~HUHTIvauvat 2009~ huhtikuussa

  • Viestiketjun aloittaja millipilli
  • Ensimmäinen viesti
Tyttö syntyi 24.4, painoi 4070g ja pituutta oli tasan puoli metriä.
Synnytys oli aikamoinen kokemus. Synnytys päättyi imuvetoon.
Palkinto NIIN mahtava ja meillä on nyt maailman suloisin vaava.

Teppana kuittaa :)
 
ihanaa, jengi kasvaa..onnea,onnea :flower: :flower: :flower: uusille pienten ihmeiden äideille!!

ihana kuva säteen pikku hurmurista :D

me käytiin tänään neuvolassa ja terkka otti mittoja ja saatiinkin ihan uudet lukemat :D
painoa oli nyt 4690g (syntynäpainoa oli 3365g) ja täti tokasi että mulla taitaa tulla kermaa tisseistä maidon sijaan :LOL: ,pituutta oli 57cm (50) ja pipo oli 28.5 (35) :D ,pieni mies kasvaa suuremmaksi :D
vauvalla on ollut yskää, mutta ei onneksi vielä kovin pahaa, lääkäri ei ollut huolissaan joten munkin mieli rauhoittui.


esikoinen on meillä alkanut ns vauvailemaan ja itkeskelee nyt tosi herkästi kaikesta, (mistä ennen ei välittänyt ollenkaan) ja itkee teko itkua suu mutrullaan, miten siihen kuuluu reagoida?lohdutanko vai jätänkö kiukuttelu ja itkeskelyn huomioimatta? :eek: osaako kokeneemmat mammat täällä opastaa, ikää isoveikalla on nyt 1vuosi ja 7kuukautta,ei puhu vielä,sanoo muutamia sanoja.

tutsa ja rasmus 5vkkoa 3pvää
 
Huomenta!

Tervetuloa uusille vauvautuneille tälle puolelle!

Täällä aamu alkoi aurinkoisena. Anoppi on yökylässä, joten saa kivasti hytkytysapua vauvan kiukkuhetkiin. :) Mieheltä on nyt isyyslomat pidetty ja arki alkaa kunnolla. Onneksi on vappu-viikko niin ei ihan täysi työviikko kumminkaan.

Sussen :LOL:

Meidän vaavin napasieni on kadonnut, mutta nyt on sitten napatyrä. Se kuulemma katoaa yleensä itsekseen 2v mennessä. Pöh. Kaikkea tällä meidän pienellä pitää ollakin. Kielen sammasta ollaan nyt hoidettu puolukalla muutaman kerran päivässä. Vasen silmä rähmii vaihtelevasti ja putsataan sitä ja painellaan nenänvartta. Ja naamassa hormooninäpyt :) Pylly ja iho muutenkin on kumminkin hyvässä kunnossa ja poitsu ei yhtään välitä vaikka olis mitkä kakat ja pissat housuissa! Vauvan kakka on alkanut haista ihan kamalalle, yritin neuvolassa kysyä, mistä voisi johtua, mutta en saanut oikein mitään vastausta. Eilen vaihdoin lakanat meidän sänkyyn ja eikös poika yöllä pissannut sitten meidän väliin. Kertsivaipat eivät ole yöllä kertaakaan pettäneet, mutta nyt sitten lorahti ja toissapäivänä tuli kakatkin läpi lahkeensuusta ja kankaiden läpi ja äidin housuille :) Pitäisiköhän siirtyä isompiin vaippoihin :)

Hyvää myös se, että pärjätään mun omalla meijerituotannolla ja vauva on kasvanut kivasti. Ei olla kohta viikkoon annettu korviketta! Suihkutissejä ei kyllä vieläkään tällä suunnalla ole, mutta tiputtavat välillä.

Neuvolassa 1kk (4vko 3pv) ikäisen pikku-tiikerimme mitat olivat seuraavat:
pituus 54cm(50)
paino 4240g(3200)
pipo 37,2cm(34)

Ihan keskikäyrillä mennään :) Pojalla on tosi vahvat jalat ja niska, kun oikein vääntää ja kääntää kiukuissaan tai jos haluaa katsella esim. olkapäällä ollessaan ympärilleen.

Poitsu seuraa jo esineitä katseellaan! ÄP-pakkauksen puna-valkoista naamahelisitintä ja mun mustaa kännykkää seurasi monta kertaa edes takas! Kyllä äiti ja isi on täällä ylpeitä pikkuisestaan :)

t. kadak&pikku-tiikeri 1kk 1pv

PS. Oma paino on lähtenyt laskun sijaan nousuun...voihan #¤%&¤#
 
Onnitteluhalaukset Säde ja Teppana! Suloinen pikkupoika tullut, Säde. Alluksellakin oli söpö jälkikasvu, onnea vielä sinnekin.

Meidän pikkuneiti nukkuu öisin jo 4,5 tuntia putkeen. Jee! Kaksi kertaa yössä herätään vielä ruokailemaan, mutta jälkimmäisellä kerralla aamusta otan vauvan viereeni sänkyyn ja laitan tissin suuhun. Siihen nukahdetaan nopeasti kumpikin. Kiva huomata, että jonkinlainen rytmi alkaa jo muodostua elämään.

Kuulin vähän aikaa sitten tällaisen uskomuksen: jos äiti jättää kahvin juonnin imettäessään, helpottaa vauvan vatsavaivat ja -kininät. Voiko pitää paikkansa? Pidin eilen kahvittoman päivän (tuskaa), eikä vauva itkenyt vatsaa kuin vasta illalla iltaähinöiden ajan.

Otettiin pari päivää sitten käyttöön babysitteri. Miten te muut, onko tietoa/kokemusta, kuinka pienelle tuota sitteriä saa käytellä? Meillä se on säädetty hyvin makaavaan asentoon, mutta silti huolettaa, ettei pienen selkäranka ole väärässä asennossa.

Hemuli kera pikkuakka pian jo 5 viikkoa

muoks. Kadak, täällä kans oma paino junnaa paikallaan, jopa hieman noususuhteisesti. Uskottelen itselleni, että rinnoissa oleva runsas maito painaa paljon. :kieh:
 
heissan!!!

onnea kaikille vauveliinin saaneille

meillä ollaan pelkällä tissillä ja tuntuu välillä että maito loppuu kesken,mutta kyllä se niin vaan on silti riittäny!!! imuttelu lisänny sitte sitä maidon tuloa.

vauva ruvennu valvomaan hiukan enemmän ja selvästi alkanu seuraan katseellaan kaikkea liikkuvaa ja kirkasta! =)

oon itse alkanu liikkumaan vähän enemmän. lihaskuntoa kotiharjoittein ruvennu tekeen.ihan hissukseen sitäkin.kävelen n.40-50min. lenkkejä päivittäin. lähinnä kauppa/kirjasto/kouluunviemis reissuja tehny,vähän kierrellen... =) tästä se lähtee ja hyvältä tuntuu.

verenpaineoli jo tosi hyvä.116/68 ja syke alle 50.jess...

meijan poika,joka vähä aikka sitte oli pyörätuolissa lonkkaleikkkuun vuoksi,lähti kouluun :D ja PYÖRÄLLÄ!!!! ihan hirveästi edistyny!! ihanaa

meijän tyttö nukkuu yöt tosi hyvin.2-3kertaa herääja jatkaa samantien unia. ja tutti kelpaa,se helpottaa.

oma paino on mulla jo alle 50,joten lähtöpainossa ollaan. tosin saan syödä reippaasti ettei se laskisi ja maitoa heruisi.

mutta hyvin menee!!

Pai ja Jannuska 2viikkoa 4pv :heart:
 
Ilmoittaudun minäkin nyt sitten tänne.En ole teidän kirjoituksia ja kuulumisia kerennyt lukemaan vielä,mutta siis tyttö syntyi 21.04.klo 9.52.Paino 3335g ja pituus 48,5cm.
Ekat yöt meni hyvin sairaalassa mutta nytten on ilmennyt kolmena viime yönä itkua.Viime yö oli tähän asti rankin..Ei nukkunut ollenkaan..Mitä mä teen väärin?Heti kun tutti tippuu niin alkaa huuto ja tuttia saisi olla koko ajan pistämässä takasin suuhun noin about 100 kertaa yössä..Kaikki syömiset ja vaipanvaihdot sun muut iltatoimet suoritettu,vaan vauva ei nuku enää yöllä..pitäiskö siitä tutista nyt sitten päästä eroon kun noin hallitsee öitä??
Ja ennenkaikkea miten se tehdään?
En tiedä sitten olisinko ite totuttanut tuttiin,mutta kun vauva oli tarkkailussa kolme päivää niin siellä antoivat sitten sen tutin..tottui siihen ja nyt siis tämä tilanne..

Heidi ja Äidin Mansikka :heart: 8vrk.
 
heippa!

hemuli on käsittääkseni totta että joillekkin vauvoille voi tulla kahvista masuvaivaa, samoin monesta muustakin mitä äiti syö, esikoinen sai meillä masuvaivat kun söin liikaa maitotuotteita niin vähentäminen omasta ruokavaliosta jeesasi. vieläkään ei pojan maha maitoa kestä vaan hyla- ja laktoosittomillatuotteilla mennään.

misstar keität pumpun, kaikki osat irrotettuina toisistaan :)

kadak mulla paino sahaa 2-3kiloa ees taas ihan päivästä riippuen ja nesteytyksestä,mulla on välillä turvotusta, varsinkin kun on huonosti nukuttu yö takana ja juotu liian vähän..

heikku jaksuja yö valvomisiin, neuvoa en osaa antaa ongelmaan :hug:

pai kyllä ne on pienet ihmiset urheita ja nopeita toipumaan, ei voi kun ihastella =) saisi moni aikuinen ottaa mallia.

ja taas kutsu käy, pikku keisarin luo..
tutsa ja rasmus 5vkkoa4pvää
 
misStar, mä teen niin, että pesen rintapumpun aina käytön jälkeen ensin kuumalla ja sitten kylmällä vedellä ja laitan kuivumaan ja kerran vuorokaudessa keitän kattilassa - eli en keitä joka käytön jälkeen. Näin toimittiin Naistenklinikallakin.

Hemuli, me ollaan kanssa hankkimassa jotain tärisevää sitteriä, jossa lelukaari, että saadaan vatsaväänteinen vaavi rauhoitettua. Nyt turvakaukalossa keinuttaminen välillä auttaa. Muutenkin vauvalle myrkkyä selällään olo ja puoli-istuva asento parempi. Laitetaan välillä tyynyjen päälle pystympään nojaamaan.
 
onnea säde, teppana ja heikku tällekin puolelle :flower: :heart: :D ja söpöt pienet säteellä ja alluksella, toivottavasti näen pikkuiset livenäkin kevään/kesän aikana :heart:

meillä oli tänään vauvan 1kk neuvola ja siellä kaikki hyvin =) kannatteli päätään ja huitoi raajoja hyvin ja kasvua tullut hienosti myös. mulla on semmoset suihkutissit että ihme jos EI olisi kasvanut kun syökin hyvin :p joo, meidän nöppänä alkaa tosiaan olla nyt "normi" vastasyntyneen mitoissa (suluissa syntymämitat): painoa 3736g (2680g), pituutta 51,5cm (47cm) ja pipo 35,6cm (34cm). ja tää mamma on niiiin ylpeä jokaisesta poimusta ja kaksoisleuasta mitä neidiltä löytyy :heart:

hemuli päästiinhän sielläkin vihdoin pidempiin yöuniin =) onnea uudesta rytmistä, eikös olekin ihanaa kun väliin saa nukkua yli 3h kerrallaan?? :) täällä vauva nukkuu nykyisin joka yö ensin viitisen tuntia, sitten 1-2h syöpöttelyä ja sitten taas pari pätkää 2-3h unta joiden välissä 1-2h tissittelyä.

tutista niin mä taas mietin miten vauvan sais sitä syömään? :eek: kun alan olla vähän väsy oleen hupituttina, esim toissailtana vauva huvitteli rinnalla 6h putkeen!! |O mutta tutti on ihan kamala eikä sitä suostu yhtään syömään ja vain äitin tissi kelpaa. voi elämä että olin väsynyt tuon maratonimutuksen jälkeen, mutta onneksi ainakin nukkuin extrapitkään tuon jälkeen yöllä...

paino lähteny täällä hiljaksiin alaspäin. syön aivan hirmuisesti kun pelkään että maidontuotanto muuten häiriintyy mutta ei oo toisaalta kyllä vielä toi pieni painonlasku mitään vaikuttanu. suihkutissi mikä suihkutissi... :D

onko kellään muulla siitepölyallergiaa ja minkälaisella lääkityksellä/sumutteilla/silmätipoilla ajattelitte selvitä kevään? mä oon ihan pulassa kun nlassa sanottiin ettei sais yhtään käyttää antihistamiineja ja tavallisesti ollu astmakohtauksia (semmoi et henki pihisee ja meinaa tukahtua) vaikka oon vetäny lääkkeitä maksimimäärän :( mulla ei siis oo astmaa, ainoastaan koivuallergia tekee olosta sietämättömän... vaikka ois lääkkeetki...

jeps, josko sitä lähtis taas vauvan kaa vaunulenkille, päivän kohokohta =) hmm, tai oisko se silti se kun mies tulee kotiin ja auttelee sit illan vauvan kanssa?? :D no, molempi parempi ja nää päivittäiset lenkit kyllä tekee hyvää. toivottavasti kiinteytyski peppu ja reidet vähä sillä mitään muuta liikuntaa en pääse harrastaan, ku ei (vieläkään!!) oo annettu vauvalle maitoa kuin tissistä. symbioosi vauvan kaa siis jatkuu täällä vaan. ihailen kyllä teitä jotka jaksatte pumppailla maitoa, meillä lojuu toi pumppu ihan käyttämättömänä...

mukavaa wappuviikon jatkoa ja aurinkoisia kelejä B)

t. manna + nöppis päivää vaille 1kk :heart:
 
AAM
heips !!

ja justko alkaa kirjoittamaan viestiä niin neiti heräilee :kieh: on tää tätä...
huomasin että mä olen saanut kans tosiaan maitosuihkutissistatuksen koska neiti ei kauhean kauan tartti imeä ja siirtyy semmoi semi-imulinjalle.. :| koska suihkuaa ilmeisimmin niin paljon :ashamed:

syö vielä tosi lyhyillä välillä mutta nyt jo pidentänyt niitä jes.. sain nukuttua jopa 2 tuntia viim yönä :eek: mutta tankkas emäntä sitä ennen useaan otteeseen :) kiva niin, tisulin kärjet alkaa karaistumaan jo rintakumi on varalla mutta eukko sitä vähän vierastaa.
Kantoliinan ostin itselleni ja tein päätöksen että aion alkaa käyttämään huutiksesta 50 eur aika hinta mutta päätös pitää :) ! hug a bubin tosi jees !!
rintapumppua tarvinnut kerran, ja hirveetä meteliä se kyllä pitää.. :/ sitä en muistanut.. ajoi asian sen hetken..
neiti on meinaan tosi vahvalla imuotteella varustettu versio meillä mut niin oli poikakin..
|O pikkurillin ko laitoin vaipanvaihdon aikana hetkoks suuhun niin hyvä ettei ollut veret karanneet kärkeen ko otin pois :LOL: lue sormen kärki iha punainen :D

nyt pitää mennä :wave: ai niin kuva tytsystä.. niitä onkin jo parisataa ainakin... :whitsle:



am & neiti A
 
AM, imuote meidänkin poitsulla kova - imi itselleen fritsun käsivarteen, kun annoin hetken olla t-paitabodyssa... :LOL:

Lisäys, mulla kanssa huutonetistä ostettu hug-a-bub. Vauva nukkuu siinä helposti tunnin kerrallaan - ollaan kyllä aika kuumissaan aina molemmat sen jälkeen. Miehelle mun äiti hommasi babybjörnin rintarepun. Eivät vielä ole isi ja poika ihan sinut sen kanssa, mutta ajateltiin käyttää reissatessa varsinkin.
 
HEIKKU: teillähän on vähän samanlaiset yöt ku meillä...paitsi ettei meillä se tuttikaan pelasta... :headwall: yleensä vaan hermostuu enemmän jos koitan laittaa tutin suuhun yöllä.

Meillä tyttönen nukkuu päivällä koko ajan, siis syö välillä ja taas vaan nukkuu--oon aatellu että sillä tulee sit valve-vaihe yöllä ja siksi ei nuku. Ja vielä kun ei voi oikeen alkaa rytmittämäänkään niin ei kai se auta ku kestää ja nukkua päivällä sen mitä pystyy. . . sitte osan valvomisesta pistän mahavaivojen piikkiin, kovasti piereskelee välillä ja selkeesti vääntää mahasta. siihen kävin ostaan luontaistuotekaupasta Bio-Lattea ja apteekista Disflatylia, en tiiä kyllä onko niissä mitään taikaa.

jahas, lähtis ulos...

Gardenia ja Kapris 3 vkoa 2 pv
 
Onnea uusille vauvautuneille! :flower:

Kylläpä se kahvin juonti voi aiheuttaa masuvaivoja vauvelille. Samoin kaikki muutkin jotka voivat aiheuttaa vaivoja aikuisille niin voivat aiheuttaa maidon kautta vaivoja pikkuisille, esim. kaali, herneet, ruisleipä, mausteet ja sipuli.

Meillä aloitettiin sitterissä olo pikkuhiljaa totutellen noin 3 viikon iässä. Kysyin sitä neuvolasta ja sanoivat että kun on sellainen ettei ole liian istuvassa asennossa niin saa pitää eikä oo mitään ikärajoituksia että minkä ikäisenä saa aloittaa. Riippuu siis sitteristä.

Heikku, ootko kokeillut kapaloida pikkuista? Meillä oli muutama viikko sitten rauhattomampaa tuo nukkumaan meno ja nukkuminen ja kapaloin sitten peittoon napakalle rullalle pikkuisen ja rauhotti kummasti. Pari yötä riitti ja samaan aikaan tyttö tuntui tarvitsevan enemmän sapuskaakin joten pullosta on lisämaitoa iltaisin annettu. Tosin meillä tyttö oli jo about 3-4 viikkoinen silloin kun tuo rauhaton jakso oli. Nyt nukahtaa itse sänkyynsä muutaman tutittelusession jälkeen. Toisinaan sylkee tutin pois, höpisee itsekseen hetken ja nukahtaa sitten :heart: Mutta jaksuja sinne, toivottavasti kohta helpottaa :hug:

Huomenna meillä on neuvolalääkärillä käynti. Mukava päästä kuulemaan miten tyttö on kehittynyt ja kasvanut. Kyllä tuntuisi että maito maistuu, sen verran komea kaksoisleuka on tytöllä! Nyt on ruennut vastailemaan hymyynkin ja kovasti onkin hymyään iskälle ja mummollekin esitellyt :heart: Sunnuntaina onkin ristiäiset, joten niitä järjestellessä meneekin sitten loppuviikkoa, kivaa!

Sanni-Maria ja tytsy 6vkoa ja 2 pvää
 
heips..
meillä kävi äskön neuvolatäti kotona pientä katsomassa..kaikki oli kunnossa..paino nousussa..nyt oli 3160g (syntymäpaino oli 3220g kotiinlähtöpaino 3055g)..

joku puhui suihkutisseistä...täällä myös sellaiset :wave: tyttö pulauttanut mut läpimäräksi jo muutaman kerran.. keljua vaan kun toinen juuri saanu syödyksi...olen kyllä röyhtäytelly sopivin välein että välttäis ne kauheet pulauttelut...

onnea taas vauvaantuneille :flower:

lumi-enkeli+ tyttö 1 vko :heart:
 
HYVÄÄ VAPPUA :p


Olikos se Kadakin pieni kellä oli napatyrä. Anteeksi jos muistan nimimerkin väärin. Jokatapauksessa meidän esikoisella oli napatyrä vauvana. Katosi muutamassa kuukaudessa itsekseen eikä siitä sen suurempaa haittaa ollut.
Miusta Ellinkin napa pullottaa vähän turhan paljon, eli tyrän mahdollisuus täälläkin. Mutta toistaiseksi neuvolassa ei siihen ole reagoitu ja ehkäpä sekin alkaa helpottaa jo. En tiedä, saa lääkäri kommentoida sitten ensiviikolla asiaa. Kun miulla on jälkitarkastus ja katsoo samalla vauvan.


Isot onnittelut kaikille vauvan saaneille , ihania uutisia kyllä. Onnea onnea onnea :flower: :flower: :flower:

Ja monella on tosi hyvin kasvaneita pikkuisia. Mahtavaa kyllä että kasvavat näin hyvin.

Elli kävi 1kk neuvolassa. Tyttö kasvaa ihan törkeen hyvin. S. 2655g ja 46.5cm nyt 3635g ja 51.3com pipo syntyessään 35cm nyt 38cm

Virkeä tyttö. Hyvin kasvaa rintamaidolla. Päivärytmi löytymässä. Väri puna-keltainen ---verikoe.

Tytön keltaisuus on siis jälleen pahentunut. Laitoksella tyttö oli keltainen mutta bilirubiini arvot olivat normaalit. Valohoitoa ei tarvittu. Reilun kahden viikon iässä tyttö oli jo lähes normaalin värinen.
Mutta nyt keltaisuus on yht äkkiä alkanut selkeästi lisääntymään ja pahenemaan. Eilen käytiin labrassa ja tulokset pitäisi tulla tänään.

Th oli ymmällään että mistä tämä voisi johtua. Kun yleensä keltaisuus helpottaa ajan kanssa. Ja varsinkin kun se kerran jo Ellillä helpotti mutta sitten taas paheni.
Noh, ei auta kuin odotella bilirubiini arvojen tuloksia.

Pientä päivärytmiä on myös havaittavissa. Eli Elli selkeästi aamupäivästä valvoskelee ja tankkaa tissillä. Iltapäivällä nukkuu pitkät unet ja illan taas valvoo ja tankkaa. Yöllä nukkuu hyvin, herää pari, kolme kertaa syömään ja jatkaa aina samantien uniaan.


Samalla kun Ellistä otettiin verikoe kävi meidän esikoinen verikokeissa. Niiden tulokset kyllä saadaan vasta ensiviikolla. Tyttö on nyt 4.5v eikä paino ole noussut yhtään puoleenvuoteen. Lääkäri määräsi kilpirauhas yms kokeita. Ihan varmuuden vuoksi.


Multakin th otti vähän kokeita Ellin neuvolassa. Pissa oli puhdas, hb 133 paino laskenut hyvin. kolmekiloa vähemmän kuin raskaaksi tulluessa :D jee.
Verenpaineet olivat vähän koholla 130/93 niitä pitää nyt seurailla sitten.
Muuten kaikki hyvin.


Olenkin nyt aika ylpeä itsestäni. Käveltiin eilen vauvan kanssa 5km lenkki. ja selvisin siitä kunnialla. Siihen nähden että olen viimeksi marraskuussa päässyt kunnolla liikkumaan pidän tuota suht hyvänä suorituksena.



t: Solina ja Elli-neiti 1kk 1vko
 
Onnea vauvautuneille :heart:

Täällä kotiuduttu jälleen sairaalasta. Meidän pikku neiti sai Rs-viruksen ja meni aika huonoon kuntoon. To-pe välisenä yönä käytiin jo ensiavussa kun vauvalle tuli kauheita yskän kohtauksia kokoajan ja lima korisi kurkussa. Muuten oli kuitenkin pirteä ja voi hyvin, joten laittoivat meidät takaisin kotiin. Tila kuitenkin huononi niin että sunnustai aamuna oli pieni ihan kuitti, yön aikana eikä aamulla suostunut syömään mitään vaan oli tosi väsynyt ja nukkuikin vaan kokoajan, yskän kohtaukset pahenivat ja vauva oksenteli vähän väliä. Lähdettiin sitten taas näytille ja lopulta ottivat meidät osastolle eristykseen. Tauti paljastui rs-viruksen aiheuttamaksi ja 4 päivää oltiin sairaalahoidossa hengittelemässä lääkehöyryjä, saamassa lisähappea ja liman imussa. Eilen kotiuduttiin, nyt pikkuinen on virkeä ja hyvä vointinen. Yskää on vielä ja limaa imetään kotikonstein mutta muuten kaikki ok tällä hetkellä. Kylläpä tämä tauti koko perheen säikäytti.

Ensi viikolla vauvalla lääkärin tarkastus ja minulla jälkitarkastus. Oletteko miettineet jo ehkäisyä? Itse ajattelin nyt kesän ajan käyttää pillereitä ja syksyllä kokeilla ehkäisykapselia. Onko kapselista kellään kokemusta? Hormonikierukkaa kokeilin viime raskauden jälkeen ja sitä kapistusta en enää huoli, mutta tuota kapselia voisin kokeilla.

Iitanen ja reipas pieni tyttönen 6vk (kait)
 
AAM
Iitanen :hug: voi kauheeta teitin pientä koetellaan ! mutta onneksi tauti selätettiin :)

rytmi täällä neiti kans kun alle viikon on niin nukkuu paljon mutta virkkuna on 23 ja puoli viiden aikaa aamulla semmoi pidempiä jaksoja.. :whistle: tuo puoli viis aamulla on mammalle hiukka huono hetki mutta 23 seurustelun pärjään :D :LOL:
onneks tuota pystyy sentäs hiomaan jatkossa :D

Dissittelyn luonne on jo muuttunut, syö pidempään ja ne lyhyemmät 3-5 min imut on jääneet pois..

napatynkä lähti :wave: jees inha haju mikä siitä aina lähti ei enään vaivaa jihuu !! :D

vauvahierontaa ollaan harrastettu pari iltana, neiti nauttii selkeästi :heart: :)

).) kohta eka neuvola neitillä ja mun arvot katsotaan kans.. niistä myöhemmin siis :wave:

am & neiti A. 6vrk
 
millipilli
http://kaksplus.fi/keskustelu/t1397113#m15627156 Toukokuun pino tehty :wave:

Otin varaslähdön pinoon kun muutan nyt viikonloppuna lasten kanssa enkä tiedä milloin mun netti aukeaa uudessa kämpässä. Tai siis milloin mun miniläppärini saapuu :D Päivittelen uudet syntyneet sitten kun taas koneelle pääsen

Mukavaa Vappua kaikille!

millipilli & Aamu 3vk 4vrk
 

Yhteistyössä