itsestäänselvää?!?!

  • Viestiketjun aloittaja tajusin
  • Ensimmäinen viesti
tajusin
Teinpä ihan ihmeellisen havainnon tässä keskellä parisuhdekriisiä. Tajusin miksi kaikki on niin vaikeaa uusperhekuvioissa. Kun varmasti jokaisella parilla ja perheellä on omat kriisinsä ja hankalat aikansa, niin tässäpä uusperheessä niitä tulee tuplasti - lapset reagoivat molempien perheidensä; etä- ja lähijuttuihin, eikä aikuinenkaan siis voi olla piittaamatta ja kaikki heijastelevat kaikkeen. Ja sitten kun asioita setvitään sitä huomaakin että ei kaikki olekaan kiinni vain tästä meidän suhteesta ja vuorovaikutuksen vaikeudesta. Ja monesti asiat sotkeutuu, kun aina mukaan tulevat ne eri kokoonpanot - ainakin puheissa jollei konkreettisesti. Voi kuinka helppoa olisi, jos osattaisiin jotenkin ihmeellisesti löytää solmujen ydin ja pysyä sen ratkomisessa. Että mua helpotti! Tämä olisi ehkä pitänyt jo tajuta kauan sitten :snotty:. Olettekos te muut sen tajunneet? Ja kuinkas toimitte, kun huomaatte että asiat eivät oikeastaan olekaan siinä kiinni, mitä teillä kotona tapahtuu vaan seurausta osin jostain muusta?
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 24.01.2006 klo 21:27 tajusin kirjoitti:
Teinpä ihan ihmeellisen havainnon tässä keskellä parisuhdekriisiä. Tajusin miksi kaikki on niin vaikeaa uusperhekuvioissa. Kun varmasti jokaisella parilla ja perheellä on omat kriisinsä ja hankalat aikansa, niin tässäpä uusperheessä niitä tulee tuplasti - lapset reagoivat molempien perheidensä; etä- ja lähijuttuihin, eikä aikuinenkaan siis voi olla piittaamatta ja kaikki heijastelevat kaikkeen. Ja sitten kun asioita setvitään sitä huomaakin että ei kaikki olekaan kiinni vain tästä meidän suhteesta ja vuorovaikutuksen vaikeudesta. Ja monesti asiat sotkeutuu, kun aina mukaan tulevat ne eri kokoonpanot - ainakin puheissa jollei konkreettisesti. Voi kuinka helppoa olisi, jos osattaisiin jotenkin ihmeellisesti löytää solmujen ydin ja pysyä sen ratkomisessa. Että mua helpotti! Tämä olisi ehkä pitänyt jo tajuta kauan sitten :snotty:. Olettekos te muut sen tajunneet? Ja kuinkas toimitte, kun huomaatte että asiat eivät oikeastaan olekaan siinä kiinni, mitä teillä kotona tapahtuu vaan seurausta osin jostain muusta?
Näinhän se menee,sen vuoksi niitä ongelmia onkin niin paljon.Vielä kun yrittää että lapsilla olis hyvä olla ja ne tulee isänsä luota ja näkee painajaisia tai ovat pahantuulisia kertoen että siellä oli taas tapeltu niin aika vaikea tilanne on.Jos mainitsen asiasta exälle niin olen #&%£$!* ja katkera exakka joka yrittää puuttua hänen elämäänsä.
Kun on vielä mies jolla lapsi asuu äidillään ja sieltä puolen tulee ongelmia paljon niin tännehän ne kaikki heijastuu.
Ihan mahdoton yhtälö :/
 
exänyxäjee
Ei se mahdoton yhtälö ole, mutta ajoittain aika raskas. Vaatii paljon eikä aina itse jaksa eikä pysty, vaikka tahtoa olisikin. Parisuhdeauttajat tai mitä terapeutteja ne on, suosittelen. Ulkopuolisen ja puolueettoman näkökanta siis.

Entäs kun onkin niin päin, että lapset tulee viikonlopputapaamiselle ja ovat helpottuneita kun saavat 2 pv vapaata lähikodistaan, jossa tapellaan ja ovet paukkuu yöt kaiket, äiti huutaa ja haukkuu etäisää ja tämän nykyistä perhettä ja lapsilla sitten teetättää ja juoksuttaa eikä ole tyytyväinen mihinkään, rajoittaa ja estää ilman perusteluita ja lapsi kokee kaiken olevan lähikodissa mielivaltaa ja epäsopua ja riitaa....

Ja tämän he tuovat etäperheeseen tullessaan...

 
Meillä myöskin niin että lapset purkavat etäkotiin tullessaan tuntojaan...äiti ryypännyt ja milloin mitäkin.Viikonloppu ja lomat on aika lyhyitä aikoja keritä hoitamaan,puhumaan,sopimaan asioista.Lohdutonta kuinka lapset laskevat päiviä ja ääneen toivovat ettei tarvitsisi "kotiinsa"lähteä..Itkun kanssa lähtevät joka kerta! :'(
 
uusperheellinen
Minä tuntisn pitkää syyllisyyttä kun on kovin vaikea tulla etälasten kanssa toimeen. Lapsetovat kovin erilaisa kuin omani, vaikka suhta samanikäisiä. No nyt viiden vuoden jälkeen on alkanut tippua tiedon murusia enemmän lasten elosta lähivanhemman tässä(kin) tapauksessa äidin kanssa. Meillä on perheeseen pitkä välimatka 800km ja emme siis pääse läheltä seuraamaan tilannetta. Mutta nyt äidin juomisesta ja lastenpaljosta yksin olosta on kuulunut aina vain huolestuttavampia juttuja (puhumattakaan vaihtuvista poikaystävistä). Tilanne pamahti lasten kanssa, suorastaan räjähti kun vanhempi lapsista joutui nuorisopsykiatriselle osaastolle. Nyt sitten isä selvittelee sairaalan kanssa mitä on tapahtuntu jne. Lapset ovat niin lojaaleja vanhemmalleen että eivät kerro edes pahoista jutuista mitä kotona tapahtuu, varsinkin vielä jos äiti kieltänyt. No tämän kaiken he ovat jo vuosia tuoneet meille mukanaan, vaieten uskaltamatta kertoa. Ei ihme että meillä on ollut vaikeuskia tulla toimeen. Toisaalta etälapset ovat ihan heitteillä olleet ja meillä sitten tiukat rajat...ovat varmasti raukat olleet ihan pyörällä siitä mikä on hyvä ja oikein toimia ja olla ja kapinoineet sitten meillä kun kotona eivät voi. MM. meidän joulusta joskus kirjoitellut, nyt näillä tiedoilla en yhtään ihemttele, kun meillä niin vaikeaa on ollut.
 
exänyxäjee
\
Alkuperäinen kirjoittaja 25.01.2006 klo 16:09 Lähiäiti kirjoitti:
Mikähän siinä on, että tämäkin ketju meni sitten vain niiden exien ja lähiäitien haukkumiseen? Vaikka juuri yrititte solmuja avata. :headwall:
Hei, eihän tässä haukuta, vaan kerrotaan miten se lähivanhemman elämä näyttäytyy etäperheeseen lasten tai itse äidin kautta!! Eihän se ole haukkumista, jos kertoo tosiasioita!

Tämähän ei tarkoita että kaikki lähihuoltajat näin, kaikissa uusperheissä näin jne.,

Ja minne me hei puramme nämä tuntomme????? MINNE! jos ei tännekään saa!???
 
kiiks
se vain on niin, että jutut näkyy ja kuuluu kummassakin päässä - ketään syyttämättä tai haukkumatta. Olisi minustakin kanssa vain niin ihanaa kun löytäisi jonkin ratkaisun ja tavan toimia niin, että joutuisi ja pystyisi selvittlemään vain oman perheensä asioita vain siinä muodossa, missä milloinkin satutaan olemaan. Enpä minäkään siihen mitään ole keksinytt.
 
Lähiäiti
\
Alkuperäinen kirjoittaja 25.01.2006 klo 17:52 exänyxäjee kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 25.01.2006 klo 16:09 Lähiäiti kirjoitti:
Mikähän siinä on, että tämäkin ketju meni sitten vain niiden exien ja lähiäitien haukkumiseen? Vaikka juuri yrititte solmuja avata. :headwall:
Hei, eihän tässä haukuta, vaan kerrotaan miten se lähivanhemman elämä näyttäytyy etäperheeseen lasten tai itse äidin kautta!! Eihän se ole haukkumista, jos kertoo tosiasioita!

Tämähän ei tarkoita että kaikki lähihuoltajat näin, kaikissa uusperheissä näin jne.,

Ja minne me hei puramme nämä tuntomme????? MINNE! jos ei tännekään saa!???

Epäilen kyllä vahvasti aina näitä "tosiasioita". Monen uusperheellisen äidinkin elämää sivusta seuranneena.

Mutta olen huomannut myös, että yksinhuoltajat palstalla ei koskaan manata miehen uusia. Tuntuu että tällä palstalla elämässä ei ole muuta kuin hankala ex.

Muutenkin täällä on hyvin ikävä ilmapiiri. Kai teidän elämässä on jotain hyvääkin? Ja jos se mies on niin taivaallinen kuin aina kehutte, niin miksi sen miehen ex valtaa niin usein kaikki ajatukset?

Eikö voisi antaa mennä toisesta sisään ja toisesta ulos. Antaa lapsen käydä ja sitten taas keskittyä siihen täydelliseen mieheen?
 
Rotta
\
Alkuperäinen kirjoittaja 25.01.2006 klo 19:14 Lähiäiti kirjoitti:
Mutta olen huomannut myös, että yksinhuoltajat palstalla ei koskaan manata miehen uusia. Tuntuu että tällä palstalla elämässä ei ole muuta kuin hankala ex.

Muutenkin täällä on hyvin ikävä ilmapiiri. Kai teidän elämässä on jotain hyvääkin? Ja jos se mies on niin taivaallinen kuin aina kehutte, niin miksi sen miehen ex valtaa niin usein kaikki ajatukset?
Eipä tästä ole kauaakaan kun eräässä ajankohtaisohjelmassa keskusteltiin uusperheistä ja erään tutkijan lukuisten haastattelemiensa uusperheellisten ongelma nro 1 useimmiten juuri oli se asioita hankaloittava ex-kumppani.

Jos täällä on ikävä ilmapiiri-kukaan ei pakota lukemaan.
En minäkään käy arvostelemassa yksinhuoltajien palstalla heidän asioitaan.
 
Lähiäiti
\
Alkuperäinen kirjoittaja 25.01.2006 klo 20:37 Rotta kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 25.01.2006 klo 19:14 Lähiäiti kirjoitti:
Mutta olen huomannut myös, että yksinhuoltajat palstalla ei koskaan manata miehen uusia. Tuntuu että tällä palstalla elämässä ei ole muuta kuin hankala ex.

Muutenkin täällä on hyvin ikävä ilmapiiri. Kai teidän elämässä on jotain hyvääkin? Ja jos se mies on niin taivaallinen kuin aina kehutte, niin miksi sen miehen ex valtaa niin usein kaikki ajatukset?
Eipä tästä ole kauaakaan kun eräässä ajankohtaisohjelmassa keskusteltiin uusperheistä ja erään tutkijan lukuisten haastattelemiensa uusperheellisten ongelma nro 1 useimmiten juuri oli se asioita hankaloittava ex-kumppani.

Jos täällä on ikävä ilmapiiri-kukaan ei pakota lukemaan.
En minäkään käy arvostelemassa yksinhuoltajien palstalla heidän asioitaan.
Olisipa kiva tietää, mikä ohjelma. No kyllä ne miehen uudetkin asioita hankaloittavat, useinkin. Ja ikävää että kommentti on heti tuo, että ei tarvitse lukea.

Ei osoita keskustelukykyä, joten taisinkin olla oikeassa, että täällä muuhun ei pystytä. Heti kun "vastalause" ei miellytä, niin käsketään poistumaan!
 
Lähiäiti
Niin ja jos ne exät ovat ongelma nro 1. Luulisi heidänkin sitten parjaavan näitä uusia puolisoita julkisesti. Mutta erittäin harvoin kuulee tai näkee yksinhuoltajan mollaavan exänsä uutta puolisoa.

Kovin vain näyttää olevan tälle puolelle painottunut ja syytä haetaan, aina mistäs muusta kuin hankalasta exästä. Ehkä siinä syy, miksi sinun ei tarvitse arvostella yksinhuoltajapalstoilla. Siellä kun ei yleensä haeta syntipukkia koko ajan.

Ja ANTEEKSI JOS TÄÄLLÄ ON NIIN HERKKÄNAHKAISTA SAKKIA, ETTÄ TÄTÄ KOMMENTIA EI KESTETÄ. :hug:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 25.01.2006 klo 23:49 Lähiäiti kirjoitti:
Niin ja jos ne exät ovat ongelma nro 1. Luulisi heidänkin sitten parjaavan näitä uusia puolisoita julkisesti. Mutta erittäin harvoin kuulee tai näkee yksinhuoltajan mollaavan exänsä uutta puolisoa.

Kovin vain näyttää olevan tälle puolelle painottunut ja syytä haetaan, aina mistäs muusta kuin hankalasta exästä. Ehkä siinä syy, miksi sinun ei tarvitse arvostella yksinhuoltajapalstoilla. Siellä kun ei yleensä haeta syntipukkia koko ajan.

Ja ANTEEKSI JOS TÄÄLLÄ ON NIIN HERKKÄNAHKAISTA SAKKIA, ETTÄ TÄTÄ KOMMENTIA EI KESTETÄ. :hug:
AI MITÄ!Ai ei arvostella?Mä luen näitä palstoja vaihtelevasti, sen mukaan mikä kiinnostaa ja mun silmään on sattunut arvosteluja ja haukkumisia ihan puolin jos toisinkin kaikilta niiltä palstoilta joita olen lukenut...
Pienenä kommenttina vain....
 
Rotta
\
Alkuperäinen kirjoittaja 25.01.2006 klo 23:49 Lähiäiti kirjoitti:
Niin ja jos ne exät ovat ongelma nro 1. Luulisi heidänkin sitten parjaavan näitä uusia puolisoita julkisesti. Mutta erittäin harvoin kuulee tai näkee yksinhuoltajan mollaavan exänsä uutta puolisoa.

Kovin vain näyttää olevan tälle puolelle painottunut ja syytä haetaan, aina mistäs muusta kuin hankalasta exästä. Ehkä siinä syy, miksi sinun ei tarvitse arvostella yksinhuoltajapalstoilla. Siellä kun ei yleensä haeta syntipukkia koko ajan.

Ja ANTEEKSI JOS TÄÄLLÄ ON NIIN HERKKÄNAHKAISTA SAKKIA, ETTÄ TÄTÄ KOMMENTIA EI KESTETÄ. :hug:
No eipä nuo kommenttisi ja "vastalauseesi"kaan kovin henkevää keskustelutaitoa osoita, sikäli mikäli kukaan näin lyhyen "keskustelun" pohjalta voi arviota toisen keskustelutaidosta heittää.

Se ohjelma oli muuten Ben Furman TV 1 3.11.2005 klo 18.36

Ja mitä tulee "eri palstoilla arvostelemiseen", minä en koe tarvetta käydä yh-palstoilla ottamassa osaa keskusteluihin koska minulla ei ole kokemuspohjaa yh:na olemisesta, enkä myöskään tunne tarvetta keskustella uusperheellisyydestä sellaisten kanssa, jotka eivät sellaisia ole. Sivusta seuraaminen ei ihan riitä. Minä en keskustele asioista joista en tiedä mitään.

Nyt kun mainitsit, niin on pakko hakea sieltä yh-palstalta yksi linkki...
http://www.kaksplus.fi/keskustelu/?mode=viewtopic&tid=193775
ja onhan näitä paljon muitakin..
on tullut seurattua näitä palstoja jo muutaman vuoden.
Herkkänahkaista sakkia? Sinähän se ensimmäisenä otit henkilökohtaisena loukkauksena sen, että joku täällä kertoi miehen exästä jotain.

 
Rotta
\
Alkuperäinen kirjoittaja 25.01.2006 klo 23:45 Lähiäiti kirjoitti:
Ja ikävää että kommentti on heti tuo, että ei tarvitse lukea.

Ei osoita keskustelukykyä, joten taisinkin olla oikeassa, että täällä muuhun ei pystytä. Heti kun "vastalause" ei miellytä, niin käsketään poistumaan!
"Älä lue." ja "Mene pois." on muuten kaksi täysin eri lausetta joten älä vääristele asioita.
Varmaan maalaisjärki kuitenkin sanoo millaisiin ketjuihin niitä "vastalauseita" voi kylvää.
 
Lähiäiti
\
Alkuperäinen kirjoittaja 26.01.2006 klo 10:19 Rotta kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 25.01.2006 klo 23:49 Lähiäiti kirjoitti:
Niin ja jos ne exät ovat ongelma nro 1. Luulisi heidänkin sitten parjaavan näitä uusia puolisoita julkisesti. Mutta erittäin harvoin kuulee tai näkee yksinhuoltajan mollaavan exänsä uutta puolisoa.

Kovin vain näyttää olevan tälle puolelle painottunut ja syytä haetaan, aina mistäs muusta kuin hankalasta exästä. Ehkä siinä syy, miksi sinun ei tarvitse arvostella yksinhuoltajapalstoilla. Siellä kun ei yleensä haeta syntipukkia koko ajan.

Ja ANTEEKSI JOS TÄÄLLÄ ON NIIN HERKKÄNAHKAISTA SAKKIA, ETTÄ TÄTÄ KOMMENTIA EI KESTETÄ. :hug:
No eipä nuo kommenttisi ja "vastalauseesi"kaan kovin henkevää keskustelutaitoa osoita, sikäli mikäli kukaan näin lyhyen "keskustelun" pohjalta voi arviota toisen keskustelutaidosta heittää.

Se ohjelma oli muuten Ben Furman TV 1 3.11.2005 klo 18.36

Ja mitä tulee "eri palstoilla arvostelemiseen", minä en koe tarvetta käydä yh-palstoilla ottamassa osaa keskusteluihin koska minulla ei ole kokemuspohjaa yh:na olemisesta, enkä myöskään tunne tarvetta keskustella uusperheellisyydestä sellaisten kanssa, jotka eivät sellaisia ole. Sivusta seuraaminen ei ihan riitä. Minä en keskustele asioista joista en tiedä mitään.

Nyt kun mainitsit, niin on pakko hakea sieltä yh-palstalta yksi linkki...
http://www.kaksplus.fi/keskustelu/?mode=viewtopic&tid=193775
ja onhan näitä paljon muitakin..
on tullut seurattua näitä palstoja jo muutaman vuoden.
Herkkänahkaista sakkia? Sinähän se ensimmäisenä otit henkilökohtaisena loukkauksena sen, että joku täällä kertoi miehen exästä jotain.
Tuo lause kertoo jo niin paljon... Varmaan aika moni uusperheellinen äiti, joka leimaa exät, ei ole koskaan ollut yh. Näinpä en usko, että he kovinkaan paljon voivat siitä elämästä ymmärtää.

Siksi on niin helppo leimata vain se ex heti vaikeaksi, jos tapaamiset ym. ei suju. Mutta näissä kuvioissa uskon, että tosiasiassa jokainen osapuoli katsokoot peiliin.
 
Lähiäiti
\
Alkuperäinen kirjoittaja 26.01.2006 klo 10:23 Rotta kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 25.01.2006 klo 23:45 Lähiäiti kirjoitti:
Ja ikävää että kommentti on heti tuo, että ei tarvitse lukea.

Ei osoita keskustelukykyä, joten taisinkin olla oikeassa, että täällä muuhun ei pystytä. Heti kun "vastalause" ei miellytä, niin käsketään poistumaan!
"Älä lue." ja "Mene pois." on muuten kaksi täysin eri lausetta joten älä vääristele asioita.
Varmaan maalaisjärki kuitenkin sanoo millaisiin ketjuihin niitä "vastalauseita" voi kylvää.
Ovat eri lauseita, mutta tulkittavissa samalla tavalla. Miksi olisin täällä jos en näitä lue?
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 25.01.2006 klo 19:14 Lähiäiti kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 25.01.2006 klo 17:52 exänyxäjee kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 25.01.2006 klo 16:09 Lähiäiti kirjoitti:
Mikähän siinä on, että tämäkin ketju meni sitten vain niiden exien ja lähiäitien haukkumiseen? Vaikka juuri yrititte solmuja avata. :headwall:
Hei, eihän tässä haukuta, vaan kerrotaan miten se lähivanhemman elämä näyttäytyy etäperheeseen lasten tai itse äidin kautta!! Eihän se ole haukkumista, jos kertoo tosiasioita!

Tämähän ei tarkoita että kaikki lähihuoltajat näin, kaikissa uusperheissä näin jne.,

Ja minne me hei puramme nämä tuntomme????? MINNE! jos ei tännekään saa!???

Epäilen kyllä vahvasti aina näitä "tosiasioita". Monen uusperheellisen äidinkin elämää sivusta seuranneena.

Mutta olen huomannut myös, että yksinhuoltajat palstalla ei koskaan manata miehen uusia. Tuntuu että tällä palstalla elämässä ei ole muuta kuin hankala ex.

Muutenkin täällä on hyvin ikävä ilmapiiri. Kai teidän elämässä on jotain hyvääkin? Ja jos se mies on niin taivaallinen kuin aina kehutte, niin miksi sen miehen ex valtaa niin usein kaikki ajatukset?

Eikö voisi antaa mennä toisesta sisään ja toisesta ulos. Antaa lapsen käydä ja sitten taas keskittyä siihen täydelliseen mieheen?
Olipas vaihteeksi kovin herkkänahkainen lähiäiti!!Jos ei täällä ihmiset saa purkaa tuntojaan niin missä sitten? :headwall:
Ja ainakin minun tuntemani yksinhuoltajat/eronneet naiset nimenomaan pohtivat/ruotivat/haukkuvat entisiä ukkojaan ja niiden uusia puolisoita minkä kerkeävät...
Sinä kerran olet sivusta seurannut uusperheellisten elämää niin onpa kumma ettei tuohon tuntemaasi porukkaan ole sattunut yhtään "hankalampaa"ex:ää..eli älä vedä turhia johtopäätöksiä että kaikilla olisi asiat yhtä hyvin!
Ja antaa lapsen käydä vierailulla ja ole puuttumatta lapsen asioihin??? :LOL: Kyllä isälläkin oon oikeus ja vastuu/velvollisuus lapsestaan!Osuiko joku aiemmista kirjoituksista muuten liian lähelle omaa elämääsi vai miksi moinen puolustus-kanta?
Tiedänpä minäkin joitakin lähiäitejä, joilla ei lapsia pitäisi olla ollenkaan huostassaan...Alkoholi näyttelee heillä suurta osaa ja äiti kieltää lapsiaan puhumasta asiasta.Lapset todella lojaaleita vanhemmilleen, mutta rupesipa vyyhti purkautumaan kun äitin sammuessa lapsi jäi yöpuku päällä ulos..että semmosta!
Kirjoituksessani ei ollut tarkoitus haukkua kaikkia lähiäitejä, vaikka joku varmaan heti vetää herneen nokkaansa..mutta meillä näin!
 
Lähiäiti
\
Alkuperäinen kirjoittaja 26.01.2006 klo 11:06 Lähiäiti kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 26.01.2006 klo 10:23 Rotta kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 25.01.2006 klo 23:45 Lähiäiti kirjoitti:
Ja ikävää että kommentti on heti tuo, että ei tarvitse lukea.

Ei osoita keskustelukykyä, joten taisinkin olla oikeassa, että täällä muuhun ei pystytä. Heti kun "vastalause" ei miellytä, niin käsketään poistumaan!
"Älä lue." ja "Mene pois." on muuten kaksi täysin eri lausetta joten älä vääristele asioita.
Varmaan maalaisjärki kuitenkin sanoo millaisiin ketjuihin niitä "vastalauseita" voi kylvää.


Siis oli väärin mielestäsi kommentoida tätä täällä. Koska sen olen minä huomannut ja moni muu palstalainen, kenenkään puolesta kuitenkaan.

Miksi en saisi sanoa mielipidettäni täällä, kun kuitenkin lähes jatkuvasti aloitukset täällä viittaavat hankalaan lähivanhempaan. Mistä tiedätte onko se mies aina rehellinen myös teitä kohtaan? Jos mies mollaa exäänsä, mitä siinä todella onkaan takana?

Ajattelin vain, että miksi tämän palstan ilmapiiriä ei saa yhtään iloisemmaksi. Saa toki purkaa tuntojaan, mutta ne nyt vaikuttavat vain kovin yksitoikkoisilta.

Enkä sitä paitsi usko, että niin moni ihminen, jos häntäkin on erosta saakka kohdeltu oikein, käyttäytyy ollakseen vain hankala. Aika moni ihminen näitä keittoja kuitenkin hämmentää. Ei yksi ihminen vaikeuksia tee.

Saman olen kokenut exäni uuden myötä. Sain kuulla jos jonkinmoista kommenttia hulluudestani. Minä en tiedä mistä hän ne oli keksinyt koska emme ole milloinkaan edes nähneet, hänen halustaan.

Jutut olivat jotain niin käsittämätöntä, että sopii miettiä kuka niitä on kylvänyt... Ehkä tämä ex tai sitten uuden vilkas mielikuvitus. Siispä lähetin naiselle kirjeen ja pyysin lopettamaan lapsellisuudet. Onneksi nyt enää niitä ei ole kuulunut.

Ihmettelen vain niin suuresti, että siitä päivästä kun erosin miehestäni, olin hänen ystäviensä (joita en edes juuri tuntenut) ja varsinkin naispuolisten mielestä hullu exä.

Kas kummaa, mutta kenellekään ei selvinnyt, miten mies oli kohdellut minua tai lastamme. Niinpä pyysin exääni hieman valaisemaan heitä siitäkin puolesta. Kovin oli hiljaista poikaa ja jostain sitä yhteistyökykyä alkoi pikkuhiljaa löytyä sieltäkin.

Siispä ennenkuin haukutaan niitä exiä, toivon että ei oltaisi niin puolueellisia. Takana piilee varmasti monta juttua, joista ette tiedä. Ja olisi fiksua asennoitua edes vähän myös heidän asemaan.
He joutuvat kuitenkin luovuttamaan lapsensa teille ehkä viikonlopuiksi. Eivätkä he varmasti halua viettää lopuelämäänsä sitoutuneena exään. Mikä nyt kuitenkin on pakko.

Joten puolin ja toisin kunnioitusta olisi kiva joskus näkyä täälläkin!
 
Lähiäiti
\
Alkuperäinen kirjoittaja 26.01.2006 klo 11:13 Vieras kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 25.01.2006 klo 19:14 Lähiäiti kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 25.01.2006 klo 17:52 exänyxäjee kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 25.01.2006 klo 16:09 Lähiäiti kirjoitti:
Mikähän siinä on, että tämäkin ketju meni sitten vain niiden exien ja lähiäitien haukkumiseen? Vaikka juuri yrititte solmuja avata. :headwall:
Hei, eihän tässä haukuta, vaan kerrotaan miten se lähivanhemman elämä näyttäytyy etäperheeseen lasten tai itse äidin kautta!! Eihän se ole haukkumista, jos kertoo tosiasioita!

Tämähän ei tarkoita että kaikki lähihuoltajat näin, kaikissa uusperheissä näin jne.,

Ja minne me hei puramme nämä tuntomme????? MINNE! jos ei tännekään saa!???

Epäilen kyllä vahvasti aina näitä "tosiasioita". Monen uusperheellisen äidinkin elämää sivusta seuranneena.

Mutta olen huomannut myös, että yksinhuoltajat palstalla ei koskaan manata miehen uusia. Tuntuu että tällä palstalla elämässä ei ole muuta kuin hankala ex.

Muutenkin täällä on hyvin ikävä ilmapiiri. Kai teidän elämässä on jotain hyvääkin? Ja jos se mies on niin taivaallinen kuin aina kehutte, niin miksi sen miehen ex valtaa niin usein kaikki ajatukset?

Eikö voisi antaa mennä toisesta sisään ja toisesta ulos. Antaa lapsen käydä ja sitten taas keskittyä siihen täydelliseen mieheen?
Olipas vaihteeksi kovin herkkänahkainen lähiäiti!!Jos ei täällä ihmiset saa purkaa tuntojaan niin missä sitten? :headwall:
Ja ainakin minun tuntemani yksinhuoltajat/eronneet naiset nimenomaan pohtivat/ruotivat/haukkuvat entisiä ukkojaan ja niiden uusia puolisoita minkä kerkeävät...
Sinä kerran olet sivusta seurannut uusperheellisten elämää niin onpa kumma ettei tuohon tuntemaasi porukkaan ole sattunut yhtään "hankalampaa"ex:ää..eli älä vedä turhia johtopäätöksiä että kaikilla olisi asiat yhtä hyvin!
Ja antaa lapsen käydä vierailulla ja ole puuttumatta lapsen asioihin??? :LOL: Kyllä isälläkin oon oikeus ja vastuu/velvollisuus lapsestaan!Osuiko joku aiemmista kirjoituksista muuten liian lähelle omaa elämääsi vai miksi moinen puolustus-kanta?
Tiedänpä minäkin joitakin lähiäitejä, joilla ei lapsia pitäisi olla ollenkaan huostassaan...Alkoholi näyttelee heillä suurta osaa ja äiti kieltää lapsiaan puhumasta asiasta.Lapset todella lojaaleita vanhemmilleen, mutta rupesipa vyyhti purkautumaan kun äitin sammuessa lapsi jäi yöpuku päällä ulos..että semmosta!
Kirjoituksessani ei ollut tarkoitus haukkua kaikkia lähiäitejä, vaikka joku varmaan heti vetää herneen nokkaansa..mutta meillä näin!
Yritin nyt vain kommentillani sanoa, että tuskin on ilkeitä exiä yksistään. Jokaisen käytös vaikuttaa kaikkeen. Eikä se, että riidellään tietenkään lisää lähin yhteistyöhalukkuutta. Eikä tarvitsekaan.

Mutta kai teillä jotain mukavaakin on sanottavaa tästä uusperhekuviosta??

Minä vain olen ajatellut, että jos äitipuoleksi ryhtyy, vaatii se aikamoista elämän viisautta ja kykyä ajatella toisen puolta asioista.
Se vain usein ei näy tällä palstalla. Ja murheitakin on tässä jutussa, tottakai. Mutta ken leikkiin ryhtyy, sen kestäköön. Ei siis fiksua lähteä haukkumaan ketään!

Ja kommenteista "isälläkin on vastuu/oikeus":
Miltä itsestäsi tuntuisi antaa lapsesi vieraalle naiselle isän matkaan? Ajatteletteko koskaan näitä puolia?
Älkää syyttäkö lähiäitejä siitä, jos se tuntuu pahalta.
 
peuhu
Hmmm. Tuota mietin että miltä tu tuisi laittaa lapsesi ex miehesi mukaan vieraan naisen luokse. Joutuuhan isäkin jättämään lapsen äidin luokse vaikka uusi mies. Kyllä kummallakin on oikeus jatkaa elämää ja ottaa uusi puoliso ja jos lapsi tästä puolisosta pitää ei pitäisi olla mitään hätää. Kukaanhan ei tietysti tunteilleen voi mitään.

Itsellä tässä lähi piirissä sattui juuri ero. Mies petti tätä naista ja erohan siitä tuli.Nainen valitti kaikille miten kurjasti mies oli häntä kohdellut ja vei kaiken irtaimen omaisuuden autoa myöten "kostoksi". Nyt hän soittelee tälle exälleen ja hänen uudelle kymppanilleen (joka ei ollut syy eroon , vaan ihan eri nainen) ja haukkuu heitä molempia .

Eipä tämä nainen koskaan katsonut peiliin ja kysynyt miksi mies petti häntä.Nainen oli kammottava nalkuttaja ja haukkui miestään muiden kuullen niin että meitä muita aina ihan hävetti mutta koskaan ei itse huomannut tehneesä mitään väärää. Mitään mies ei tehnyt oikein naisen mielestä eikä koskaan mies saanut kehuja.

Puolia on aina kaksi kun kyse erosta. Tärkein kysymys on minusta näemmekö itse omat virheemme ja otamme niistä opiksemme. Toisten virheitä on vaikea mennä korjaamaan mutta itseämme voimme aina kehittää parempaan suuntaan ja omista virheistä oppia jos vaan rohkeasti katsomme peiliin.
 
Lähiäiti
\
Alkuperäinen kirjoittaja 26.01.2006 klo 14:03 peuhu kirjoitti:
Hmmm. Tuota mietin että miltä tu tuisi laittaa lapsesi ex miehesi mukaan vieraan naisen luokse. Joutuuhan isäkin jättämään lapsen äidin luokse vaikka uusi mies. Kyllä kummallakin on oikeus jatkaa elämää ja ottaa uusi puoliso ja jos lapsi tästä puolisosta pitää ei pitäisi olla mitään hätää. Kukaanhan ei tietysti tunteilleen voi mitään.

Itsellä tässä lähi piirissä sattui juuri ero. Mies petti tätä naista ja erohan siitä tuli.Nainen valitti kaikille miten kurjasti mies oli häntä kohdellut ja vei kaiken irtaimen omaisuuden autoa myöten "kostoksi". Nyt hän soittelee tälle exälleen ja hänen uudelle kymppanilleen (joka ei ollut syy eroon , vaan ihan eri nainen) ja haukkuu heitä molempia .

Eipä tämä nainen koskaan katsonut peiliin ja kysynyt miksi mies petti häntä.Nainen oli kammottava nalkuttaja ja haukkui miestään muiden kuullen niin että meitä muita aina ihan hävetti mutta koskaan ei itse huomannut tehneesä mitään väärää. Mitään mies ei tehnyt oikein naisen mielestä eikä koskaan mies saanut kehuja.

Puolia on aina kaksi kun kyse erosta. Tärkein kysymys on minusta näemmekö itse omat virheemme ja otamme niistä opiksemme. Toisten virheitä on vaikea mennä korjaamaan mutta itseämme voimme aina kehittää parempaan suuntaan ja omista virheistä oppia jos vaan rohkeasti katsomme peiliin.

Tämä on aivan totta. Tässä tapauksessa mies kuitenkin teki ihan yhtä väärin kuin vaimo, ellei pahemmin. Mikäänhän ei oikeuta pettämiseen. Asiat pitäisi voida päättää toisella tavalla. Kuten uskon, että aina on molemmissa syytä.

Ja oikeastaan minun mielestä kenenkään ei pitäisi hakea syytä jonkun eroon. Kukanhan ei asu kenenkään katon alla, jotta tietäisi kaiken oikeudenmukaisesti.

Harmittaa todella toisten mollaaminen. Toisaalta se, joka lähtee, nainen/mies, ja se joka eniten haluaa erota, on mielestäni pakkokin "enemmän" hyväksyä ne uudet puolisot. En tiedä miten tämän fiksummin sanoisin. Jotta taas joku ei ala mollaamaan.
On niin monta eron syytä ja tapaa erota.

Tosiasiahan kuitenkin kai on se, että jos tapaamisongelmia on, hankalia exiä ja hankalia uusia. On syy siinä, että eroa ei ole loppuun asti käsitelty. Jommankumman tai molempien puolelta.

Erotessakaan ei tarvitse olla katkera, vihainen jos asioista on puhuttu kunnolla. Kuka tahansa ihminen tulee katkeraksi, jos ero tulee esim. petetyksi ja siten jätetyksi.

Tällaisessa tilanteessa itse en menisi kovin kärkkäästi haukkumaan. Vaan todella yrittäisin ymmärtää syitä, vaikka tämän ilkeän exän käytökselle ilman silmälappuja.

Tämä jätetty nainen tuntee varmasti pahaa oloa, oikeutetusti. Kai syy haukkumiseen on ollut. Turhautuminen?, vai onkohan nainen todella niin inhottava myös kaikille ihmisille? Tuskin.

Eikä miehen uusi nainen välttämättä ole kohde ilkeilylle. Kaikki kuulostaa siltä, että tämän miehen ja exän pitäisi istua pöydän ääreen keskustelemaan asioista. Siten katkeruuskin on mahdollista unohtaa.

Tässä on mielestäni pallo pettäjällä.


 
uusperheellinen
Hyvä lähiäiti provoilija. En minäkään käy yh-palstoilla haukkumassa taikka kyseenalaistamassa kenenkään tuntoja tai kirjoituksia. Käyn kuitenkin tällä palstalla lukemassa sekä keskustelemassa samassa elämäntilanteessa olevien ihmisten kanssa. Tuskin tälle palstalle kirjoittelevilla monellakaan on ihan ongelmatonta kuviota uusperhekuvioidensa kanssa. Vertais tukea tässä haetan ja saadaan kun kirjoitellaan tänne. JOs sinä siitä vedät herneen nenuun niin siitä vaan :D
 
Rotta
\
Alkuperäinen kirjoittaja 26.01.2006 klo 11:05 Lähiäiti kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 26.01.2006 klo 10:19 Rotta kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 25.01.2006 klo 23:49 Lähiäiti kirjoitti:
Niin ja jos ne exät ovat ongelma nro 1. Luulisi heidänkin sitten parjaavan näitä uusia puolisoita julkisesti. Mutta erittäin harvoin kuulee tai näkee yksinhuoltajan mollaavan exänsä uutta puolisoa.

Kovin vain näyttää olevan tälle puolelle painottunut ja syytä haetaan, aina mistäs muusta kuin hankalasta exästä. Ehkä siinä syy, miksi sinun ei tarvitse arvostella yksinhuoltajapalstoilla. Siellä kun ei yleensä haeta syntipukkia koko ajan.

Ja ANTEEKSI JOS TÄÄLLÄ ON NIIN HERKKÄNAHKAISTA SAKKIA, ETTÄ TÄTÄ KOMMENTIA EI KESTETÄ. :hug:
No eipä nuo kommenttisi ja "vastalauseesi"kaan kovin henkevää keskustelutaitoa osoita, sikäli mikäli kukaan näin lyhyen "keskustelun" pohjalta voi arviota toisen keskustelutaidosta heittää.

Se ohjelma oli muuten Ben Furman TV 1 3.11.2005 klo 18.36

Ja mitä tulee "eri palstoilla arvostelemiseen", minä en koe tarvetta käydä yh-palstoilla ottamassa osaa keskusteluihin koska minulla ei ole kokemuspohjaa yh:na olemisesta, enkä myöskään tunne tarvetta keskustella uusperheellisyydestä sellaisten kanssa, jotka eivät sellaisia ole. Sivusta seuraaminen ei ihan riitä. Minä en keskustele asioista joista en tiedä mitään.

Nyt kun mainitsit, niin on pakko hakea sieltä yh-palstalta yksi linkki...
http://www.kaksplus.fi/keskustelu/?mode=viewtopic&tid=193775
ja onhan näitä paljon muitakin..
on tullut seurattua näitä palstoja jo muutaman vuoden.
Herkkänahkaista sakkia? Sinähän se ensimmäisenä otit henkilökohtaisena loukkauksena sen, että joku täällä kertoi miehen exästä jotain.
Tuo lause kertoo jo niin paljon... Varmaan aika moni uusperheellinen äiti, joka leimaa exät, ei ole koskaan ollut yh. Näinpä en usko, että he kovinkaan paljon voivat siitä elämästä ymmärtää.

Siksi on niin helppo leimata vain se ex heti vaikeaksi, jos tapaamiset ym. ei suju. Mutta näissä kuvioissa uskon, että tosiasiassa jokainen osapuoli katsokoot peiliin.
Viitsitkö mainita sen lauseen, jossa MINÄ OLEN LEIMANNUT LÄHIÄIDIT!?!??!
 
Rotta
\
Alkuperäinen kirjoittaja 26.01.2006 klo 11:06 Lähiäiti kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 26.01.2006 klo 10:23 Rotta kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 25.01.2006 klo 23:45 Lähiäiti kirjoitti:
Ja ikävää että kommentti on heti tuo, että ei tarvitse lukea.

Ei osoita keskustelukykyä, joten taisinkin olla oikeassa, että täällä muuhun ei pystytä. Heti kun "vastalause" ei miellytä, niin käsketään poistumaan!
"Älä lue." ja "Mene pois." on muuten kaksi täysin eri lausetta joten älä vääristele asioita.
Varmaan maalaisjärki kuitenkin sanoo millaisiin ketjuihin niitä "vastalauseita" voi kylvää.
Ovat eri lauseita, mutta tulkittavissa samalla tavalla. Miksi olisin täällä jos en näitä lue?
Miksi sitten kidutat itseäsi tällä palstalla, jos ilmapiiri mielestäsi on huono (minusta ilmapiiri täällä ei ole sen huonompi kun koko kaksplussalla yleensäkään, palstalla jolla ei ikinä sensuuri käy). Miksi luet juttuja jotka otat henkilökohtaisena loukkauksena sinun lähiäitiyttäsi kohtaan?
 

Yhteistyössä