Joulukuun pikkuiset ihmeet 2017 *marraskuussa*

Saatiin eilen (36+0) ultrassa kokoarvioksi 2716 g eli aika siro, kuitenkin ihan normikokoinen vauva. Vähän päälle kolmekiloiseksi arvioi syntymäpainon, saapa nähdä! Alatiesynnytykselle ei pitäisi olla esteitä, toivotaan ettei tule mutkia sen suhteen matkaan. Kiva lukea myös muiden painoarvioita.

@Surusilmät Voi ei, kuulostaa tosi ikävältä :( Jaksamista sinne!

Mäkään en ole hommannut vielä rintapumppua. Ajattelin katsoa valmiiksi mallin, mikä hankitaan tarvittaessa. Ennen vauvan syntymää en todennäköisesti osta, ellei satu olemaan joku hyvä tarjous.
 
@-Amanda- kiva, että siellä oli onnistunut viikonloppu! :)

Voi @Surusilmät tuota kaatumista! :( Onneksi pienelle ei kuitenkaan sattunut mitään, mutta nuo kivut, toivottavasti on jo helpottanut. Muakin hirvittää aina kun tuolla ulkona nyt kävelee, kun on niin liukasta. Saa ihan hipsuttelemalla välillä kulkea.

@aprikoosinkukka meillä on sitten aikalailla samankokoiset pienet kasvamassa. :) Saas nähdä satutaanko synnärille samaan aikaan. ;)

Muistin muuten hommata sen vauvavakuutuksenkin (pohjola, on vuoden ilmainen) vihdoin toissaviikolla. Ajattelin tuon ilmaisen vuoden ainakin pitää, katsoo sitten, että onko tarvetta jatkaa, toivottavasti tietenkin ei.

Eilen oli taas neuvola (täällä viikoittain tää loppuaika). Eipä siellä mitään uutta, kaikki ok.

Huomenna täälläkin oltaisiin täysiaikaisia jo! :love: Hurjaa miten nää loppuviikot on mennyt nopeasti. Toisaalta ois jo malttamaton saamaan vauvan syliin ja toisaalta ei millään haluis luopua vielä raskaudesta... Nyt alkaa olla kyllä jännät ajat tässä ketjussa, kun ensimmäisten la:t alkaa olla niin lähellä. Saas nähdä moniko synnyttää tän kuun puolella, kohtahan se tosiaan on jo meidän kuu! :barefoot:

Nanna 36+6
 
@Surusilmät Oijei.☹ Onneksi vauvalle ei käynyt mitään. Toivottavasti sulla kivut alkaa pikku hiljaa helpottamaan.
Voimia ja jaksamista sinne. :)

Täällä ei vielä ole pahemmin ollut liukasta, mutta oon sen huomannut, että kyllä tulee erittäin tarkkaan katsottua mihin astuu ja se, että onko liukasta vai ei.

Sunnuntaina on se masukuvaus, jota jännäilemällä odotetaan. Mutta ihana saada ammatti-ihmisen ottamat kuvat.

@mimmi92 Jep, tälläsiä ne nyt on hetken ollut. Ja oon oikeesti tyytyväinen.
Täytyy vaan ajoittaa tärkeät menot niille päiville, jolloin on nukkunut hyvin.

Tää on oikeesti jännää aikaa, kun monen vauvan alkaa olemaan täysiaikaisia ja lasketut ajat lähestyy.
Tässähän voi koska vaan tulla vauvauutisia.

Oon yrittäny katsella jotain päälle pantavaa pikkujouluihin. Yks asu kaksion pikkujouluihin ei oo masulla helppo tehtävä. Osa ei mee päälle, osa on liian lyhyttä/kireetä/epämukavaa.
Ainoa vähän juhlallisempi vaate on maximekko (punainen) ja se jopa menee päälle, mutta en tiedä onko se pikkujouluihin hyvä.
Tosin pohdin myös sitä, että se saa kelvata tai sit meen lökäreissä, en varmana ala ostamaan mitään uuttaa vaatetta yksiin(tai no kaksiin) juhliin (missä todennäköisesti vietetään kokonaisuudessaan hyvin vähän aikaa.)

Muuten päivät onkin menny sit joko siivotessa, jotain leipoessa tai kyläillessä. Siinä se mun arki pääpiirteittäin.
Toki kävelemässä tulee käytyä, mutta ei joka päivä. Viimeksi kävin eilen ja nyt tuli harjoitussupistuksia reippaasti.
Ja kävelykin on vähän hitaammanpuoleista lenkeillä.

Amanda 36+0
 
@-Amanda- Juu, tää alkaa kieltämättä olla pukeutumisen suhteen vähän hankala vaihe! Tuntuu itestäkin, että koko ajan samat vaatteet päällä ja mitään uusia äitiysvaatteita ei tässä vaiheessa raaski ostaa. Eipä noita äitiysvaatteita loppujen lopuksi ihan älyttömästi tullut hankittua, osa normivaatteistakin käy. Mutta selvästi suppeampi vaatevalikoima kuin tavallisesti, saati sitten noiden juhlavampien vaatteiden osalta. Mullakin ois vielä yhdet pikkujoulut tulossa ja en ollutkaan tajunnut ajatella tota pukeutumisasiaa (n) Nooh, jospa sitä keksii jotain!

@Nanna-87 Katsoin samaa, että aika samankokoiset vauvat meillä :) Ja saattaa olla, että päästään synnärille samaan aikaan, meillähän on sama synnärikin. Siitä tuli mieleen vähän hassu kysymys, eikai sun isä satu olemaan urheilutarvikeliikkeessä töissä? Käytiin yks päivä ostoksilla ja tuli myyjän kanssa laskettu aika puheeksi ja hän kertoi, että omalla tytöllään on 14. joulukuuta. Huomasin, että sulla on just silloin niin pakko kysyä :D
 
Tää on kyllä haastava vaihe pukeutumisen kannalta. Kotioloihin ja normimenoihin löytyy ihan hyvin vaatetta, tosin juurikin paljon suppeammin, kuin normaalisti. Mutta juhlapukeutuminen varmasti tuottaisi päänvaivaa.

Mä oon yrittänyt katsella jo valmiiksi kastajaisiin mekkoa, joka päällä ois mahdollista myös imettää. Ei ihan helppo homma sekään. Vaikka meillä todennäköisesti pidetään ristiäiset kotona, niin en silti haluis hirveesti nähdä vaivaa vaatteiden riisumisen kanssa, että saa pienen tarvittaessa syötettyä. Siksipä katsellut lähinnä joustavia, "kietaisumallisella" kaula-aukolla varustettuja mekkoja. :)

Mistä tulikin mieleen, että millä mallilla teillä on nimen mietintä? Itse välillä aina katselen nimiehdotuksia ja aikalailla samat nimet nousee aina kärkeen, että eiköhä se niistä muutamasta vaihtoehdosta lopullinen nimi sitten muokkaannu, jahka vauva syntyy. :)

@aprikoosinkukka heh, ei ole mun isä urheilutarvikeliikkeessä töissä. :LOL: Hassu sattuma, että sama la. :) En usko, että samalla paikkakunnalla pyörittäisiin, minäkun asun tosiaan ihan hyvän matkan päässä jyväskylästä. :)

Tänään täysiaikainen. Enää kolme päivää siihen, kun esikko syntyi. Toivottavasti tälläkertaa päästäisiin vähän pidemmälle. Viikonloppuna pitäis vielä kunnolla siivota. :ROFLMAO: Ja onhan tässä vielä reilu viikko mun "etiäiseen", eli päivään, joka on pyörinyt mielessä jo pitkään, että silloin varmaan syntyy. :D Onko teillä muilla tuollaisia tuntemuksia mahdollisesta synnytyspäivästä? :geek:

Nanna 37+0 :love:
 
@Surusilmät , toivottavasti kaatumisen jäljiltä jo helpottaa kivut. Lämpimiä ja parantavia ajatuksia täältäkin!

Mulla oli viime viikolla yhden työprojektin päättäjäiset -pukukoodilla tumma puku..Onneksi kaverin häihin syyskuussa hankkimani mekko mahtui vielä! Ehdin kyllä jo miettiä että mihin pimennysverhoon kietoudun.. :p Tunnistan siis pukeutumishaasteen @-Amanda- ja @aprikoosinkukka !

Rintapumpun kanssa oli sama suunnitelma kuin @aprikoosinkukka lla, mutta sitten sainkin kaverilta lainaan ja vielä just sen merkkisen, mitä olin itekin ajatellut. :)

Eilen oli neuvolan synnytysvalmennus. Oli kyllä tosi hyvä tähän kohtaan, kun on jo ehtinyt vähän sisäistää että mistäs hommassa on kyse.

Flunssa koittelee taas voimiaan täällä. Ärsyttää ja harmittaa, kun haluisin nyt nimenomaan keräillä itselleni voimia enkä käyttää niitä pöpöjen kanssa taisteluun..:(:confused::poop:

@Hilma85 lle tsemppiä - siellä alkaa olla pian h-hetki käsillä! :)

ritsalaari 37+3
ps. huomaan muuten, että parina päivänä on pyörinyt mielessä elämän ihme. Että kun tää on kolmas raskaus ja eka näin pitkällä että oikeesti meidän perheeseen tulee vauva!
 
Tuo juhlapukeutuminen on kyllä hankalaa, arjessa menen äitiysfarkuilla ja miehen college paidoilla mutta anopin itsenäisyyspäivänjuhliin pitää ehkä kehitellä jotain vähän tyylikkäämpää ;) En ole edes ajatellut vielä nimiäis/ristiäismekkoa, hyvä pointti nyt kun on vielä helpompi shoppailla.

Täällä yöt jatkuu lyhyinä, klo 3-5 aikaan aina herään ja kestää tunteja ennenkun saan unta, jos saan ollenkaan. Mutta tässä sitä harjoitellaan lyhyitä yöunia!

Nimi meillä ilmoitetaan heti kun poika syntyy, ihanaa et kaikki pääsee sitten kutsumaan vauvaa oikealla nimellä eikä työnimellä :)

Itse olen veikannut että synnytän 13.12 eli vajaa viikko ennen la. Perustuu siihen että tiedän ovulaation olleen muutamaa päivää ennen kun mitä la sanoo ja omaan mutuun :). Kauhuskenario on että uutenavuotena käynnistetään mutta haluan ajatella positiivisesti, olen itse aina ajoissa joten ehkä vauvakin on..

Vihersmoothie 36+3
 
Monilla olikin melko siroja kokoarvioita :barefoot:

Ja tosiaan olikohan @Hilma85 :lla jo tänään vai huomenna pikkuinen sylissä :love:

Pukeutuminen tuottaa haastetta kyllä. Oman työpaikan pikkujoulut olisi ensi vkl, mutta ilmoitin etten tule kun ei vaan jaksa :ROFLMAO: muutamat synttärit vielä myöskin ja yhdet oli pari päivää sitten. Ei onneksi mitenkään kovin juhlavasti tarvitse niihin pukeutua. Kotona suurimmaksi osaksi miehen vaatteet käytössä :whistle:

Ristiäisvaatteita en uskalla vielä paljoa miettiä kun en uskalla luottaa, että yhtä hyvin tippuisi paino kuin aiemmista :rolleyes: varmaan joku hame + paita yhdistelmä, niin saa helpommin sopivaksi säädettyä :) katsellaan sitten viikkoa ennen mitä mahtuu, vai pitääkö lähteä ostamaan jotain sopivamman kokoista :cautious:

Nimi alustavasti päätetty, mutta kerrotaan muille sitten vasta ristiäisissä, kun se saattaa vielä hyvinkin muuttua :)

Syntymäpäiväksi veikkalen 1.12, silloin rv 38+6, ovistestin mukaan la olisi muutaman päivän myöhemmin niin tuo menisi omien laskujen mukaan suunnilleen samoihin kuin edellinen synnytys (38+4) :LOL:
eiköhän mene yli kun kerrankin varautunut että tulisi ennen laskettua, pojasta oli jotenkin niin yllättävää kun olin koko ajan varautunut laskettuun aikaan kun itsekkin silloin syntynyt, ettei ehtinyt etukäteen ollenkaan synnytystä stressaamaan :LOL:

Mimmi 37+5
 
Kaatumisen jälkimainingit lopuillaan, ei onneksi mennyt kuin muutama päivä, alkaa pikkuhiljaa tuntua paremmalta olo, hiukan vielä särkee ja on tuskaisempaa kääntää kylkeä entä mitä ennen mutta eiköhän tämä helpota kohta, onneksi! Ei jäänyt vaivaamaan loppuajaksi. Tympeä on kyllä, traktori oli aurannut kehveli ja satanut pieni puuterilumi päälle niin eihän sitä jäätä sieltä näkynyt. :devil: Kiitos tsempeistä :D

Kokoarvio Minä en oo vielä saanut minkaanlaista kokoarviota, oliko tuo vaan ensisynnyttäjien juttu että pääsi ultralla katsomaan? :ROFLMAO:

Mulla lyö kyllä pää niin tyhjää tällä hetkellä että ei tule mitään järkevää mieleen. Maanantaina olisi neuvola, sitä odotellessa!

Rv 37+1, kyllä alkaa jo hirvittää :eek:
 
Kyllä mä vielä oon yhtenä kappaleena :D aamulla se on sitten menoa, vaikka on tässä ollut useampana iltana semmoinen olo että olisi vaikka voinut tulla lähtö.. Eilen sain unipesän valmiiksi ja sen myötä kaikki alkaakin olla valmista.

@Vihersmoothie mä kans oon valvonut, ärsyttää kun yrittää jatkaa unia eikä onnistu.. Oliko teillä tarkoitus järjestää nimiäiset?

Meillä on nimiä mietittynä, mutta vielä ihan auki että ilmoitetaanko samantien nimi vai vasta nimiäisissä.. Jos se vielä muuttuukin :)

@ritsalaari tunnistan tuon ajattelun tästä ihmeestä. Nauroin tässä että varmaan kysyn synnärillä että mistä toi vauva tuli :p

@Surusilmät hyvä että helpottaa (y)
 
@Surusilmät kuulosti kyllä hurjalta!! :eek: Onneksi parempaan päin!!

Veljellä olisi vielä kihlajaiset ennen laskettua aikaa, mutta todennäköisesti vauva on ulkona ennen sitä. Olisi kyllä yksi juhlavampi noshin mekko, joka menee mahan kanssa ja ilman mahaa. Sillä on kyllä tosi vaikea imettää, joten pitäisi varmaan hankkia joku uusi joka menisi ristiäisissäkin. Aiemmin olen pitänyt vain normi kesämekkoja. Nyt niitä ei oikein viitsi.

Meillä kans muutama nimi, jotka jää aina "parhaimmiksi vaihtoehdoiksi". Kai niistä sitten joku. Me ei kyllä uskalleta päättää kuin juuri ennen ristiäisiä. :)

Tänään oli ultra ja kokoarviona tällä hetkellä 3,9 kg. Eli minullakin lähtee sitten huomenna käynnistys.......
Olen synnyttänyt siis yhden sen kokoisen ja se oli vähän ongelmallinen synnytys niin siksi heti käynnistys. Olen kuitenkin toiveikkaana, että kolmas synnytys on ihan erilainen.

Olisi vielä kuvakin masusta, mutta laitan sen myöhemmin. Näytän niiin koomiselta tämän kanssa!

Henriette 38+0
 
@aprikoosinkukka Nojoo, vaatevarasto on huomattavan paljon suppeampi mitä ennen raskautta.
Mä hengaan kotona melkein koko ajan miehen lökäreissä ja paidassa. Mies naureskelikin tossa yks päivä, että mä oon ominu hänen lempihousut.
Ja kyllä mä meinaan päälleni nyt sit laittaa ton maximekon. Olkoot sitten sopiva tai ei.
Tässä on kuitenkin raskautta niin vähän jäljellä, että yksinkertaisesti äitiysvaatteiden osto ei oo järkevää.

Mä en vielä uskalla ristiäisiä varten mekkoa hankkia, mulla on kaapissa yksi potentiaalinen mekko, mutta epäilen, että meneeköhän se päälle ristiäisten aikaan. Ristiäiset kun olis tarkoitus pitää jo siinä tammikuun puolen välin jälkeen.
Nimi on valmiina, mutta se kerrotaan vasta ristiäisissä.

Hurjaa, että täältä voi olla huomenna jo kaksi vauvaa maailmassa!

Onneks ei oo muita juhlia tiedossa kuin nuo pikkujoulut (raskausaikana), ei tarvitse vaatetuksesta stressailla.

Tänne oli tullut yöllä reippaasti lunta ja tuullut koko päivän ihan hulluna.
Mä kävin postin hakemassa ja tuuli niin paljon vastaan, että sai oikeen voimalla mennä eteenpäin.
Ja liukasta, tosi varovaisesti sai kyllä mennä. Mutta säästyin kaatumiselta.

Muuten oon hengannut sohvan nurkassa viltin alla neuloen ja juoden teetä.
Ja ruuan laitoin kans tossa tulemaan.

@Surusilmät onneksi on jo parempaan päin. ☺

Mä en viitsi edes aloittaa unista.. 2,5 tuntia unta takana.
Luulis unen tulevan illalla.

Syntymäpäivää en osaa yhtään veikata.
Jos vitsin heittäis, niin sanoisin, että katotaan vaan niin tässä ollaan vielä ens vuonnakin yhdessä koossa.
Mutta siis oikeesti ei mitään hajua, vauva kun voi tulla koska vaan.

Mä pohdin melkein joka päivä(/yö) just tota, että on tää ihmeellistä aikaa, masussa kasvaa oikeasti ihminen!
Ja tulee myös pohdittua sitä, että mihin sitä naisen kroppa pystyykään.

Amanda 36+1
 
@Nanna-87 Okei, se oli sitten joku muu, joka saattaa sattua synnärille samaan aikaan :) Ja onnea täysiaikaisuudesta!

Veikkaan, että meillä mennään lasketun ajan yli. 22.12. on mun veikkaus syntymäpäivälle. Ois kyllä kiva, jos hän hiukan aikaisemmin tulisi, mutta tulee kun tulee.

Meillä on nimi tytölle valmiina, mutta ei julkaista sitä heti syntymän jälkeen. Lähinnä halutaan katsoa, että se tuntuu oikealta tälle vauvalle ja on sitten kiva kun nimiäisissä saa kertoa. Tosin en ole tässä mitenkään ehdoton, jos oltaisiin saatu poika niin varmaan nimi ois julkaistu heti. Se nimi oli päätetty jo ennen raskautta ja monelle kerrotukin etukäteen. Pojalle en vaan olisi osannut mitenkään kuvitella toista nimeä. No saa nähdä pääseekö sen joskus vielä antamaan :ROFLMAO:

En ole myöskään hankkinut nimiäisiin mitään vaatetta, katson sitten vasta synnytyksen jälkeen.

@Surusilmät Täällä ei ole automaattisesti kokoarvioultraa, mutta sain pyytämällä.

@Hilma85 ja @Henriette Onnea huomiseen! :love:
 
@Henriette Voikun on sievä massu :love:

Huomennako on kaksi vauvaa tuloillaan, jännää!:D Ekat Joulukuiset tulossa! Tsemppiä @Henriette ja @Hilma85 koitokseen!:love:

Nimi Me ollaan tavallisesti odotettu sinne nimiäisiin ennenkuin ollaan paljastettu nimi sukulaisille, varmaan tehdään niin tälläkin kertaa. Tilaisuus pidetään kuitenkin noin kk päästä syntymästä, pienehkö kahvitilaisuus kun on vain kyseessä. :)

Vaatteet nimiäisiin En uhraa kyllä ajatustakaan, joku mekko kait sitä pitäisi laittaa. Luultavasti pistän saman äitiysmekon mikä oli aikaisemmillakin kerroilla, se taatusti menee päälle vaikka olisi miten turvonnut. :D

Lunta on tännekkin lupailtu ihan järkyttävä määrä, saa nähdä millaisessa kinoksessa sitä huomenna kahlataan..

Kokoarvio Pitääpä kysyä neuvolasta ensi kerralla olisiko mahdollisuutta päästä kun on ollut isohkot vauvat aikaisemminkin, pyydän kyllä käynnistystä jos näyttää että menee päälle lasketun ajan..
 
Viimeksi muokattu:
@Hilma85 ja @Henriette valtavasti tsemppiä huomiseen! Nyt alkaa vauvoja tulla! :love:

@Henriette voi kun on kaunis vatsa! <3

Mun intuitio sanoo, että vauva syntyy 30.12, mutta toivon kovasti syntymäpäiväksi 1.1, niin ei tarvitsisi koulussa olla aina luokkansa nuorin. Mutta yhtään tuota aiemmin en usko vauvan syntyvän ja ihmeissään ollaan, jos vaikka joulun aikaan syntyisi. Mulla on vaikka mitä suunnitelmia ja pikkureissuja ym. joulukuulle suunniteltu, ja olisi ihana päästä esikoisen joulujuhliin niin koululla kuin harrastuksissakin. :) Mutta aika näyttää milloin vauva päättää syntyä, toivottavasti ei hirveän pitkällä tammikuussakaan.

Huomenna lääkärineuvola. Ihan mielenkiintoista kuulla, että onhan paikat vielä ihan kiinni, kun ollut melko paljon menkkajomotusta ja supistuksia viime aikoina. Täällä ei mitään kokoarviota saa kun ei neuvolassa edes ole ultraa.

Pukeutuminen on kyllä hankalaa. Arkivaatteita on aika suppea määrä kunnen ole kauheasti viitsinyt panostaa, mutta kirpparilta löytynyt kivoja kamppeita (pääasiassa ihan tavallisia vaatteita vähän isommassa koossa). Yksi oma toppatakki mahtuu kiinni ja ulkoillessa lainaan miehen kuoritakkia. Meille tuli itsenäisyyspäivän alle yhdet vähän hienommat juhlat, löysin yhden päälle menevän mekon kaapista. Korkokenkiä en ole uskaltanut sovittaa mutta pakko kai uskaltautua kun jalat iltaisin vähän turvoksissa ja tuonne juhliin ei oikein voi mennä kuin korkokengissä. Mutta kivaa mennä miehen kanssa juhliin kun ei muuten olla oikein mitään voitu kaksin puuhailla.

Nimiäisvaatetta mietin vasta synnytyksen jälkeen kun näkee miten kilot lähtee, minkäkokoiset rinnat on ym. :D Esikoisesta lähti jälkitarkastukseen mennessä kaikki raskauskilot (14kg), nimiäisissä oli pari kiloa vielä jäljellä. Ja vauvakin tarvii vastteet nimiäisiin niin täytyy sitten samalla etsiä. Mä haluaisin myös pitää nimiäiset aika pian, vaikka noin kuukauden kuluttua synnytyksestä. Yhdistetään esikoisen sukujuhlat myös samaan kertaan niin ei joka vkl tarvitse juhlia järjestää.

Nimi on vielä ihan arvoitus, toivon että joku lamppu syttyy kun vauva syntyy. :) Nimiäisissä vasta kerrotaan vauvan nimi oman perheen ulkopuolelle.

Kiitos kaikille myötäelämisestä miehen töiden loppumisen suhteen, koitan olla pahemmin stressaamatta ja luottaa asioiden järjestyvän...

Mä olen nukkunut viime aikoina paljon! Lähes joka päivä otan jonkinlaiset päiväunet ja öisin nukun yleensä vähintään 8h. Kerran yössä herään pissalle. Iltaisin menen ajoissa nukkumaan kun aamuisin täytyy herätä laittamaan esikoinen kouluun. Mutta ihanaa kun ei tarvitse jaksaa töissä.

Lumi 34+4
 
Kiitos kaikille! :love:
Kyllä tämä vauva on ihan valmis syntymään. Olen tällä viikolla huomannut kropassa isojakin muutoksia. Rauhalliset koti-illat ja autossa istuminen aiheuttaa voimakkaita supistuksia. Suoli tyhjenee kun saatan käydä 4-5 krt :poop: vessassa, jopa öisin!! Vatsa on tosi paljon alempana. Ruoka ei oikein maistu... eli hyvät fiilikset on lähteä käynnistykseen, kun tuntuu ettei enää paljoa tarvita vauvan ulos tulemiseksi.

Kaveri kävi kylässä ja googlasi kaikki mahdolliset keinot synnytyksen käynnistämiseen kotikonstein. Siellä oli tulista ruokaa, banaania, basilikaa, jumppapallojumppaa, lantion keinutusta ja vaikka mitä kolmen ässän lisäksi. Siitä vain sitten testailemaan :ROFLMAO:

Täällä kokoarvio tehdään sairaalassa vain jostakin syystä, kun ei ole neuvolassa ultralaitteita.
 
  • Tykkää
Reactions: Lumi87
@Henriette toivottavasti lähtee tulemaan ihan pienellä avustuksella! :)

@Lumi87 mekin haluttaisiin antaa nimi mahdollisimman pian!
Joulun pyhät sotkee vähän välissä niin mietitty tammikuun alkua, kun silloin myös miehellä ja itsellä synttärit niin hoituisi samalla kahvituksella :ROFLMAO:
Toki jos tämä aattoon saakka viihtyy vatsassa, niin sitten täytyy varmaan vähän myöhemmin juhlat pitää:cautious:

Viimeyönä pääsin nukkumaan vasta 6 aikaan! Uni ei millään tullut ja sitten kun olisin nukahtanut (klo 3) heräsi esikoinen.. Herätti sitten tunnin päästä tytön kun luuli, että on aamu ja eihän tuota enää meinannut saada millään takaisin nukkumaan :sleep:
Eli loppupäivä meneekin ostoskeskus kierroksen sijaan todennäköisesti sohvalla torkkuessa..
Raskauden suhteen olo on itseasiassa melko hyvä. Selkä ei vaivaa kun en ole kävellyt, liitoskipuja ja närästystä vaan, mutta vielä ei ole sellainen olo, että haluan vauvan ulos ja mielellään heti! Miehelläkin alkaa nyt 3vko loma, että jos sen aikana syntyisi niin hyvä olisi :LOL:

Mimmi 37+6
 
Lääkärineuvolassa käyty. Eipä siellä mitään kummempaa. Pissassa kuulemma leukosyytit yhdellä plussalla mikä voi kuulemma johtua runsaasta valkovuodon määrästä, sokeri ja proteiinit miinuksella. Verenpaine matala, hb kohtuullinen epäsäännöllisellä raudan syönnillä ja paino noussut ihan ok, +360g/vko nyt edellisen kuukauden aikana ja vajaa 12kg lähtöpainosta.

Lääkärikäynti oli kyllä hätäisen oloinen. Nopean tutkimuksen perusteella vauva raivotarjonnassa, kohdunkaula kiinni ja jäljellä kaikki mitä ollutkin. Vauvan sykkeet ok. Jonkun pikabakteerinäytteen otti joka neg., ei kuulemma ole streptokokki vaan joku muu näyte? Sanoi, että vauva varmaan samaa kokoa kuin esikoinen oli (oli laskettunapäivänä syntyessään 3200g), mutta en kauhean luottavaisesti tuohon suhtaudu kun niin nopean käsiköpelon teki mahan päältä.

@Nanna-87 taisi kirjoittaa viikoittaisista neuvolakäynneistä. Mulla seuraava neuvola 2,5 viikon kuluttua ja täällä kuulemma ensisynnyttäjätkin käy vaan kahden viikon välein loppuun asti. Tosi vähän neuvolakäyntejä ollut, nyt 6 käyntiä takana ja ehkä kaksi edessä.

@Henriette toivottavasti googletetuista vinkeistä oli apua. Ja jos ei niin toivottavasti käynnistys sujuu hyvin. Usein kuulee tarinoita pitkistä käynnistysrupeamista, mutta just kuulin, että mun kaverin vauva oli syntynyt 6h käynnistyksen aloituksesta ja vielä paljon pienemmillä viikoilla kuin sulla, kun raskausmyrkytyksen vuoksi käynnistettiin.

@mimmi92 harmillinen yö siellä. Mäkin nukuin pitkästä aikaa vähän huonosti kun heräilin jatkuvasti enkä millään meinannut saada unta. Ja kätevää kun teilläkin voi hoitaa useat kahvitukset kerralla! Mä lupasin esikoiselle, että teen omat kakut vauvalle ja esikoiselle niin tuntuu enemmän, että molempia juhlitaan. :love:

Lumi 34+5
 
Viimeksi muokattu:
Paljon lämpimiä ajatuksia @Henriette ja @Hilma85 !!

@Lumi87 joo kai noi kokoarviot on hyvin valistuneita arvauksia vaan..:)

Vaatteista vielä, käytin tän syksyn miehen t-paitoja yöpukuna, mut viime viikolla tajusin että nekin on jo liian kiristäviä. :D Ei kyllä tosiaan enää huvita hommata mitään uusia vaatteita oikeastaan kierrätettynäkään.

Flunssa ei oo laantunut vaan samaistun @mimmi92 n yöhön niistelylisällä ja ilman lapsien heräämisiä:LOL:.. Kaikki mahdolliset ja mahdottomat flunssan tainnutusvinkit otetaan vastaan!

Neuvolassa käyty. Siellä vauvan todettiin olevan jo tosi alhaalla ja pään kiinnittyneen. Ja yllätyksekseni hemoglobiini oli noussut 111->130 ihan pelkästään tumman vihreää syömällä. :) täälläkin käynnit 2 viikon välein loppuraskaudesta.

Meillä ei oo vielä selkeää suosikkinimeä, muutama pyörii usein keskusteluissa mutta selkeesti ootellaan että tavataan pikkuherra eka! Mä olin aatellut että toi sama mekko josta aiemmin puhuin ois menny myös nimiäisissä mutta eihän siinä voi imettää. Ehkä siihen vois ommella sellaset tee-se-itse-imetysluukut..:ROFLMAO:

ritsalaari 37+4
 
Meidän täydellinen 10 pisteen poika syntyi suunnitellulla sektiolla aamulla klo. 8.15 mitoin 50cm ja 4130g :love: iso poika, koko yllätti lääkärinkin. Huuto kuului jo ennen kuin oli kokonaan ulkona eikä loppunut ennen kuin pääsi rinnalle. Sokerit on pysyneet melko hyvinä, tissillä on viihdytty kera hyvän imuotteen ja aamusta saakka olen tosiaan saanut pitää ihokontaktissa, myös heräämössä.
Puudutteen laitto laski mun verenpaineen turhan matalaksi ja oksetti kovaa, mutta sen lääkitsemisen jälkeen itse toimenpide kaikkinensa meni tosi nätisti, ja vielä toistaiseksi oon ihan kivuton. Mieskään ei pyörtynyt :LOL: luultavasti yritän jo illalla päästä suihkuun että toipuminen lähtisi kunnolla käyntiin (y)
 
Paljon onnea @Hilma85 pojasta! :love: ja hieno kuulla, että omakin toipuminen lähtenyt hyvin käyntiin! (y)
Olihan sun rv 38+4? (lisään listalle, enkä luota omiin laskuihin :ROFLMAO:)

@ritsalaari paranemisia flunssaan :confused: Huono olen toimivia vinkkejä antamaan, mutta omat suosikit sitruuna-hunajatee ja lämmin pitkä suihku helpottaa hetken oloa :)

@Lumi87 miten nuo lääkärit aina onkin niin hätäisiä.. Mäkään en kyllä kovin paljoa luota käsin tehtyihin koko arvioihin, tai riippuu sitten hyvin paljon kuka tekee :ROFLMAO: esikoisesta meni Th (25v toiminut sitä ennen kätilönä :eek:) arvio kilolla pieleen, mutta synnärillä kätilö arvio melko nappiin. Tytöstä taas oli polilla ultrattu viikkoa ennen ja se arvio osui melko oikeaan myös :)
Nyt vähän hirvittää "kaikki näyttää normaalilta" arvio
 
Onnea @Hilma85 vauvan syntymän johdosta! :love:

@Lumi87 Mullakin oli tuo lääkärineuvola tosi hätäisesti ohi, oli kyllä jotenkin ihan yhtätyhjän kanssa koko käynti!

Omaolo Kivut on nyt parantuneet, ihana "normaali" olotila vallitsee jälleen. Tänään on bongattu ekat hiukan kipeähköt supparit, eli josko ne nyt hiukan laittaisi vauvaan vauhtia että laskeutuisi alaspäin ja pää sinne minne kuuluu :ROFLMAO: Jännityksellä odotan kyllä maanantain neuvolaa että miten se vauva tuolla majailee. Tänään on nimittäin ollut ihan selkeästi viistossa, osittain poikittain tuolla. :devil: Ei oo kiire meidän pojalla ulos..

Huomenna ois tarkoitus lähtä hakemaan viimeiset vauvatavarat, imetystyynyn löysin edullisesti, sitä pumppua harkitsen vielä..

Joululahjat käyn myös huomenna hakemassa viimeiset, sitten onkin kaikki tehty.
 

Yhteistyössä