IVF hoidoissa oleville/sinne joutuville

Viestiketju alueella 'Lapsettomuus' , aloittaja Läiti, 16.05.2014.

1. pcosilainen

pcosilainen Jäsen

Rekisteröitynyt:
    03.10.2019
    Saadut tykkäykset:
    25
    @MyMa kiiitos! niim se on aateltava että toivottavasti tulee se yksi joka voisi olla meidän vauva :rolleyes: kuulen mielelläni lisää sun tarinasta tähän asti:geek: hirveesti tsemppiä verikokeeseen! pidän super peukut(y)

@kiia-s niinpä! toivotaan:whistle: se just ku kaikki luuli ja pelotteli että tästä tulee vielä hyperi mut ollaan kyl kaukana siitä:LOL: mites teidän alkiot?:whistle:

miten tää muuten menee ku huomenna on punktio niin kuinka nopeasti saa tiedon että pääseekö siirtoon jos huomenna saadaan solujao_O

2. Caro87

Caro87 Aktiivinen jäsen

Rekisteröitynyt:
    24.09.2013
    Saadut tykkäykset:
    96
    @maikkukoo, mietitytti toki. Esikko vammautui siis synnytyksen lopussa, hätäsektio tehtiin liian myöhään. Toiselle halusin sektion suoraan ja mulla oli useita kontrolleja sairaalassa ihan oman pelon takia plus radin. Olihan se odotusaika stressaavaa, mutta onneksi kaikki meni sillä kertaa hyvin. Laita yvtä jos haluat enemmän rupatella ettei mene ihan ot:ksi :)

3. Puhalluskukka

Puhalluskukka Jäsen

Rekisteröitynyt:
    14.06.2019
    Saadut tykkäykset:
    27
    Heippa kaikki sielunsiskot. Täällä olisi uusi keskustelija porukkaan. Olen 32 vuotias ja ollaan miehen kanssa yritetty vauvaa yli 4 vuotta. Olemme selittämättömiä, mutta vauvaa ei vaan kuulu. Nyt launtaina alkaa sumuttelu ja eka ivf. Jännittää. Onko teillä tullut paljon oireita tosta Synarelasta? Paljon tsemppiä kaikille eri vaiheisiin!

• Ihana! Ihana! x 2
    • Tykkään Tykkään x 1
    • List
  4. Jasmina20

Jasmina20 Aktiivinen jäsen

Rekisteröitynyt:
    20.11.2013
    Saadut tykkäykset:
    196
    @maikkukoo joko testasit? :love:

@MyMa jännitän täällä myös sun verikokeiden tulosta!! (y):love:

5. MyMa

MyMa Aktiivinen jäsen

Rekisteröitynyt:
    19.06.2017
    Saadut tykkäykset:
    170
    Labrassa käyty, hcg 4.3 eli täyttä negaa TAAS :cry::cry::cry: Kolmas kierto peräkkäin, aina kaikki priimaa.. Paskanmarjat ei näytä auttavan. Jatkoa ajatellen ei kauheasti uskoa luo, että jäljellä olevista neljästä alkiostakaan tulisi mitään :unsure: Tosin poika syntyi tästä IVF:stä ekasta siirrosta, että ainakin yksi elävä todiste on ettei ne meidän solut ihan pelkkää skeidaa voi olla.

Päätettiin miehen kanssa, että kokeillaan seuraavan kerran tammikuussa. Saan varmaan jonkun primolutin tähän väliajaksi, kun mulla ei kierto pelaa luomusti ollenkaan. Nyt keskitytään tuohon ihanaan ainokaiseen ja koitetaan vähän relata ja kerätä samalla rahaa uuteen yritykseen. Joka tapauksessa lääkärikin suositteli taukoa ainakin yhden kierron, ettei kuukausitolkulla noita lääkkeitä söisi putkeen. Enkä jaksa jouluna stressailla millään piinaviikoilla ja kieltäytyä viinistä ja graavilohesta :ROFLMAO:

@pcosilainen kyselit meidän taipaleesta, laitan tähän nyt lyhyesti: mulla siis myös PCOS, todettiin 2015 rutiinitutkimuksessa. Munasarjat on mulla koko ajan lepotilassa ja rakkuloita pullollaan. Menkkoja ei tullut kertaakaan, kun oltiin 13kk ilman ehkäisyä, eikä näin ollen toivoa luomuplussastakaan.
    Hoidot aloitettiin yksityisellä 2016, ensin kokeiltiin ovulaation induktiota ilman minkäänlaista vastetta. 1. IVF saatiin yksi solu, tehtiin pas >nega. 2. IVF keväällä 2017 saatiin 20 solua, joista pakkaseen asti pääsi 8. Tästä eka pas > terve poika syntyi 2/2018. Tämän jälkeen uuteen yritykseen alkaen 2/2019, siirtoon päästiin lopulta elo, syys ja lokakuussa joista kaikista kolmesta nega.

Tiedän olevani loputtoman onnekas, kun meille on jo tuo yksi rakas kullanmuru suotu.:love: Kauhea kaipuu vain olisi saada hänelle sisarus. Jatkamme siis yrittämistä, ikä ei ole vielä suuri rasite (kohta 32). Toivoisin vaan, ettei tarvisi uutta IVF:ää tehdä, vaan noista neljästä pakkasalkiosta saataisiin vielä yksi lapsi.

• En tykkää En tykkää x 7
    • List
  6. Jasmina20

Rekisteröitynyt:
    20.11.2013
    Saadut tykkäykset:
    196
    Voiei @MyMa !! :( mutta varmasti hyvä pitää nyt loppuvuosi taukoa ja kroppa saa huilata. Ehkä uusi vuosi ja levännyt mieli/kroppa tämän syksyn jälkeen on hyväksi. (y)

7. Emmelie75

Emmelie75 Jäsen

Rekisteröitynyt:
    30.09.2019
    Saadut tykkäykset:
    9
    @MyMa kiitos toivotuksista! Kesäinen luomuplussa tosiaan valaa uskoa tähän touhuun, joka muuten on kyllä niin saamarin hajottavaa jo näinkin lyhyen yrityksen jälkeen.

EDIT: @MyMa olitkin päivittänyt jo tulokset. Voi ei!! Mikä pettymys! Myötätuntohali, en osaa muuta sanoa. Pettymys on niin musertava

@Jasmina20 kiitos tsempeistä! Toivotaan että tällä kierroksella päästäisiin siirtoon asti
    Tsemppiä ovisjahtiin!

@pcosilainen Miten punktio sujui?

8. Maris83

Maris83 Uusi jäsen

Rekisteröitynyt:
    20.09.2019
    Saadut tykkäykset:
    6
    @MyMa Voi kurjuus, eipä näitä voi oikein ennustaa miten käy, jostain sitä toivoa on vain löydettävä. <3 No onpahan laihana lohtuna tosiaan edes se että saa syödä ja juoda mitä vaan, etenkin jouluna.

9. Caro87

Caro87 Aktiivinen jäsen

Rekisteröitynyt:
    24.09.2013
    Saadut tykkäykset:
    96
    @MyMa, onpa tosi harmi ettei nytkään onnistunut vaikka kaikki lähtökohdat pitäis olla hyvät. Tuli mieleen, että onko sulta prolaktiinia mitattu, kun taisit kuitenkin pitkään imettää? Kun eikös se voi haitata raskaaksi tulemista. Luulis kyllä, että lääkäri olis tätä ehdottanu jos ois tarpeellista, tuli vaan mieleen.

10. Wintersun

Wintersun Tunnettu jäsen

Rekisteröitynyt:
    10.02.2018
    Saadut tykkäykset:
    1 465
  11. Tuutikki84

Tuutikki84 Jäsen

Rekisteröitynyt:
    09.09.2019
    Saadut tykkäykset:
    20
    @MyMa voi harmi että kävi noin taas :( vaikka vaikutti niin lupaavilta oireetkin. Taukokierto on tekee varmasti hyvää tähän väliin. Ensi vuoteen sitten uusin voimin :love:

Mulla oli tänään toinen kontrolliultra, ja olihan se annostuksen nosto tehnyt tehtävänsä. Ihan oikeassa olitte, että pienessäkin ajassa voi tapahtua paljon! Oikealla oli kypsymässä 12 ja vasemmalla 10 follikkelia, tosin vasemmalla oli enemmän pieniä. Punktioaika varattiin tiistaille, joten ei tässä enää pistetä kuin lauantaihin saakka ja sunnuntai-iltana irrotuspiikki :eek: aika nopeasti meni nyt tämä vaihe!

Onnistuin muuten eilen pistämään Orgalutranin ilmeisesti jonkun pienen suonen läpi, tuli tippa verta ja pieni mustelma pistokohtaan :confused: ei oo ennen näin käynyt. Yleensä vähän kokeilen ensin pistokohtaa, ja jos sattuu niin en pistä, koska oon ajatellut että jos liikaa tuntuu niin siinä kohtaa on joku suoni... nyt meni sitten kuitenkin suonen kohtaan, vaikkei sattunutkaan. Ilmeisesti tuo ei kuitenkaan oo kovin paha, toivottavasti... :unsure:

• Tykkään Tykkään x 1
    • List
  12. maikkukoo

maikkukoo Uusi jäsen

Rekisteröitynyt:
    01.01.1970
    Saadut tykkäykset:
    11
    IMG_20191031_085638.jpg
    @Jasmina20 tein aamulla, ja voi olla et kuvittelen, mut kyl tos haamu näyttäis olevan? :oops:

En tiiä, oon ihan sekaisin, kun haluisin innostua, mut ainahan tää voi olla kemiallinenkin vielä...
    Voiko olla oikeesti mahdollista, että meillä tulis yhdestä ivf-hoidosta jopa kaksi pienokaista?!
    Kun se todennäköisyys on kuitenkin niin pieni? (n)
    Voitaisko me vielä oikeesti onnistua tässä :love:

@MyMa Oon niin pahoillani, nää on niin raskaita asioita. Mekin tehtiin Väinöä 5 vuotta ja vasta viiden enkelin jälkeen onnistuttiin. Mä toivotan teille hurjasti plussatuulia jatkoon :love:

@Caro87 mä laitan sulle yv jossain vaiheessa varmasti, kiitos!! :love:

Tervetuloa kaikille uusille, itsekin tuore tapaus tässä ketjussa (y)

• Tykkään Tykkään x 3
    • Ihana! Ihana! x 3
    • List
    Viimeksi muokattu: 31.10.2019
  13. pcosilainen

pcosilainen Jäsen

Rekisteröitynyt:
    03.10.2019
    Saadut tykkäykset:
    25
    @MyMa eikä, onpa inhottava kuulla ettei tärpännyt:cry::unsure: kiitos hirveästi kun jaoit sun taipaleesta! kaikkea ootte kerennyt jo kokemaan:unsure: toivon suuresti sisarusta, hyvä että pakkasessa on vielä tavaraa:love:

@Emmelie75 punktio meni hyvin, saatiin jopa 3 solua :love::love: itkuhan siitä pääsi kun odotin ettei tule yhtään.

tiedostan kyllä että määrä on pieni mutta koitan ajatella että jos vaikka 1/3:love: huomenna soittavat ja kertovat mitä tapahtuu ja päässänkö alkuviikkosta siirtoon:whistle:

• Tykkään Tykkään x 4
    • List
  14. Emmelie75

Emmelie75 Jäsen

Rekisteröitynyt:
    30.09.2019
    Saadut tykkäykset:
    9
    @pcosilainen Hei hienoa! Kolme on jo ryhmä :) Paljon parempi saalis kuin mitä olit odottanut

15. Nuttu92

Nuttu92 Jäsen

Rekisteröitynyt:
    23.08.2018
    Saadut tykkäykset:
    42
    @MyMa Pahoittelut:( Nyt vain anna kehon ja mielen levätä rauhassa ja sitten uuteen yritykseen, kun on sen aika.<3

@maikkukoo kyllä siellä tosiaan jotain toisen viivan alkua näkyy, toivottavasti lähtee vahvistumaan! :)

@Tuutikki84 minäkin olen onnistunut muutaman kerran pistämään Orgalutranin jonkun hiussuonen läpi niin, että pistokohta on vuotanut verta muutaman pisaran ja alueelle on tullut mustelmaa. Tämä ei kuitenkaan ole vaarallista, vaikka inhottavaa toki on. Vatsassa menee kuitenkin melko paljon hiusverisuonia ja paljon pistellessä joku osuu joskus väkisinkin kohdalle. :)

@pcosilainen onnea solumäärästä, tuo voi hyvinkin riittää tuomaan teille vauvan syliin. (y)

Täällä pp8. Päässä höntti olo, vähän kuin olisi flunssa tekemässä tuloaan. Lisäksi tänään alkoi yhtäkkiä kesken työpäivän nousemaan veren maku suuhun, vaikka istuin paikallani. o_O voikohan luget tuollaisiakin oireita aiheuttaa?

• Ihana! Ihana! x 2
    • Tykkään Tykkään x 1
    • List
  16. Solunen

Solunen Jäsen

Rekisteröitynyt:
    15.09.2019
    Saadut tykkäykset:
    39
    Ääh, onpa harmi @MyMa ! Pahoittelut..onneksi teillä on vielä alkioita tallella, oliko ne kaikki siis viljelty 5-päiväisiksi? Aika jännä, että teillä ekasta IVF-hoidosta tuli vaan yksi solu ja sen jälkeen 20 :D Aikamoinen muutos, löytyi ilmeisesti tehokkaat lääkkeet sitten..

@maikkukoo kyllähän tuossa viiva on ihan selvästi! Onnea!:love:

Ja @pcosilainen onnea soluista! Siinähän on jo kolmoset:) Ja mieletön saalis @Tuutikki84 ! Eiköhän tässä ala kohta plussia satelemaan!

Ja tervetuloa @Emmelie75 - kiva saada muitakin vanhempia tänne;)Myös @Wintersun - mahtavaa, että pääsette viimein hoitoihin!

Mä kävin eilen lääkärissä ja tosiaan seuraavaan kiertoon sitten pistelyt yms..Ehkä ennen 6.12. keräys sitten. Vähän muutettiin lääkityksiä, mikä ihan kiva, et pääsee kokeilemaan uutta. Lääkärinkin mielestä mun inositoli-kuviot on hyvä juttu, voi kuulemma parantaa munasolujen laatua. Sitä ei vaan saa Suomesta nyt ja mäkin tilasin Jenkeistä..Mutta ylihuomenna reissuun ja yritän unohtaa nämä hommat vähäksi aikaa;)

• Tykkään Tykkään x 2
    • Ihana! Ihana! x 1
    • List
  17. Ellinoora38

Ellinoora38 Aktiivinen jäsen

Rekisteröitynyt:
    31.01.2019
    Saadut tykkäykset:
    118
    @Solunen laitan sulle yksityisviestin tuosta inositolista.

18. Jasmina20

Rekisteröitynyt:
    20.11.2013
    Saadut tykkäykset:
    196
    @maikkukoo toihan on ihan selvä plussa! Ei tarvitse edes siristää et näkisi :ROFLMAO::love:

@pcosilainen hyvä saalishan sieltä tuli!(y)

@Nuttu92 koskas meinaat testailla? :)

19. Roxanne

Roxanne Tunnettu jäsen

Rekisteröitynyt:
    27.11.2015
    Saadut tykkäykset:
    486
    @MyMa pahoittelut negasta. :((n):cry: Täältä sivusta vaan huutelen, että onko sulle koskaan ehdotettu ERA-testiä tai vastaavaa (selvittää kohdun vastaanottokykyä)? Meidän klinikalla sitä suositellaan herkästi, jos on jo useampi tulokseton siirto ja/tai kemiallinen raskaus takana. Aiemmin kuulemma ajateltiin, että se on turhaa jos on jo yksi onnistunut raskaus takana, mutta nyt on alettu ajatella toisin. Voihan olla niinkin, että jos kohdun aikaikkuna on vähän poikkeava, sillä kyseisellä kerralla alkio ehti juuri ja juuri kiinnittyä ajoissa mutta muilla kerroilla se ei enää onnistukaan.

Noh, tämä vaan tällaisena heittona, mitä voisi ehkä pohtia. Todennäköisesti kyllä kyse on ollut vain huonosta tuurista. Joka tapauksessa pieni hengähdystauko on varmasti oikein hyvä ratkaisu tässä kohtaa! (y)

Tsemppiä ja onnea hoitoihin kaikille täällä, ja ihan erityisesti teille päälle nelikymppisille ikätovereille! :)(y)

@maikkukoo lle varovaiset onnittelut, kyllä tuo plussalta näyttää! :love:

• Tykkään Tykkään x 1
    • List
  20. Ellinoora38

Ellinoora38 Aktiivinen jäsen

Rekisteröitynyt:
    31.01.2019
    Saadut tykkäykset:
    118
    @MyMa Pahoittelut negasta. Olin ihan varma, että sulla tärppäsi tällä kertaa. Tuli kyllä opittua itse tästä kierroksesta, että mihinkään oireisiin ei voi luottaa.

@Roxanne mulla kiinnostaisi tuo testi teettää kun ei mitään kiinnittymisyritystä ole ollut paitsi yksi kemiallinen ennen hoitojen aloitusta. Täytyypä ottaa puheeksi klinikalla.

21. Emmelie75

Emmelie75 Jäsen

Rekisteröitynyt:
    30.09.2019
    Saadut tykkäykset:
    9
    @Solunen Kiitos toivotuksista :) Mukavaa tosiaan kun on muitakin nelikymppisiä.
    Millaista inositolia olet USA:sta tilannut?
    Minä tilasin jostain UK based (?) nettikaupasta nimellä Inositol, eikä missään ollut mainintaa että onko myo-inositolia vai sitä toista...

Piikittelen tosiaan tänään toista päivää 2.IVF-kierroksella (tai tällä kierroksella nyt Icsataan) ja olin unohtaa pistämisen! Olin kotona, enkä tehnyt mitään erityistä, mutta ei tullut ajatukseenkaan että pitäisi pistellä. Onneksi muistin juuri ennen kuin tunti tuli täyteen!

Miten muilla, muistatteko ihan helposti pistää vai onko aina kännykkä tms hälyttämässä?

22. Silmu75

Silmu75 Aktiivinen jäsen

Rekisteröitynyt:
    26.08.2018
    Saadut tykkäykset:
    188
    @MyMa Voi harmi, ettei vieläkään tullut kaivattua plussaa! Jospa sitten ensi vuoden alussa heti. (y)

23. MyMa

MyMa Aktiivinen jäsen

Rekisteröitynyt:
    19.06.2017
    Saadut tykkäykset:
    170
    Iso kiitos kaikille tuesta ja tsempeistä.♥ Niin vaan oli itselläkin tosi varma olo tän siirron suhteen, että olisi onnistunut. Varsinkin kun oli oireita. No turhaa jossitella, pakko nyt vaan katsoa eteenpäin.

@Roxanne Kyllä kävi itselläkin mielessä tuo ERA-testi, vaikka yksi onnistunut raskaus onkin takana. Siitä on varmasti monille apua. Yksityisellä vaan on niin vaikea arvioida sitä, että onko lääkäreiden suositus tai mielipide puhtaasti lääketieteelliseen ajatteluun perustuva, vai haluavatko myydä kalliita testejä vähän joka toiselle. Tässä kovaa pohdintaa tämän suhteen, että mikä on se taloudellinen panos (jo itsessään kalliiden hoitojen päälle) mitä näihin ekstratemppuihin haluaa laittaa. Myös alkiodiagnostiikka olisi tietty mahdollinen. Luulen että yritetään nyt ainakin yksi siirto vielä ennen mitään lisäjuttuja.

@Caro87 kiitos kun muistutit tuosta prolaktiinista, sen voisi tosiaan mittauttaa! Mulla oli ennen ekaa raskautta prolaktiini normaalin ylärajalla, ja sitä tutkittiin ennen ekaa IVF:ää. Nyt ei (muistaakseni) ole mitattu uudestaan tällä kierroksella.

@maikkukoo selvä plussa siellä hohtaa, onnea! Toivottavasti lähtee vahvistumaan :love:

Hieno saalis @pcosilainen ! Hyvinhän se meni, kolme on jo komea määrä :)(y)

@Nuttu92 tsemppiä piinailun loppuun! Olen kyllä kuullut että raudan maku suussa (eikös veri siltä maistu:D) voi olla raskausoire!

@Tuutikki84 tosi kiva kun oli folleja kasvanut, tsemppiä punktioon!

Mä vetäydyn nyt kokonaan tältä palstalta vähäksi aikaa. Pitää koittaa miettiä muita juttuja. Palailen sitten vuodenvaihteessa, toivottavasti täällä on paljon plussanneita siihen mennessä :love: Tsemppiä ja jaksamista vaiheisiinne ihan jokaiselle!

• Tykkään Tykkään x 3
    • Ihana! Ihana! x 1
    • List
  24. Emmelie75

Emmelie75 Jäsen

Rekisteröitynyt:
    30.09.2019
    Saadut tykkäykset:
    9
    @Roxanne Päälle nelikymppinen kiittää tsempeistä :)
    Alunperin toivoin saavani alkioita sen verran että niille voisi tehdä alkiodiagnostiikan, ja toki sen haluaisin edelleen, mutta sen verran toiveet ovat maltillistuneet, että kun nyt päästäisiin edes yhteen tuoresiirtoon! Ekassa IVF:ssä yksikään viidestä munasolusta ei hedelmöittynyt...

25. cindra

cindra Jäsen

Rekisteröitynyt:
    19.10.2016
    Saadut tykkäykset:
    20
    @Nuttu92 kuulostaa lupaavalta!

@MyMa Pahoittelen :( Olin melkein varma että nyt olisi ollut teidän vuoro.

@maikkukoo vau, hyvältä näyttää, toivottavasti lähtee vahvistumaan :)

Täällä sama:poop: kuin on ennenkin, eli ei taaskaan siirtoa, nyt limis ei ollut paksuuntunut vaikka pitäisi. Gyne sanoi että nuo laastarit toimii 95% naisilla, mutta ei minulle. Lopetin ne heti ja nyt odotellaan menkkoja ja sen jälkeen toivotaan että siirtopäivä osuu oikeaan. Minulla alkaa olemaan aika pitkä lista syitä miksi ei pääse:
    - kilpirauhanen epäkunnossa
    - henkilökunnan koulutuspäivä
    - oma reissu
    - henkilökunnan loma siirtopaikalla
    - gynekologin loma tässä päässä
    - SIIRTO
    - siirtopäivä osui viikonlopulle
    - limakalvo liian ohut

Mitähän sitä on enää jäljellä, sulatus epäonnistuu, ovista ei tule:rolleyes:

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri