Inseminaatio 2011

Hellurei!
pahoittelut ja halit kaikille joilla ne menkat taas alko! ja uusille tervetuloa joukkoon!!
mulla tilanne "ennallaan". menkat pysyneet poissa ja testin teen vasta torstaina. nyt alkaa jo tosissaan tuntua siltä, että onnisti :eek: mun kp on aina ollu 28-29pvää ja ovat olleet säännölliset. nyt ovat siis 5 pvää myöhässä!!! enkä oo mitään hormoneitakaan pistelly, jotka vois sekottaa tms.
mut arvaatkaas mikä tässä on outoa? se, että nyt vihdoin viimein, kun kaikki viittaa onnistumiseen niin mä oonkin ruvennu miettimään raskautta pelonsekaisin tuntein! WTF!?! kaikkea siihen liittyvää ja sitä, että onko musta siihen tai jos joku meneekin vikaan...? ja "sokerina pohjalla" kärsin selittämättömästä synnytyspelosta (vaikka en tietenkään oo ikinä synnyttäny) oon koko aikuisiän ollu sitä mieltä, etten halua ikinä lapsia, koska en pysty siihen synnytysjuttuun edes ajatustasolla, tositilanteesta vielä puhumattakaan. jotenkin mun mieli sit muuttu reilu pari vuotta sitten. ja sitten, kun raskaaks en tullukkaan sormia napsauttamalla niin kaikki energia ja keskittyminen meni lapsettomuusasian käsittelyyn ja se synnytyspelko jäi jotenkin kokonaan taka-alalle. mutta nyt se on tullut takas!!:mad: samalla, kun pitäs olla onnensa kukkuloilla aika varmasta raskaudesta niin kärsin JO NYT unettomista öistä ja nään ahdistavia painajaisunia synnytyksestä. mä, tiedän ett pidätte mua hulluna ja ootte varmaan oikeessa. jostain luinkin, että tämmöset sekavat tuntemukset on kait normaaleita...? vai onko? oonko sekoamassa...? :D ja anteeksi, että tämmösestä asiasta edes "kehtaan" täällä avautua. tiedän kyllä kuinka paljon me kaikki sitä vauvaa toivotaan, minä myös. :heart:
 
Negresco, tuo on ihan normaalia :)

Muistan kuinka synnytysvalmennuksessa yks nainen rupes itkemään synntysvideon katsottuaan että hän ei suostu synnyttämään, ei sitten millään tavalla. Vähän myöhästä se oli siinä vaiheesa katua, pakkohan se lapsi on sieltä saada ulos :LOL:

Oikeesti, näistä asioista voi ja pitää jutella äitiysneuvolassa. On olemassa kaikenlaista pelkopolia yms josta saa varmasti apua ja tukea :hug:

Mä aina psyykkasin itseni siten että jos meidän mummo (150 cm sulka päässä) synnytti yli 5 kiloisen vauvan saunassa 30-luvulla sen aikaisin menetelmin niin kyllä mäkin siitä selviän :D
 
  • Tykkää
Reactions: negresco
Tosi mäntti juttu Mirdav ja Luru... Toivon teille vilpittömästi sylikaupalla onnea jatkoon :hug: Negrescolle pidän sormet ja varpaat ristissä!

Meillä nyt tosiaan inssitön kierto menossa, koska en saanut ovulaatiota kiinni, nyt kp 24, eli ei paljon kuulumisia. Paitsi että olen sairastunut johonkin mummotautiin ja saan kamalia kuumia aaltoja - herään välillä öisin siihen että olen aivan litimärkä. Clomifenko syyllinen?

Jypy, mä niin tarkalleen tiedän tuon turhautumisen kun pitää "säännöstellä" seksiä. Tosin meillä se on kovempi paikka minulle kuin miehelle ;) Mikään ei harmita niin kuin se kun tekee kamalasti mieli ja sit pitää tuijottaa kalenteria. Huoh.
 
KarolinaM, just näin :D Kroppa käy kierroksilla ja hormonit hyrrää ja sitten pitää vaan jumittaa :mad: Ei oo helppoa ei, tiedä sitten kummalla on rankempaa naisella vai miehellä ;)

Nyt on olo kuin omenalla: sisukset täynnä siemeniä :LOL: Eli inssi on tehty ja odotellaan tuloksia... Munasolu ei ollut vielä irronnut, siittiöiden määrä 11 miljoonaa joista 77%:a oli liikkuvia. Että näillä mennään =)

Jotenkin itse elän jo jossain tulevaisuudessa ja ivf-hoidoissa vaikken tiedä saanko niihin lupaa ja mistä tempaistaan rahat... Jotenkin vaan siinä pöydällä makoillessani näin jo silmissäni itseni punktiossa :( Lääkäri oli edelleen kuitenkin kaikkinensa toiveikas ja sanoi ettei nää mitää syytä miksi ei meitä onnistaisi kun minulla on kuitenkin ne kaksi lasta edellisestä liitosta. Taas pitää vaan yrittää muistaa olla kiitollinen näistä kahdesta ihanasta ja terveestä lapsesta :heart:
 
  • Tykkää
Reactions: negresco
Täällähän on tapahtunut vaikka mitä... Toivottavasti muistan suurinta osaa kommentoida ;)

Negresco: Täällä peukut ja varpaat pystyssä että täti pysyykin poissa, apua miten jaksetaan jännittää sinun testaamista. Tää menee kanssa jännäksi ;) Täällä toinen joka pelkää kamalasti synnyttämistä, tosin on siitä turhan aikaista pelätä kohdallani, kun en taida raskaaksi tulla tai jos tulen, niin kesken menee kuitenkin... Mutta pelkään kipua, pelkään etten saa puudutusta (koska aikaisemman veritulpan takia joudun pistämään jostain rv 12 alkaen verenohennuspiikkejä), pelkään että koska muutenkin minulla on aina huono tuuri, repeän niin pahasti, pelkään etten hallitse tilannetta tai synnytys ei etene suunnitelman mukaan. Pelkään, etteivät suostu keisarinleikkaukseen vaikka pelkään sitäkin. Mutta tästä kaikesta huolimatta haluan VAUVAN! Ja olen ajatellut, että harvemmin ne vauvat taitaa masuunkaan jäädä, joten tavalla tai toisella vauva ulos tulee, jos joskus edes siihen pisteeseen pääsen.

KarolinaM: Mulla ainakin clomit aiheutti etenkin yöhikoilua...

Jypy: Toivottavasti nuo 11 miljoonaa osaavat nyt hommansa! ;)

Omassa navassa ei mitään uutta, valmistaudun huomiseen viralliseen testipäivään, jolloin testaan kuitenkin tyylipuhtaan negan. Hitto miten ärsyttää päivä aloittaa negalla... Onko kellään kokemusta monenko päivän päästä lugejen lopettamisesta alkais menkat yleensä?????
 
negresco kuulostaa lupaavalta,et menkat ei oo alkanu!! Nyt vaan se plussa testiin :)
Nippe82 tsemppiä testailuun, pidetään peukkuja!
Jypy toi 11 miljoonaa on hyvä määrä! jospa sieltä joku uiskentelisi oikeaan kohteeseen :)
Mä kävin siellä hcg-mittauksessa ja arvo oli yli 400 :) Eli näköjään insilläkin voi onnistua. Raskaana siis ollaan ja ekaa vauvelia odotetaan :) Aika epätodellinen olo!
 
KarolinaM kiitos.. toivon että pääset seuravan kierosta inssi.. soitin tänään väestöliiton ja ivf maksaa noin 1700€ + tietinkin jos joutu ylimäärät käynnit..niin lisää raha.......
hmmmm vähän kallis kyllä, mutta ajattelen mennä sinne siks aika kun jonotan tuolla Naistenkliniikka..(on sanonta että maksamalla saa mitä halua) mutta kukapa usko tästä..
Nippe82 mulla ei ees loppunut vielä ne luget kun menkaat alkoi.. eli jäi kaksi kpl otamatta.. tosin eilin aamulla alkoi kunnon vuoto mutta eilin illasta on loppunut ja tänän vähän tipputelua tosi outoa.. vaikutakohan LUget????apua!!
 
  • Tykkää
Reactions: negresco
PLUSSAAAAAAA!!!!! :D oon siis raskaana!
mies oli ostanu testin valmiiks torstaita varten (sen piti olla se mun takaraja testaukseen).
tein eka ovistestillä ja 2 viivaa ja sitten päätettiin ottaa "oikea" raskaustesti käyttöön ja sieltä se plussa tärähti! eli inseminaatio nro 2 onnistui.
nyt loppu viinin lipittely ja vkonlopputupakointi :)
Tsemppiä ja uskoa onnistumiseen TEILLE kaikille ihanat!!! :hug: pidän teitä "silmällä"... ;)
 
Viimeksi muokattu:
Daysleeperille ja Negrescolle lämpimät onnentoivotukset :heart: Mulla meinaa ihan tulla itku :hug: Toivottavasti Nippe82 saa myös plussan :)

Olen vähän huolissani tuosta oman miehen osuudesta tässä hommassa. Ekassa inssissä 22 milj, sitten 17 ja nyt 11... Liikkuvien osuus vaihdellut 70%:n kahden puolen. Lääkäri eilen vakuutteli että mun puolelta ei näe mitään syytä miksi ei onnistuisi. Ja että jos miehen "tuotos" on yli 5 miljoonaa niin se on riittävä. Ihmetyttää vaan että miten parissa kuukaudessa voidaan mennä 22 -> 11?!?! Ja kuitenkin "jumitettu" tässäkin kierrossa 3 päivää. Äh! :confused:
 
Oikein paaaaljon ONNEA negresco ja Daysleeper! Ihan tuli kylmät väreet kun olen niin iloinen :heart: Niin vaan voi inssilläkin onnistaa!! Loistavaa, tätä tänne juuri kaivattiinkin! Nyt jatketaan sitten samaan malliin, tässä on vielä ihan hyvät mahdollisuudet plussata tämän vuoden puolella!
 
Siis ihan oikeestiko on kaksikin plussauutista!!?? HIRMUISEN paljon ONNEA Negrescolle ja Dayslpeerille plussasta! :) Upeeta. Ihan mahan pohjassa tuntui jännältä että olette onnistuneet. Se luo toiveita että tällä keinolla on mahdollisuus raskautua :)

Nyt vain toivotaan että pikkuiset pysyvät kyydissä loppuun saakka :)
 
Onnea Negresco ja Daysleeper plussista ja toivottavasti pienokaiset pysyy kyydissä mukana loppuun saakka!

Täällä pp 14 nega... eli menkkoja odotellessa. Eilen illalla viimeinen luge laitettu alakertaan... Nyt katse kohti ivf:ää...
 
Heippa kaikille!

Palailen parin inssittömän kuukauden jälkeen tänne...kärsien taas kerran parhaillaan menkkakivuista. Eli eipä ole luomuna(kaan) onnistanut :(
Eli seuraavaa inssiä taas ootellessa. Se taitaakin sitten olla jo viides, huoh*

Mutta ihanaa kuulla, että osalla on sentäs tärpännyt!
Oikein paljon onnea teille plussanneille!!!
Mahtavaa kuulla myös plussatuloksia vaihteeksi :)
 
Tervehdys kanssasisaret :)

Tällä kertaa olis sellainen kysyttävä, että saatteko käydä lapsettomuushoitoihin liittyvät polikäynit ja inseminaatiot työajalla? Mie tuossa tarkistelin asiaa lähinnä IVF-hoitoja ajatellen, niin tuli vastaus että vaikka käykin hoidoissa julkisella puolella niin kaikki tämä tulee käydä omalla ajalla. Jos aikaa ei saa järjestettyä työajan ulkopuolella (mikä onkin mahdottomuus) niin aika mikä käyntiin menee, tulee tehdä takaisin työnantajalle. Itsellä se aika on noin 2,5-3,5 tuntia. IVF-hoidon kaikki päivät, mukaanlukien sairausloma jonka saa punktion jälkeen, on omaa aikaa, eli ellei lomapäiviä ole niin palkatonta! Arvatkaapa miltä nyt tuntuu, juu'uh :(

Ens keskiviikkona on follikkeliultra ja koska minulla ei ole yhtään plussasaldoa, niin jouduin pyytämään vapaapäivän. Inseminaatioon jos päästään, niin lennän sinne varmaankin ajatuksen voimalla.

No, näinhän se tietysti menee että kun ei ihminen tarpeeksi jo kärsi siitä että on lapseton, niin sakotetaan vielä vähän lisää.
 
Omalla ajalla tosiaan. Mulla on ollu tähän mennessä helppoa kun olen töissä sairaala-alueella ja meidän työterveys on samassa rakennuksessa kuin lapsettomuuspoli. Olen siis työvaatteissa siellä juossut muutamassa minuutissa. Ja inssistä nyt ei saikkua tule ja emme varmaan jatkakaan ivf:ään edes mutta meillä saa olla 1-3 päivää omalla ilmoituksella pois eli mä en ottais saikkulappua vaan soittelisin sit joka aamu "kun kuume vaan jatkuu" :D Ovelaa. mut en mä halua kalliiden hoitojen jälkeen vielä miettiä työtuntien takastekemistäkin tai rahallista menetystä.

täällä pp6 tai 7. en tiedä mistä lasketaan edes :D Noh. ei mitään oireita. olo on sama kuin viime kierrossa että on jo se tunne ettei tästä ollut mitään apua.
 
Mä en oo ees kysellyt että onko palkallista vai palkatonta, veikkaan jälkimmäistä. En halua että tästä nousee täällä joku haloo ja kohta koko talo tietää. Meillä saa kans olla kolme päivää sairaana ilman lääkärintodistusta joten jos (huom jos!) päätetään jatkaa ivf:ään niin käytän tuota mahdollisuutta härskisti hyväksi :kieh:
Menee muutenkin tuonne yksityiselle ihan tarpeeksi rahaa..
 
Luin vielä intrasta että synnytystä edeltävissä lääkärintutkimuksissa voi käydä työajalla jos ei ole mahdollista hoitaa näitä muulla ajalla. Heh, voiko tän laskea synnytystä edeltäväksi kun siihen näillä hoidoilla on tarkoitus päästä ;)
 
Nippe 82 olen pahoilani..:hug:..minulla on vieläkin niin outo että tosi vähän vuoto ja kirkas tipputtelu..yleenssa minulla on runsas vuoto..soitin taas väestöliitto ja kysn että onko mahdolliista tehä sinne insiminaatio vaikka naistenkliniika ei ennä tee.. niin sieltä sanotiin että niillä ei ole raja mutta tietinkin riippu tilanteen eli kerroin että insimainen inssi mulla oli alkuraskaus mutta 2 seurava ei tuotanut niin hänen mukaan vois vielä kokeila 4.inssi:) hmmm se maksaa noin 500€ riipu myös käynit.. juuuuh!! ivf on sitten eri asia kun sinne tosian mene niin paljon raha että huhuja..kysyn tarkasti niin sinne vois mene 2500€ kaikin kaikki..auts kuulusta isoista summasta..
 
Jypy: Minulle vastattiin samalla tavalla (ja luinkin intrasta) et synnytystä edeltävät hoidot saa käydä työajalla mutta kaikki lapsettomuushoitoihin liittyvät omalla ajalla.

Kyllä minäkin meinaan pokkana olla palkallisella sairauslomalla mahdollisen IVF-hoidon punktion jälkeiset päivät. Otan sitten lomaa sen toimenpidepäivän, koska joudun matkustelee Hki. Mutta sit seuraavana päivänä aion soittaa et pipinä ollaan :)
(kysyin nääs nämä tiedot ylemmältä johdolta, ja ne henkilöt ovat vallan toisella paikkakunnalla, niin ei oo pelkoa kiinnijäämisestä)

Ja päätin juuri että inseminaatioon menen syyllä: työterveyshuollossa käynti, kun siellä klinikalla ajat ovat tämällisemmät eikä mene niin kauaa siihen käyntiin (1,5 h vain).
 

Yhteistyössä