Inseminaatio

voimia kaikille ja hyvää joulua.

täällä olis ivf keskustelu aika 19.1.11.ei huvittas

näin se on, ett hoidoissa on suurempi keskenmeno riski :(, sekin vielä kun muutenkin vaikeaa raskautua.

mutta kaikille onnea tulevaan ja ainahan se joku onnistuu,joku kerta se on sinä tai minä ;)..........toivoahan aina saa vaikka joskus siihen menee aikaa....ja kyllä se ottaa päähän kun muut tekee vain lapsia kuin hihnalla.....ei ne tajua mikä suru ja tuska tässä on kun ei raskaudu ja pitäis olla miljonääri.....

menee hermot ja rahat.....
 
jsl :hug: Tosi paljon voimia sekä jaksamista sinne!
:hug: voimia ja jaksamista myös sinulle mariq!

Mulla testi näytti negaa pp16, mutta mun kierto oli tuolloin vasta 27/30, joten testaan uudelleen vielä sunnuntaina, jolloin kierron 30. päivä...ellei sitä ennen punainen lippu liehu. Oireina mulla on vatsassa kummallisia vihlaisuja, lämmöt ollut sunnuntaista asti 36.9-37.3. ja nenästä vuotanut verta pariin otteeseen tällä viikolla (onkohan ees mikään raskausoire)...

Oon kovasti miettinyt, että miksköhän lääkärit pyytää testaan inseminaatiosta 16. päivää, kun on kuiteskin aikainen ajankohta kiertoon nähden eikä testitkään oo tuolloin kuin noin 50%:n tarkkuudella? Tietäiskö joku enenmän kuin minä? :)
 
Viimeksi muokattu:
Salamatkustaja, minäkin testailin jo eilen.. Inseminaatiosta kulunut siis vasta 14 päivää. Negahan sieltä tuli, mutta en nyt ole täysin kirvestä heittänyt kaivoon kun vuoto ei ole alkanut. Kierto ollut nyt usean kerran 32 päivän mittainen, maanantaina kp 33 ja suunta siihen veritestiin.

Eilen oli töissä tuskaa olla vatsakipujen kanssa ja olinkin aivan varma, että sen päivän aikaan alkaa vuoto. Mutta eipä alkanut - ehkä se alkaa tänään? Edellisiin kiertoihin verraten aina ennen vuodon alkamista naama on kukkinut runsaasti, mutta nyt ei ole ainuttakaan näppylää naamassa. Mutta maha kipuilee hieman tänäänkin..
 
Mulla on alkoi kesällä clomien myötä kierto tasaantua... ja inseminaatiot on tehty joka kerta kp 13(+pregnyl aina 36h aikaisemmin, lukuunottamatta tää kierto kun tuli se inssi aika yllätyksenä ja polilla otettiin LH-testi joka oli plussaa + ultrassa näkyi nestettä eli kuulema ovulaation merkki tjn..) ja menkat on tullut joka kerta viimeistään siis sen 14 vrk tuon inssin jälkeen.. eli kierto on ollu 26-28 päivää.. ja on siis ohjeistettu testaamaan aina pp 14... viimeks en tainnut keretä edes testailla kun kierto oli vain 26päivää.. lugeista huolimatta.. ja niin siis sen takia on sanottu että pp 14 testaus koska sit voi lopettaa luget jos saa selkeän negan....(Toisilla kai nuo luget vielä viivästyttää vähän kuukautisia tai muutamalla päivällä...)
 
Salamatkustaja, minäkin testailin jo eilen.. Inseminaatiosta kulunut siis vasta 14 päivää. Negahan sieltä tuli, mutta en nyt ole täysin kirvestä heittänyt kaivoon kun vuoto ei ole alkanut. Kierto ollut nyt usean kerran 32 päivän mittainen, maanantaina kp 33 ja suunta siihen veritestiin.

Eilen oli töissä tuskaa olla vatsakipujen kanssa ja olinkin aivan varma, että sen päivän aikaan alkaa vuoto. Mutta eipä alkanut - ehkä se alkaa tänään? Edellisiin kiertoihin verraten aina ennen vuodon alkamista naama on kukkinut runsaasti, mutta nyt ei ole ainuttakaan näppylää naamassa. Mutta maha kipuilee hieman tänäänkin..
Anteeksi hölmö kysymys :ashamed: mutta mitä tarkoitat veritestillä? Teet vielä testin, vaikka menkat alkaneet vai verikokeeseen?

Mulla alkoi tänään tulla hyvin vähäistä verituhrua ja nyt kierron 29. päivä. Eli harakoille meni tämäkin yritys ja seuraava inssi tehään kait joulun ja uudenvuoden vuoks vasta seuraavasta kierrosta. Mä niin haluaisin tään prosessin jatkuvan tasaseen ilman mitään taukoja...mut nyt mennään näillä kaikkee ei voi saada vaiks haluais. :'(
 
Viimeksi muokattu:
Anteeksi hölmö kysymys :ashamed: mutta mitä tarkoitat veritestillä? Teet vielä testin, vaikka menkat alkaneet vai verikokeeseen?

Mulla alkoi tänään tulla hyvin vähäistä verituhrua ja nyt kierron 29. päivä. Eli harakoille meni tämäkin yritys ja seuraava inssi tehään kait joulun ja uudenvuoden vuoks vasta seuraavasta kierrosta.
Juu siis maanantaina olis verikokeeseen meno ollut, mutta eipä sitä tässä osoitteessa tarvita;
täälläkin siis alkoi vuoto ja kierron pituudeksi tuli 30 päivää. Yksi inssi jäljellä näillä näkymin ja joulutaukojen jälkeen sitten.. Clomeja saan syödä vaikkei inssiin päästäisikään tästä kierrosta.

Ei saatu joululahjaa :(
 
Arcatha :hug: sinulle, samassa veneessä keinutaan ei tullut joululahjaa, vaikka niin kovasti toivoi.

Onko nää Clomit sama kuin Puregonpistokset, mutta vaan tabletteina? Mulla seuraava inssi ois kolmaskerta.
Mulla hoitona Puregon+Pregnyl+Luget
 
Viimeksi muokattu:
Minäkin oon kiinnostunut mikä ero on clomeilla ja puregonilla, sillä hoidot kun aloitettiin, niin lääkäri sanoi että turhaan edes kokeilisi mulle clomeja kun ne ei tehoa mulle, vaan alotettiin suoraan puregon hoito.
Jos joku tietää tarkemmin, olen hyvin kiinnostunut.

Arcathalle ja Salamatkustajalle voimia!
mariq hurjan paljon olet sinäkin joutunut pettymyksiä toisensa jälkeen kestämään, voimia!

ON: tänään pp 9 ja housuissa oli aavistus vaaleanpunaista verta. Rinnat on hirmu arat taas, kuten aina nega-inssikierroissa ennen menkkojen alkamista. Kovasti olisin toivonut myöskin joululahjaa meille.
 
Moi!

Taitaa sittenkin inssi onnistua jo tässä kierrossa. :)
Huomenna seurantaultra, keskiviikkona Puregonpistosten aloitus ja inssiä veikkasivat ens viikon alkuun. Oon niin iloinen, kun ei syntynytkään taukoa inssien välille.

Dijana :hug: elä ihan vielä kirvestä kaivoon heitä :) Pidän sinulle peukkuja!
 
Moikka.
Tulin pitkästä aikaa käymään tällä palstalla, ja ajattelin nyt kertoa oman tarinan... Jos niin voi sanoa!
Alotettiin mieheni kanssa yritys 03/07. Yritystä oli enemmän tai vähemmän tosissaan siihen heinäkuuhun asti,jolloin mentiin naimisiin. Ajattelinkin kun en heti tullut raskaaksi,että se johtuu hääressistä. No sanottiin tahdon ja kului taas aikaa erilaisessa humussa, ja raskautta yritettiin aktiivisesti,mutta ei kuulunut. Keväällä 08 menin kuukautiskipujen takia yksityiselle,ja todettiin että munasarjat toimii hyvin mutta on pari isoa kystaa. Lääkäri meinas et ne on puhkeamattomia munasoluja. Sain lähetteen sairaalaan lapsettomuuspolille. Syksyllä 08 siis eka käynti sielä. Ultrattiin ja katottiin et kystat on puhjennu pois, ja käskettiin vaan ahkerasti yrittää kotikonstein. Tehtin työtä käskettyä, vauvaprojektin alotuksesta tällöin siis 1,5v. Menin ja pyysin ykstyisen tekemään aukiolotutkimuksen ja miehelle siemennesteanalyysin, koska tiesin että se olisi edessä seuraavalla käynnillä. l.polilla, ajan säästämiseksi olisi siis tiedot jo saatavilla. Miehen tulos ok, määrä ok, a.liikkuvia vähemmän, mutta normaalimuotoisia ja b.liikuvia runsaasti. Morfologia siis niinkin hyvä muodoissa kun normaaleja 40%. Polilla sanottiin et 15% tänä päivänä on hyvä. Mulla torvet auki... No sitten tuli se käynti sinne polille,ja kuten olin arvannut,oli nämä tutkimukset todella hyvät ollu tehtynä. Säästi tollaset puoli vuotta hoitojen alkua. Eli mentiin inssijonoon, siinä oltiin puoli vuotta ja ei kuulunut mitään hoitopaikasta. Soitin ja sain hoitajan kertomaan vastoin sääntöjä, vähän vahingossa, että sopimukset sairaaloiden väleillä on poikki, ja uusista vasta neuvotellaan. Tästä suuttuneena otin itse yhteyttä molempien sairaaloiden potilasasiamieheen ja kerroin mielipiteeni asioiden hoidosta ja 6kk takuusta ja ilmoittamatta jättämisestä. Tälläisillä asioilla pelleilystä jne... Molemmat ottivat asian heti käsittelyyn ja ja seuraavalla viikolla mulle soitettiin hoitopään sairaalasta ja ilmoitettiin että ylilääkäriä ja johtokuntaa myöden ollaan asiasta keskusteltu ja kaikki jonoon ilmoitetut ennen suhteiden katkeamista tullaan hoitamaan normaalista ja kaikkien sääntöjen mukaan. Sain vielä vahvistuksen molemmista sairaaloista ja oman pään hoitava gyne jopa onniteli rokeudesta ja siitä että olin omatoimisesti vaatinut asioita. Sain myöhemmin kuulla että 3 muutakin pariskuntaa pääsi tästä syystä hoitoihin.
Mutta takas asiaan. Tapahtuneesta 1,5kk myöhemmin sain kutsun saapua seuraavien mensujen 1-3pv ultaraan ja näin hoidot alkoi. Olin edellen niin vihainen ja täyttä adrea koko nainen, että toivoin vaan kaiken menevän nopeesti et saisin jättää kyseisen sairaalan taakseni ja keskittyä IVF.
ALotettiin miehen kanssa myös yhtäaikaa hoitojen kanssa vähähiilihydraattinen ruokavalio ja ihanasti alkoi paino tippua. Oon ollut aina hieman pyöreä. :) Eka inssin tuli ja meni... Negahan se. Toka inssin alkoi jo vähän oudosti,kun miehen tulos enne ja jälkeen pesun oli niin huimasti parempi kuin mikään aiempi tulos, että teki mieli kysyä että onhanse nyt varmasti mun miehen tulos. Kun ekassa inssissä matkaan lähti 6,5milj. 20% a ja 75%b. niin tässä toisessa oli yht. 45milj. 45%a liik. 50% b liikuvia. Kerrottiin lääkärille tästä että ollaan dietattu vhh ruokavaliolla ja hän sanoi heti että on varmasti yksi tekijä tässä hurjassa muutoksessa.
Sitten alkoi odotus,14pv ja testi. Muistan sen ikuisesti kun ei ollut mitään oloja,kuten aina ennen, ei mitään tuntemuksia,kuten aina ennen, ei mitään, kuten ei ikinä enne ollut ollut. Aina oli jotain. Kunnes sitten pp13 illalla sanoin et nyt mä testaan ku noi luget niin ällöttää, saanpa nekin lopettaa ja tein testi. Siinä sitten pyyhkiessäni muistan miettineeni ja kattoneeni testiä että onpa typerään ku tässä testissä toi kontrolliviiva tulee tohon jälkimmäiseen ruutuun. Kesti siis hetken tajuta et siinä ekassakin ruudussa oli jo se kontrolliviiva. Sitten vähä muisti pätkii, mutta oltiin siis inssillä raskauduttu, ja ihan satavarmasti tää dietti auttoi ja se et en oikeesti odottanu mitään, vaan halusin antaa itselleni rauhan hetkeksi, kun olin jo joutunut turvautumaan ammatiauttajaan yhdessä vaiheessa, kun mun elämä koostui 2vko sykleistä. Oli mensuista ovikseen ja oviksesta mensuihin. 2,5vuota tätä.. Pitkä aika elää kahta viikkoa kerralla.
Älkää epäröikö pyytää apua ja antakaa itsellenne rauha, silloin tällöin. Ei se yksi tai 2 kk ole pahaksi, se voi jopa olla hyväksi.
Mun tarinani päättyi siis elokuun lopussa terveeseen tyttöön :)
 
Dijana Hurjan paljon onnea! :heart:

Mulla inssi tehtiin tän viikon maanantaina eli nyt ois menossa pp2. Tää onkin sitten kolmas ja viimeinen inssi, suraavaks olis IVF siirtyminen... Mun pitäis testailla 12.1. ja jos tuolloin testi negaa näyttää, niin seuraavana päivänä 13.1. mulla ja miehellä on IVF keskusteluaika lääkärin kanssa...ja hoito aloitetaan heti tuohon kiertoon.
 
dijana *hali*

täällä on ivf suunnittelu 19pv jännittää...se kuinka paljon siihen menee rahaa ja ei ole ees kovin hyvät mahikset ja sitt vielä noi km-riskit mukaan..onkohan ihan hukkaan heitettyä rahaa???miettii
 
Me siirrytään ivf-jonoon julkiselle. Se on puol vuotta. Mulla ei oo mahdollisuutta tulla luomusti raskaaksi, sillä munasolut ei kasva ollenkaan ilman piikkihoitoa.

Siksi me miehen kanssa mietittiin, jos tehtäis vielä 2 inssiä yksityisellä ennen koeputkihedelmöitystä. Kolme inssiä tehtiin julkisella. Ja viimeinen niistä onnistui, vaikka menikin kesken. Kannattaako inssejä vielä tehdä/yrittää? Vai odotella nyt vaan sitä koeputkihedelmöitystä? Kuinka monta inssiä kannattaa yrittää?
 
mariq
Rohkeesti vaan meette.Paremmat mahdollisuudet siinä on kuin IUI:ssa.
Teillä kuitenkin pitkä tie takana joten se syy voi selvitä esim. solutasolla tms.

Ja mun tietääkseni ei ole mitään kohonnutta km riskiä.Itsellä tuli tosin 2.ivf tuoresiirrosta km rv8 mutta luultavasti alkiossa oli jotain vikaa.
Itse en ainakaan sitä ivf:ää siitä syytä.
Onko sulla eim. kilpirauhanen tutkittu???

Dijana
Voimia....tiedän ettei lohduta yhtään mutta kuten mulle lääkäri sanoi että se on positiivista että raskaaksi tulo onnistuu.
Meille tehtiin aikoinaan vaan yksi IUI koska miehen simpat huippua ja itselläkin kaikki ok,niin lääkäri sanoi ettei ole mitään syytä tehdä inssiä kun sen homman hoitaa kotonakin.
Eri asia tietysti jos esim. siittiöiden liikkuvuus yms. alentunut.
Silloin pesusta voi olla suurukin hyöty.
 
Heippa,

Lueskelin juttuja palstalla ja päätin kirjottaa kans muutaman sanan.

Meilläkin Inssit edessä ihan pian. Odottelen että paperit klinikalle menevät jotta pääsen varailemaan aikaa. Yritystähän meillä on takana jo 5 vuotta ja pitemmän kaavan kautta kuljettu. Selittämättömästi ollaan siis lapsettomia.

Ihana huomata kuitenkin että Inssilläkin voi onnistua.
 
Heippa naiset, ajattelin kommentoida, silla olen taalla useampaan otteeseen joskus aikoinaan kirjoitellut ja siis "vanha konkari" inssien suhteen.

Meilla on takana melkein 3v. yritysta, kaikki tutkimukset tehty ja selittamattomia ollaan. Toukokuussa aloitettiin hoidot insseilla. Asutaan siis ulkomailla, mulla on Italialainen mies ja ollaan hoidoissa Alankomaissa.
Eka inssi tehtiin siis toukokuussa ja siita heti plussa, tama valitettavasti paatyi kohdunulkoisen leikkaukseen kesakuun alussa. Siita asti ollaan yritetty uudelleen, mutta vain yhteensa kolme kertaa paasty inssiin asti, muut kierrot on jouduttu perumaan milloin hyperin takia, milloin kystien. Mulla on siis monirakkulaiset munasarjat, mutta ei PCO'ta.

Taalla on siis tapana tehda 6 inseminaatiota ja vasta sitten siirtya IVF hoitoihin, silla uskovat, etta nuo 6 kannattaa tehda, jos selvaa syyta ei ole loytynyt. Aluksi tuo asia kiukutti, kun tuntui junnaavan paikallaan tama elama, mutta nyt olen oikeastaan helpottunut, etta taalla tehdaan ensin noinkin monta inssia, ja sitten vasta siirrytaan rankempiin hoitoihin, varsinkin kun on jo todistettu, etta hedelmoittyminen voi tapahtua.

Dijana Siispa kehoittaisin ilman muuta kokeilemaan niita insseja viela kun kerran IVF'n jonot on noinkin pitkat, ja mitaan menetettavaa ei ole. Paitsi tietty raha, mutta sitahan ei kannata murehtia, silla jos se on vauvan hinta, ei se ole mitaan. :hug:
 
Hei pitkästä aikaa!
Meillä nyt menossa eka IVF ja jännittää ihan mielettömästi ja odotus hirmuinen, josko tää juttu auttas mut viimeinkin raskautumaan. :) Sunnuntaina aloitin Puregonin pistämisen ja huomenna ois seurantaultra Väestöliitossa.
 
Kiitoksia kokemustenne jakamisesta, ne ovat arvokasta tukea.

Meillä on takana kaksi vuotta yritystä. Loppuvuodesta pääsimme julkiselle ja todella nopeasti on asiat edenneet. Joulukuussa saimme testitulokset molempien osalta: Siittiöiden määrä ja liikkuvuus ovat alhaisia, mutta ne eivät kuitenkaan täysin selitä lapsettomuutta. Hormonitoiminnan pitäisi olla kunnossa. Minulle tehtiin myös aukiolotutkimus ja sen tulokset olivat hyvät. Selittämättömänä lapsettomuutena siis pidetään.

Ensimmäinen inseminaatio on nyt takana. Munarakkula oli kasvamassa (Puregon pistokset olivat kierron alussa käytössä), mutta se oli vasta 13mm. Näin ollen ajoitus ja hormonimäärä ei ollut täysin kohdallaan ja siellä altettiin lääkärin ja hoitajan toimesta puhua jo seuraavasta inseminaatiosta.

Inseminaatio kuitenkin tehtiin ja Pregnyl pistettiin samassa yhteydessä. Toimenpide oli todella kivulias, sillä katedria ei meinattu saada paikoilleen millään. Lopulta se kuitenkin onnistui ja ensimmäinen inseminaatio on nyt siis takana.

Tsemppiä ja voimia kaikille! Toivottavasti tulette taas jakamaan kuulumisianne.
 
Viimeksi muokattu:
me siirrettiin ivf menoa....rahaa ei ole.....ei se ole pieni hinta jos rahalla saa niinku joku mainitti...kaikilla ei ole varaa...

teemme vielä yhden inssin se olis 5.s,puregonin lekuri vaihto menopuriin jos sillä onnistuttas, tietty että olis niitä siittiöitä myös näytteessä.4s. inssi meni sen takia hukkaan näytteessä ei simoja.:(

nyt kp20 ja ku menkat alkaa soitella polille uä aika kp10.

onko se menopur vaikea käsitellä/pistää?

taas ihania sivuoireita ootellessa, no pakkohan ne on kestää.
 

Yhteistyössä