IVF hoidoissa oleville/sinne joutuville

Mamido! Onnea punktioon! Toivotaan hyvää ja laadukasta saalista

Sphinx! Kyllä se nyt siellä pysyy ja syntyy teille 9kk päästä!!

Toivo2016! Ihanaa kun pääset siirtoon! Huippu juttu!

Sitte ommaa nappaa...mulla oli eilen ovia ja ehti tulla siis ihan luomusti, ei tarvinut pregnyliä. Tänään soitin polille ja siirto varmistui perjantaille. Ihmeellistä olla taas tässä tilanteessa. Muutama kk sitten oli mieli ja keho ihan loppu koko ajatukselle, mutta aika tekee ihmeitä. Kummasti mieli vaan korjaa itseään ajan kuluessa. Ihmeellinen osa ihmistä.
 
Me ollaan myös Tyksissä ja meillä tuo lääkärikäynti/seurantaultra 16.8. Itse myös reagoin nykyään kaikkiin lääkkeisiin hyvin herkästi, saan paljon sivuvaikutuksia ja olen myös yliherkistynyt Buranalle, Voltarenille ja Oxanestille. Tästä syystä punktiokin vähän pelottaa, kun mietin et mitähän kipulääkettä mulle voidaan antaa vai joudunko kärsiä kaikki kivut....
Itse en niinkään lääkkeisiin reagoi. Mutta noi helvatan hormoonit on 9v ikäsestä asti vaivannut, kun silloin alkoi kuukautiset ja mielettömät menkka kivut. Samalla löi hormonaalinen migreeni. Myös tää mielenheittely on ihan kamalaa. Onneksi toi mies tuossa jaksaa koittaa ymmärtää.

Ette paljoa perässä sitten tule. Melkein törmätään käytävällä (y) Nenäsumutuksesta ei vielä ainakaan ole oireita tullut pahemmin. Tisut hieman arastaa ja parin päivän ajan alavatsa muljinut. Jano on kokoajan. Muuta en ole huomannut perus olosta poikkeavaa.

Olen tässä muutamana iltana viihdyttänyt itseäni youtube videoilla. Yhtään en ole IVF nimellä suomenkielistä löytänyt mutta muutaman jenkki naisen tekemän blogityyppisen olen kattellut.
 
Voihan helvatan helvata! :confused:
Eilen sain vihdoin Naikkarilta vastauksia (kun itse soitin taas perään). Mun piti tosiaan olla heinäkuun kuukautisista sinne yhteydessä, jos oltais päästy punktioon ja kivesbiopsiaan jo tästä kierrosta. Noh, punktio olis osunut viikolle jolloin ei ole kivesbiopsian osaavaa lääkäriä talossa. Eikä siinä vielä mitään, mutta miehelläni on edelleen kovat hermokipulääkitykset, jotka estävät kuulemma kivesbiopsian! :(
Alustava varaus punktioon on tehty nyt viikolle 40, jonne pääseminen on kiinni toki mun kierrosta, mutta myös siitä, että miehen lääkitys on saatu purettua. Että mua harmittaa! Just kun kesätauon on odottanut ja sit pitää vielä kaks kiertoo odottaa... :cry:

Piinailijoille kovasti plussatuulia! :love:
 
Kiitos tsempeistä kaikille, erityiskiitos Hullabullalle tarinastasi -palautui mieleen tuolta plussaketjusta. Ja hienoa että hoitokuviot taas yhdellä jos toisella alkaa kesän jälkeen oikein rytinällä.

Me käytiin polilla... mitähän mä oikein odotin? Neljäs lääkäri vuoden sisällä (täällä pitäisi olla 2 lapsettomuuslääkäriä...), eimedes kätellyt miestäni! Hyytymustekijät ok, kromosomitutkimukset ei olleet edes tulleet vielä. Tuolla on tapana että 3.hoito suunnitellaan yhdessä punktiot ja siirrot toteuttavan yksityisen kanssa -no, eihän meidän paperit olleet menneet heinäkuun lopun palaveriin! Kuulemma jos halutaan, niin seuraavaan palaveriin 31.8. voidaa ottaa... Ennenkuin ehdin istua tämä uusi lekuri jo lateli mulle hoitosuunnitelmaa, sama kuin 2.kierros kun siitä saatiin ne 2 raskautta. Kun kysyin intralipidihoidosta, lääkäri ei tiennyt mistä puhun. Ihan järkky reissu!

Päätettiin nyt siirtää aloitusta kuukaudella. Katsokoot sen yksityisen kanssa oikeasti ja varasin Dextralta ajan, haluan nyt toisen mielipiteen!!!

Kaikki pitää meitä varmaan ihan hulluna, mutta taidetaan hakea koiranpentu lähiviikkoina. Miksi ei tekisi sellaista mitä voi ja mihin voi vaikuttaa ja mikä voisi tuoda paljon iloa tähän harmauteen? Kaikkeen kun ei vaan voi vaikuttaa...
 
Pipa! Häh siis miten tota juttua (siis miehen lääkitystä) ei muka tajuttu aikaisemmin. Käsittämätöntä!! Toi odottelu on niin raastavaa, tsemppiä!

Salama: tsempit myös sinne! Varmasti hyvä idea pyytää toistakin mielipidettä, kun asia vaivaa.

Täällä punktio ohi 6+6 punktioivat. Munasoluja löytyi 10. Täysin sama tulos siis kun viimeksi. Miehen näyte kuulemma täytti juuri ivf-kriteerit, joten sillä siis mennään..vähän jännittää taas miten käy. pe siirtoon jos ei puhelua kuulu. Olo melko ok, vähän vaan kipuilee vatsa ja unet tuli tarpeeseen. Nyt pitäisi muistaa se neste!
 
Pahoittelut Pipa84 ja SalamaT. Hoitojen odottelu /siirtyminen ja kaikki epätietoisuus jatkojen suhteen raastaa ja koettelee mieltä. Tsemppiä, toivottavasti asiat järjestyy :love:
Mamidolle onnittelut punktiosaaliista. Toivottavasti mahdollisimman moni hedelmöittyy ja jakaantuu ja pääset pe piinailemaan (y).
Kävin itse tänään hakemassa matkaan 3 pv ikäisen alkion. Tarkoitus oli siirtää kaksi, mut toinen kahdesta sulatetusta ei lähtenyt jakaantuminen ja meni roskiin. Niin toivon että tämä yksi rakkauden siemen tarraisi lujasti kiinni ja lähtisi kasvamaan :love:. Raskaustestipäivä on 17.8. Tämä oli laskujeni mukaan 9. siirretty alkio ja 3. IVF:n 1. PAS. Voisiko joku päivittää listaan. Itse en uskalla räpeltää ja päivittää tän kännykän kanssa o_O.
Tsemppiä ja onnea matkaan piinailijoille ja kaikille muillekin (y)
 
  • Tykkää
Reactions: SalamaT ja Roxanne
Toivo! Sulla on nyt aarre matkassa :) paljon onnea!

Pipa ja Salama! Todella kurja juttu! Odottaminen odottamisen päälle on niiiiiiiiin syvältä :( Voimia teille kummallekkin ja Salama, ihan outoa toimintaa lääkäriltä!!!! Toivottavasti tilanteeseen tulee pian jotain tolkkua ja asianosaavan lääkärin mielipide! Koiranpennun hankinta ei oo hassumpi juttu! Onko teillä olemassaan jo koira? Me on varattu myös koiranpentu, joka luovutusiässä syyskuun puolella. Me vasta hulluja ollaan...samaa rotua ku olemassa oleva koira ja kyse on isosta rodusta...70 ja päälle uroksen korkeus. Mitään järkeä tässä ei oo ja varsinkin JOS on joskus toinen lapsi niin tulee iso ongelma liikkumisen suhteen. Pitää hommata bussi :D Ei jaksa ressata. On ajateltu toteuttaa niitä asioita, mitä voi ja nauttia siitä mitä on. Kyllä sitä aina jotenki selviää.
 
  • Tykkää
Reactions: SalamaT
Nimi # yritys aloitettu # mones lapsi # syy # mones hoito meneillään:)

AdeliinaJosefiina # 04/2015 # 2. # 2.ICSI/1.PAS
Adelmiina_ #2012 #1. # vähän endoa/tuhoutunut johdin # 2.IVF/7.PAS
Bridge # 5/15 # 1. # matala AMH, ikä # 4.IVF/ICSI
Darni73 # 9/12 #1. yht # simpat # 4.ICSI/1.PAS
Domi # 4/12 #1. # selittämätön # 3.IVF/ICSI (syksyllä)
Ellemiinu # 2013 #1. # pco epäily+endo # 1.IVF
Hipsunpöpsy #11/11 #2.# helpompi kertoa mitä ei ole vikana # 1.IVF
icsi mamako #2015 # 1.# siittiöt # 2.ICSI
Karhuemo75 # 2013 # 2. # johtimet tukossa # 2.IVF/4.PAS
Kerttu80 #11/2014# 2. # selit.#1.IVF
Lia_#2012#2.(1 enkelivauva)#3.ICSI
love- #2014 # 1. # siittiöt # 1.ICSI/4.PAS
Mamido # 7/14 # 2. # siittiöt # 2.ivf/icsi
marrasmai # 2015 #1 # simpat + luteaalivaihe 8-11pv # 1.ICSI

mishala # 2016#1.#mies steril.#1.IVF/1.PAS
Nappeus #2014 # ? #PCO/siittiöiden vaihteleva määrä # 1.IVF
Nennalii #2012 #1. #selittämätön/siittiöiden laadun vaihtelu# 1.ICSI/5.PAS (ei tuoresiirtoa)
Nyu # 2012#1.#selittämätö/siittiöt# 2.IVF
pipa84 #04/15#1.yht #azoospermia #2.ICSI
Ravishing # 7/16 # 1. # munajohtimet tukossa # 1.IVF
Roxanne # 12/14 # 1. # ikä/siittiöt # 4.IVF/ICSI
shelterme # 2012 # 1. # simpat # 1.IVF
Siida # ? # 2. # siittiöt# 1. ICSI/7.PAS

Siukku87 # ? # 3. #lievä pco, endo ym. # 1.IVF/ICSI
Sphinx # 06/13 # 1. yht # selittämätön+endo # 2.IVF/1.PAS

Toive* # 7/13 # 1. # johtimet tukossa # 2.IVF
toive-94 # 2014 # 1. # lapsena saidastettu syöpä/alhainen AMH

Toiveikas81 # 2014 # 1. #endo,siittiöt # 1.ICSI/1.PAS
Toivo2016 #3/13 #1. #pco # 3.IVF/1.PAS
vipe1986 # 2013 #1. yht. # siittiöt # 1.IVF
Yrittäjä J # 1/13 # 1. yht. # endo/selittämätön #
2.IVF/ICSI


Piinailijat::whistle:

(testipäivä)
Bridge 10.8 (5pv/31.7)
Sphinx 12.8 (5pv/1.8)
Toivo2016 17.8 (3pv/3.8)

Plussat 2016: :love:
Maalis:
Jasmina20 1.ICSI/1.PAS (3pv)
Kiia-s 1.IVF/1.PAS (3pv)
Rizu 1.IVF/3.PAS (3pv)
Madga78 1.IVF
Elika 2.ICSI/IVF (3pv)
RooRoo1 1.IVF (3pv)
Yrittäjä J 1.IVF/ICSI (kem)
Mari32 5.ICSI/1.PAS (3pv)
Nenna81 2.IVF/3.PAS (kkm)
Tupsuli 4.IVF (2pv)
Domi 2.IVF/ICSI 2.PAS (kem)
Huhti:
SalamaT 2.IVF/1.PAS (km)
mar80 1.IVF/ICSI 1.PAS (5pv)
Siida 1.ICSI/6PAS (kkm)
Emmiina85 1.IVF (kem)
mamido 1.IVF/1.PAS (km)
cerezah 1.IVF (3pv)
Bridge 3.IVF/1.PAS (tm)
Touko:
Pirunpelto 1.ICSI/1.PAS (3pv)
narana85 1.IVF/ICSI (2x3pv)
Janne91 1.IVF (4pv)
Jenifer 1.IVF (3pv)
Sphinx 2.ICSI (kkm)
Ankkalinna 1.IVF/1.PAS (2x3pv)
Emmiina85 2.IVF (3pv)
Mimmi_83 2.ICSI/1.PAS (5pv)
Kesä:
piipa85 2.IVF (2x5pv)
CherryPie85 3.IVF (2pv)
Xesca 1.ICSI/1.PAS (5pv)
ilo2010 2.IVF/1.PAS (km)
IirisL 1.IVF/1.PAS (5pv)

Jos haluat muokata listaa, klikkaa postauksen alta VASTAA ja poista alusta sekä lopusta [ QUOTE ] tekstit, niin muotoilu säilyy. Kiitos (y)
 
Pipa84 ja SalamaT: Odottaminen odottamisen perään ja epätitoisuus on kyllä niin raastavaa!! Ei voi muuta, kun yrittää vaan tsempata, vaikka ei se helppoa ole. SalamaT, kylläpäs on ollut tökerö lääkäri teillä, kaikkia sitä löytyy.

Siida ja SalamaT:Ymmärrän oikein hyvin teitä, kun otatte koiran! Meillekin on eläimiä "siunaantunut", olen erittäin eläinrakas ja eläintenhoito saattaa helpottaa hiukan sitä hoivaviettiä, mikä minussa on. Koira otettiin 1,5 v sitten. Olin sanonut jo etukäteen, että jos ei tuu lasta niin sitten tulee koira. Meillä on myös 2 kissaa (ne otettu jo ennen, kun lapsettomuudesta tietoakaan). Ja nyt meillä on pupuvauva!

Mamido: Onnea saaliista ja tsemppiä huomiselle!

Toivo2016: Toivotaan, että sinulla siellä nyt matkassa innokas tarrautuja!

Sitten vähän omaa napaa...
Oireista, en tiedä voiko olla jo Synarelasta vai onko PMS-oireita… itsellä, kun ei oo juurikaan tunnistettavia PMS oireita koskaan ollut. Olen joutunut nyt jäämään kahtena päivänä kotiin, vaikka päätin, että käyn hoitojen ajan vaikka hammastapurren töissä ettei tuu sanomista. Haittaavin oire on ollut ihan järkyttävä väsymys!! Siis meinaan pystyyn nukahtaa. Nukahdinkin istualleni sohvalle, kun piti vaatteita pukea. Siitä kun heräsin päätin, etten uskalla lähteä auton rattiin. Nukun kuin tukki. Yöllä noin 8h ja silti eilenkin menin heti uudelleen nukkumaan aamulla ja nukuin 5h. Hetken jaksoin olla hereillä ja taas uni voitti. Eikä se ole sellaista normaalia väsymystä, kyllähän sitä ihmiset nyt töitä tekevät, vaikka kuinka olisi väsynyt. Kuvailisin, että olo on lähinnä sellainen niinkuin oisi saanut nukutusainetta suoraan suoneen ja väkisin yrittää kamppailla ettei aine vaikuttaisi. Olen lisäksi tosi ärtynyt, kaikki asiat, siis aivan kaikki vituttaa ja nyt eilen alkoi päänsärky, johon myös tänä aamuna heräsin.
Törmäsin myös tässä ennen hoidon alkua sellaiseen asiaan, että astmalääkityksen tulisi olla tarkkaan katsottu jo ennen hoitoja. Eipä kukaan ollut tällaisesta puhunut, netin ihmeellisestä maailmasta sain itse tietoa. Eikä ollut tullut omaan mieleen, että jo tässä vaiheessa pitäis asiaa tsekata. Astmani on mielestänit hyvin hallinnassa, on kausia kun ei ole mitää oireita, mutta sitten kun oireita tulee ne ovat aika voimakkaita. Yleensä flunssan yhetydessä tai siitepölyaikana. Varasinkin sitten lri ajan, että sain sieltä lähetteen keuhkopolille. Ajat tuli eilen ja aika pitkälle ne meni, kun on vasta juuri ennen oletettua keräystä/siirtoa. En sitten tiedä kuinka iso hyöty sillä lääketsekkauksella on, kun on hoidot jo tavallaan ohi. No täytyy toivoa, että sitten siitä joku hyöty, jos saadaan jotain kerättyä ja kyytiläinen matkaan. Tämä astma-asia onkin alkanut olla peikkona, joka päivä ajatuksissa. Mietin, että mitäs sitten jos jossain vaiheessa raskaudun ja oireet pahenee ihan kamaliksi. Miten käy rakkaiden lemmikkien…. en halua edes ajatella, että joutuisin luopumaan lemmikeistä. Ne ovat olleet lapsiani kaikki vuodet! Olen siedättynyt omille lemmikeille, eikä niistä ole tullut mitään oireita. Toisaalta lohduttaa, että toisilla voi allergia ja astmaoireet parantua kokonaan ennen raskautta.
 
Mulla sit menkat yllätti ja alkoivat tänään...no eikun soittoa klinikalle ja onneksi ei tullut mutkia matkaan. Huomenna alan syömään progynovaa eli pas tehdään lääkkeelliseen kiertoon. 15.8 meen ultraan ja sit selviää milloin on siirto. Alkaa tässä olemaan taas kunnon hoitokuume päällä ja toivottavasti se ainut pakkaskaveri selviää sulatuksesta ja päästään siirtoon. Nyt tuntuu että olis jo aika onnistua. Tänään kun olis ollut se mun laskettuaika...mutta eipä sit ollutkaan, luonto/elämä/jumala??? päätti toisin. On tuntunut pahalta suoraan sanottuna useamman päivän mutta tänään tuli hyvä fiilis kun toi hoitohomma taas etenee.

Tsemppiä piinailijoilla ja toivottavasti itsekkin pääsis reilun parin viikon päästä piinaileen mukaan. Nyt sitten oikein paljon plussatuulia meille kaikille. Jo on kumma jos ei ala plussia tulemaan, eikö se olis jo meidän vuoro!
 
Tsemppiä Toiveikas81.
Meitähän on nyt taas monta jännän äärellä elokuussa! Niin kovasti toivon, että tulee paljon onnistumisia..!

PP 4.
Ei mitään tuntemuksia. Ei varmaan pitäiskään olla. Viikko testipäivään ja tänään illalla viimeinen naksaus Ovitrellea. Eli testatakaan ei voi ihan lähipäivinä, kun oletan, että noi pikkunaksut kuitenkin hetken aikaa näkyy testissä.

Onko muita, joilla on lääkkeellisen PASsin tukena ollut Lutinusten/Lugejen lisäksi Ovitrellea (pikkunaksauksia ja sitten yks isompi ennen siirtoa?
Meillä on siis eka PAS ja takana kaksi tuoresiirtoa, ekaa kertaa tällaisessa käytössä tuo Ovitrelle. Ihan jännää.

Kivaa viikonloppua naiset! :love:
 
Heippa! Täällä on myös tänään käyty kultamuru hakemassa. Oli ihan hyvin sulanut ja lähtenyt ihanteellista tahtia jakautumaan. Varhainen plastokysti oli jo siirrettäessä.

Tosi outo päivä ollu tänään. Meillä oli yövieraita ja aamu meni hässäkässä ja meinasin unohtaa, että rakko piti olla täysi ja polillekkin tuli tosi kiire...onneksi oli ajat puolituntia myöhässä. Ehti vähän rauhoittua ja sai ajatuksia kasaan. Tukena on taas pregnyl ja testipäivä vasta 24.8 Sunnuntaina gonapeptyl. Mieli hyvä, yllättävän helppo hengittää. Nyt on sellanen olo, ettei oo kiire testaamaan. Ensimmäistä kertaa tällainen olo!? Nyt viikonloppu menee karavaanaillen ja sunnuntaina tulee yövieras muutamaksi päiväksi. Onneksi on ohjelmaa, viikko menee nopeasti ja sitten onkin jo piina pitkällä.

Onnea meille kaikille! :)
 
Viimeksi muokattu:
Siida: onnea kyytiläisestä! Toivotaan, että tarraa piukkaan!!!

Kertokaapas nyt viisaammat minulle, että ne kenellä on ollut käytössä Puregon piikitykset niin kuinkas pitkä aika sitä pistellään? Onko se niin, että siitä kun luvan saa siihen asti, kun laitetaan irrotuspiikki?
Laskeskelen tässä vaan vähän noita lääkekustannuksia, kun lääkäri ei ollut määrännyt nyt alkuun kun yhden satsin 900IU Pregnyliä. Lueskelin, että monella aloitusannos voi olla 150IU, niin eihän tuosta määräyksestä riitä kuin kuudeksi päiväksi. Ja jos aloitan piitiykset 16.8. ja keräys on ehkä 29.8. niin siinähän pitäisi piikittää noin 12-13 päivää. Määrääkö lääkärit kyseistä lääkettä sitten vaan vähän kerrallaan, kun niitä on eri pakkauskokoja...Olin vaan aiemmin budjetoinut lääkkeisiin sen pertusteella mitä reseptejä mulle oli määrätty ja nyt yhtäkkiä tajusin, et ei hitto, niitä tulee varmaan lisää.

Osaakos joku vastata sitten siihen, että kun Kelan lääkekatto tulee täyteen niin saako heti seuraavat lääkkeet sitten 2,50 €/kpl? Vai onko tässä joku viive? Joskus luin jostain, että apteekki voi asiakkaan niin pyytäessä tarkistaa Kelalta, että lääkekatto on täyttynyt ja sitten saa lääkkeet heti edullisesti.

Kiitos etukäteen, jos joku viittii vastailla. Hyvää viikonloppua kaikille!
 
Mulle sanottiin lääkekatosta, että kelalta tulee sitten automaattisesti jotku laput himaan kun se täyttyy ja sen jälkeen ilmeisesti pitää ne kuitit lähetellä yms. Uskoisin, että ennen kuin tämä on tehty niin se lääkealennus ei ole missään rekisteröitynä. Voin olla väärässäkin kun mulla jäi pariin otteeseen jostain muutamasta kympistä kiinni, että olisi tullut täyteen :X3:
 
Siida, paljon onnea kyytiläisestä! :love: Kunpa kullanmuru nyt tarraisi tiukasti kiinni 9 kuukauden ajaksi!!

Shelterme, tsemppiä tulevaan hoitoon! Mulla ei ole ollut Puregonia käytössä, mutta yleisesti ottaen noita pistoshoitoja käytetään noin 9-12 päivän ajan. Määrää ja annostusta tarkennetaan sitten ultrakäynneillä hoidon edetessä, joten sekin on ihan tavallista, ettei heti määrätä koko satsia, kun ei vielä tiedetä paljonko lääkettä tarkalleen ottaen tarvitaan. :)

Mullakin on se muistikuva, ettei tieto lääkekaton ylittymisestä mennyt ihan hetkessä Kelalle, mutta ei siinä kovin pitkä viive ollut... Jos muistan väärin niin paremmin tietävät saa korjata! :)
 
Liityn seuraanne. Olen tosi huono kirjottelemaan mitään palstoille, mutta nyt alkoi eka (ja vika) ivf niin pakko johonkin purkaa tuntoja kun mies ja kaverit on jo ihan lippaan asti täynnä mun juttuja :D

Eli olematon amh ja korkea fsh taustalla, POF-diagnoosi vain yhden fsh-mittauksen päässä (tarvii 2x yli 40). Miehellä loistavat siittiöt tietenkin, se on loistava mies :). Julkisella tehdään vain yksi ivf-kokeilu ennen lahjasoluhoitoon siirtymistä. Synarelaa mennyt nyt n. 2 vko nokkaan ja puregonia 400 IU kaks päivää. Ihan tolkuton annostus, mutta näillä mennään... Punktio viikolla 33 jos mitään edes kasvaa. Antraalifolleja oli onnettomat 4 kpl :unsure:

Lääkekatto täyttyi rytinällä ekoista puregoneista ja tieto apteekkiin meni Kelalta parissa päivässä. Katto ylittyi muutamalla kympillä, näistä pitää hakea korvaus erikseen ja apteekin kassakuitin pitäis riittää liitteeksi. Saapa nähdä riittääkö :D

Ensi viikolla vain yksi labra ja yksi ultra, jossa päätetään punktiopäivä. En oikein osaa olla millään mielellä nyt, jotenkin en usko, että mitään saadaan talteen kun ei kolmessa vuodessa ole tärpännyt säännöllisistä menkoista ja oviksista huolimatta. Olen kai jo henkisesti siellä lahjasolujonossa, hah :)

Pitkä vuodatus, pahoittelut siitä. Tsemppiä kaikille tässä veneessä seilaaville!
 
  • Tykkää
Reactions: karhuemo75
Tervetuloa Valois! Saanko udella/ihmetellä miksi teille vain yksi ivf? Lääkäreiden päätös? Sinulla samat lääkkeet käytössä, kun itselläni. Tsemppiä nyt, mennään läpi harmaan kiven! Joskos me kuuluttais siihen ryhmään, joka raskautuu ensimmäisestä IVF-hoidosta. Kirjoituksesi vastasi lääkepohdintaani. Hieno kuulla, että lääkekaton täyttyminen päivittyy noinkin nopeasti. Saa loppuhoidosta lääkkeet sitten puoli-ilmaiseksi.
 
Siida, onnea matkaan <3!

Lääkekatosta ilmoitus meni mielestäni muutamassa päivässä ja sen jälkeen oli automaattisesti sen 2,5e. Juuri täyttyi tässä hoidossa. Puregonilla meni mulla 900 ampulli kokonaan ja ostin toisen 300 niin siitä otin vaan 50 yksikköä. Mut mä pistin vaan 7 päivää..

Täälläkin eilen saatu pallero kyytiin, kaksipäiväinen siis ja testipäivä on 17.8 täälläkin veritestistä. Jos joku saa päivitettyä niin ihana..ite en tällä kännykällä uskalla räpeltää..
Meidän kymmenestä muniksesta 8 oli kypsää ja 7 hedelmöittyi normaalisti. Kaikki edelleen eilen olivat menossa mukana. 1 siirrettiin, 2 top-alkiota pakastettiin ja 4 ää jatkoviljellään blastoiksi jos selviäisivät. Maha vielä punktion jäljeltä kipee, mutta särkylääkkeiden voimalla häihin pian :)
 
Shelterme, mun munasarjat on niin onnettomat, että kuulemma katsotaan tämä yksi kerta ja jos vaste on huono (alle 5 follia) niin seuraavaa ei enää lähdetä tekemään :unsure: Turhaa resurssien hukkaa ilmeisesti olisi. Yksityisellä toki saisi, mutta sieltäkin kommentti oli, että 1 kokeilu ja sitten lahjasoluja odottamaan. Kiva kun alkaa vaihdevuodet kolmekymppisenä :ROFLMAO: Ei voi oikeasti kuin nauraa asialle, meitä ennenaikaisesti vanhenevia on tietääkseni reippaasti alle prosentti naisista. Että sattuikin just omalle kohdalle!

Mamidolle ja Siidalle tiukkoja takertumisia kyytiläisille :)
 
Luovuttanut olo jo nyt. PP 6. Yöllä hikoiluttaa, menkkajuilintaa aina iltaa kohden ja mansikkana kakussa ihan järjettömän kireä pinna. Perus PMS-oireet siis.

Kysynkin siis, että voiko lääkkeellisiä PASsseja tehdä peräkkäisiin kiertoihin vai pitäisköhän pitää välikierto?

Jessus kun ketuttaa...
 
Sphinx ainakin minun klinikalla olisi voinut tehdä lääkkeellisen pasin heti putkeen mutta en tiedä miten muualla toimitaan. Itse halusin kuitenkin pitää taukoa ennen uutta yritystä työjuttujen ja kesän takia. Mutta jos ei olisi ollut näitä ongelmia niin olisin varmaan kokeillut uutta pasia heti putkeen.
 
  • Tykkää
Reactions: Sphinx
Nimi # yritys aloitettu # mones lapsi # syy # mones hoito meneillään:)

AdeliinaJosefiina # 04/2015 # 2. # 2.ICSI/1.PAS
Adelmiina_ #2012 #1. # vähän endoa/tuhoutunut johdin # 2.IVF/7.PAS
Bridge # 5/15 # 1. # matala AMH, ikä # 4.IVF/ICSI
Darni73 # 9/12 #1. yht # simpat # 4.ICSI/1.PAS
Domi # 4/12 #1. # selittämätön # 3.IVF/ICSI (syksyllä)
Ellemiinu # 2013 #1. # pco epäily+endo # 1.IVF
Hipsunpöpsy #11/11 #2.# helpompi kertoa mitä ei ole vikana # 1.IVF
icsi mamako #2015 # 1.# siittiöt # 2.ICSI
Karhuemo75 # 2013 # 2. # johtimet tukossa # 2.IVF/4.PAS
Kerttu80 #11/2014# 2. # selit.#1.IVF
Lia_#2012#2.(1 enkelivauva)#3.ICSI
love- #2014 # 1. # siittiöt # 1.ICSI/4.PAS
Mamido # 7/14 # 2. # siittiöt # 2.ivf/icsi
marrasmai # 2015 #1 # simpat + luteaalivaihe 8-11pv # 1.ICSI

mishala # 2016#1.#mies steril.#1.IVF/1.PAS
Nappeus #2014 # ? #PCO/siittiöiden vaihteleva määrä # 1.IVF
Nennalii #2012 #1. #selittämätön/siittiöiden laadun vaihtelu# 1.ICSI/5.PAS (ei tuoresiirtoa)
Nyu # 2012#1.#selittämätö/siittiöt# 2.IVF
pipa84 #04/15#1.yht #azoospermia #2.ICSI
Ravishing # 7/16 # 1. # munajohtimet tukossa # 1.IVF
Roxanne # 12/14 # 1. # ikä/siittiöt # 4.IVF/ICSI
shelterme # 2012 # 1. # simpat # 1.IVF
Siida # ? # 2. # siittiöt# 1. ICSI/7.PAS

Siukku87 # ? # 3. #lievä pco, endo ym. # 1.IVF/ICSI
Sphinx # 06/13 # 1. yht # selittämätön+endo # 2.IVF/1.PAS

Toive* # 7/13 # 1. # johtimet tukossa # 2.IVF
toive-94 # 2014 # 1. # lapsena saidastettu syöpä/alhainen AMH

Toiveikas81 # 2014 # 1. #endo,siittiöt # 1.ICSI/1.PAS
Toivo2016 #3/13 #1. #pco # 3.IVF/1.PAS
vipe1986 # 2013 #1. yht. # siittiöt # 1.IVF
Yrittäjä J # 1/13 # 1. yht. # endo/selittämätön #
2.IVF/ICSI


Piinailijat::whistle:

(testipäivä)
Bridge 10.8 (5pv/31.7)
Sphinx 12.8 (5pv/1.8)
Toivo2016 17.8 (3pv/3.8)
Siida 24.8 (?/5.8)
Mamido 17.8 (2pv/6.8)


Plussat 2016: :love:
Maalis:
Jasmina20 1.ICSI/1.PAS (3pv)
Kiia-s 1.IVF/1.PAS (3pv)
Rizu 1.IVF/3.PAS (3pv)
Madga78 1.IVF
Elika 2.ICSI/IVF (3pv)
RooRoo1 1.IVF (3pv)
Yrittäjä J 1.IVF/ICSI (kem)
Mari32 5.ICSI/1.PAS (3pv)
Nenna81 2.IVF/3.PAS (kkm)
Tupsuli 4.IVF (2pv)
Domi 2.IVF/ICSI 2.PAS (kem)
Huhti:
SalamaT 2.IVF/1.PAS (km)
mar80 1.IVF/ICSI 1.PAS (5pv)
Siida 1.ICSI/6PAS (kkm)
Emmiina85 1.IVF (kem)
mamido 1.IVF/1.PAS (km)
cerezah 1.IVF (3pv)
Bridge 3.IVF/1.PAS (tm)
Touko:
Pirunpelto 1.ICSI/1.PAS (3pv)
narana85 1.IVF/ICSI (2x3pv)
Janne91 1.IVF (4pv)
Jenifer 1.IVF (3pv)
Sphinx 2.ICSI (kkm)
Ankkalinna 1.IVF/1.PAS (2x3pv)
Emmiina85 2.IVF (3pv)
Mimmi_83 2.ICSI/1.PAS (5pv)
Kesä:
piipa85 2.IVF (2x5pv)
CherryPie85 3.IVF (2pv)
Xesca 1.ICSI/1.PAS (5pv)
ilo2010 2.IVF/1.PAS (km)
IirisL 1.IVF/1.PAS (5pv)

Jos haluat muokata listaa, klikkaa postauksen alta VASTAA ja poista alusta sekä lopusta [ QUOTE ] tekstit, niin muotoilu säilyy. Kiitos (y)
 
No niiin..heti aluksi sori, tulee varmaan hurja romaani (ja silti jää varmasti monta asiaa pois/unohtuu), on pitänyt ikuisuus kirjoittaa.
Aloitan nyt yhdellä kysymyksellä jos ei jaksa lukea koko juttua niin tähän asti ehkä pääsee :) Siis kuollakseni en tietenkään muista että kenelle oli lääkäri ns. määrännyt eli suositellut ubikinonia ennen punktiota, muistelisin että määrä oli 400 (mitälieyksikköä), mutta siis kysymys kuuluu et oliko suositusta kuinka kauan ennen punktiota olisi aloitettava? Riittääkö kierron alusta, vai jo edellisen vai miten. Muistelisin et henkilö jo plussasi mutta jos sattuu lukemaan näitä vielä.. tai sit meen huutelee plussanneitten puolella. Ne vaan on niin pirun arvokkaita et tota määrää vedellessä (tai jo normi annostuskin) kyllä käy kukkarolle.
Listaa koitin päivittää, Siida monipäivänen sulla siirrettiin, sori en jotenkin löytäny. Valois laita seuraavat tiedot niin lisätään listaan: Nimi # yritys aloitettu # mones lapsi # syy # mones hoito meneillään Niin ja tervetuloa.
Salamalle ja pipa84 pahoitteluja viisästyksistä. Pipa84, omien laskujen mukaan mekin ehkä 40 viikolla punktioon..
Kaikille kyytiläisen saaneilla ja muniksia kasvatteleville tsemppiä...
Sitpä niihin omiin kuulumisiin/tuntemuksiin.. Uskomatonta kyllä tässä syksyn lähetessä se (hoitojen lähestyminen) on alkanut ahdistaa.. keväällä ketutti niin saakutisti tauko ja odotus, vaan mitä lähemmäks polin aukeaminen alkoi käydä niin ajatus lähinnä ahdisti/taa.. Ei jaksaisi taas sitä rumpaa.. tai oikeastihan tämä johtuu siitä että pelkää niin perkuleesti ettei me saada enää mitään siirrettävää, jos nyt kerran suoraan koitetaan viljellä blastokysteiksi.. sit se ois niinku siinä, paska säkä, heihei.. entäs sit.. no piiip, kuolema! Toisaalta tässä pari viikkoa on huomannut et tulee käytyä, taas melkein päivittäin tai parikin kertaa päivässä lueskelemassa täällä. Ja tietty vähän sellasti intoa meinaa nostaa kun muut on päässyt siirtoihin ja "jännän äärellä". Mut sit taas iskee se totuus, et joo v'tut mulle.. ei tuu tapahtumaan :cry::( Huomenna aukeis meidän polin puhelin, vois aikaa varata.. siis suunnitteluun, jossa tavallaan kävin jo keväällä, mut pitäskin käydä yhdessä, vaikka hoitaja sano et ei välde kun jo 3 kierros. Mies sano et paskat, ihan turhaa hänen sinne raahautua (totta). En taida ees yrittää vielä huomenna päästä läpi. Meidän pitäs ne perus verikokeet taas käydä kans. Tavallaan hetkenmielijohteesta olen nyt parina päivänä ottanut puolikkaan tabun kyypakkauksesta.. Olenhan tota kortisoni juttua paljon miettinyt ja pyydellyt. Nyt minun "akupunktiohoitaja" otti asian esille. Kehotti olemaan erääsee lääkeriin yhteydessä asian tiimoilta.. mut siis olen häneltäkin hoidoissa pyytänyt ja sanoi et oli joskus ns. muotia ja et ei todistetusti hyötyä ja ei antanu.. joka tapauksessa hän myös sanoi että itse uskaltaisi ottaa 1/2 tabun kyypakkauksesta 4 päivänä ennen ovista, jeesaa munuaista? Noh, en varsinaisesti aikonut edelleenkään lähtee kikkailemaan, vaan sit olin apteekissa muuten ja ajotus olisi just sopiva, niin ostinpa sit, ei kai siitä mitään haittaakaan. Tuskin toki hyötyäkään.. siis ihan luomukierto meneillään. En ihan tajuu et miten se ees tähän kierron aikaan pitäs auttaa. Kun olen ymmärtänyt, et sitä just kiinnittymiseen on käytetty?? Mut josko se sit munuainen tuottas parempia/enemmän punasoluja jotta olis sit hyvä limis kiinittyä?! Joo kesä siis menty ilman mitään hormonimömmöjä.. vaikka primot sain, vaan pääti jättää käyttämättä, kierrot ollut 29 ja 30 päivää, viimesimmässä ovista pongailin ja tuli kp20 joten täsmällisesti mulle se 10 päivää ja vuoto..olisihan vähän lyhemmät kierrot primoilla, vaan ei tuo nyt minusta liikaa ole virunut ilmankaan..
No nyt jumii jo pää niin pahasti et en tiiä mitä muuta, kuten sanottu tulihan tota teksitä jo ihan ainakin tarpeeks.. nyt unille..
 
Viimeksi muokattu:
sphinx, mulle tehtiin yksityisellä 3 lääkkeellistä PAS:a peräkkäisiin kiertoihin. Julkisella puolella olen näiltä palstoilta lukenut, että edellytetään yhtä välikiertoa, lieneekö tapa hallita jonotustilannetta, kun tuskin mitään lääketieteellistä estettä on. Tosin mulla oli ne siirrot puhtaita negatiivisia, saattaa toki vaikuttaa asiaan jos on käynyt kemiallinen tai varhainen km tms. niin silloin halutaan tasata tilanne.

domi, mä uskon kortisoniin. En ensin meinannut uskaltaa aloittaa, kun pelkäsin unettomuutta ja muista sivuvaikutuksia, joita ei sitten ollut yhtään. Plussanneessa kierrossa oli hidas alkio, joka menetti sulatuksessa vielä solujakin, kaikki tukilääkkeet oli samat paitsi kortisoni ekaa kertaa. Kaikissa puhtaissa negakierroissa oli hyvä alkio, mainio limis, teknisesti helppo siirto ja gonapeptylkin kaiken varalta, joten probleema saattoi olla kiinnittymisessä, johon kortisoni auttoi. Vaikka mistä näistä tietää.
 
  • Tykkää
Reactions: Domi

Yhteistyössä