Huhtikuiset 2019

@Galli Ihana että näitte sykkeen :love: mekin ollaan mietiskelty että käytäiskö kuitenkin vaikka aluksi ajateltiin että jaksetaan odottaa. Näyttää olevan aika yleisiä nykyään varhaisultrat. Mitä kaikkea siellä saa selville?

Tervetuloa ja onnittelut uusille :love: kiva kun meitä on täällä sekä esikoista odottavia että "kokeneita" odottajia :)
 
@Evelin27 , selville saa tosiaan alkion mitan ja siitä raskausviikot, sykkiikö sydän ja montako kaveria siellä mukana kiikkuu :) tietty myös sen, että siellä ylipäätään on joku kaveri, ja että on kohdun puolella. :) me ei oltais menty muuten, mutta sinne meidät julkisen puolen lääkäriltä passitettiin juurikin tuon edellisen keskenmenon takia. Mulla ei ehtinyt oleen menkkoja välissä, niin piti vähän varmistella et mitä siellä tapahtuu kun testi oli positiivinen vai tapahtuuko mitään. :) olis voinut siis olla vaan epätäydellisestä tyhjentynyt keskenmenokin.

Kyllähän tuosta jotenkin tyyni ja rauhallinen olo tuli. :) toisaalta tuohan ei kerro mitään siitä, että kaikki tulisi menemään hyvin. Samalla helpotus, mutta samalla miettii et nyt kun oikeasti näki sen sykkeen, olis keskenmeno jotenkin varmasti paljon vaikeampi.
 
Hei, täällä tänään yksi plussannut ja ensimmäinen tulossa. Pää ei oikein tajua tätä vielä, tein kolme raskaustestiä ja kaikki positiivisia. Laskettu aika olisi flon mukaan 26.4.2019 ja nyt viikkoja n. 5. Ei tässä uskalla vielä oikein iloita, kun pelkään keskenmenoa. Synnytyssairaala on HUS ja jos on Facebook ryhmä olen kiinnostunut liittymään.
 
11.4 / Muurahaiskarhu / 25 / ensimmäinen / HUS
Viikkoja näyttää laskuri 5+2 vasta, toivotaan että pysyy mukana :)

Ei vieläkään meinaa hoksata että tää on tapahtumassa.
Ajattelin että menisi kauemmin kun olen syönyt pillereitä sen kymmenisen vuotta. Tokalla yrittämällä sitte tärppäsi. Vielä ei uskalla kuitenkaan tuulettaa kaikkien kuullen. Muutamille kerrottu. Mies on niin innoissaan että pitää vähän jarrutella. Ehkä tää tästä rauhoittuu. Kun pääsisi eroon kovasta jännityksestä :p oireita ei kauheesti ole mutta kyllä sen tuntee että jotain tapahtuu. Menkkamaisia kipuja ja rinnat arat muuten ei kummempaa :) vielä eikä tarvi kyllä tullakkaan.
 
  • Tykkää
Reactions: Mansikka19
Hei, täältä hyppää kanssa yksi mukaan. Pillereiden lopettamisesta meni vuosi ennen kuin tärppäsi. Mutta nyt ollaan miehen kanssa onnesta soikeina. Vielä asiaa ei paljasteta kenellekään.

Se facen ryhmä voisi kiinnostaa.

16.4 / Kunu89 / 28v / ensimmäinen
 
Oliko täällä muita, jotka kummastelivat oireettomuutta? Tuntuu ihan käsittämättömältä, että olisin edes raskaana, vaikka viivat ovat kyllä vahvistuneet. Oireet loistavat poissaolollaan: rinnat ovat kipeät vaihtelevasti, yöllä ei ole tarvinnut taas pariin yöhön käydä vessassa (toisaalta olen varmaan juonutkin vähemmän, kun ei ole niin kuuma), etova fiilis oli loppuviikosta yhtenä päivänä, mutta ei kyllä oikeastaan enää.

Vaikka tuossa keskenmenneessä raskaudessa oli oireita enemmän kuin tarpeeksi, oksentelua ja nippailuja ja turvotusta, tämäkään ei tunnu yhtään rauhoittavalta enää :unsure:. Millä viikolla sinne varhaisultraan kannattaisi mennä?
 
Oliko täällä muita, jotka kummastelivat oireettomuutta? Tuntuu ihan käsittämättömältä, että olisin edes raskaana, vaikka viivat ovat kyllä vahvistuneet. Oireet loistavat poissaolollaan: rinnat ovat kipeät vaihtelevasti, yöllä ei ole tarvinnut taas pariin yöhön käydä vessassa (toisaalta olen varmaan juonutkin vähemmän, kun ei ole niin kuuma), etova fiilis oli loppuviikosta yhtenä päivänä, mutta ei kyllä oikeastaan enää.

Vaikka tuossa keskenmenneessä raskaudessa oli oireita enemmän kuin tarpeeksi, oksentelua ja nippailuja ja turvotusta, tämäkään ei tunnu yhtään rauhoittavalta enää :unsure:. Millä viikolla sinne varhaisultraan kannattaisi mennä?

Täällä hep! Oireina ainoastaan alavatsajomottelu ja vihlaisut, jotka nekin vähentynyt, ja närästys nälkäisenä. Alavatsaa ei enää särje, vaan välillä vihloo. Samoin emätintä, selkää ja lonkka välillä vihloo. Mutta hyvin vähän ja hyvin harvoin. Tisseissä ei _yhtään mitään_ tuntemuksia. Eilen salin jälkeen oli todella oksettava olo, mutta se onkin sitten ainoa kerta. Mutta ainakin siellä varhaisultrassa näkyi alkio ja syke. Kai tässä saa vaan olla onnellinen ettei oireita ole, ja toisaalta oon vasta 7. viikolla, eipä sitä tiedä jos oireita ilmaantuukin vielä. Mutta itse oon huomannut, että mitä pidemmälle raskaus on edennyt, sitä vähempioireinen se on mulla ollut. :D Eka ”raskaus” alkoi jumalattomilla tissikivuilla ja vatsaa jomotti jatkuvasti. Se päättyikin sitten kolmen päivän päästä, eli oli ilmeisesti kemiallinen. Seuraavassa olikin sitten vähän lievemmät tissituntemukset, mutta kammottavat silti. Päättyi viikolla 7, mutta oli ilmeisesti ollut tuulimuna. Ja nyt tässä nykyisessä ei tisseissä mitään fiilistä.
 
Täällä hep! Oireina ainoastaan alavatsajomottelu ja vihlaisut, jotka nekin vähentynyt, ja närästys nälkäisenä. Alavatsaa ei enää särje, vaan välillä vihloo. Samoin emätintä, selkää ja lonkka välillä vihloo. Mutta hyvin vähän ja hyvin harvoin. Tisseissä ei _yhtään mitään_ tuntemuksia. Eilen salin jälkeen oli todella oksettava olo, mutta se onkin sitten ainoa kerta. Mutta ainakin siellä varhaisultrassa näkyi alkio ja syke. Kai tässä saa vaan olla onnellinen ettei oireita ole, ja toisaalta oon vasta 7. viikolla, eipä sitä tiedä jos oireita ilmaantuukin vielä. Mutta itse oon huomannut, että mitä pidemmälle raskaus on edennyt, sitä vähempioireinen se on mulla ollut. :D Eka ”raskaus” alkoi jumalattomilla tissikivuilla ja vatsaa jomotti jatkuvasti. Se päättyikin sitten kolmen päivän päästä, eli oli ilmeisesti kemiallinen. Seuraavassa olikin sitten vähän lievemmät tissituntemukset, mutta kammottavat silti. Päättyi viikolla 7, mutta oli ilmeisesti ollut tuulimuna. Ja nyt tässä nykyisessä ei tisseissä mitään fiilistä.
Huh, lohduttavaa kuulla <3. Mullahan ei oo missään vaiheessa ollut ihmeempää jomotusta tai nippailua, ihan yksittäisiä repäisyjä ja välillä on selkeempi paineen tunne alavatsalla. Edellisellä kerralla koko ajan tuntui jotain. Turvotustakaan ei oikeestaan ole, mikä tuntuu tosi oudolle. Yritän koko ajan ajatella, että kun ei ole vuotoa, kaikki on varmasti hyvin, vaihtelevalla menestyksellä.
 
@Leikkilanka , mitä itse tässä oon lueskellut ja kokenut, niin ei oireet eikä oireettomuus kerro kumpaankaan suuntaan tilanteesta :) samanlailla kuullut keskenmeno- ja menestystarinoita molemmista tapauksista! Varsinkin jos koko ajan ollut oireetonta, niin saatat vaan olla onnekas oireeton. eli rauhassa vaan :) ja voihan se olla, että ne oireetkin pamahtaa kunnolla vasta 8. tai 9. viikolla!
 
Auttakaas mua! Oon ihan hermoheikko jo nyt ja testejä mennyt varmaan sellaset 15kpl kun alkuun viivat oli haaleita, nyt alkaneet selvästi tummua kyllä. Mutta mulla on kovia menkkajomotuksia alamahalla ja selässä, tää taitaa kuulua asiaan? Edellisestä raskaudesta ihan vähän aikaa ja silti sitä vaan unohtaa :LOL: Välillä nippailee tonne sivuillekin. Mullakin tokan ja kolmannen lapsen välillä keskeytynyt keskenmeno ja toki se kummittelee välillä mielessä, mutta jotenkin toisaalta luottavainen olo nyt ainakin vielä on. Varhaisultraan päästään ihan varmasti neuvolan kautta sitten kun mulla ainoot menkat synnytyksen jälkeen olleet 15.6. (synnytin 29.12.-17) ja oviksen tunnistin reilu pari viikkoa sitten, mutta varmitukseen siis varmaan haluaa terkka laittaa :) En vaan tiedä haluanko ihan heti päästä kun siinä kkm raskaudessa kävin 7+ viikolla ja pari viikkoo myöhemmin meni kesken vaikka kaikki oli hyvin. Edellisessä raskaudessa olin 8+5 ja siellä sikiö jo liikkukin :love: Et sinne varmaan haluisin oottaa ainakin.

Sitten kysymys: imetys raskausaikana, voiko normaalisti jatkaa ja onko kellään kokemusta? En millään raaskis lopettaa ja tytöllä maitoallergiaakin varmaan kun reagoi mun syömisien kautta. :(

Nyt viikkoja omien laskujen mukaan 4+5 eikä paljon oireita vielä. Ainoo noi vatsaoireet, sit nälkä tulee usein ja päänsärkyä. Pahoinvoinnit alkaneet kaikista vasta 6+ viikolla, en odota sitä kyllä yhtään. Ja väsymystä on jonkun verran kans mutta ei kuitenkaan kovin paljon. Toki vauvakin herää yöllä 1-3 kertaa ja aamulla noustaan usein jo seitsemältä :D Ai niin ja ne ihanat mielialaoireet. Itken herkästi, suutun herkästi... Sitä ei ole ollut kyllä yhtään ikävä!

Mites sinne faceryhmään pääsee?
 
Hei!
Laitan tännekin ketjuun tiedoksi jos täällä on pääkaupunkiseudulla asuvia jotka haluaisivat liittyä pk-seutulaisten omaan fb-ryhmään niin laittakaa viestiä osoitteeseen huhtikuiset2019@meiliboxi.fi niin lähetän kutsun ryhmään liittymiseksi. Ryhmä on salainen eli sen näkevät vain ryhmän jäsenet. Itse olen 32v, asun Vantaalla ja odotan toista lasta, la 13.4. Olisi kiva saada kokoon mukava vertaistukiryhmä lähiseudun äideistä. :)
 
  • Tykkää
Reactions: MannaL
Auttakaas mua! Oon ihan hermoheikko jo nyt ja testejä mennyt varmaan sellaset 15kpl kun alkuun viivat oli haaleita, nyt alkaneet selvästi tummua kyllä. Mutta mulla on kovia menkkajomotuksia alamahalla ja selässä, tää taitaa kuulua asiaan? Edellisestä raskaudesta ihan vähän aikaa ja silti sitä vaan unohtaa :LOL: Välillä nippailee tonne sivuillekin. Mullakin tokan ja kolmannen lapsen välillä keskeytynyt keskenmeno ja toki se kummittelee välillä mielessä, mutta jotenkin toisaalta luottavainen olo nyt ainakin vielä on. Varhaisultraan päästään ihan varmasti neuvolan kautta sitten kun mulla ainoot menkat synnytyksen jälkeen olleet 15.6. (synnytin 29.12.-17) ja oviksen tunnistin reilu pari viikkoa sitten, mutta varmitukseen siis varmaan haluaa terkka laittaa :) En vaan tiedä haluanko ihan heti päästä kun siinä kkm raskaudessa kävin 7+ viikolla ja pari viikkoo myöhemmin meni kesken vaikka kaikki oli hyvin. Edellisessä raskaudessa olin 8+5 ja siellä sikiö jo liikkukin :love: Et sinne varmaan haluisin oottaa ainakin.

Sitten kysymys: imetys raskausaikana, voiko normaalisti jatkaa ja onko kellään kokemusta? En millään raaskis lopettaa ja tytöllä maitoallergiaakin varmaan kun reagoi mun syömisien kautta. :(

Nyt viikkoja omien laskujen mukaan 4+5 eikä paljon oireita vielä. Ainoo noi vatsaoireet, sit nälkä tulee usein ja päänsärkyä. Pahoinvoinnit alkaneet kaikista vasta 6+ viikolla, en odota sitä kyllä yhtään. Ja väsymystä on jonkun verran kans mutta ei kuitenkaan kovin paljon. Toki vauvakin herää yöllä 1-3 kertaa ja aamulla noustaan usein jo seitsemältä :D Ai niin ja ne ihanat mielialaoireet. Itken herkästi, suutun herkästi... Sitä ei ole ollut kyllä yhtään ikävä!

Mites sinne faceryhmään pääsee?
Itsellä ei ole kokemusta raskausaikana imettämisestä mutta olen lukenut että imetystä voi yleensä jatkaa koko raskauden ajan jos se ei aiheuta kipeitä supistuksia jotka avaavat paikkoja. Jos kipeitä supistuksia tulee, on hyvä käydä tarkistuttamassa tilanne. Alkuraskaudessa imetys voi alkaa tehdä kipeää rinnanpäissä ja imetys voi tuntua muutenkin äidistä vastenmieliseltä ja ahdistavalta. Tämä johtuu hormoneista. Jos kuitenkin jatkaa imetystä, oireet voivat helpottaa raskauden puolen välin jälkeen. Vauvan syntymän jälkeen voi jatkaa tandemimetyksenä jos haluaa.
 
  • Tykkää
Reactions: kookospieni
Mä varovaisesti kirjotan tänne jo, eilen ja tänään oon saanut haamuplussia, aktivoidun sitten jos menkat ei ala ja muuttuu kunnon plussaksi :love: Laskettu aika ois menkkojen mukaan 22.4.19 tai sitten hedelmöittymisen mukaan 25.4.19.

Hirveesti tsemppiä alkutaipaleelle ja hyppään mukaan, kun asia varmistuu :coffee:
 
@Leikkilanka @Galli täällä kans yks suhteellisen oireeton! Rinnat on arat, väsyttää ja nälkä tulee herkemmin kuin aiemmin. Muuten en huomaa olossa mitään ihmeellistä. Hyvä että joku on löytänyt rauhoittaviakin tekstejä, musta tuntuu että kaikkialla jotenkin painotetaan sitä pahoinvointia :poop:

Onnittelut uusille plussanneille :love:
 
Mulla ei oo juuri ollenkaan pahoinvointia. Väsymystä kylläkin, mut hb olikin tänään neuvolassa 118, eli siinä rajoilla. Tarvii varmaan kohta alkaa syömään rautaa.. mulla oli siis tänään tosiaan eka neuvola jo, ne laski et tänään olis 7+1 ja la siten 31.3, mut mä meen silti ton 6+6 eli 2.4 mukaan. Tänään on myös varhaisultra tunnin päästä, et vähän jo alkaa jännittää et mikä meininki tuolla mahassa on, et onko taas tyhjä pussi. Toivottavasti kuitenkin kaikki olis hyvin ettei tarvis taas pettyä. Ihmeen rauhallinen silti kuitenki oon ollut, ettei mitään paniikkia ole.
 
Heippa! Täällä ilmoittautuu yksi äimistynyt ensiodottaja! Taustalla lapsettomuushoidot, enkä uskaltanut kirjoittaa viestiä ennen varhaisultraa. Siellä näkyi syke oikeassa paikassa ja tänään viikkoja 7+0! Liityn mielellään fb-ryhmäänkin.

la 2.4/little apple/27v/ensimmäinen/HUS
 
Tänään dpo11 ja apteekin testi näytti taas vähän vahvempaa viivaa :love: eiköhän tässä raskaana olla. :X3:

Mulla siis
la 25.4./rubikinkuutio/28v/2./SeKs

Meillä tulee olemaan kyllä varmasti raskas ja pelonsekainen matka, sillä esikoisemme kuoli kohtuun viime keväänä rv38. Nyt on melko positiivinen olo kuitenkin (y) Hartain toive olisi vaan saada nyt elävä lapsi syliin.

En tule tänne masistelemaan, mutta välillä voi mennä taustaillessa, jos ei jaksa kirjoitella hirveästi. Halusin kuitenkin kertoa taustastamme ja kuitenkin kyseessä on toinen raskaus, vaikka ei yhtään elävää ole meillä vielä kotona.

Raskausoireita ei ole vielä, senkin takia vaikea uskoa tätä todeksi! o_O Varhaisultraan toivon meidän pääsevän taustamme vuoksi.
 
Tänään dpo11 ja apteekin testi näytti taas vähän vahvempaa viivaa :love: eiköhän tässä raskaana olla. :X3:

Mulla siis
la 25.4./rubikinkuutio/28v/2./SeKs

Meillä tulee olemaan kyllä varmasti raskas ja pelonsekainen matka, sillä esikoisemme kuoli kohtuun viime keväänä rv38. Nyt on melko positiivinen olo kuitenkin (y) Hartain toive olisi vaan saada nyt elävä lapsi syliin.

En tule tänne masistelemaan, mutta välillä voi mennä taustaillessa, jos ei jaksa kirjoitella hirveästi. Halusin kuitenkin kertoa taustastamme ja kuitenkin kyseessä on toinen raskaus, vaikka ei yhtään elävää ole meillä vielä kotona.

Raskausoireita ei ole vielä, senkin takia vaikea uskoa tätä todeksi! o_O Varhaisultraan toivon meidän pääsevän taustamme vuoksi.

Hui kamala, voin kuvitella miten pelko pyllyssä mennään tollasen kokemuksen jälkeen! :cry: Ihana, että uskallatte kuitenkin yrittää uudestaan, ei voi kuin hattua nostaa! (y) Tsemppiä matkaan! :love:
 
Tänään dpo11 ja apteekin testi näytti taas vähän vahvempaa viivaa :love: eiköhän tässä raskaana olla. :X3:

Mulla siis
la 25.4./rubikinkuutio/28v/2./SeKs

Meillä tulee olemaan kyllä varmasti raskas ja pelonsekainen matka, sillä esikoisemme kuoli kohtuun viime keväänä rv38. Nyt on melko positiivinen olo kuitenkin (y) Hartain toive olisi vaan saada nyt elävä lapsi syliin.

En tule tänne masistelemaan, mutta välillä voi mennä taustaillessa, jos ei jaksa kirjoitella hirveästi. Halusin kuitenkin kertoa taustastamme ja kuitenkin kyseessä on toinen raskaus, vaikka ei yhtään elävää ole meillä vielä kotona.

Raskausoireita ei ole vielä, senkin takia vaikea uskoa tätä todeksi! o_O Varhaisultraan toivon meidän pääsevän taustamme vuoksi.
Oi kauheeta, olen niin pahoillani, en yhtään ihmettele, että tuleva pelottaa! Ihanaa, että olette kuitenkin lähteneet uudelleen yrittämään. Nyt uskotaan siihen, että vauva saadaan elävänä syliin asti! :love:
 
Mä kävin tänään siellä varhaisultrassa ja siellä pieni sydän sykki, vastasi viikkoja 7+0, eli la olisi sen mukaan 1.4.
Pieni yllätyskin tuli ultrassa, meinaan 4x5cm kokoinen kysta oikealla puolella, ilmeisesti munasarjassa! Pitänee huomenna soittaa neuvolaan. Sitä pitää kuulemma seurailla, mutta toivottavasti kuihtuisi pois eikä ainakaan tuosta kasvaisi, saatika puhkeisi. Auts! Tuli kyllä muuten hyvä olo siitä ultrasta vaikka hiton kallis olikin, mut tiedän ainakin et kaikki on ok.
 

Yhteistyössä