilon pudotus vaikuttaa positiivisesti hoitojen onnistumisen mahdollisuuteen. Ilkeästi ei ole miulle sanonut kukaan (BMI 35), eikä hoidot ole jääneet kiinni painon pudotuksesta. Jaksamista siulle odottaa lokakuuta =)

Hoitaja vastas miun soittopyyntöön ja katottiin vähän aikataulua. Syön nyt putkeen e-pillereitä lokakuun 9. pv asti ja sit alkais pistoshoito. Hoitaja laittaa miulle tarkan aikataulun lääkeannoksineen postissa.
 
SiniviuhkaMinulle myös kysin hlökunta on ollut todella mukavaa painon suhteen. Ei kannata jännittää.
oma maha on tosi kipeä punktion jäljiltä..Lääkäri sanoi että seuraavan kerran jos tarvii punktioo tehdä tehdään nukutuksessa, koski aika paljon. Kuulemma munasarjani olivat kamalan isot ja painuneet taakse kun niin isot. Sanoi vaan että jos olisi itse pe tehnyt viimeisen ultran mulle niin olisi luultavasti sen tajunnut, mutta mehän käydään ultrassa Mikkelissä. 13 munasolua saatiin varmaan olisi saatu enemmän mutta sanoi ettei tahdo kiduttaa minua enempää..Punktion jälkeen mulle tuli kamalan paha olo, melkein oksensin..yök.. Ei mikään mukava kokemus.. Toivottavasti joku munasoluista edes hedelmöittyy niin ei tarvinnut turhaan kärsiä. :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Siniviuhka:
sitä pitikin kysyä, että te muut, joilla on painon kanssa ongelmia ( itsellä ylipainoa ), niin miten lääkäri on siihen suhtautunut? siis mihin tyyliin maininnut asiasta?
minulle oma ylipaino on henk.koht. todella kova paikka henkisesti ja kärsin siitä muutoinkin, niin jotenkin siitä loukkaantuu, jos vähänkään negatiiviseen sävyyn joku siitä mainitsee.
Hei! :)

Itselläni oli aivan samanlaiset tuntemukset kun joulukuussa 2008 lähdimme kohti Kysiä ja ensimmäistä suunnittelukäyntiä. Tuolloin painoindeksini näytti 42,1. En tuntenut/nähnyt niin lihavana itseäni mitä varmasti olin ja muut sen varmasti näkivät.

Kysin käynnillä painoani luonnollisesti kysyttiin. Häpeillen sanoin tuon reilusti yli 100kg:n summan. Lääkäri suhtautui todella hienosti; hän totesi, ettei halua olla inhottava tai koettaa saada sanomisiaan kuulostamaan siltä, että nyt on pakko saada paino alas hinnalla millä hyvänsä tai ei tapahdu yhtään mitään. Lääkäri antoi minulle kirjavinkin ja hyviä nettisivuja paremmasta ravitsemuksesta. Totesi, että olisi hyvä jos saisin painostani ainakin 8% pois.

Tammikuussa menimme seuraavalle käynnille, tällä kertaa eri lääkäri - nykyinen lääkärimme. Hän suhtautui ehkä hieman "jyrkemmin" suureen painooni (en ollut saanut vielä kiloakaan pois -> päässä oli vain ajatus, etten kuitenkaan onnistu ja miksi edes yrittää), mutta kannusti kuitenkin painon pudotukseen. Hän minulle määräsikin huhtikuun seutuvilla Reductilin painonpudotusta tukemaan.

Viimeisestä Kuopion käynnistä on jo aikaa. Se oli juuri tuolloin tammikuussa jos en väärin muista. Olen tässä välillä opetellut syömään paremmin ja liikkumaan.

Tänään painoindeksini on 36,1. Ja painoa on pudonnut hilkkua vaille 20kg. Hoitoihin pääsy on toiminut todella suurena motivaattorina :heart:
 
kiitokset vastauksista!

Arcathalla kyllä komeasti paino tippunut!:flower:
kyllä se vaan niin taitaa olla, että oman lapsen saamiseksi tekee mitä tahansa, vaatisi se kuinka paljon ponnisteluja tahansa.
vielä kun saisi itsensä motivoitua niin, että jaksais nostaa persauksensa ylös penkistä ja lähtis reippailemaan tuonne ulos. oon vaan aika laiska ihminen ja ruoka on aika hyvää :snotty:
 
4. icsi meni jälleen sivu suun, kun kahdesta alkiosta kumpikaan ei lähtenyt jakautumaan. Taitaa olla meidän mahikset nyt aikalailla käytetyt, vaikka lääkäri yritti paria kevyempää hoitoa vielä tarjotakin. Saa nähdä, muuttuuko mieli taas....
Aurinkoista syksyä koko konkkaronkalle ja parempia onnistumisprosentteja myös!
 
Alkuperäinen kirjoittaja HaLLeBeRRy:
mitenkä tuntuu, et kysillä ei nyt mikää onnistu..kannattaako sinne ees mennä hoitoihin?
No kannattaa =) Sain pari pv sitten tietää, että ystäväni on tullut PASsista raskaaksi ja siis KYSillä aikaansaatu juttu. Eiköhän näissä epäonnistumisissa kuitenkin ole kysymys huonosta tuurista/alkioiden laadusta enemmän kuin mistään muusta...

-rallis

 
KYSIN HOIDOKIT 28.8.2009

Inkku83................1. IVF punktio vk 41
Peppilottasikuriina.....inseminaatio 6.5.2009.........................
dream09................3.IVF 08/09...kaksi siirretty testi pv.11.9
Arcatha..................inseminaatio 09/09....clomit+metut.......
Raitatiikeri.............inseminaatio kevät 09.......................
Möhköfanttis.........tutkimukset alkaa vuoden vaihteessa......
Pohtijatar..............IVF elokuu 09.....................................
Vesiheinä..............2. IVF vko 47...........................
Hopottitar.............PAS vko 22/09................................
Kummi...................4. ICSI syyskuu 09.............................
Retuli82................3.IVF syksy 09...................................
Tikru72..................4. IVF toukokuu 09.............................
Kiin........................2. IVF vko 44................................
Tao........................................................................ .....
Zirppana...............2. ICSI/IVF kevät 09..............................
Rallukka...................3. IVF 11/09.......................................
Katmis ....................PAS vko 23.........................................
Trinita.................................................................
Muskotti84............1. IVF syksy 09....................................
HaLLeBeRRy............eka käynti 9.9
Siniviuhka...............eka käynti lokakuussa....
Ibu..........................hoidot alkamassa

:heart: Plussanneet :heart:

Tulppa...................clomit + metut LA 06/2009 :heart:
Ainokki..................clomit syksyllä LA 22.6.2009 :heart:
 
Sitronella ja Kummi, tosi ikävää kun suunnitelmat menee niin ikävästi pieleen. Jaksamista teille.

:hug:

Itselläni alkoi sumuttelu tänään, pitemmän kaavan mukaan mennään. Punktio on suunnitteilla viikolle 41. Meneeko joku samoissa tai lähellä?



=)
 
rallukka ja dream kiitos kommenteista:) niinhän se varmasti on..mä vaan mietin, et onko hoitotulokset ihan toista luokkaa yksityisellä, ku on resurssit ihan toisenlaiset

pohtijatar tsemppiä punktioon! toivottavasti saavat kerättyä hyvän määrän ja oikean kokoisia:)

inkku toivotaan, että sumuttelu tuottaa toivotun tuloksen:)
 
Ensiksikin, Kummi ja Sitronella :hug:

Eilen oli punktio. Saatiin 11 munasolua, jotka icsattiin. Tuloksena kaksi hedelmöittynyttä. Loput olivat monitumaisia, ylikypsiä yms. käyttökelvottomia. Huomenna alkionsiirto ja eiköhän nuo molemmat matkaan lähde, jos vain hengissä ovat...
 
moi katmis ja muut, mullakin oli eilen punktio, pirun kivulias sellainen. Myö saatiin 15 munasolua, joista vaivaset 5 hedelmöittyi. Meidän alkioita oli tarkoitus viljellä yksi ekstrapäivä, eli siirto olis ollu torstaina, mut voi olla, että siirretään jo huomenna jos siirrettävää on. Että eivät tuhoutuisi kaikki torstaihin mennessä. Olo on aika maassa, pelottaa, että eivät jatka nuin vähäiset huomiseenkaan. Onnea toivon kovasti Katmis teidän alkioille!Ovatkohan ne naapurimaljoissa, nuo meijän vauvan alut ;)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Inkku83:
KYSIN HOIDOKIT 28.8.2009

Inkku83................1. IVF punktio vk 41
Peppilottasikuriina.....inseminaatio 6.5.2009.........................
dream09................3.IVF 08/09...kaksi siirretty testi pv.11.9
Arcatha..................inseminaatio 09/09....clomit+metut.......
Raitatiikeri.............inseminaatio kevät 09.......................
Möhköfanttis.........tutkimukset alkaa vuoden vaihteessa......
Pohtijatar..............2IVF syyskuu 09, punktio 7.9.....................................
Vesiheinä..............2. IVF vko 47...........................
Hopottitar.............PAS vko 22/09................................
Kummi...................4. ICSI syyskuu 09.............................
Retuli82................3.IVF syksy 09...................................
Tikru72..................4. IVF toukokuu 09.............................
Kiin........................2. IVF vko 44................................
Tao........................................................................ .....
Zirppana...............2. ICSI/IVF kevät 09..............................
Rallukka...................3. IVF 11/09.......................................
Katmis ....................PAS vko 23.........................................
Trinita.................................................................
Muskotti84............1. IVF syksy 09....................................
HaLLeBeRRy............eka käynti 9.9
Siniviuhka...............eka käynti lokakuussa....
Ibu..........................hoidot alkamassa

:heart: Plussanneet :heart:

Tulppa...................clomit + metut LA 06/2009 :heart:
Ainokki..................clomit syksyllä LA 22.6.2009 :heart:
 
Heips kukkuu!
Täällä odotettiin viime kierron ovista mut en saanut sitä kiinni. Yleensä kun se niin säännöllisesti tulee. En varmaan siis ovuloinut viime kirrossa. Harmittaa... Nyt on sitten menkat myöhässä 4 päivää, edelleen todella outoa. Kierto on tasan 28 päivää. Olen ollut pienessä lämmössä,nuhassa ja kurkku kipeänä, ei kiva. Joten olen ollut kotona ja nukkunut paljon. Huomenna palaan taas arkeen, oli olo mikä tahansa. Tein r-testin sunnuntaina, koska halusin varmistaa tilanteen, että voin suunnitella työvuorojamme seuraavaa ovista varten. Testi näytti negaa. Nyt juilii menkkamaisesti alaselkään, joten nyt vain odotellaan että täti tulee kylään niin päästään inssiin. Kunhan ei seuraava ovis olisi viikonloppuna, olemme olleet hoidoissa toukokuusta lähtien, mutta olemme päässeet inssiin asti vain kerran. =(
Anteeksi oma napaisuuteni. :ashamed:

Olen lukenut palstaa koko ajan ja elänyt teidän kaikkien tunteissa mukana, vaikka hiljaiseloa olen viettänytkin. Yritän parantaa tapani.

Haleja kaikille! :hug:
 
KYSIN HOIDOKIT 8.9.2009

Inkku83...................1. IVF punktio vk 41
Peppilottasikuriina.....inseminaatio 6.5.2009
dream09..................3.IVF 08/09...kaksi siirretty testi pv.11.9
Arcatha....................inseminaatio 09/09.clomit+metut
Raitatiikeri...............inseminaatio kevät 09
Möhköfanttis............tutkimukset alkaa vuoden vaihteessa
Pohtijatar.................2IVF syyskuu 09, punktio 7.9
Vesiheinä................2. IVF vko 47
Hopottitar................PAS vko 22/09
Kummi...................4. ICSI syyskuu 09
Retuli82..................3.IVF syksy 09
Tikru72....................4. IVF toukokuu 09
Kiin.........................2. IVF vko 44
Tao.........................
Zirppana..................2. ICSI/IVF kevät 09
Rallukka..................3. IVF 11/09
Katmis ....................2.ICSI 09/09, siirto 9.9.09
Trinita......................
Muskotti84...............1. IVF syksy 09
HaLLeBeRRy............eka käynti 9.9
Siniviuhka...............eka käynti lokakuussa
Ibu.........................hoidot alkamassa

Plussanneet :heart:
 
Toivottavasti kukaan ei pahastu, kun vähän muokkasin tuota listaa. Ja otin jo kesäkuussa synnyttäneet plussaajat pois. Toivotaan, että Dream09 aloittaa uuden pitkän ja kestävän plussasarjan!!

Pohtijatar, toivon samaa hyvää onnea teidän alkioille!! Tiedän miltä susta tuntuu, koska tasan vuosi sitten meidän ekassa IVF:ssä yksikään munasolu ei hedelmöittynyt. Helmikuussa tehtiin ICSI, jonka tuoresiirrosta tulin raskaaksi, mutta oli kohdunulkoinen. Pakastealkiot kuolivat eikä PASsia ikinä päästy kokeilemaan. Nyt pelkään ihan tosi paljon, että nämä kaksi alkiota kuolevat huomiseen mennessä. Tai en tulekaan raskaaksi ja kaikki on taas aloitettava alusta, koska pakkaseen ei mene mitään. On tämä vaikeaa. Mun punktio oli onneksi kivuton (tai oli hyvä lääkitys!), mutta eilinen ja tämä päivä on ollut tuskaa. Kunhan ei sitä hyperiä enää tulis...

Heh, totta tosiaan. Siellä lämpimässä ne meidän vauvanalut köllöttelevät vierekkäisillä maljoilla ja TOIVOTTAVASTI jakautuvat ahkerasti =)

Tsemppiä matkaan!
 

Yhteistyössä