IVF hoidoissa oleville/sinne joutuville

Täällähän on ehtinyt tapahtua vaikka mitä! Varovaiset onnittelut @Helinä87 ja @Annukka. Ja paljon piinailijoita - varmasti sieltä plussia alkaa satelemaan lisääkin!;) Meillä oli tosi rentouttava matka, nyt taas "aiheen" parissa ja vuotoa odottelen, niin pääsen taas tositoimiin. Mulla outo lääkekombo tähän kiertoon, ensin elonva ja letrozol 2tab 5 pvää, sitten ultra ja sen jälkeen vasta pergoverista. Mutta kiva kokeilla jotain uutta!
Luin muuten It all starts with egg - kirjan https://itstartswiththeegg.com/, josta taisin aikaisemminkin mainita. Oli tosi hyvä ja suosittelen ainakin kaikille vähän vanhemmille, jotka haluaa yrittää edes jollain tapaa vaikuttaa munasolujen laatuun. Siinä on hyvin koottu viimeisin tutkimustieto (vuoden 2019 painoksessa).

Mutta tsemppiä kaikille eri vaiheisiin!:)
 
Tänään oli kyllä nega ei haamun haamua.onpas jännää.noo jospas tässä nyt rauhakseen odottelee ja testailee myöhemmin olihan se kyllä kummallista että noin aikasin antoi hentoista plussaa.Tsemppiä muillekkin piinailijoille pitkät päivät edessä
 
Kävin kuitenkin ottamassa sen influenssarokotteen tänään, ei siitä ainakaan haittaa ole. Näin maallikkona vois järkeillä, että alkio aktivoi elimistön puolustusjärjestelmän (varsinkin mulla kun molemmat perimät on vieraita) ja jos niitä puolustusjoukkoja saa rokotteella ohjattua hetkeksi muualle, niin periaatteessa siitä vois olla apua.
 
  • Tykkää
Reactions: Emmelie75
Oma napainen päivitys tällä kertaa :whistle:

Täällä käyty ekassa follikkeliultrassa kp 5. Hieman harmitti, ko oli uus lääkäri.. Kiva hänkin, mutta ei vaikuttanut ihan niin ammattitaitoiselta, ko mitä edellinen lääkäri (n)
No kuitenkin, limakalvo oli vasta n. 4mm, vasemmalla puolella näky ainaki 11 munasolua, joista kuusi isompaa. Oikealle puolelle oli aika huono näkymä, mutta noin kuusi munasolua siellä, joista kaksi isompaa. Lääkäri meinasi, että ainaki ne isoimmat kahdeksan ehtis kypsyä. Nyt jatkuu viikonlopun yli vielä pelkkä gonal samalla annostuksella ja maanantaina uusi ultra. (y)

Niin ja influenssa rokotteen olen ottanut, ko töissä tuolla sairaalassa..
 
Omanapaa täältäkin, miksi testasin eilen.. negahan se tietty oli.. Pp 4. Luulin että blasto voisi näkyä jo mutta joko ei näy tai ei tulekkaan näkymään mitään. Ja ärsyttää nämä raskausoireet mm. Alavatsan tuntemukset, palelu yms kun tietää että lääke aiheuttaa sen vain. :( olin niin toiveikkaana tästä.. tänään pp 5.
Hyvää viikonloppua! :)
 
Omanapaa täältäkin, miksi testasin eilen.. negahan se tietty oli.. Pp 4. Luulin että blasto voisi näkyä jo mutta joko ei näy tai ei tulekkaan näkymään mitään. Ja ärsyttää nämä raskausoireet mm. Alavatsan tuntemukset, palelu yms kun tietää että lääke aiheuttaa sen vain. :( olin niin toiveikkaana tästä.. tänään pp 5.
Hyvää viikonloppua! :)
Testasit vaan liian aikaisin! :) Mulla ei ole kyllä mitään oireita tullut lääkityksestäkään. Tai no ehkä jotain pieniä tuntemuksia rinnoissa (alkoivat siis vähän ennen siirtoa jo) kun yleensä ei ole mitään ikinä kierron ajankohdasta riippumatta. Tsemppiä ja testaa vasta maanantaina uudestaan!
 
@Jasmina20 mulle lääkäri sanoi blaston siirrossa että ennen pp9 on turha testailla. Että peli ei ehkä oo pelattu vielä? Minkälaisia vatsaoireita sulla on ollut? Mulla tässä siirrossa (viimeks ei) siirrosta lähtien sellasta pientä kuukautiskipumaista tunnetta. Nyt pp2 menossa vasta. Mietin et voiko johtua lugesteronista, kun ei mulle ennen siitä oo tullut mitään. Mut lugesteron voi kyllä tarjota kaikenlaisia omituisuuksia o_O
 
Menkka ja ovis tuntemuksia ja alaselkää jomottaa välillä. Itellä jotenkin jo luovuttaja fiilis. :unsure: En yhtään muista, oliko viimeksi lugeista jotain..
No jos jotain positiivista niin voin juhlistaa miehen yllätys kolmekymppisiä gdanskissa ensi viikolla jos kaikki menee päin peppua. :(:LOL:
 
kyllä sitä vaan itse tietää jos jotain on pielessä.. kp1 :cry: ei mitään pakkasessa eikä tämänkään onnistunut.. aika itkeä tämän kierron pettymys pois ja aloittaa huomenna ivf nro 2..

parempaa onnea teille kaikille ❤ palailen tänne aktiivisemmaks kun mieli paranee.
 
Hetken olin jo pikkuisen toiveikas kun rinnat aristivat, mutta blääh: Lutinuksen haittavaikutuksistahan sekin ”oire” löytyi. Ja siis periaatteessa kiinnittyminen vois tapahtua vielä huomenna, että turha kai sitä on kamalasti oireita odotella tässä vaiheessa....
 
Täällä ei mitään oireita, kuten ei kyllä oikeestaan oo koskaan ollut. Pp5 menossa.
Mietityttää viitsinkö tässäkään kierrossa testata kotitestillä ollenkaan. En oikein tiedä, se on niin masentavaa ja lannistavaa touhua nähdä ne negat aina. Vähän luulen että vasta veritestiä ennen samana päivänä testaan kotona, jos viitin. Riippuu kai taas tuntemuksista, jos taas tuntuu ettei mitään oo tapahtumassa niin melko turhaa olisi.
Tavallaan pysyn optimistisempana piinailun ajan kun en niitä negatestejä joudu tuijottelemaan... toki toisaalta testailu olisi kivaakin. :geek:
 
  • Tykkää
Reactions: Emmelie75
Mä oon kans tullut siihen tulokseen että niin kauan kun ei ole tehnyt testiä niin on omassa päässä toiveikkaampi että voi siellä jotain olla, vaikkei mitään tuntemuksia ole. Viimeksi meille kävi niin että testipäivänä testattiin ekaa kertaa plussa. No sit parin tunnin päästä selvis verikokeesta, että hcg on turhan alhainen. Sitä oli parissa tunnissa ehtinyt innostua ihan hirveästi ja tiputus oli kova. No lopulta sit kahden kuukauden ajan näytti kotitesti plussaa ja hcg:t nousi, mut koko ajan oli tiedossa että kyseessä joko kohdun ulkoinen tai keskeytynyt keskenmeno. Lopulta se sit vuoteli ulos. Sen seurauksena en jotenkin usko enää muuhun kuin verikokeeseen :unsure:
 
@Helinä87 mä niin puhallan onnentuulia sinne, että hcg nousis hyvin nyt ja tirppana pysyis kyydissä ❤❤❤
Mun mielestä noi lukemat on ihan ok:n rajoissa (n)

@Jasmina20 hei mullehan siirrettiin 25.10 6-päiväinen blasto ja sain herkkään testiin plussan vasta pp7-8, ei herkästä ei nähny selkeesti kun vasta testipäivänä. Joten ei kirvestä vielä lähellekään sitä kaivoa muru!!
Ihan kuulostaa sun oireet samoilta ku mulla oli, tietty lugetkin niitä tekee ni en uskaltanut luottaa niihin yhtään (n)

Täällä mun laskujeni mukaan mennään 5+6 ja varasin ultran jo ens torstaille, kun haluun varmistaa et on tällä kertaa oikeessa paikassa ja syke löytyy.
ON tämäkin piiiiiinaaaaa!!! :oops:

Tsemppiä kaikille :love:
 
  • Tykkää
Reactions: Annukka.
@justhope ja @odotuksenodotus Samanlaisia ajatuksia täälläkin testailun suhteen. Vaikka yleensä haluankin tietää huonot uutiset mahdollisimman pian, niin nyt haluan edes tämän kaksi viikkoa olla toiveikas että jos kuitenkin.
Samoin mietin vähän tuota että jos testaisi verikoepäivän aamuna itse, niin ei olisi niin hajottavaa sitten saada soittoa kesken työpäivän. Mutta kuinka paljon ottaisi negan jälkeen päähän hilautua sinne turhaan verikokeeseen?

Ihan hullua puuhaa tää piinailu. Kun hommahan saattaa olla jo täysin ohi tässä vaiheessa (Pp6), alkio lopettanut jakautumisen, mitään ole kiinnittynyt ja elimistö oikeasti valmistautuu kuukautisiin, ja minä en vain tiedä sitä, ja toiveikkaana täällä mietin että jos oiskin tärpännyt :LOL:

@Annukka. Onnea! :love: Ja tsemppiä ultran odotukseen (y)
 
  • Tykkää
Reactions: Annukka.
Onko kaikki muut menossa testauttamaan hcg:n paitsi minä? :eek: Kyllä mä ajattelin tyytyä ihan kaupan halpaan testiliuskaan. Vähän sillä periaatteella, että jos plussaisin ja jotain olisi pielessä, niin kyllä se jossain vaiheessa selviäisi muutenkin eikä sille oikein mitään voisi tehdä kuitenkaan.
 
Kiitos teille kaikille aivan tajuttomasti viesteistä <3 ne lämmitti mieltä todella paljon, parhaimmalta tuntuu saada tukea sellaisilta ihmisiltä jotka aivan tasan tarkkaan tietää mille itsestään tuntuu tällä hetkellä.. :unsure:

Pettymys on tietysti ollut valtava, ensimmäinen ivf, se kauan odotettu ja toivottu ja pelätty, ei sekään tuottanut haluttua tulosta. Nyt vaihdettiin lääkkeet menopuriin ja perjantaina pääsen ensimmäiseen kontrolliin. Toivottavasti tämä kierros menisi paremmin ja päässään saamaan pakkaseen asti jopa jotain. :whistle: Pelko on kyllä vahvasti läsnä, mitä jos ei tämäkään ja kolmaskin ivf menee penkin alle, mitä sitten..

Voisin päivitellä listaa (y) tsemppiä kaikille, olitte sitten missä kohtaan vaan <3
 
@pcosilainen toivon kovasti, että seuraava ivf kierros toisi sulle vauvan syliin :love: Kiitos jos päivität listaa, mä yritin yks päivä mut näytti niin epäilyttävältä etten uskaltanutkaan :oops:

@Silmu75 meille sanottiin yksityisellä, että veritestiin huolimatta siitä, mitä kotitesti näyttää. Senkin vuoksi että on mahdollisuus huomata ajoissa kohdunulkoinen raskaus. Toki aina veritestikään ei sitä varmista.
 

Yhteistyössä