Huhtikuun hurmurit 2015 -Maaliskuu-

Rintakumit on täälläkin ollut alussa käytössä ahkeraan. Tosin n. parissa viikossa jäi kokonaan pois, kun rinnanpäät tottui pikkuhiljaa siihen jatkuvaan imutteluun. Onhan niitä kyllä aika ärsyttävää keitellä jne.. Tykkään noista aventin kumeista, näissä vaan ei ole mitään kokomerkintää.. pienempi ja isompi koko löytyy. Viimeksi käytin vaan noita pienempiä, mutta nyt on jotenkin nännit paisuneet jo raskausaikana mitä ei viimeksi mielestäni käynyt. Saas nähdä kumpi koko sopii.
Esikoista imetin 1,5 vuotta, toivoisin että tämän seuraavan kanssa päästään samaan.

Minisport No olipas ihmeellinen lääkäri. Eikö sulle siis tehty edes sisätutkimusta tai sanottu mitään lantion koosta jne.. ? :O

Minä oon nyt alkanut synnyttämään joka yö... näen unia synnytyksen alkamisesta ja yölläkin välillä puoliunessa hourin ja kuulostelen tuntemuksia. :D

Fiiliksissä jaan teidän oloja aika pitkälti.. jomottaa, väsyttää, suoli toimii miten sattuu. Tänään poksuu viikot, mini rv 36+0! :heart: Maanantaina neuvolalääkäriaika!
 
Minisport: jopa oli kyllä turha käynti. Luulisi, että ensikertalaiselle sentään vähän parempi arvio tehtäisiin? Juuri kuten lakka sanoi; katsotaan minkäkokoinen vauva lantiosta mahtuu tulemaan ja verrataan mittoja mahassa asustavaan vauvaan.

Hitsi. Tuosta minisportin viestistä tuli mieleen, että kukaan ei arvioinut vauvan kokoa mitenkään mun eilisellä käynnillä. Onko uudelleen synnyttävät jo sellaisessa asemassa, että ei tarvita synnytystapa-arviointia (edes jonkunlaista)?
Vai tehdäänkö se, jos esim. sf-mitassa on jotain poikkeavaa? Ekan lapsen kohdalla arviota ei ehditty tehdä ennen synnytystä. Toisen kohdalla kävin loppuraskaudessa, jolloin otettiin ultralla kokoarvio vauvasta sekä lääkäri tutki alakerran ultralla ja käsin.
 
Kasassa täällä edelleen. Siis aivan kauhea selkä kipu oli ja on vieläkin. Mikä lie ollut,mutta koski juuri siihen kohden mihin tavallisesti supistukset koskee. Supistuksia tulee toooodella harvakseltaan,eli nukun kyllä rauhassa ens yön :)
 
kuvaa päivän aherruksesta :)
katso liitettä 19860

Rintakumeista ei oo positiivisia kokemuksia kyllä. Esikoinen aikoinaan sai kovia rintaraivareita. Yritin kyllä sillon myös kumilla imettää vaan eipä se mitään auttanut ja ne olikin niin kömpelöt etten tiiä sitten olisko ollu ihan väärän kokoiset... Silloin jo sairaalassa oli rinnat ihan verillä ku pumppasin monesti päivässä kun tyttö makas lastenosastolla eikä jaksanut rintaa syödä kovin hyvin. Pullosta annoin omaa maitoa ja lisäksi sai korviketta.
Toisen tytön kohdalla imetys onnistui hyvin ja rinnat oli kyllä tosi kipeät alkuun...melkeinpä kyyneleet valuen imetin ne ekat viikot. Rasvasin kyllä ja annoin ilmakylpyjä mutta se otti aikansa että siihen tottui. Eipä sillon käyny mielessäkään koko rintakumit. Täytyypä nyt katsoa että jos osais hyödyntää niitä enemmän.
Maidonkerääjä mulla kans on mutta en oo käyttänyt. Täytyy nyt muistaa sekin jos on tarvetta.
Imetysajasta 1. Tyttö siis ei loppujen lopuksi suostunut koskaan syömään rintaa kunnolla...ja kokonaan jätettiin pois 3kk iässä. 2. Tyttö (koliikkilapsi) lopetti itse rintamaidon kokonaan noin 7kk iässä..ensin jätti päiväsyötöt pois ja sitten ehkä viikon päästä yösyötötkin. Meni siis se helposti. Minusta oli ihan hyvä ikä lopettaa...silti tää kakkonen jäi vähä liikaakin roikkumaan äitiin kiinni. Jospa tää kolmas ois se unelmatapaus, joka nukkuu yöt läpi jne.

Valmisteluista: täällä on huhkittu pari päivää hiki hatussa...sain arkkupakastimen vihdoinkin! Nyt oon mielissään leiponut pakkaseen valmiiksi vähä kaikkea. Pullaa tehtiin eilen isompi satsi. Siinä samalla nimiäisiä varten tuli kranssia ja vauvavieraita varten pikkupullia ja pitkoa. Tänään sitten kävin ostamassa pakkaseen pitkäksi aikaa lihaa ym.ruokavärkkiä ja leipää. Saa olla aika rauhassa sitte synnytyksen jälkeen.
Sain vihdoinkin ommeltua poitsulle lakanat, joten nyt on sänky valmiina! Enää asukki puuttuu :heart:
Ilta meni taas leipoessa! Sain yhden ison kakkupohjan tehtyä, maidotonta mokkapalapohjaa ja toscakakkua. Saa nähdä montako päivää pitää leipoa ennen kuin tää masuasukki suostuu ulos.

Kevis onnea! :flower: samoin Elea!
Jopulle tsemppiä! :hug: minisport olipa turhauttava reissu sulla : /

Neuvolassa tänään kaikki muuten ok paitsi Hb taas laskenu! Nyt 112. Rautaa en suostu syömään. Turvotus on ihan hirveä ja näkyy painossa! Viikon aikana paino pompannut 1,5kg!! Huh huh...Seuraava käynti olis viikon päästä taas...toivon mukaan olisin siihen mennessä jo synnyttänyt. Periaatteessa mulla olis nyt jo se 39vkoa täynnä mutta koska la:aa ei muutettu ni mennään edelleen sen 1.4 mukaan elikkä viikkoja kasassa 38+2.

Jaksamista kaikille oloihin!
 
Jasmin12: Miksi et suostu syömään rautaa? Matalalla hempparilla, jos menetät synnytyksessä verta, niin saatat joutua ottamaan verensiirron sitten, jos henkeä uhkaavaksi tilanne menee. Siihen itse menisin vasta viime tingassa. Sain oman hb:n nostettua 108:sta 127:aan Retaferilla.
 
Viimeksi muokattu:
Keviselle paljon vauvantuoksuisia päiviä sinne kotiin :heart: Minkä painoinen poika on nyt ?
Me ollaan myös kotona ja täytyy myöntää, että käsityötä riittää kahdelle :) Nyt vauvoja heräteltävä kolmen tunnin välein syömäön ja se lasku alkaa tosiaankin siitä kun aloitetaan syönti...hyvinkin kuluu tunti jopa ouolitoista, kun molemmat on syöneet ja vaipat vaihdettu ja rauhoteltu takaisin uneen. Painoja seurataan meillä nyt alkuun ja lasken jopa maitomäröt, jotta saavat tarpeeksi. Eli nyt on imetys on tauolla ha lypsän pulloon, jotta pystyn laskemaan mitä menee. Ehdoton on sähkökäyttöinen pumppu ja hyvä lisä manuaalinen, jos nopsaan haluaa lypsää pienen määrän.

Tyttö, joka syntyessään oli 47 cm pukeutuu hyvinkin 44 cm vaatteisiin ja ne on hyvänkokoisia hänelle. Pojalle 44 cm kokohaalarit on pituudesta liian lyhyitä, poika oli 48 cm syntyessään.

Pakatkaa ne sairaalakamat valmiiksi, se lähtö voi tulla niin yllättäen. Jos Kättärille joku menossa, niin oma pipo, lakki on in, siellä ei ole kuin putkiharsoa.

Kaikille palstalaisille oikein ihanaa loppuodotusta :)
Mä niin muistan ne kuukausien unettomat yöt. Sitten kun sairaalassa nukuin ekan uön monta tuntia putkeen ja näin jopa unia olin kuin eri ihminen. Nyt nukun kyllä hyvin yöllä ne aat kun vauvatkin, päivällä en juurikaan malta.

Sektiohaava on hyvin parantunut, ompeleita oli päällepäin vain 5 ja ne otettiin jo sairaalassa pois. Kipulääkettä otan enää Panodolin 500 mg aamuin ja illoin ja Buranan 400 mg samoin. Jalat ja kädet turvoksissa edelleen, muutoin kaikki ok. Omat farkut sujahtaa jalkaan :) mutta eihän mulla tullutkaan kuin + 7 kg, paino vaan tippui loppuaikana, kun en pystynyt juurikaan syömään ja oksentelin närästyksestä johtuen.

Hyvää viikonloppua kaikille ! luen tetä, vaikka en enää ehdikään juuri kirjoittamaan.

T. Paulanna ja babyt 10 vrk :heart::heart:
 
Rintakumeista on ollut puhetta. En ole tarvinnut ikinä niitä, kerta rinnanpääni on aika melkoiset. Tietysti rikkihän ne on menneet ja kipeät, kun vauva syö, mutta sinnitellen eteenpäin.

Vauvalle omia vaatteita olen pakannut: sukat,pipon ja tumput. Jotenkin tuntui, että laitoksella on aika huonosti. En sitten tiedä onko tilanne parantunut. Olen neulonut vauvalle kaikki itse.

Sairaalakassi on ollut pakattuna ties kuinka kauvan, kuhan tämä veitikka vain nyt alkaisi tulla.

ON Eilen illalla oli melkoinen selkä ja maha kipu. En tiedä mistä johtui, mutta hiki tuli ja supisti. Kuitenkin tilanne rauhottui yötä kohden. Nyt sitten maha on ihan kuralla, ja varmasti on joka suolisolmu tyhjä. Vauva ainakin riehuu siihen malliin, ettei varmasti ole tulossa pois.

Ensiviikon torstaina olisi äippäpolille aika, ja silloin varmaan jotain tiedän miten mennään. Jotain oli puhetta, että ne käynnistäs 38vkolla. Itse kuitenkin vähän suumailin, josko se tapahtuisi aikasemmin eli huhtikuun toisella viikolla. Meidän lapsilla on tapana ottaa semmoinen kauhea loppukiri, ja painoa tulee. Viime vkon neuvolalääkärissä vauvan painoarvio oli 2370g vkolla 33. Mitä nyt on uskominen lääkäreihin, niin tästä tulisi 3800g vauva, jos päästään loppuun asti. En kyllä ala semmoista vauvaa puskemaan maailmaan. Yhden olen puskenut, ja muistan kyllä elävästi seuraukset. :/

Lumme75 & Riisinnuppi 34+ 3
 
Ihania vauvakuulumisia paulannalta :heart:

Jopas Jasmin on jaksanut urakoida :) Meillä nuo leipomukset katoaa pikavauhtia parempiin suihin, mutta olisihan se mukavaa jos olisi jotain valmiina pakkasessa.

Imetys: esikoisen kanssa mentiin osaimetyksen kautta täysimetykseen (oltiin alussa aika pitkään sairaalassa/tiukassa painoseurannassa) ja loppujen lopuksi imetin 1,5vuotta. Tytsyn kanssa imetys lähti hyvin käyntiin. Täysimetystä 6kk ja kokonaan loppui 1,5vuotiaana.

Rintakumit oon ostanut varan vuoksi. Mielelläni en niitä käytä, onhan tuo imetys helpompaa ilman niiden kanssa säätämistä. Mutta jos nännien iho menee rikki, niin se paranee mulla todella hitaasti ja tarvitsen yleensä vahvoja lääkevoiteita. Onneksi iho karaistuu hiljalleen imetyksen myötä, joten toivottavasti jäävät jälleen vähälle käytölle.

Ihanat valoisat aamut: lapset herää jo kuudelta kun ei enää uni maita. Tälle aamua ollaan jo ehditty syömään aamupala, imuroimaan sekä käymään tunnin kävelylenkki :D Nyt muksut kattoo lastenohjelmia, joka tarkoittaa mulle nörtsäilyaikaa. Kohta lähdetään kaupoilla kuluttamaan aikaa, kun mieskin on koko päivän töissä.

Boomkaa ja papunen 37+3
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Jasmin12
Lakka mulla oli edellisessä raskaudessa Hb välillä 109 ja sillonkin terkka sanoi ettei oo vielä ihan pakko syödä jos ei oma vointi edellytä. Siispä koska jaksan päivät silti kohtuu hyvin ja kotihommatkin tulee tehtyä niin en "turhaa" syö rautaa. Mun maha on aika arka menemään sekaisin enkä jaksa sitä vaivaa tähän kaiken päälle.
 
"pitkäperjantai"
Jasmin mulla oli kans hemoglobiini laskenu 116een ja kätilö kehotti rautakuuriin. Herkän mahani vuoks (ja siks ku muutenki oon vähä tällainen ravinnolla -ei pillereillä tyyppi) en hakenu kuuria koskaan vaan ruoalla sain sen takas 122een. Se on mulle normistiki jo ihan hyvä, tyytyväinen oon.

Parisuhdejuttuja. On vähä ollu ärsytyskynnys matalalla muutamana päivänä, kaikki miehen jutut alkaa tyyliin mikset sä ikinä tai onko aina pakko.. No lapset päätti eilen lähtee isovanhemmille yökylään, ja me vietettiin kaksin ilta kotona. Syötiin, saunottiin (sain myös selkähieronnan), katottiin tv:stä jotain turhaa ja oltiin vaan. Nii ja vähä sitä toistaki ässää. Kyllä oli mahtavaa ja oli mukava mennä nukkumaan, aamullakin vielä mukavan rento olo. No nukuinhan mä tietysti myös melki 12h yhdellä vessskäynnillä :D Tällaista pitäis harrastaa vähä useammin kyllä, en muista edellistä kertaa. Aina kun nuo lapset on hoidos niin on jotain ohjelmaa sitten meillä.

Mäki taidan ny innostua tuosta leipomisesta, jos sais kans pakkaseen jotain vierasvaraa. Sänkyvaatteita en voi vielä ommella vaikka mieli kovasti tekisi, meillä kun on tuo tulokkaan sukupuoli vielä yllätys.

Pitkäperjantai, kaveri 38+1, vähiin käy päivät :)
 
  • Tykkää
Reactions: Boomkaa ja Jasmin12
LUMME -Hyvä vaan että olet kasassa edelleen. Älä nyt vaan toivo että se pieni sieltä vielä tulisi. Vielä on sulla (niin kun myös mulla) viikot sen verran pienet että vielä on pikkusen hyvä kasvaa ja kehittyä siellä masun puolella :)
Ja paino on vielä keskospaino. Myös mulla oli painoarvio rv34+ 2300g :)
Koitetaan vielä muutama viikko jaksaa ja sitten aletaan toivomaan näitä vauvoja ulos ;)

Onneksi mulle lääkäri sanoi jatkuvista supisteluista huolimatta että mikäli edelliset lapset on syntyneet täysiaikaisina niin on LÄHES mahdottomuus tai ainakin hyvin epätodennäköistä että myöhemmätkään lapset tulisi liian aikaisin.

Jaksamisia oloihin! Jatkuva supistelu ym. kipuilu on kurjaa mutta pian se helpottaa :)
 
Toi hemppa raskausaikana on kyllä joskus jännä juttu. Minulla oli raskauden alussa 140, siitä laskenut koko ajan tasaisesti lopulta 104:ään - rautakuurista (eri merkkejä kokeiltu + aina c-vitamiinin/ appelsiinimehun kanssa tyhjään mahaan otettuna jne) huolimatta. Täällä otetaan hempat aina labrassa verikokeella, ei koskaan sormenpäästä. Lääkäri määräsi sitten mitattavaksi rauta-arvot, ja vaikka minulla laskee hemppa niin rautavarastot on täynnä. Raudan syöminen on siis turhaa, ei sitäkään kannata kuitenkaan ilman syytä syödä! Nyt en ole syönyt rautaa enää pitkään aikaan, hemppa otettiin taas verikokeilla ja oli itsellään noussut 109:ään.. eli siihen kai vaikuttaa muutkin asiat kuin raudan saanti.

Niin siis jos ei olo parane rautakuurilla niin kannattaa kyllä pyytää mittaamaan omat rautavarastot, jos se rautakuuri aiheuttaa turhia vatsanväänteitä tms :/ Ja turhaa niihin on rahojaankaan pistää jos ei auta.

Jasmin Ihana pinnis! onko ostettu valmiina vai itse tuunattu? Meillä on varastossa puunvärinen pinnis, ja haluaisin sen maalata sitten keltaiseksi ennenkuin otetaan käyttöön. Salkkareissa ekan kerran näin keltaisen pinniksen ja siitä eka inspiraatio :D Mutta ensialkuun vauva nukkuu kehdossa, eli se projekti saa vielä odotella...

Paulanna Voi, ihania kuulumisia. Odottelen jo kovin että itsekkin pääsee vauvanhoitovaiheeseen, vaikka onhan se rankkaa omalla tavallaan aina :) Ja etenkin teillä, mutta tuplasti työtä - tuplasti palkintoa.

Boomkaa Valoisat aamut... ihanat juu mutta arghhh :D meillä kans pikkujäpikkä herää ihan liian aikaisin ja päiväunille on ihan mahdotonta saada. Vaikka on meillä pimennysverhotkin makkareissa mutta ei ne pimennä tarpeeksi, valo pääsee hieman sivusta.

mini rv 36+1
 
  • Tykkää
Reactions: Jasmin12
Oireet jatkuu. Maha on ihan vetelällä, ja koskee armottomasti. Vauva on ollut hiljainen, mutta kuitenkin liikkunut. Ns. pakki on täysin sekaisin. Ei ole yhtään nälkä. Syötiaikaan sain menemään vain leipä palasen enkä muuta. Koskee alaselkään vimmatusti, mutta ei supista. Maha on jotenkin ihan ihmeellinen en osaa selittää.. Anoppi oli nähnyt vauvasta unta. Jokohan tää nyt olisi sitä enteilevää juttua...
 
"sivusta seuraaja"
Lumme, miksi haluat synnyttää ennenaikaisen vauvan? Eikö noilla oloilla ja viikoilla kannattaisi mennä synnärille näytille, eikä toivoa, että vauva syntyy jo...
 
Moi vaan, tullut taas harvakseltaan kirjoiteltua tänne... mutta ensinnäkin suurensuuret onnittelut Kevikselle ja paulannalle vauvoista ja hyviä vointeja :heart: :flower:

Mulla on menossa rv 37+6, joten huomenna tulee 38 viikkoa täyteen. Uskomatonta. Viikot on vierähtäneet tosi nopeasti. Äippäloman alun jaksoin olla vielä aika aktiivinen ja muutamia yksittäisiä työkeikkojakin hoitaa, mutta nyt alkaa olla väsyneempi olo. Mullahan pahoinvointi ei koskaan loppunut kokonaan vaan jäljelle jäi etominen (ilman oksentelua tosin), ja se ei ole ainakaan helpottanut ihan viime aikoina. Verenpaine on pikkasen noussut nyt parin viikon sisään myös, vaikka ei "hälytysrajoja" ylitäkään. Vauva painaa tällä hetkellä arviolta n. 3 kg.

Hyvä Lumme että pääset käymään äippäpolilla niin näet missä mennään. Kun oireitakin on noin paljon. Mulla ei ole esim supistuksia vielä ihan hirveästi, vaikka niitä öisin jonkin verran onkin. Napakammissa supistuksissa henkeä salpaa ja tulee kuuma, mites muilla?

Vauvantarvikkeet on hankittu / otettu esiin, mutta pinnasänkyä ei ole vielä koottu. Vois ottaa sen ohjelmaan ensi viikolla.

Sairaalakassiakin voisi alkaa pakkailemaan pikku hiljaa, jos pitää kiireellä lähteä. Edellinen lapsi syntyi parin tunnin sairaalassaolon jälkeen, joten en varmaan kovin pitkäksi aikaa uskalla jäädä ihmettelemään supistuksia kotiin. Kunpa tämä lapsi ei olisi avotarjonnassa kuten edellinen, mutta sen näkee sitten.

Calypso ja murunen 37+6
 
Ajatuksella kyllä luin kaikki tekstit mutta nyt kun pitäisi kommentoida niin niin....

PAULANNA -Teillä on varmasti tohinaa kahden vauvan kanssa :) mutta ihanaa vauva-arkea teille! Niinhän sitä sanotaan että tuplasti töitä,tuplasti myös iloa :)
Hienoa että olet myös itse toipunut hyvin.

PITKÄPERJANTAI -kuulostipa hyvältä teidän laatuaika :) Sitä huomaa kaipaavansa sitä yhteistä aikaa vasta sitten kun sitä joskus harvoin saa :)

JASMIN -Ihanan pirteä sänky :)

CALYPSOKIN vetelee viimeisiä viikkoja :) jännää! :)

Täällä oli eilen vauvan osalta todella hiljainen päivä. Koko ajan sai ollaa kuulostelemassa liikkeitä ja ei kaukana ollut etten tarttunut puhelimeen ja soitellut jo päivystykseen tulevani käymään. Illasta sitten vauva virkistyi ja mylläskin lähes koko yön ja tänään jo taas normi durasel :D
Ärsyttää vaan kun koko ajan täytyy mukamas jostain olla huolissaan ja sitte piirtyy ne pahimmat uhkakuvat mieleen :(

Onneks mulla on ihana,ihana "tukihenkilö" nimittäin mieheni sisko jolle sitten puran näitä mun oloja,mietteitä,tuntemuksia :D miestä kun ei viitsi aina huolestuttaa ku se on vähän...noh,liian hysteerinen jos jotain poikkeavaa joskus ilmenee...

Vitsi kun monella on jo viikot lähes täynnä :) Itse vielä joudun muutaman viikon odottelemaan mutta Toukokuulle en kyllä aio odottaa! Se on varma :D niin kuin se nyt olis oma valinta :D

Hyvää viikonloppua kaikille ja jännätään mitä päivät tuo tullessaa joillekin möhömahoille ;)

Sitkeäsissi & muru rv 34+5 <3
 
Viimeksi muokattu:
Heippa taas pitkästä aikaa, rouvat! =)

Tulkaa kertomaan vauvakuulumisia paulanna ja kevis, aina kun vain jaksatte ja ennätätte. Ihanaa fiilistellä muiden vauvajutuilla, kun vielä täytyy omaa hetken odotella. Tsemppiä molemmille pikkuisten syöttöihin. Itse muistan esikoisen ajalta miten raskasta oli juuri tuo paulannan mainitsema pienikokoisen vauvan herättely syömään... Toivottavasti tässä porukassa kaikki loput saavat täysiaikaiset ja yli kolmekiloiset vauvat. Vauva-arjen ensimmäiset viikot ovat niin paljon helpompia täysaikaisen lapsen kanssa, kun voi syöttää ja nukutaa lapsentahtisesti. Koetetaan vaan vielä kaikki kärvistellä yhtenä kappaleena täysille viikoille ,vaikka hermot alkavat varmasti pian pettää itse kullakin! :heart:

Rintakumeja en ole koskaan kokeillut. Kaapista löysin yhden kumin avaamattomassa pakkauksessa, varmaan olin esikoisen aikaan ostanut varalle. Pidetään tälläkin kertaa varalla kaapissa. Mulla on tissit kestäneet tosi hyvin imetystä, ovat toki alkuun olleet vähän arkana, mutta rasvalla ja ilmakylvyillä ovat ekat viikot kestäneet kunnes tottuvat. Imettää haluaisin ainakin puoli vuotta, mutta jatkan tietysti pidempään, jos kaikki menee hyvin. Saa nähdä, miten tällä kertaa käy.

Lääkärineuvola oli viime viikolla. Kuulemma paikat ovat pehmenneet, mutta ei ole kohdunsuu auki tms. Vauva on raivotarjonnassa ja melko alhaalla, mutta ei kiinnittynyt lähtökuoppiin. Painoarviota en saanut lääkäriltä, todettiin kuitenkin yhteisymmärryksessä, että ei tässä mahassa mikään norsu voi majailla :D oma veikkaus on 3400g jos laskettuun aikaan saakka masussa viihtyy...

Mukavaa lauantaita kaikille!

T: pikku-katti 36+0 *poks*
 
Sitkeäsissi: meillä oli viime viikonloppuna vauva hiljaisempi tuon liikkumisen suhteen. Kerkesin jo hätääntyä ja miehellekin sanoin ääneen, että onkohan jokin hullusti (tankkasin appelsiinimehua, söin jäätelöä ja huokaisin helpotuksesta kun sain laskettua tarpeeksi liikkeitä).
Noh, tämä viikko on kyllä korvannut sitten kaiken ja vauva on elämöinyt aamusta iltaan. Ei varmaan huolta, että syntyisi kohtapuoliin, kun sanotaan että vauva rauhoittuu ennen synnytystä :D
Hyvähän se on, että osaa huolestua tarpeen tullen ja toimia sen mukaan. Lääkäri tuumasi viime kerralla, että kannattaa herkästi soitella, jos on huolissaan vauvan voinnista. Onpahan ainakin jaettu se huoli ammattihenkilön kanssa ja yhdessä voi miettiä tuleeko käymään näytillä vai seuraako tilannetta vielä kotona :)

Calypsolla taitaa myös alkaa olla lähtö lähellä, kun on jo kunnon supistuksiakin tullut. Aika nopeasti edellinen tuli; odotitko kotona kuinka kauan ennen kuin lähdit sairaalaan? Mulla ei ole noita kunnollisia tullut kuin vasta jonkin aikaa ja ihan muutama päivässä. Pistävät keskittymään hengittämiseen ja voi selkeästi huomata milloin tulee supistuksen huippu. Tuntuu hyvin tuolla alaselässä ja reisissä.

Lisäraudasta. Vähän kummastihan nuo arvot voivat käyttäytyä lisäraudasta huolimatta. Mulla tuo joka toinen päivä otettu obsidan nosti aluksi arvoja hyvin (104:stä 119:sta), mutta viime kerralla oli kuitenkin laskenut taas 110. Koska maha näyttää tuon kestävän niin syödään nyt paketti tyhjäksi, auttoi tai ei :D

Jaahas, taidan lähteä tyhjentämään eteisen lasten talvivaatteista. Naulakot tursuaa talvi- ja kevätvaatetta niin, että suurin osa näyttää olevan komeron pohjalla. Tuleepahan tehtyä tuokin jokakeväinen inventaario ;)

Boomkaa ja papunen 37+3
 
Viimeksi muokattu:
Jasmin12: Ok. No se on kyl kurjaa, jos rauta aiheuttaa oireita :|

Sitkeäsissi: Mä majailen sun kanssa yhdessä koossa vielä pitkään, joten yritetään nauttia masuista kaikkine vaivoineen vielä kun mahdollista ;)

Käytiin miehen kanssa teatterissa, kun piti lahjakortti hyödyntää kesään mennessä. Viiminen puol tuntia oli aika tuskaa, kun maha oli ihan pinkee ja supisti jonkin verran.
 
Pinnis on Brion ja alunperin tummaa puuta, tuunasin edelliselle jo sen. Meillä oli edellisen odotusaikana remppa menossa asunnossa ja siinä samalla sitten maalailin sängyt tytöille tuolla korkeakiiltomaalilla ja koskapa tykkään nykyään että huoneessa on jotain pirteää tän musta-valko-harmaan lisäksi niin sängyt saa sitte olla väripilkkuja. Jos olis ollu oikein reipas niin olisin maalannut pinniksen vielä kertaalleen uudelleen. Siinä kun on jo vähä hampaan jälkiä. Mutta jospa se nyt kelpais. Nuo erikoismaalit on kyllä kalliita! Sängyille tuli kyllä hintaa ihan kivasti...samoin olohuoneen kiikulle jonka kans maalasin itse. Mutta saahan niistä nauttia sitten monta vuotta kuitenkin. Ja ite tykkään ainakin kovasti lastenhuoneesta kun siellä on selkeät värilinjat. Ja vaikka sen oon alun perin tytöille tehny niin kyllä siellä pojankin kelpaa asustella.

Boomkaa kyllä meilläkin nuo piirakat ja pullat häviäis pakkasesta hyvinkin vilkkaasti jos ei olis lukkojen takana! :LOL: varta vasten ostin pakastimen jossa on lukko. Tähän mennessä oon kironnut just sitä ettei mikään säily. Lisäksi nyt mies tietää mitä varten ne on leivottu ja visusti pakattu laatikoihin ni ei uskalla mennä koskemaan :kieh: nukkuvaa karhua ei kannata herättää ;)

Kuulostaa liian hyvältä tuo parisuhdeilta!
Voi olla että täällä jää taas vaan haaveeksi pitkäksi aikaa...tarve ois suurempi varmaan kuin arvaakaan.

Noista aamuista..joo onhan se tuskaa kun tuo uhmistaapero herää ihan kesken unien. Sitten sillä raukalla on heti nälkä ja nenä ihan tukossa. Eihän se ilkeyttään itke ja huuda mutta miehellä ei oikein kestä pinna tosiaan sillon kuuden aikaan aamulla. Mies on nyt nukkunu tyttöjen kans että minä saisin paremmat yöunet. Toi se tänäkin aamuna sen huutavan taaperon mun viereen. Raukka! Kävi niin sääliksi toista. Ilman peittoa oli taas yönsä nukkunu ja vaikka pitkä yökkäri päällä niin jalat oli ihan kylmät. Sukat repii aina pois jossain vaiheessa. No nyt laitoin yöksi ohkaset housut. Jospa se auttaa. Siinä vaan taas äitihormoonit käy ylikierroksilla kun toinen itkee peloissaan ja kylmissään ja kun otan peiton alle viereen niin se kietoo ne pullukat kädet kaulan ympärille tiukasti ja sanoo että "äitin rakas" ja sitte se kääntää kylkeä ja nukahtaa viereen. :heart:
Koko päivän taas taapero kulki perässä sanomassa "äitin tyttö". Raukka se pelkää niin kovasti varmaan että menettää paikkansa. Sitten se huutaa tuolle 3-vuotiaalle isosiskolle että "mee pois, minun paikka" kun sohvalla köllötellään vierekkäin. Vaikka se isompikin tarvii vielä syliä ja hellyyttä. Tänäänkin meni koko ilta sitten siihen että molemmat sai riittävästi syliä ja huomiota. Vuoron perään makas vieressä, silitellään, halitaan ja pussaillaan vuoron perään. Välillä kun uskaltaa nousta hakemaan lelua niin toinen varastaa paikan. Semmosta taistelua se on.
3-vee kysyi tänään kun huomasi vauvan sängyn valmiina että "äiti miksi se vauva saa nukkua aina äitin vieressä?" No minä siihen että siksi koska se vauva syö tissimammaa ja tarvii sitä öisinkin. No tyttö siihen vastasi että "miksi se ei voi syödä vaikka mun tissiä?" :LOL: no minä kysyin että tuleeko sulta maitoa? Tyttö totesi heti että ei kyllä tule. Noh päädyttiin siihen että on fiksumpaa kun vauva nukkuu äidin kanssa.
Vaan voihan se olla että nää isommat on aina sitten aamuyöstä hiipimässä viereen...onneksi saatiin lukko makkarin oveen niin on vauva ja äiti turvassa yllätysvisiiteiltä.

La karkkipäivä...3-vee sanoi isälleen ylpeänä että äitipä osti meille tämmöstä ja näytti herkkujaan. (Siihen ei paljoa sisältynyt: suklaasuukko, minttupötky ja Karkkirasia joka jäi syömättä) Iltapäivällä 3-vee katsoi mua silmät pyöreänä kun tarjosin pannukakkua..äiti miksi me saadaan pannukakkua? No minä kysyin että etkö halua sitä niin tyttö sanoi että haluaa toki. Varmaan se oli vaan niin yllättynyt kun eilen sai maistaa toscakakkua ja tänään oli vielä karkkipäivä ja pannaria. Tuntuu lapsesta niin isoilta asioilta. Vaikka meillä yleensä aina ruuan jälkeen (jos on syönyt hyvin) saa jotain pientä jälkiruokaa tai sitten tytöt syö jälkkärit välipalalla. Onneksi meillä lapset itse pyytää hedelmää ja syö myös salaattia. Ettei oo oppinu vaan makeisiin. Suklaa kyllä kelpais aina vaan ei niinkään karkki muuten.

Oma vointi tänään on mennyt taas aika laidasta laitaan. Aamulla oli ensin ihan ok olo. Sitten päivällä kun nukutin taaperoa ja olin siis lepoasennossa niin supisti niin että meni huono olo läpi koko kropan. Tulin itsekin levähtämään sänkyyn ja supistelut vähä rauhoittui. Sain jopa unta vissiin vähä aikaa ja kun heräsin niin kovasti jomotteli koko mahaan ja oli kipeä maha. Liikkuminen ollu illan tosi raskasta ja hidasta. Aina kun nousee ylös niin jalka menee alta kun painaa niin iskiashermoon. Jalat kramppaa helposti. Magnesiumia pitää ottaa tuplasti koko ajan että pystyy olemaan ja nukkumaan edes suunnilleen. Oon niin koko ajan toivonut että nyt se lähtö tulee tässä viikonlopun aikana...saas nähdä jospa sitä aamulla mentäis :)
 
  • Tykkää
Reactions: Boomkaa
Ihana massu, lakka! Näyttää olevan jo tosi hyvin laskeutunut. =)

Jasmin, toivottavasti pian pääset synnyttämään. Vaivasi kuullostaa tosi hankalilta. :| koeta jaksaa, sulla ei enää montaa viikkoa ole jäljellä jos lähtö ei vielä tulekaan.
 
  • Tykkää
Reactions: Jasmin12
Ihana masukuva lakka :)

Jasmin: tsemppiä perhearkeen :flower: Millanen olo on ollut tänään; joko alkaa tuntumaan, että synnytys on lähellä? :)

Nyt on esikoinen vuorostaan kuumeessa. Jospa menisi yhtä nopeaa ohi kuin pikkusiskolla :| Ja toivottavasti ei käy niin, että minä tai mies ollaan sitten viikon päästä sairaana, jos tulee synnärille lähtö.

Oma olo on edelleen ihan hyvä. Illalla supisteli jo pidemmän tovin, mutta meni nukkumaanmennessä ohi. Tänään on ollut menkkamaista jomotusta, mutta taitaa johtua vain eilisestä peittojen heiluttelusta :D
Vauva on yleensä suht rauhallinen mun ollessa liikkeessä, mutta aamukävelyllä teki sellaista jumppaa, että onneksi olin laittanut pikkuhousunsuojan. Tuon pään painaminen aiheuttaa vihlaisuja, jotka tuntuvat kyllä supistuksiakin inhottavimmilta.

Boomkaa ja papunen 37+4
 
"pitkäperjantai"
Nonni, saas nähä mennäänkö vanhalla pitkällä kaavalla vai olisko tää kolmas nopeempi.. Oireita synnytyksen lähestymisestä alkaa olla jo vaikka ja mitä ku oikein tutkailee ;) No eilen illalla alkoi supistellaki noin 10 min välein ihan jo kipeestikin. Yöllä vauva meuhkas, muuten pari-kolme päivää ollu erityisen rauhallinen. Aamusta asti huono olo ettei ruoka maistu ja supistelut jatkunu. Samaten tuo vauvan meuhkaaminen. Voi ku ei ny montaa päivää tätä jatkuis, vaan loppuis tai menis sit eteenpäin! Varoiks laitoin vauvan sänkyvaatteet pesuun ja taidan pakata sen sairaalakassinkin. Jos ei muuta niin loppuupahan ainaki supistukset ku olis kaikki valmiina :D

Ai niin synnytinkin jo viime yönä. Sieltä tulikin pieni ja tumma tyttö vaaleen pojan sijaan :)

Pitkäperjantai ja kaveri tänään 38+2
 

Yhteistyössä