IVF hoidoissa oleville/sinne joutuville

Aloin kans ite jo nuorena säästeleen "pahan päivän varalle", ehkä jo sillon aavistin että tää lapsihomma menis mulla vaikeeks...eli ne "pahat päivät" on tässä ja nyt. En oikeestaan keksi mikä ois tärkeempää käyttöö niille. Onneks en välitä mistään matkusteluista, kalliista vaatteista, meikeistä tms. mihin muuhun niitä vois käyttää. Onhan se paskaa jos ja kun hirveitä summia menee kankkulan kaivoon ilman tulosta, mutta ainakin voin sitten myöhemmin ajatella että oon kaikkeni yrittäny eikä jää mitään jossiteltavaa. Ehkä vielä joku päivä lasken paljonko rahaa tähän kaikkiaan meni, vielä en oo viitsiny. Voi vaan todeta kirjaimellisesti että melko kallista....mutta ELÄMÄ ON ;p

Annimiina89, tuolla klinikalla missä käyn, ei kuulema enää juurikaan tehdä blastoo varhasempien siirtoja jollei oo erityistä syytä. Mutta 2 päivää taitaa olla varhasin mitä siirretään ja myöhäsin 6 päivää.
En tiä onko jollain siirretty heti seuraavanakin päivänä punktiosta?
 
  • Tykkää
Reactions: Roxanne
Äh, mun piti jo pysytellä poissa tältä palstalta, mutta nyt on vaan oli pakko tulla sanomaan, että kompaan niiin lullabyn sanoja! (y) Meillä on kans mennyt pieni omaisuus hoitoihin, eikä vieläkään ole varmuutta lopputuloksesta. Mutta siltikin, ja vaikka tässä ei mitään lopulta jäisi käteen, niin silti olen tyytyväinen, että on yritetty kaikkemme ja tehty se mitä voidaan. Mulle pahin skenaario olisi se, että joskus viisikymppisenä alkaisin katua ja pohtia, et olisko sittenkin pitänyt tehdä enemmän - ja miettisin sitä sit loppuelämän.

Vaikka yksityisen hoidot tuntuu h-vetin kalliilta (ja sitä toki onkin), niin ne muutamat tonnit saa loppujen lopuksi törsättyä helposti muuhunkin, vaikka matkusteluun, vaatteisiin, uudempaan autoon... Mutta mun mielestäni tärkeämpää kohdetta kuin tämä lapsiasia ei olekaan, ja esim. matkustella ehtii hyvin myöhemminkin, vaikka sit eläkkeellä... :whistle:

Mä uskon myös, että voisit Domi saada parempaa ja yksilöllisempää hoitoa yksityisellä, ja esim. tuo pitkä viljely voisi olla ehdottomasti kokeilemisen arvoinen juttu, jos sulle on aiemmin siirretty vain nuorempia alkioita. Vaikka toki mä toivon sydämestäni, että se vika julkisen puolen alkio tarraisi tiukasti kiinni eikä näitä asioita sit tarttisi enää pohtiakaan. :)

Tsempit kaikille muillekin! Reasonilla onkin jännät paikat, joko pääsit tekemään testin? Toivo2016:lle toivon hienoa saalista! Ja Kesäheinän puolesta jännäilen täällä kovasti ja pidän ihan hurjasti peukkuja. (y)
 
  • Tykkää
Reactions: karhuemo75
Mä en voi kuin kehua yksityistä puolta (ei kokemusta kunnallisesta). Siellä kyllä kuunneltiin toiveita, hoitosuunnitelmassa otettiin yksilöllinen näkökulma ja esim mä sain paljon vaikuttaa siihen miten tää onnistunut hedelmöitys tapahtui.

Meillähän soluja oli 26 joista 23 hedelmöittyi. 10 pakastettiin 2 päiväsenä ja loput jäi jatkoviljelyyn. Niistä jatkoviljellyistä kuukahti kaikki muut paitsi yksi joka jaksoi blastoksi asti ja meni sitten pakastimeen koska ei päästy tuoresiirtoon.
Kun siirto tuli eteen, puhuin sekä lääkärin että biologin kanssa että mä haluan että pakastimesta otetaan monta 2päivästä sulaan kolme päivää ennen siirtoa ja jatkoviljelyyn jotta siirtoon ei pääse niitä huonoja koska selkeästi siittiöissä on pahasti vikaa.
6 otettiin sulamaan ja 2 pääsi blastoksi. Toinen huonompi ja toinen parempi. Se joka siirrettiin oli hidastanut vähän jakautumista ja 5 päiväisenä oli 4 päiväistä vastaava. Mutta niin se sitkeä sissi siellä vaan jaksaa, nyt jo rv 9 ja useassa ultrassa kaikki ollut hyvin.
 
  • Tykkää
Reactions: karhuemo75
@lullaby , se on kyl just noin. Moni helposti raskautunu ei edes pysty kuvitella niitä summia mitä hoitoihin menee. Puhumattakaan sitten tuosta fyysisestä ja psyykkisestä puolesta. Muut matkustelee, me YRITETÄÄN saada vauvoja.


@Roxanne , tein testin päiväpissasta, täysi nega. Mielikuvitus sai jotain viivanpaikkaa tms aikaan, mutta kyllä mies sen testin tuomitsi negaksi. Nyt vain menkkoja odotellaan.
 
Kiitos kaikille onnitteluista ja tsempeistä. En itse vielä uskalla luottaa, mutta juuri nyt kaikki on niin kuin pitääkin. Tämänpäiväinen testi näytti vahvaa viivaa, joten nyt lopetan testaamisen. Mietin vielä menenkö huomenna verikokeeseen, mutta eipä siitä muuta hyötyä ole kuin että jos myöhemmin tulee tarve kontrolloida niin sitten on mihin verrata. Toisaalta vähän tuntuu rahan tuhlaamiselta, kun ei se lopputulokseen kuitenkaan vaikuta.

Mutta on tämä kyllä ihan järkyttävää piinaa. Kun takana on niin monta keskenmenoa ja kemiallista kuin meillä, olo on koko ajan pelokas ja jännittynyt. Jokainen vessaynti pelottaa (onko verta?), jokainen nipistys ja juilaisu mahassa aiheuttaa pakokauhua (nytkö se menee kesken?), vähän väliä tulee puristeltua omia tissejä (vieläkö aristaa?). Tällä hetkellä olen niin kateellinen "normaaleille" ihmisille, joille kaksi viivaa tikussa tarkoittaa sitä, että vaunu- ja pinnasänkyhankintoja voi jo alkaa miettiä. Ahdistaa. Mutta samalla tietysti on leijuvan onnellinen olo... Voisiko se oikeasti onnistua meilläkin?

Domi mäkin suosittelen pitkää viljelyä. Siinä karsiutuu elinkelvottomat alkiot pois ja turhilta siirroilta vältytään. Kato saattaa tuntua hurjalta, mutta tulee ainakin siirrettyä vain oikeesti potentiaaliset yksilöt. Ja piina-aikakin on lyhyempi! Mä uskon, että ainakin mun tapauksessa malja on parempi kasvuympäristö alkioille kuin tämä endon runtelema elimistö. Julkisella meille siirrettiin aikanaan kahdesti 2-päiväinen alkio (joista toinen yritti kiinnittyä -> kemiallinen) ja nyt yksityisellä on siirretty kerran nelipäiväinen ja muut on olleet blastoja.

Liputan myös ihan ehdottomasti yksityisen klinikan puolesta ja rohkaisen kokeilemaan hoitoja siellä. Meillä ainakin hoidon laatu julkisella ja yksityisellä on kuin yö ja päivä, enkä edes harkitsisi julkista enää, vaikka ilmaiseksi saisin. Julkisella suoritetaan kaavaa, yksityisellä hoidetaan potilasta yksilöllisesti ja kuunnellen. Mun mielestä on ihanaa, että vaikka meillä on yksityiselläkin takana on neljä hoitokierrosta niin jokaiseen hoitoon on löydetty jotain uutta kokeiltavaa. Julkisella veivattiin vain sitä yhtä kaavaa ja suositeltiin hankkimaan koiranpentu, kun ennuste oli niin huono. Meillä ei ollut mitään säästöjä kun hommaan ryhdyttiin, eikä olla mitään erityisen hyvätuloisia, mutta kyllä ne rahat aina jostain löytyy. Ollaan myös hoitojen kanssa edetty aika hissukseen, että saadaan tilin saldoa paikkailtua. Mä haluan katsoa tämän pelin loppuun asti, maksoi mitä maksoi. En halua vanhana kiikkustuolissa katua, että voi kun olisi yrittänyt kaikkensa. Eli komppaan Roxannea ja Blobia tässä.

Ihan hurjasti tsemppiä kaikille meneillä oleviin ja tuleviin hoitokierroksiin! Älkää menettäkö toivoa!

En uskalla siirtyä vielä tuonne plussanneisiin, mutta en ehkä osaa oikein täälläkään kirjoitella. Siirryn siis toistaiseksi taustalle, seurailemaan teidän kaikkien muiden vaiheita. Ja panikoimaan omia...
 
  • Tykkää
Reactions: karhuemo75
Kesäheinä onko sinulla jo tiedossa varhaisultraa?

reason
täällä sama tilanne! Nyt kp 33 yleensä 29 tai 30) ja ovulaatiosta on varmaan jo se 20 päivää (?) (n) Varmaan olen jotenkin stressannut kehoni solmuun ja menkat antaa odottaa itseään. Tein testinkin, vaikka mahdollisuus on 0. Nyt kyllä tuntuu, että taitavat lopultakin alkaa.

Meille sopi julkisen puolen putkimaisuus. Se ettei itselle jää aikaa miettiä olisiko nyt oikea hetki vai pitäisiköhän vähän levätä ja keventää elämää ensin. Aloitettiin siis yksityisellä, koska kuvittelin, ettei tämä nyt niin vaikea juttu voi olla (syödään vaan hetken jotain pillereitä ja tullaan raskaaksi). Sitten kun oli vierähtänyt 3 inseminaatiota ja 1 IVF siirryttiin julkisen jonoon. Samalla lepuuttelin psyykettäni.

ON: olen tässä pohtinut, että kun en saanut sitä ovisplussaan oiskohan yhteyttä siihen munasolun kypsymishäiriöön. Tavallisilla tikuilla testaillessa on lähes aina niin, ettei testiviiva ole yhtä vahva kuin kontrolliviiva. Ja nyt kun piti käyttää clearbluen testiä, niin ehkei LH taso riitä muuttamaan testiä plussaksi. (n)
 
Niin ois se tietty vähän helpottavaa jos ei sinne yksityiselle tartteis vähintään 150km päähä lähteä. Ja se ongelma siinäkin on sen lisäksi että olen yrittäjä, ei kuulkaa oo palkallisia vapaita tai lomia tms. (pitäisi osata ennekoida ajoissa et ei oo asiakkaita sit reissupäivinä) on se että tossa lähimmässä kaupungissa vastassa voisi olla samat lääkärit kun täällä polilla.. en usko et heillä on pokkaa niin radikaalisti mielipieteitä vaihtaa ja yhtäkkiä lähteäkkin kaikkea koklaamaan kun ovat niiin juurtajaksaen mulle selittäneet miten on tutkimuksellisesti todettu että ei auta. Yksi lääkäri jopa sanonut että on hänestä jopa hieman epäeettistä kun yksityisellä testailevat "ihan mitä sattuu" ilman minkäänlaista tutkimus pohjaa että auttaisi.. ??!!! (tosin en oo ihan varma onko just tää siellä mut kuitenkin) ja seuraavaaan paikkaan onkin sit varmaan se 300km siivu..
noh kahellaan.. Jos nyt pääsis edes ennen kesätaukoa siihen vikaan siirtoon.. ovista ei vaan kuulu kp 23. Toissapäivän viiva jo vähän lupaili, vaan eilen ei taas mitään. Nyt on kyllä sellanen vanteenkiristys, et vois jotain hormonaalista tapahtua..
 
Nimi # yritys aloitettu # mones lapsi # syy # mones hoito meneillään

AdeliinaJosefiina # 04/2015 #2.#3.ICSI
Bridge #5/15#1.#matala AMH, ikä#5.ICSI
cherrychoko #7/13#2.#matalat horm. tasot+ siittiöt # 1.IVF/ICSI

Darni73 # 2012 #1.yht # ikä+simpat # 5.ICSI
Domi #4/12#1.#selittämätön#3.IVF/ICSI/3.PAS
Kerttu80 #11/14 #2.#selit.#1.IVF
Kesänlapsi123 # -13# 1.#selittämätön#3IVF

KuuBe #2013# 1. #selittämätön#1.IVF/1.PAS
love-# 2014# 1. # siittiöt# 2.ICSI
maljakko #12/13#1.#siittiöt#2.ICSI/1.PAS
marrasmai # 2015 #1. # siittiöt # 3.ICSI/2.PAS
Mimmivaan#2011#1. yht# selt./ei ovul.#1.IFV

Nappeus #2014#?#PCO/siittiöiden määr.vaiht.#2.IVF
Nennalii #2012#1.#selittämätön/siittiöiden laadun vaihtelu# 1.ICSI/9.PAS
Nyu # 2012#1.#munasolut#4.IVF
pipa84 #04/15#1.yht#azoospermia #2.ICSI
reason # 5/16# 2. #endo, kohdun rak.poik.# 2.IVF
SalamaT # 5/14 # 1. (2 km) # endo, matala AMH, ikä#3.IVF
Siida #?#2.#siittiöt#2.ICSI
Toiveikas81 #2014#1.#endo/siittiöt#2.ICSI
Toivo2016 #3/13#1.#pco#3.IVF/3.PAS
Zoona#7/2016# 2. # selittämätön # 2.IVF/2. PAS

Piinailijat: :whistle:


Plussat 2016: :love:
Elo:
Mamido 2.IVF/ICSI (2pv)
Siida1.ICSI/7.PAS (km)
Syys:
AdeliinaJosefiina 2.ICSI/2.PAS (km)
Ravishing 1.IVF (km)
Reuna 1.IVF/1.PAS (5pv)
shelterme 1.IVF (2pv)
Deseo 2.IVF (2pv)
Loka:
Pussipiru 2.ICSI/1.PAS (2pv)
Roxanne 4.ICSI/1.PAS (kem)
Toivo2016 3.IVF/2.PAS (ku)
Yrittäjä J 2.IVF/ICSI (2x4pv)
love- 1.ICSI/4.PAS (kem)
Marras:
Adelmiina_ 3.IVF (5pv)
Toive* 2.IVF/1.PAS (2x5pv)
Sphinx 3.ICSI (5pv)
Siida 1.ICSI/8.PAS (kem)
Vilijonkka_ 2.IVF/ICSI/1.PAS (3pv)
Joulu:
marrasmai 3.ICSI (kkm)
Kesäheinä-78 6.IVF (kem)
Talvi82 (luomu)
Toivo2016 3.IVF/3.PAS (km/ku)
Roxanne 5.ICSI/1.PAS (kem)
cindra 1.IVF/1.PAS (5pv)

:love: Plussat 2017 :love:
Tammi:
Bridge 5.ICSI (tm)
Naanaa (luomu)
Helmi:
vipe1986 2.IVF/ICSI/1.PAS (2x3pv)
kalabaliikki 1.IVF/2.PAS (5pv)
marrasmai 3.ICSI/1.PAS (kem)
Jantzu 1.ICSI/2.PAS (km)
MaiMei (luomu/letrot) (kkm)
Maalis:
Jansku00 1.ICSI/1.PAS (5pv)
Roxanne 6.ICSI (5pv)
Blob 1.ICSI/1.PAS (5pv)
Kuutio 2.IFV/1.PAS (6pv)
Huhti:
Kesäheinä-78 6.IVF/1.PAS (5.pv)

Jos haluat muokata listaa, klikkaa postauksen alta VASTAA ja poista alusta sekä lopusta [ QUOTE ] tekstit, niin muotoilu säilyy. Kiitos :)
 
Moi! Pääsiäinen oli ja meni. Kyllä se mun vuoto vaan oli oikeat menkat ku ovis hymyili tänään. Luulin että se meni jo kun oli tuntemuksia ennen pääsiäistä, ja kaikki oireet hävisi, kunnes nyt pari päivää sitte tuli uudelleen. No mutta ärsyttävin juttu on se, että torstaina oli virallinen testipäivä ja piti soittaa polille....."puhelinpalvelumme on ruuhkautunut ja uusia puheluja emme ota enää vastaan"......no, tänään sama laulu. Tosin en muistanut heti aamulla soittaa, että silloin olisi varmaan päässytkin läpi. Eniten kuitenkin ottaa päähän ku sieltä ei oo lähetetty mitään epikriisejä, ei punktiosta, ei alkioista!? Nämä piti tulla jo aikoja sitte????? Me ei edelleenkään tiedetä onko meillä pakkasessa 1vai 2 vai 3 alkiota. Jos Tayssissa muuten homma toimiikin ihan hyvin, niin tämä puoli on jostain syystä nyt tökkiny ja pahasti. Aiemmin on paperit kyllä viikon-kahden sisään saatu. Miehen sperma-analyysikin on näkemättä ja näyte on kuitenkin annettu jo marraskuussa. Tätä kun viimeksi kysyttiin, niin on kuulemma jäänyt silloin sanelematta lääkäriltä ja enää niitä ei kuulemma jälkikäteen sanella!? Kyllähän se sieltä saadaan jos vaatimaan aletaan, sehän on selvä, mutta jotenkin niin välinpitämätöntä on ollu nyt tämä paperipuoli. Noh anyway, seuraava siirto olisi siis toukokuussa, mikäli nyt siirtopäivä viikolle osuu.

Domi, kyllä minäkin kannustan, että vielä hoitoja jaksaisitte jatkaa. Nyt kun se viimeinen tyyppi sieltä siirretään, niin käykää kunnon keskustelu ja miettikää yhdessä jatkoa, jos kerran samoja lääkäreitä on siellä yksityiselläkin puolella. Onhan teillä sama oikeus jatkaa julkiselta yksityiselle kuin kenellä muulla tahansa ja vaikka se tuntuis varmasti vähän "hassulta" jos samoja lääkäreitä on vastassa, mutta onhan näin muuallakin ja varsinkin pikku paikkakunnilla.

Kesäheinälle suuret onnittelut❤

Lullabylle onnea seuraavaan siirtoon!
 
Viimeksi muokattu:
@Zoona, pääsetkö polin kautta verikoetestiin? Mä menen huomenna, aamutesti oli edelleen täysin nega ja kp 31 menossa. En ymmärrä miks menkat nyt antaa odottaa. Toki stressiä mutta ei ne aikasemminkaan ole siirtynyt stressistä. Kun nyt alkaisivat pian, että saatais tälle keväälle ivf tehtyä.

Onko muilla munasarjat "menneet jumiin", jos hormonilääkitys on lopetettu yhtäkkiä? Mulla siis oli Gonal F viime kierros mut vaste ei ollut tarpeeksi hyvä punktioon, joten lopetin lääkkeen kp 8.
 
Oisko tämä nyt se kemiallinen tai kkm, kun aamulla ei testissä näkynyt mitään toista viivaa :cry: Testailen vielä huomenna ja soittelen sitten ehkä klinikalle. Todennäköisesti tässä ei muuta ohjetta kuitenkaan saa kuin odotella alkuun, että vuoto alkaa. Nythän on kuitenkin vasta kp 34. Toki 3 viikkoa ovulaatiosta, että pitäishän se nyt jo aika selvänä näkyä, jos olisi oikea plussa.
 
Kiitos Siida, on vaan siinä ja siinä voiko siirtoo edes yrittää tähän kiertoon.. tänään ultrassa isoin folli 10mm ja lääkäri arvioi että ovis ajottuu juuri su-ma, jollonka kaikkein huonoin aika sille, kun pitäs siirtää ovisplussasta 6 pv päästä. Jos tulee su, niin menee pieleen varmasti mutta jos ma, niin soitan sinne ja meen ehkä uuteen ultraan ja katotaan voiko pregnylillä hiukan säätää tilannetta. Mutta siis tuskin ainakaan ennen vk.loppua mitään tapahtuu.

Zoona :( oliko viimesinkin testi niitä one steppejä? Eikös noista (ja oliko joku sofi tms. toinenkin merkki) oo ollu paljo juttuja et ne on ihan surkeita.. ei näytä helposti plussia vaikka jossain muissa (esim. pregcheck) näkyny jo selvästi.
 
  • Tykkää
Reactions: Darni73
@Zoona kokeile vielä testata samaan aikaan kuin testasit eilen? Mä en ole enää aikoihin testannut aamun ekasta vessakäynnistä, koska mulla ei näy siinä mitään, vaikka iltapäivätestissä näkyisi. Mutta totta kyllä, että pitäisi näkyä jo aika selvästi, jos ovulaatiosta on kolme viikkoa. Joskin joskus hcg saattaa kai nousta hitaastikin.

Sain verikoetuloksen (kävin aamulla) ja se on jopa yli viitearvojen <3. Nyt yritän ottaa ihan iisisti ja odotella kaikessa rauhassa varhaisultraa, joka on parin viikon päästä. Tukilääkkeistä jatkan Klexanea ja Prednisolonia toistaiseksi ja Terolutia paketin loppuun. Ai että olen muuten iloinnut siitä, ettei ole tarvinnut tällä kertaa Lugejen/Lutinusten kanssa puuhailla... Onko muilla käytetty Terolutia keltarauhastukena? Tää on kuulemma suht uusi juttu.

@Siida Toi on rasittavaa, jos ei homma toimi ja jos koko ajan saa kysellä asioiden perään. Toivottavasti saat pian selvyyden ja pääset puhelimella läpi. Sitten vain siirtoa odottelemaan, täällä peukut pystyssä.
 
Aamulla negaa näyttänyt testi oli myös one step. Testasin illalla uudestaan apteekin omalla ja sain ihan hennon viivan. Tämän päivän pidän testivapaata ja kokeilen huomenna. Esikoisesta viivat oli näin hentoja haamuja viikkoa aikaisemmin. Silloinkaan en saanut kunnon jälkeä tikkuun, vaikka verikokeen mukaan hcg oli jo useampi satanen. Silmäilin eilen digitestiä, mutta en sitten raaskinut ostaa, kun eipä silläkään saa kuin sen yhden tuloksen.
 
NONIIN :) tämä suomen tunnetuin sana :D
Hoitajan sain vihdoin puhelimeen ja sain sen tärkeän tiedon meidän alkioista, eli kahdesta jatkoviljelyyn menneistä, toinen on pakastettu. Kaksi toivoa on siis odottamassa. Hiukan on huonompi tulos ku viimeksi saatiin sinne 7.......no näillä mennään ja ei auta kitistä. Tyytyväisiä yritetään ollaan edes tästä.
Zoona, suosittelen kyllä minäkin PC:n testiä. Jospa siellä olisi ylläri kasvamassa❤

Tämä odottelu on vaikeaa taas....päivät matelee kun seuraavia menkkoja odottelee. Sitte kun ne alkaa, se aika menee siirtoon saakka nopeammin. Ja sen jälkeenhän se aika suorastaan juoksee :D Voi tuska, mihin sitä lähtis ittiään karkuun!!!!!!

Missä Darni? Mitä kuuluu?
 
  • Tykkää
Reactions: karhuemo75
Missä Darni? Mitä kuuluu?
Samassa tilanteessa minäkin, menkkoja odottelen alkavaksi:sleep:
Sitten passiin.
Tää on tälläistä odottelua vaan ettei oo mitään "tilanne päivitys" voinu tännekään laittaa, mutta kunhan tästä toimiin taas päästään niin eiköhän mustakin kuulu enemmän jos ei liiaksikin:barefoot::LOL:
Päästäänköhän samaan aikaan piinailee? Mulla pitäs alkaa vuoto nyt viikonlopun aikana, mites sulla?

Niin ja noista one stepeistä sen verran et on kaatis kamaa mun mielestä. Irrotuksen poistumista kun seurailin ni noi paskat oli valkosia/lähes valkosia vaikka pc hehku punasena.
 
Vuosi sitten ku raskauduin kymmeneksi viikoksi ja hcg nousi ihan normaalisti alussa, niin testasin noilla one stepeillä. Meinasin pimentyä niitten kanssa :D Ei muuten silloin naurattanu ku joka toinen testi oli lähes nega ja joka toinen anto jotain viivaa. Vahvuus vaihteli ihan pikku hailukasta tosi tummanpunaiseen saman päivän aikana. Ja tunteitten vuoristorata oli yhtä kirjava.....eli enää IKINÄ en tilaa niitä, eivätkä näköjään ole kummemmiksi muuttuneen vuoden aikana...joku muukin niitä hiljattain täällä palstalla surkutteli, kun antaa ihan mitä sattuu viivoja. PC on kyllä ihan paras.

Darni, sää ehit ensin passiin. Mulla alkaa menkat vasta ensi kuun alussa. Ehkä kk päästä ois siirto ajankohtainen, tai ainaki lähellä. Miten sulla meni punktio? Ja mikä oli saalis? En tiiä ootko kirjoittanutkin siitä, mutta multa kyllä menny ohi!?
 
Kesäheinä Pakko tulla sulle huikkaamaan. Meille tehty kolme ivfiä passeineen, muistaakseni 11 siirtoa, kaikista kemiallinen. Nyt tämä 12. siirto onnistui huonolla alkiolla. Ihan älyttömästi tsemppiä, voin sanoa että tiedän miltä tuntuu (y)
 
Voi jee. Kuinka epätoivoinen voi ihminen olla. Löysin itseni tonkimassa roskiksesta eilisen testiä, vaikka eilen verikokeessa hcg oli negatiivinen! Silti toivoin näkeväni (välillä jopa näin) testissä jotain hailua. Hohhoijaa!

Kyl ihminen voi psyykata itelleen kaikki raskausoireet. Tosiaan kp 33/25-28 eikä menkoista tietoakaan!!
 
Onhan taas meininki täällä kun monet venailee menkkoja, tietysti silloin ku haluais alkavan niin eiköhän oo myöhässä ja kun taas venaa plussaa ni ainakin tuhruttelee iha liian aikasin(n)
Eiköhän kohta vuodeta kaikki niin päästään sitten tositoimiin. Kyllä on sielläkin piinaavaa reason toivottavasti selviää tilanne piakkoin(y)
 

Yhteistyössä