*** huhtikuun helmet 2012 '' lokakuussa'' ***

Tajusin juuri ettei tuonne listaa ole päivitetty mun uutta La:ta 27.4:heart:
Tänään poksahti rv12+0,taas:wave: typerää kun muuttavat ultrassa aikaa niin jonkin aikaa on olo kuin päiväni murmelina leffasta..Ja kaikki on mua pidemmallä:kieh:
Mäkin ostin joka aika sitten kotidopplerin tosin oli babysound merkkinen..kovasti kuuluu "junan jyskytys"
Huippua,täällä ei taidakaan kenelläkään olla ollut pitkään aikaan mitään huonoja uutisia ja tosiaan muakin ihmetyttää se että missä on kaikki kaksosten odottajat..:O
Tai voin mä sen verran valittaa että sain flunssa meidän 'apinalta' mutta onneks ei ole vielä ainakaan kuumetta:)
 
Perjantaita Huhtikuun Mammat!

Toivottavasti teillä odotus on sujunut onnellisten tähtien alla. Minullakin on teille vaihteeksi ihania uutisia kerrottavana. Tein just positiivisen raskaustestin!!! Syyskuisesta keskenmenosta nyt 1 kk ja 3 päivää ts. en ole varma, missä vaiheessa raskaus on, mut tesiin tuli kunnon paksu sininen plussa, joten ilmeisesti reilusti ohi menkkojen alkamisen kuitenkin. Oletettavasti kyseessä kesävauva, joten jos kaikki menee hyvin, saa mies syntymäpäivälahjaksi pikkukakkosen :)

Pitää pitää peukkuja ja varpaita ristissä, jotta tämä pienokainen pysyisi nyt menossa mukana. :)

Wendy + pikkuinen

p.s. Noora 8,5 kk oppi tässä pari viikkoa sitten ryömimään, joten menoa ja meininkiä tulee vastaisuudessakin riittämään :)
 
Onnea odotukselle kaikille uusille!:heart:

Mua on alkanut kiinnostaa toi doppler, vaikka mies totes että sitten oot paniikis, kun ei kuulukaan mitään, jos ei osaa käyttää.. Jos hankin salaa :LOL:
Kun nyt jaksais tonne torstain ultraan, enää (vielä..) 5 päivää..

Opinnäytetyöohjaajan luona kävin juttelemassa ja mulla olis kuukausi aikaa saada työ valmiiksi, jos aion jouluksi valmistua. Kiirettä pukkaa, kun on tullut taukoiltua. Ajatukset ei yksinkertaisesti oo pysynyt kasassa, joten nyt olis aika skarpata.

12. viikko lähestyy loppuaan.. 11+5
 
mymosa
No en mäkään ole nirso, mutta tää äitiyspakkaus on niin väritön ja ruma kyllä :LOL: ja en ole nirso myöskään siinä, etteikö kelpais käytetty ja hyväkuntoinen tavara ja uskon saavani tuollasella summalla jo aika paljon, jos vaatteita tarviis. Mutta en mäkään hyväksy mitä vaan, sitä vaan on elämän aikana oppinut kaikenlaista tästäkin. Kun muilla oli hienoja muotitakkeja niin minä yh:n lapsena kuljin niissä mihin oli varaa..
Mutta ainoa, ettei täällä ole kunnon kirppiksiä, onneksi kuitenkin tutuilta ym ollaan saatu hyvää tavaraa. Huutonettiin ei keskittyminen riitä.

Tänään on kyllä sellanen vitutus päivä, että perkele!!:mad:
En saanut viimestä näyttöä läpi ja alko kyrpii niin kamalasti.. Lähetään lasten kanssa pappalaan ja kyllä siellä koirien pusut piristää päivän.

Sain ehkä sykkeen jälleen kuulumaan, mutta ei paljoa eronnut omasta. Junan ääneltä se kuulosti.
 
Perjantaita kaikille :)

Laiskuri yrittää taas saada jotakin kirjoitettua tänne. Ekana iso kiitos kaikille, jotka silloin jo aikoja sitten laitoitte vähän listausta siitä, mikä kaikki on ollut tarpeellista vauvan kanssa. Näin ekaa odottavana sain siitä itselle hyviä neuvoja ja vinkkejä tulevia hankintoja ajatellen. Paljon olette taas saaneet keskustelua erilaisista asioista.

Sukupuoli: Oon kyllä niin utelias, että haluan ehdottomasti tietää! Ja yksinodottajana se helpottaa hankintojakin, kun pitää jo aika aikasin ostella kaikennäköistä. Yhden ihmisen tuloilla kun ei sitten kaikkea ostella kerralla tuossa joulun jälkeen.

Nimi: Pojalle mulla on ollut muutakiakin nimivaihtoehtoja, ja tuntui etten tytölle keksi mitään nimeä, joka itseä miellyttäisi. Yksi mieleinen nimi tytölle oli mielessä, mutta hylkäsin sen, koska nimi oli liian samanlainen kuin veljentyttöni nimi. Erona oli siis vain yksi kirjain. Jo jokin aika sitten yhtenä aamuna herätessäni, minulla oli yksi nimi heti mielessä tytölle. Ja päivän aikana nimeä miettiessä, se tuntui hyvältä vaihtoehdolta. Eli tytölle olisi yksi nimivaihtoehto ja pojalle muutama.

Kahvi: Aamukahvi on maistunut ihan niinkuin aina ennenkin. Muuten en päivän aikana kahvia juo.

Äitiyspakkaus: Olen sitä mieltä, että on mukavaa, että tuollainen mahdollisuus on, sitä kun ei joka maassa ole. Aluksi olin vahvasti sitä mieltä, että pakkauksen otan ehdottomasti, ensimmäistä kun odottelen ja mitään vauvatarvikkeita saatika vaatteita ei ole valmiina. Mulla on mahdollisuus ostaa hyvältä ystävältä sekä veljen perheeltä siistejä, tahrattomia ja vähänkäytettyjä vaatteita. Ja tuota mahdollisuutta todellakin hyödynnän. Olen lukenut jonkin verran eri palstoilta keskusteluita, ja moni on todennut, että äitiyspakkauksen tavarat ja vaatteet ovat jääneet erittäin vähälle käytölle, jopa kokonaan käyttämättä. Näin kävi myös hyvälle ystävälleni, joka sai siis tuon äitiyspakkauksen nyt keväällä. Kaikki vaatteet pakkauksesta on jäänyt käyttämättä, joten sain häneltä nuo pakkauksen vaatteet. Käytännössä katsoen minulla siis on jo äitiyspakkaus :) Joten tässä tilanteessa jätän oman pakkaukseni ottamatta ja otan sen rahana. En mä nyt viitti omaa pakkausta ottaa sen takia, että saan siitä sen makuupussin, hammasharjan ja kuumemittarin :) Jos mulla ei olisi tätä mahdollisuutta ollut, ekakertalaisena olisin varmasti tuon pakkauksen ottanut.

Hankinnat: Olen jo jonkin verran ostanut/saanut vaatteita käytettynä, mutta myös uutena. Lisäksi löytyy kylpyamme jaloilla sekä sitteri. Ja todennäköisesti kohta on myös turvakaukalo.

Vaunut: Tällä hetkellä näyttää siltä, että olisin päätymässä Emmaljungan vaunuihin. Ja ostan käytettynä, jos löydän mieleisen väriset ja siistit, ehjät ja puhtaat.

Vauvanvaatteista kysymys teille, joilla jo asiasta kokemusta: Ensimmäistä odottava täällä siis kyselee tyhmiä :) Paljonko vaatteita kannattaa olla aina yhtäkin kokoa? Siis eli montako bodya, monetko potkarit, sukat jne.? Mä en haluaisi tässä ekakertalaisena liian innokkaana hommata niin isoa vaatevarastoa, että siitä sitten suuri osa jää lähes tulkoon käyttämättä, koska vaatteet jäävät pieneksi.

Menossa tänään 14+4
 
Joku neuvoi etsimään manducaa facebookin kirppis-palstoilta. Niihin olen liittynytkin ja katsellut olisko mitään, mutta ei näyttänyt olevan mitään. Enkä viitsi mennä ihte sinne kirjottelemaan kun kukaan ei vielä tiedä raskaudestani (paitsi pari kaveria). :) Joten ehkä myöhemmin.. Nyt kyllä innostuin vielä enemmän tuosta hug a bubista, semmonen ehkä sitten kuitenkin mieluummin! :D niitä näytti löytyvän huutonetistä paljonkin ja aika halvallakin, että jos ei sitten ihtiä miellytä niin ei ainakaan mee ihan sitä 100 hukkaan.. :) tai mitä nyt maksokaan.. :)
 
mymosa yritätkö kuunnella sykkeitä jalat koukussa vai jalat suorana?Mä en oo kuullu kertaakaan sykettä jos on jalat koukussa mut heti ku suoristaa jalat ni löytyy sykeki =) Kannattaa koittaa jos et oo jo kokeillu.

Nispu81 Mä en ostanu ollenkaan 50cm vaatteita. Sairaalasta kotiutuessa puin pojalle 56cm vaatteet ja ne oli just napakat (synt. mitat 51cm ja 4215g). Noita 56cm vaatteita oli bodeja 10 kpl ja potkareita 6kpl, yöllä pidin alusta asti yökkäreitä ja niitä tais olla 3kpl. Voi kuulostaa vähältä määrältä mutta mä pyykkäsin niitä ahkerasti ku en halua et ne pukluset vaatteet/puklurätit muhii jossain pyykkikorissa useemman päivän. Ja 62cm vaatteisiin siirryttiin reilu 1kk iässä ja käytin niitä jo alussa jos kaikki 56cm vaatteet oli pyykissä. Sen koon vaatteita oli sit jo vähän enemmän. Bodeja oli laatikossa yli 30kpl (kaikki tuntu ostavan 62cm vaatteita) mutta eipä niistä tullu varmaan ku puolet käytettyä ku ei väri miellyttäny silmää tai oli muuten vaikeita pukee, tms. Tota kokoo ei ehitty käyttää montaa viikkoa ku siirryttiin jo 68cm vaatteisiin. Eli siis meillä ainaki poitsu kasvo alussa ihan kauheeta vauhtia ja vaatteita tuntu jäävän joka viikko pieniks. Mä en tykkää venytellä ja singutella saumoja vaan vaatteitten pitää olla helposti puettavissa. 74cm vaatteet meniki sit jo aika pitkään ku kasvu alko tasaantuun. Todettiin miehen kans et noi 62cm vaatteet ois voinu jättää ostamatta ja hypätä sen koon yli. Mut jokainen toki tyylillään..meistä se tuntu rahan tuhlaukselta ku osa vaatteista ei ehtiny olla ku pari kertaa päällä.

fanttomi & 12+
 
Nipsu Mulla oli joitain 50cm (poika oli 52cm ja 3720g kun synty) ja noi meni ihan alkuaikana, sit noita 56cm oli sit enemmälti. Mut jouduttii sektioimaan, joten onneksi oli vaatetta pikkasen reilummin, koska musta ei ollu kuukistelemään yms. muuhun pitkää aikaa. et sitä pyykkiä ei joka päivä pesty.
 
Hei

Onnea Wendy :heart:

Hmm. Mitäs kaikkea olittekaan keskustellu...

Vauvan vaatteista, mie taas oon sitä mieltä, et vaatteita pitää olla riittävästi, mieluummin liikaa kuin liian vähän, ei sitä joka hetki ehi olla pyykkäämässä. Esikoinen oli oikein kunnon puklukone, ja bodeja meni päivässä 3-6kpl. Ja meillä molemmat ollu niin pikkusia, et 50cm vaatteet oli alkuun vielä reiluhkoja. Itse ostaisin muutamia 50cm, vähän enemmän 56cm, taas enemmän 62cm jne. Niitä voi kuitenkin käyttää "päällekkäin", siis yhtä aikaa jos sopivat on pesussa.

Meillä on ollut kantoliinoja pari erilaista + itse tehty, lisäksi rintareppu. Kantoliinasta tykkään. Pienellä vauvalla trikoinen on ihana, vähän isommalla joku kudottu. Keäski tein kuopukselle ohuehkosta puuvillakankaasta itse liinan, oli kantava, ja mukavan kevyt.

Kävin eilen hakeen turvakaukalon. Gragon logico. Kaverilta ostin. Tammikuussa 2011 ostettu uutena heille. Oli kivan värinen ja hyväkuntoinen. Ja maksoi 80e.

Mie tykkään tän vuotisesta pakkauksesta. On ihanan neutraali, niihin vaatteisiin mun mielestä helppo yhistää muita värejä. Mutta me ei tosiaan enää oteta pakkausta. Makuupussi, peitot, petivaatteet, pyyhkeet, harsot, kynsisakset yms mun mielestä tärkeät pakkauksen sisällöstä on tallessa.

Mie tykkään tehdä löytöjä kirppareilta lapsille, jonkun verran myös itselleni ja kotiin. Tosin ehdin käydä kirpparilla ehkä kerran kahessa kuukaudessa. Ja vaunut meinaan nyt ostaa käytettynä, varmaan huutiksesta. Samoten sitterin, matkarattaat, leikkimaton jne. Kaverille jolta ostin kaukalon kyllä vihjasin et jos haluu päästä eroon, niin oon kiinnostunu.

Mulla tuli aamulla verta nenästä aivan holvaamalla. Kaveri kerto et hälläkin tullu kuopuksen odotuksessa. Tosi epämiellyttävää! Hyi mie en oikeen tuu toimeen veren kanssa. Mulla tulee hirveen huono olo. Nyt maistu koko päivän rauta suussa yök.

Tänään oli pakko paistaa lättyjä :p

Kultakurkku ja muru 13+3
 
Ai niin. Mie kans ostan lapsille vaatteet alesta. Suosin kyllä laadukkaampia merkkejä, mutta vuosimallilla ei ole niin väliä.

Kuopuksen kohdalla otin myös pakkauksen rahana, ja kirjasin ylös (vissiin ollu hiukka ylimäärästä aikaa) paljonko rahalla sain alesta vaatetta, niin ihan yhtä paljon kuin pakkauksessa on sisältöä sai alesta vaatetta ja mieleisempää ja oikean väristä ja sopivan kokoinen puku jne. Kuopus syntynyt myös huhtikuussa, joten raha tuli samoihin aikoihin kun nyt eli juuri tammialen aikaan.
 
mymosa
Kuuntelen sykettä jalat suorana ja koukussa. Tuolla netissä luki, että syke on 110 alkaen.. joten ei kaukana omasta sykkeestä ois (neuvolassa syke oli 82).. Ja jos jotain 160 menis niin en mä pystyis enää laskemaan, kun en taho tuossa 100kaan enää pysyä perässä:LOL:

Nyt kuulu vaan kauheeta kohinaa ja suoliston ääniä? en saanut ees omaa sykettä kuuluviin kun kohis koko ajan ärstyttävästi.
 
Mä oon samaa mieltä vauviksen ja kultakurkun kanssa et mieluummin reilusti vaatteita niin ei tarvi joka päivä pestä. Meillä ei juurikaan 50cm ollut käyttöä (tyttö oli syntyessään 50cm/3445g), joten 56cm oli alussa käytössä, sen jälkeen meni suht pitkään 62cm vaatteet. Eli meille 62 ei tosiaankaan ollut turha koko :)

kultakurkun sanoihin yhdyn myös tossa, et pidän tän hetkisestä pakkauksesta nimenomaan sen neutraalien värien takia! :)
 
mymosa
Pyykin pesusta mieleen, että pyykkivati pitää hommata pienelle.. Tuota pyykkiä kun saa olla muutenkin pesemässä pari kertaa viikossa, kun ei mahu mihinkään kuivumaan isoa määrää. Vauvan vaatteet tuo sitten yhden koneellisen lisää pyykkiä.
Inhoon koko touhua muutenkin, varsinkin kaappiin viikkaus.
 
Mäkään en nii välitä tosta pyykkäämisestä...hikistä hommaa:D
Mies lähti tytön kans vuokatiin, laittaa papan kaveriksi vaunua valmiiksi..Rauhallinen ilta, ku poikaki nukkunu jo tovin :)

Pääkipu, ja ei yhtää panadolia|O Enkä löyä mun paratabsejakaa mitä mulle määrättii sektion jälkeiseen aikaan...
 
niinku sanoin ni jokainen tyylillään. mun mielestä ei oo mikään ongelma pestä pyykkiä esim joka toinen päivä. ja ihan vauvana toi poitsu ei juuri puklaillu..ehkä siinä 3kk iässä alko sit enempi pulautteleen ja nyt se on ihan holtitonta!Meillä saattaa mennä 3-4 vaatekertaa ensimmäisen tunnin aikana mitä se on hereillä..ja mä en edes vaihda vaatteita minkään pikkupuklun takia, koska ne yksinkertasesti loppuis sit kesken!Meillä on olkkarin maton päällä lakana jossa poika leikkii ja se saattaa kaikki kuuski lakanaa yrjöillä päivän aikana. Ja sillon ihan vauvana käytin pari päivää aina samoja vaatteita ku ei ne mihkää likaantunu ku toinen vaan söi ja nukku.

kultakurkku hyviä löytöjä oot tehny. Kyllä mäki laskeskelin sillon esikoista oottaessa et sain vähintään saman verran tavaraa 140eurolla ku mitä pakkauksesta sai..ja tosiaan oikeen värisiä ja kokosia =)
 
Perjantaiehtoota huhtimammat!

Wendy: KOvasti onnea uuteen odotukseen ja kiva kun tulit kertomaan hyviä uutisia :hug:

Nimistä: Mä olen antanut miehelle ehdotuksia, mutta mitään ei oo vielä hyväksyny. Täytyy miettiä vielä. Mulla vahvat suosikit tytölle ja pojalle.

Meillä on kantoliina ja rintareppu, joista eka ehdottomasti parempi vaihtoehto.

Mä kuulun niihin hulluihin joka voi maksaa haalarista paljonkin. Tulevan talven toppahaalarissa oli ovh 160€ (ReimaTec+) mutta ostin sen puoleen hintaan. Mä olen TOSI tarkka mitä lapsella on päällä, kaikkien vaatteitten täytyy sopia yhteen. Ostan kyllä vaatteita ihan H&M:sta, Lindexiltä, Benettonilta jne. Mutta vaatteita onkin sitten TOSI paljon.

Painoa ei oo tullu vielä yhtään, vähän oli taas laskenu. Tiistaina nlalääkäri. Tänään olin sokerirasituksessa ja ma saa sitten tulokset. Liian pitkä aika vielä ultraan. Nyt kun pahoinvointi yms loppunu niin välillä tulee sellanen olo että onkohan siellä ees ketään enää. Vaikka saahan sen sykkeen tarkistettua dopplerilla. Mut niin paljon tekis mieli nähdä jo pikkuinen :heart:

Meilä Vauvis oli täsmälleen saman kokoinen tyttö syntyessä ku teidän poika. Alkuun 56-kokoiset oli liian isoja ja koin kyllä ne 50-senttiset hyviksi. Niitä ei kyl montaa kannata ostaa ku menee vaan hetken.

Nyt pakko mennä unille, kokoajan vaan väsyttää...

-Linn ja Salamatkustaja 15+4 :heart:
 
mymosa
Meillä on myös onni siinä, että mun pikkuveli on vasta 9v ja äiti ostaa tottakai ainoalle nyt laadukkaampaa ym ja me tietty saadaan sitten parempi kuntoinen meille ja menee parhaimmillaan kahdella.

Mietin, että alkaisin kaikille kolmella ostamaan 150e ulkovaatetta, niin se tekis jo 450e, huhhei.. Riittäs just ja just lapsilisät tässä vaiheessa kun saa korotukset. Katoin jo kauhulla tytölle talvikenkiä, 80e coretexit.. Harmi, että tyttö on periny mun pohkeet ja kuomat on ihan turhat koettaa laittaa jalkaan, ei mee varsista :(
Elarit nyt on niin naurettavan pienet, että niillä kauheesti juhlita.. Saati, että exä saa perseillä uusimiset ihan miten vaan ja mä saan lastenvalvojalta kuulla puhelimessa vaan, että voi voi..
 
Huomenta!

Nipsu On varmaan vaikeaa vetää johtopäätöksiä siitä mikä olisi itselle hyvä noiden vaatteiden suhteen, koska luulen et monella meillä on erilaisia kokemuksia. Jotkut vauvat puklailee paljon, jolloin vaatteita menee tosiaan paljon enemmän kuin vähemmän puklaavilla, sit jotkut vaihtaa bodyn päivittäin ja joku saattaa pitää bodya pari päivää jos on puhdas. Sit tuohon vauvan kokoon, niinkun joku jo sanoikin et ei käyttänyt ollenkaan 50cm vaatteita kun vauva isompi syntyessään, meillä tytsy oli 3010g ja 50 cm ja 56 senttisiin olis hukkunu. Ite sain jonkin verran vaatteita siskolta ja puinkin tytön välillä myös sinisiin (vastasyntyneenä) Sit katsoin mitä pitäis olla enemmän ja kävin ostamassa niitä vaatteita mitä tarvitsin. Ja esimerkiksi meillä jäi potkuhousut mitkä tulee ylösasti kiinni (mikskä niitä nyt sanotaankaan) ni kokonaan käyttämättä, eli käytännössä sitten huomaa mitä vaatteita tykkää vauvalla käyttää. Miellä on käytössä myös yöpuku ja toiset nukuttaa yönkin bodyssa ja housuissa. Et yks vaihtoehto on hankkia sen verran vaatteita kun luulee pärjäävänsä ja sit ostaa lisää tarpeeseen. :)

Tytsy menee anoppilaan hoitoon nyt päivällä ja me päästään miehen kanssa ulos syömään ja sit vuokrataan leffa ja katotaan se himassa :heart: ihanaa. Vähän jännittää kun tyttö on ekaa kertaa menossa pidemmäksi ajaksi hoitoon, mut hyvin varmasti pärjää :)

Hyvää viikonloppua!
 
Vauvahaaveita, jos viitsit niin mutkin voi lisätä tuonne etusivulle, joskus jo laitoinkin tiedot, mutta en varmaan huomannut sua mainita, niin mennyt ohi.. :)

Eli Papaya 19v, ensimmäinen, LA 27.4., K-PKS, ja tyttöolo.. :)

Wendy onnea uudesta onnistumisesta! Kaikkea hyvää toivotellen!
 
mymosa
Tänään voi olla sellanen päivä, että parempi vissiin käydä hakkee metästä varapäreitä.. Mies lähti töihin puol6 ja molemmat muksut heräs siihen. Minut sokais eteisen valolla heti herättyään. No kukaan ei sitten ole nukkunut tän jälkeen ja päivän edessä voi olla kiukkunen pieni mies ja vielä kiukkusempi äiti.

Kaiken lisäksi mies jää viettää sonni-iltaa (ainakin alustavien suunnitelmien mukaan) ja laitoin just viestiä, että parempi on kun jääkin :LOL:

ylihuomenna poksuu.. siirrytään viikolle 12+
 
Huomenta.

Nuista vaatteista sen verran että en kyllä muista määrä mitä meillä mitäkin on ollut, mut 50cm e mee ku pienen hetken joten niihin en ole kauheasti satsannut.. Tyttö syntyi ja oli 52cm pitkä, joten sillon päästiin suoraan 56cm:iin..

Mutta eipä meillä muuta nyt..

rv 14+0 poksuu täällä :)
 

Yhteistyössä