Joulukuun pikkuiset ihmeet 2017 *MEIDÄN KUU!*

@Surusilmät voi harmi, että jouduit kotiutumaan yksin. Toivottavasti pieni pääsee pian myös kotiin. <3

@mimmi92 toivottavasti imuote ajan saatossa paranee! Voi mua jo etukäteen hirvittää noi kipeät rinnat. Ihanaa, että vauva ainakin tähän asti ollut rauhallinen. :love:

@Hilma85 tosi harmi noi mahavaivat. Ootko cuplatonia/disflatyliä kokeillut? Meillä esikoisella d-vitamiinista tuli myös mahavaivoja, kokeilin merkin vaihtoa ja maitohappobakteeritippoja kylkeen. Ei kyllä kovasti apua ollut mutta joillakin voi olla... Toivottavasti ei enempää löydy mahakipujen aiheuttajia.

@Henriette voi itku tota rintatulehdusta. :(

Mä kävin tänään kylässä mun ystävällä, jolla pian vuoden ikäinen vauva. Sain häneltä baby björnin balance soft -sitterin (mahtava kapistus!), leikkimaton ja paljon vaatetta. Hankinnoista puuttuu enää hoitoalusta, kaukaloadapterit vaunuihin, vaunuverho, korvike ja tuttipullo varuille ja topparukkaset.

Kouluun menon kannalta mäkin toivon vauvan syntymistä alkuvuodesta. Mun ekaluokkalainen esikoinen on syntynyt alkuvuodesta ja kyllä se ero vaan on melkoinen... Riippuu tietysti kovasti lapsestakin, mutta etenkin kun pojat tuntuu monesti hitaammin kypsyviltä ja poika täältä tulossa niin sen puoleen vuoden ekan päivän vauva olisi mahtava. Mutta kunhan nyt jossain aikataulussa syntyisi ja kaikki päättyisi hyvin niin oikeasti asialla ei ole mitään väliä.

Täällä liitoskivut pahenemaan päin, aamulla tyttöä kouluun saattaessa tuntui siltä kuin häpyluu repeäisi. En tälläisiä muista ekasta raskaudesta.

Vaan onpa jännät ajat! Jouluhommat ihan kesken että olisi kiva saada ne loppuun, mutta eihän tässä oikeasti voi yhtään tietää milloin alkaa tapahtua. :love:

Lumi 37+3
 
Nyt täällä alkanut enemmän tulemaan niitä joko joko kyselyitä enemmän. Näköjään mitä lähemmäs laskettua aikaa mennään, sitä enemmän ihmiset olettaa, että vauva on syntymässä heti.

Jotenkin huvitti yks miehen sukulainen oli mulle soittanut sinä aikana kun olin suihkussa, enkä nyt tietenkään vastannut. No kun tulin suihkussa soi puhelin uudestaan, jossa olikin anoppi ja kyseli, että joko sitä ollaan synnyttämässä.
Kun sanoin, että kotona ihan ollaan, niin anoppi oli ihan ihmeissään, kun tää miehen sukulainen oli aikaisemmin soittanut, enkä ollut vastannut. Hänhän oli siis olettanut, että oon synnyttämässä kun en vastannut.
Oli pakko anopille sanoa, että eiköhän me ilmoiteta, kun lähtö tulee/kun vauva on syntynyt.

@Lumi87 mä oon niin onnellinen siitä, että joululahjat on hankittu. En jaksais kyllä nyt tässä vaiheessa enää mennä pyörimään kaupoissa.
Joo, oon mäkin menossa mahdollisesti käymään tossa 50km päässä kaverilla kylässä. (Mahdollisesti sen takia, että jos sattuukin olemaan synnyttämässä.)
Mutta kyllä tuo välimatka on ihan maksimi tässä vaiheessa.

Kyllä tässä jännittää niin hurjan paljon se, että koska se lähtö synnärille tulee.

Mä oon fiilistelly joululauluja, ihania ja nyt kun on lunta, niin on jotenkin super joulufiilis. Toivottavasti aattonakin löytyy lunta maasta.

Ja kävelylenkit on vaihtunu nyt pelkkään kotijumppailuun, sitäkään ei hirveen monilla liikkeillä enää tehdä.

Mies on ollut ihana viime viikot. Hän on muistanut joka ilta laulaa vauvalle.
Eihän tän äidin silmät pysy kuivana sen jälkeen. Ja muutenkin puhelee vauvalle vähän väliä. ❤

@Surusilmät harmi, että jouduit kotiutumaan ilman vauvaa. Toivottavasti myös vauva pääsee mahdollisimman pian kotiin.

Jos sais itse päättää, koska lapsi syntyy, niin haluaisin, että hän syntyi joko nyt (siis ihan muutaman päivän sisään) tai vuoden vaihteen jälkeen.
Mutta koska varsinaisesti päätäntä valtaa ei ole (tai no suunniteltu sektio toki on), niin hän syntyy kun hän haluaa.
Paitsi siinä tapauksessa, jos/kun menee yli.

@Henriette voi ei tota rintatulehdusta. ☹ toivottavasti helpottaa pian.

Vauva viihtyy hyvin edelleen potkimassa yksiössään.
Muutama pieni supistus on tullut, mutta me oli todella pieniä ja eipä niitä enää oo tullut.
En tiedä olisiko nuokin johtuneet siitä, että ajattelin kävellä meijän lähikauppaan, ja takaisin tullessa tuli sitten nuo muutaman supistukset.

Viikko laskettuun aikaan ja huomenna neuvola.

Amanda 39+0
 
@-Amanda- ihana tuo miehen laulaminen :love:

@Lumi87 meillä on hankittuna tuo sama sitteri, toivottavasti poitsu tykkää :) oon kyl lukenu et ton pitäis olla se paras! Meillä on myös TrippTrappiin hankittuna se Newborn set kun senkin joku vinkkas mulle. Kaikki käytettynä hankittu niin ei ole niin justiinsa jos ei tykkääkkään :)

Tsemppiä teille vauvojen kanssa ensiviikkoja viettäville, vaikea ajatella millaista kaikki sitten on mutta kohtahan se koittaa jo itsellekkin.

Tänään oli neuvola, hyvänä juttuna se että pää oli kiinnittyny ja huonona se et proteiinit oli vähän plussalla. Huomenna labraan testattavaksi koska nuo tikut ei taida olla kovin tarkkoja. Paineet ollut vähän koholla ja hieman turvotusta mutta ei mitään hälyttävää, hyvä kuitenkin että nämä otetaan pienellä kynnyksellä tosissaan neuvolassa. Pään kiinnittymisen myötä pahentunut kaikki kivut ja tämä päivä mennytkin vähän huonommissa fiiliksissä sohvalla maaten. Olen jo luovuttanut että tämä tulisi ennen joulua ja käynnistykseen menee välipäivillä. Hassua miten tästäkin nämä fiilikset menee niin laidasta laitaan o_O Huomenna varmaan taas positiivisempi fiilis ja usko siihen että vauva on täsmällisempi!

Vihersmoothie 39+2
 
Tulin nyt pikaisesti kommentoimaan, kaikille vielä odottaville voimia viimeisiin hetkiin ja jaksamisia! :)

Jo synnyttäneille tsemppiä ja jaksamisia vaivoihin, toivottavasti löytyy apuja :/

Meillä siis vauva edelleen teholla lastenpuolella, näyttää kyllä hyvältä, arvot lähtee laskemaan ihan eri tahtiin mitä tytön kanssa aikoinaan, eli elän toivossa josko vkl saadaan poitsu kotia :love:

Valohoito on mahdollista jossain tapauksissa kotona, meillä on kuitenkin sen verran työläämpi tapaus ettei se ole mahdollista.

Vauvankoko Oli kyllä järkytys. Halvauksen olisin saanut jos olisin etukäteen tiennyt millainen on tulossa :D Synnytyksessä ei näkynyt millään tavalla, ihan samalta tuntui kuin aikaisemmat synnytykset ja mielestäni yhtä "helposti" syntyi. Pojan pituus vaikutti varmasti asiaan, on sinänsä pitkä ja hoikka tapaus. Kaikki ravinto on ihanissa pyöreissä poskissa, poika on kuin pikku hamsteri :ROFLMAO::ROFLMAO:

Kätilö oli myös erittäin taitava ja osasi ottaa ison vauvan vastaan. Kroppa ehti mukaan kun kätilö kertoi koko ajan milloin ponnistaa ja milloin ei. Pienellä repeämällä selvisin, eli tosi vähällä pääsin vaikka vauva oli iso. Toipuminen on ollut tosi nopeaa, kipuja ei ole juurikaan :)
Tytöstähän tuli kolmannen asteen repeämät aikanaan kun tuli liian vauhdilla ulos vaikka oli pienempi.Toipuminen oli hidasta ja kivut ja kävely ihan tuskaa.

Vaaka näytti tänä aamuna -10kg! Kyllä on muuten kevyempi olo.

Nyt on pakko rientää hommiin, pumppailut odottaa.
 
@Surusilmät hienoa, että koitiumisen osalta näyttää jo paremmalta! Sulla kyllä hyvin jäänyt kilot laitokselle! Täällä edelleen vain -3kg, eli melkein 90 paino huitelee edelleen :confused: on olo ja liikkuvuus kuitenkin ihanan kevyt :ROFLMAO:

@Henriette toivottavasti rintatulehdus helpottaa! Itsellä ei ole kunnon tulehdusta ollut, tytöstä kerran tuli rinta kipeäksi ja kuume nousi, mutta meni Seuraavana päivänä itsestään ohi ahkeralla tyhjennyksellä.

@ritsalaari @Vihersmoothie @Nanna-87 ja Olikohan muita joilla laskettuaika hyvin lähellä/mennyt jo, toivottavasti pian alkaisi tapahtumaan, ellei jollain jo :barefoot:

@Lumi87 @-Amanda- ja @Shara toivottavasti teilläkin syntyvät sopivaan ajankohtaan, vaikka eipä sitä tosiaan voi itse valita..

Lukemassa käyn parin tunnin välein, mutta kirjoitteluun ei sitten enää tunnukkaan niin hyvin aikaa riittävän :oops:

Eilen käytiin sairaalassa "kotiutumis" tarkastuksessa ja siellä kaikki kunnossa, paino laskenut vain 2%, joten maitoa taitaa tulla hyvin (y)
Huomenna jo tulee neuvolasta Th kotikäynnille.
Olihan operaatio aamulla viedä kävellen esikoinen kerhoon ajoissa kun nyt kolmen lapsen aamutoimet ja pukemiset :censored: ajoissa ehdittiin ja nyt voi voi hetken hengähtää, ennen kuin täytyy lähteä hakemaan :LOL: onneksi sen verran lähellä tuo, ettei ulkoilua tullut kuin 5min yhteensä, vauva vaunuihin hyvin topattuna kun vielä ei kai saisi pahemmin ulkoilla :oops:
Mies siis lähti tänään töihin, joten pääsee heti opettelemaan miten pyörittää arkea päivisin yksin! Onneksi nyt on säännölliset työajat, mutta tulevaisuuden päivähoitokuvioita joutuu nyt vähän miettimään uudestaan, kun en tätä pienintä ihan kokopäiväiväksi hoitoon sitten haluaisi laittaa :unsure: Noh vielä aikaa miettiä!
Nimiä suunniteltu, mutta se joka joskus ajat sitten pojalle mietittiin ei enää tunnukaan sopivalta, mutta ristiäisiä ajateltiin nyt sitten vasta helmikuun alkuun eli aikaa on siihenkin. Joulukortteja varten täytyisi pikaisesti kuvat saada otettua, jos edes enää ehtii?

Mimmi & poitsu 4vrk
 
Mahtava kuulla että @Surusilmät pojan koko ei vaikuttanut synnytyskokemukseen. Ja ai että odotan tota -10kg (tai edes -5kg!):ROFLMAO: olotilaa. Ihanaa että valohoito myös tehoaa.

Toivottavasti @Henriette n rintatulehdus myös jo helpottais..
Ja @Hilma85 n vauvan vatsavaivat..
Ja @Vihersmoothie n proteiinit menis vaan "normaalivaihtelun" piikkiin. Mäkin mietin tota, että on kyllä ihan mahtavaa, että neuvolassa tsekataan näitä, ei tarvii turhaan ite mietiskellä tai huolehtia tai arvailla.

Superihana toi miehen iltalaulu :love: @-Amanda- ! Täällä mies on jo alkanut valvoa öisin (herää eikä saa unta!) ihan kuin meillä ois jo vauva..:LOL:

Täällä isoin ärsytys kyselyistä on vähän laantunut. :) Taas tuli aamuyöstä muutama supistus, mutta eipä sen kummempaa. Tuli sama fiilis, kun lasta toivoessa kuulostelee kuukautisoireita - että alkaako vaiko eikö.:ROFLMAO::LOL::ROFLMAO: Onneks ollaan jo tässä päässä odotusta!

Ihana oli tuo välitalvi taas vaihteeksi - ja eilinen auringonpaiste!

ritsalaari 40+3
 
Neuvola ohitse

Painoa alusta 9kg
Tarjonta rt
Verenpaine ok
Hb 130
Syke 145

Bebe on laskeutunut ja kiinnittynyt.
Ja kyllä sen olossa huomaa, että hengittäminen on helpompaa ja vessassa saa juosta useammin.

Mutta kaikki hyvin. ☺

Seuraava käynti on joulun jälkeisellä viikolla, jollei bebe oo ennen sitä syntynyt.

Ja taas on tullut vettä alas...
Piti neuvolaan lähtiessä mennä aika pirun varovaisesti ovelta autolle, no takaisin tullessa olikin sitten sekin liukkaus lähtenyt.

@ritsalaari se on ihana (ja oikeesti todella itkettävä, kun tällänen herkkis kyseessä.)

Täällä mies herää nykyään jokaiseen liikahdukseen. Vaikka vaan jalka heilahtais.
Ja siis töihin lähteminen on nykyään vaikeeta, mies kun on huolissaan, että synnytys käynnistyy sinä aikana. Ja töissä ollessa välillä tulee kyselyitä, että millanen olo on jne.
Mutta ymmärrän kyllä.

Samperin flunssa kun iski sitten päälle.
Ei onneks vielä oo kovin pahana ja toivottavasti ei tuliskaan kovin pahaksi.

@Surusilmät hyvin sulla jäi synnärille noita kiloja. Hyvä, että valohoito tehoaa. :)

Kissa nukkuu siis aivan koko ajan mahdollisimman lähellä mua ja masua.
Nauratti viime yönä, kun kisu tuli nukkumaan masun päälle. Tosin kissa kun rentoutui tarpeeksi, niin tippui.
Mutta se, että hän seuraa vessaankin ja siellä istuu vieressä.. sellanen kissa meillä.

Mut nyt meen keittämään mehua ja syömään.
Sen jälkeen pitäs hakea miehen lahja ja paketoida sekä piilottaa.

Amanda 39+1
 
Täällä tänään LA, eikä mitään vihiä, että pikkuinen haluais ulos tulla. :X3: Enpä tosiaan kertaakaan odotuksen aikana uskonut, että näin pitkälle menisi, yliaikaiseksi jopa, aina ajattelin, että syntyy ajoissa, kuten esikoinen, vaikka silloin olikin aikaiseen syntymiseen muut syyt... Nyt alkaa jo miettiä, että miten pitkään tämä meinaa tuolla majailla vaikka tosiaan saattaa syntyä koska tahansa. Odottavan aika on pitkä. Ja mulla just sama fiilis, kuin @ritsalaari sanoikin, että sama olo, kuin lasta yrittäessä kyttää oireita, niin nyt ihan samat kuviot. :ROFLMAO:

Tsemppiä kaikille vauvan jo saaneille erinäisten ongelmien/vaivojen kanssa painiskeluun. Niitä taitaa löytyä vähän itsekultakin ja varmasti niitä aikanaan itsellekin ilmaantuu...

Onpa @Surusilmät sulla jäänyt kyllä hyvin kiloja synnärille! Toivottavasti ittelläkin jää nämä muutamat kerätyt + vähän ekstraakin, kuten esikoisen aikaan. :)

Täälläkin mies taitaa kokoajan odottaa, että koska lähtö tulee. Hyvin on vielä luottavaisena, että tän vuorokauden puolella. :whistle:

Nanna 40+0
POKS! :love:
 
Voi rakkautta tuota vauvaa! Tähän mennessä hän on nukahtanut vain tissille. Nyt nukahti tyytyväisenä kantoliinaan. Ihana tuhina ja veltto lämmin pakkaus :love:
Vauvasta huomaa että kaksi viikkoa on mennyt. Nyt hän on jonkun verran hereillä, katselee ympärilleen ja vähän myös itkee. Ei ole enää ihan se veltto vastasyntynyt.

Arki on lähtenyt täälläkin hyvin sujumaan. Uusi asunto on niin toimiva ja tilava. Ja isosisarukset tuntuu jotenkin nyt tosi helpoilta ja tyytyväisiltä. Tai itsellä enemmän voimia uhmaikäiselle?:LOL:

Rintatulehduksen rinta on imettäessä edelleen arka, mutta ei enää muuten kipeä / kosketusarka. Ei sitten tullut haettua siihen kuuria, kun pahin meni jo ohi.

Minulla painoa pudonnut nyt 6 kg ja vielä on noin 4 kg ihannepainoon. Vielä vähän pitää imettää niin mahtuu taas kaikki omat vaatteet päälle. :) Tuntuu hassun pieneltä nuo lukemat kun se maha oli niin valtava ja olossa tuntui enemmältä.

@Surusilmät toivottavasti saat vauvan pian kotiin. :unsure:

@Hilma85 voi noita vatsakipuja. Meillä yksi hyvin allerginen viljoille ja maidolle. Ymmärrän tuskasi.. ne rajoittaa kovin paljon. :cry:

Henriette
 
@-Amanda- haha toi vastaamaton puhelu. :ROFLMAO: Muistan kun edellisessä raskaudessa anoppi oli aivan tulisilla hiilillä kun niin malttamattomana odotti ekaa lapsenlastaan syntyväksi, jatkuvasti tuli joko-viestejä ja -puheluita, ihan rasittavuuteen asti. Nyt tuntuu olevan joulukiireitä ja toisaalta olen niin monta kertaa ääneen veikkaillut, ettei ennen laskettua synny. Ja ihana toi miehen laulu. :love: Täällä vaan esikoinen välillä laulelee mahalle.

@Surusilmät onpa tosi hyvin tippunut kilot! Mä olin viimeksi jälkitarkastuksessa lähtöpainossa, toivottavasti tällä kertaa tippuu yhtä helpolla. :)

@Henriette voi tässähän tulee ihan vauvakuume kun ajattelee nukkuvaa vauvaa kantoliinassa. :love:
:ROFLMAO: Hyvä että rinta jo parempi!

@Nanna-87 voin kyllä uskoa että tuntuu aika pitkältä kun on odottanut vauvan syntyvän ennen laskettua. Mun suvussa kaikki vauvat syntyneet rv 37+ niin esikoisesta olin ihan kypsä kun meni laskettuun asti, nyt oon asennoitunut vaan siihen. Mutta yli jos menee niin ei naurata. Toivottavasti sun miehellä on joku etiäinen ja vauva vielä tänään lähtisi syntymään. :love:

@Vihersmoothie ainakin tuota sitteriä on kovasti kehuttu. En olisi kyllä uudesta raaskinut maksaa, nyt ei haittaa jos ei olekaan käyttöä. Meillä on tripp trapp muttei tuota vastasyntyneen osaa, mutta tuoli on ollut ihan huippu hyvä! 7v istuu vieläkin siinä päivittäin.

@mimmi92 hienosti varmasti maito riittää kun noin pieni painonpudotus. :) ja hyvin siellä pärjätty kolmen lapsen kanssa aamutohinoissa!

Tänään ei taas mitään oireita, ei ainuttakaan supistusta tai kolotusta kun kaupungilla kävin kävellen. (n)

Mua jännittää tuleeko tänne yhtäkään jouluaaton vauvaa!
 
Hyvin on jo synnyttäneillä alkaneet raskauskilot karista, vaikka ei se tietenkään mikään ykkösprioriteetti vastasyntyneen kanssa olekaan (y) Ja hyvä että @Henriette :n rinta voi jo paremmin!

@mimmi92 Aikamoisella vauhdilla on siellä palattu arkeen! Jos teiltä löytyy välineistöä jolla saa otettua (omaan makuun) riittävän hyviä kuvia, Postin nettisivuilla on tosi helppo tehdä itse omista kuvista kortteja, ja ne voi maksaa + lähettää myös suoraan sen saman palvelun kautta ja ovat päivässä, parissa vastaanottajalla perillä. "Vanhanaikaisesti" lähetettyjen postikorttien deadline taitaa olla 20.12., tosin en kyllä itse luottaisi siihen että silloin lähetetyt kortit olisivat välttämättä ennen joulua perillä.

Me käytiin miehen kanssa katsomassa uusi Star Wars, ja siinä leffan loppupuoliskolla alkoi olla vähän alavatsa- ja alaselkäsärkyä. Mietinkin että olisi aika perinteinen tuuri jos synnytys käynnistyisi siellä ja valauttaisin lapsivedet leffateatterin penkille, mutta en sentään :LOL: Kivut johtui varmaan vaan 2.5 tunnin paikallaan istumisesta, kun nyt ei taas koske juurikaan mihinkään. Mieskin antoi kotimatkalla taas synnytysluvan, kun on vuoden tärkein leffa nähty :rolleyes:

Verenpaineet mulla on nyt ihan aavistuksen nousseet, kun ne on koko raskauden ajan olleet tosi tasaisesti sellaista 115/75 luokkaa, niin nyt paineet on tasoa 120 - 125/80. Täytyy seurailla, ainakin vielä maanantain neuvolassa pissa oli puhdas eikä ole mitään päänsärkyjä tai näköhäiriöitä.
 
  • Tykkää
Reactions: mimmi92
@Shara noi verenpaineet on vielä tosi hyvät, älä turhaan ole huolissaan jos ei turvotus lisäänny yhtäkkiä.

@Surusilmät toivottavasti saatte pienen kotiin tänään :) ja onhan tippunut paino reippaasti (y) mies mulle totesi tänään että olen laihtunut paljon mutta vaa'asta on sopivasti patterit loppu niin en päässyt punnitsemaan :D

@mimmi92 viikkoa ne vissiin suosittelee että odottaisi ennen ulkoilua :) meille ainakin silloin neuvola sanoi että koska paino on noussut hyvin ja kaikki muutenkin ok, niin voi lähteä ulos. Ootko koittanut muuten rintakumia auttamaan imuotteeseen? Mun serkulla oli käytössä melkein kuukauden kun siellä oli vauvalla niin pieni suu ettei saanut millään hyvää imuotetta ennen kuin kasvoi..

@Lumi87 en ole vielä kokeillut cuplatonia, yritän nyt välttää itse munaa ja maitoa ja katsoa josko se auttaa ja saadaan tuo D totutettua. Voi olla että joku maitohappobakteeri pitää aloittaa sekä mulle että pätkälle..

@Henriette alkoiko teillä oireet jo imetysaikana? Meillä tuo kananmuna on selkeästi pahin, mies laittoi edellisiltana majoneesia mun salaatin päälle ja eilen taas väännettiin, puklailtiin jne ja tajusin sen vasta silloin :( meni onneksi nopeaa ohi ja yöt on ollut rauhallisia kun oon ottanut pienen kainaloon nukkumaan.. Hyvä että sun rintatulehdus meni ohi noin helpolla :)

@Vihersmoothie mulle sisko vannotti neljän lapsen kokemuksella babybjörnin sitteriä olevan maailman paras, voitti kuulemma koliikkikeinut myös. Meille ostettiin käytettynä myös ja pätkä näytti kyllä viihtyvän siinä :) miten sun proteiinit, oliko labroissa jotain?

@-Amanda- toiset kissat kyllä vaistoaa hyvin raskauden.. Meillä neuvolatäti hyvin paheksuvasti kysyi että mitä kissat vauvasta, kun kuulemma voivat mennä vauvan päälle nukkumaan ja tukehduttaa pienen :cautious: meillä kissoja ei ole kiinnostanut pinnasänky, vaunut eikä oikeastaan koko vauva..

Täällä tosiaan vatsavaivat parempaan suuntaan ja yöt pätkä on nukkunut kainalossa meidän sängyssä (vaikka pinnis onkin sivuvaununa) kun päätettiin miehen kanssa että nyt mennään sieltä mistä aita on jo kaatunut :LOL: saadaan itse nukuttua huomattavasti enemmän näin (y) ilman vatsavaivoja meillä on hyväntuulinen vauva, joka on alkanut tarkkailla kovasti ympäristöä eikä huuda kuin silloin kun ruoka on myöhässä :p kuten neljän aikaan tänä aamuna kun tarjosin rintaa joka ei kelvannut.. Käytiin vaihtamassa vaippa ja toin pätkän sänkyyn ja lähdin vessaan niin alkoi huuto kun aamupalatarjoilu oli jo myöhässä :ROFLMAO:

Hilma ja Pätkä 3 viikkoa :love:
 
@Shara mulla kohonneet verenpaineet tuota samaa luokkaa, taisi olla 120/81, mikä terkkarin mukaan on ihan normaali. Mun lähtöarvot oli 97/54 ja tähän asti ollut ~105/60 niin tuntuu itsestä kovalta nousulta alapaineessa, mutta ei kuulemma hälytä minkään mittarin mukaan. Päänsärkyihin ja näköhäiriöihin pitää kuulemma suhtautua vakavasti, mutta pelkät jalkojen turvotukset ei kuulemma tarkoita vielä mitään kun oli pissa puhdas. Huh 2,5h leffa! Me käytiin tytön kanssa leffassa 1,5h ja siinäkin loppuvaiheessa tuntui selässä huonolta se penkki, enkä ehkä pystyisi olla 2,5h käymättä pissalla. :ROFLMAO:

@Hilma85 juu kannattaa seurailla noita itkujen yhteyksiä ruokiin. Hyvä jos yöt saatte pääasiassa hyvin nukuttua. Mä aion myös mennä just siitä mistä aita on matalin (tai kaatunut) pikkuvauva-ajan yöt, jos sillä nukkuisi koko perhe paremmin. Mua vähän jännittää jo valmiiksi kun asutaan aika ahtaasti, että saako toi koululainen nukuttua jos vauva huutaa yöt...

Kissoja meillä ei ole, mutta miehen vanhemmilla oli kun esikoinen syntyi. Toinen kissa ei ollut yhtään kiinnostunut vauvasta ja toinen vartioi jatkuvasti ja tuli aina vauvan lähelle nukkumaan. Ei kyllä ikinä mennyt niin että olisi tarvinnut pelätä vauvan tukehtuvan vaan piti turvallisen välin. Myöhemmin sama kissa oli ihan rauhasss kun taapero osoitti hellyyttä. :D Mun kaverilla oli koira jotenkin ihan mun lumoissa kun kävin ja jos istuin lattialla tuli mahaa ihmettelemään.

Täällä on ihan hiljennytty, eilen illalla ei tullut sellaista potkimista kuin joka ilta tullut viikkoja, ei supistele eikä muutakaan. Tyyntä myrskyn edellä tai sitten vauva vaan kerää voimia että jaksaa vielä möyrytä mahassa. :D

Yöllä heräsin pissalle enkä meinannut saada unta. Aloin sitten miettiä synnytystä. Esikoisesta ehdittiin olla sairaalassa 2h ennen syntymää ja nyt joka paikassa varoiteltu, että vauva voi tulla tosi nopeasti kun eka synnytys oli sen 6h. Meiltä tunnin ajomatka sairaalaan ja pelkään ihan kauheasti, että matkalla tulisi ponnistamisen tarve. Taidan tehdä niin, että heti kun näyttää siltä että supistuksia tulee säännöllisesti ja kipeästi (jos nytkin alkaa supistuksilla), soitetaan isovanhemmat meille ja lähdetään sairaalaan siltä varuilta, että tää tulee muutamassa tunnissa. Ei oikein uskalla jäädä kotiin ihmettelemään...

Lumi 37+5
 
@Henriette @Hilma85 @mimmi92 ihanaa kuulla vauva-arjesta haasteineenkin. Se saa uskomaan että ehkä täälläkin vielä päästään siihen pisteeseen. :love:

@Shara me käytiin kans viikko sitten leffassa kattomassa Idän pikajuna ja mietin tota samaa että mitäs jos tähän nyt ne vedet tulvahtaa..Oli äänet muutes aika kovalla ja pikkuinen mylläsi aina jännissä kohdissa. En oo mikään super Starwars-fani, mutta haluaisin kyllä mennä ton kattomaan kun hyvä seikkailu on kuitenkin aina hyvä seikkailu! Nyt ei kyllä tunnu kehossa enää hyvältä ajatukselta tuo 2,5 h istuminen..:ninja:

Mulla on ollu käsissä ja jaloissa turvotus, sormiin oikein sattuu imelästi. Ei oikein voi tehä mitään hienosyistä esim. kirjoittaminen (saati neulonta) pistää hommat ihan solmuun. Käytiin kyl eilen syömässä ulkona ja ruoka oli ihan superhypersuolaista jonka jälkeen toi selkeesti paheni. Jäin miettimään tota verenpainetta..no, maanantaina on neuvola. Verenpaineet on koko raskauden ajan ollu matalahkot, ~105/60, saa nähdä onko nousseet.

@Nanna-87 toivottavasti siellä on alkanut jo tapahtumaan! Vaikken kovin odottanutkaan että syntyisi ennen laskettua aikaa, niin kyllä kaikki päivät tässä yli on vaan niiiiiiiiiiiiin pitkiä.o_O:) Ja kyl tää menee jännäksi kun tuo joulu lähestyy! Varmaan kuitenkin käynnistettäisiin ennen joulua juuri jos sinne asti päädytään..:eek::sneaky::LOL:

@Lumi87 kuulostaa kyl hyvältä ajatukselta lähteä kohti sairaalaa mieluummin ajoissa, uskon että mielenrauha auttaa myös synnytystä kokonaisuudessaan.:) Vaikkei kokemusta olekaan.:ROFLMAO:

Pakko vielä kommentoida säätä: täällä on ihan superkauniin näköinen talvenihmemaa ja lunta vaan sataa. Ei varmaan uskalla ulos, koska eilen oli ihan jäätävän ( :ROFLMAO: ) liukasta ja nyt siinä päällä kiva pikku lumivaippa...

ritsalaari 40+4
 
@Shara kiitos joulukortti vinkistä! Enpä ole tiennyt, että postin kautta saisi suoraa tilattua, täytyykin katsoa millaisia pohjia tarjolla, jos kuvat saisi vkl otettua (y)
Kauan olet kyllä jaksanut leffassa istua!

@Nanna-87 Mulla oli kyllä lasketun ajan ylityksestä ihan samat fiilikset, ollaankohan siellä jo kuitenkin tosi toimissa, jos saataisiin tyttökin pian tähän ketjuun :)

@Lumi87 suosittelen kyllä hetken tilanteen tarkkailun jälkeen sun kohdalla lähtemään melko nopeasti!
mekin lähdettiin tosi epäsäännöllisillä ja harvoillla supistuksilla sairaalaan. Mies ei halunnut olla enää kotona :ROFLMAO: Automatka meni naureskellessa ja ihan eri fiilis oli kuin tytön synnytyksessä, jolloin ei pystynyt enää puhumaan.. Ei siis vielä ollut kovin suuret kivut, väsymys vaan.. Sairaalassa tosiaan sanoivat, etteivät laita yötä vasten enää kotiin ajelemaan, vaikka ei vielä olekaan kunnolla käynnissä ja hyvä niin kun eteni sitten taas käyntiin lähtiessä nopeasti.

Kylläpä nuo teidän paineet kuulostaa matalilta! Tai siis kun itsellä normaalisti yläpaine ollut vähän turhan korkea. Mulla normaalisti n. 140/75 ja nyt raskausajan ollut oikeastaan paremmat 125/75. Selkeästi kaikissa raskauksissa alkanut vähän paineet nousemaan tasaisesti loppua kohti

@ritsalaari toivottavasti tulisi ennen joulua itsestään ulos, ja kyllä mä jotenkin uskoisin että käynnistys olisi ennen aattoa, kun varmaan sairaaloissakin hiukan vähemmän henkilökuntaa (en tiedä onko).

@Hilma85 en ole vielä rintakumia kokeillut, löytyy kyllä kotoa valmiiksi! Vähän alkanut kipu helpottaa kun paremman otteen on nyt pahimman pingotuksen hellitettyä saanut otettua. Hyvältä siis alkaa näyttää, kun ei ainakaan haavoja ehtinyt tällä kertaa (vielä) tulla(y)
Meillä ei edes ole vielä pinnasänky vapaana kun tytöllä vielä käytössä, kainalossa tissi suussa poika nukkuu. Uudet sängyt kyllä odottaa postissa, että ehtisi ne sieltä hakea ja pinnasänky tulee myös sivuvaunuksi, tiedä sitten kuka lapsista siellä loppuyöstä nukkuu :whistle: helpoimman kautta kannattaa kyllä väsyneenä mennä, ehtii niitä "virheitä" myöhemmin korjailemaan :ROFLMAO:

@-Amanda- ihana tuo miehen laulu :) meillä lähinnä loppua kohti alkoi mahalta kyselemään koska meinaa ulos tulla :D

Mä vauvana nukuin pinnasängyssä aina kissa jalkopäädyssä, ei ne kyllä tukehduttaa ole koskaan yrittäneet :ROFLMAO: tuli siis pentuna meille suunnilleen samaan aikaan kuin itse synnyin. Kissoista kyllä jouduttiin mun allergian takia luopumaan hiukan ennen kouluikää :cry: anopin kissat ei ole ainakaan aiemmin vauvoista välittänyt, nyt tyttö saanut muutaman raapaisun kun vähän turhan innokas niiden kanssa..

Muok. Oli pakko lähettää välissä kun menee taas kilometrin pituiseksi viesti niin puhelimella vaikea enää katsoa mitä kirjoittanut..

Oma yö oli kamala. En tiedä mikä tuli, mutta vasemmalle puolelle alavatsaa tuli ihan järkyttävä muutaman tunnin kestävä kipu. Hetken mietin olisiko joku umpisuoli juttu vai kohtutulehdus tms. Taisi vaan tulla joku kestosupistus päälle kun sitten kun vihdoin kipu loppui, alkoi se imetyksen aikana uudelleen. Tuo sama kohta jäi siis kohdunkaulanpuudutteen kanssa puutumatta, supistukset tuntuivat ainoastaan siinä.

Mä en malta odottaa kuka synnyttää Seuraavaksi ja milloin!
 
Viimeksi muokattu:
Kissojen suhtautuminen vauvaan mietityttää vähän täälläkin. Tyttökissa on maailman kiltein ja seurallisin, kun taas poika on arempi ja sen vuoksi ehkä arvaamattomampi. Makuuhuoneeseen (missä pinnasänky on) kissat ei ole saaneet mennä enää moneen kuukauteen, eivätkä saa sittenkään kun vauva siellä nukkuu. Pakkasin myös sairaalakassiin pari harsoa, niin että kun anoppi synnytyksen käynnistyessä tulee kissavahdiksi, voi hän hakea niitä sairaalalta vauvantuoksuisena kissoille nuuskuteltavaksi. Eiköhän nuo karvapallot ihan hyvin tulokkaaseen suhtaudu.

@Lumi87 ja @ritsalaari Me otettiin leffaan varmuuden vuoksi paikat aika ylhäältä ja ihan rivin reunasta, että pääsen helposti vessaan/muuten vaan salista pois jos tulee liian tukala olo. Me ollaan molemmat Star Wars -faneja, niin oli vaan pakko päästä näkemään tuo uusi leffa isolta kankaalta ja kunnon äänentoistolla, kohta kun ei tiedä milloin on seuraavan kerran mahdollisuus mennä "vapaasti" elokuviin :LOL: Suosittelen kyllä, oli oikein onnistunut leffa! Vielä olisi pari sarjalippua käyttämättä, ovat onneksi voimassa ensi kesään saakka niin voidaan jossain kohtaa keväällä mennä leffatreffeille jos saadaan vauvalle hetkeksi hoitaja.

Ja kyllä mä @Lumi87 ainakin tuollaisella historialla lähtisin herkästi ja nopsaan kohti sairaalaa. Tuskin ne sieltä pois käännyttää, kun matkaa on kuitenkin jonkin verran. Hauskaa muuten miten meidän "oireet" menee noin samoissa, kun mä olen myös havainnut viime päivinä pientä hiljentymistä vatsajumpissa. Liikkeitä tuntuu kyllä yhä hyvin, mutta ei enää sellaisia megamöyhennyksiä mitä oli vielä joskus viikko sitten.

Mulla on aina lääkärissä/terkkarissa/neuvolassa paineet vähän koholla, luokkaa 130/85. Sen vuoksi halusin ja sainkin isältä verenpainemittarin kotiin lainaan, kun on helpompi seurata kotipaineista sitä, miten paineet nyt loppuraskaudesta oikeasti käyttäytyy. Niiden mittailu on kyllä koukuttavaa, kerran päivässä - parissa olisi varmaan ihan tarpeeksi, mutta mun tekee mieli mittailla monta kertaa päivässä :D

Tänään on taas vähän kiukkuahdistuspäivä, varmaan siksi kun aamuyön unet oli tosi katkonaiset selkäkivun vuoksi (pitkä leffa taisi kostautua...). Ei huvittaisi tehdä mitään järkevää, vaikka pakko olisi vielä siivota, opiskella ja ruokaakin pitäisi laittaa. Vaikea keskittyä mihinkään kemian reaktioyhtälöihin, kun päässä pyörii vaan lähestyvä synnytys ja sairaalakassi (+ sieltä vielä puuttuvat jutut), se onko kaikki ehdottoman pakollinen nyt oikeasti hankittuna, pitäisi keksiä vaunujen eri osille vielä hyvät säilytyspaikat ja haluaisin vaan koomailla sohvalla.
 
@Lumi87 Täällä onneks anoppi ei vielä pahemmin soittele noita jokojoko puheluita, vaikka ensimmäinen lapsenlapsi kyseessä.
Enemmänkin ehkä miehen äidinäiti odottelee ja soittelee.
Kyllähän anoppikin välillä kyselee, mutta luottaa muuten kyllä siihen, että jompikumpi meistä varmasti ilmoittaa, kun paikan päälle ollaan lähdetty.
Mä oon kans aika monestikin sanonut, että ei ennen laskettua aikaa kannata kysellä, kun ei ennen sitä synny, mutta toisaalta enhän mä sitä voi tietää, että koska vauva päättää ulostautua.
Se on ihanaa. ❤ Ja oon huomannut, että jos bebellä on isommat potkunyrkkeily -treenit just sillä hetkellä menossa, niin kummasti kyllä rauhottuu aika nopeasti.
Oi, ihanaa jos siellä esikoinen laulelee välillä.

Ihan järkevää varmaan lähteä ajoissa sinne synnärille, jos kerta edellinen synnytyskin oli suht nopea.

@Hilma85 vaistoaa kyllä. Harmi kun vielä ei osaa sanoa yhtään sitä, että miten kissa huomioi sitten vauvan.
Täytyy vaan olla tarkkana vauvan synnyttyä, ettei kissa mene päälle nukkumaan. Ja varman alkuviikot nukkua suosiolla ovi kiinni niin, että kissa ei makkarin pääse.
(Vielä kisu pääsee makkariin mutta pinnasänky ei yllättävää kyllä kiinnosta.)

On kyllä ihanaa kuulla @Hilma85 @Henriette @mimmi92 vauva-arjesta.
Toivottavasti @Surusilmät saa pian vauvan kotiin.

Mä taisin luvata miehelle liikoja, kun lupasin, että jos vauva on masussa vielä kun kyseinen elokuva tulee, niin mennään yhdessä katsomaan se 95-elokuva..
Sehän tulee siis joulupäivänä, joskin ei sitä silloin heti mennä katsomaan.
Tiedä mitä siitä tulee istua siellä, mikäli siellä siis ylipäänsä ollaan.

@ritsalaari Oi, olispa täälläkin tollanen talven ihmemaa. Täällä oli kyllä silloin kun lunta alas tuli, mutta sitten tuli plussakelit ja nyt se on lähinnä jäistä. On kyllä onneks lunta vielä maassa, kunhan olis vielä jouluna maassa lunta.

@Shara kauan sä oot kyllä jaksanut leffassa istua. Peukut ylös kyllä täältä. :)

@Nanna-87 uskon kyllä, että tuntuu pitkältä odotukselta, jos kerta edellinen on syntynyt reilusti ennen laskettua aikaa.

@mimmi92 hyvin sä oot kyllä siellä kolmen kanssa pärjännyt. Propsit sulle sinne! ☺

Mä oon tänään vaan koomaillu sohvalla ja yrittänyt tätä flunssaa levätä pois.

Nukuin kyllä viime yönä melkein putkeen 10h!!!
Viideltä heräsin vessaan, kun miehen herätyskello soi ja menin melkein samantien takaisin nukkumaan ja sain jopa heti unta. Taidan olla jopa liian innoissani yöunista.

Kohta alan leipomaan taatelikakkua anoppilaan ja miehen isovanhemmille.
Mies kun pääsee töistä ja ollaan syöty, niin on suunta ruokakauppaan.

Hyvää viikonloppua kaikille! ☺
Jännittää nähdä, että tuleeko viikonlopun aikana vauvauutisia tänne. ☺

Amanda 39+2
 
Kyllä täällä ollaan vielä ihan tukevasti yhdessä koossa. :sneaky:
Tosiaan hassua, kun niin pitkään jo oottanut, että lähtö tulee ja tässä ollaan edelleen. Esikoinen tosiaan syntyi 37+3 , tosin siihen oli ne muut syyt, ei siis itse ois vielä ollut tulossa. Silloin ei ollut kyllä vielä yhtään orientoitunut synnyttämään, eikä ollut oloa että tulis nyt jo. Aina ollut vähän olo, että raskaus "jäi kesken". Tämän kanssa on nyt kyllä tosissaankin jo ihan valmis, vaikka edessä oleva synnytys tottakai jännittääkin. :geek:

@Shara täällä myös tänään vähän kiukku päivä ollut. Varmaan jänskättää ja hermostuttaa tää odottelu jo niin paljon. Ja sitten tulee purettua miehelle... :unsure: Tosin hän onkin ollut iltavuorossa taas tän viikon, niin näkeminen jää aamupäivisin muutamaan hassuun tuntiin ja itellä ois nyt ihan hirmuinen hellyyden ja läheisyyden kaipuu. Niin vähiinhän se jää ja sitten harmittaa. Muutenkin niin herkillä taas vaihteeksi, ettei itku oo useinkaan kaukana. :oops:

Hassua, kun tuntuu, että ihan eilenhän @Hilma85 ja @Henriette synnytti, niin nyt Hilman pienikin on "jo" 3viikkoa! Mihin se aika menee!? :)

Jotenkin ootan, että synnytys käynnistyy yöllä (supistuksilla). Aina illalla nukkumaan mennessä miettii, että jokohan tänä yönä. Ja sitten aamulla, että, jaa ei sitten tänäkään yönä. :ROFLMAO: Kunhan nyt vaan käynnistyis vielä itestään, en haluis käynistykseen joutua. :unsure:

Nanna 40+1
 
@Shara kannattaa vaan ainakin vähän yrittäää levätä nyt kun vielä pystyy, vaikka kaikkea tekemistä vielä olisi! Meillä ainakin mies teki kunnon teho siivouksen ennen sairaalan lähtöä samalla kun mä pakkailin omia tavaroita :D

@-Amanda- kuulostaa mukavalta yöunimäärältä! :) toivottavasti flunssa paranee pian!

@Nanna-87 Mulla ainakin nyt kaikista kolmesta alkanut supistukset yöllä klo 1-5 välillä :) Tästä en kyllä ehtinyt mennä nukkumaan, mutta ei mitään oireita ollut ennen niiden alkamista. Toivottavasti pian alkaa jotain tapahtumaan!

Th kävi kotikäynnillä, toi mukanaan jonkun ainun mainospakkauksen, siellä oli tutti ja koliikkipullo :)
synnärillä muuten sai näytepakkauksen lansinoh rasvaa ja liivinsuojat (jos joku sattuu samassa paikassa synnyttämään ja miettii tarvitseeko omia liivinsuojia yms)

Poika kasvaa hyvin, nyt 5vrk ja syntymäpainossa, pissasi terkkarin päällekkin ennen punnitusta :D seuraava käynti neuvolassa jo ensi viikon ke, tuntuu jotenkin kovin usein olevan käyntejä, tai sitten muistan ihan väärin miten sisarustensa kanssa on ollut.
 
Mitä siellä Lastentarvikkeen babyboxissa olikaan? Oon tilannut sen mutta unohtanut hakea ja nyt mietin onko sen arvoinen että kannattaa ajaa 20km/suunta. :D

Mulla alkoi synnytys supistuksilla iltapäivällä. Se olisi ehkä huonoin aika ruuhkien vuoksi, mutta järkeilin, että jos välipäivinä vaikka tulisi lähtö niin ehkä moni pitää vapaita ja vähemmän ruuhkia? Tai sitten on vaan toiveajattelua. Mutta kyllä juu täytyy ajoissa lähteä ja mennä sit vaikka turhalle käynnille. Esikoisesta ne ei ois ottanut sairaalaan ensisynnyttäjää, kun oli supistellut vasta muutaman tunnin, ja kun sairaalassa selvisi että olin 5cm auki olin vielä silloinkin varma että meidät lähetetään kotiin. :ROFLMAO: Ja monet naurut miehen kanssa naurettu kun just ennen lähtöä hoksasin syöneeni päivän huonosti ja mulla oli kauhea hätä etten jaksa synnyttää jos en syö. Istuin kuumassa suihkussa syömässä miehen lämmittämää ruokaa hetkeä ennen kuin lähdettiin kohti sairaalaa.

Mäkin mietin että miten voi viikot mennä niin nopeasti että @Hilma85 n vauva jo 3 viikkoa! :eek: Juurihan se pieni vasta syntyi. <3

@Shara täälläkään ei liikkeet ole vähentyneet niin että huolestuttaisi, ei vaan ole ollut samanlaisia tunnin riehumiskohtauksia kuin aiemmin vaan jotenkin pehmeämmät liikkeet. Ja mua kanssa ei olis huvittanut tänään mitään muuta kuin maata sohvalla! Pakko oli postiin kuitenkin kävellä ja olin luvannut mennä esikoista vastaan kun koulusta pääsi. Ja alkuillasta olin sopinut kaverin kanssa treffit 40km päähän, ei olisi jaksanut lähteä, mutta loppujen lopuksi oli tosi mukavaa. :) Pyörin vähän kaupoillakin, mutta oli niin hirveästi ihmisiä etten kovin kauaa viihtynyt.

@-Amanda- mä oon kanssa nukkunut tosi hyviä öitä ja ollut levännyt olo, mitä nyt aamuisin joskus tulee hetki pyörittyä vessareissun jälkeen. Täytyy nauttia kun saa nukuttua.

@mimmi92 mahtavaa, että siellä ollaan jo syntymäpainossa! Täällä ei kai kotikäyntejä tehdä vaan ekakin tarkastus on neuvolassa.

@Nanna-87 tsemppiä pitkiin päiviin ja odotuksen loppumetreille. Toivotaan että selvittäisiin kaikki ilman käynnistystä, tai ettei niin pitkään vauvat mahassa viihtyisi.
 
@Lumi87 Babyboxissa oli tutti (I <3 mom -tekstillä), Pampersin vaippapaketti ykköskokoa ja olikohan myös yksittäinen kakkoskoon vaippa. Kosteuspyyhkeitä ja joitakin alennuksiin oikeuttavia lippusia ja lappusia. Ja koodi Viaplay-palveluun, niin saa 2 kk käyttöön. Ei ainakaan tule muuta mieleen :) Jossakin blogissa oli kyllä hiljattain, että mukana oli ollut myös vauvan housut, eli voisiko olla paikkakuntakohtaisia eroja?

Kissojen suhtautuminen vauvaan mietityttää täälläkin. Toinen kissoista nukkuu aina vieressä ja saa nähdä miten suhtautuu, jos vauva on jatkossa samassa sängyssä. Ja pitää tietysti alkuun olla tarkkana, ettei kissa mene vauvan päälle. Luulen kyllä tämä meidän vanhempi kissa saattaa pelätä vauvaa ja ei ainakaan aluksi sänkyyn sitten tule.

Neuvolassa käyty tänään. Kaikki ok, mutta verenpaine täälläkin noussut aikaisempaan nähden jonkin verran. Seuraava aika onkin jo ensi viikolla.

Nukuttua oon saanut hyvin, mutta nyt ihan tässä loppuraskaudessa on ollut tosi ärsyttävää yöhikoilua. Onko kellään muulla samaa ongelmaa? :ROFLMAO: Tuntuu että aina herää vessaan ihan hikisenä, vaikka normaalisti tälläistä ei kyllä ikinä ole ollut.

39+4
 
Täälläkin vielä vankasti yhtenä kappaleena. Eilen oli jo muutama kivulias suppari mutta siinäpä se. Voi että kun aika voi kulua hitaasti! Nyt viikonloppuna taida ottaa kaikki ässät hihasta käyttöön, ei meinaa jaksaa enää tätä oireettomutta o_O Toivotaan että mies on mukana talkoissa..:sneaky:

Toivotaan että viikonloppuna joku meistä jakaantuu, tietysti ykköstoiveena että se olisin minä :ROFLMAO:

Viikonloppuja!

Vihersmoothie 39+4
 
Meilläkin oli eilen ässien hyödyntämistä, eli siivousta, seksiä piiitkän tauon jälkeen ja öö, slenkkeilyä :D Mikään näistä ei välittömästi saanut mitään aikaan, mutta yöllä heräsin tosi kipeään menkkamaiseen tuntemukseen joka kesti ehkä puolisen tuntia, ja nyt aamulla oli vatsa sekaisin ja edelleen on pientä jomotusta alavatsalla, sellaista että jos en tietäisi paremmin niin luulisin että menkat alkaa tänään. Pikkuhiljaa, pikkuhiljaa (y)

Mä tilasin myös Babybox-koodin, mutta oman kotikaupungin liike sijaitsee autottoman näkökulmasta vähän hankalassa paikassa. Viaplay kyllä houkuttaisi :LOL:
 
Heippa! On tullu seurattua jo pidemmän aikaa tätä ketjua mutta ei ole tullut itse kirjauduttua sisään ja kirjoitettua aikaisemmin. Täällä ensimmäisen lapsen odotus käynnissä (la 27.12) mutta nyt sellainen tilanne mitä ilmeisesti muilla ei olekaan, eli vauva on tiiviisti perätilassa ja tarkoitus olisi mennä suunniteltuun sektiin Naistenklinikalle 21.12 eli ensi torstaina. Onko kenelläkään teistä kokemusta naistenklinikalla tehdyistä sektioista?
 
Ehkäpä se babybox täytyy joku sopiva hetki hakea. :) Kiitos tiedoista mitä se sisältää!

nukuin viime yönä 8 tuntia heräämättä! En ole aikoihin nukkunut ilman, että jossain vaiheessa yötä/aamuyötä käyn vessassa. Olipa ihanan pirteä olo noiden unien jälkeen.

Meillä on pinnasänky yhä kasaamatta kun meillä on vähän ylimääräisiä huonekaluja, jotka täytyy saada pois ensin. Keskiviikkona lupasi mies vuokrata peräkärryn ja appiukko tulee auttamaan huonekalujen kantamisessa. Että aika viime tipalle jää pinnasängynkin kasaus. Ja makuuhuoneen järjestys aiheuttaa vähän päänvaivaa, pinnasängylle paras paikka olisi ikkunan vieressä, mutta siitä vetää vähän niin en halua sänkyä siihen. Toiselle seinälle sängyn laittaessa mun ja miehen sänky jäisi keskelle lattiaa, ja haluaisin toiselle puolelle seinän niitä öitä varten, kun vauva (ja mahdollisesti myös esikoinen) nukkuu vieressä, että vauva voisi olla mun ja seinän välissä. Meillä on niin painava sänky etten saa miehen kanssa kaksin sitä nyt siirreltyä niin täytyy ke valjastaa appiukko tuohonkin hommaan ja mietiskellä järjestystä. :)

@aprikoosinkukka mä oon viime aikoina myös heräillyt välillä hiestä märkänä! Ja muutenkin hikoilen paljon ja on jatkuvasti kuuma, jos vaikka matkustan junalla jonnekin on takki pakko saada pois matkan ajaksi vaikkei matka olisi pitkä. Samoin kaupoilla käydessä on kauheaa olla takki päällä yhtään.

@marra85 mulla ei valitettavasti ole kokemusta perätilasta eikä sektiosta. Mahtavaa että aika päätetty, toivottavasti kaikki menee hyvin ja pääsisitte joukuksi kotiin!

Hei missä tän viikonlopun vauvat luuraa? :ROFLMAO: En nyt ala mitään joko joko -kyselyjä nimillä harrastaa mutta onhan täällä monta potentiaalista synnyttäjää. :LOL::love:
 

Yhteistyössä