Joulukuun pikkuiset ihmeet 2017

Onnea kaikille uusille :) mä mietin miks pitikään toivoa enemmän raskausoireita. Vessanpöntön halailu tuli aamulla tutuksi :D onneks tuntui jo helpottavan, alko vaan jännittään millaseks tää voikaan mennä! Tänää siis alustavien laskujen mukaan 5+5. Tasan viikon päästä ultra ja en malttais odottaa sinne asti ollenkaan. :)
 
Jollain oli huimausta. Mulla kans! Ensimmäisessä raskaudessa olin melkein oireeton. Nyt tosiaan tullut ajoittaista huimausta ja huonovointisuutta ja ruokahaluttomuutta kanssa.
Kiva kun on tullut uusia mukaan. Toivottavasti kaikki pysytään mukana aina sinne joulukuulle asti ❤
 
Onnea kaikille uusille :) mä mietin miks pitikään toivoa enemmän raskausoireita. Vessanpöntön halailu tuli aamulla tutuksi :D onneks tuntui jo helpottavan, alko vaan jännittään millaseks tää voikaan mennä! Tänää siis alustavien laskujen mukaan 5+5. Tasan viikon päästä ultra ja en malttais odottaa sinne asti ollenkaan. :)
Täällä 5+2 tai jotain sinne päin. Tänään ollu jotenkin oireet vähemmät ku aiemmin, eli ei mitään nipistelyjä eikä nännitkään niin arat. Vähän pelottaa, että onko tää normaalia. Mutta toisaalta jos ei ole ollut mitään vuotoa tai kipuja, niin on kai se luotettava että "rusina" on kyydissä. :)
 
Voisin liittyä joukkoon. Neljäs tulossa toivottavasti. Oon ollu elämässäni nyt 5 kertaa raskaana eikä mitään ehkäisyä käytössä ikinä. Vilkas sänkyelämä ollut aina 3 tyttöä ja yks keskenmeno. Onnellisesti olin raskaana viikolle 10 ja sit alkoi vuodot ja ultrassa selvis ettei mitään kehitystä ollut 5 viikon jälkeen tapahtunut. Tästäkin jo n. 10 vuotta. Sen jälkeen syntynyt nuorin joka aloittaa koulun syksyllä. Pelko on nyt suuri että onko tämä totta taaskaan.
Oireet menee laidasta laitaan. Pahoinvointia oli viikon miks lääkäriin soittelinkin ku luulin että mussa joku vikana ja olin asennoitunut että en saa enää lapsia ollenkaan. No ne eivät suostunut antamaan edes aikaa ennenkuin oon testin tehnyt. Minä sitten uhma päällä lähdin hakemaan testin että voin soittaa takas ja sanoa että mähän sanoin. No toisin kävi, vahvat viivat ja nöyränä soitto takas et positiivinen oli viikkoja nyt 6+4. Neljäs tulossa ja ite oon 33. Toivotaan parasta ❤ niin joo ja LA 2.12
 
Mulla kanssa tähän asti oireet tullu ja menny ihan miten sattuu. Viime viikolla oli enemmän oireita kun tän viikon alussa. Tänää sit yhtäkkiä kaikki kolminkertasena takasin :D ite mietin kanssa kovasti onko kaikki normaalia vai ei. Mutta ensimmäinen raskaus niin kaikki on outoo ja uutta, täytyis vaan osata olla stressaamatta ja mennä päivä kerrallaan eteenpäin.. Se vaan kun ei oo niin helppoo.. :D
 
Kauan mietin uskallanko tulla tänne vai en, mutta no, tuun nyt kuitenkin! Täällä siis km takana, siitä la ois ollut lokakuun lopulla. Yksiäkään menkkoja ei ehtiyt tulla välissä, kun sunnuntaina tein yllättäen haalean plussan! Ovista en bongannut, niin viikot on vähän arvailua, mutta veikkaisin, että tänään saattas olla 4+1 ehkä?! Eilen säikähdin heti aamulla ruskeeta vuotoa vessakäynnillä, mutta vuoto ei runsastunut ja testi oli tänään vahvistunut... Niin ajattelinpa sitten, että no hitto, raskaana ollaan kunnes toisin todistetaan:rolleyes:

Tiha/27/2. lapsi/la ~20.12 (??)
 
  • Tykkää
Reactions: Kaneli_ ja Sniff
Mulla vähän sama homma kuin @Vihersmoothie , eilen työkaveri ultrasi kun halusin varmistaa ettei ainakaan ole kohdunulkoinen :) pikkuinen raskauspussi vasta näkyvissä kohduss, eipä paljon näillä viikoilla muuta odottaa voi :D varhaisultra varattu kahden viiko päähän. Oireita ei vieläkään oikein ole, rinnat vähän arat, joudun niitä välillä oikein tökkimään, vähän niinkuin varmistuksena että ovatko kipeitä :D

Hyrräpää rv 5+
 
  • Tykkää
Reactions: Fritang ja mimmi92
Ilo plussasta muuttui suruun tänään. Toissa iltana vielä hyvä viiva testissä, vahvin tähän asti. Eilen aamulla tuskin erottuva. Ultrassa näkyi musta ympyrä eli nestekertymä joka kyllä vastasi viikkoja. Labrassa eilen illalla hcg kuitenkin enää 8. Pieni irronnut kyydistä ja aika nopeasti toi hcg laskenut jo noin alas. Tuskin kovin korkealla on käynytkään. Nyt pitäisi koota itsensä ja kohti seuraavaa yritystä sitten joskus kun tämä saadaan päätökseen

Toivon muille, että pienet pysyy matkassa ❤ ihanaa odotusta
 
@pessiy Paljon voimia :cry: ja onnea uuteen yritykseen!

Neuvolakortti noudettu ja ultra-aika saatu tasan kahden viikon päähän eli 26.4. Ultra on 13.10 ja minulla alkaa tentti 14.00. Toivottavasti siellä ei ole mitään kkm-ylläriä, voi jäädä tentti väliin :unsure: Vaan mahtaako keskittyminen olla kauhean hyvää silloinkaan jos siellä näkyykin syke :LOL: Menen varmaan ihan sekaisin ja unohdan koko tentin!

Fritang 4+3
 
Onko täällä ketään Tampereelta tai lähiseudulta ja käy ultrassa Tampereella vaikka Terveystalolla. Onko mitään tietoa mitä se varhaisraskauden ultra plus erikoislääkärin palkkio yhteensä maksaa?? Varasin ajan mut nyt mietin että riittääkö semmoseen rahat. Tai ihan muidenkin paikkakuntien yksityisten hinnat kiinnostaa. Antaa vähän osviittaa.
 
Onko täällä ketään Tampereelta tai lähiseudulta ja käy ultrassa Tampereella vaikka Terveystalolla. Onko mitään tietoa mitä se varhaisraskauden ultra plus erikoislääkärin palkkio yhteensä maksaa?? Varasin ajan mut nyt mietin että riittääkö semmoseen rahat. Tai ihan muidenkin paikkakuntien yksityisten hinnat kiinnostaa. Antaa vähän osviittaa.
Mä oon tutkaillut noita paljon kans helsingin osalta ja hintahaarukka näyttäs olevan todella laaja, halvimmillaan sais kai 100€ ja kalleimman minkä löysin ni oli 175€ pelkkä ultra ja siihen muut palkkiot. Nehän kyllä kertoo mitä maksaa ku soittaa ja kyselee. Itse meinaan ens viikolla mennä joko perhearten tai aavan raskausklinikalle. Ne oli halvimmat helsingissä ainakin.
 
Itekin oon pohtinut, että menisikö varhaisultraan vai ei. Se on vähän toisaalta/toisaalta -tyyppinen juttu. Jäänee pohdittavaksi vielä. :X3: Eka neuvolakin vasta 2 vk päästä, miten sitä jaksaa elää tässä epätietoisuudessa :confused::LOL:

Onko kellään muulla "oireena" hillitön ärsyyntyminen ja ketutus joka asiasta? Musta ainakin tuntuu siltä, että verenpaine nousee ihan nollasta sataan, kun joku liikenteessä vähänkään törttöilee tai kotona on leivänmuruja pöydällä tms. :mad::confused::p:D:D:D voi ei...
 
@Taaartsan Jep, täällä :rolleyes: Muutenkin tunteet menee vuoristorataa. Olen itkenyt tämän viikon aikana varmaan viidesti, ollut eroamassa miehestä, lopettamassa yliopiston kun olen muka niin surkea ja mitähän vielä... :LOL: Ehkä tämä pikkuhiljaa tästä tasoittuu... Toki stressikin vaikuttaa, onneksi kohta alkaa kesäloma. :)
 
Pahoittelut @pessiy :(

@Taaartsan ja @Fritang tuttuja tunteita edellisestä raskaudesta :D kiukunpuuskissani heitin puhelimen seinään ja rikkihän se meni. Kyllä oli tyhmä olo ja pitkään, ja mies jaksaa välillä vieläkin kuittailla asiasta..
Nyt on onneksi ihanan rauhallinen olo (ainakin vielä), juuri ennen plussaa tosin vedin kyllä jotkut ihan omat raivarit jostain tosi tyhmästä asiasta ja mökötin koko päivän..

Mä en myöskään nyt osaa päättää miten teen varhaisultran kanssa. 2015 Lahden perhe artessa kätilön tekemänä Ultra oli toimistomaksuineen muistaakseni vain 67€. Nyt tosiaan olisi Helsingissäkin ja hinnat vähän noussut.
Neuvolasta en ilmeisesti sitä saa vaan luottavat ovistestin mukaisiin viikkoihin. On niin paljon hankintoja lähiaikoina tulossa mm. kerrossänky, turvaistuin jommalle kummalle + pitäisi ottaa iso asuntolaina isompaa asuntoa varten. Toisaalta se talous nyt ei yhteen ultraan kaadu, mutta tavallaan turhaa kuitenkin, kun hoitovapaalla ei säästöön rahaa ainakaan mulla jää :D

Mimmi rv 5+3
 
Tuttu tunne! Mua kans alkaa suututtaan heti jos joku asia menee vähänkin pieleen. Alkaa käymään miestä surku, se kun yrittää olla niin ihana ja mun tukena, mutta mä räjähdän pikkujutuista :D sit räjähdyksen jälkeen mulle tulee paha mieli kun oon sillee suuttunut ja vollotan :D :D kaikki tää tapahtuu hetkessä ja sit oon taas superilonen. En pysy itekään mun tunteissa mukana.. mä syytän myös sitä stressiä vähän. Mut ihanaa tietää että en oo ainoo kiukkuilija täällä! :D
 
Mitä teillä on viikkoja kun menette varhaisraskauden ultraan? Te jotka sinne olette menossa. Itselläni olisi noin 7+2 ja 8+0 välillä. Riippuu laskeeko kuukautisista vai oviksesta. Mietin että näkyyköhän syke jo tuossa vaiheessa? Edellisessä raskaudessa kävin 7+5 viikolla ja silloin näkyi selkeästi pikkuinen möykky ja syke ❤
 
Mulla on kyl ihan tarpeeks oireita, järkky väsy, hirvee vilu, huono-olo, pääkipu ja heikotus. Noh pitää ajatella positiivisesti et hormoonimäärät selvästi lisääntyy mut välillä unohtaa et mä en olekkaan eeppisessä darrassa/jet lagissa. Onneks on 4 pv viikonloppu tulossa niin et tartte yrittää tsempata töissä.

Mun varhaisultra on n. 6+3 vk. Vajaa kaks viikkoo pitäis malttaa Ajattelen hirveen pessimistisesti kokoajan et ei sinne mitään vauvaa ole tulossa vaikka lääkärikin sano et tästä vaiheesta n 85% raskauksista päättyy onnellisesti. Pitäis lopettaa tää liika stressaus ja olla ilonen siitä et tärppäs näin nopeesti!

Sori avautuminen

Vihersmoothie, 4+4, ensimmäinen tulossa (varmaan tulee esille panikoimisestani :))
 
@Vihersmoothie Miten meillä voi olla samat päivät ja eri LA? :D

Edit // eikun niin, sinähän kävit jo ultrassa ja plussakin oli tullut aikaisin. Sori :)

Et ole ainoa pessimisti, minä odottelen jo ensi viikon keskenmenoa ja ultra-ajan perumista :cautious:

Edit2 // niin ja tuo 85% on oikein hyvä todennäköisyys, ei hätää! Itselläni on masentavat 54%.
 
Viimeksi muokattu:
@Vihersmoothie Miten meillä voi olla samat päivät ja eri LA? :D

Edit // eikun niin, sinähän kävit jo ultrassa ja plussakin oli tullut aikaisin. Sori :)

Et ole ainoa pessimisti, minä odottelen jo ensi viikon keskenmenoa ja ultra-ajan perumista :cautious:

Edit2 // niin ja tuo 85% on oikein hyvä todennäköisyys, ei hätää! Itselläni on masentavat 54%.
Juu tämä kaveri oli tullut sen verran nopeasti hedelmöittymisen jälkeen mestoille et la saattaa vielä elää Ovis oli CB digin mukaan ma ja saman viikon su näky jo haamu testissä! Heh..

Tsemppii sullekkin tähän epävarmuuteen, toivotaan että kaikki menee hyvin!
 

Yhteistyössä