Huhtikuiset 2019

@Catharin jospa siellä neuvolassa jotain selviäis meidänkin kohdalla. Mä ajattelin pyytää aikaa varhaisultraan kun alussa oli kovia vatsakipuja ja nyt tämä oirekato. Jos ei sitä kautta niin käydään yksityisellä. Ehkä sit rauhotun :LOL: pitää varmaan toi kotidoppleri ostaa niin ei tarvi hyppiä seinille. Täällä oletettavasti nyt 8+3 eli vois kai pian jo jotain kuulua? Aiemmat keskenmenot varmasti varjostaa fiiliksiä :(meillä ei niistä kokemuksia, voin vaan kuvitella kuinka rankka kokemus se on. Tsemppiä sinne!

@JoJoha huojentavaa kuulla, että oireettomistakin raskauksista on jollain hyviä kokemuksia. Helpottaa mieltä! Saitteko ton tuulimunadiagnoosin vasta ultrassa vai olitko ehtinyt oireilla siitä? Tarrasukkia sinne!
 
@Evelin27 Mulla alko kivut rv 11+(en muista) muistan vaan että seuraavalle viikolle oli np-ultraan aika. Se kipu oli siis ihan järkyttävää, mut mitään vuotoja ei ollut. Ne ultras neuvolassa seuraavana päivänä ja totes et kohtu on kyl kooltaan viikkojen mukainen mut tyhjä. Ne joutu sit synnärillä tyhjentää kohdusta kaiken "roinan" kun ei ymmärtänyt itsestään vuotaa. :unsure:

Mutta loppu hyvin kaikki hyvin ehkä täs meidän tapaukses. Vuosi meni hukkaan, mutta tässä taas ollaan. Ehkä oli tarkoitettukin että ikäero aiempaan hieman kasvaa. Aiemmat kun syntyi peräkkäisinä vuosina, niin siinä oli ekat vuodet vähän haipakkaa.
 
Tsemppiä @ninnipo77!

@JoJoha Mäkin olen tehnyt raskaustestejä parin päivän välein (vähän innostuin). Tuntuu kamalan piinaavalta odottaa. On ollut vuotoa käytännössä koko ajan, joten on iso huoli onko km, tuulimuna vai asiat kunnossa. Nyt siis edellisistä menkoista jo 7+0 mutta olen hyvin varma, että hedelmöittymisestä vasta n. 5+5. Ylihuomenna on varhaisultra ja tuntuu, ettei pää kestäisi edes sinne asti.:(

Oireina on ollut vatsan nipistelyä ja juilimista, tosi menkkamaisia tuntemuksia muttei mitään kovia kipuja. Väsymystä ja tiheämpää vessassa käynnin tarvetta on myös ollut joinakin päivinä. Tänään on ollut hyvin oireetonta mutta vuoto jatkuu. (n) Ja kun oon ekaa kertaa raskaana niin kaikki tietysti jännittää. Sekin mietityttää onko varhaisultra jopa liian aikaisin viikkoihin nähden. Mutta tälle viikolle kunnalisessakin oltaisiin varattu jos aikoja olisi ollut gynelle.
 
@Catharin @Evelin27 Eipä tosiaan uskalla oikein innostua, samat fiilikset. Ja vaikka kaikki olisi hyvin varhaisultrassa niin tuskin sekään kauheasti lieventää huolia. Siksi ei oikein viitsi vielä kertoakaan kenellekään vaikka toisaalta näitä huolia olisi kiva jakaa esim jo lapsen saaneiden kavereiden kanssa.
 
Se varhaisultran aika vähän riippuu kyllä laitteistosta että onko liian aikaista. Mulla ei meidän kuopus näkynyt viel tossa vaiheessa neuvolan vanhalla laitteella - sain ajan 2 viikon päähän - jo näky sitten. Tiedän kuitenkin että paremmilla laitteilla noilla viikoilla tehty ultra on ollut ihan pätevä. Ymmärrän kyllä huolesi vuodon suhteen - toivottavasti asiat on vuodosta huolimatta kunnossa! @sucrine

Ja mä oon kanssa kyllä sellanen useasti testaava. Esikoisesta riitti tasan yksi testi ja se oli sillä selvä - mut en halua edes ajatella miten paljon sen jälkeen olen pistänyt rahaa raskaustesteihin. :whistle:
 
  • Tykkää
Reactions: sucrine
Miten te muut jakselette töissä? Itse olen ihan kahden vaiheilla, että pystynkö mennä vai en. Viime viikolla olin kolme päivää poissa. Työ on fyysistä ja sisältää matkustamista, mikä juuri nyt ihan hirveää! Kuinka huonovointisena yleensä pitää töissä sinnitellä?
 
@Naturamama mä oon vielä toistaseks jaksanut ihan hyvin, nyt alkaa välillä bussimatka töihin tuntua vähän haastavalta, varsinkin jos lähelle tulee joku tupakalta haiseva. Mullakin on fyysinen työ, mutta pystyy onneks vähän tarpeen mukaan tauottamaan, tai mulla on taskussa pussi pähkinöitä joita napostelen, niin ei paha olo vielä yllätä. Ja minä oon kyllä ollut sillä kannalla, että ennemmin raskausaikana saikuttaa herkästi kuin että yrittää väkisin jaksaa. Töitä kyllä ehtii tehdä..
 
Ihan ok vielä töissä. Oireita ei ole kun armoton väsymys, esikoisesta tuli seiskaviikon tienoilla kauhea huimaus ja pahoinvointi, jolloin olin viikon sairaslomalla. Ehdottomasti menen oma ja vauvan vointi edellä, jos tulee olo ettei jaksa, niin saikulle. Mulla fyysinen työ, missä ei paljon taukoja tunneta, seisaaltaan syödään äkkiä eväät, niin saa nähä miten pärjää.
 
Täällä jännätään, huomenna varhaisultra.. Neuvolassa kävin jo 2 viikkoa sitten. Apua. Fiilikset ihan sekavat. Oireet kadonneet, mutta ajatuksissa koko ajan, että oon raskaana- en oo- oon- en... (n)

Onneksi huominen kertoo, että olenko vai en. Testejä olen tehnyt 3 ja plussat vahvistuneet.. Häpykummun "päällinen" kovettunut selkeästi.
Omien laskujen mukaan tänään 7+2 ja neuvolan taas 8+3.

Tsemppiä ihan jokaiselle :love:
 
  • Tykkää
Reactions: rubikinkuutio
Mulla eka neuvola ja samalla varhaisultra viikon päästä keskiviikkona, jännittää... Ja joudun mennä yksin, kun mies töissä. Tänään ois 6+2 tai 5+5, riippuu vähän miten yrittää laskea... :barefoot: sekin pelottaa, että voiko siellä näkyäkään mitään, jos on noi myöhemmät viikot meneillään.
 
  • Tykkää
Reactions: Keltain3n
Mulla eka neuvola ja samalla varhaisultra viikon päästä keskiviikkona, jännittää... Ja joudun mennä yksin, kun mies töissä. Tänään ois 6+2 tai 5+5, riippuu vähän miten yrittää laskea... :barefoot: sekin pelottaa, että voiko siellä näkyäkään mitään, jos on noi myöhemmät viikot meneillään.
Joo tää odottelu on jopa ahistavaa. Pelkää, että mitä jos siellä ei olekkaan elämää..Huhh.. Pakko tsempata vaan.

Oli jotenkin todella outo fiilis olla neuvolassa ja puhua kaikesta, kun ei oltu edes varmistettu tätä raskautta, muutakun mun tekemillä testeillä. Mieskään ei saa oikein mitään "aitoa" vielä, kun ei ole varmaa.. No toivo on korkealla huomisen suhteen!

Itse olen nyt jaksanut paremmin töissä, kun kilpparilääkitystä nostettiin. Kova väsymys oli tuossa melkeen 2 viikkoa taaksepäin. Teen töitä lähihoitajana, joten kiirettä pitää.
 
Miten te muut jakselette töissä? Itse olen ihan kahden vaiheilla, että pystynkö mennä vai en. Viime viikolla olin kolme päivää poissa. Työ on fyysistä ja sisältää matkustamista, mikä juuri nyt ihan hirveää! Kuinka huonovointisena yleensä pitää töissä sinnitellä?
Tätä mä oon miettinyt, että miten ensi viikolla sitä oikein jaksaisi. Oon siis tämän elokuun ollut kesälomalla, joten ollut ihan sama kuinka väsynyt ja pahoinvoiva on, kun pystynyt lepäilemään ja naposteleen rauhassa. Ensi viikolla alkaa työt ja vaikka nykyään työ on kevyttä toimistotyötä niin silti mietityttää. Koska vaikka en oo oksentanut, niin pahoinvointi on mulla jotain ihan järkyttävää, enkä oo löytänyt vielä sitä ruoka-ainetta joka tasoittaisi vatsaa....

Myös väsymys on jotain aivan kamalaa, mä nukun 10-12h yössä ja silti kaikki fyysinen rasittaa ihan käsittämättömästi. Mutta kai tämä tästä johonkin suuntaan.

Onko kellään jo nyt liitoksissa tuntuvia vihlaisuja. Tuossa pari päivää sit huomasin että häpyluuta vihlottelee jo nyt jos äkillisesti siirtää painoa kahdelta jalalta yhdelle. Muutenkin vihlaisut on kyllä jatkuneet edelleen tosi vahvoina alavatsassa, liekö sitten hyvä vai huono...
 
Kiitos tsempeistä @JoJoha. Huomenna se sitten selviää, millaiset laitteet ovat ja miltä viikot näyttävät. Yksityiselle meen. Kun nyt edes selviäisi jotain.

@Keltain3n Sulla onkin ollut hyvissä ajoin neuvola. Vai millä viikoilla meet? Mulla on eka neuvola yli viikon kuluttua ja se on vaan keskustelua. Jännitän koko ajan, pitääkö alkaa huomisen jälkeen perua sitä, jos varhaisultra tuo huonoja uutisia. Mieskin odottaa ultraa, jotta raskaus konkretisoituisi.

@Naturamama Ei ole ollut ongelmia töiden kanssa. Ei ole käytännössä pahoinvointia eikä edes pahemmin väsytä. Teen kevyttä toimistotöitä ja voin myös pitää etäpäiviä. Se on tosi hyvä, ei tarvitse heti selitellä tai peitellä jos siis iskeekin vaikka pahoinvointi lähiaikoina.
 
Mulla tänään töissä ekaa kertaa ikinä oli niin huono olo, että tuskahiki vaan nousi ja väri pakeni kasvoilta - tähän asti oon pärjännyt ihan normaalisti, mutta tänään kyllä hieman oma olo kuumotteli. Edelleenkään en oksentele, mutta koko päivän on sellainen paha olo vellonut että jatkuvasti pitäisi syödä jotain jotta se pysyisi poissa.

Jatkuva nälkäkin kyllä on. Ruisleipää menee järkyttävän paljon, suolakurkkuja, sipulia ja oliiveja. Mustia oliiveja kaikkeen. Ihan hirveä suolaisen nälkä koko ajan. Seurauksena närästääkin sit koko rahan edestä.
 
Kiitos tsempeistä @JoJoha. Huomenna se sitten selviää, millaiset laitteet ovat ja miltä viikot näyttävät. Yksityiselle meen. Kun nyt edes selviäisi jotain.

@Keltain3n Sulla onkin ollut hyvissä ajoin neuvola. Vai millä viikoilla meet? Mulla on eka neuvola yli viikon kuluttua ja se on vaan keskustelua. Jännitän koko ajan, pitääkö alkaa huomisen jälkeen perua sitä, jos varhaisultra tuo huonoja uutisia. Mieskin odottaa ultraa, jotta raskaus konkretisoituisi.

@Naturamama Ei ole ollut ongelmia töiden kanssa. Ei ole käytännössä pahoinvointia eikä edes pahemmin väsytä. Teen kevyttä toimistotöitä ja voin myös pitää etäpäiviä. Se on tosi hyvä, ei tarvitse heti selitellä tai peitellä jos siis iskeekin vaikka pahoinvointi lähiaikoina.
Nyt vasta rv 7+2 omien laskujen mukaan. Neuvolan laskut ei voi pitää paikkaansa, koska ikinä kierto ei oo ollut 28. Ovisplussan sain 21.7 illalla. Huomenna onneks selviää enemmän.. Ihmettelin myös tota aikaista neuvolaa (n):love:
 
@Keltain3n Mulla oli ovisplussa 30.7. aamulla, joten oma neuvola on 7+3. Olisi tavallaan voinut olla nopeamminkin, onhan tässä tullut mietittyä kaikenlaista ruokaan ja liikuntaan liittyen. Niin paitsi soitin aikaa vasta viikko plussan jälkeen. Piti vähän sulatella. :ROFLMAO:

Aloin miettiä tänään onko se mun huominen varhaisultra nyt aivan liian aikaisin. Taidan soittaa aamulla ja kysyä sieltä mielipidettä. (n) Aamulla ehtii vielä peruakin.

@JoJoha Mullakin on aika jatkuva nälkä. Tai tulee tosi selvästi parin tunnin välein. Olen syönyt vaikka toisaalta ei tekisi oikein mieli mitään. Tsemppiä pahoinvoinnin kanssa!
 
Olen kyllä nyt kateellinen toimistotyöläisille! :sleep: Mulla onneksi nyt tuntuu, että vointi alkaa helpottaa hieman, mikä on ihan mukavaa, kun maanantaina lähden viikoksi työreissuun. Pahimmat on kyllä olleet viikot 7 ja 8. Huomenna vaihtuu viikko 9. :love: Mulle ei edes ehdotettu neuvolaa kovin aikaisin. Se oli viikon 8 puolivälissä ja oli kyllä kiva, kun oli ehtinyt nähdä pienen jo siellä varhaisultrassa. Paljon tuli läksyjä neuvolasta. :LOL: Nythän tässä on seuraavaan ultraan vain kolmisen viikkoa. :geek: Mieskin on ihan innoissaan, kun pääsee näkemään pikkuisen taas siellä.

Toinen asia: mun maha alkaa olla jo vaikea piilottaa! Paino on mulla laskenut raskausaikana ja olen muutenkin ihan normaalipainoinen/hoikka, mutta miten tuo maha voi nyt jo olla tuollainen pallo?! :eek:
 
@JoJoha apua mikä kokemus! Ei pitäisi kenenkään joutua tollasta kokemaan :cry: onneks teillä on kuitenkin kaks ihanaa lasta kotona ja toivotaan että tämäkin raskaus menee onnellisesti loppuun asti!

@sucrine toivotaan että sun vuoto on harmitonta! Tsemppiä ultraan tänään! :love: Mekin päätettiin että kerrotaan vasta kun päästään siihen 12 viikon ultraan. Musta tää on ollut jotenkin ihanaa aikaa kun on saanut kahdestaan höpötellä vauvajuttuja ja totutella ajatukseen että meistä tulee isi ja äiti :love:

@Josephina mä oon ajatellut tän testiasian niin, että jos siinä testissä on selkeä viiva, se on merkki raskaudesta, oli se sitten tummempi tai vaaleampi kuin konttolli. Ja ilmeisesti riippuu testistäkin kuinka herkästi näyttää tummaa viivaa. Kaikilla nousee hormonitasot vähän eriin tahtiin. Ootko kokeillut diiliä? Jos se helpottaa mieltä. Tsemppiä sulle :)

@Naturamama @Musicro @rubikinkuutio mulla kans se ajatus, että vauva edellä mennään. Mullakin fyysinen työ mutta hyvin on mennyt tähän asti ainakin.

@Keltain3n tsemppiä ultraan tänään :love: kuulostaa niin tutulta toi sun fiilistely!
 
Täällä tultiin just ekasta neuvolasta, kauhee tietopläjäys... nyt siis 8+0 menkoista laskien. Ei ultrattu eikä ees yritetty kuunnella sykkeitä, lääkäriaika meni viikon päähän, jospa siellä sit jotain näkis. Epätietoisuus jatkuu :(
 
Täällä hyviä ja huonoja uutisia.

Hyviä ovat, että raskaus oli alkanut, eli voin tulla raskaaksi jatkossakin! Huonot ovat sitten lopullisia, eli raskaus oli keskeytynyt. Ei löytynyt sydämen ääniä enään. Eli alun vatsakivut olivat huono juttu...

No tälle ei voi mitään, positiivisin mielin kohti uutta raskautta, kun sen aika on !

Onnea kaikille ja tarrasukkia matkaan :love::love:
 
Pitäisköhän tuo munki liittyä joukon jatkoksi!:rolleyes:

Laskettuaika ois menkoista laskettuna 6.4. eli nyt viikkoja 8+4. Varhaisultrassa on käyty jo aiemmin, siellä vasta jonku päivän pienempää, mutta syke näky kuitenki. Tänään kävin ekassa neuvolassa ja varailtiin aikaa labraan ja ekaan ultraan, joka on 1.10. Tää ois mulle ja miehelle kolmas lapsi, isommat on 6 ja 4 vuotiaita jo.:giggle: Ja tämä raskaus oli ylläri, ei ollu vielä suunnitelmissa muun elämäntilanteen vuoksi, mutta hän päätti nyt tulla niin sitten tulee.:D Kaikkeen sopeutuu! Menkatkaan ei vielä ollu myöhässä, mutta joku päässä käski tekemään raskaustestin ja plussahan siihen tuli heti.

Isommat lapsoset ei vielä tiedä vauvasta, kerrotaan varmaan vasta ultran jälkeen. Kummankaan vanhemmillekkaan ei oo vielä kerrottu. Mun muutamat kaverit tietää, oli pakottava tilanne kertoa kun oli mökkireissu sovittuna jo aikaa sitten ja ne ois varmasti ihmetelly että miten en alkoholia yhtään ota.:ROFLMAO: Tupakoinnin lopetin heti ylläriplussaan. Tällä kertaa lopettaminen teki paljon tiukempaa, kun ei ollu yhtään ehtinyt valmistautua ennakkoon lopettamiseen.

Oloja ei oikeestaan ihmeempiä ole. Alussa rinnat oli arat, nyt ei enää niinkään. Etovaa oloa on ollu parina päivänä, mut seki varmaan johtu liiasta kahvista.:cautious: Nukkua voisin vaikka kuinka paljon öisin ja päikkäreitäki ottaisin jos vaan ois mahollista.:sleep:

Tulipahan taas tarinaa näin heti alkuun.:whistle:

@Keltain3n oon pahoillani teidän puolesta! Toivotaan, että raskaudut pian uudestaan ja hän pysyis kyydissä loppuun asti!:)

Jos joku sinne etusivulle päivittää niin multa vois laittaa:
6.4. / jEEni / 28 / kolmas
 
Täällä hyviä ja huonoja uutisia.

Hyviä ovat, että raskaus oli alkanut, eli voin tulla raskaaksi jatkossakin! Huonot ovat sitten lopullisia, eli raskaus oli keskeytynyt. Ei löytynyt sydämen ääniä enään. Eli alun vatsakivut olivat huono juttu...

No tälle ei voi mitään, positiivisin mielin kohti uutta raskautta, kun sen aika on !

Onnea kaikille ja tarrasukkia matkaan :love::love:
Olen pahoillani :( paljon voimia!
 
Huonoja uutisia täälläkin. :cry: Ultrassa näkyi lopulta syke mutta muuten kohdussa ei ollut kaikki kunnossa. Näyttää vahvasti siltä, että on menossa kesken. On kuulemma aivan häviävän pieni mahdollisuus, ettei niin kävisi ja se käytännössä vaatii pienen ihmeen. Kohdusta siis näyttää vuotavan eikä mitenkään hyvällä tavalla. Koska en käynyt lääkärillä, suositteli nyt odottamaan 1-1,5 viikkoa lähtisikö vuotamaan kunnolla itsestään vai pitääkö hakeutua lääkäriin. :cry:

Jos nyt jotain iloa voi repiä niin se mullakin, että raskaus kuitenkin ylipäänsä alkoi ja alkio oli ihan oikeassa paikassa. Mutta saa nähdä miten kauan tästä eteenpäin pääseminen nyt sitten vie. :(

@Keltain3n On pahoillani myös teidän puolesta! Luin sun viestin jo ennen omaa ultraa. :(
 

Yhteistyössä