***Joulukuun Pikkutontut MARRASKUUSSA***

Juu aika yllätyksenä tuli tuo "paikkojen avonaisuus" itsellenikin :D Nyt sit jännitellään, et pysyykö ukkelo sisuksissa ja mihin asti!! :) Oli aika osuva aika pakata se sairaalakassi sitten eilen valmiiks ;) Ja mä kun vähiten kuvittelin olevani lähellä synnytystä...Iiik!! Niin ja se siitä "iso paketti" isolle naiselle judusta...Toki poissuli kasvaa ja ultrakin voi olla väärässä ;)

Laarrppa Mahtava kertomus..Anteeks mut hymyilyttää kovasti :D


Kahlan ja ulos hivuttautuva nyrkki-sankari 35+1
:xmas:
 
morjensta,
eipä ole tullut käytyy täällä..ihan unohduksissa koko palsta.
raskaus on mennyt hyvin,massu on tooosi alhaalla.suppareita joskus enempi,joskus ei ole lainkaan.
tämä toivoisi lapsen syntyvän piakkoin,pääsis tästä mahastaan..
joulua en ole laittanut lainkaan,väsymys on sen verran verottanut,sekä lahjat on ostamatta vielä =( kurjinta on mennä sit pahimpaan ruuhkaan,jos pääsen silloinkaan.
mutta kaikille toivotan rauhaisaa joulun odotusta

<3 34.6 <3 poikuli
 
Harrastuspuoli taitaa olla tätä sohvaperuna osastoa, vaikkakin nyt kun viime neuvolassa kumottiin tuo rasituskielto ja suositeltiin kävelylenkkejä niin voishan sitä ruveta siivoamaan ja kävelemään :) Mä oon kyllä niin peruslaiska ihminen, että vähän epäilen tuon toteutumista :D

Kiva myös kuulla ei niin aktiivisten kuulumisia :)

Mä en meinaa pakata juuri mitään eväitä sairaalakassiin, nyt ostin pari lakua jos sattuu makeenhimo yllättämään. Ekalla kerralla oli jotain pillimehua ja hedelmää ja karkkia jne jne, mutta jäi ne kaikki syömättä mieheltä ja multa kun meni niin nopeasti.

Niin sitä mun piti aiemmin valitella, että oon joutunut jo näitten joko joko viestien "uhriksi". Sunnuntaina tuli mun yheltä serkulta viesti että mitä kuuluu, että joko lähet kohta synnyttää ja kerrot sitten heti kun oot lähössä, tänään tuli toiselta (vieläpä miespuoliselta) että vieläkö oot yhtenä kappaleena :) No sen ymmärtää kyllä kun ei oo mikään salaisuus että meidän lapset on syntyneet ajoissa ja tätäkin ootettu syntyväks jo monta viikkoa vähän minä hetkenä hyvänsä, etten nyt hirveesti vielä hermostunut näistä uteluista. Naispuolinen serkku on kanssa synnyttänyt hyvissä ajoin ja tää mies puolinen serkku oli hetki sitten sitä mieltä ettei halua vielä lapsia, mutta on kuitenkin kovin kiinnostunut tästä mun raskaudesta ollut koko ajan, että luulen mielen vähän muuttuneen :)
 
laarppa:LOL: Sai hyvät naurut. :)

Sairaalakassin eväät Viimeksi taisi olla suklaata/irtokarkkeja. Kai sitä nyttenkin voisi jotain sellaista ottaa matkaan. Muutenpa tuota pärjää niillä syötävillä mitä siellä on. Naistenklinikalla on jääkaapissa kokoajan jotain tarjolla siis jogua,leipää,mehua yms.

Pitäisi varmaan se sairaalakassi pakata piakkoin. Kävin ostaa jo suihkugeelit sun muut,mutta en oo niitä mihinkään kassiin vielä saanut. VAuvalle katsoin vaatteet jo ja eilen kävin hakee toppapuvunkin.

millis ja vertti 36+5
 
Tänään otin itseäni niskasta kiinni ja aloitin the siivouksen. Nyt alkaa koti olemaan puunattu aika lailla, mies saa vielä nyt illalla pestä lattiat (sen homma yleensäkin). Kaakeleiden saumoja koitan vielä jossain vaiheessa puunata lainatulla höyrypesurilla. En muista koska kotona olisi ollut näin puhdasta =). Selkä, jalat ja pakarat huutavat kyllä nyt hoosiannaa. En tiedä johtuuko siivouksesta vai eilisistä puuhasteluista miehen kanssa, mutta tänään tullut rusehtavaa vuotoa ja pala limatulppaakin bongattu :D Edellisistä limatulppaa alkanut tulemaan vasta käynnistyksessä kun oon alkanut avautumaan. Nythän mua ei ole edes pahemmin supistellut :O . No, jäädään seuraamaan. Kaikki on vain positiivista mikä tapahtuu itsekseen :popcorn:

Poppeliini ja tyttönen 37+3
 
  • Tykkää
Reactions: MARMAx4
Mulla supistukset loppuu, ku me miehen kans touhuillaan! :O Muistinkin, että niin teki edellisessäkin raskaudessa. Ja vielä kun sanotaan aina, että se on yksi keino "saada synnytys käyntiin" :LOL: No eipä meillä ainakaan toimi niin. Tuli vain mieleen, ku poppeliini kertoi omista puuhistaan :D

laarppa ihan uskomaton lääkäri. :LOL:

simuli 36+2
 
täytyy kyllä sanoa että mua ei naurattanu yhtään siinä kohtaa ku se lääkäri totes että vauva syntyy nyt.. voitte vaan kuvitella sen pakokauhun ensimmäistä odottavan hormoonihirviön pään sisällä sillä hetkellä,kyllä omaa äitiä tuli ikävä!! |O

mutta jälkeenpäin on huvittanu, ja jos joskus törmään tähän samaiseen mieslekuriin,niin aijon kyllä mainita että kyseinen pervopentti voi tutustua alapään anatomiaan vaikka vapaa-ajalla... :D


mietin tuossa muuten että voiko sillä olla jotain vaikutusta kun mulle tehtiin sisätutkimus kolme kertaa putkeen sillon toissayönä,ja tänään on koko päivän tuntunu kipuja mahassa ja muutenkin tuolla alakerrassa,ei siis normaaleja liitoskipuja,vaan vihlontaa ja "sukkapuikkoja"...?? ja vauvakin on mönkinyt koko päivän,ja nyt oon huomannu että on laskeutunu aika alas..
viikkoja siis 35+1
 
Laarrppa: HAHAAAAAAAAA!!!! Aivan mahtava juttu :LOL: Mut voin tosiaan kuvitella että ei varmasti naurattanut silloin yhtään....

Angeleyes: oi paljon ONNEA!!!! Upeita uutisia :)

Täällä toinen sohvaperuna eli ei kyllä enää ole voinut harrastaa mitään liikkumista...nyyh! Pienenpieniä kävelylenkkejä uskallan ja pystyn tehdä ja sellaista lyllerrystähän sekin on, hah! Tosin sitten oon kyllä senkin eestä harrastellut nettishoppailua, joulukorttien tekoa ja neulomista sekä virkkaamista :) oon aikamoinen joulihminen ja nautin kyllä siitä että kerrankin kerkeän rauhassa tuumailla joulualahjoja ja tehdä niitä ja kortteja jopa itse, jihuu!

Täällä on masuasukilla ollut rauhallisepi päivä :) Silloin tällöin pientä polskimista ja sekinvain pianomusiikin herättämänä, hih! :heart:

Miimau&Masuasukki 34+2
 
Laarrppa Voi jessus mikä lääkäri ollut :LOL:
Mä jouduin lukemaan sun tekstin toiseen kertaan koska olin varma että oli unta ollut, mutta ei.. :D

Ja kyllä mulla synnärikäynnin jälkeen supisteli/tuntui pahalta koko loppu päivän kun sorkkivat 2 "pekkaan" alapäätä.. mutta loppui kuin seinään seuraavana päivänä.

Täällä kanssa miehen kanssa innostuttu (tai siis minä antautunut) sänkypuuhiin ja ei mulla ainakaan homma tee supistuksia eikä juuri muutakaan :D Tuntuu vaan niin valaalta ja jäykältä että ei siitä paljon iloa saa tähän möhön kanssa..
No, huomenna menen katsomaan Twilight elokuvan eli pikkuinen saa pysyä visusti sisuksissa. Se mun on oakko nähdä ennen jakautumista!!!! (uskokaa, kuitenkin vedet menee yöllä tms) :LOL:

Tänne ei ihmeempää, valtakunnassa kaikki hyvin.
2 tunnin päästä poksuu tämän mamman viikot, huomenna siis tasan 37 viikkoa täynnä :heart:
Uskomatonta, ihan muutama viikko enään..

Rauhallista yötä kaikille :wave:
 
Muisku, sinulle lähetän ihan erityishalauksen ja rutistuksen kärsivällisyyttä vaativaan hetkeen. Mutta eikö olekin hienoa, että on ihan mahdollista että kaikki on ihan hyvin. :hug:

Mitä parhaimmat onnittelut täältäkin Gardenille! Miten hienoa, juna kulkee ja perässä tullahan :) Täälläkin nyt pesukone jauhaa ensimmäisiä pikku-ukon pikkuvaatteita. On vihdoin tulossa miehen kyydissä hoitopöytä kotiin, niin saa sitten kamoja laitettua. On toi kyllä niin viehättävää katsoa noita pikku vaatteita tuossa pyykkinarulla. Sairaalakassi hoidetaan sitten varmaan ensiviikolla.

Täällä odoteaan malttamattomana maanantaista kokoarvioultraa. Hui. Mullakin samoja epäilyjä mitä oli Kahlanilla että isompi hahmo olisi tuloillaan. Toivottavasti saan yhtä kivat mitat kun siekii :)

Tällä viikolla neuvolassa oli kaikki ok.
paineet 120/70,
hemoglobiini 137,
Turvotus +/-
painoa 700 gr, jaiks... yhteensä tullu varmaan jottai 12kg
sf 33cm (RV 35+0)
syke 140
liikeet ++
Ukon asennosta ei osannut sanoa. kertoi ettei saanut selvää oliko kova osio tässä ylhäällä pää vai pinkeä takamus :LOL: no selvinnee maanantain ultrassa.

Tämä äitiyslomailu on kyllä miusta aivan ihanaa. (vaikka siivota ja järkkäillä kaikkea pittäis), mutta on vaan niin mukavaa hengailla kaupungilla ja käydä pitkillä lounailla ystävien kanssa. Saas nähdä miten energiat muuttuu kun juniori saapuu ;)

pilkettä marraskuuhun!

Viena ja juniori 35+3
 
Kuolin kyllä nauruun ku luin ton laarrppan kertomuksen :LOL: ei siinä tietty mitää nauramista oo kun ite säikähit ,mutta sitte toi kätilön kommentti lopussa :LOL:

Aika monella ny kaikenmaailman vuotoja tullu... Itsellä eilen aamulla tuli toisesta tissistä jotain kirkasta, mikä on aivan uutta mulle. Ei oo koskaan tullu mitään ennen lapsen syntymistä. Yöllä sitten huomasin, kun kävin vessas, että housut oli märät. Housuun en ainakaan ollu kussu, tai ei se ainakaan kuselle haissu, että en tiijjä sitte mitä oli. Ja tänää oon kahet vai kolmet pikkarit vaihtanu, ku jotain tiputtelee/vuotaa.

Muutenkin on sellanen olo,että tää syntyy viikonloppuna tai viimestää ens viikon aikana. Ei supistele niin paljoa, mutta on vaan jotenki sellanen tosi vahva olo...

Maha on nyt pudonnu siihen pisteeseen mitä se oli juuri ennen kun synnytin edellisen pojan. Alapää kivutkin on jo niin kovat, etten pysty mitenkää enää istumaan muuten ku jumppapallon päällä. "Minulla on pomppufiilis..." :p


Edellinen masu juuri ennen synnytystä


Nykyinen massu :D

Tarttisin kyllä jo kottikärryt tän mahani kans :LOL:

m0308 & :xmas: 36 + 2
 
  • Tykkää
Reactions: MARMAx4
Huomenia!
Täällä kävi vähän samoin kuin poppeliinilla simulilla,supparit loppui kun harrasteltiin mukavinta ässää..siihen mennessä niitä tuli n.7-15 min välein..
Mut saimpahan yön nukuttua,vain 1 vessa käyntikin :)

Sairaalakassiin en ole pakannut mitään syötävää kun sen tietää että tulee aika vietettyä sokeritipassa ym ym.. :/

Oottakaahan ku illalla startataan auto kohti j-kylää,viettään vika lapseton v-loppu niin varmana alkaa syntyä,jos vaan pikkuselle kävis niin tilaisin synnytyksen vasta su iltaan tai maanantaille ;) Tolle reissulle lähteekin sit varulta sairaalakassia ja neuvolakorttia ym ym..

Täällä kans maha roikkuu kuin jätkän räkä ja fiilikset tosiaankin sellaset että syntyneen ti mennessä,en tiedä voiko sitä aavistaa mut aavistelinhan mä tätä sukupuoltakin ym ym..

MARMAx4 ja Jaz 36+4 hui kohta täysiaikainen pikkunen :heart:
 
Viimeksi muokattu:
laarppa: Mulle lääkäri tuumaili huhtikuun tokalla viikolla että mulla on vaan paksut limakalvot kun kävin ultrassa ym muuten lekurissa mahakipujen kans,kun luulin kasvainten uusineen. joo,no pikku nelonen tais olla sillon jo 7vk:lla..ei jäänyt hyvä maku suuhun siitä lekurista,mut ei sitä ole nyt näkynytkään polilla..
 
Huomenta!

Pakko tulla kommentoimaan sairaalakassista sen verran, että meillähän se on ollut kohta kuukauden esillä, mutta itse en ole saanut pakattua sinne vielä yhtään mitään itselleni saati vauvalle.. Tänä aamuna vain huomasin, että kassi onkin jo ihan täynnä, kun avokki on varannut sinne limua, mehua, suklaata, keksejä, suolakeksejä ja itselleen vaihtovaatteet :LOL: Täytyy kai yrittää työntää sekaan vielä itsellekin jotain vaatetta ja hygieniatuotteet.. vauvan tarvikkeet tulkoot sit erikseen turvakaukalon mukana. Mutta meillä siis on herra näemmä varsin valmistautunut jo synnytykseen.. :heart:

Liikkumisesta vielä sen verran, että aika vähäistä on itselläkin. Olen yrittänyt sellaisen kilometrin lenkin käydä päivittäin, mutta se on melkein ihan maksimi.. sen jälkeen alkaa nuo liitoskivut olemaan sitä luokkaa, ettei kävelystä tule oikein yhtään mitään. Joinain päivinä olo tosin tuntuu paljon paremmalta, mutta en ole hyvin kauas uskaltanut lähteä, että jaksan vielä takaisinkin..
 
Apuva, täällä bongattu ekat punaiset ja ällöt raskausarvet alavatsasta....byääh:(
Masu alkaa hiljalleen laskeutua joten johtuneeko siitä.....vaikka sitten kuinka olen koittanut rasvailla...:(

Noh,ne olkoon muistona maailman ihanimmasta masukaverista :heart:

Miimau&Masuasukki 34+3
 
Laarppa mä viel eilen illalla pikkasen hihittelin sille lääkärille.. ei varmaan ole montaa raskaana olevaa naista tutkaillu jos pätevyys johti tohon diagnoosiin :LOL:

mulla on tänään neuvola!! jeeh! mulla on ollu ihan kivasti harjoitussupistuksia koko toissa yön ja sit eilisen päivän. Osa kyllä tuntukin ihan kivasti. lastenhoitoasiat tulee nyt päälle kun mies haluaa tulla synnytykseen mut tukiverkko on ihan onnneton ja sukulaiset muualla. Mummo olis ihan kiva mut hällä tuppaa olemaan pikkasen alkoholiongelmaa joten kiva maata sairaalassa miettien onkohan se jo humalassa!! :headwall: miten ootte ajatellu itse hoitavan samankaltaisen tilanteen?

37 POKS POKS!!!!!
 
heissan pitkästä aikaa tänne!
Onnittelut gardenille,angeleyesin tilanne,mikö mahtaa olla?

täällä supistellut taas kovin tiistaista asti. Päivystykseen eivät ota tarkistukseen,kun voi lisätä supistuksia,just joo.
En ole nukkunut tällä viikolla kuin muutamana yönä tunnin verran ja päivisin on lapset hoidettavana niin ei hirveesti tää tilanne naurata. Nyt sain onneksi lapset päiväksi hoitoon vaikka eivät millään oisi tarhaan ottaneet koko päiväksi ja vielä sellaisena päivänä kun olisi lasten oikea vapaapäivä,koska oma jaksaminen huolestuttaa itseäni paljon..mut ei auta itku. Toive on takaraivossa että nää supistukset muuttuisi "oikeiksi" supistuksiksi ja pääsisi tästä mahasta ja kivusta eroon,kuopus syntyi 38+3,toivossa on hyvä elää,että tämäkin lähtisi syntymään viikon sisällä kun paikat kypsät.

EevaN ja pieni rv 38+0!
 
EevaN todella paljon jaksamista :) Harmi, etteivät tarhassa ymmärrä tilannetta :(

New York Vaikea sanoa tuohon lapsenvahti asiaan mitään. Miten se mummo jos tulee teille (jos on lähdön aikaa selvänä) niin onko sitä tyyppiä että on oma pullo laukussa piilossa vai miten? et jos teillä ei oo mitään isoa baarikaappia missä on viinakset näkyvillä niin ettei sille tuu mitään himotuksia niistä sitten niin pakkohan sen on selvänä olla jos ei oo mitä ottaa...

Kauris Mua alko hymyilyttää tuo sun avokki :D Ihana, että toinen on alkanut valmistautumaan :)

m0308 Kannattaa varmaan käydä tarkistuttamassa, että onko valkovuotoa vai mitä se on. Mulla on tota vetistä valkovuotoa siis aivan järkkyjä määriä ollut jo pitkään ja sitten mä hikoilen aika paljon, että joskus tuntuu että ihan senkin takia on haarovälikin märkänä....

Toivottavasti Marma saat nauttia edes osittain ihanasta viikonlopusta :)

Harkkasuppareita tulee muttei kyllä muuta ja sauna vie ne mennessään hyvin tehokkaasti nekin....Mua kyllä kummastuttaa kun niitä tulee eniten levossa, tai sitten en vaan huomaa niitä kun on touhua.

Mä teetän nyt kyllä näitä ennakoivia synnytysoireita tuolta omasta mielikuvituksestani muuten, mutta tänään kun kävin isomman toimintaterapian aikana kaupassa niin oli pakko mennä kaupan vessaan isommalle hädälle kun tuntui että vauva painoi niin kovasti tuonne alaspäin ja tuntui kuin olisi tullut housuun jos en olisi mennyt, sitten kun pääsin kotiin ja istuskelin tässä koneella niin tuli muutama harkkasuppari ja taas sama homma, että vessaan täyty lähteä. Että jos vauva painaa noin paljon tuonne alas ja maha tyhjenee niin täytyyhän sitä kohta päästä synnyttämään :LOL:

Meillä oli kuulemma mies eilen unohtanut tennisvuoron alussa puhelimen takin taskuun ja sitten jossain vaiheessa säikähtänyt että se on siellä ja sitten kun siellä oli ollut vielä yksi puhelu niin ollut varma, että mä oon soittanut että nyt tulee lähtö ja kohta on jo joku oven takana hakemassa :) :heart: Mutta en ollut edes minä vaan sen veli joka oli soitellut :)

Hilipatuinen ja Silmukka rv 37+4 (on muuten tänään ne viikot kun pienempi synty :))
 
  • Tykkää
Reactions: MARMAx4
laarppa ei varmaan naurattanu sillon.

Täällä on tosi huono päivä!!! Olen niin kyrsiintynyt tähän h*****n raskauteen tänään. Tai siis pikemminkin siihen, että ku on supistellu pari viikkoa ja koko ajan ne tuntuu menevän kipeämmiksi päivä päivältä. Mutta silti olen ihan varma, että mitään ei tule tapahtumaan vielä moneen viikkoon! Ja se pistää niin hermot piukeeksi, ku täsä sit niiden kanssa kärvistellään!!!! Ja ajatus siitä kolmesta-viidestä viikosta... :kieh: Onneksi lapset on tänään hoidossa niin saan rauhassa täällä kiukutella yksikseni itselle :)
Pitäs saada muuta ajateltavaa...

simuli
 
Tuota, tuota...Voiko laskeutuminen aiheuttaa ähm...inhoja ilmavaivoja? Mulla on todettu laktoosi-intoleranssi, mut olen ihan normi-linjalla jatkanut sen kanssa, eli olen laktoosittomia tuotteita syönyt/juonut..
Ajattelin et jos se pikku apinainen painaa tuonne jonnekkin ja aiheuttaa sellaista...
Mahan sekaisin menosta olen kuullut, ennen synnytyksen käynnistymistä, mutta sellaisia oireita ei kyllä ole..


New York
Meillä hiukan sama probleemi meiän mutsin kanssa...Toistaiseksi sinne hänen hoiteisiinsa ei ole mennyt kuin koiruus, mutta mitenköhän sitten mahtaa muksun kanssa käydä...Itse toivon, että linja on täysin selvä silloin, jos/kun pieni menee sinne hoitoon!!
täytyy vaan mutsille tehdä se asia selväksi!! En halua kuitenkaan että pienelle käy mitään!!

Kauriksella ollut ihanan omatoiminen ukkeloinen :) omani ei ole vielä edes sellaisia ajatellut, pisti vain eilen kaikki tärkeät numerot kännyynsä ylös :D vaikka sanoi, että tuskin osaa edes siinä tohinassa enää puhelinta käyttää :D

Mulla ei ainakaan toistaiseks oo mitn suppareita...vaiks reilu 3cm paikat auki...Voi olla et jos niitä tulee, niin se on menoa sitten :D Ja kuulemma heti sitten sairaalaan, jos lapsivedet menee...Kerkeeköhän edes mitään puudutuksia saamaan...:eek: Nooh...Se on sitten sen ajan murhe :cool:

Taidampa siirtyä kahvin keittoon...Alkoi kaffe-hammasta kolottamaan! :)
 
Täällä alkaa kuulostaa siltä että kohta Garden saa seuraa :)!!! Jihuu!
Niin monella jo kaikenlaista etenemistä!

Itsellä suht normaali tilanne täällä eli sen kummempaa ei tapahdu kuin välillä pikkuisia harkkasuppareita ja kiivasta potkiskelua maussa, joten nautin jännäyksestä teidän muiden tilanteen kanssa :):)
 

Yhteistyössä