Joulukuun pikkuiset ihmeet 2017 *MEIDÄN KUU!*

@Shara uu nyt kuulostaa jo ihan lupaavilta nuo oireet :barefoot:

@marra85 mullakaan ei noista kokemusta.

@Vihersmoothie toivotaan, että supistustuksia alkaisi tulemaan lisää :)

Ja mä hain babyboxin Vantaan tammiston myymälästä, vaikka ei ole omaa asuinkuntaa lähin ja siellä ainakin samat tavarat kuin @aprikoosinkukka mainitsi :)

Mulla n. Rv 30 alkanut hikoilu jatkuu edelleen. Joutuu nukkumaan pelkällä pussilakanalla, mikä ei todellakaan tälle palelijalle ole normaalia :)
 
@marra85 jos oot naamakirjassa niin siellä on suunniteltu sektio & synnytyspelko/ trauma -ryhmä, sieltä kannattaa kysellä :)

Ei paljoa naurata, eilen alkoi kainalo kipeytyä ja epäilen että on tiehyttukos :unsure: tänään nousi lämpö.. Imettäminen onneksi sujuu ilman kipua..
 
@Hilma85 auts toivottavasti ei ihan tulehdukseksi mene :(
itsellä tytön kanssa auttoi kun imetti vauvan leuka tukosta kohti (eli sun tapauksessa kainalon alta), kun siellä puolella imu voimakkaampi ja myös tyhjennys normaalia tiheämmin kipeästä rinnasta. Ja myöskin jos tukos kainalon puolella niin kannattaa kokeilla kyljellään maaten imettää niin että tukossa oleva rinta ylempänä niin painovoima myös auttaa tyhjentämään paremmin. Viileä (esim. kylmä kaali) myös pienentää kudoksen turvotusta niin saattaa helpottaa tiehyeiden tyhjentymistä.
 
Täällä viikonlopun vauva näyttää hyvin epätodennäköiseltä. o_O:ROFLMAO: Mieletön sambaus vaan käynnissä mahassa. Toivotaan et ois vikat kotibileet..:p

Toivottavasti @Shara lla oireet vievät vielä tänään synnärille!

@marra85 , Hilma85n vinkki fb-ryhmästä kuulostaa musta erinomaiselta!

Niin ja hikoilusta: hikoilin kuin pikkupossu silloin kun oli flunssa. Tiiä sitten oliko öisin kuumetta vai ei, mut kun flunssa talttui niin ei tarvinnu enää kolmea kertaa vaihtaa paitaa öisin..

ritsalaari 40+5
 
Mä lähin päivällä käymään tällä kaverilla siellä 50km päässä ja sain paikan päällä kuulla, että oli muutama tunti sitten lähtenyt synnyttämään (LA on reilu viikko mun jälkeen.)
Ei siinä, jätin joululahjat sinne odottelemaan heitä kotio.

No kävin sitte kiertelemässä kaupoissa, kun en viitsinyt samantien lähteä takaisinkaan.
Ja pakko sanoa, että tuo 100km yhden päivän aikana + siihen vielä päälle se kaupoissa pyöriminen, niin ei enää uudestaan.
Supisteli vähän siinä shoppailun jälkeen.
Mies oli kotona ihan huolissaan, kun hälle soitin ja puhelin, että supistaa vähän. Mutta hetken istumisen jälkeen meni ohi ja pääsin lähtemään ajamaan kotio.

Ei auttanut se lepo.. nokka tukossa ja kurkussa asuu kaktus. Ja taitaapi sieltä olon mukaan iskeä myös kuume.
Kunhan nyt ei ala synnytys.

Ja täälläkin viikonlopun vauva näyttää erittäin epätodennäköiseltä.
Sellaset jumpat menossa masussa tälläkin hetkellä.

Mä hikoilen öisin ihan mukavasti. En onneks niin paljoa, että paitaa tarttis vaihtaa hirveen montaa kertaa, mutta tarpeeks. Sen takia nukunkin yleensä alkuun peitolla ja lopuks pelkällä pussilakanalla.
Mä oon normaalistikin todella "lämminverinen".

@Hilma85 toivottavasti ei etene tulehdukseksi asti.

Nyt peiton alle ja kuumaa juotavaa.

Amanda 39+3
 
@Hilma85 Toivottavasti kainalo alkaa voida paremmin! Nää on taas näitä asioita mitkä mä olen oppinut vasta hiljattain, että kainaloissakin on maitorauhasia jotka voivat imettäessä kipuilla/turpoilla.

Tsemppiä myös @-Amanda- flunssaan. Tosi kurja sairastaa loppuraskaudesta, juuri siksi kun pelkää synnytyksen käynnistyvän silloin kun muutenkin joka paikkaa särkee ja henki ei kulje. Mulla oli noin kuukausi takaperin kuumeeton flunssa, ja se jäi siitä sitten jotenkin päälle, niin että edelleen välillä meinaa kurkku kipuilla ja nenä on tukkoinen.

Täällä viime yö meni samoissa merkeissä kuin sitä edellinen: puoli kahdelta heräsin menkkamaiseen jomotukseen, joka kesti max. puoli tuntia ja loppui sitten. Valvoin kuitenkin siinä reilun tunnin, kun kyllä nuo tuntemukset alkaa aina jänskättää, ja siinä hetkessä kun kipua tuntuu mietin että haluanko mä tätä oikeasti :D aamulla sitten oli taas vatsa vähän sekaisin, mutta en usko että tuollaiset puolen tunnin tuntemukset mitään kauhean suurta edistystä saavat aikaan. Eiköhän tässä olla vielä viikkotolkulla yhdessä kasassa.
 
@-Amanda- pikaista toipumista flunssasta! Mulla oli edellisessä raskaudessa aivan järkyttävä flunssa viikkoa ennen laskettuapäivää ja olin ihan kauhuissani, että jos synnytys käynnistyykin. Toivuin kuitenkin ja synnytys käynnistyi melkein heti flunssan jälkeen. Jäi itselle jotenkin sellainen olo, että keho "tiesi", ettei se jaksaisi synnytystä läpi flunssassa. Tässä ei ole sitten mitään tieteellistä pohjaa mutta uskon vakaasti että keho ei käynnistä synnytystä, jos kaikki energia menee toipumiseen taudista ja vauvalla vatsassa kaikki hyvin. Tai ainakin haluan uskoa näin. :)

@Shara lupaavia oireita kuitenkin kaikki oireet, vaikkei synnytykseen vielä viittaisikaan. Mullakin kaikenlaisia outoja jomotuksia ja tuntemuksia välillä ollut mutta ei varsinaisia supistuksia tai muutakaan mistä ajattelisin synnytyksen olevan lähellä.

@Hilma85 toivottavasti saat tiehyen auki erilaisilla imetysasennoilla. Kurjaa. :unsure:

Meillä on ensi viikko kiireinen. Perjantaina vielä tytön harrastuksen joulunäytös ja sitä ennen onkin joka päivä treeneihin kuljettamista. Tiistaina menen pitkästä aikaa käymään töissä työkavereita moikkaamassa. Että kun ensi perjantain yli päästään niin sitten laskeutuu rauha kun tytön joululoma alkaa, sen jälkeen on vauvan hyvä syntyä. Olisikin hauska kun syntyisi joululoman aikaan. :love:

Lumi 38+0 :love:
 
Tänään on huomattavasti parempi olo! :)
@mimmi92 vinkit imetysasennoista otinkin heti eilen käyttöön (y) mä oon kipeän kainalon puoleisella kyljellä nukkunut (ja imettänyt) nää yöt kun pätkä on ollut meidän sängyssä, se taisikin olla huono juttu.. Pitää siis siirrellä vauvaa puolelta toiselle tai nousta istuen imettämään :sleep:

@-Amanda- toivottavasti flunssa menee nopeaa ohi.

@Shara tai sitten vain jonain yönä tulee lähtö yllättäen :D
 
Kuume iski sitten lopulta illalla ja yö oli kauniisti sanottuna hyvin huono.
Kun on niin tukossa, että henki ei kulje kuin suun kautta, ja kurkku on kipeä niin, että jokainen nielaisu on kipeä.
Nukuin about kolme tuntia yöllä.. toivotaan, että ens yö olis parempi.
Oon nyt suurinpiirtein koko päivän vaan maannu ja levännyt. Ihan jo sen takia, että mies suurinpiirtein on pakottanu mut lepäämään. On ihanana huolehtinut mun ruuan saannista, ja juomisesta.

@Lumi87 Kiitos. Toivotaan, että kroppa on niin fiksu, että odottaa ainakin siihen asti, että pystyy kunnolla hengittämään.

Sielläpä on ens viikko kiireinen. Toivotaan, että vauva pysyy sisällä vielä kiireisen ajan.

@Shara Kiitos. Onko sulla siis vieläkin tota flunssaa? Toivottavasti menee ohi.
Maailman hirvein tunne on se, kun on flunssassa ja nimenomaan just joka paikka tukossa ja särkee ja sit jokaisesta kolotuksesta on ihan varma, että nyt synnytys käynnistyy.

@Hilma85 Samaa toivotaan täällä suunnassa.

Nyt ei jaksa kirjottaa saati ajatella enempää.

Amanda 39+4
 
@-Amanda- paranemisia flunssaan! Toivottavasti helpottaa, ennen kuin synnytys alkaa!

@Shara ehkä ne kuitenkin pikkuhiljaa saavat jotain aikaiseksi :barefoot:

Mites @Surusilmät vauvan vointi?

@Lumi87 kuulostaa kyllä kiireiseltä viikolta, toivottavasti lähtee vasta sen jälkeen syntymään :)

Vauva kasvaa silmissä, kaksoisleuka alkaa olemaan jo melkoinen :D jouduttiin jo siirtymään vaipoissa 2 kokoon, napatynkäkin oli yöllä irronnut. Tyytyväisenä pysynyt edelleen, päivät nukkuu pikaisilla syötöillä ja yöllä sitten vähän enemmän valvoo. Mahan valvomisrytmi näyttäisi ainakin toistaiseksi olevan vielä. Turvotus itsellä alkaa helpottaa ja painokin lähtenyt vihdoin laskemaan (-9kg).
Muok. Vähän huolettaa onko alapäässä kaikki normaalisti kun jälkivuotoa ei ole nyt 2 päivään tullut ollenkaan, tystöstäkin kyllä loppui nopeasti, mutta kyllä sitä nyt ainakin viikon kesti..

Mimmi & poitsu 1vko
 
Viimeksi muokattu:
Onpa täällä ollut eilen hiljaista, onkohan pian vauvauutisia tulossa. :love:

@-Amanda- voi harmi että kuumekin nousi. :unsure: Ihanaa, että saat levättyä ja mies passaa!

@mimmi92 ihanaa kun vauva kasvaa silmissä ja on tyytyväinen! Jos sulla ei ole mahakipuja tai muuten mitään oireita miksi kaikki ei olisi hyvin niin en ehkä vielä huolestuisi jälkivuodon loppumisesta? Mä vuosin muistaakseni yli kuukauden. :eek: Toivottavasti tällä kertaa pääsisikin helpommalla... ja hyvä että turvotukset vähitellen lähtee! Mäkään en oleta sairaalasta kotiutuvani siroilla nilkoilla mutta jos vaikka nimiäisiin mennessä lähtisi ylimääräinen turvotus.

Täällä vauvan liikkeet tekee välillä todella kipeetä! Illalla nukkumaan mennessä valvoin tunnin kun sattui jonnekin kohdunsuulle niin paljon vauvan jumppasessiot. Lopulta lämmitin kauratyynyn ja nukahdin kuuma tyyny alavatsalla. Aiemmassa raskaudessa en muista muita kipuja liikkeisiin liittyen kuin kylkiluun alle painuvan kantapään, mutta tämä vauva on kyllä aivan omaa luokkaansa. Jännä nähdä synnytyksen jälkeen jumpat livenä. :D Pää on kuitenkin kiinnittynyt mutta kai se vaan koittaa hytkyä mukana ja aiheuttaa ikävää painetta.
 
@mimmi92 mulla jälkivuoto kans loppui ensin tosi nopeeta, mutta tuli sitten takaisin.. Ja nyt on ollut välissä kuukautiskipuja, epäilen että ovat supistuksia, mutta kunnon vuotoa ei ole tullut enää..
Me jouduttiin myös siirtymään alle viikossa isompiin vaippoihin :D nyt sitten osakestoillaan..
Viime yö nukuttiin yliylihyvin! Ysin hujakoilla sänkyyn ja syötin pätkän, herätti yhden ja kahden välillä pikaisesti syömään ja sitten nukuttiinkiin viiteen (y) mies nousi silloin keittelemään kahvia ja me kans aamupalalle.. Pikku mies simahti taas jo ennen seiskaa ja nukkui yli tunnin vielä :love: ja jos tää menee niinkuin vatsavaivattomat päivät, niin päivällä nukutaan kolmen tunnin päikkärit ja sitten ollaan hereillä ja seurustellaan kun mies tulee töistä :)

Mä oon yrittänyt miettiä nimiäisiä mutta oon huono keksimään mitään ohjelmaa / kuinka kerrotaan nimi.. eikä oikeen osata edes päättää että pyydetäänkö "kummeja" :ROFLMAO:
 
@-Amanda- Joo, jäi päälle sellainen pieni köhä joka ei varmaan parane ikinä :LOL: Samoin mulla on jalassa haava, joka ei myöskään tunnu paranevan helpolla, luulen että nyt on vastustuskyky loppuraskauden vuoksi jotenkin ihan hukassa. Jos kurkku on yhä kipeä, niin Bafucinit on ainakin raskauden aikana sallittu, tosin mulle auttaa ihan yhtä hyvin tavalliset Mynthonit tms. kurkkukarkit. Ja nenäkannulla saa hyvin tukkoista nenää auki.

@mimmi92 En mäkään olisi huolissaan siitä jos jälkivuoto loppuu nopsaan, jos kaikki vaikuttaa muuten olevan normaalisti. Ilmeisesti se tosiaan voi myös alkaa myöhemmin uudelleen :rolleyes:

@Hilma85 Ihanaa että oli hyvä yö :love:

Mulla oli eilen koko päivän jotenkin outo olo, sellainen että "jokin on toisin". Vauva liikkui kummallisen oloisesti, oli paljon alavatsa- ja alaselkätuntemuksia/painetta/kiristelyä, ihan kauhea nälkä koko ajan ja elättelin toivoa että ehkä yöllä tulisi lähtö. No ei, oli ihan perinteisen tylsä ja huono yö: ei mitään "hyviä" kipuja, lonkat vaan koko yön ihan jumissa, ja jouduin käymään sata kertaa vessassa.
 
Mäkin odottelen onko kenellekkään lähtö tullut :)

@Lumi87 mullakin esikoisesta vuotoa tuli joku 4vko (tytöstä ehkä 10pv?) Ei kyllä ole mitään vatsakipuja, että kaipa sitä voi vaan olla tyytyväinen jos tämä vuoto oli tässä tai vaikka alkaisikin uudelleen niin ihan mukava oli olla edes pari päivää ilman :D

@Shara Ehkä sitten ensi yönä? :barefoot:

@Hilma85 mekään ei nyt oikein osata päättää pidetäänkö ristiäiset kirkossa vai kotona, kahvit kun joutuu jokatapauksessa järjestämään kotiin.. Jos kotona niin en kyllä halua mitään laulu tms. ohjelmaa..

täälläkin meni yö muuten paljon paremmin kuin aiemmin :) tosin mies sitten häiritsi enemmän yöunia kun klo 5 herätyskello herätti ja sitten kaikki tavarat oli taas kadoksissa ja kävi niitä kyselemässä minulta :mad:
 
@-Amanda- toivottavasti flunssa helpottaa ennen H-hetkeä.(y)

@Shara mulla ollut jo useemman viikon öin ja päivin tuota menkkamaista jomottelua, pitkäkestoista ja usein toistuvaakin, mutta tässä ollaan edelleen yhessä kasassa. Toivottavasti tosiaan saavat ees jotain aikaan tuolla alhaalla... :rolleyes:

@ritsalaari joko se ois kohta sun ja mun vuoro synnyttää? Kun kattoo nuita jo synnyttäneiden synnytys rv:tä, niin tässähän ollaan jo pisimmällä! :eek:

@mimmi92 onpa ihanaa, että poitsu kasvaa hyvin ja on tyytyväinen. Tuskin jälkivuodon loppumisesta kannattaa huolestua, jos ei mitään muuta oiretta tai kipuilua ole.:)

@Lumi87 :lla kiireinen viikko tulossa, tsemppiä siihen! (y) Täällä myös välillä vihloo ja painaa ikävästi kohdunsuulle, mutta kyllä tuntuu myös, että yritetään tulla kylkiluiden läpi ulos. :ROFLMAO:

@Hilma85 onpa hyvin nukuttu yö, ihanan kuuloinen rytmi muutoinkin. :)

Täällä siis kasassa edelleen. :sneaky: Nyt päälimmäisenä kaksi skenaariota, kun jouluviikkoa jo eletään: joko koko joulu menee synnärillä tai sitten joulun jälkeen käynnistykseen. :cautious: Vaikka en käynnistykseen haluiskaan joutua, niin esikoisen vuoksi toivon, että saataisiin olla joulu rauhassa kotona. Parasta tietysti olisi, kun pieni ymmärtäisi nyt alkuviikosta syntyä, niin voitaisiin keritä jouluksi kotiin. Toiveajattelua? :coffee:

Nanna 40+4
 
Täällä laskettuaika poksahti tänään ja ei uutta auringon alla o_O Kivut pahenevat ja viime yönä valvoin tunteja kun vauva painoi päätään ihan uusiin syvyyksiin ja tuntui että lantio räjähtää.. Saisi tämä jo loppua, alkaa olla aika kärttyinen olo kun kokoajan sattuu!

Laitoin someen ilmoituksen että vauvaa ei näy eikä kuulu joten ehkä eivät kysele nyt niin paljon :)

Tämä oli hyvin omanapainen ja pessimistinen päivitys, mutta onneksi täällä ymmärretään nämä fiilikset hyvin :) Ja tosiaan niinkun joku teistä sanoi, koskaan ei tiedä milloin asiat käynnistyy! Kovasti vielä toivon että jouluksi vauva saadaan maailmaan.

Vihersmoothie 40+0
 
Täällä myös laskettu aika tänään saavutettu. Vauva aika rauhallinen ja mitään suurempia kipuja tai merkkejä synnytyksestä ei ole. Veikkaan, että joulu menee vielä yhdessä koossa, vaikka tietysti toivon, että pian saataisiin pieni syliin. Ei haittaa vaikka joulu menisi sairaalassa, kun ei olla nyt osattu oikeen mitään jouluksi suunnitella. Jostakin syystä en oikeen osaa asennoitua siihen, että synnytys käynnistyisi itsekseen vaan mietin jo käynnistystä. Vaikka eihän tässä vielä oikeasti tiedä yhtään, miten asiat menee :)

@Hilma85 Me aijotaan pitää ihan pienimuotoiset nimiäiset, kahvittelua ja kakkua. Kummempaa ohjelmaa en ajatellut järjestää, koska ei tunnu omalta jutulta. Mutta nimen julkistamiseen olisi jotain pientä kivaa keksiä. Netistä saisi tilattua puisia nimipalikoita (Googlella hakusanalla nimipalikat löytyy useampi verkkokauppa) ja näitä olen harkinnut. Voisi tilata etunimestä ja toisesta nimestä palikat ja vieraat saavat sitten miettiä, mikä on oikea järjestys. Pelkkä etunimi on meillä ainakin sen verran lyhyt, että olisi liian helppo arvata. Ja palikat jää kivaksi muistoksi ja voi laittaa sitten esiin lapsen huoneeseen. En ole vielä uskaltanut tilata, jos tuleekin joku yllätys sukupuolen suhteen tai valittu nimi ei enää tunnu oikealta vauvan syntymän jälkeen.

Tsemppiä kaikille vauvaa vielä odottaville ja vauvan jo saaneille!

40+0 :love:
 
Huh, pikainen päivitys täältä rumban keskeltä. Ei ehdi paljon muuta tekemään kuin ajelemaan kodin ja sairaalan väliä.
Teholta päästiin siis pois eilen ja nyt ollaan lastenosastolla, edelleen valohoidossa. Minä saan onneksi olla osastolla pojan kanssa huoneessa yötäkin eli nyt saapi jotain kontaktiakin vauvaan. Imetellä onneksi saa, maitoa tuleekin aivan valtavat määrät. :(
Jouluaatoksi odotellaan että päästäsiin pois, toiveet oli keskiviikossa mutta ei tule kyllä onnistumaan, perjantai voisi olla realistinen arvio..
Eli meillä menee taas ekat viikot ihan päin ***, ärsyttää mutta minkäs teet. Oma olo alkaa olla tosi ärsyyntynyt ja vihainen, haluaisin vain jo sairaalasta kotiin, en jaksa enää olla siellä. Nukkuminen ei mulla siellä onnistu joten yöt menee valvoessa. Päivällä torkahdellaan pystyyn. Kotona käyn tuulettumassa päiväsaikaan muutaman tunnin ja katsomassa vanhempia lapsia. :unsure: Että semmosta..

Tsemppiä vielä kasassa oleville ja loppurutistukset loppuhuipennukseen! Kohta on vaavit maailmassa :love:
 
Mahtaakohan tosiaan kohta tulla lähtö jollekin.
On tää aika niin jännittävää.
Ja on myös jännä nähdä, että syntyykö vuonna 2017 vai 2018..

Kuumetta ei enää onneks oo, mutta ihan tukkonen vielä ja kaktuskin on kurkussa vielä paikallaan.
Mutta kaiken kaikkiaan olo on ihan järkyttävä edelleen.

@Nanna-87 eiköhän se tästä. Onneks vielä ei oo pahemmin mitään merkkejä synnytyksen alkamisesta. Vaikka eihän siihen niitä merkkejä tarvitakaan. :)

@mimmi92 ihanaa, että poika kasvaa hyvin ja, että on tyytyväinen. :)
En mäkään jälkivuodon loppumisesta olisi huolissaan. (Vaikka vielä ei siitäkään kokemusta ole.)

@Hilma85 Siellä on kyllä ihanan kuuloinen rytmi.
Mulle sanottiin kerran melkein samanlaisesti, kyllä mä oon muutaman kerran laittanut, mutta ei ainakaan vielä oo auttanut.

@Lumi87 mies on kyllä ihana, kun jaksaa kuunnella mun valitusta. Ja vielä passaa kaupan päälle.
Oli aamulla vielä väsännyt aamupalan jääkaappiin. Ihana. ❤

@Shara ikävää kyllä tollanen, että jää päälle.
Mutta eiköst silleen mee, että raskausaikana vastustuskyky on vissiin alempi. Tai sit muistan lukemani väärin. (Näin siis muistan jostain lukeneeni.)

Huvittavaa, että aikaisemmin päivällä tuli hetken lunta alas ja nyt siellä tulee sitten vettä alas.
No eipä oo enää ainakaan liukasta.

@Surusilmät voi ei. Siellä ei oo kyllä alkanut erityisen hyvin.
Toivotaan, että pääsette mahdollisimman pian kotiin ja elämään normaalia arkea kotiin.
Jaksamisia ja tsemppiä sinne! ☺

Yllättävän moni täällä on vielä laskettuna päivänä yhdessä koossa.

Amanda 39+5
 
@Surusilmät voi kun kurjaa, toivottavasti pääsette nopeaa kotiin :)

@aprikoosinkukka kiva idea nuo nimipalikat (y) meillä poika saa kolme nimeä, olisi vielä enemmän haastetta :whistle: :LOL:

@mimmi92 onko teillä kirkon ja kodin välillä pitkä? Kaikki tutut yhtä lukuunottamatta on järjestäneet kotona ristiäiset, nuo yhdet oli seurakunnan tiloissa ja siellä hoitui sitten kaikki.. Talvella voi olla kurjia nuo siirtymiset juhlavaatteissa, mutta täytyy huomioida toki vieraiden määrä, me esimerkiksi ei mahduta meille kotiin..

Tsemppiä odotuksiin!

Eilen hoitui pienillä jouluostoksilla käynti :) anoppi ja appiukko ostaa meille tripptrappin joululahjaksi ja haettiin siihen pehmusteet ja muuta pientä. Pätkä oikeastaan nukkui koko reissun (y) tänään pitäisi vierailla toisessa mummolassa, jos vain ehditään.. Oli kyllä vaikea miettiä joululahjaksi että mitä tässä tullaan tarvitsemaan kun nyt on kaikki tarpeellinen.. Onko leikkimatoista mihinkään? Kävelytuoli, hyppykiikku?
 
@Surusilmät voi harmi, ettei poika vieläkään ole päässyt kotiin :( toivottavasti teillä ei ole sairaala kovin kaukana..

@aprikoosinkukka nimipalikat kyllä kuulostaa kivoilta (y)

Ja nimi tuottaa haastetta, tietyllä teemalla vanhemmat lapset nimetty, mutta ehkäpä tälle tuleekin erilainen, mitään ei olla vielä päätetty :ROFLMAO:

Eikö vieläkään vauvoja näy? Hyvin kyllä tuntuu tässä ketjussa vauvat viihtyvän masuissa :D
Tsemppiä kaikille viimeisille viikoille/päiville!

@Hilma reilu 4km taitaa olla kirkolle matkaa.
Esikoisesta oli tosi kätevä, kun kodin lähellä olevassa kappelissa oli myös kahvitilat, tytöstä pidettiin tilaisuus kirkossa ja kahvit kotona. Mies sitten teki toisen reissun kun kuskasi autottomat kirkosta (5min matka) meille. Nyt kyllä kotona vielä paremmin tilaa, mutta jotenkin en yhtään tiedä miten tuon koko homman saisi järkevästi kotona suoritettua. Kahvittelujen osalta olisi helpointa hoitaa koko homma samassa osoitteessa. Mä kun olen itse ollut pelkästään kirkossa tms. järjestetyissä ristiäisissä, niin en oikein osaa ajatella miten tuo kastaminen yms. lätinät hoituisi omassa kodissa. Täytyy kai jossain vaiheessa alkaa tosissaan miettimään ja olla seurakuntaankin yhteydessä. Tai siis mies saa sitten sinne soitella, kun en itse kirkkoon kuulu..

Meillä esikoinen tykkäsi olla hyppykiikussa, ehkä n. 8-10kk iässä? Tytölle ei jaksettu koskaan kattoon porata kiinnikkeitä, niin vähän jäi.. On kyllä tallessa, mutta en usko että tällekkään tulee laitettua (katossa ei äkkiseltään näy sopivassa paikassa tarpeeksi tukevaa kiinnitys kohtaa).

Kävelytuoli oli molempien kanssa hetken myös hyvä, varsinkin ruokaa tms. tehdessä kun ei päässyt ihan kaikkea sillävälin tuhoamaan ja pysyi tyytyväisenä, molemmat lapset oppinut aikaisin (6kk-7kk) nousemaan tukea vasten seisomaan, niin tuossa ei ole tarvinnut olla koko ajan ottamassa koppia, kun kävely ilman tukea sujunut molemmilla vasta n. 1v :D tytön kanssa jäi kyllä tämänkin käyttö melko vähiin ja taisin jo koko kapistuksen hävittää kun nilkat ja seinien kulmat sai reunasta tarpeeksi monta osumaa, enkä taida uutta ostaa tilalle.

Leikkimatto lelukaarella ollut molemmilla kovassa käytössä ja sama tulee tällekkin käyttöön. Alkaneet joskus 2kk-3kk iässä siinä viihtymään.
Melko lyhyen aikaa ollut käytössä kyllä nuo "turhat" jutut, kun näin jälkikäteen miettii :D
 
Täällä alkoi eilen illalla tulla alakerrasta paksua kirkasta venyvää limaa, limatulppaa luulisin. Sitä tuli ihan kunnolla isoja klimppejä joka vessareissulla useampaan paperiin illan ja yön aikana ja aamulla valui vielä alkkareihinkin. Lisäksi lievät alaselkäkivut alkoi illalla ja pitkin eilistä iltaa oli myös harjoitussuppareita. Lievästi jo odotin, että yöllä ois alkanut tapahtumaan, mutta ei vielä... :whistle: Eilen vauvalla oli masussa vielä kunnon tsempalot, tänään ollut tavattoman rauhallinen (tyyntä myrskyn edellä/valmistautumista syntymään?) Tänään oli myös viimeinen äitiysneuvola, kaikki ok, mitä nyt verenpaine oli himppasen koholla, enteiliskö sekin lähestyvää syntymää... Voi kun nyt alkais tapahtua, tässä jännityksessä kestä kauaa olla! :D

Jokohan @ritsalaari sulla on vauva sylissä, kun ei ole kuulunut...? Tai jollakulla muulla? :coffee:

@Surusilmät kylläpä siellä joudutaan pitkään valohoidossa olemaan, toivottavasti pienikin pääsee pian kotiin.

Nanna 40+5
 
  • Tykkää
Reactions: mimmi92
@Nanna-87 lupaavalta kuullostaa oireet, pidä meidät ajantasalla (y)

Kävin tänään mielenrauhakäynnillä gynellä, paikat sormelle auki ja kaulaa enää vähän jäljellä. Babyllä kaikki hyvin :love: Sanoi että hyvältä näyttää paikat vaikka ei voi luvata mitää :) Teki vähän ronskimman sisätutkimuksenkin jos se edistäis asioita. Toivo heräsi että jos tämä ei käynnistykseen menisi. Luin tänään Hesarin jutun siitä käynnistyslääkkeestä. Jos sinne asti joudutaan tulen kyllä pyytämään sen ballongin tms.. Ehkä ei fiksuinta lukea tuollaisia kauhutarinoita tässä vaiheessa..

Vihersmoothie 40+1
 

Yhteistyössä