IVF hoidoissa oleville/sinne joutuville

Jännäilen täällä taustalla teidän muiden puolesta, viime aikoina en ole vaan ehtinyt paljoa täällä hengailla, eikä ole ollut mitään raportoitavaakaan.

Klinikka aukeaa kesätauon jälkeen torstaina, jolloin soitan varmaan saman tien ja perun meidän perjantain nollaultran. Eipä oo paljoo järkeä vuokrata autoa ja tunnin matkaa suuntaansa ajella tyhjän takia, kun pääsen aloittamaan Synarelan vasta keskiviikkona, kiitos edellisen 37pv kierron. Mutta ehkä joskus syyskuussa pääsen punktioon, jos pääsen. Joka tapauksessa mulle voi päivittää 2. ICSI jos joku jaksaa.

Miten se muuten menikään, jos ottaisi yhden suihkeen Synarelaa kiinnittymisen avuksi, niin mikä dpo pitäisi olla? Ja voiko sitä edes kokeilla luomukierrossa? Aloitan siis muutenkin Synarelan täydellä annostuksella 7 päivää ovisplussan jälkeen, eli dpo6. Vai laskinko tuotakaan oikein? Lasketaanko se ovisplussapäivä yhdeksi niistä seitsemästä päivästä vai aloitetaanko lasku vasta seuraavasta päivästä?
 
Onko Täällä Helsingin Naistenklinikan asiakkaista??

Meillä ensviikolla ivf info ja mä olen tosi tosi stressaantunut siitä painoindeksi rajasta? Onko semmoista ja paljonko mahtaa olla? Me kävimme kaksi inssia tekemässä siellä ja joka kerta mainitsi et voisit pudottaa painoa. On Mulla toki vähän ylimääräistä mutta en kokenut tarpeelliseksi enne heidän huomauttelua edes laihduttaa :( nyt kesällä olen keränytkin mukavasti takaisin niitä.muutamia kiloja joita sain pois keväällä. :D kiitos jäätölön. Ja nyt sitten loppu Kiri että ainakin turvotuksen saisin pois. Painoindeksi saattaa olla tällä hetkellä 30 :/ anteeksi häiriö toivottavasti joku osaisi kertoa jotain. :)
 
Domi, mä muistelen että se oli Darni, jolle oli "määrätty" ubikinonia, ja annostus taisi olla 400 mg/vrk hoidon alusta alkaen. Muistan sen siksi kun olin itse samaan aikaan hoidoissa ja hyödynsin sit saman vinkin oitis. Tosin tänään kun kysyin uudella klinikallani noista lisäravinteista, niin lääkärini (tosi arvostettu helsinkiläinen lapsettomuusguru) kommenttina oli, että ei niillä ole tutkimuksissa todettu mitään erityisempiä vaikutuksia... No, aion kuitenkin tulevassa hoidossa napsia loput ubikinonit tuolta kaapista, kun ne on kalliilla hankittu eikä niistä nyt kai mitään haittaakaan pitäisi olla.

Tsemppiä kaikille, joilla nyt juuri on hoitoja meneillään! Valoisille erityistsempit haastavaan tilanteeseen ja tervetuloa joukkoon pulisemaan. (y) Mulla ainakin on joka kerta saatu enemmän munasoluja kuin mitä nollautrassa on näkynyt follikkeleita, joten eihän sitä koskaan tiedä! Ja yksikin laadukas alkio riittää. :)

Mites piinailijat, onko kukaan vielä testaillut? :sneaky:

ON: Tänään alkoi uusi kierto ja sitä myöten hoito numero neljä. Elonvalla ja Pergoveriksellä mennään, eka ultra on perjantaina. Vähän samanlaiset fiilikset on kuin Domillakin: tavallaan kiva päästä taas tositoimiin, ja ainahan sitä salaa toivoo, että entä jos NYT lopputulos oliskin parempi... Mutta samaan aikaan on jo valmiiksi vähän lannistunut ja pelkää pahinta. :cautious:
 
  • Tykkää
Reactions: Domi
Ai kas, täällä on tuollainen listakin :D

Valois / 2013 / 1. lapsi / matala amh, korkea fsh (POF-epäily) / 1. IVF

Mä en ole uskaltanut mitään lisäravinteita ottaa, kun naikkarilla ollaan niin nihkeitä niiden kanssa. Söin dhea:ta pitkään yksityisen lääkärin kehottamana ja naikkarin lääkäri melkein kävi kurkkuun kiinni kun kerroin siitä o_O Voishan tuota salaa tietty ottaa, mutta ei siitä ainakaan insseissä ollut apua.

Onko muuten naikkarilla resurssit niin tiukilla, ettei voi väliultrausta tehdä? Mulla on vain yksi verikoe, josta tarkistetaan puregonin annostus. Aika oudolta kuulostaa, varsinkin kun annostus on ihan tolkuton eikä kukaan tiedä miten mun solurassukat reagoi siihen. Yksi ainoa ultra, missä määrätään punktiopäivä sitten. Noh, eipä tarvi hyperiä ainakaan ressata mun muniksilla :D

Pitkän tien on moni täällä joutunut kulkemaan, voi vitsit mitä voimanaisia :love:
 
Valois, olin yhden hoidon verran NKL:lla (meidän eka IVF viime vuoden lopussa/tän vuoden alussa) ja siellä ymmärtääkseni tehdään vain se verikoe, ei ultraa. Yksi iso keino säästää resursseja, uskoisin... Mutta esim sun tapauksessa olis varmasti ihan tarpeellista myös vilkaista ultran kanssa tilanne...

Oma tilanne: pp7, testi odottelee perjantaiaamua, ajattelin testata vasta silloin... Samanlaista juilintaa kuin ennen menkkoja aina välillä. Muuten ei mitään. Tissit vähän kipeät. Ehkä. Tänään aamulla yks iso repäisykipu alavatsassa. Inhoan tätä itseni analysointia. Onneksi työt pitää kiireisenä (n)

Miten Bridge?
 
Negaa negaa, tänä aamuna digi oli "ei r..." Oireita on vaikka muille jakaa. Testailu jatkuu. Tuon verikokeen pitäis olla vasta 11.8, muistin viimeksi väärin. En nyt tiedä menenkö silloin, testaan kotona. Vähän toiveet aleni kun ajattelin edes haamua näkyvän tänään.
Tsemppiä muillekin piinaan ja hoidoissa oleville. Ja tietty harmittaa teidän vuoksi, jotka joutuu odotteleen.
 
Mä olin naikkarilla 2014-2015 ja silloin siellä kyllä ultrattiin välissä. Mä kävin ainakin kahdessa ultrassa stimulaation aikaan ja PAS:ssa kävin yhdess ultrassa ennen siirtoa. Onpa karmean kuuloista jos nykyään ei enää ultrata :confused:o_O mistä sitä tietää mikä follien määrä todellisuudessa on???!
 
Nimi # yritys aloitettu # mones lapsi # syy # mones hoito meneillään:)

AdeliinaJosefiina # 04/2015 # 2. # 2.ICSI/1.PAS
Adelmiina_ #2012 #1. # vähän endoa/tuhoutunut johdin # 2.IVF/7.PAS
Bridge # 5/15 # 1. # matala AMH, ikä # 4.IVF/ICSI
Darni73 # 9/12 #1. yht # simpat # 4.ICSI/1.PAS
Domi # 4/12 #1. # selittämätön # 3.IVF/ICSI (syksyllä)
Ellemiinu # 2013 #1. # pco epäily+endo # 1.IVF
Hipsunpöpsy #11/11 #2.# helpompi kertoa mitä ei ole vikana # 1.IVF
icsi mamako #2015 # 1.# siittiöt # 2.ICSI
Karhuemo75 # 2013 # 2. # johtimet tukossa # 2.IVF/4.PAS
Kerttu80 #11/2014# 2. # selit.#1.IVF
Lia_#2012#2.(1 enkelivauva)#3.ICSI
love- #2014 # 1. # siittiöt # 1.ICSI/4.PAS
Mamido # 7/14 # 2. # siittiöt # 2.ivf/icsi
marrasmai # 2015 #1 # simpat + luteaalivaihe 8-11pv # 2.ICSI

mishala # 2016#1.#mies steril.#1.IVF/1.PAS
Nappeus #2014 # ? #PCO/siittiöiden vaihteleva määrä # 1.IVF
Nennalii #2012 #1. #selittämätön/siittiöiden laadun vaihtelu# 1.ICSI/5.PAS (ei tuoresiirtoa)
Nyu # 2012#1.#selittämätö/siittiöt# 2.IVF
pipa84 #04/15#1.yht #azoospermia #2.ICSI
Ravishing # 7/16 # 1. # munajohtimet tukossa # 1.IVF
Roxanne # 12/14 # 1. # ikä/siittiöt # 4.IVF/ICSI
shelterme # 2012 # 1. # simpat # 1.IVF
Siida # ? # 2. # siittiöt# 1. ICSI/7.PAS

Siukku87 # ? # 3. #lievä pco, endo ym. # 1.IVF/ICSI
Sphinx # 06/13 # 1. yht # selittämätön+endo # 2.IVF/1.PAS

Toive* # 7/13 # 1. # johtimet tukossa # 2.IVF
toive-94 # 2014 # 1. # lapsena saidastettu syöpä/alhainen AMH

Toiveikas81 # 2014 # 1. #endo,siittiöt # 1.ICSI/1.PAS
Toivo2016 #3/13 #1. #pco # 3.IVF/1.PAS
Valois #2013#1. #matala amh, kork. fsh (POF-epäily) # 1.IVF

vipe1986 # 2013 #1. yht. # siittiöt # 1.IVF
Yrittäjä J # 1/13 # 1. yht. # endo/selittämätön #
2.IVF/ICSI


Piinailijat::whistle:

(testipäivä)
Bridge 11.8 (5pv/31.7)
Sphinx 12.8 (5pv/1.8)
Toivo2016 17.8 (3pv/3.8)
Siida 24.8 (4pv/5.8)
Mamido 17.8 (2pv/6.8)


Plussat 2016: :love:
Maalis:
Jasmina20 1.ICSI/1.PAS (3pv)
Kiia-s 1.IVF/1.PAS (3pv)
Rizu 1.IVF/3.PAS (3pv)
Madga78 1.IVF
Elika 2.ICSI/IVF (3pv)
RooRoo1 1.IVF (3pv)
Yrittäjä J 1.IVF/ICSI (kem)
Mari32 5.ICSI/1.PAS (3pv)
Nenna81 2.IVF/3.PAS (kkm)
Tupsuli 4.IVF (2pv)
Domi 2.IVF/ICSI 2.PAS (kem)
Huhti:
SalamaT 2.IVF/1.PAS (km)
mar80 1.IVF/ICSI 1.PAS (5pv)
Siida 1.ICSI/6PAS (kkm)
Emmiina85 1.IVF (kem)
mamido 1.IVF/1.PAS (km)
cerezah 1.IVF (3pv)
Bridge 3.IVF/1.PAS (tm)
Touko:
Pirunpelto 1.ICSI/1.PAS (3pv)
narana85 1.IVF/ICSI (2x3pv)
Janne91 1.IVF (4pv)
Jenifer 1.IVF (3pv)
Sphinx 2.ICSI (kkm)
Ankkalinna 1.IVF/1.PAS (2x3pv)
Emmiina85 2.IVF (3pv)
Mimmi_83 2.ICSI/1.PAS (5pv)
Kesä:
piipa85 2.IVF (2x5pv)
CherryPie85 3.IVF (2pv)
Xesca 1.ICSI/1.PAS (5pv)
ilo2010 2.IVF/1.PAS (km)
IirisL 1.IVF/1.PAS (5pv)

Jos haluat muokata listaa, klikkaa postauksen alta VASTAA ja poista alusta sekä lopusta [ QUOTE ] tekstit, niin muotoilu säilyy. Kiitos (y)
 
Eikä, Bridge. :cry: Oon niin pahoillani sun puolestasi, mut mehän ei vielä luovuteta!!! Halauksia sinne, toivotaan että sun pikkuinen olisi vaan hidas kiinnittyjä.

Sphinx, jospa tuo repäisykipu lupaisi hyvää... (y) Täällä on peukut pystyssä sulle, kuten kaikille muillekin piinailijoille!
 
Bridge: Täältä myös etähalaukset!

Tuo kuulostaa kyllä todella oudolta, ettei naikkarilla ollenkaan ultrata. Kyllähän sekin on sitä kuuluisaa resurssien tuhlaamista, jos ei yhtään kontrolloida ja sen vuoksi menee homma pipariksi ja tarvitaan uusi hoitokierros. Onneksi Tyksissä on 3 ultraa ja verikokeet. Olisin muuten ihan hermoraunio, jos olen nytkin.

Mä lopetin ubikinonin syöminen, kun mulle ainakin sanottiin, että kaikki luontaistuotteet on ehdottomasti kiellettyjä hoitojen aikana. Outo suhtautuminen, kun sitten taas monessa paikassa sitä suositetaan. Ja just siksi mäkin aloin sitä jo hyvissä ajoin syödä... Tiedä näistä nyt sitten. Olen miettinyt sitä kortisonia myös. Mulla kun olisi tuolla ihan kaapissa Prednisolon 40 mg tabuja. Ne on astman pahenemisvaiheen vuoksi varalla. Mutta en tiedä syödäkö vaiko eikö ja koska sitten pitäis. Vähän ennen siirtoa, kuinka kauan ennen... turhaankaan ei viitsis kortisonia syödä, toi kun on vielä niin vahvaa. Normisti, jos otan niin on 10 päivän kuuri.

Peukkuja kaikille piinailijoille!
 
  • Tykkää
Reactions: Bridge
Kiitos taas, ootta parhaita, yritän jaksaa.
Tuosta muniksiin liittyvistä luontaistuotteista/vitamiineista/greippimehusta: itse uskon hyviin, esim tuohon ubikinoliin (ubikinoni on eri, jota pitäis syödä enemmän), royal geleen, ppq, low dose aspiriini, C vit, ehdottomasti D vit, DHEA mahd auttaa, E vit kaikki muodot, plus muut vit. Mutta, kannattanee lopettaa DHEA, royal gelee ainakin ennen hoitoja, ja se greippi, jos ne vaikuttaa lääkkeisiin. Muniksiin vaikuttaa jo kolme kk ennen nutrientit, joten niitä on turha ottaa viime kk.
 
  • Tykkää
Reactions: karhuemo75
Nyt täältä tulee iso voimarutistus teille piinailijat!! Mulla ollu ehkä sittenkin jotain tuntemuksia oikeaan suuntaan. Vaikea sanoa ja kun en tiedä tuleeko oireita myös pregnylistä. Nyt siis pp4 ja vaikka sanoin, ettei testaamaan oo kiire, niin kai mää tässä viimeistään perjantaina alan kattoon häviääkö se pregnyl, vai sattuisko vaikka vahvistumaan.

Jaksetaan ja yritetään. Pakko näitten juttujen on joskus onnistua!
 
Heippa taas kaikille :) Niin se kesä hujahti ohi. Olen silloin tällöin käynyt lukemassa teidän kuulumisia täältä hoitotauolta. Meillä on suunniteltu 2. punktio viikolle 41. Tähän hoitoon tulee mm. kortisoni lisänä.

Tsemppiä piinailijat, pidetään peukut pystyssä loppuun saakka! Onko teillä jäljellä pakkasukkoja?
 
Voi bridge, halaus! Kumoa se vielä tuosta muuttuisi <3

Hienoa shpinx ja siida, että jotain positiivisia tuntemuksia on!!

Naikkarin käytännöistä: meillä tää kuluva hoito oli eka naikkarilla ja ainakin minä oli kp 8 folliultrassa siellä. Outoa siis jos näissä on eroavaisuuksia. Mulla tosin viime hoitoon nähden nostettiin aloitusannosta että olisikohan syy ollut sitten siinä?

Täällä pp4. Eilen pikkutilkan punkkua otin ja tänään ehkä taas. Lääkäri kun sanoi, että ma-ti kiinnittyy. Perusvihlaisuja mut niitä on aina ja varsinkin punktion jälkeen. Tissit tosi kipeät mutta ne on lääkkeistä varmasti. Ei juuri uskoa..toivon pilkahduksia vaan onnistumiseen. Vaikuttaa varmasti ettei viimeksi tuoresiirto onnistunut kun taas raskaus alko (keskenmeno huhtikuussa).

Tsemppiä meille <3
 
Mamido, oliko teillä pitkä kaava? Olis kyllä kiva tietää mitä tuolla alakerrassa tapahtuu o_O

Estrogeeniverikoetta oli lääkäri kommentoinut, että sama annostus jatkuu. Eli vissiin aika huonolla vasteella mennään. Perjantaina ultraan, siellähän se selviää sitten. Toivottavasti ei joudu pitkään enää piikittämään, en tykkää yhtään vaikkei se nyt missään oikein tunnukaan. On vaan vaikeaa joka kerta kun jännittää niin paljon :( Aika vähillä oireilla oon selvinny, päätä juilii välillä ja mahanahka on aika hellänä kun puregonia menee niin paljon kerrallaan. Mut eipä juuri muuta.

Piinailijoille peukut on pystyssä ja loput sormet ristissä :)
 
Kiva kuulla suutakin yrittäjä..kaikki tänne taas pikkuhiljaa tupsahtelee. Meillä oli juuri 2. Ivf eli vasta tuoresiirron piina menossa. Pakkaseen laitettiin jo kaksi ja muita jatkoviljellään. Niidenkin kohtalo on varmaan jo selvillä mut kuulen vasta viikon päästä verikoetulosten ohessa.

Valois: ei ku meillä oli kyllä lyhyt kaava. Aika samalla mentiin kun edellinen hoito yksityisellä..vähän vaan nostettiin puregonia 133->150. Tsemppiä piikitteilyihin!
 
  • Tykkää
Reactions: Yrittäjä J
Taustalta huutelen, että minullakin on ensi viikolla punktio edessä. En oikein vaan jaksa koko aiheesta kirjoittaa, palaan asiaan jos siltä tuntuu. Ehkä viimeistään piinailemaan. Lista on kohdallani oikein, kolmas hoito on meneillään.
 
Pikainen ja omanapainen kysymys:

Katsoin tarkemmin vielä noita klinikan ohjeita, ja siinä lukeekin että Synarela aloitetaan 7 vuorokautta ovulaatiosta (ei siis ovisplussasta), eli se olisikin sitten huomenna, dpo7. MUTTA: Jos haluaisin leikkiä että meillä olisi tässä luonnollisessa kierrossa jonkinlainen mahdollisuus, ja haluaisin edesauttaa mahdollista kiinnittymistä yhdellä suihkauksella Synarelaa, niin olisiko se otettava tänään dpo6?

EDIT: Otan tässä kierrossa myös minidisperiiniä muutamia päiviä oviksen jälkeen.

Onpa täällä jo monta piinailijaa, pidän sormet ja varpaat ristissä teidän puolesta! (y) Ja Lialle tsemppiä punktioon! :)
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä