Inseminaatio 2011

Voi eiii, olen suunnattoman pahoillani negresco :hug: Miten sitä voikaan lähteä koko maailmalta jalat alta yhdestä puuttuvasta viivasta. Pakko se on vaan jatkaa pää pystyssä kohti seuraavaa kiertoa! Ja olla menettämättä toivoa, koska ilman sitä ei ole mitään.
Parempaa onnea Mirdaville ja kaikille muille piinailijoille!
Harmi, että taas meni kierto "hutiin" Syys77 mutta mikäs olis mukavampa, kun yllärinä luomuvaavi :)
Mulla on jo ihan negafiilikset tästä kierrosta, olin lukevinani että pestyt siittiöt elävät vaan 6-12h joten musta tuntuu kyllä käytännössä ihan mahdottomalta että ne olis sinnitelly mun ovikseen asti. Grrr. En kestä.
 
negresco olen todella pahoilani:hug:...miten me tästä selviä.minulla on niin vahva tunne
että menkaat alkaa näinä päivinä varmasti viikonlopun aikana .en tee testi huomenna ja en
ostakaan siitä kun clearblue 2 kpl maksaa noin 15€ joka sitten turha nähä se nega sieltä.
kyllä on niin matala olo ja itken jo varsinkiin kun näin negrescon uutiset.. tuntus et en
jaksaa ennä ajattella hankimisesta ja luopu koko juttu..se tässä onkin kun mies on ainut
lapsi ja tietysti hän kovasti halua myös hänen vanhemmat mutta kun ei tuu niin ei tuu..
tämä on kohtalo:(
 
Olen tosi pahoillani negresco. Tunnelma on selvästi alamaissa yhdellä jos toisellakin. Kävin itse ostamassa niitä digitaalisia ovulaatiotestejä, ja testasin niillä eilen ja tänään - ei ovulaatiota. Joko se on ollut alkuviikosta, enkä saanut sitä Apteekin testeillä kiinni, tai sitten vasta tulossa tai ei tule ollenkaan. Viikonloppu on kuitenkin edessä eli me ei päästä tässä kuussa inseminaatioon, sitä ei huominenkaan ovulaatio pelastaisi. Täytyy tänään sitten pöllyttää peittoja kotona ja katsoa miten käy.

Itse meinasin tänään suuttua miehelle kun sanoi, ettei ainakaan huomenna pääse inssiin, kun pitää mennä heti aamusta töihin. Ajattelin, että hänen osansa on kuitenkin verrattaen helppo kun ei fyysisesti tarvitse kuin masturboida kerran kuussa, ja että tämä asia menee hänen töidensä edelle ja mitä tuollainen sitoutuminen on ja niin edelleen. Sitten onneksi mielessäni ymmärsin, etten voi antaa tämän asian tulla väliimme. Pakottamisella ja kiukuttelulla mies vain ahdistuu ja parisuhde kärsii... Parisuhde on kuitenkin se kantava voima tässä raskaassa tilanteessa.

Ihanaa että te olette täällä ja voin täällä jakaa tällaista turhautumista mitä en muihin voi purkaa <3
 
Negrescolle pahoittelut negasta täältäkin suunnasta :hug:

Olin tänään kp10 ultrassa. Olin jo ihan varma että se kolmas inssi olisi huomenna, mutta siirtyykin ensi viikkoon. Eli näillä näkymin ma tai ti.

Sovimme lääkärin kanssa että jos ei onnista niin yritetään vielä neljäskin kerta. Sitten jos rohkeutta riittää, pankki antaa lisää lainaa entisten velkojen päälle ja erikoislääkärini HYKS:stä antaa luvan niin voimme ehkä ensi vuoden alussa alkaa harkita sitä IVF-hoitoa. Mutta en edes ajattele elämää niin pitkälle, tässä on niin monta muuttujaa tässä sopassa että en tiedä mitä tehdään. Toisaalta kun ikää on näin paljon niin mahdollisuus onnistua on kuitekin paljon pienempi kuin esim. 10 vuotta nuorempana. Se pistää miettimään että mitä jos onkin yhtäkkiä 10 000 euroa enemmän velkaa eikä siltikään sitä lasta... Kurja sitten maksella joka kuukausi lainaa takaisin ja muistaa mistä se laina on tullut :(

Tsemppiä piinailijoille ja oikein puhurimaisia plussatuulia kaikille :heart:

terveisin Jypy
 
Negresco pahoittelut negasta!

Täällä kans yksi malttamaton sortui testaamaan eli tänään pp 8. No negahan se sieltä pärähti, toinen mahdollisuus ois ollu haamu pregnylin vaikutuksesta, mutta ilmeisesti se on jo poistunut kehosta... Tosi fiksua...

Luru: Minä en ees ilkee miehelle sanoa, että oompa testaillu vähä aikaseen. Tähän asti oon vaan kertonu, että meille taitaa tulla vauva, silloin kun oon plussannu, mutta eihän niistä plussista kyllä sitä vauvaa sitten meille tullutkaan...

Jypy: Hyvä, että saatte yrittää tarvittaessa vielä neljännen kerrankin inssiä, ei oo niin isot riskit itselle verrattuna ivf:n.
 
Ciao!
menkkoja ei siis vieläkään näy (hyvä, hyvä). mulla on itellä vielä mininen toivon pilke plussaamisesta, koska mun sisko sano ettei silläkään näkyny se plussa, kun vasta menkkojen oltua yli vkon myöhässä...kuulemma tosi yksilöllistä kuinka nopeesti kroppa rupee sitä raskaushormonia erittämään... joo, joo, nää on taas näitä jos ja jos :)
Nippe82: kärsivällisyys ei vissiin kuulu sun hyveisiin..? ;) eihän se nyt vielä voi näkyä!
Jypy: noihan oli tavallaan hyviä uutisia..? huippujuttu!
PLUSSAJUNA tänne ketjuun ja sassiin!!! :D
 
negresco pidäkin kiinni siitä toivon pilkahduksesta, ihanaa että edes joku meistä jaksaa olla noin valoisa ja positiivinen :) Vitsit kun on jännät paikat, Mirdavillakin H-hetki lähestyy, kunhan nyt vaan täti pysyisi poissa molemmilla! Me sitten jännätään Nipen kanssa ensi viikolla. Senkin kärsimätön testailija :D
 
Negresco: Täähän menee jännäksi, kun täti ei oo kurvannu kylään sulla vielä (onneksi), sillä toivoo on niin kauan kun tätiä ei näy! Pidetään peukkuja! Joo kärsivällisyys ei oo oikein mun juttu... Tää esikoisen saaminen taitaa olla mulle joku kärsivällisyystesti...

Mökkelö: Mites me saatas aika kulumaan nopeemmin. Oisko täällä kenties keksitty jo aikakonetta? Siis oon just niin kärsimätön tälläsissa asioissa, kun pitäs ennättää tulevaisuutta suunnittelemaan tuloksen mukaan... ihan kuin pari päivää sinne tänne nyt kamalasti muuttais tilannetta, kun eihän mahdollinen laskettuaikakaan oo päivälleen ;) Mutta hätähousuna avaan jo tai vähintäänkin tutkin ja heiluttelen kaikki joulupaketitkin etukäteen... että harvemmin yllätyksiä paketeista on sit löytynytkään ;)
 
Huomenta! Se olis sitte pp11 alkanut :) Kyllähän nämä päivät etenee, hitaasti mutta varmasti, heh. Mietin sitä testaamista huomenna aamulla kun mieskin on kotona, mutta nyt en sit enää tiiä...uskaltaako kuitenkaan. Alkaa pelottamaan se testipäivä :)

Näin viime yönä unta, jossa kaukainen tuttava oli juuri saanut vauvan, selitin hänelle niin todentuntuisesti, että nyt sitten mennään toiseen inssiin ja samaan aikaan meidät laitetaan IVF-jonoon. Että näillä mennään.... Kun aamulla mietin sitä niin oliko se enne että tämä ei tärpännyt. Että uutta putkeen vaan valoisin mielin. Ehkä. Asia varmistuu muutamien päivien sisällä.

Negresco: Kyllä niin toivoisin että se plussa sieltä vielä vahvistuisi... :)
 
Viimeksi muokattu:
Nippe82 mä oon kans ihan perusluonteeltani ihan just noin kärsimätön, kaikki pitää saada nyt ja heti :D Siks tää onki aika vaikee ollut tää koko lapsettomuusasia, kun pitkään sitä odotettiin ja mietittiin että koska olis se oikea aika. Oon aina kuitenkin halunnut varmistua siitä, että elämäntilanne, parisuhdetilanne jne. on suotuisat lapsen tuloa ajatellen. Ja sit ku ne on: molemmilla ammatit, vakityöpaikat, rivitalonpätkä, ylimääräinen huone odottamassa ni sit ollaanki tässä pisteessä että ei vaan tuu. Yks mun parhaista ystävistä sai viime keväänä ensimmäisen lapsen ja en vaan voi olla ajattelematta että samoihin aikoihin olis meilläkin ollut pieni käärö sylissä jos kaikki olisi mennyt suunnitelmien mukaan.
Mutta mulle on kyllä ollut suuri helpotus päästä tänne purkamaan tuntojani, jännäämään muidenkin puolesta. Jotenkin se lohduttaa, että on ihmisiä jotka ymmärtää tasan tarkkaan miltä tää tuntuu. Ja ajatelkaapa vaan sitä tunnetta, kun kaiken tän piinan ja odotuksen jälkeen saadaan ne pienet nyytit syliin. Eipä tarvitse koskaan ainakaan miettiä että oliko lapsi toivottu.
Aivan loistavaa piinaviikonloppua kaikille ja hyvältä näyttää negresco, jatka vaan samaan malliin!!
 
  • Tykkää
Reactions: Mirdav
No niin pp14 tänään ja ei vuoto ainakaan vielä tullut :D että jännä.. Luru-73 odotaa edes huomisen:) eheheh.. kyllä kun tämän pari viikon odotus on niiiiiin
pitkä että tiedän et kun se päivä niin halua vaan siitä testi tehä..minun kohdalla mies sanoi että ei tehdä testi vasta viikon päästä perjantai jos vuoto ei tuu ennen siitä.
negresco hienoa että vuoto ei tuu ja piditään peukut ja varpaat että ei tuu ja saat sen pluussa..
mökelö ja nippe jännää ensi viikko.. huh kun vaan kaiki onnistu niin olisi mahtava isänpäivä uutiset vaikka eihan se vielä oo kun oikesti ensi vuona että ajatukset pyöri ja hyvää että täällä todellakin voi purkaa kun ollaan samassa venessa..mukavan päivän jatkoa kaikille ja nyt päivystys tähän ketjun kun kaikki odotaa siitä plussa!!!!
 
Joo meitä jännäilijöitä onkin kertynyt mukavasti, toisaalta mua ei jännitä, kun tiedän ettei oo voinu onnistua... ja silti vaan pitää testata etuajassa ;) Eli mulla ois testipäivä ensi keskiviikkona.

Mirdav ja Negresco: Toivottavasti vuoto pysyy poissa :)

Mökkelö: Täällä mietitään huomiselle taas uutta testausta, huomenna ois pp 10... Tiedän, että on turhaa testata, mutta... testit polttelee tuolla kaapissa sen verran pahasti :) Tää epävarmuus on niin raastavaa.
 
Nippe82: Aika jännä että meillä sama virallinen testipäivä (ens. keskiviikko 2.11) vaikka minä olen nyt jo pp12. Eli Sinulla inssipäivä oli siis 19.10, eikö?

Lääkäreistähän tuo tietyst vähä riippuu, et mitä koulukuntaa ovat. Meidän lekuri on Felicitas-klinikan. Teidän lekurin mukaan miun testipäivä olis siis 31.10 :) Tänään en vielä tehnyt testiä, mutta huomenna ehkä jo :)
 
Hei! Täällä ois yksi inssiläinen jänskäilemässä =). Mulla siis 17.10 iltapäivällä pistetty Pregnyl 5000 ja inssi 18.10 aaamulla. Osaatteko auttaa, et näkyykö Pregnyl vielä testissä?
oon nyt muutaman päivän testaillu ja tänään edelleen viivat näkyvissä mammaxin herkällä(10) ja apteekin omalla testillä(25)...
 
Viimeksi muokattu:
Daysleeper: Ei kai se Pregnyl enää pitäisi näkyä... Testasin nääs muistaakseni pp8 juuri sen vuoksi että halusin tarkistaa näkyskö se testissä, niin minulla näytti ainakin negaa silloin. Eli taitaapi olla siis ONNITTELUT paikallaan :)
 
Luru-73, hieman skeptinen olen vielä(jos se P vielä vaikuttaiskin)..tää oli kuitenkin
eka ovulaatio lähes vuoteen!
Clomit ei toiminu ollenkaan ja nyt Terolut,Metforem,Femar,Pregnyl ja inssillä. Mulla
tosi paha PCO, ja mitään ei tapahdu ilman lääkkeitä.:|
Pitänee aamulla testata vielä ja katsoa josko viivat vahvistuis!!
 
Luru: Joo inssi oli meillä 19.10 ja ei mulle sanottu sen tarkemmin muuta kuin, että testaa 2 viikon päästä, niin oletan, että se tarkoittaa nyt sitten ensi keskiviikkoa... Tänään pp10 taas puhdas nega testattu (mahdoton hätähousu kun oon). Siis ei oo kyllä tuntemuksia onnistumisesta lainkaan, mutta haluisin vaan mahdollisimman nopeesti tiedon epäonnistumisesta, jotta en sitten turhia kerkeä haaveilla...

Daysleeper: Mulla oli sama annos pregnyliä kuin sulla, mutta pistin 17.10 illalla irrotuspiikin ja pp 8 ainakin oli puhdas nega. Mutta netistä luin, että pitäs hävitä 10 päivässä pistämisestä... eli yksilöllisiä eroja voi olla, mutta pidetään peukkuja, että tää on oikee "hälytys", eikä väärä hälytys ;) Ehkä tässä on jokin pointti, miksi lääkärit määrää testipäivän vasta 2 viikon päähän, että tulos ois luotettava, mutta me malttamattomathan ei sitä 2 viikkoa jakseta odottaa ;)
 
Nippe vuoto ei ainakin vielä tullut mutta testi en ole tehnyt, miehen kanssa sovitiin että ei tehdään testi vasta ens perjantaina eli jos menkat ei tuu enen sittä :D. hänelle on kovempa isku kun näki sen nega kun vuoto alkaa.. outoa??
Täällä on niin paljon uusia tervetuloa kaikki ja plussa on todella kaivattu tähän ketjun...
 
Nippe82: Oon ihan samaa mieltä kun sinäkin että sitä haluais vaan nopeesti tiedon (negasta tai plussasta), että pystyy jatkaa taas elämää. Tää kun on kuitenkin tosi piinaavaa ja stressaavaa aikaa odotella. Kärsimätön kun on...

Ja niinhän siinä sitten kävi että en malttanut olla eilen testaamatta... oli siis pp12. Ja tuli puhdas NEGA :( Maailma ei romahtanut, ehkä fiilis parempikin nyt kun sai edes jonkun vastauksen. Menin koiran kanssa rantaan haukkaamaan happea ja olin toki masentunut loppupäivän, mutta nyt on ajatukset jo seuraavassa inssissä.

Oli taas vaan aika outo kierto. Menkkakipuja hirmu aikaisin (pp8 lähtien), mut sit esim.tissit ei yhtään kipeenä enää alkupäivien jälkeen. Kaipa ne luget teki tässäkin tepposen.

Niin ja en usko että toi nega tästä plussaks muuttuu. Odottelen vaan et alkaispa ne menkat pian, jotta pääsee aloittelee uutta inssikiertoa :) Kyllä tää vielä onnistuu, sen täytyy onnistua.

Tsemppiä kaikille ens viikolla testaaville! Ja mukavaa viikonlopun jatkoa :)
 
Luru-73 toivotavasti et se plussa vielä tule ei vielä hätä jos vuoto ei alkaa..minulla ei vuoto alkanut mutta kyllä se alavatsan kivun viesti on että vuoto tule lähe päivänä.. minulla kun viimeks käytin luget niin vuoto saapui vasta pp19 eli toivoton olo tässäkin..ja vielä kun ei ole mitään alkuraskaus oiret niin selvä että ei onnistunut täällä inssi mutta toivon että onnistuun sinne ivf.. kun se on seurava prossesi...plääääähhhh...
negresco miten mene???
 

Yhteistyössä