Joulukuun pikkuiset ihmeet 2017 *MEIDÄN KUU!*

@Nanna-87 onpa lupaavan kuuloista, toivottavasti synnytys pian käynnistyy omia aikojaan!

@Vihersmoothie luin saman jutun ja aion kieltäytyä tuosta lääkkeestä jos käynnistykseen joutuisin. Kauhea tarina. :( Ja onpa lupaavasti siellä keho valmistelemassa itseään kohti synnytystä! :whistle:

Kuinka kauan voi uida? Tai siis enhän mä voi tietää mikä on alapään tilanne kun viisi viikkoa sitten lääkäri asiaa tutkinut... Olisi kiva joululomalla mennä esikoisen kanssa uimaan. (n)

Meillä oli leikkimatto hyödyllinen just jossain 2-3kk ikäisenä, tyttö viihtyi siinä välillä hetken itsekseen ja nukahti välillä päiväunille kesken leikkien. :D Sain nyt tutulta leikkimaton tosi halvalla. Hyppykiikkua tai kävelytuolia ei ole ollut niin en osaa niistä sanoa.

Nimiäiset vietetään lähisuvun kesken kahvitellen. Mies saa kunnian kertoa vauvan nimen, jos joku nimi lopulta keksitään kun ei yhteisymmärrystä ole. :ROFLMAO: Toivon, että synnyttyään tulisi joku vahva tunne, että vauva näyttää joltain tietyltä nimeltä. Noi palikat on kyllä kiva idea!

Nyt Netflixistä ohjelmaa ja yöunille...
 
Cytotec oli yksi suurimmista syistä miksi kieltäydyin epäkypsässä tilanteessa käynnistyksestä ja halusin sektion. Mä oon saanut keskeyteneen keskenmenon aikana cytotecia että kohtu tyhjenisi, ne supistukset, kipu ja vuoto oli jotain aivan järkyttävää ja mun onni että olin osastolla.. Parin päivän kidutuksen jälkeen pääsin kaavintaan ja sain verensiirron. Tämä litra verta minkä menetin sektion aikana ei tunnu missään kun vertaa siihen oloon ja kuukausien toipumiseen.. Nämä vaan on niitä asioita mitä ei voi ennustaa.
 
Mä aion myös kieltäytyä Cytotecista, jos mulle sitä syystä tai toisesta ehdotettaisiin.

Onko @Nanna-87 :n tai @Vihersmoothie :n tilanteessa edistystä?

Voihan ristiäiset, mä olen stresssannut niitä jo varmaan raskauden puolivälistä alkaen. Miehen suku on omituinen ja läheinen, tai sellainen että ihmisiä pitää kutsua ihan vaan koska niitä pitää kutsua. Sen vuoksi meidän ristiäisiin tulee varmaan kolmisenkymmentä henkeä, joista vain muutama on mun suvusta. Muuten vieraslistalla on miehen sukulaisia joita ei olla nähty vuoden 2014 jälkeen, ja jotka mun mielestä voisi hyvin jättää kutsumatta, mutta ei voi kun muuten tulee riitoja. Haluaisin vaan pienet ristiäiset, tyyliin vanhemmat, sisarukset ja isovanhemmat (ja tulevat kummit), mutta tällä nyt sitten mennään. Sen vuoksi ilmoitinkin miehelle, että a) juhlia ei todellakaan pidetä meillä kotona ja että b) mä en aio hoitaa leipomisia enkä kahvituksen järjestämistä tuollaiselle ihmismäärälle, enkä myöskään nakita niitä äidilleni/anopille/muille tutuille jotka on tulossa vieraaksi. Eli näin ollen ollaan pyydetty tarjouksia eri juhlatiloista, niin että saadaan tila, henkilökunta ja tarjoamiset. Kallistahan se on, mutta näillä mennään.

Mä valvoin taas viime yönä neljästä viiteen menkkakivuissa, odotellen josko ne siitä pahenisivat. No ei pahentuneet, mutta en meinannut enää saada sen jälkeen taaskaan enää unta. Ärsyttävää, kun yöt on muutenkin huonoja, ja nyt sitten tulee vielä tuollaisia pidempiä valvomispätkiä. Alan olla jo aika valmis tähän.
 
@mimmi92 mun sisko on järjestänyt kahden lapsen ristiäiset kotona (keskimmäisen oli kirkossa, kun menivät naimisiin samalla.)
Ja eihän niissä sen kummemmin eroja oo. Pöydälle liina, kastevesi (ja valkoinen liina vauvan pään kuivaamista varten), kynttilä, kimppu kukkia ja raamattu.
Aika iisi toimitus loppujen lopuksi. Mä olen heidän esikoisen kummi ja miehen kanssa ollaan molemmat kuopuksen kummit. Ja tosiaan kätevämpää tossa on se, ettei sieltä kotoa tarvitse enää lähteä sitte minnekään vaan, että kaikki tarvittava on sit siellä paikan päällä.

Me ollaan järjestämässä kotona ristiäisiä.
Meille +-30henkilöä, joten järkevämpi alusta asti olla tässä kuin, että kirkolta lähtee ajamaan meille.
Tilaa kuitenkin on reippaasti, joten puutetta siitä ei tule.
Tarjottavatkin on jo osittain mietitty, vaikka itse juhlakalu vielä masussa viihtyykin.
Ristiäisten valokuvausta en oo miettinyt kyllä yhtään. Täytyy varmaan valjastaa käly kyseiseen hommaan.

Muuten olossa ei valittamista, mutta kurkkuhan on vieläkin hemmetin kipeä..
Ja no, unta viime yönä 4h.. oon tässä kukkunut hereillä siitä asti kun miehen herätyskello soi. Ja aikani kuluksi oon pohtinut, josko sitä siivois vielä ennen joulua.
Toivoen toki, että se sais jotain aikaiseksi tuolla alhaalla.
Ja mikäli tuo kurkku tuosta paranee, sitten laitan miehen kyllä siivoamaan.

Onkohan joku nyt tositoimissa, kun on aika hiljaista.
Jännittävää.☺

Mut eipä tänne juur uutta.
Bebe viihty masussa, potkiskelee huolella ja no, vessassa saa juosta. Siinäpä ne. Joulua valmistaudutaan viettämään kotona, vaikkakin laitetaan sairaalakassi autoon, jos vaikka aattona tuleekin lähtö (tai jo ennen...)

Nyt kyllä aion vaan levätä, että menis loppu flunssakin pois. Ja kun ei tässä muutakaan ole just nyt.

Ja niin se sitten saapui laskettu aika tännekkin.

Amanda 40+0! ❤
 
@Nanna-87 kuulostaa hyvältä! (y) tuskin enää kauaa tarvitsee synnytystä odotella :barefoot:

Onkohan @ritsalaari :lle jo tullut vauva :barefoot:

@Vihersmoothie sielläkin kuulostaisi, ettei paljoa tarvita, niin lähtee vauva tulemaan :LOL:

@Lumi87 olikos se niin että uida voi niin kauan kuin kohdunkaulan sisäsuu pysyy kiinni? Ainakin itse tytöstä olisin saanut vielä uida kun ulkosuu oli sormelle auki. Nykyistä tilannettahan tosiaan mahdoton itse tietää, mutta kyllä mä ehkä uimaan vielä lähtisin, kannattaa terveydenhoitajalta kysellä mitä mieltä :rolleyes:

@Shara meillä vieraiden suhteen vähän sama homma.. Kutsuttavat vieraat (n. 25) koostuvat lähinnä miehen sukulaisista, itselle tulossa 3 vierasta ja nekin ihan lähisukua :D

Tarjottavia en vielä ole kunnolla miettinyt, mutta osa (kakut) tulee jostain tilattuna ja osan "teen" itse (esim. lämmitän coctail piirakat:ROFLMAO:)

@-Amanda- kiitokset ristiäis infosta, täytyy tällä kertaa tosissaan harkita, jos pitäisikin kotona :) Raamatun voi varmaan pappi tuoda mukanaan :whistle:

Poika käytetty neuvolassa, hyvin nousee paino, nyt 10vrk ja 3610g (3490g synt.), pituutta ja päänympärystä tullut sentti lisää. Seuraava onkin sitten lääkäri ja vasta kuukauden päästä. Saa varata ylimääräistä aikaa välissä jos tuntuu, että syö huonosti tms. huolta.
Niin joo ja jälkivuoto tosiaan alkoikin sitten tänään uudelleen:confused:
 
Meillä oli jo arvot laskusuunnassa ja valostakin päästiin pois, kunnes pompsahtivat taas yläsuuntaan ja ollaan taas valojen alla. Jouluaatto siintää jo ovella ja näyttää tosi huonolta että päästäisiin aatoksi kotiin. Pitää rueta suunnittelemaan hiukan erilaista jouluaattoa sitten. Ihan koko aattoa en uhraa, haluan juhlistaa sitä perheen kesken kotosalla, vaikka pienimmäinen puuttuukin. Iltapäivä ja alkuilta vietellään kotona joulutunnelmissa ja jos yötä vasten ajelisi pikkumiehen luo kun vanhemmat lapset nukkuu. Surulliselta tuntuu, mutta ei auta. Ensi vuonna saadaan perhejoulu ihan vain Kotona.
 
Luin koko ketjun, mut paukut riittää nyt vaan kommentoimaan että suursuositikset nenäsumutteille flunssa apuun ja joo
Meijän poika syntyi eilen vähän jälkeen puolen yön!

Prosessi oli aika pitkä, eli kaikille kasassa oleville vielä paljon päiväunia ja voimien keräilyä jos käy samainen tuuri.:) su-iltana meni vedet vähän ennen ysiä, siitä koko yö supistuksia 3-7 min välein. Torkuin vartin.. 12 h vesien menosta kirjauduttiin sairaalaan ja supistukset harveni 10 min välein tuleviksi. 3 cm auki. Lapsivesi muuttui vihreäksi. Vajaa 24 h vesien menosta puhkaistiin kalvot, sen jälkeen vielä oksitosiinia vauhdittajaksi. Sit epiduraali että saisin kerättyä voimia ja tunnin aikana oltiinkin jo niin pitkällä että päästiin ponnistamaan! Oli mahtava fiilis!!

Puolen tunnin päästä vielä päivällä 3,4 -kiloiseksi arvioitu poika syntyi komeissa 3,9 kg ja 51 cm mitoissa!

Nooo lopuks tuli hässäkkää istukan kanssa, menetin pari litraa verta ja vauvan eka päivä meni aika sumussa. Mut nyt vointi kohentunut huomattavasti ja hyvällä säkällä huomenna kotiin. Lapsi on valtavan suloinen ja viisas.❤
 
@mimmi92 voi olla, että pappikin sen raamatun tuo. Se taitaa olla ainoa asia mistä en ihan varma ole.

@ritsalaari Hurjan paljon onnea pojasta! :) ❤

Tytöt tosiaan antaa odotuttaa itseään oikein kunnolla. :D
Ehkä tytöt tulee sitte kerta rysäyksellä hetken päästä.

@Surusilmät Tsempit täältä myös! Hurjasti jaksamisia ja voimia sinne.
Harmi jos ei poika pääse jouluksi kotiin.

Mun tekis mieli huutaa jos vaan ääntä lähtis... Kurkku on julmetun kipeä...
Nyt ois hyvä mennä synnyttämään (peukut pystyssä kyllä siihen, että lähtöä ei nyt tule), kun ääntä ei lähde niin paljoa.

Amanda 40+0
 
@Surusilmät voi itku kun vieläkin joutuu pikkuinen sairaalassa olemaan :( toivotaan nyt kuitenkin että pikaisesti lähtisi arvot laskuun ja saisitte joulun viettää koko perheellä kotona!

@ritsalaari paljon onnea pojasta! :love:

Kukahan olisi sitten seuraava? Jos vaikka tosiaan joku tyttökin päättäisi maailmaan saapua :barefoot:

@-Amanda- llakin jo laskettu aika, toivotaan, että kurkku paranee pikaisesti!
 
Onnea pojasta @ritsalaari !

Voi harmi takapakista @Surusilmät :unsure: Toivottavasti nyt kuitenkin kävisi joulun ihme, ja pääsette koko perheen voimin viettämään joulua kotiin.

Ryhmän tytöt tuntuu tosiaan olevan sitkeässä :D

@-Amanda- Kannattaa käydä lääkärissä, jos kurkkukipu tuntuu vaan jatkuvan ja jatkuvan, ettei ole angiinaa. Mä käytin omassa flunssassani kurkkukipuun sellaista kurkkusuihketta kuin Pharysol, on sallittu raskaana oleville, sisältää hunajaa ja glyserolia. Se liukastaa kurkkua ja muodostaa sinne suojakalvon, niin että nieleminen on helpompaa ja kipu vähenee.
 
Onnea vauvasta @ritsalaari ! On kyllä poikavoittoista :love:

Täällä ei mitään uutta, supistelee kyllä mutta kivuttomasti ja ketutus vaan kasvaa vaikka eihän tässä olla kun pari hassua päivää yli lasketunajan :)

En muista onko täällä muita Naistenklinikalla synnyttäviä mutta kuulemma ruuhkaa ei ole ollut vaikka Kättäri on jo kiinni (synnytyksien hiljaisinta aikaa loppuvuosi) eli suurella todennäköisyydellä sinne mahtuu ne ketkä haluavat :) Tämä huojensi ainakin omaa mieltä..

Vihersmoothie 40+3 (tai ikuisuus:ROFLMAO:)
 
@Surusilmät onpa kurjaa, ettei poika pääse vieläkään kotiin. Onhan jouluun vielä muutama päivä, toivotaan, että kuitenkin selviäisi kotiin jouluksi.

@ritsalaari paljon onnea pojasta! :love:

Ei. Tää vauva ei vaan halua tulla ulos. Illat mennyt samalla tavalla supistellessa, mutta melko kivuttomasti. Eilen aamulla tuli taas kunnon keko hyytelömäistä limatulppaa housuihin... :ninja: Kokoajan oottaa lähtöä, olo on tosi malttamaton. Mutta kun ei niin ei. Yritän asennoitua siihen, että tapaninpäivänä sitten sairaalaan yliaikaiskontrolliin ja kohti käynnistystä, vaikka vielähän tässä on päiviä... :coffee: Minäkin menin sitten teidän kommenttien mukana lukemaan sen hesarin jutun siitä cytotecista ja kirjoitin jo lapun mukaan, että niitä ei mulle anneta. :ROFLMAO:

Muoks. @Vihersmoothie minäki oon aatellu, että tää loppuvuosi on synnärillä niin hiljaista aikaa, että on ainakin hyvät mahdollisuudet saada osastolta oma/perhehuone. Sais edes rauhassa olla sitten, varsinkin, jos sinne jouluksi päätyy... :)

Nanna 41+0 :eek:
 
@Surusilmät voi miten kurjaa, että poika joutuu vielä olla sairaalassa. Valtavasti jaksamista ja tsemppiä, voin vaan kuvitella miten inhottavaa on, kun vauva ei pääse kotiin ja jouluaattokin lähestyy. :cry:

@ritsalaari voi ihanaa, kovasti onnea pojasta! <3 Melko pitkä ja raskas synnytys ollut, hyvä jos olo jo noin kohentunut veren menetyksestä huolimatta!

@mimmi92 olisin kysynyt neuvolassa tänään tosta uimisesta, mutta kuten alta voi lukea, ei oo enää tarvetta päästä uimaan hetkeen. :ROFLMAO:

@Vihersmoothie ihanaa kuulla että nkl:llä ei mitän super ruuhkia! Mua jännittää vaan se ettei ruuhka-aikaan tule lähtö kun meiltä kestää silloin ajaa lähemmäs 1,5h... Tosin jos joululoman aikaan syntyy niin ehkä ihmiset pitää lomia eikä ole niin paljoa liikennettä? Toiveajattelua ehkä...

@Nanna-87 toivon kovasti, että vauva tulee ennen käynnistystä omia aikojaan!

@-Amanda- onpa pitkä ja kurja tauti siellä. Täältä onkin tullut hyviä lääkevinkkejä. Toivottavasti olo alkaa kohentua. <3

Nimiäisiin meilläkin tulee väkisin noin 30 vierasta. Mun suku on pieni ja siltä suunnalta tulee vaan 5 vierasta, mutta miehen puolella paljon lähisukua joiden kanssa ollaan aktiivisesti tekemisissä. Pidetään juhlat miehen vanhemmilla kun meidän kotona ei ole tilaa. Pidetään samalla myös esikoisen synttärit niin täytyy ainakin omat kakut leipoa vauvalle ja tytölle, muuten en ole vielä tarjoiluja miettinyt.

Mä oon päivystyksessä, en tosin synnytykseen liittyen vaan odottelen pääsyä haavan ompeluun. :eek: Onnistuin tekemään oikein kunnon haavan sormeen aamupalan laitossa... Jäi aamiaiset syömättä kun tuli niin lentävä lähtö, onneksi mies oli kotona ja vei mut autolla. Niin syvä haava että ompeleet tarvii. :unsure:
 
Viimeksi muokattu:
@Lumi87 Voi kauheeta, pikaista paranemista :(

@Nanna-87 ja @Vihersmoothie Jaksamista odotukseen. Mun mielestä aika on lasketun ajan jälkeen todellakin hidastunut.

Toivottavasti @-Amanda- kurkkukipu alkaisi helpottamaan. Tänne iski myös nyt flunssa, nenä tukossa ja kurkku kipeenä. :poop: Kiitos @Shara vinkistä liittyen kurkkusuihkeeseen. Pitää kokeilla täälläkin, jos kipu jatkuu.

Neuvolassa pääsin flunssasta huolimatta käymään. Proteiinit koholla, pitää viedä vielä huomenna näyte labraan ja katsotaan tarkemmin arvoja. Verenpainetta pitää myös seurata, koska koholla sekin. Viikon päästä yliaikakontrolli.

40+3
 
Onnea @ritsalaari pojasta!! :love: Sinulla ollut rankka synnytys, kun venynyt niin pitkälle..

@Hilma85 jätin silloin imetysaikana ainoastaan turhakkeet (kahvin ja karkit) minimiin. En edes hoksannut kokeilla olisiko esim viljojen tai maidon pois jättämisestä ollut apua. Itkut loppui hänellä 3 kk ikäisenä ja kaikki oli sitten hyvin. Pikkuhiljaa alkoi iho oireilla ja allergiat todettiin lapsella 2-vuotiaana. Nyt on sen verran paha, että ei kestä olla samassa talossakaan, jossa käsitellään jauhoja. Onneksi sentään hoksasit, mistä oireet tulee! Erityisruokavalioihin kyllä tottuu. Harmittavampia on pienen lapsen oireet, jos ei tiedä miten auttaa.

Meillä ei ole ollut hyppykiikkua, leikkimattoa tms. Nyt saatiin lahjaksi puinen lelukaari. Katsotaan miten vauva viihtyy sen kanssa.

Me pidetään ristiäiset ehkä loppiaisena. Silloin olisi vielä joulun taikaa ja joulukuusi niin saisi ihanaa tunnelmaa. Juhliin tulee ainoastaan kummit (3 pariskuntaa ja pari lasta) ja isovanhemmat. Ne pidetään mun vanhemmilla, koska en ole nyt jaksanut muuton jälkeen laittaa kotia yhtään joulukuntoon ja onhan siellä enemmän tilaakin.
@mimmi92 pappi tuo kyllä raamatun mukanaan. Kotona pidettäessä tarvii tosiaan vain varata joku pieni kastepöytä sinne, missä se tilaisuus pidetään. Meillä on ollut ruokapöytä varattu kattauksille..

@Surusilmät voi teidän pikkuista! Rankkaa olla hetkeäkään erossa tärkeinä ensimmäisinä päivinä. Onneksi isommat lapset ei sentään joudu olemaan aattoa sairaalassa, kun pienin ei mitään kuitenkaan ymmärrä..

@Lumi87 tsempit sinne haavan kanssa!! :eek:

Ja tsempit kaikille odottaville viimeisiin päiviin! Toivottavasti lähtisi itsestään syntymään ilman mitään toimenpiteitä! (y)

Henriette
 
@mimmi92 hyvin teilläkin kasvetaan (y) aika samalla lailla on siskoilla mennyt kaikki ristiäiset, joku virsi siinä on laulettu ja joku runo tai säe raamatusta luettu..

@Surusilmät voi ei kuinka kurjaa :cry: en oo koskaan kuullut että valohoidossa saattaa mennä noin kauan :(

@ritsalaari onnea ja toipumista :)

@-Amanda- tsemppiä flunssan kanssa, jotenkin tuntuu että raskaana ollessa sairastuu siihen miesflunssaan :(

@Nanna-87 ja @aprikoosinkukka jaksamisia, odottavan aika on aina pitkä :) pidetään peukkuja että lähtisi nyt käyntiin ennen käynnistystä (y)

@Henriette joo, on kyllä kurjaa katsoa kipeää vauvaa :( meillä vielä samaan aikaan kun vatsaa kipristellään niin pulautukset lisääntyi ja oli kokkareisia, että reagoi heti molemmista päistä :unsure:

Me käytiin neuvolalääkärillä tänään. Reipas poika, hyvin nosti niskaa ylös. Pipo oli kasvanut muutaman sentin, pituutta +4,3cm ja paino 5038g, sillä noustiin jo aiemmalta käyrältä pois ja kone kivasti sanoi vauvan olevan ylipainoinen :ROFLMAO::LOL: meillä on tiheän imun kausi menossa ja koko eilinen meni vauvan kanssa lorviessa, hyvä kun sain syötyä tai käytyä vessassa o_O yö onneksi nukuttiin ihan hyvin ja tänään useamman tunnin päikkärit neuvolan jälkeen (y)
 
No onneks alkaa pikku hiljaa menemään parempaan suuntaan. Vähän vielä on kurkussa kaktus, mutta parempi jo (onneks.)
Vaikka ääni nyt onkin vähän maassa.
Ja mä oon harvoin flunssassa ja silloin kun oon, niin se kyllä ottaa kaiken irti musta.

Luin kanssa ton cytotec jutun Hesarista ja apua, täytyy varmaan kirjottaa lappu, että sitä en halua. Miten tollasta ei kielletä kokonaan..

@aprikoosinkukka paranemisia sinne! :)

Täällä vauva tuntuu viihtyvän hyvin yksiössään. Potkii hurjan paljon.
Mitään merkkejä ei mihinkään suuntaan.

@Hilma85 Kiitos. :) Huomasin saman.

On jälleen siivottu, pyyhitty pölyt ja pöydät.
Joulu saa näin ollen tulla.
Lunta täällä ei oo yhtään enää.. Joten ei taida tulla valkoista joulu tänne.

Meillä on hyppykiikku ja leikkimatto, molemmat kyllä siskolta saatu, joten jos ei käyttöön tule, niin ei sinänsä haittaa.

Amanda 40+1
 
Huh olihan päivä ja nyt oon hetken aika yksikätinen, käsi tosi kipeä eikä sitä voi oikeastaan käyttää. Jää joulusaunakin väliin ompeleiden vuoksi. :(

Lääkäristä lähdinkin suoraan neuvolaan, jossa ei uutta. Verenpaine ok (mulle vähän koholla mut täysin normaalit arvot), pissa puhdas, sf-mitta 35,5cm, pää kiinnittyneenä alhaalla (oli kyllä jo 1,5 viikkoa sitten). Vauva jumppasi niin kovasti ettei sf-mittaa meinattu saada otettua eikä pään asentoa tunnusteltua ja sydänäänten kanssakin oli hankaluuksia kun oli niin kova mylläys. No rauhoittui hetken kuluttua ja tutkimukset onnistui. Vauva oli päivystyksessä vähän rauhallisempi niin varmaan riehaantui kun itseltä järkytys helpotti.

Uimisesta kysyin mielipidettä vaikka en itse sellaista nyt voikaan harrastaa, mutta jos jotakuta kiinnostaa. Kuulemma ei ole mitään yleispätevää ohjetta, mutta jonkun opin mukaan niin kauan voisi uida kun sikiökalvot on ehjät. Terkkari sanoi kuitenkin suosittelevansa järjen käyttöä eikä nyt erityisesti suosittele uimista ihan loppumetreillä, jos ei ole pakko eikä tietoa alakerran tilanteesta.

@Hilma85 voi kun siellä kasvetaan hienosti! Ja kärsivällisyyttä tiheän imun kauteen!

@aprikoosinkukka saitko pissanäytteestä jo vastauksia?

Täällä alkoi koululaisella joululoma. Ja alkaa joulukin olla laitettu, kuusi hankittu ja koristeltu, lahjat paketoitu ja siivoukset tehty. :)

Lumi 38+4
 
Onnea @ritsalaari!!! :love::love:

Juu, kyllähän tuo valohoito voi kestää kauemminkin. Meidän tapauksessa kyseessä on erittäin sitkas veriryhmiensotku, mulla O, lapsella A tai B tai yhdistelmä, jolloin on tiukassa, eli hoitoa tarvitaan sitten pidempään. Pahin mahdollinen skenaario tämä ei kuitenkaan ole onneksi.. Tyttöhän meillä oli 11pv valossa, poika oli nyt 10pv. Tänään päästiin ekaa kertaa yllärinä lähtemään kotiin! Arvot laski yhden valon alla tarpeeksi, huomenna mennään aamusta kontrolliin ja kauhulla odotetaan nyt mihin ne arvot on lähteneet kipuamaan. Jospa tämä olisi ollut nyt tässä.:love:
Pitäkää peukkuja pystyssä! Kotona on ollut ihanaa, mieli lepää ja pikkumieheen saa vihdoin tutustua ilman kaappia ja lappuja silmillä :LOL:
Oma mielikin alkaa olla jo paremman puolella, vanhemmat lapsetkin oli iloisia kun äiti ja vauva tuli kotiin.

@-Amanda- lle pikaista paranemista!:unsure:

Nimiäiset Me suunnitellaan näitä tammikuun puolenvälin paikkeille, kutsut pitäisi saada pikaisesti postiin:eek: Kotona on tarkoitus pitää pieni kahvitilaisuus ihan lähiperheelle.
 
  • Tykkää
Reactions: mimmi92
@Surusilmät ihanaa että olette päässyt kotiin, toivotaan että arvot pysyvät hyvinä että saatte kotia jäädäkkin

Täällä mielenkiintoinen yö takana, olo on kun alkaisi menkat ja mahatauti. Illan ja yön aikana tuli hyvin epäsäännöllisesti jo melko kivuliaita suppareita ja valkovuoto muuttunut hieman rusehtavaksi. Nukkumistunteja taisi tulla kolme..Pitää yrittää olla aktiivinen tänään jos nuo supistukset saataisiin jatkumaan. Alko jännittämään ihan pirusti!!

:sneaky:

Vihersmoothie 40+4
 
  • Tykkää
Reactions: mimmi92
Noniin, eiköhän siellä ole @Vihersmoothie :n lähtölaskenta jo alkanut!

Mahtavaa @Surusilmät että pääsitte kaikki kotiin! Toivottavasti kontrollissa arvot on pysyneet maltillisina ja pääsette joulunviettoon.

Hurjalta kuulostaa @Lumi87 :n haava. Kannattaa hoitaa sitä nyt ekstrahuolellisesti, kuten aiemmin kirjoitin niin mulla on myös jalassa haava joka ei tunnu nyt raskauden aikana paranevan oikein mitenkään. Syytän raskauden heikentämää vastustuskykyä, kun yleensä mun haavat paranee nopeasti.

Me käytiin eilen miehen kanssa ravintolassa joululounaalla (en saanut graavilohta, nyyh), ja sen jälkeen kierreltiin pari tuntia museossa. Sitten olinkin taas loppuillan niin kipeä, etten jaksanut muuta kuin kölliä sohvalla ja raahautua alkuillasta saunaan. Elättelin toiveita, että yöllä olisi sitten jotain supistustuntemuksia, mutta eipä ollut. Kärsivällisyys alkaa loppua, vaikka laskettuun aikaankin on vielä yli viikko :LOL:
 
@Lumi87 Sain vastaukset tänään ja proteiini oli koholla. Myös turvotusta ollut ja verenpaine noussut.

Tultiin käymään näytillä synnärillä noiden arvojen vuoksi ja lääkärin mielestä oireet viittaa lievään raskausmyrkytyksen. Viikkoja on hyvin, joten hoitona on synnytys. Jäätiin sitten käynnistykseen :eek: Hui nyt alkoi jännittää.. Flunssa vaivaa edelleen ja viime yö olikin aika hirveä kun ei saanut nukuttua. Saa nähdä miten seuraava yö menee ja kuinka asiat lähtee etenemään.

40+4
 

Yhteistyössä