Jani Raappana on kuollut

  • Viestiketjun aloittaja "qAz"
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
Tähän haluisin kommentoida että ei se kuulkaa aina ole kasvatuksesta ja kotioloista kiinni. mun veljeni oli huumeidenkäyttäjä, onneksi nyt kuivilla. mutta haluisin että te pumplissa elävät, omiin kykyihinne sokeasti uskovat ihmiset, heräisitte ja tajuaisitte että tämä voi tapahtua ihan kenen tahansa lapselle.
meidät kuitenkin veljeni kanssa kasvatettu samalla tavalla, ei suurelle ikäerolla jne. ja silti näin kävi veljelleni, mutta ei kuitenkaan minulle.

Voimia Janin perheelle ja läheisille <3
 
.....
[QUOTE="vieras";22006813]Tähän haluisin kommentoida että ei se kuulkaa aina ole kasvatuksesta ja kotioloista kiinni. mun veljeni oli huumeidenkäyttäjä, onneksi nyt kuivilla. mutta haluisin että te pumplissa elävät, omiin kykyihinne sokeasti uskovat ihmiset, heräisitte ja tajuaisitte että tämä voi tapahtua ihan kenen tahansa lapselle.
meidät kuitenkin veljeni kanssa kasvatettu samalla tavalla, ei suurelle ikäerolla jne. ja silti näin kävi veljelleni, mutta ei kuitenkaan minulle.

Voimia Janin perheelle ja läheisille <3[/QUOTE]

ISO peesi
 
"Vieras"
ei mun lapset ala ikinä käyttää, koska niiden kanssa vietetään aikaa, eikä rahalla osteta rakkautta saatika ajeta niitä tilaan, jossa he eivät tunne olevansa mitn.
Saattaa tulla sinulle ikävänä yllätyksenä, mutta sinunlaisten vanhempien lapset ovat suurimmassa vaarassa ajautua päihdeongelmaisiksi. Suosittelisin ottamaan asioista selvää luotettavista ja puolueettomista lähteistä (ei, esimerkiksi Irti Huumeista ry ei ole luotettava saati puolueeton lähde), ennen kuin lapsesi ehtivät murrosikään tai nuoreen aikuisuuteen, ja ensimmäinen päihdekokeilu tulee ajankohtaiseksi.

Voin nimittäin sanoa, että hyvin suurella todennäköisyydellä lapsesi alkavat käyttää jotain päihdettä, vähintään alkoholia (,joka muuten on esimerkiksi päihdyttävyyden ja vieroitusoireiden voimakkuuden osalta pahempi, kuin yksikään laittomista päihteistä), jolloin ongelmien ehkäisemiseksi sinun on "käyttämisestä" huolimatta kyettävä edelleen rakastamaan lastasi. Tunne vihollisesi, tässä tapauksessa päihteet. Jos et ymmärrä, mitä vastaan taistelet, vaan alat syyllistää ja demonisoida päihdettä kokeillutta tai käyttävää lastasi, pahennat hänen tilannettaan ja edesautat näin päihdeongelman kehittymistä.
 
tiimarinvihko harmaana
Mä olen käyttänyt huumeita joskus nuoruudessani ja voin sanoa, että silloiseen kaveripiiriini kuului ihan kaikenlaisista kotioloista tulevia nuoria. Ehkä suurin syy mikin ajauduin kokeilemaan oli se, että hyvistä perheistä hyvinvoivilta vaikuttaneet uudet tuttavat vakuuttivat mulle, että eräs uusi huume silloisilla markkinoilla olisi paljon alkoholia terveellisempää, vaikka propaganda muuta väittää. Nämä nuoret vaikuttivat niin hyvävointisilta ja elämäänsä hallitsevilta, että kokeilin minäkin. Lopulta näistä kavereista osa on kuollut, osa on hoidossa ja tietenkin osa on selviytynyt ja osa jatkaa samaa rataa kun ennenkin. Silloin kun tutustuin heihin heidän omakin käyttönsä oli vasta aluillaan ja 'kontrolloitavissa' ja siksi he varmaan vaikuttivat niin hyvinvoivilta, ei siihen kovin pitkää aikaa vaadittu että he alkoivat näyttää ja käyttäytyä kuten muutkin narkkarit. Mutta siis näiden ihmisten vanhemmissa oli lakimiehiä, erityisohjaajia, nuorisopsykiaria, lastentarhanopettajaa, arkkitehtia.. yms.
Yhdet veljekset ovat alkkiksia kumpikin, vaikka heidän vanhempansa ovat parhaita mitä voi kuvitella.

Mutta siis pointti oli, että huumeet yleistyy kaikkialla kaikissa piireissä, kaikenlaisten vanhempien lapsilla. Yliopisto-opiskelijoidenkin huumeidenkäyttö on yleistynyt.
 
tiimarinvihko harmaana
Mä olen käyttänyt huumeita joskus nuoruudessani ja voin sanoa, että silloiseen kaveripiiriini kuului ihan kaikenlaisista kotioloista tulevia nuoria. Ehkä suurin syy mikSI ajauduin kokeilemaan oli se, että hyvistä perheistä hyvinvoivilta vaikuttaneet uudet tuttavat vakuuttivat mulle, että eräs uusi huume silloisilla markkinoilla olisi paljon alkoholia terveellisempää, vaikka propaganda muuta väittää. Nämä nuoret vaikuttivat niin hyvävointisilta ja elämäänsä hallitsevilta, että kokeilin minäkin. Lopulta näistä kavereista osa on kuollut, osa on hoidossa ja tietenkin osa on selviytynyt ja osa jatkaa samaa rataa kun ennenkin. Silloin kun tutustuin heihin heidän omakin käyttönsä oli vasta aluillaan ja 'kontrolloitavissa' ja siksi he varmaan vaikuttivat niin hyvinvoivilta, ei siihen kovin pitkää aikaa vaadittu että he alkoivat näyttää ja käyttäytyä kuten muutkin narkkarit. Mutta siis näiden ihmisten vanhemmissa oli lakimiehiä, erityisohjaajia, nuorisopsykiaria, lastentarhanopettajaa, arkkitehtia.. yms.
Yhdet veljekset ovat alkkiksia kumpikin, vaikka heidän vanhempansa ovat parhaita mitä voi kuvitella.

Mutta siis pointti oli, että huumeet yleistyy kaikkialla kaikissa piireissä, kaikenlaisten vanhempien lapsilla. Yliopisto-opiskelijoidenkin huumeidenkäyttö on yleistynyt.

Sori yhteen pötköön kirjoitus. Ja kaikki mahd. virheet.
 
:o
miten kehtaatte olla noin tunnevammaisia. mikä jani oli!joo narkkis, mutta oliko ihminen, lapsi äidille, veli siskolle,? jos teidän lapsenne kuoloee 17 vuotiaana päihtyneen kaverin kyytiin. sanotteko että, mitäs oli niin tyhmä että meni?!
taas noita älyvapaita teinejä vain?! teillä ei taidakkaan olla kokemusta omaisen menettämisestä. yllättäen sattunut kuolema on aina eri, kuin kuolema sairauteen jota osaa odottaa ja silti tuska on sietämätön. äiti menetti poikansa ja täällä te vaan pohditte sitä kun poika oli narkkis, mistä tiedätte mikä hänen huume tilanteensa edes oli? tiedättekö kuinka paljon suomessa on huume ongelmaisia. Huume on ongelman ydin. suomessa on paljon nuoria jotka tarvitsee apua ja jos kaikki ajattelee noin eikä tajua, että dokumentti tehdään herättämään juuri teidänlaiset ihmiset, niin voin kertoa että oli väärä ihminen joka joutui kuolemaan. luuletteko että jos teidänlaisenne kuolee että kovin montaa kiinnostaa?! moni voi ehkä ajatella että taas yksi itseään täynnä oleva ihminen kuoli. juuri teidänlaisenne ihmisten kuuluisi olla janin tilalla!!!!!!!!
 
Voi voi.. ei näy täällä ihmiset ymmärtävän, että se on kama joka vie miestä eikä toisinpäin. Ihmisiä ne narkkaritkin on, joidenkin poikia ja veljiä, ne on vaan koukussa kamaan mikä hankaloittaa elämää huomattavasti eikä siitä niin vaan irti pääsekään.
 
äiti 44v
Kyllä se vaatii useita ja toistuvia vääriä ratkaisuja. Eikä yhteiskunnalta saa mitään apua.
Vastuu on -yllätys yllätys- VANHEMMILLA!

Älkää itkekö yhteiskuntaa apuun ellette ole somaleja. Apua ei tule eikä sivumennen sanoen edes ole yhteiskunnan tehtävä huoltaa MEIDÄN lapsiamme!

Apu on tultava vanhemmilta ja AJOISSA! Elokuvan kuvaamassa vaiheessa ei auta enää mikään... no ehkä uskoontulo ja kristityksi kääntyminen (esim. Ritu Yli-Pahkala) vois auttaa. Eipä juuri mikään muu.
 
"vieras"
Vaikka oli mikätahasa nisti, ihan samanarvonen se oli ku kaikki muutkin. En usko että olis tappanu ittesä, jotain muuta tuohon liittyy.
Joku muuko sen siellä kadulla hirteen veti? Tuskin, kyllä vain melko tyypillinen narkomaanin ratkaisu umpikujassa on itsemurha, ikävä kyllä.

Ihmisenä toki ihan samanarvoinen kuin muutkin, vanhempien tuska on valtava, jo narkkarin eläessä. Voimia ja osanotto heille.

Jotenkin itsestä on niin outoa että jotkut jäävät huumekoukkuun ja siitä tyhjästä tulee koko elämänsisältö. Tässäkin kyseisessä dokkarissa päähenkilö kirosi kotikaupunkiaan tylsäksi ym. Miksi ihmiset eivät näe mitä mahdollisuuksia sielläkin olisi vaikka mihin upeaan harrastukseen alkaen eräretkistä, metsästykseen, kalastukseen ja urheiluun.
 
"niinpä"
[QUOTE="vierailija";22012001]vaikka toi jani käyttiki huumeita yms nii mitä te ootte tuomitsemaan ja arvostelemaan ku ette edes tuntenu koko ihmistä ?[/QUOTE]

Samaa mietin. Yleinen käsitys ihmisistä, joilla ei mene niin hyvin. Kyllähän hyytikyppynenkin palstalla saa tuota turvan aukomista kuunnella, oli narkkari ja nykyään tiettävästi kuivilla, mutta porukka senkun vittuilee, vaikka ei edes tunne koko ihmistä. Kerran hylkiö, aina hylkiö.
 
ghghgh
Olipahan ahdistava. Mä mietin koko ajan että nuo pojat on olleet pieniä lapsia, jonkun vauvoja. Mulla itellä kaksi poikaa, ihan pieniä, toine vauva, ni kyl rupes ahdistaa et mitä jos tämä olis mun tulevaisuus, et vaikka jommalle kummalle tapahtus jotain.

Kaduttaa et ees lapsia hommasin kun tää on yhtä pelkäämistä kun ei tulevaisuuesta tiedä etukäteen.

APUAAAA! *itkee tihrustaa*
 
"keijo"
Katsoin äsken ton pätkän ja meinasin oksentaa. Miten jotkut voi elää tollasta elämää? Miksi vanhemmat ei puutu pikkupoikien pelleilyyn? Itse oon samanikäinen kyseisen sankarin kanssa ja oma elämä on mennyt hieman eri tavalla. En edes tiennyt, että tuonlainen maailma on jossain olemassa, ei ainakaan omassa tuttavapiirissä. Kauheeta katsottavaa, toivottavasti kukaan ei osta sitä dvd;tä.
Eihän tuollaiset kermaperseet mistään muusta tiedäkkään ku isin rahapussista! ottaa hermoon kaikki shitti mitä ihmiset tänne kirjoittaa......
 

Yhteistyössä