IVF hoidoissa oleville/sinne joutuville

Nyt on haettu yksi blasto matkaan. Lääkäri ei sanonut blaston laadusta muuta kuin hyvä on. Toisaalta en tiedä mitä tarkemmalla tiedolla edes tekisin. Tuntuu, että tuolla klinikalla on henkistä tsemppausta hirveästi, kun puhutaan esim. "Kun raskaus alkaa" ja muutenkin olettaen, että raskaus varmasti alkaa. Itse tosin otan huomioon sen toisenkin mahdollisuuden. Mutta ihana henkilökunta meidän klinikalla siis kumminkin on! Siirto meni hyvin. Siirron jälkeen sain vielä Gonapeptyl-piikin.

31.5 on testipäivä. Piinapäivät pitäisi ainakin mennä nopeasti, kun tällä välin on muutto, työmatka, pääsykoe kouluun ja odotan vielä työhaastattelukutsuakin. :LOL: Huh. :X3:
 
@Ckk Mahtavaa kuulla että kysillä on noin hyvä meininkin voi siis hyvillä mielein siirtyä sinne julkisen puolen hoitoihin jos ja kun inOvassa ei onnistu. @Piikkinen mun AMH on 1.0 ja lekurin sanoin ikätason mukainen (39 vuotta olen) mutta tuolla facebookin IVF support groupissa on paljon jenkkejä jotka on jo 46 vuotiaitakin ja amh on alle 0.5 ja silti ovat onnistuneet, eli ei kannata vielä lakata toivomasta ja yrittämästä. Ei se ole pelkästä yhdestä veriarvosta kiinni. Mun arvolla olisi pitänyt tulla 5-7 munasolua ja yksi ainoa saatiin punktiossa maanantaina. Se ainokainen onneksi hedelmöittyi ja kasvaa hyvin. Joka aamu ihan pelosta sekaisin odotan sitä soittoa klinikalta että mikä meininki. Tänään jänistin enkä vastannut jotta he soittaisivat miehelleni ja saisin tiedon sitten häneltä... Todella säälittävää toimintaa, tiedän. Mutta siis alkio on tänään aamulla ollut jo 16 soluasteella ja on kasvanut tosi nopeasti. Klinikan väki ei ollut oikein varmoja onko se hyvä vai huono asia että kasvaa vauhdilla. Jos huomenaamulla soittoa ei kuulu mun pitää mennä klinikalle klo 14,00 rakko täynnä alkionsiirtoon <3. Oon huomen aamulla takuulla aivan hermoraunio kun odotan kauhulla tuleeko tieto että ainokainen tyyppi on kuollut. Mä keskityin alussa fyysisen kivun pelkoon ja siihen miten hormonit mun kehoon vaikuttaa enkä tajunnut ollenkaan että tämä henkinen puoli hermoja raastavine odottamisineen on kyllä ehdottomasti pahinta!!!! Nyt vaan kaikki sormet ja varpaar ristiin että alkio pysyy hengissä huomiseen!!! Piinaeileminen on todella oikea termi tästä hommasta. Ai niin oliko teioän neuivo se että ei erityosesti tankkaa nesteitä mutta ei käy vessassa esim klo 11 tai 12 jälkeen huomenna jos siirtoon asti päästään?
 
@Ckk Mahtavaa kuulla että kysillä on noin hyvä meininkin voi siis hyvillä mielein siirtyä sinne julkisen puolen hoitoihin jos ja kun inOvassa ei onnistu. @Piikkinen mun AMH on 1.0 ja lekurin sanoin ikätason mukainen (39 vuotta olen) mutta tuolla facebookin IVF support groupissa on paljon jenkkejä jotka on jo 46 vuotiaitakin ja amh on alle 0.5 ja silti ovat onnistuneet, eli ei kannata vielä lakata toivomasta ja yrittämästä. Ei se ole pelkästä yhdestä veriarvosta kiinni. Mun arvolla olisi pitänyt tulla 5-7 munasolua ja yksi ainoa saatiin punktiossa maanantaina. Se ainokainen onneksi hedelmöittyi ja kasvaa hyvin. Joka aamu ihan pelosta sekaisin odotan sitä soittoa klinikalta että mikä meininki. Tänään jänistin enkä vastannut jotta he soittaisivat miehelleni ja saisin tiedon sitten häneltä... Todella säälittävää toimintaa, tiedän. Mutta siis alkio on tänään aamulla ollut jo 16 soluasteella ja on kasvanut tosi nopeasti. Klinikan väki ei ollut oikein varmoja onko se hyvä vai huono asia että kasvaa vauhdilla. Jos huomenaamulla soittoa ei kuulu mun pitää mennä klinikalle klo 14,00 rakko täynnä alkionsiirtoon <3. Oon huomen aamulla takuulla aivan hermoraunio kun odotan kauhulla tuleeko tieto että ainokainen tyyppi on kuollut. Mä keskityin alussa fyysisen kivun pelkoon ja siihen miten hormonit mun kehoon vaikuttaa enkä tajunnut ollenkaan että tämä henkinen puoli hermoja raastavine odottamisineen on kyllä ehdottomasti pahinta!!!! Nyt vaan kaikki sormet ja varpaar ristiin että alkio pysyy hengissä huomiseen!!! Piinaeileminen on todella oikea termi tästä hommasta. Ai niin oliko teioän neuivo se että ei erityosesti tankkaa nesteitä mutta ei käy vessassa esim klo 11 tai 12 jälkeen huomenna jos siirtoon asti päästään?
Mulle lääkäri antoi ohjeeksi olla kaksi tuntia pissaamatta. Noudatin sitä täsmällisesti, kävin tasan kaksi tuntia ennen operaatiota vessassa. En tankannut nestettä, join kun jano oli. Tämä oli ilmeisesti hyvä, koska lääkäri ei ainakaan huomauttanut rakosta mitään ja toimenpide meni hyvin. Ennen toimenpidettä pissatti kyllä, mutta olo oli silti ihan siedettävä. Tosin jos vatsaa olisi pitänyt painella kovasti, en tiedä mitä olisi tapahtunut. Pidetään peukkuja alkiolle ja tsemppiä siirtoon!
 
Onnea kaikille piinailijoille! Yhtakkia on taas tosi monta piinailijaa! :) Ja onnea myos alkionsiirtoihin!!!

Voi, kunpa tietaisi, mita ne amerikkalaiset 46-vuotiaat olivat tehneet onnistuessaan. Voi olla, etta ihan samanlaista, mutta jos vaikka oli jotain erilaista, mista ei tieda viela... aina minusta tuntuu, etta pitaisiko viela jotain vaikka tutkia, mutta laakari ei nae siihen aihetta. Minulta ei ole itseltani otettu kuin AMH ja kilpirauhaskoe, ja rauta/ferritiini, siina viimeisessa oli sitten korjattavaa. No se laihdutus on, mutta siina en pysty tekemaan ihmeita ihan yhdessa yossa. (Kuulemma ei ainakaan voi olla estrogeenitaso huono, jos on ylipainoinen - voikohan olla tosi juttu? - no niin 'Doc' vaittaa. :) )
 
@gemmy onpa outoa, että liian korkea Amh:kin voi olla. Enpä ollut enne kuullutkaan. Onneksi nyt on kesä, niin toivottavasti sulla aika kulkee vilkkkasti, ja pääset pian hoitoihin taas!

@atvk87 Kyllä se vielä voi muuttua! Parin päivän päästä uudestaan!

@BabyMaybe Joo tää on just tätä että etukäteen sitä pelkää vaan niitä fyysisiä puolia, vaikka oikeesti henkinen puoli on se pahempi. Mutta sormet ristissä ja peukut pystyssä täältäkin että teidän solu jaksaa porskuttaa!
 
  • Tykkää
Reactions: Rusakkonen
@BabyMaybe - tuo @Ismundon suosittelema menetelma on varmasti hyva. Itse olen joskus joutunut siihen tilanteeseen, etta "apua, ei pissata yhtaan..." siis noin tuntia ennen, ja sitten akkia juonut noin 1.5-2 litraa ... se kylla alkaa sitten tunnin aikana lopulta aika huomattavastikin pissattaa... hmmm... varmasti tuo kahden tunnin tai vahan yli (riippuen kuinka kuuma on ja kuinka paljon huhkii) on hyva!
 
  • Tykkää
Reactions: BabyMaybe
@Rusakkonen mä mietin ihan samaa kun luin yhdestä 39 vuotiaasta jolla oli saatu 18 munasolua ja hedelmöittynyt 9. Se oma yksi solu tuntui ihan musertavalta siinä ikätoveriin verratessa. Joillakuilla oli vielä paljon alhaisempi amh kun mulla (0,83 ja 0,18, mulla on 1.0) Sen verran oon siellä foorumilla roikkunut että tosi monet on käyttäneet menopur nimistä lääkettä gonal f:n lisäksi ja sitten joutuneet ottamaan perselihakseen PIO (progesterone in oil) ruiskeita jotka ilmeisesti tekee tosi kipeetä kun siellä on jaettu vinkkejä lämpötyynyistä, jääpaloista yms. Ne injektiot aloitetaan päivää-paria ennen alkion siirtoa. Monia muitakin lääkkeiden nimiä siellä vilahtelee säännöllisesti. Jos oot facessa niin liity ihmeessä ryhmiin! Mä liityin "IVF May 2018 Transfer" ryhmään ja "IVF Support Group" ryhmään. Ihan parissa päivässä olen oppinut siellä ja täällä teidän kanssa enemmän IVF hoidosta kun koko aikaisemman elämän aikana yhteensä. <3

Lisäksi siellä facen ryhmissä kaikki kehottaa syömään ananasta ja parapähkinöitä ja juomaan granaattiomenamehua alkionsiirron aikoihin. Arvatkaa vaan mitä ostin tänään kaupasta... Ja foolihappoa hankin nyt myös. Tokihan jenkeissä tämä IVF homma on huomattavast pidemmällä ja enemmän tutkittua kun täällä Suomessa, onhan heillä siellä "pikkaisen enemmän" porukkaakin (yli 200 miljoonaa). Kaikki alkiot muun muassa testataan geenitestillä niin että viallisia ei istuteta, koska ne menisivät kesken jokatapauksessa. Kalliimpaahan tämä touhu siellä on huomattavasti mutta onnistumisia on myös enemmän kun "turhat" keskenmenot jäävät pois. Ilmeisesti Suomessakin jollain Helsingin klinikalla voi alkiot testauttaa mutta hinta hoidolla tuplaantuu samantien.

Kamalaahan tää on henkisesti, fyysisesti ja taloudellisesti mutta jos lapen / lapsia haluaa ja niitä ei luonnollisesti tule niin ei tässä muukaan auta. Edelleen kaikille vauvatomua ja onnea yritykseen!!
 
@Piikkinen Kiitos!! Samoin teille sinne kaikkea hyvää <3 Mä tein täänään vähän googlailua kun se meidän alkio on jakautunut ihan hirveetä kyytiä. Se oli jo päivänä kaksi 8 soluinen ja nyt tänään päivänä kolme 14-16 solua. Normaalisti ne jakautuu puolet hitaammin eli päivänä kaksi 4 solua ja päivänä 3 8 solua ja tutkimuksen mukaan sellaisialla alkioilla on saatu parhaita tuloksia. Mutta ydessä melko tuoreessa tutkimuksessa pakastealkioilla yli 50% oli johtanut raskauteen noista nopeista jakautujista. Toki aineisto oli pieni, mutta antoi toivoa miedän yhden ainoan "hätäisen" tyypin puolesta. Mä niin toivon että aamulla ei tule sitä soittoa "alkionne on kuollut". Toivottavasti saan edes nukuttua. Ja kiitos kaikille rakkovinkeistä. En ryystä erityisesti montaa litraa mutta en käy klo 12 jälkeen vessassa.
 
Me huomattiin vaimon kanssa jännä sattuma tänään, täsmälleen samana päivänä vuosi sitten käytiin toisessa inssissä, josta alkoikin raskaus, mutta todetiin varhaisultrassa menneen kesken. :( Vuosi tässä onkin sitten räpelletty ja yritetty raskautua.

Toivotaan, että tällä tänään istutetulla alkiolla on parempi onni matkassa ja saadaan tästä uusi yritys. :love:
 
@BabyMaybe - Kiitos! Siis ananasta! Mutta jostain syysta ananaksen KESKUSTAA ei raskaana oleva saa missaan tapauksessa syoda... no sehan on yleensa esim ananasrenkaista poissa.

PS - mika on parapahkina??

Progesterone in oil, en ole kuullut - mutta ainakin Terolut ja ne luget ym sisaltaa just sita progesteronia. Onko oljyssa parempaa, en tieda?!

Minulle tarjottiin alkioiden geneettista tutkimusta, joka olisi halvempaa kuin usean alkion istutus tietysti, mutta kieltaydyin ainakin tassa vaiheessa, koska joskus alkiot eivat kesta tuota tutkimusta tai sulatusta plus uudelleen pakastamista yleensakin. Lisaksi, testi voi antaa virheellisen tuloksen. Koska en saa kerata kuitenkaan alkioita ikuisesti, en oikein uskalla niita muutamaa pakastettua hairita... ajattelen, etta voi ehka heikommastakin alkiosta lahtea raskaus liikkeelle, mutta sitten ei lahde, jos ei ole alkioita ollenkaan...
 
Nopea kaveri @BabyMaybe! Oot ihanan innokas ja aktiivinen, muistan ton vaiheen kun vaan ahmi kaikkea tietoa jokaisesta mahdollisesta tuutista :D Peukut pystyssä, että teiän tuleva formulakuski on huomenna hyvässä kunnossa ja pääsette siirtoon. (y)

@Rusakkonen Brazil nut on suomeksi parapähkinä. Mäkin oon ymmärtänyt et ananasta pitäis vältellä jossain vaiheessa, mut sit taas siirtojen jälkeen se tuntuu olevan joku uskonnollinen juttu jenkeille.
 
  • Tykkää
Reactions: Rusakkonen
Ihana Ismundo että sulla on positiivisen kautta lähestyvä klinikka!
Ite saan ihan toisenlaista ns. henkistä valmistelua, viime käynti oli eka kerta kun lääkärini sanoi positiivisen kuuloisesti että tällä alkiomäärällä on aika hyvät mahikset että ainakin yksi selviää siirtoon asti. No minä ilahduin moisesta positiivisuudesta ja myötäilin että eiköhän. Heti alkoi lääkäri selittämään perään että on kuitenkin muistettava että toisinkin voi käydä eikä aina onnistu jne... :D
Mua ei onneksi tämä lähestymistapa sinänsä haittaa (että joka välissä on muistutettu että voi olla ettei heti onnistu, voi olla ettei munasolut kasva tarpeeksi, voi olla ettei hedelmöity, yms). Ainakin olin sitten tosi iloinen kun alkiosaaliini määrän kuulin, kun olin jo niin epäileväinen että niin, näinköhän mun tuurilla tulee yhtäkään...

Vaan kai nää vaihtelee ihan henkilön mukaan. Vaikka lääkärini tämmöisellä vähän negatiivimpien mahisten kautta lähestyy niin on kuitenkin muuten oikein mukava onneksi :)
 
  • Tykkää
Reactions: Rusakkonen
@BabyMaybe pystyn kans samaistumaan tuohon, vaikka ikää onkin vähemmän, niin tuntuu että toisilla hirmu määrä alkioita ja hedelmöittyneitä.. ja tulee vähän epäonnistunut olo, kun itsellä ei ole suuria määriä alkioita. Toivottavasti tuo teidän vilkas jakautuja toisi tärpin! :)

Minulle siirron tehnyt lääkäri sanoi, että harvoin se vika on kiinnittymisessä, vaan siinä ettei alkio jatka kohdussa jakautumista. Eli sitä munasolujen laatua tarvitsisi varmasti saada paranemaan.

@justhope niin kaipa se hyvä on tuokin lähestymistapa lääkärillä.. kyllä tässä se pettymys niin vahvasti aina on läsnä ja kun mikään ei tosiaan ikinä ole varmaa :) mutta toki ne tsemppauksetkin sieltä olisi ihan kivoja. Multa menee yleensä vaan ne positiiviset toisesta korvasta ulos, kun en jaksa uskoa onnistumiseen :D

@Ismundo tsemppiä teille :love:
 
Kiitos teille kaikille pahoitteluista! Sairaalasta pääsin kotiin viikko sitten torstaina. Leikkauksesta toipuminen on edennyt ihan hyvin, vaikka edelleen tarvitsen jonkin verran kipulääkettä. Hcg laski hurjan nopeasti, koska eilen huvikseni tein testin, eikä siihen tullut testiajalla viivaa. Nyt sitten vain odotellaan, että kroppa löytää luonnollisen kiertonsa. Pari kuukautta otetaan nyt toipumistaukoa, että kroppa sekä mieli toipuu. Sitten joskus kesätauon jälkeen, kun siltä tuntuu lähdetään PASia yrittämään. Meillä on pakkasessa jäljellä yhdessä oljessa kaksi alkiota.

Olitte tuolla monta sivua sitten puhuneet ruuasta siirron jälkeen sekä raskauden alussa. Jotenkin itsestä tuntuu, ettei liikaa kannata ressata syömisiään siirron jälkeen. Kunhan elää terveellisesti, eikä vedä övereitä minkään suhteen. Mähän tosiaan luulin saaneeni nyt keskenmenon, joten elin ihan miten sattuun. Tein melkeinpä kaikkia mahdollisia paitsi en vetänyt huumeita tai röökiä enkä käynyt vieraissa. Jätin mm. vitamiinit kokonaan, käytin kaikenlaisia lääkkeitä, söin mitä sattuun ja kaikkea raskauden aikana kiellettyä sekä vedin vappuna puoli pulloa punkkua yms. Sitkas oli tyyppi, joka oli muuttanut munajohtimeeni asumaan, sillä hyvin kasvoi ja sydänkin löi, kun se viimein löydettiin. Onneksi en tiennyt sitä ennen leikkausta! Olisi ollut vielä hirveämmät seitsemän tuntia odottaa leikkausta :(:cry:

@BabyMaybe Tsemppiä sinulle hoitoihin! Olit kysellyt tuolla useampi sivu sitten, että miten jaksaa odottelua ja epätietoisuutta. Minä olen selvinnyt sillä, että olen mennyt hetki kerrallaan. Ottanut pieniä tavotteita, enkä ajattele liian pitkälle. Välillä tuottaa vaikeuksia, mutta onhan tämä pari vuotta jotenkin tässä jo mennyt... :unsure: Pahinta on se, ettei ole varmuutta siitä voidaanko me koskaan onnistua. Raskauden alkuja on kuitenkin nyt ollut, mutta se ei hirveästi lohduta.

Piinailijoita on nyt tosi paljon! :eek:(y) Tsempit teille jokaiselle! Pitkiä hermoja ja malttia! :love:
 
Nimi # yritys aloitettu # mones lapsi # syy # mones hoito meneillään

Annimiina89 # 4/16 # 2. # munanjohtimet tukossa # 1. IVF
atvk87 # 7/17 # 1. # siittiöt # 1.ICSI/1.PAS
BabyMaybe # 4/17 # 1. # ei varsinaista vikaa, mun ikä (39) # 1. IVF
Carinem # 10/16 # 1. # endo # 1.IVF
Daim1 #7/16 #1. #selittämätön # 2.ICSI
Domi #4/12#1.#selittämätön# 5.IVF
Ihanapa #3/16 #1. #siittiöt #2.ICSI
JannaJ #-10# 2.#selit./1.tuuba/hiipuvat munas.# 2.IVF (ekasta tyttö)
Jantzu #-15 #1.# siittiöt# 3.ICSI/2.PAS
Kesänlapsi123 # -13# 1.#selittämätön#3IVF/1.PAS
KuuBe #2013#1.#selittämätön#2.IVF/1.PAS
love-# 2014#1.#siittiöt# 3.IVF/ICSI
Maravilla #2/15#1.#selit#1.IVF
Mimmivaan#2011#1.yht#selt./ei ovul.#1.IVF
Nennalii #2012#1.#selittämätön/siittiöiden laadun vaihtelu# 2.ICSI
Ninnupinnu #6/16#1.#selittämätön# 2.IVF
Nyu # 2012#1.#munasolut#4.IVF
Orapihlaja89 #-16#2.#siittiöt# 1.IVF 1.PAS
Piikkinen # 12/16#2.#matala amh+ikä+endo+perussairaus# 3.IVF
Rusakkonen #1/2017/1.#ikä# 4.IVF
Taival # 8/15 # 1. # siittiöt # 2.IVF/ICSI
Toiveikas81 #2014#1.#endo/siittiöt#2.ICSI 2.PAS
Toivo2016 #3/13#1.#ikä, johdin poist. ym# 6.IVF
Uneksija17#4/15#1.#pcos/selit.#1.IVF/2.PAS
-dino-#6/15 #1. # selittämätön # 2.IVF/1.PAS

Piinailijat: :whistle:
atvk87
22.5 (2pvä/8.5)
Ron_Da 25.5? (2pvä/11.5)
Ninnupinnu 28.5. (2x3pvä/14.5.)
Taival 28.5 (5pvä/14.5)
Daim1 30.5. (3pvä/17.5)
Ismundo 31.5 (5pvä/17.5)

:love: Plussat 2017 :love:
Touko:
Toivo2016 4.IVF (kem)
maljakko 3.IVF/1.PAS (tm)
AdeliinaJosefiina 3.ICSI/1.PAS (2x2pv)
Henrietta77 1.ICSI
reason 2.IVF (3pv)
Kesä:
tanjuli-79 ? (3pv)
Ranau 1.IVF
Heinä:
Karoliina195 1.IVF (2pv)
Xienna 2.ICSI/1.PAS (3pv)
Elo:
KuuBe 1.IVF/1.PAS (kem)
SalamaT 3.IVF/2.PAS (kem)
Syys:
#hope 1.IVF (2pv)
Bridge 5.ICSI: jälk. 5pv. lahjasolu
SalamaT 3.IVF/3.PAS (5pv)
Helios 4.ICSI 7.PAS (lahjasiit.) (5pv)
Loka:
Siida 2.ICSI/1.PAS (2x3pv)
Mishala 2.IVF (5pv)
~SeaWind~ 1.IVF(5pv)
kiuski 2.ICSI/1.PAS (5pv)
maljakko 3.ICSI 2.PAS (5pv)
Marras:
marrasmai 5.ICSI (5pv)
Joulu:
Zoona 2.IVF/3.PAS (3pv)
gemmy 3.IVF/1.PAS (tm)
Domi 4.IVF/1.PAS (tm)
lullaby 7.IVF (5pv)
Daim1 1.ICSI/1.PAS (tm)

:love: Plussat 2018 :love:
Tammikuu:
Ravishing (luomu)
An1z81 1.IVF 1.PAS (tm)
Choco coco 1.IVF 1.PAS (5pv)
joskusvielä 3.IVF PAS (6pv)
Helmikuu:
Piinailija 2.IVF/ICSI (kem)
Iiris80 1.IVF (5pv)
kop kop 1.ICSI 3.PAS (5pv)
Maaliskuu:
Amagara82 2.IVF 2.PAS (6pv)
Jantzu 3.ICSI (kem)
Huhtikuu:
Ckk 1.ICSI (5pv)
Toivo2016 6.IVF (kem)
mmmoi 1.ICSI 3.PAS (5pv)
Jantzu 3.ICSI/1.PAS (ku)
kettuperhe 1.IVF (2x3pv)
An1z81 1.IVF/2.PAS (5pv)
Toukokuu:
Voyage 2.ICSI (2x3pv)
Miitta37 1.IVF/1.PAS (5pv)

Jos haluat muokata listaa, klikkaa postauksen alta VASTAA ja poista alusta sekä lopusta [ QUOTE ] tekstit, niin muotoilu säilyy. Kiitos :)
 
@justhope En ainakaan ole tietoinen että olisi mitään kohtua mittailtu ennen punktioita. Liittyiskö tosiaan tuohon sun kohdun tilanteeseen. Tsemppiä siirron odotteluun. :)

@atvk87 Voi kumpa se plussaks vielä kääntyis nii ei tarvis mitää seuraavaa siirtoa miettiä :( mutta kylläpä sen omassa oloissaan tietää.. Musta ajatus lugeista jonnekki kymppiviikoille saakka tuntuu kamalalta niin mielummin omaan kiertoon siirto :ROFLMAO: toki tekis sitäki mieli kokeilla jossei tulosta ala syntyä. Ja loppujen lopuks sitä tekee aikalailla mitä vaan että onnistuis.

@daim1 ja @Ismundo Tsemppiä piinailuun! :barefoot:

@BabyMaybe Pääsittekö siirtoon..? (n)

@Piikkinen Kumpa ne kolme kiris sieltä mukaan. (y)

@Jantzu Mukava kuulla että ainaki fyysinen toipuminen lähteny käyntiin. :)
 
  • Tykkää
Reactions: daim1
Eilen testasin, seuraavaks vasta virallisena. Nyt ei oo testejä kotona, kun en halunnu ostaa niitä mietittäväksi.

Tiiättekö onko mahdollista käyttää estradotia tai muuta vastaavaa vaan paksuntamaan limakalvoa, mutta muuten ois ihan luomuna? Löydän googlella vaan lääkkeellisissä siirroissa siitä juttuja.
Jos se alkio oli huippu, mut limakalvo oli vaan 6,1mm, niin kyllä mun matikalla se ois siitä kiinni. Jos soitan klinikalle ens viikolla.

Kiva kuulla susta @Jantzu! Voimia toipumiseen, kuulostaa kurjalta. :(
 
  • Tykkää
Reactions: Jantzu

Yhteistyössä