Joulukuiset lumihiutaleet 2010 - MARRASKUU

Onnittelut Piiaselle täältäkin! :flower:

Mua närästää ja närästää eikä mikään tunnu auttavan...Oon kokeillu piimää,maitoa ja rennietä...Tänään kävin sit apteekissa ostaa jotakin lääkettä mitä se apteekkari suositteli,oli jotain purutabletteja jotka suussa muuttuu vaahdoksi,yhtä tossa testailin ja oli aika etovaa kyllä ja kamalan makuista,mut jos tää vaiva noilla lähtee niin yritetään kestää :)

Neuvolatäti taas soitteli,kyseli vointia ja perjantaina taas menen sinne näytille.Tiistaiksi tuli aika Jorviin.

Sairaalakassia en vieläkään oo pakannu,en itelle enkä vauvalle...Ehkä pakkailen itselle jonkun kassin tuota tiistaita silmällä pitäen jos ne ei päästä mua sieltä takaisin kotiin.

Nyt ruokalevolle! :)

hara 31+6
 
Ai niin piti vielä laitella tollanen linkki HT-Suksee

Hassun näköset ovat,onko kellään kokemusta?Mietin että voisivat ovat olla aika hyvät(jos toimivat) sitten talvella huonosti auratuilla teillä ainakin,vaunuilla sitä kun luultavasti tulee sit mentyä kelillä kuin kelillä...
 
Hara taisit saada Gavisconia närästykseen, mulla se on ainoa joka auttaa edes joten kuten ja paras on kun ottaa sen n. tunti ennen nukkumaanmenoa niin se ehtii hyvin vaikuttaa. Vähän ällöä se vaahto on mutta mieluummin sitä kuin närästystä :x

Neuvolassa käyty tänään ja kaikki oli ok, korttia ei nyt ole tässä mutta
laitan sen mitä muistan:
Pissa puhdas
Hemoglobiini: 127
RR: 110/73
Syke: n 130, Kuutti tais nukkua
SF: en muista mutta alakäyrällä edelleen
ja paino oli laskenut -300 g

Kaikki siis vaikutti olevan kunnossa =)
Viimeistä lääkärineuvolaa mulla ei ole kun olisi osunut samalle päivälle sen seuraavan kontrolliultran kanssa.

Kävin tänään lasten kanssa uimahallissa ja vedessä on kyllä mukava je helppo olla tämän pallon kanssa. 2-v pani vain noin tunnin kuluttua ranttaliksi siellä niin sitten ei enää niin helppoa ollutkaan |O

Nyt pitää mennä auttamaan keskimmäistä sonnustautumaan halloween discoon :vampire:

Unelmahöttö ja Kuutti 35+2
 
piianen: Hurjasti onnea pienestä tylleröstä =)

Veikkaukseni meni siis pieleen, mutta veikataan sitten että se kolmas lumihiutale syntyy 23.11 =)

Tämän enempää ei kerkeä kirjoitella, joten palaan huomenna asiaan.

Jazzy
 
heipähei taas

menin sit aamulla lääkäriin niitten eilisten supistuksien ja limatulpan takia, tai no siis oikeastaan sen takia kun vauva on ollut tosi hiljainen ja olin huolestunut että miksi toinen noin vaisu on. no käyrässä oli kaikki hyvin,vauva liikkui kokoaika ja ylläri,en tuntenut kaikkia liikkeitä taaskaan (mulla istukka on niin edessä) no kuitenkin, taas se sit alotti käyrässä jylläämisen pieni :D
sitten sisä tutkimus, eli vauva on niin alhaalla kun vaan voi olla, kiinnittynyt mun käsityksen mukaan sanoi lääkäri vauvan olevan ja sanoi että on "ihan tulokuopassaan" kohdun suu oli sormelle auki!!hui kamala! :D mutta kanavaa vielä jäljellä..(en tajunnu kysyä et kuin paljon kun oli jotenkin niin jännää että sormelle auki :D ) tyttö ultran mukaan voi oikein hyvin siellä,paino arvio oli 2690g, lapsi oli niin alhaalla ja jännästi että mittaus oli vähän hankalaa eli luultavasti toinen on vähän isompi.. sano kuitenkin et kirjaa sen n,2700g


mua rupes jotenkin jännittämään nyt enemmän kun on niin jotenkin outo olo. pelottaa ehkä se et jos lähtisin synnyttämään vaikka just yöllä niin mistä hoitaja isommille lapsille:whistle:

nyt ehkä ekaa kertaa tajusin sen et se sairaalalaukku kannattaa ihan tosi olla pakattuna :D pitäs varmaan pakata se ihan kunnolla jo :D

mut nyt syömään :D

klementine ja tyttö rv 35+5:heart:
 
Ootteko huomannu et helmikuisiin on jo syntynyt eka vauva? Paljon voimia pienelle tytölle ja äitille ja isille :hug:

klementine sullaki on jännät paikat. Onneks viikkoja alkaa olemaan jo hyvin kasassa, reilun viikon päästähän vauva ois jo täysaikanen =) Tsemppiä ja :hug:

fanttomi & 32+6
 
Klementine -tosta kohdun suu sormelle auki -tilanteesta ei uudelleensynnyttäjä voi valitettavasti päätellä yhtikäs mitään! on tavallisempaa että se on auki tässä vaiheessa kuiin ei.Ihan hyvin voi siis mennä 2 viikkoa yliaikaiseksi vaikka onkin auki -toivotan kuitenkin et ei ;)!
 
juu mä tiedän et se ei tarkota mitään,mut näitten kipujen takia vähä pelottaa. ja siis sen takia et supistukset oli ne mitkä aukas sen... :D

nyt vaan jaksan joka supistuksella (jota nytkin tullu vähän väliä ) pelätä et mitä nyt..
ehkä nää pelot johtuu kamalasta synnytyspelosta.. onneks mulla on perjantaina pelkopoli!!
hui kun tunnen itteni ihan sekopäiseks näillä jutuillani :D
 
Tervehdys taas pitkästä aikaa!

Alkuraskaudesta kirjoittelin jonkin verran, mutta sittemmin olen vaan taustalla lueskellut=)

Onnea pienen nyytin saaneille:flower:

Hankinnoista: Meillä 5vuotta vanhat esikon vaunut ja turvakaukalo. Hoitopöytä ja pinnasänky taas ovat uusia. Vaatteita on vähän omasta takaa ja loput lainataa siskolta. En vaan millään muista kuinka paljon noita ihan pieniä vaatteita kannattaa olla ja kuinka nopeasti esim 62cm vaatteet ovat sopivia..No jotain on kuitenkin jo pakattuna hoitopöydän laatikoihin.

sairaalakassia en ole edes ajatellut pakkaavani. Sairaala on 3min ajomatkan päässä, joten en usko että kamala kiirus tulee. En myöskään usko tarvitsevani mitään erityistä mukaan.

Täällä taisi olla jokunen muukin jolla on verenpaine koholla..Mulla nousi verenpaine pari viikkoa sitten 100/140 ja niissä lukemissa pysytteli muutaman päivän. Aloitettiin sitten lääkitys ja nyt paineet olleet mulle tosi hyvät n.85/123. Proteiinia ei ole toistaseksi pissassa ollut. edellisestähän mulla oli raskausmyrkytys ja lopulta synnytys käynnistettiin rv34+3. Silloin ei suuretkaan määrät lääkettä laskeneet paineita.
Tavoitteena olisi päästä 35+0 viikolle niin että saisin synnyttää lähisairaalassa=)
Muuten olo on ollut ihan ok, levottomat jalat, turvotusta ja närästystä kyllä löytyy...ja yöt menee aikalailla valvoessa, nukkumatti tulee vasta 3 aikoihin. Onneksi on hyvä kirja:D

Pitääkin koittaa kirjoitella enemmän=)

-annimanni ja vauveli 32+2
 
Viimeksi muokattu:
saz
Piiaselle ja perheelle PALJON ONNEA!! Hienoa että kaikki meni loppuviimein hyvin ja tyttökin on todella hyvän kokoinen.:hug:

Kiitos kaikille närästyksen helpotusvinkeistä! Jätin nyt sen soodan kokeilematta ja huomenna haen jotain apteekista.

Puhetta on ollut uusista vs. käytetyistä hankinnoista. Mä oon hankkinut esikoiselle tosi paljon käytettyä vaatetta ja tavaraa, nyt tuleva vauva menee veljensä vanhoilla (siis niillä kierrätetyillä) ja niin vähän uutta hankin kuin mahdollista. Uutena meillä on hankittu kuitenkin tutit ja tuttipullot, petivaatteet/patjat ja muutamat kotiutumisvaatteet. Uutena olisin hankkinut esikolle turvakaukalon koska siihen halusin satsata, mutta sekin löytyi loppuviimein hyvältä ystävältä joka oli ostanut vuosi sitten todella hyvän kaukalon joka jäi hänen lapselleen pieneksi. Uskalsin ostaa, koska tiesin varmuudella että on kolhimaton ja hyvänä pidetty. Vaikka kierrätän, ostan aina hyvälaatuista, siistiä ja puhdasta. Mulla on ehdottomasti levollisempi olo kun jätän näin "pienemmän hiilijalanjäljen". Ei se ole vauvalta yhtään mitään pois jos ei ole kaikki ihan uusinta uutta! Riittää että on pehmoista ja lämmintä päällä, rakastavat vanhemmat, ruokaa ja huomiota jne! Mutta tapojani en kenellekään tyrkytä enkä ketään tuomitse, tämä on mun valinta ja jos joku ostaa kaiken uutena niin ok. Eikä tää ole kiinni edes rahasta, vaan periaatteesta. Samoin lainaillaan kavereiden kesken paljon tarvikkeita, esim pomppukiikkuja, unipusseja, kantoliinoja jne.

Mulla on ollut nyt niin paljon kipeitä supistuksia ja kaiken maailman tuntemuksia että meen vaikka väkisin sinne neuvolalääkärille! Ne ei oo huolinut mua sinne ennemmin koska ei ole resursseja ja mulla ei ole hälyttävää hätää, mut huomenna neuvolassa olis muutenkin tarkoitus katsoa aika lääkärille niin saa varata mulle sen kyllä jo ens viikolle, jos ei onnistu niin painun sitten yksityiselle. Siitä on jo monta kuukautta kun mun alakertaan on lääkäri kurkannut. Ääh.

Mä painelin tänään kauppaan ja ostin kaiken valmiiksi synnärikassiin. Jotenkin nyt parempi olo kun on kaikki valmiina. Huomenna muuten poksuu 34+0, jei!

saz
 
Närästys:Unohin eilen kommentoida.. eli mua on vaivannu jo yli pari kuukautta n.5 yönä viikossa paha närästys, menee vatsahapot nenuun asti, yök. Mulla siihen auttaa Ranixal, mihin sain neuvolalääkäriltä reseptin, kun valitin vaivasta. Renniet ja maidon juonnit ei kyl oo paljooo auttanu.

Myyris 34+0 poks
 
Oih, onnea Piianen tyttövauvasta!!:heart:
Kyllä silmät kostui täälläkin lukiessani synnytyksestäsi. Hyvän kokoinen neiti:heart: Onnea vauva-arkeen!!

Näinkö niitä vauvoja nyt sitten alkaakin syntymään:) Taitaa sittenkin marraskuussa syntyä useampi lumihiutale kuin veikkaamani 3!;)

Kotiintulovaatteiksi olen ajatellut bodyn, potkarit, villasukat, tumput, lakki, fleeceasu ja kaukalopussiin. Mulla on ihan älyttömän lämpöinen kaukalopussi joten uskon vauvan kyllä tarkenevan?! Harso vielä sitten siihen kaukalon eteen ettei pakkanen pääse kasvoille. Myssy mulla on vielä hankkimatta...oletteko millaisia ajatelleet?!
Meiltä on sairaalaan matkaa n. 30-40min.

Meillä tulokas käyttää pitkälti isoveljien vaatteita ja tarvikkeita. Tämä on tietysti ihan luonnollistakin kun kaikki ovat poikia, helppo kierrättää ;) Toinen pinnasänkykin ostettiin käytettynä ja maalattiin. Kaukalo olisi ollut kiva ehkäpä telakallisena mallina mutta ajattelin että eiköhän ensimmäiset kuukaudet kuitenkin pärjätä tuolla vanhallakin niinkuin aikaisemminkin! Ainoastaan tuplat ostin uutena kun sain viimevuonna ostetuista yksösvaunuista hyvän hinnan niin ajattelin satsata nytkin uusiin :)
Pienimpiä vaatteita olen joutunut ostamaan myös 56-62cm koska olin ehtinyt myydä kuopuksen pienet vaatteet juuri kirpputorilla kun tämä yllätysraskaus yllätti! Unipussin ostin ensimmäistä kertaa...fleece vilttikin oli kyllä kätsy tolla kuopuksella, tein siitä ns kapalon ja siihen se sitten nukahti :)

Meillä on Lurde Oran Landit (Ikäeroa tulossa 1v1kk) mutta nuo ei kyllä oo oikein kätevimmät kaupunkikäyttöön vaan soveltuu paremmin tänne maalaismaastoon. Ovat rattaat mutta kuitenkin enemmän vaunumaiset kuin nuo Carenat taas hieman matkarattaiden tyyliset (tukevammat kyllä)!

Solmu isot tsempit ja hatunnosto myös sinulle!:heart: Ilmeisesti ei ole vain koskaan tullut puheeksi onko täällä joulukuisissa yhtään yksin odottavaa!
Ihanasti kyllä loit muhun tsemppiä ja uskoa omalla vahvuudellasi siitä että kyllä sitä yksinkin hienosti pärjää!
Sinun kanssasi olisi ihan mukava vaihtaa vaikka yv:tä?! Sulla vois olla mulle hyviä ohjeita ja vinkkejä arkiselviytymisessä ja muutenkin vertaistukea:heart:
Kuulostaa kyllä hurjalta että asut saaressa! Miten olet suunnitellut synnytyksen? Menetkö yksin, isän kanssa vaiko ystävän kanssa?
Mullahan on nyt ystävä varahenkilönä jonka puoleen alan vahvasti kallistua synnytyksen alkaessa.

Mipelle kanssa kiitokset myötäelämisestä...ei hassumpi ajatus istua joskus kahvikupposen kanssa...ei ystäviä ole koskaan liikaa!:)

Meillä oli tosiaan eilen se perheneuvola ja mieskin yllätykseksi paikalle saapui! Mielettömän ahdistava tilanne joka vei kyllä kaikki mehut koko päivältä mutta nyt on päästy kuitenkin asiassa jonkun verran eteenpäin puhumalla! Erosta puhuttiin ihan vakavasti ja ilmeisesti yhteisymmärryksessä. Miehen pitäis alkaa nyt katsella omaa asuntoa ja tämä meidän nykyinen laitetaan luultavasti sitten keväällä/kesästä myyntiin. Harmittaa suunnattomasti kun rakastan tätä kotia todella paljon!
2vkon päästä menemme uudestaan ja keskustelemme lisää yhteishuoltajuuteen ja tulevaisuuteen lasten kans liittyvistä asioista!
Eilinen päivä oli kyllä niin itkupainotteinen mutta sain hyvin nukuttua viimeyönä ja nyt olo tuntuu taas paljon paremmalta!

Supistuksia tulee tosi paljon ja polttaa ihan alamahaa ja selkää! Onneksi mulla on ultralääkäri maanantaina kun alkaa jo ihan huolestuttaa! Inhottavaa etenkin öiset supistukset joita on kyllä aina herätessäni! Välillä supistus on hyvin lyhyt, välillä kumman kestävä!
Muutoinkin maha on niin kova kun mitään ylimääräistä ei ole ja vauva tuntuu sellaisena kivimöhkäleenä...todellakin mulla on sellainen tunne että vaikka en olekaan kovin suurimahainen niin sisältö tuntuu painavan kuin iso kivi ja olo on raskas ja epämukava. Muutoin tunnen olevani ns. vaivaton tällä hetkellä;)
Onneksi, kyllä tämä henkinen pahoinvointi ihan riittää!!
Viimeyönä näin unta että olin lääkärissä ja lääkäri totesi että herranjesta, sullahan on kohdunsuu auki että nyt vaan sitten odotellaan että kalvot puhkeaa:D
Ja vahva tunne mulla onkin ettei tässä loppuun asti päästäkään, mitähän mä veikkaisin...olisko 10.12 (rv 38) ja 3500g/50cm:D Jotenkin on sellainen kutina että vauva vois syntyä jopa jo rv 36-38 mutta veikataan nuin!

Jennyli 32+6
 
Viimeksi muokattu:
Huomenta :flower:

hyvä Jennyli, että asiat alkavat järjestyä, vaikka onkin raskasta. Mua on ainakin ain ahelpottanut kipeidenkin asioiden kanssa, kun niihin tulee jotain järjestystä ja päätöksiä ja sitten voi vaan puuhata päätösten mukaan ja koittaa toipua.

Saz, samaa mietin, ettei ole kukaan kurkannut alapäähän pitkiin aikoihin :) neuvolalääkäri onneksi huomenna vihdoin ja mulla silloin jo viikot 37+0.

Hankinnoista / ekoilusta jokainen tosiaan tyylillään, mutta mun henkilökohtainen lähestyminen on tähän osa-aikaekoilu :) eli kestovaippailua harrastettiin esikoisen kohdalla parilla vaipalla / päivä 7 kk asti ja sen jälkeen siirryimme kokonaan kertakäyttöisiin, katsotaan, miten tän kakkosen kanssa jaksetaan, ajattelin ottaa samalla käyttöön esikolle kuivaksiopettelukestovaipat kotona, niin menee samalla pyykkäyksellä. Osa tavaroista/vaatteista ostetaan uutena, osa käytettynä, olen nyt itse asiassa ostanut tulevalle kakkoselle enemmän tavaraa uutena kuin esikoiselle, vaikka voisi kuvitella sen menevän toisin päin. Mutta ehdin jo myydä vuosi sitten esikoisen vauvakamoja aika paljon, kun en ajatellut meille tulevan toista lasta...Eilen meni ihan kamalasti rahaa kaupoilla, kun ostin viimein sisarusrattaat, kaukalopussin (ihana jääkarhun pussi) ja kantokassin vaunuihin. Päädyttiin lopulta kivoihin vihreisiin Britax B-Dualeihin ja niitä ei hirveästi ole vielä käytettynä myynnissä, kun ovat alle vuoden vanhaa mallia. Joten uutena lähti matkaan. Onneksi ne saa sitten kierrätettyä hyvin, kun sen aika koittaa. Ostelen huutiksesta myös paljon vaatteita yms, käytettyjä ja käsitöinä tehtyjä. Periaatteessa kaiken, minkä voi pestä ja on vielä käyttökelpoista voi ostaa käytettynäkin :) ja sitten taas laittaa kiertoon kirpparille tai huutikseen. Näillä pienillä kun monen tavaran ja vaatteen käyttöikä on niin kovin lyhyt, ettei ne ehdi mennä juuri miksikään yhdellä lapsella.

tulipas romaania :)

k&pikku-r 36+6
 
Munkin piti fanttomi kommentoida tota helmikuisten vauvaa. Hurjasti voimia tosiaan sinne! Meidän pinossa ollaan kaikki tosi onnekkaita, koska vauvat on pysyneet hyville viikoille massuissa!

Hankintoja me ollaan kanssa tehty aika paljon joko kierrätettynä tai lainaamalla ihan pikkuvauvan tavaroita. Varsinkin sellaiset tavarat, joiden käyttöikä on vain muutaman kuukauden, lainaan mielelläni, niin ei tuu sit sitä ongelmaa, että ne pitäis saada pois nurkista pyörimästä. :) Meillä tosin myös on paljon vauva- ja lapsiperheitä ympärillä, niin on helppo ostaa ja lainata muilta. Vaatteita oon kyllä sortunut jonkin verran ostamaan, vaikka oon sit pyrkinyt kyl ostamaan luomupuuvillaa... Esikoisella oli niin paljon noita pienimpiä vaatteita lainassa, että niitä ei oo millään meillä omasta takaa tarpeeksi ja sit suurin osa lähipiirin lapsista on tyttöjä, niin kaikki hepenet ei ihan kuitenkaan natsaa.
Meillä myös kestovaippailua tarkoitus nyt kokeilla enemmän kuin esikoisella (jonka kanssa meni koko projekti ihan plörinäksi), mutta voi olla, että jonkin verran on käytössä myös kertikset. Katsotaan nyt, miten se käytännössä sitten sujuu. :) Ainakin mun mies oli joltain työkaveriltaan ostanut käytettyjä kestovaippoja ihan fiiliksissään. :D Mua kiinnostaisi ennen kaikkea ne yhdenkoon kestovaipat, kun tuntuvat olevan aika iisipiisejä käyttää.

Ihanaa Jennyli, että teillä pikkuhiljaa päästään asiassa eteenpäin. Kyllä se siitä, kun käytännön järjestelyt hahmottuvat, niin alkaa elämäkin pikkuhiljaa löytää uudet rutiininsa!

Hurjaa kadak, että sä oot jo täysaikaisen lukemissa huomenna. Onnea näin etukäteen jo! Katotaan, miten sun veikkaus pitää paikkansa. :D

mamadread ja ihme 30+6
 
hankinnoista täällä osteltu vaatteita ja jääkarhun kaukalopussi...vielä ajattelin ostaa pesukoneen päälle hoitoalustan..vaunut on samat kun esikoisella..tuplia olen miettinyt, kun ikäeroa kuopuksen ja vauvan välille tulee 1v8kk..me asutaan ison tien varrella, joten autolla pitää aina lähteä kylälle jos kävelylle haluaa (mikä mua harmittaa ihan pirusti)
me ei meinata kestoilla ollenkaan..

kotiintulovaatteeksi olen pakannu kietaisubodyn, puolipotkarit,sukat,tumput,pipon,veluripuvun ja ne päällä sit kaukalopussiin (mukana on myös harso,fleece-peitto,tutti...

meillä on sairaalaan matkaa se 80km,joten hyvissä ajoin pitää lähteä varsinkin jos on huono keli ajaa...

mä veikkaan että meidän oma tapaus syntyy 31.12. (rv 41+3) ja sillon sen takia, kun mies pelkää että synyy viimenen päivä tätä vuotta... (meidän aikasemmat lapset on syntyny rv 41+4 ja toinen rv 40+1)
seuraavaa lumihiutaletta epäilen syntyväksi 10.11.

lumi-enkeli ja aarre 33+2 :heart:
 
Voi Neitoperho... (pakko oli tulla kommentoimaan), mulle tulis huono omatunto, jos ostaisin kaiken uutena!! Enkä itseasiassa ole ostanut mitään vielä uutena, kaiken olen joko saanut, lainannut (äitiysvaatteista lähtien) tai ostanut ystäviltä tai huutonetistä. Meillä on työkavereiden kesken vitsi, siitä kuinka lapsesta tulee ihan varmasti onnellisempi juuri tämän kauden väreissä olevissa vaunuissa ja sitten me on mietitty millä minä paikkaan tämän onnellisuusaukon (varsinkin kun sain yli 15 vuotta vanhoja vauvapeittoja ko. työkaverilta) ! ;)
Oikeasti, olen huutonetistä ostanut niin hyvää tavaraa (jopa turvakaukalon telakalla), että tuntuisi pahalta jättää moisia huomioimatta ja ostaa se jostain kumman syystä uutena ja yli kaksikertaiseen hintaan kaupasta.

Lapsi tarvitsee rakkautta, puhtaan vaipan, unta ja ruokaa, kaikki muu on toisarvoista.

- Siiri S ja typsy 33+3
 
Kiitos onnitteluista kaikille!

Tyttö pääsi pois sokeritipasta ja on jo vierihoidossa. Maito on jo noussut rintoihin jne.. Kaikki ok :heart:

Synnytyspeloista joku tuolla kirjoitteli. Itsellä oli kamalat pelot viimeiset pari vkoa ja synnytyssalissakin sanoin varmaan 10 kertaa miehelle että pelottaa kamalasti. Jalkoja en meinannut aukaista kun ponnistusvaihe tuli kun olin vain niin paniikissa. Jälkeenpäin sanoin kyllä kätilölle että ihan turhaan pelkäsin, kaikki meni niin hyvin :)

Mutta täällä sitä opetellaan taas vauvantuoksuista arkea. Voimia kaikille loppuodotukseen!!!!

Piianen ja Pikku Murunen, 2pvää
 
Terve kaikille!

Ja Onnea Piianen!
tässähän pitää itsekin rueta jo sairaalakassia miettimään, vielä en ole sitä tehnyt.

Minä olen ensimmäistä päivää äitiyslomalla!:D Nyt pitäisi vielä tietää mitä sitä lomallaan tekisi, kun supistelee niin paljon ettei hirveästi voi touhuta.

Meidän pesukonetta kävi korjaaja katsomassa, teki siihen jonkun virityksen että voi toistaiseksi käyttää mutta uuden hankinta on kyllä edessä. Ei se kauaa enää kestä, laakerit on menossa. No, jos sitä muutaman koneellisen noita vauvanvaatteita pyörittäisi kuitenkin.

Mä olen miettinyt vauvan kotiintulovaatteiksi ihan noita äitiyspakkauksen pienimpiä valkeita vaatteita. Se on tosiaan hankala tietää miten paljon sille pienelle sitten pitäisi päälle laittaa. Meillä on ehkä vartin matka sairaalasta, eikä ole autoa, tullaan varmaan taksilla tai sitten pyydän mun vanhemmat hakemaan. Uutena ei meille oo hankittu vielä mitään, paitsi äitiyspakkauksen vaatteet on uusia, kaikki muu on useemmalla lapsella jo olleet ja vaunutkin saadaan mun siskolta. Kaukalo ostettiin kaverilta käytettynä, samoin sänky. On ajateltu että ei se vauva siitä välitä. Kestovaippojakin ollaan saatu ihan hyvä läjä tutuilta. Kestoja on tarkoitus käyttää, saa sitten nähdä miten osataan.

Onko jollain vinkkiä peräpukamien hoitoon? Mulla tuli eilen yllättäen sellaisia, ja kipeitä ovat. Apteekista voisi tietysti kysyä, mutta tänään en ole kaupungille menossa.

donter 34+5
 
Voi piianen :heart: ihan kateeks käy :D

Hankinnoista, me on ostettu käytännlssä käyttötavarat uusina (rattaat, kaukalo, pinnis) ku alun perinki oli tarkoitus ja toive et näitä pikkaraisia ois useampi, ja nythän on jo kolmas käyttäjä syntymässä.. et silleen oon aatellu et hyvä et alkuun panostettiin laatuun, ni nyt on edelleen hyvä kuntoiset tavarat käytössä. Sit sellainen matalalaitainen pinnis ja nyt esikoiselle jatkettava sänky on ostettu käytettyinä. Tämä keskimäinen nukkuu vielä pinniksessä (on nyt 10½kk) ni saadaan mun siskolta vauvalle pyörillä oleva rottinkisänky.

Jennyli:
ihana että ootte päässy eteenpäin asioiden käsittelyssä.. pitkä prosesessihan se on, mut jospa se nyt ois se pää avattu ja edes jonkulainen keskustelu reitti löytyny :hug:
 
Hello!

Jennylille edelleen voimahaleja :hug: , hienoa että tulevaisuuden kuviot alkaa selkeneen pikkuhiljaa ja että miehesikin jopa ilmestyi perheneuvolaan. Oikein paljon jaksuja ja tsemejä.

Multa puuttuu vielä pinnasänkyyn patja ja ottaisinkin mielelläni vastaan vinkkejä että millainen kannattaa ostaa ja mistä?! Mistä te olette omianne hommanneet?!

cisu 34+3
 
Heipähei!!
Täällä vielä yksi lumihiutaletta odotteleva mamma, LA on 13.12 ja toinen olis tulossa. Esikoinen on 4v. Tällä mammalla ikää 29v. Synnytys paikka tulee olemaan Jorvi. Ultrassa annettiin tyttölupaus mutta itse en ole vielä ihan 100 varma asiasta. Muutaman viikon päästä on varattu aika synnytystapa arvioon esikoinen kun syntyi keisarinleikkauksella niin siellä sitten katsellaan uudestaan ultralla ja jos vaikka sitten sais näkyviin oikein kunnolla kumpi on tulossa. Masukki ilmeisesti edelleen perätilassa niin senkin takia joudun sitten Jorvissa käymään josko sais vauvelin käännettyä ulkoisesti :p

Sairaalakassin olen jo pakannut valmiiksi. Muutama hassu tavara puuttuu. Myös vauvelin kotiintulo vaatteet on mukana ja mies saapi sitten tuoda sairaalaan haalarin jos sille on tarvetta kun ei tiedä millainen ilma on sitten. Kaukaloon hankin sen lämpöpussin ja se on kuulemma tosi lämmin niin silläkin pääsee aika pitkälle :)

Hankinnoista jouduinpa oikeestaan hankkimaan kaikki uudestaan kun tämä raskaus oli ihan yllätys ja olimme jo siinä uskossa että yksi riittää meille mainiosti, niin kaikki esikoisella olevat tavarat olin jo kerinnyt myydä/lahjoittaa eteenpäin :) Muutamia pikku ostoksia vielä uupuu, vaippoja ym ym..
Siinä peintä tarinaa minusta.


Suuret ONNITTELUT Piiaselle pienestä prinsessasta :heart:

Ruusunlehti ja papu 34+3
 
Täällä tänään rv 36. Eli la:han vielä28 päivää. Tosiaan veikkaan että tämä syntyy 6.12 eli itsenäisyyspäivänä.

Kuulun niihin jotka ovat jo todella väsyneitä tähän olotilaan! Ja kun olen koko raskausajan hermoillut joka asiasta niin tään soisi pian jo loppuvan. Ennenaikaista synnytystä en toki halua kuitenkaan. Tarvitsisin oman fyysisen itseni takaisin kun varsinkin noiden pienten lasten kanssa joutuu koko ajan varomaan eikä uskalla tehdä mitään. Kohta tulee lumetkin maahan ja alkaa pulkkakausi...mutta eipä tällä mahalla vedellä pulkkaa eikä muutakaan.

Eilen huolestuin kun söin hyvällä ruokahalulla mandariineja ja sitten kun kahmisin niitä lisäää niin huomasinkin et osa niistän oli jo homeessa... Ne olivat olleet suljetussa pussissa muutaman päivän kun en muistanut kaupasta tullessani aukoa pussia... Tuli heti sitten mieleen et olikohan niissäkin mandariineissa hometta joita sööin kun kyllähän homeitiöt siellä pussissa on lennellyt. Että tuleekohan vauvalle nyt jokin vakava yleistulehdus sitten tms. :attn:

Ei munkaan alapäähän ole lääkäri katsonut sitten n. rv 21:n! Ens tiistaina sitten kai lääkäri sinne kurkkaa. Luulen kyllä että siellä on jotain tapahtunut kun en ensisynnyttäjä ole ja muutenkin suht pienellä ikäerolla nämä lapset. Ja tosiaan tuo iänikuinen murhe että miten päin tuo vauva tuolla on. Eilen sattui taas oikeaan kylkiluuhun joku kova koko päivän et olisko taas ollut pää? Vai voiko peppukin satuttaa kylkiluuta?
 
Jennylille voimahaleja :hug: Onneks asiat alkaa selkiytyyn teillä. Oon ihan varma et sä pärjäät!! =)

Cisu Mä sain työkaverilta patjan ja petarin vauvalle..MUTTA olin ajatellu ostaa ihan sellasen peruspinnispatjan mitä myydään prismassa.

Hankinnoista....Meiltä puuttuu viel vaipat =) Kestoilua ei aiota harrastaa.

Aloin jo eilen pakkaan sairaalakassia, tänään pakkaan sen nyt loppuun ja laitan listan taskuun mitä tarvin itelle mukaan niin osaa mieski tarvittaessa kasata/ettiä tavarat.

Onko äitiyspakkauksen kypärälakki liian iso/pieni vai sopiva vastasyntyneelle??Aattelin sen laittaa pipon alle et suojaa vähän kaulaaki.

Sit imetysliiveistä piti viel kysyä. Ku ajattelin tilata noita Carriwellin luukkuimetysliivejä ni jos taulukon mukaan ois koko M ni mahtaako mahtua päälle viel sit ku maito on noussu?Et kuinka hyvin kasvavat tissien mukana?Aattelin kyl et tilaan ne M koon liivit ja jos ne nyt jo tuntuu siltä ei enempää tavaraa ei mahdu ni vaihdan ne L kokoon.

( . ) Mulla on ollu eilis iltapäivästä asti viiltävää kipua alavattalla. Kipu tuntuu poikittain koko alavattalla, ihan ku joku veitsi heiluis siellä. Eikä mee siis levolla tai Panadolilla ohi. (otin eilen panadolin päänsärkyyn..se lähti mut vattakipu jäi) Yölläki siis tuntu kipua joka kerta kun nousin vessaan ja muutenki hereillä ollessa. Pystyin kyllä nukahtamaan kipuun, et ei ole niin kovaa, mut silti mietityttää kun se on kestäny nyt yhtäjaksosesti n. 18 tuntia????

fanttomi & 33+0 POKS!!!!!! :heart:
 
Lisäystä vielä..

Tervetuloa uudet!! :wave:

Jääräpää Tääl vauva ollu jo jonkin aikaa RT:ssa ja kyl mua ainaki sattuu pylly vasemalle ja kantapäät oikeelle kylkiluihin. Ja tää masukki oikein tunkee sitä pyllyä kylkiluita kohti ja monottaa toiselle puolen ja ne kyl sattuu, kunnolla!!!Toivotaan et sieläki vauva oikeinpäin =)

Edelleen kaipailen metsistä!!!!!!!!!Vai onko multa menny ihan ohi, onko metsistä näkyny??

fanttomi..taas =)
 

Yhteistyössä