IVF-hoitoja syksyllä/talvella aloittelevat

Hoitolaiset:

83yrittäjä
..... 1.IVF .......... lokakuu?
amor ........... 1.IVF .......... syys/lokakuu
Dreamer74
...... 1.IVF .......... syyskuu?
Euphonia
....... 1.IVF .......... syyskuu
Hilda80
........ 1.IVF .......... ?
jadekivi
....... 1.IVF/ICSI ..... elo/syyskuu
Jag78 .......... 1.IVF .......... syyskuu
Katjuska-81 .... 1.IVF .......... syyskuu
kerällä81 ...... 1.ICSI ......... elo/syyskuu
lumileopardi ... 1.IVF .......... loka/marraskuu
MiiJane ........ 1.ICSI ......... lokakuu?
neulatyyny ..... 1.IVF .......... elo/syyskuu
Ninnu77
........ 1.ICSI ......... heinä/elokuu
Nirppanen ...... 1.IVF .......... ?
Nonna76
........ 1.IVF .......... syyskuu
Rowan79
........ 1.IVF .......... syys/lokakuu
Susirouva ...... 1.IVF 1. PAS ... lokakuu?
Tuuli 1976
..... 1.IVF .......... elokuu
Ööpö
........... 2.IVF .......... elo/syyskuu


Testipäivät:




Plussat:

Ninnu77 ........ 1. IVF .....LA ?

:heart:
 
Viimeksi muokattu:
Huomenta taasen!!

Jännitys kasvaa päivä päivältä, tasan viikko, ja synarela sumutteet alkaa. Kuinka viikko voikaan tuntua näin kamalan pitkälle ajalle..?

Tervetuloa Nuppu jännittämään ja odottamaan odottamista..

Susirouva :hug: aika turhaa taitaa olla sanoa mitään, tyhjiltä tuntuvat sanat omassa suussakin, siitä huolimatta otan osaa ja toivotan voimia tulevaan!!

Amor Todellakin tiedän tunteesi, monessa suhteessa mennään ihan samalla aikataululla, meillä myös pitkän kaavan hoito, ja punktio/ siirto viikolla 39 (jos kaikki menee hyvin sinne saakka) Lisäksi siskoni sai viimeyönä tytön.. Ja kuten sanoit, niin minäkin kyllä olen kovasti onnellinen, mutta mutta.. se kateus ja oma suru on kyllä jossakin sisällä haudattuna..

Voimia meille kaikille ja oikein vauvauutisten täyttämää loppuvuotta jokaiselle!!
 
Hei vaan taas. Enimmäkseen vaan lueskelen taustalla, mutta nyt taas tekee mieli kirjottaa. Tänä iltana kolmas Puregon piikki. Missään ei tunnu, ei mitään tuntemuksia. Olisipa edes turvotusta (heh) jotta tietäisin, että jotain tapahtuu. Huomenna jo eka ultra. Näin pian, voisiko "muka" jo näkyä jotain kasvua...ehkä hieman pessimistisiä tuntemuksia roikkuu ilmassa.
 
Aliaana,
mulla oli neljäntenä pistospäivänä ultra ja hyvin näkyi jo kasvua. Silloin näkyi siis 9 follia ja kahdeksantena pistospäivänä saldo oli noussut 12 folliin.

Eikä mullakaan kyllä ole mitään turvotusta, eikä edes yhtään tukala olo vaikka huomenna on punktio. Odotin jotain todella paljon pahempaa, mutta aika kevyesti tämä hoito on kyllä mennyt muutamista lääkkeiden sivuoireista huolimatta :)
 
Ninnu77, mulla sama, eli menen (mennään) päivä kerrallaan. En siis ole ottanut oikein mistään selvää etukäteen, kun tuntuu että aina sen hetkisissäkin on riittävästi pohdittavaa. PAS:issa siis ainakin meidän kohdalla ainoa lääkitys on yksi luge/päivä, ja sitten ovistikuttelun mukaan mennään siirtoon. Soittelevat sitten kuulemma sopivan siirtopäivän tiedot mulle. Mutta tuossa kaikki tieto mikä mulla on tällä hetkellä.

Ainakin sulla on siellä jotain tapahtumaa kun viivaa tulee tikkuun! Verikoe on kuitenkin eri asia kun nuo kaupan r-testit, ja monesti olen lukenut ettei niitä viivojen vahvuuksia oikein pysty käyttämään raskaushormoonimittarina. Ainakin siellä jotain kiinnittymistä on tapahtunut, ja sekin on jo hyvä juttu! Odotellaan nyt kuitenkin vielä sen toisen verikokeen tulosta, ja toivotaan hyviä uutisia!
 
Nonna, juu kyllä se odottavan aika on niiiiin piiiitkä! Me mennäänkin sitten muutaman päivän erolla tässä hoidossa. Mulla vaan tosiaan ei alakaan Synarela, vaan pistän sen ainokaisen Procren-piikin maanantaina 5.9 Miksihän muuten sulla punktio jo viikolla 39 ja mulla vasta 41, kun kuitenkin vain tosiaan muutaman päivän ero tuossa hoidon aloituksessa..? Luulisi, että ajallisesti se on kuitenkin sama, vaikka eri lääke onkin. Milläs lääkkeellä sulla sitten jatko menee? Mie "pääsen" pistelemään Puregonia. Tsemppiä! :)

Jadekivi: oikein paljon tsemppiä punktioon! :heart:
 
Rowan Puregonilla meilläkin hoito jatkuu sumujen jälkeen, tais olla 12.9 ensimmäinen ultra ja pistosten aloitus.. aika ihme tosiaan, että näinkin paljon eroa siihen punktioon.. viikko pitäis jaksaa vielä odottaa, et sumut pääsee aloittamaan, mikäli ei sitä ennen tuu mitään "huonoja uutisia".. maanantaina saadaan mun hormoonikokeen (se verikoe mitä lie kaikkia hormooneja ja kilpirauhasta jne. testasivatkaan) tulokset, ja toivon mukaan ennen sitä torstain sumun aloitusta saadaan myös mieheni simppojen tulokset..
Mahtaakohan siihen punktio/siirto viikkoon vaikuttaa oman (siis aikaisemman) kierron pituus? vai mahdetaankohan mennä ihan vaan sen mukaan miten on ruuhkaa taikka jonoja??

Jadekivi voimia punktioon!! tulehan sitten kertomaan tulokset ja fiilikset.. :hug: hengessä ollaan kovasti mukana..

p.s. siskoni sai tyttären viimeyönä 3200g ja 50cm.. äiti ja tytär voivat hepatoosista huolimatta oikein hyvin, ja hiljalleen isäkin alkaa toipua synnytyksestä..
 
Hei!

jadekivi: tsemppiä huomiseen :hug:

Rowan: mulla on mielestäni tosi pitkä aika tuon Procrenin ja 0-ultran välillä... oisko siinä joku 20 päivää. Tiedä sitten oisko kyseessä ihan tuo Nonnan veikkaama jonojen tilanne :|
 
Nonna, en tiedä onko kierron pituudella vaikutusta. Mutta luulis, että se olisi sitten niin, että jos lyhyt kierto niin olisi lyhyempi hoitokin..? Ja mulla nimenomaan on melko lyhyt kierto, viimeksi 25 pv. Tai sitten tuolla Procrenilla ja Synarelalla vaan on eroa tuossa pituudessa. Mulla on se 0-ultra vasta 26.9., eli 3 viikkoa piikin pistämisen jälkeen. Sullahan siis ultra on jo 1,5 viikon päästä tuosta Synarelan aloituksesta, jos se on 12.9. Ilmeisesti siis Procrenin vaikutusaika on pidempi. Onkos muilla täällä millaisia aikavälejä näissä ollut, ketkä ovat päässeet jo hoidossa eteenpäin? Ihan mielenkiintoista olisi tietää.
 
Täällä taustapiruna olen ollut ja hengessä kyllä mukana... Meillä siis alkaa toinen ja viimeinen IUI -kierto, tänään oli ultra ja se edellisellä kerralla kaiken pilannut kysta oli kuin olikin hävinnyt!!! Kaikki empatia sille palstalaiselle, jolle se sama piru iski ja hoitotauko tuli vastaan.. Minulla puhkesi itsestään ennen punktoimista joten jos alkaa epämääräisiä vuotoja tai vatsakipuja niin ota yhteyttä vaan lääkäriin niin saatte toivottavasti aikaistettua seuraavaa hoitokertaa.

Olen suunnitellut että samalla kun tehdään IUI, voisi varata ajan IVF -suunnittelulle... Voikohan sen tehdä niin? Yksityisellä kuljetaan ja matkaa on aika paljon klinikalle joten ajattelin paukauttaa kaksi kärpästä yhdellä iskulla.. saisi vähän toivoa jatkostakin samalla jos ja KUN se IUI ei kuitenkaan tärppää kuten ei kellään muullakaan... Toivottavasti tämä klinikankin puolesta on ok. Tarvitseeko IUI:n jälkeen pitää joku "pakollinen" tauko ennen IVF hoitoja?

Täällä kans seuraillaan vierestä muiden vauvaonnea... lähisukulaisen ristiäiset olisivat juuri silloin kun piikitykset olisivat menossa (400km päässä), joten taidan henkisesti varautua siihen että jään viikonlopuksi kotiin enkä osallistu niihin kekkereihin... saavat anoppi ja appiukko olla mitä mieltä tahansa, ihmetystähän poissaoloni varmaan aiheuttaa kun eivät tiedä tästä meidän ongelmasta.. Sen verran itsekkääksi tässä on prosessin aikana tullut että olen oppinut oikein valehtelemaankin ja suoraan : / Taitaa iskeä flunssa ja kuume juuri sille viikonlopulle.. Tarkoitan siis sitä, että olen antanut itselleni luvan olla pois tietyistä tilanteista jotka ahdistavat liikaa ja pelottavat ja saan vaikka valehdella jos ei muuten onnistu.

Miten muut olette suoriutuneet tälläisistä hetkistä?

Kaikille halauksia ja oikein paljon tsemppiä!!

Kyllä meistäkin jokainen vauvan saa, se vaan nyt ottaa oman aikansa :heart::hug:

Ulriikka
 
Huoh. En pääse kyllä kertomaan sellaista "parempaa" punktiokertomusta. Oli aivan sairaan kivuliasta tuon toisen munasarjan kanssa. Itkuksihan se sit meni kun ei vaan enää kestänyt hammasta purren. Lääkkeet ei toimineet enää kun jouduttiin sörkkimään sillä neulalla monesta eri suunnasta, ja kipu jatkui toimenpiteen jälkeenkin todella kovana vielä tunnin verran.

Sain lääkkeistä aivan kaamean pahoinvoinnin, joka ei yhtään helpottanut kyllä sitä palautumista. 2,5h meni lepohuoneessa makoillessa, mutta nyt olen vihdoin kotona ja kivutkin ovat pysyneet buranan avulla aisoissa.

Saaliiksi tuli 11 solua, ja limakalvo oli 9,8mm. Tilanne vaikuttaa siis oikein hyvältä. 5 solua meni ICSI:iin ja loput IVF:ään. Eiköhän sieltä nyt joku edes selviä maanantaille :)
 
Nyt on kyllä jotain todella hämmentävää tapahtunut: Olen sittenkin RASKAANA! :D Olin aivan varma, että kemiallinen raskaus se oli, kun keskiviikon kotitestiin tuli niin haalea viiva, että hyvä kun näki (paljon vaaleampi kuin klinikan pikatestiin; tosin ihan eri testistä ja ilmeisesti myös testin herkkyydestä kyse). Samoin ne vähätkin oireet mitä viime viikolla oli melkeinpä kokonaan katosi tällä viikolla. Nyt sitten soitin torstain verikokeiden tuloksesta ja hcg-arvo oli jo 210. Siis 5-kertainen maanantaihin verrattuna. Mitä ihmettä?! Kyselin moneen kertaa, että onhan varmasti oma tulos, mutta kyllä kuulemma oli ja ihan viitearvojen mukainen. Kaiken lisäksi nyt olen loppuviikon elänyt niin kuin en olisi raskaana, koska olin ihan varma tuosta kemiallisesta; kitannut pari kuppia päivässä kahvia ja eilen juhlissa lasin viiniä. Nyt kaduttaa vaikka ei kai sen pitäisi tässä vaiheessa vielä vaikuttaa... En osannut edes epäillä siitä, ettei kuukautiset alkanut, kun nuo Luget on aina niitä muutenkin viivästyttänyt. Ens viikolla voin kuulemma käydä vielä verikokeessa, jos oman mielenrauhan takia haluan tarkistaa mihin suuntaan on arvot mennyt, mutta pakollista se ei ole. Ja varhaisultra olis sitten 12.9. maanantaina. Huh huh, onpa ollut erikoinen päivä!

Ulriikka, meillä oli yksi kierto IUI:n ja IVF/ICSI:n välissä, mutta silloin oli myös 3 viikon kesätauko klinikalla. Toisaalta sanoivat, että olisi hyvä pitää normaaleja kiertoja aina välissä. Mutta kysymällähän se selviää. Meillä oli IVF suunnittelukerta jo varattuna vaikkei tuosta välin luomukierrosta vielä tiennyt, että olisko silloin onnistanut vai ei. Lyhyellä kaavalla piikit piti aloittaa jo 2.pv kuukautisista, joten jos olisin niiden alettua varaillut vasta aikaa, niin kiire olis tullut. Mutta kysypä sieltä suoraan; kyllä ne neuvoo.

Jadekivi, kuulostaa hurjilta sun punktiokokemukset. Voi apua... Mutta hyvän saaliin silti sait. Pidän peukkuja, että moni hedelmöittyy ja lähtee jakautumaan. Jänniä aikoja sulla tiedossa!

Toivottavasti kuulemme muitakin positiivisia uutisia hyvin pian! :)
 
Kiitos Jadekivi kun kerroit, mutta huh et helpolla sitten päässyt. Nyt vaan sitten taas kerran toivotaan onnea jatkoon. Mä kävin tänään ultrassa ja huoh, vain kolme pientä Follia. Toista munasarjaa ei edes löytynyt, oli jossain mutakan takana. Kävin terveyskeskusken ultrassa. Soitin Avalle ja nostettiin Puregon 300 sataan ja alotan jo tänäiltana Cetrodinen pistämisen. Maanataina uusi ultra Avalla. Miltä tämä kuullostaa teidän mielestä? olen siis piikittänyt vasta neljättä päivää. Hiukan surkea olo
 
Onnittelut Ninnu! :flower:

Ja kiitos kaikille päivämäärästä iloinneille (Nonna, Hilda, Rowan). Mä soittelin tänään polille ja sanoi, että on noin kolmen kuukauden jono IVF-hoitoon, siis siitä marraskuun ensikäynnistä. Tänään on muutenkin ollut ihan kakkapäivä, niin päätin, et soitan heti maanantaina klinikalle ja varaan sieltä ajan IVF-hoitoon. Muutenhan toi päivä olis joskus ens keväänä. Joten toi listan päiväys on toivottavasti melko lähellä totuutta IVF-ajankohdasta...

Tervetuloa Nuppu ja Amor! =) Meitä näköjään riittää. :heart:

Hilda hauska uni sulla!

Ulriikka Toisten vauvaonnea on tosi vaikea seurata vierestä. Se oikein riipii sydäntä, kun näkee toisten onnen. Ja sitä tietty tuntee kateutta, kun itsellä ei sitä vauvaa ole...Mäkin olen kyllä ollut armollinen itselleni, että jos on tuntunut tosi vaikealta, niin en ole mennyt. Oon kuitenkin huomannut, että niitä babyja tulee kuin sieniä sateella ja kohta ei ole enää ketään kenen kanssa olla. Niinpä olen yrittänyt karaistaa itseäni menemällä joskus paikalle, vaikka onkin sattunut sydämeen. Ja mua on auttanut se, että oon ollut viime kuukausina avoin tästä asiasta, niin sitten ihmisillä on mahdollisuus ymmärtää mun outoakin käytöstä...Tsemppiä! :hug:
 
Hei!

Tulin tänne kurkkimaan, kun ilmeisesti meilläkin on ivf-hoidot lähitulevaisuudessa edessä. Takana meillä on reilun vuoden lapsettomuus. Minulla on -06 syntynyt luomulapsi. Mieheni on lapseton.

Olemme vasta alkututkimuksissa, mutta saimme eilen miehen siemennestetuloksen ja kuten pelkäsimme, miehellä ei ole lainkaan siittiöitä. Eli ilmeisesti me joudumme sitten heti ivf-jonoon (ainakin toivon niin). Mieheltä on vuonna 2000 otettu pakkaseen siittiöitä ja näitä sitten lähdemme käyttämään. Toivon, etteivät lähde yrittämäänkään inssiä, vaan päästään suoraan järeisiin toimiin. Onko jollain tietoa siitä miten pakastetun sperman kanssa toimitaan... Eli ehdottaako lääkäri edes inssiä?

Minussa ei näillä tiedoin ole vikaa, tosin itse epäilen ovuloimattomuutta, mutta tutkittu tätä ei vielä ole.

Käsittääkseni paikkakunnallamme ei ole kovin pitkiä jonoja tällä hetkellä, eli jo tänä syksysä saatetaan päästä jo johonkin vaiheeseen. Ainoa ongelma tilanteessa on, että miehen siittiöt ovat Helsingissä väestöliiton pakastimessa ja itse asumme toisella paikkakunnalla. Mitenhän tässä asiassa toimitaan?

Olen tässä ketjussa ainakin näin alkuun taustalla. Toivotan kaikille jaksamista ja hyviä tuloksia!
 
"Nain kulutan aikaa, maatessani alla taman taivaan...." Eppu Normaali

Huoh. Pilleripaivana 6 valtasi hirvea vasymys, itku ja itsesaali. Makasin sangyssa 8 tuntia ja sain huolestutettua mieheni. Jos pelkat pillerit saa mut tallaisesksi, niin mitahan on edessa kun piikitykset alkaa. Ne alkas edelleen 10.9. ja punktio olis 22.9. tienoilla, eli viikolla 22 tod.nak.
Kunpa kaikki menisi hyvin.:(

Ei millaan malta odottaa, etta paasee tohon vaiheeseen, missa moni muu jo on. Tosin olen pahoillani myos niiden puolesta jotka joutuu jonottamaan hoitoon paasya.:hug:

Isot halit plussaajille!!! Kunpa meillekin tulisi.:heart:
 
Onnea Ninnu! :heart:
Saako sut siirtää plussanneisiin tuossa listassa?

---

Mulle soiteltiin labrasta tänään, ja osa soluista oli kuulemma vielä raakoja. Yhteensä kuusi oli kuitenkin hedelmöittynyt, puolet IVF:ssä ja puolet ICSI:ssä :) Kuulemma ihan normaali hedelmöittymisprosentti, ja toivoi että nähdään maanantaina. Silloin olisi toivottavaa, että alkiot ois 6-10 soluisia, joten peukut tanassa nyt!
 
kerällä, joo mie googlailin vähän tuota ja kyllä se 3 viikon väli piikista 0-ultraan taitaa olla ihan tavallinen. Onko sulle tullut mitään havaittavia oireita vielä Procrenista?

jadekivi, huhhuh, on sulla ollut rankka kokemus! Joko voit paremmin? Hieno saalis ja nyt eikun peukut pystyyn, että saatte sitten maanantaina reippaan/t kyytiläisen/t mukaan ja loput pakkaseen. =)

Ninnulle hurjan paljon onnea!! :flower:

Ulriikka, varmasti kaikki täällä voivat jakaa ajatuksesi tuosta vaikeudesta kohdata muiden vauvoja. Mulla on elämässä nyt muutama itselle kovin tärkeä vauvaikäinen lapsi ja heitä tapaan aina mielelläni. Mutta puolituttujen ja muiden vauvat ahdistavat. Ja ne raskaanaolevat. Ja kaikenlaiset Victoria-hehkutukset. Saa nähdä, miten syksyn mittaan käy, kun hoito alkaa ja varsinkin jos negaa vaan tulee, käykö sitten niin, etten halua olla kenenkään vauvan kanssa tekemisissä vähään aikaan.

Amalia Armas, tervetuloa! :wave:

lumileopardi, noniin, tulehan sitten kertomaan, milloin pääsette sinne klinikalle! Varmasti ainakin nopeammin pääsette tositoimiin kuin julkisella. :)

Aliaana, itsellä ei oikein ole tietoa vielä noista, mutta kyllähän tuo kolme follia aika vähäiseltä kuulostaa. Mutta jospa sen annoksen nostamisella niitä saataisiin enemmän..? Tosin ihan hyvä mennä vielä ultraan Avalle, jospa ne siellä saisivat toisenkin munasarjan esiin ja sieltä niitä folleja löytyisi lisää.

Dreamer, kovasti voimia sinne! :hug:
 
Kiitos onnitteluista! Jadekivi, voit siirtää mut plussanneet-listaan :) Klinikalla ainakin sanoivat, että hcg-arvojen mukaan ihan normaalilta raskaudelta vaikuttaa. Tosin varhaisultrassa (2 viikon päästä) saa vasta lopullisen varmuuden.

Jaksamista kaikille! :hug:
 
Onnea Ninnu77!! On tosi huojentavaa kuulla positiivisia juttuja, auttaa itseäkin jaksamaan tätä odotuksen odottamista :).

Lumileopardi: Ymmärrän hyvin nuo sinun ajatukset, itsellä välillä (tai aika useinkin) samoja mietteitä. Mutta nyt ainakin olen pakottanut itseni odottamaan tuota aikaa. Pitkältä se kyllä tuntuu!!

Itse olen myös ottanut jostain syystä tosi raskaasti tuon Victoria-uutisoinnin. Ärsyttää ihan uskomattoman paljon moinen hehkutus. Jotenkin olen aikaisemmin kärsinyt "yhdessä hänen kanssaan" tästä hemmetin lapsettomuudesta ja sen paineista ja nyt hän sit rupes seuran petturiksi *murrr* :D. Noh, onneksi on vielä Kate ;)
 
Hellurei!
Hullujen työvuorojen ja remontin keskeltä kerkesin minäkin tälle palstalle lueskelemaan kuulumiset :wave:

Ninnu77 Wautsi,mahtavaa, ONNEA HURJASTI! Kiitos kun laitoit plussajunan liikkeelle, toivottavasti kaikki päästään kyytiin mukaan :flower:

Rowan79 onko sulle toi Procren ennestään tuttu? kävin lueskelemassa lääkeinfosta siitä, ja taitaapi olla samanlainen "vaihevuosipiikki" kuin zoladex, jota mie siis jouduin käyttää... Voisin sanoa että mulle ja läheisimmille oli elämä aika helvettiä sen ajan kun se kapseli nahkan sisällä oli, tuli siis kaikki sivuoireet ja varmaan vielä ylimääräsiäkin toivottavasti sie vältyt pahimmalta!

jadekivi myötätunto :hug: punktiosta, voin vaan arvata mitä oot joutunu kokemaan, itsellä aika samanlainen kokemus oli eka punktio, ei kiva ollenkaan, toivottavasti ei seuraava oo yhtä kauhua!

Kaikille uusille tuttavuuksille oikein paljon tervetuloa ketjuun, tosin tämmöseen ei varmastikaan kukaan haluaisi...

ON: Tänä aamuna otin viimisen Terolutin, eilen huomasin että tissit on ihan sairaan kipeet ja arat, ja ihme möykyt tullu molempiin.Yleensä just vähän ennen menkkoja tulee pienet "patit" rintoihin mutta nää on jo huomattavasti isommat, tuntuukin niin hyvin kun ei oo tuo rintavarustus kovinkaan suuri.. Johtuukohan noista teroista vai jostain muusta ???
Ja jos joku on niitä joskus käyttäny, niin onko kauan menny vikasta pilleristä siihen että menkat alkaa?
Mulla on tiistaina 0-ultra ja aika ällöltä tuntuu jos sillon perä losottaa , ja paikat on muutenki niinä päivinä niin kauheen kipiät...

Kattelin tuota listaa ja huomasin että oon ainut kellä jo 2.ivf alkamassa, että enköhän sittenkään tähän pinoon "kuulu", onko ihan aloittelijoille vai saako kakkos kierroslainen tulla tänne? :ashamed:
 

Yhteistyössä