***Joulukuiset lumihiutaleet 2010-ELOKUUSSA***

nimenhuutoon: 23.12 fanttomi K-HKS 1. poikalupaus

Hirveesti oli tullu tekstiä siitä kun viimeks kävin, en millään muista mitä kaikkea piti kommentoida ja kenelle.

Karvojenkasvusta piti ainaki sanoa et mä oon aina ollu sellanen karvankasvattaja et yks kasvaa siellä ja toinen täällä, eli eipä oo ikinä tarvinu esim. jalkoja ajella ahkerasti ja nyt tuntuu et viel harvemmin. Alakertaan on joo tosiaan jo vaikeempi taipua ku maha ei väisty mihinkään :LOL: Ja mulla on kans tullu mahaan valkoinen untuvapeite :LOL: Kyllä nyt sit talvella tarkenee.

Oran Taigat on meille tulossa. Me ainaki tykättiin niistä kovasti. Ja turvakaukalon kävin ostamassa eilen, juurikin sen Gracon Logico S:n ja lisäks ostetaan sit ne Miragerattaat joihin siis ton kaukalon saa kätevästi.

Joku oli kans suunnitellu kylpyläreissua. Mä kans sellaselle menossa mieheni siskon kans 6 viikon päästä. Millään ei jaksais enää odottaa!!!!Toivottavasti menee työviikot nopeempaa ku on jotain mitä odottaa. Sen jälkeen onki enää 5 viikkoa töitä ennen mammaloman alkua.

Vauvavakuutuksesta Me päädyttiin ottaan vakuutus If:ltä, joka korvaa jo odotusajan (maksaa odotusajan loppuun n. 140e) ja vauvan syntymästä lähtien vuosimaksu muistaakseni n. 300e. Tosin voi olla ettei sitä vakuutusta edes saada, eihän sitä koskaan tiedä. Tai sit siihen voi tulla jotain erikoisehtoja/rajotuksia. Mutta paperit oon nyt vieny ja hakemus on lähteny eteenpäin, päättävät sit et myöntävätkö vaiko eivät.

Ootteko huomannu et teil ois jotenki normaalia kuumempi??Mulla on ainaki TOSI kuuma aina välillä, eilenki olin kaupungilla t-paidalla ja leggareilla vaik ulkona oli +14, eikä aurinko edes paistanu. Ja öisin laitan peiton vaan jalkojen väliin ettei reidet liimaannu yhteen, välillä sillaiki tuntuu et tukehtuu. Normaalisti on kauhee vilukissa joka pitää kesällä autossa persgrillin täysillä :LOL:

Mua kauhistuttaa jo maanantainen töihinpaluu, tuntuu ettei motivaatiota oo YHTÄÄN!!!!Lasken vaan päiviä et koska mammaloma alkaa..Mulla kans jo toinen jalka mammalomalla =)

Onks muilla sellasta ongelmaa ettei pinnis mahu makkariin??Meillä sen mallinen makkari et pinnis ei vaan mahu sinne mitenkään järkevästi ja mä saan oikeesti harmaita hiuksia tästä asiasta, ahistavaa!!!Kaikki olis hyvin jos vaatehuonetta ei olis, sit se mahtuis sinne täydellisesti..mut missäs sitä ryysyjänsä sitten säilyttää jos sen vaatehuoneen oven eteen tunkee pinniksen?? =)

fanttomi & 23+1

muok. sitä piti viel sanoa et en kyllä kannata mitään fb ryhmää, mielummin kirjottelen tänne edes vähän anomuumisti =)
 
Viimeksi muokattu:
Meil on se tilanne et pinnis mahtuu juuri ja juuri meidän sängynvieteen siten et sängyn ja reunan väliin jää n. 15cm rako ja toiselle puolelle mahtuu nippanappa yöpöytä. Toisella reunalla on sit esikoisen sänky, eli on ahtaudutta kaikki samaan huoneeseen vielä toistaiseksi, mut muutetaan täs syksyllä hullunmyllyn nämä huonejärjestelyt. Meil 4 huonetta, ni pystyy silleen pyöritteleen..
 
Mut saa kans pitää listoilla,eli hara, La 30.12,toinen lapsi,tyttölupaus ja synnärinä Jorvi vaikka täällä hyvinkään vieressä asutaankin :)

Mulle tulee kans noita huono olo kohtauksia,lähinnä syömisen jälkeen,nytkin pötköttelen sängyllä.Aamuisin ei kans ruoka maistu,vaan viivyttelen pari tuntia sen kans.

Meil on kans hiukan tilan ahtautta täällä,ja kovin ollaan mietitty mihin tuo pinnis sit sijoittaa,me tosin nukutaan olkkarissa,kun kaksiosta kyse ja esikolla oma huone.

Mulla kasvaa kans mahassa tommonen untuvakarva,ja varsinkin menee tommonen viiva tossa keskellä mahaa :) Jalkoihin en oo kurkkinu kasvaako siel miten,en yleensä muutenkaan ajele niitä kovinkaan säntillisesti :D mut kainaloihin tuntuu kyl nopeeta vauhtia tulevan,siinäkin hommassa hiukan laiskistunu nyt,saatikka sitten ton yhden puskan kanssa kun ei sinne tosiaan näe(ku ei näe,niin on poissa mielessä ja oon päättäny ettei häiritse ketään muutakaan :LOL: )

Mä laitoin jo osittain hakemuksia kelalle tossa yks päivä,ne on vaan niin ärsyttäviä täyttää. Mulla tulee viimeisten 6kk tulojen mukaan kun noussut sen 20%,onkohan se päiväraha sitten niillä varmasti isompi kuin niillä verotustuloilla?Kun eikös niistä lähde niitä kaikki vähennyksiä,en ihan himmaa tätä hommaa.

Kuinka usein te muut käytte neuvolassa? Varmaankin esikoista odottavat enempi? Mä tässä vaiheessa käynyt 2kertaa neuvolassa,ja toisella niistä oli lääkäri myös...tämä nyt ei varsinaisesti tähän asiaan liity,mutta jotenkin hassua että ultrassa ei ole kummallakaan kerralla merkattu mitään äitiyskorttiin..

Mä toivoisin ainakin saavani ens viikolla saikkua,mun pomo ei vaan tunnu tajuavan sitä että mä en todellakaan jaksa siivota monta tuntia putkeen kauhealla kyydillä,muutaman tunnin jälkeen alkaa sitten sattumaan selkään ja joka paikkaan ja töistä lähtiessä kävelykin tekee kipeää.

Tässäpä tämän kertaiset luritukset!

hara ja rv22+0 poks!
 
nimenhuuto mimma86 k-s ks la 29.12 toinen muksu ja tyttölupaus

mä kävin eilen lääkärissä sen mahakipuilun takia,saikkua tuli tänneki.sit katsotaan jatkot myöhemmin että meenkö enää töihin vai en,kun ens viikko on lomaa muutenkin.mut tälläset pikaset kuulumiset :wave:
mimma ja typsy 22+2
 
Nimenhuuto: Hopsuliina, LA 21.12, synnäri KOS ja poikalupaus.

Mulla on viimeinen neuvola ollut kesäkuun alussa... Nyt ensi to on seuraava, että eipä noita täällä turhan usein ole ollut. Toki oli ultrat tuossa välissä ja verenpaineita oon ite seuraillut.

Mulla on aamut ihan kauheita tuon huonon olon tai oikeastaan huimauksen kanssa. Jos vähänkään pidempään joutuu seisomaan niin tuskan hiki pukkaa päälle ja pakko päästä pitkälleen.

Meillä on tuolla vauvalle vaunuiksi Emmaljungan duo edget sport-rungolla, ovat olleet kummallakin aiemmilla lapsilla ja ovat vielä niin hyvät, että käytän tällä kolmannellakin. Oon kyllä ollut tosi tyytyväinen niihin. Nyt ikäeroksi tulee 2v9kk niin pelkällä seisomalaudalla mennään.

Ekan ja tokan lapsen välissä meillä oli käytössä Emmaljungan twin ceroxit ja olivat tosi hyvät tuplat. Mutta sitten siirryttiin seisomaluadalle, kun ikää alkoi olla lähempänä 3 vuotta esikoisella-

KAukalo pitää ostaa, kun se ehdittiin panna jo pois. JA tuota Garcon Logico-S oon miettinyt minäkin. Se me varmaankin hommataan. Noilla kahdella ekalla oli Gracon autobaby ja aivan ihana käyttää, kun siinä on se telakka kans. Ainoa, että tuossa autobabyssa oli tosi lyhyet vyöt niin talvivaatteissa tuntui tosi aikaisin ahtaalta.

Nyt pitää alkaa valmistautumaan töihin . yövuoro kutsuu pitkästä aikaa...

Jakselemisia kaikille!=)

Hopsuliina ja Epe 23+4 meniköhän oikein viikot...
 
Nimenhuuto: Salmiakki78 LA 5.12 synnäri JOS ja tyttölupaus.

Tässä on kyllä kaikenlaista puuhaamista tän vauvan odotuksen kanssa. Tänään just koottiin mun miehen kanssa pinnistä ja mää sit sanoin, että voi kun se pikkuinen tietäis kuinka me täällä aina puuhastellaan sille. Mies sit sanoi, että ehkä se osaa arvostaa sitä 20 vuoden kuluttua....:LOL:

Mullakin on työmotivaatio aika lailla kadoksissa. Ei vaan jaksais, 9 viikkoa ois vielä ennen mamivapaata. :whistle:

Salmiakki78 ja Papu 25+5
 
what, la 20.12, TYKS (toistaiseksi vielä), 1. lapsi ja tyttölupaus.

En kannata FB-systeemiä.

Kuten olen jo moneen kertaan sanonutkin, mua ahdistaa myös noi kelan paperit. Ollaan vielä tässä muuttamassa lokakuun alussa lähemmäs työpaikkoja ja mietin, että mitä osoitteita niihin prujuihin oikein laitan. Lisäks aattelin, et saisinkohan huijattua kelan tätejä - jos laittaisin vasta lokakuussa paprut eteenpäin, niin voisin laittaa matkavähennyksiksi 0 km ja 0 € :vampire: Olin yllättynyt, et sellaisiakin niissä prujuissa kysellään. Laitan tuloiksi viimeiset 6 kk.
 
Nimenhuutoon PinguPongu, LA 28.12, synnäri KOS, 1. lapsi, poikalupaus

Neuvolakäyntejä on tähän mennessä ollut touko- ja heinäkuussa, seuraava aika on syyskuun puolivälissä. Pitää muistaa pyytää ne kaikki Kelan lippulappuset, jos ei meinaa terkka itse hoksata niitä antaa. Molemmilla neuvolakerroilla on ollut eri th ja ensi kerralla taas uusi. Mähän käyn tällä vauhdilla koko puljun kaikki th:t läpi :D

PinguPongu 22+3 ja perjantaisaunan odotus
 
Ja vieläkään ei vauvavakuutuksesta ole tullut mitään päätöstä!! Kauanpa sitä pyörittelevät. Ens viikon torstaina neuvolalääkäri, tuskin maltan odottaa...mulla on miljoona kysymystä esitettäväksi että täytyy varmaaan kirjoittaa ne ylös ettei mitään unohdu. Esikoisen 4v synttärit sunnuntaina!
 
Nimenhuutoon: Tesmis, la 6.12, 1.lapsi, tyttölupaus

Joku kyseli oran taiga-vaunuista mua ne ei henk.koht. vakuuttannu, olisin ne voinnu ottaakin mikäli vaunujen tarve olis satunnaista, mutta tullaan tarvimaan niitä joka päivä säässä kuin säässä (meillä on koira), asutaan maalla, joten satsatttiin sitten emmaljungan ceroxeihin.

Neuvolakäynneistä joku kyseli myös, mä olen käynyt JO KUUSI KERTAA, joista yks on ollu lääkärineuvola vko 11+, ens viikolla taas neuvola ja sitä seuraavalla lääkärineuvola, tuntuuko musta vaan vai ravaanko siel kokoajan....

Eilen pohdin täällä ummetuksen ja liikkeiden tuntemisen yhteyttä, ja selkeesti vaikutti, sain aamulla vihdoin mahan toimimaan ja nyt kyllä liikkeet tuntuu "koko ajan" ja tosi terävinä, verrattuna eiliseen.

Tesmis 25+5
 
Nimenhuutoon tulin myös osallistumaan, eli melina84 täällä! Esikoista odotellaan ja viimeksi eilen 4D-ultrassa saatiin vahvistus tytöstä :) Laskettuaika 17.12. ja synnärinä TAYS!
On tullut kans taustailtua enemmän mut enköhän tuu tänne kirjottelemaankin taas joku päivä kunhan aikaa on vähän paremmin kuin nyt.
 
Kertokaapas ihmiset millasen pinnasängyn ootte aatellu hankkia? Eli millanen kannattaa hankkia ja mistä maksaa turhasta??Eli moneenko korkeuteen laitaa/pohjaa ois hyvä saada, pitäiskö olla nopeasti nostettava/laskettava laita??Pitääkö yks laita saada kokonaan pois ja vaihdettua juniori laitaan??Mikä on järkevää?????

Ja te joilla on jo ennestään lapsia niin mitkä ominaisuudet ootte kokenu hyviks ja mitkä on ollu "turhaa"??Kiitos etukäteen jos joku viitsis vastata ja auttaa ensikertalaista =)

fanttomi & 23+1
 
listoilla :wave:

klementine, pkks, la: 3.12 ja varma tyttö. 3lapsi


apua miten tuo joensuun sairaala oikeesti kirjotetaan?:D

nyt en jaksa pahemmin kirjotella, huomenna kirjotan mutta
supistuksia ollu pikkuisen, jotkut niin kipeitä että ihan säikähdin mutta kaikki on hyvin tai ainakin luulen niin, pääasia et vauva liikkuu :heart:

mut juu, huomenna kirjottelen

klementine ja tyttö rv 26:wave:
 
Nimenhuutoon Unelmahöttö la 6.12. L-PKS ja 4. tulollaan ja tyttöä odotellaan :)

Jokin salattu kerho/FB tai muu vastaava salattu yhteisö esim multiply on ok. Ihan hyvä ajatus mielestäni.

Ihanaa kolme pv vapaata, takana on 18 päivän työputki yhdellä vapaalla. Olin kyllä väsyneempi kuin tajusinkaan. Nyt onneksi saa hetken hengähtää. Huomenna illalla vielä käymään Live musiikkia kuuntelemassa parin kaverin kanssa niin johan taas jaksaa :)

Unelmahöttö ja Kuutti 25+4
 
Viimeksi muokattu:
nimenhuutoon kukka86 la.13.12 KYS ja 3lapsi tuloillaan.

Pinnasängystä Meillä kahteen eri korkeuteen säätyvä pohja, 3korkeutta tai laskeutuva seinä olisi kätevämpi koska olen itse niin lyhyt, että joutuu urkittamaan sitten sieltä alhaalta. Kannattaa kiinnittää ostaessa ainakin huomiota et laidat tarpeeksi korkeat kun lapset tykkää kiivetä. Meidän toinen lapsi kiipesi laidan yli vähän yli vuosikkaana vaikka noi laidat todella korkeat (siis mulle ainakin). Ylipäänsä kannattaa miettiä et kuin kauan tulee käyttämään sitä pinnasänkyä ja onko toinen vanhemmista esim160 tai alle pitkä, jolloin sen lyhemmän kannattaa kokeilla jo osto vaiheessa et saako sen lapsen pois "pohja tasosta" jos ei ole liikkuvaa laitaa.

Meidän perhe alotti näköjään sairastelun tälle syksylle. Muksut piti kuume taudit ja nyt ollaan vuorostaan kaikki nuhassa. Kyllä meinaa voimille pian ottaa, kun ollaan totuttu todella paljon ulkoilemaan ja nyt sitten sisällä oltu tosi paljon. Noh kyllähän se jossain vaiheessa taas helpottaa.

kukka ja 24+5
 
Muksaa lauantaita:wave:
Täällä tosin ainakin koleaa ja sateista! Niin se syksy saapuu, patteritkin jo piti päälle laittaa.
Kesä meni niin mukavasti vähäisellä vaatetuksella että saapas nähdä miten tämä syksy-talvi mennään vaatteiden ja masun kanssa!;)

Pinniksestä meillä on aina ollut kierrätyspinnikset ja vanhaa mallia. Pohjan saa 3 korkeuteen mutta laitoja ei saa alas! Kätsyähän tuo vois olla että laidan alas saisi mutta hyvin on pärjätty näinkin!=)
Nythän mä ostin kaverilta vanhan pinniksen jamaalasin sen valkoiseksi. Eipä siitä mikään mallikappale tullut mutta välttää kaiketi!:whistle:
Mietin jopa että kävivn Ikeasta nappaamassa halvimman valkoisen sängyn mutta kai mä kestän ton tekeleeni kanssa:LOL:
Hoitopöydällä meillä ei oo koskaan ollut kauheammin virkaa mutta haaveilen sellaisesta pinnasängyn päälle laitettavasta tasosta!

(.) Eilinen oli taas kyllä päivien päivä tuon pääkopan kanssa! Tämä raskaus taisi tulla todellakin liian aikaisin ja tuntuu ettei mulla pysy pää eikä kroppa perässä!:ashamed:
Olen vaan NIIN väsynyt ja räjähtelen ja itkeskelen. Eilen oli muutoinkin kumma mielipaha-päivä!
Ilta meni sitten mankkakipujen kanssa, joita mulla ei ole tähän mennessä kertaakaan ollut ja ne jotenkin pysäytti vielä enemmän kuin supistus!!
Teksis mieli mennä kunnon ultraan ja gynekologille mutta ei ole rahaa kun 4D kuitenkin kolmisen viikon päästä!
Huoli on tullut kovaksi siitä syntyyko vauveli ennen aikojaan:ashamed: Viikot saisi kulua nopeasti tuonne rv 30 tienoille!!
 
Moiks. Mulla kaikki tiedot olivatkin muuten ok, mut synnäriksi vois vaihtaa SAS, ku se TYKS on vast kakkosvaihtoehto jos tulee liian kiire,mitä en kyllä usko. Mul on TYKSiin matkaa n.15-20min ja Saloon noin tunti. Pikkukakkonen syntyi Salossa oli tosi mukava kokemus koko meidän perheelle.

auringonpilkku 23+1
 
Tuli tuosta karvojen ajelusta mieleen, että käykö kukaan poistamassa tuon alapään karvotuksen jossain ammattilaisella? Meinaan tuossa eilen huomasin, että oikeesti tuo ajelu alkaa olemaan jo vähän vaikeeta ja välillä tulee vedettyä sinne päin. Että en ihmettele, jos kohta ajelen sieltä vähän muutakin roinaa:D Mietin vaan, että pitäskö jossain vaiheessa siirtyä johonkin kosmetologipuolelle poistattaan noi..Ja minkä pitusia niiden karvojen täytyy olla, että ne ylipäänsä voi ne poistaa? Ja minkä hintaista hommaa tuo about on? Tai onko järkevämpi ottaa joku koko paketti, samalla vaikka säärikarvat? En oikeen tiedä näistä mitään.

Meillä kans on pinniksen kans vähän niin ja näin, mahtuuko makkariin..ainakaan silleen ettei joka kerta sitten iske varpaan siihen ym. Meillä kyllä on kaverille oma makuuhuone, että yritän ehkä sinne laittaa. Katsoo sitten miten se homma menee, vai pitääkö ottaa pinnis lähemmäksi. Makkariin mahtuis sitten muuton jälkeen, mutta sielläki se ois kyllä edessä suorastaan. Pinniksen aattelin hankkia varmaan ikeasta, en ole varma kumman hintasta (n.80e ja toinen oli jotain 150e). Oon vähän mietitnyt, mitä se ois. Aluksi ajattelin käytettyä brioa, mutta toisaalta mietin että niiden käytettyjen parin lapsen kuluneiden sänkyjen hinnat on jo samaa kuin tuo edullisempi Ikean..joten enpä tiedä. Tuossa edullisemmassakin taisi saada ainakin laidan pois, jos ei nyt laskettua hieman alas. Ja pohjaa sai säädeltyä. Pitää varmaan liikkeessä kokeilla vähän. Jotkut pinnasängythän on ihan älyttömän kalliita ja oon miettinyt, että mitä tekee jollain 500e ja siitä ylöspäin olevalla pinnarilla (sama se vaikka se muuntuis joskus sängyksi kun ei se kuitenkaan ois hyvä).

Neuvolareissuja mulla on ollut kolme. Ja nyt tulee kolmen viikon sisään muistaakseni neuvolareissu, joka sisältää myös lääkärin samassa. Esikoista odotellaan. Kuulemma tuo lääkärineuvola olis ollu jo ennen rv20, jos olis jo ennestään lapsia synnyttänyt. Kreran olen kyllä käynyt 3 minuutin reissun neuvolalääkärillä tarkistaakseni nuo allergialääkkeet, mutta se ei kuulunut rutiinikäynteihin.

-metsis 23+2

p.s. Täällä on hirveä pesänrakennusvietti alkanut..muuttoon ois kuitenkin vielä aikaa yli puolisen kuukautta. Jotenkin tekis mieli sisustaa kaikkee ja vauvan tavaroita jo laitella ja kaikkea!:heart:
 

Yhteistyössä