Inseminaatio 2011

Täällä sitten hanat aukes niin eipä tarvinnut testailla. Näin sitten tässäkin kierrossa, kohti kolmatta inssiä siis mennään eikä toiveet kyllä kovin korkeella huitele onnistumisen suhteen. Paska juttu ja paska fiilis.
 
voi mökkelö pahoilani täältäkin :hug:..ja hyvää viikonloppua..kaikille..
siiryn nyt ivf ja suoran väestöliitton.. mutta tulen tänne lukemaan kivoja uutisia:D..kiitos kaikkille tuesta ja juttu kavereita oli todelakin iso apuu.. kiitos ja kiitos halauksia..
 
Voi paska. Nyt tarvittais sellanen "en tykkää!!" nappula. Näin se vaan menee ja sitä paitsi sehän nyt olis ollut tilastollinen mahdottomuus että enemmän kun kaks olis plussannut tähän samaan syssyyn. Mutta ens kerralla sitten.. Nippe82 :hug: Viimeistään IVF:llä sitten, me nyt mennään vielä yks inssi tähän jatkoksi. Mites teillä on ajatus jatkaa tästä, pääsettekö suoraan IVF:n? Voimia ja haleja ja jaksamista :heart:
Mua kirpas tänään se, että ekaa kertaa mieskin myönsi että sitä harmitti tosi paljon. Kun tähän asti se on ollut enemmänkin sillai että "tulee sitten kun on tullakseen" ja vähän jopa jarrutellu näiden hoitojen kanssa. Kai sillekin nyt alkaa vähitellen totuus valkenemaan, että jotain vikaa meissä on ja ei ehkä niin kovin vähänkään.

Kiitos kaikille myötäeläjille ja plussatuulia piinailijoille! Puuhpuuh.
 
Mirdav voit olla varma, että sinun kuulumisia seurataan sitten sieltä toisesta ketjusta! Olen ihan varma että IVF-hoidoilla onnistutte, toivotaan että se tapahtuu pian :) Olisiko NKL:llä ollut pitkät jonot IVF:n kun päätitte siirtyä yksityiselle puolelle? Ja kiitos Mirdav sinulle myös tuesta ja kanssaelämisestä, olen seurannut sinun (välillä kivistäkin) taivalta palstan alkuajoilta asti ja toivon sinulle todella kaikkea hyvää :) Voi, olla että siellä IVF-pinossa tavataan :)
 
Moi kaikille!
Kirjotan ekaa kertaa tähän ketjuun. Näillä näkymin maanantaina pitäisi tehdä ensimmäinen inssi.
Mutta, oli pakko tulla kysymään teiltä, kun jäi mietityttämään. Tänään oli munarakkula n. 16mm. Pistoksilla kasvatetaan vielä viikonloppuna. Maanantaina sitten jos ei ole irronut itsestään niin klinikalla pistetään pregnyl ja tehdään heti inssi. Mutta siis voiko se onnistua? Kun mä olen ymmärtäny että pregnyl pitäis pistää 1-2 vrk. ennen inssiä?
Onko muille tehty näin miten mulle on nyt suunniteltu?
Minkä kokoisia munarakkuloita teillä on ollut kun olette pistäneet pregnylin?
Nyt pitäis vaan jaksaa odottaa viikonlopun yli :)
 
Mirdav: Joo päästäs uuteen inssiin, jos haluttais, sillä tää oli eka inssi. Mutta toisaalta en usko inssin voimaan, joten pitkän matkan vuoksi hoidetaan homma mieluummin kotona (joutuu aina pelkäämään kuiteski, että selviikö simpat hengissä parin tunnin bussimatkasta). Lääkäri totesi viimeksi, että periaatteessa kotona tulokset samaaluokkaa, koska simpat priimakunnossa ja kaksi kertaa oon raskaaksi jo tullut, tosin kehnolla menestyksellä... Eli tähän uuteen kiertoon jälleen femarit 2tbl/pv + kp 7 alkaen fostimon piikit. Käyn seurannassa varmaan pari kertaa. En tiedä saanko sitten sitä pregnyl piikkiä?!?! Joulukuussa sitten taidan pitää välikierron tai sit pelkkiä femareita popsia lugejen kanssa... Tammikuussa sitten odotellaan kovasti ivf hoidon alkua...

Räsynukke: Hyvän kokoinen rakkula sulla ja kerkee kasvaa vielä viikonlopun aikana. Meillä pregnyl pistetään n. 36 h ennen inssiä... Mutta simpathan elää n. 2-3 vuorokautta, joten ei hätää vaikka pistettäs inssin aikoihin. Mulla tais olla follit jotain 22 mm kun pregnyl pistettiin... Onnea inssiin!
 
RäsyNukke tervetuloa mukaan! Mullakin pistettiin Pregnyl vasta inssipäivänä ja se on kuulemma ihan yleinen käytäntö sillä klinikalla missä käyn. Vakuutti että uusimmat tutkimukset puoltavat nimenomaan sitä, että pistetään samana päivänä. Mutta kyllä muakin arvelutti kun kaikilla muilla pistetään aiemmin! Mulla on aina kasvanut vaan yks folli ja se on ollu noin 21mm sillon kun Pregnyl pistettiin. Suurin piirtein samankokosena se on irronnu ilman Pregnyliäkin.
 
Paljon paljon onnea Daysleeperille ja Negrescolle!!

Sitten halauksia negan saaneille.. :(

Tätä palstaa on kyllä terapeuttista lukea, ihan kuin välillä olisi itse kirjoittanut.

Mulla näyttää testit negatiivista vaikkakaan vuotoa ei tosiaan ollut kuin se 3päivää ruskeaa limaista pyyhkiessä ja inssi oli jo 13.10. Eli ei varmaan tärpännyt. Hiukan kylläkin mietityttää ja huolettaa, miksei kunnon vuotoa ole tullut. Eivät osanneet lapsettomuuspolillakaan mitään muuta sanoa, kuin että on outoa. Nyt sitten ovista metsästämään luomukierrosta ja sitten uus inssi, mikäli se löytyy.
 
pp 8 ja taas pieni tuhruinen valkkari :/ muutenkan ei mitään oireita. Mun veikkaus on etten edes ovuloinutkaan eli turha inssi. lekuri kun ei löytänyt perjantaina inssipäivänä enää edes keltarauhasta vaikka keskiviikkona olin piikin laittanut. eikö se olis pitäny näkyä..
 
Hei! Ajattelin nyt vihdoin johonkin kirjoitella, kun välillä tuntuu niin vaikeelta, ku ei voi oikein kellekään puhua.. Eli taustatietoja ensin: Eli minä ja mieheni olemme molemmat 22v. ja avioliitossa. Olemme lasta yrittäneet 9/2010 asti eli reilun vuoden. hakeuduin yksityiselle ennen lastenteon suunnittelua jo puuttuvien menkkojen takia, koska lopetin pillerit, eikä menkkoja kuulunut yli puoleen vuoteen. Siihen vaivaan sain terolutit ja mulla todettiin olevan pco:n kaltaiset munasarjat. Sain myös metforemin, jota syön edelleen. Sitten kun päätimme ruveta yrittämään esikoista, varasin suoraan ajan yksityiselle ja saimme heti puoleksi vuodeksi clomit. Ne ei kuitenkaan auttaneet, joten kesän tauon jälkeen hakeuduimme julkiselle puolelle hoitoihin. nyt olemme siinä pisteessä, että ensi kierrosta otetaan vielä jotain verikokeita ja sen jälkeen seuraavasta kierrosta aloitetaan inssit. Miehessä ei mitään vikaa, minulla munasarjat jo paremmat kuin vuosi sitten. Minulle on myös tehty aukiolotutkimus, toinen oli auki ja toinen oli vähän epäselvä, ei saatu näkyviin nesteellä..

Nyt on ihan luomukiertoja ollut jo kolme, neljäs menossa. Mulla kierto on jotain 40 pv:n luokkaa eli aika pitkä.. ovis ilmeisesti ollut tällä viikolla, kun ma näkyi folli 17 mm, kovasti on yritetty, mutta eipä juuri toivoa ole, kun ei tähänkään mennes ole mitään tapahtunu.. Nyt suuntaan toivoni inssiin. ärsyttää vaan, ku kesäksi pystyin unohtamaan koko lapsihaaveet ja nyt kun on lääkärissä käyty ja tehty kunnon suunnitelma, kaikki mietteet tuli takaisin. ei vaan jaksais odottaa, tuntuu niin epäreilulta..

onnea teille jo plussanneille, minä en ikinä ole plussaa testistä saanut, toivottavasti se joskus sieltä vielä tikkuun pärähtää!
 
Moi taas pitkästä aikaa ja tervetuloa uudet RäsyNukke ja Peikko89 sekä pahoittelut mökkelö ja Nippe82. Samassa veneessä taidan olla taas viimeisten kanssa, kun tänään pp14 ja testissä puhdas nega, eli nyt vaan hieman myöhäistä tätiä odotellaan saapuvaksi, jotta päästään kuudennelle ja vikalle kierrokselle... Tsemppiä piinaajille ja lähiaikoina inssiin meneville!
 
mökkelö kiitos..NKL:llä on 6kk jonotus eli päätetiin miehenin kanssa että me mennään suoran väetöliitto vaikka se maksakin niin ainakin nopeampi ja varmimpi?? mihin ivf ketjun muuten minun kannatta rekisteröidä?? joo toivon kovasti että onnistu inssissa että ei tarvi mennä ivf..olet kuitinkin nuori vielä, minä tosin on jo 38 eli aika minulla ei ole paljon:( .. mutta ilmoitan teillekin kuulumista ja tosian käyn täällä lukemaan..tämä palsta on minulle tärkeä :D ja kaikki olette tullut rakas arvokas minulle..l
 
Terve, sopisiko tähän keskusteluun uusi ihminen mukaan? :) Kävin jo moikkailemassa 35+ -ketjussakin eli tällainen vähän kypsempään ikään ehtinyt esikoisen yrittäjä siis. Eka inssi on takana, taustalla monenlaista ongelmaa takavuosina (hormonihäiriötä yms) mutta tällä hetkellä tilanne suht hyvä eli mitään todettua estettä raskauden alkamiselle ei varsinaisesti ole.

Mulle tehtiin inseminaatio 5 pv sitten ja nyt vaan yritän muina naisina pitää ajatukset muualla. Ihmeen hyvin on mennytkin, eli en pahemmin ole ajatellut koko asiaa, enkä hirveästi ole havaitsevinani mitään oireitakaan :) Ajattelin kuitenkin, että olisi kiva käydä "ilmoittautumassa" täällä, jotta olisi sitten samassa tilanteessa olevaa juttuseuraa, jos ja kun jännitys/ ketutus / whatever alkaa käydä sietämättömäksi :)
 
  • Tykkää
Reactions: Luru-73
Maailman ihanimpia uutisia Negrescolta ja Daysleeperiltä! Tuhannesti onnea molemmille :heart:

Niille, joilla ei vielä tärpännyt, toivon paljon rohkeutta ja jaksamista. Ja hyvää onnea. Räsynukke, Peikko89 ja Scarleth, tervetuloa mukaan. Täällä saa jakaa ilot, surut, v*tutukset ja ajatukset.

Mulla nyt kp 29, normaali kierto 29-35 pv. Nyt kun (kerrankin!) odotan kuukautisia että päästäisiin viimein kokeilemaan inssiä, ne todennäköisesti antavat odotuttaa itseään viimeiseen asti. Eipä mitään ihmeellistä tänne siis, toivottavasti kaikki nauttivat viikonlopusta.
 
Siis oikeesti.. Katton täs justiin mun miehen ristiäisiä 22 v. takaa ja tulee kyyneleet silmiin, kun vain ajattelin, että meilläki vois olla tuollainen suloinen nappisilmäinen pieni poikavauva.. muutenki ihme tuntemuksia on ollu pari päivää, saattaa mieliala vaihdella monta kertaa päivässä ilosta suruun, masennukseen ja kiukkuun.. kunpa vaan tärppäis pian. Nyt menosa kp 28 ja vielä melkein kaks viikkoa uuteen kiertoon.
 
Heippis ja tervetuloa messiin Räsynukke, Peikko89 ja Scarleth!

Tässä ollaan matkalla toiseen inseminaatioon, toivottavasti ainakin. Puregonia menee nyt 75 yksikköä/pvä. Huomenna on seurantaultra. Ja pelkään aivan helkutisti ettei tuolla ole mitään follikkelia kasvanut :( Silloin kun se kasvaa niin se tuntuu pienenä nippailuna, ja nyt ei mitään. Mites Teillä muilla, tunnetteko sen?

Ettei vaan kävis samalla tavalla kuin clomien kanssa, että vain ensimmäinen lääkekierto onnistu ja sen jälkeen ei mitään! Sit voipi olla että menee hermo. Alunperinkin lekuri oli sitä mieltä että IVF-hoito pitäis ainakin tehota, niin miksei sit suoraan menty sinne. Nyt sitten vielä sinne jonotus tän kaiken päälle niin avot! Ei muuten mutta kun sitä lasta on jo vuosikausia odotettu ja ikää tulee joka päivä lisää :( :( :(

No, huomista odotellessa...
 
Täällä testattu nega ja ihan liian aikaisin joo, mutta tässä nyt kolmatta päivää tuhrutellaan ja odotetaan että ne hanat aukeaa. Mulla piti alkaa menkat vasta lauantaina niin mitä tää tällanen o??! mieskin kiittää kun kierto on näin lyhyt eikä montaa veretöntä/tuhrutonta päivää oo ollu. Prkl!
 
Luru. sä ainakin puhuit ivf-jonosta. onko sulla tietoa voiko siihen alkaa jonottaan keskellä inssihoitojen? Mä tässä olen miettinyt että jätetäänkö hoito kans vaan tähän sillä mä en enää puolen vuoden päästä ala raskautta toivomaan kanssa eli sit tyydytään tähän ratkasuun varmastikin. Mulla ei virallisesti tule ikä vastaan mutta mun omasta mielestä tulee. siksi en halua lasta enää niin "vanhana"..
 

Yhteistyössä