Joulukuun Toivevauvat 2012 *Heinäkuussa*

Nyt on rakenneultra yksityisellä takana ja sormet ja varpaat laskettu ja terveeksi todettu. Pieni tyttölupauskin saatiin mutta odotetaan nyt vielä mitä se toinen muutaman viikon päästä tuleva ultra yleisellä puolella sanoo kun nyt vaikutti vielä niin epävarmalta tuo eikä uskalla sen perusteella vielä mekkoja ostella. Jotenki oon muutenki tuntenu itteni kahden pojan äitiks ettei meinaa mennä jakeluun=) Oli kaikenkaikkiaan mukava kokemus toi ultra kun on jo niin vauvan näkönen vaikka niin pieni vielä. Nyt voi lähteä hyvillä mielin mökkeilemään ja kesälomille!
 
Onnea ultrasta Kurre ! Oliko teillä jokin erityinen syy mennä yksityisellä rakenneultraan, vai muuten vaan?
Itseäni kiinnostaa nyt vaan jostain syystä toi yksityinen puoli, et jos jäis sukupuoli epäselväks, ni saattaisin tosiaan sinne 4D:n mennä .

Vaavimasu taisi kysellä miten tehdään jos otetaan sukupuoli selville,
että kerrotaanko sitten muille. No, mun tekis mieli pitää salassa,
en tykkää siitä hössötyksestä ja ennakko käsitysten jaosta jota sukulaiset harrastaa.. Mut taitaa olla niin, et omille vanhemmille ois vähän kerrottava, nekun hoitaa esikoista, ja ovat päivittäin käymässä, ni ois ehkä hankala piilotella tulevan lapsen vaatteita ja tarvikkeita.. Lasketun ajan pidän omana tietonani , toki niin, että kuukauden suunnilleen tietävät. ja se on otettu hyvin vastaan, ainoot kommentit kyselijöiltä on ollut, et voi kun ite oisin älynny pitää salassa..

Sitteristä oli myös puhetta: eli kyselisin, ootteko tullu toimeen ilman, varsinkin jos on entuudestaan lapsia.
Esikoisella oli, mut ei merkittävää muistikuvaa, että se olisi ollut millään kovalla käytöllä. Lähinnä muistan sen soseiden syönnin opetteluvaiheen, jolloin lapsi ei vielä istu, niin sitterin sai kivaan asentoon, ja
saatiin nokakkain harjotella syömistä.. Esikoiselta meillä ei ole sitteriä tallessa, eli jos sitä tarvitaan, se pitäisi ostaa, eli otan ilomielin kommentteja, miten aiotte tehdä.

Omassa olossa ei muutoksia, väsymykseen yritän muistaa ottaa raskausmonivitamiinia, tälläviikolla ois hammaslääkäri (johon siis pääsee täällä raskaanaolijat ohi jonojen) ja ensi viikolla neuvola. Tuntuu että on liian pitkä aika oottaa sydänääniä, ja varsinkin sitä seuraavaa ultraa.

kysyisin vielä, kuinka tarkkoja ootte ollu noiden ruokien kanssa, eli jos ravintola-annoksessa on vaikka vuohenjuustoa- ni kysyttekö ensin onko varmasti pastoroitua- ennenku syötte jne.. ja miten esim nyt myytävät ulkolaiset kirsikat, uskallatteko syödä. Täällä mainittiin noista ulkomaisista marjoistakin, ettei pitäs..
 
kurre, onnea ultrakuulumisista! Sano sitten jos haluat että päivitetään lupaus listaan.

Ruuista, en kyllä ravintolan vuohenjuustoista kysy, ne on todennäköisesti kuitenkin pohjoismaista tuotantoa eli aina pastöroidusta maidosta. Just vedin litran ihania espanjalaisia kirsikoita, pesin vain tosi huolellisesti. Se likahan siinä on joka bakteereja kantaa eikä se itse hedelmä tietääkseni. Salmiakkia oon syöny huoletta kun mulla ei nyt ole turvotusta ja verenpainekin on niin matala että pyörryttää tosi helposti, joten en näe mitään syytä välttää salmiakkia. Lähinnä noita tyhjiöpakatun kalan ja A-vitamiininsaannin rajoituksia seuraan tarkkaan, (eli ei maksaruokia). En myöskään juo kofeiinipitoisia juomia kuin ihan satunnaisesti.

Sukupuolesta alkuun ajalteltiin ettei haluta tietää itsekään, mutta mies on viime aikoina ruvennut miettimään kumpi siellä mahtaa olla. Itselleni asia on aika samantekevä joten varmaankin kysytään sit rakenneultrassa jos sattuu näkymään. Luulen kuitenkin ettei tulla kertomaan kenellekään muulle, just siks ettei kukaan sit osta mitään rimpsuhömpsyjä tai sinisiä vaatteita. Mä kun tykkäisin pukea vauvan ihan mihin väriin vaan huvittaa...

Huhhuh kun tänään on tullut siivottua! Useimpina päivinä on yhä niin veltto ja väsynyt olo että pitää ottaa tarkka vaari niistä päivistä kun sattuu olemaan energinen olo. Ihanaa, huomenna lähdetään pariksi viikoksi mökille =) Siellä on niin kaunista ja rauhallista etä oikein tuntee miten stressi valuu kehosta pois! Ai niin, en varmaankaan katso päivittäin tätä palstaa mökillä ollessani, yritän siellä pitää taukoa myös netistä. Joten merkatkaa vaan yhä päivitykset selvästi näkyviin niin käyn viestit läpi kun palaan ja päivitän ne listaan silloin! Hyvää kesää!!!

Rödluvan ja Beetakingi 16+2
 
Mä jotenkin tykkään niistä mahan taputtelijoista, okei onhan ne vähän ärsyttäviä jos ne vaan tulee taputtamaan mahaa, eikä kysele että saako tms. Mutta niin. :)

Sukupuoli Me aiotaan ottaa selville, jos vaan mahdollista. Ja jos pikkunen sen sallii, että näyttää. :)

Ja tänään *POKS*

Susanna#1 & LillaMy 16+0 <3
 
Onnea kurrelle ihanista ultrakuulumisista! Jotenkin tuntuu, että omaan seuraavaan ultraan on vielä ikuisuus... Ja aika vaan matelee! :D Onneksi ensi maanantaina on seuraava (kolmas) neuvolakäynti ja pääsee kuulemaan sydänäänet. Liikkeitäkään kun ei tosiaan tunnu, niin jotenkin ei tässä vaiheessa odotusta oo oikeen mitään konkreettista, paitsi tuo pieni pallomaha...

mame31 mulla aika samanlaiset ajatukset ruoka-asioiden suhteen kuin Rödluvanilla. Jääkaapissa on espanjalaisia kirsikoita joista eilen napsin jo puolet... En ole ravintoloissa kysellyt tarkempaa ruoka-aineiden alkuperää... Tosin Kreikassa jätin fetat ym. syömättä. Salmiakkiakin täällä menee huoletta (paineet kans matalat).

Vähän mua on käyny jänskättää toi sokerirasitus. Siihen ikäni puolesta "joudun" ja meinasin kyllä mennäkin... Tosin käsittääkseni se on vasta joskus raskausviikon 20 jälkeen. Tuntuu ikävältä ajatella, että joutuisi tarkkailemaan syömisiä ja mittailemaan sokereita, vaikka mitä sitä ei tekisi vauvan hyvinvoinnin eteen. :)

Täällä meinattiin tulla toimeen ilman sitteriä. Tuo toissapäivänä ostettu turvakaukalo saa toimittaa sitterin virkaa. Se onkin meidän eka ja tällä hetkellä ainut hankinta, muut saa odottaa vielä. Asunnoista joku kyseli. Täällä asutaan 50 neliön kerrostalo kaksiossa. Senkään takia en oikein "ylimääräistä" tavaraa halua, tuntuu, ettei tila riitä!

Juu, lyhyesti piti vain jotain kirjoittaa, mutta tulihan taas. :D Huomenna paluu kesälomalta töihin... Motivaatio vielä hakusessa, mutta eiköhän se taas siitä! :D Hyvää lomaa kaikille, joilla se vielä meneillään/edessä!

Pepsimax 16+3
 
Moi,
ihania masukuvia. Voi kun jo itselläkin pömpöttäis, tähän mennessä oon edelleen saanut tyytyä melkien pelkkään iltaturvotukseen, höh. Mä melkein odotan, että joku tajuais jo mahan niin että tulis taputtelemaan, en yhtään loukkaantuis sellasesta vaan päinvastoin. Meillä myös alkaa koulussa syksyllä äitiyshuollon opinnot, ja jos tarvetta niin olen ilomielin luokkakavereiden koepotilaana:)

Meillä on perjantaina toinen neuvolakäynti, ja sekin kuulemma liian ajoissa (terkkari jää sen jälkeen lomalle niin ottaa jo nyt). Hassua hassua…

Joku sanoi, että on kokenut yövuorot fyysisesti helpommiksikin kuin päivävuorot. Samoin, joskin meillä työtahti riippuu ihan kokonaan yöstä. Viime yönä nukuttiin asemalla kolme tuntia, ei voi valittaa;) Mitä töitä te muuten teette? Itse vielä opiskelen ja tällä hetkellä työskentelen omalla alalla ambulanssissa.

Minäkin olen ollut suht liberaali noiden syömisten suhteen. Kyllä ne lapset aiemminkin syntyi terveenä, eikä aina tosiaankaan oo ollut noita rajoituksia noin paljon. Järkeä kun käyttää niin päässee pitkälle…

Varmaan pitäisi ruveta unten maille, ei vaan väsytä, grrr.

Julia_ ja vaavi 16+3
 
Pitkästä aikaa jos kirjottelisin kuulumisia. Neuvolassa käyty, tosin jo viikko sitten. Kaikki oli hyvin, verenpaineet kohdillaan ja hemppa ok lukemissa (119). Sf mitta oli 15cm. Sydänäänet kuului hyvin, kuten kotonakin kotidopplerilla :) Olo on ollut kaikin puolin hyvä, energiat kasvavat eikä väsymystä juurikaan enää ole. Olin ihan varma että tunsin liikkeitä viime viikolla, jollon siis 16+ jotain. Sen jälkeen en ole tuntenut mitään, en tosin ole asiasta stressiä ottanut. Sillä kyseessä ensimmäinen.. olin valmistautunut odottamaan noin 22 viikkoon asti liikkeitä :)

Vanhoista vaivoista päästy niin uudet vaivat tekevät tuloaan :D ny ton alkanut NÄRÄSTYS! Vatsani ei ole edes vielä iso, saatika vauva. Taitaa vain hormonit löystää noita vatsaportteja joka moista aiheuttaa. Mua ei vaan ole ikinä ennen närästänyt.. kesti heti tajuta että kurkun polttaminen nyt tosiaan on sitä. Hormonit on saanett myös kaikki pH-arvot sekaisin. Jouduin jo turvautumaan pH-tasaajiin apteekista, kun tuntuu että valkovuoto rupeaa haisemaan. Hiivan oireita ei vielä ole.. *kopkop* Lisäoireta odotellessa.. mitä kaikkea se raskaus voikaan mukanaan tuoda :D

Oletteko kiinnittäneet huomiota uniinne? Itse en "normaalitilassa" ole juurikaan unen näkijä tyyppijä.. nyt näen jatkuvasti unia, välillä tosia omituisia ja ahdistavia. Paljon näen vauvasta unta, myös useita keskenmenounia olen jo nähnyt, tosin ne ovat onneksi jääneet taka-alalle :)

Asunnosta; asumme 80 neliöisessä rivari kolmiossa. Tarkoitus on mahtua siinä olemaan vielä muutama vuosi lapsenkin kanssa. Vastahan me tuo ostettiinkin :) omakotitaloon sitten tulevaisuudessa :)

Ruuasta olen lakannut jo hieman niuhottamasta. Alkuun olin tosi tarkka. Tosin edelleen jätän mieluusti ruokia pois, joita järkikin käskee välttää. Maalaisjärjellä olen selvinnyt :)

Hankintoja en ole vielä tehnyt. Teen sitten tuossa puolen välin jälkeen, tuolloin jo kai uskaltaa ostellakin hieman jotain. :)

Ultra (rakenne) on meillä tämän kuun viiminen päivä. Sitä kovasti jännitän! 4D:n tilasin rakenteesta parin viikon päähän. Kallishan se on! Mutta pitää päästä vauva näkemään uudessa ulottuvuudessa ;) pistämme sitä rahaa tyhmempääkin, niin miksemme tuohon tärkeimpään <3

luppi 17+2
 
Kurrelle onnea hyvistä ultrakuulumisista!

Ruuistavältän pehmeitä juustoja, myös fetaa, vaikka sitä voi periaatteessa melko turvallisesti syödä. Kyllä mä tämän ajan ilman sitä pärjään. Kalasta en pidä muutenkaan, enkä maksasta, niin niiden kanssa ei tarvitse temppuilla.

Salmiakkia syön, mulla on hirveä salmiakin himo, samoin kuin oli esikoisenkin odotusaikana. Kahvia juon parikuppia päivässä.

Hankinnoista sitteri löytyy jo ennestään ja meille se on ollut näpsäkkä kapistus. Nyt mietinnässä olisi vaunut. Mietin kannattaisko ostaa yhdet ulkoilukärrit (yhdistelmät) ja erikseen pienemmät matkaraattaat kauppareissuille, mihin saisi kaukalon kiinni. Vaiko suoraan yhdistelmät mihin saa kaukalon kiinni.. Ääh, liikaa vaihtoehtoja. :snotty: No Britaxin turvakaukalo joka tapauksessa ostetaan ja sen mukaan mennään.. :rolleyes:

Vogue ja Taimen alku 18+1
 
Viimeksi muokattu:
mame31 ei ollu erityistä syytä mennä yksityiselle, ei vaan jaksettu odottaa sinne 20vkolle asti. Kiva lähteä lomalle ku on nähny että kaikki kunnossa ja oli kiva saada pieni arvaus sukupuolestakin ettei loman aikana tuu ainakaa hamstrattua enempää vääriä vaatteita. Mun täytyy sanoa et oon ollu pikkusen hölmö ku oon pari vaatetta ostanu onneks halvalla kirpparilta mut kumminki poikien vaatteita ku oon luottanu omaan poikafiilikseeni =) Kyllähän se poikaolo viimeksikin piti paikkansa:attn: 50/50 on kumminki musta ihan hyvä arvausprosentti...
 
Täällä on havaittu nyt muutamana päivänä sitä energistä keskiraskautta. :D Tänään sain vihdoin aikaiseksi ensimmäistä kertaa tässä raskaudessa tehtyä 5 kilsan hölkkähikilenkin ja muutenkin on ollut nyt hiukan jo ylimääräistä energiaa muuhunkin kuin perus arjesta selviytymiseen.. Jospa se siitä lähtis..
 
Energinen keskiraskaus? En ole kuullutkaan. :D

Nousin juuri sängystä, mihin menin eilen illalla klo 22.
Työpäivä taisi vähän painaa silmissä. Inhottavaa muuten, olen alkanut heräämään aamuyöstä pissahätään.. Viimeksi tämä alkoi vasta +30 viikoilta. Onneksi unenlahjat on mitä mainioimmat ja saan unesta taas kiinni.
 
Täällä kanssa erittäin epäenerginen raskaus-- oon alkanu heräilee yöllä muuten vaan, asentoa ei tahdo löytyä, ja sitten toi pissahätä..

sitte henk. koht. tilitystä sukulaisista:
Täällä myös mieltä painaa sukulaiset, eli oma äiti tuputtaa sukulaisia meille kylään, kun meillä uus koti, vanha talo jota rempataan. meillä on keväällä jo käynyt mun puolen muutamia sukulaisia, mut miehen puolelta ei oo keretty ketään kahvittaa, kun ollaan tehty isoja remontteja, joista edessä vielä pintaremontti. Nyt kesäaikaan paikkakunnalla piipahtaa sukulaisia kissanristiäisissä- ja samallahan ois niiiin kiva tulla kattoo tää mei remonttiläävä.
Ei siinä muuten mitään- mutta oon jo näinä muutamana kuukautena loukkaantunu tuttujen tökeröstä tavasta pyytää tulla katsomaan meidän kotia- kiertää paikat ja sitten avoimesti arvostella ja arvioida silmiä pyöritellen ja päivitellen : kyl täst viel ihan kivan saa, tai vaikka päivitellään, et onhan täs hommaa, et pääsette asumaan, ja sit kivointa on, et ihmiset esim. arvostelee keittiön-että onhan tää vähä vanha, ja mökkimäinen,- jota emme edes aikoneet remontoida, vielä. Tiedän, et oon ehkä pahottanu mieleni turhasta, mut musta mulla on oikeus, ensin remontoida, sisustaa rauhassa, ja sitte ihan itse kutsua paikalle haluamani ihmiset. ihan vaikka kaverit joita en oo kerenny näkemään.Joten paukku vähä tunteet mutsin kaa puhelimes, kun se syyllisti meitä epäkohteliaiks, kun ei oteta noita talon tsekkaajia vastaan.. muutenkin kiristää hermoja kun miehellä tosi lyhyt loma- menee remonttiin, ja jokaiselle viikonlopulle sattuu perhejuhlia, joista taas ollaan kyllä iloisia ja kiitollisia, mutta se ei vie pois sitä, että yhteistä aikaa- vaikka maton pesuun (ei onnistu taaperon kaa kaksin) ei ole.

Tähän liittyy sekin lievästi, et oon saanu tarpeekseni olla se aina kotiinsa kutsuva kahvittaja, et jotenkin meille vaan on tainnu siunaantua tuttuja, jotka melkein kutsuu itse itsensä meille esim syömään- mut meitä ei oo kutsuttu vastavierailulle. Yksi perhe kävi jopa mun pojan synttäreillä, ja oikein suureen ääneen puhu, et sitte meillä seuraavaks, ja eipä tullu kutsua heidän pojan synttäreilleen, tuli joku tekosyy selitys, et pidimme vaan ihan lähipiirille. Eli, on alkanu hermo menee olla aina se, joka kutsuu ja tekee, tai avaa ovensa..ehkä tää on ihan hyvä, osaampa sit säilyttää perheessä jonkinlaisen rauhan kun uus vauva syntyy..

sori tilitys...
 
Liityn myös epäenergisten joukkoon. Mietin, että onkohan mulla hemoglobiini alhaalla, kun väsyttää jatkuvasti. Hemoglobiiniarvoista ei ole tietoa, labrassa olivat mokanneet, joten arvoja ei löytynyt neuvolan järjestelmistä. Uskaltaisikohan aloittaa rautalisän pienellä annoksella ihan varmuuden vuoksi?

mame31: ymmärrän hyvin sun kyllästymisen kahvittamiseen. Mä en enää oikein jaksa kutsua vieraita, kun olin se ainoa, joka jaksoi jotain laittaa ja tarjota. Paitsi tietyt sukulaiset kutsuvat vielä itse itseään kylään.

lanttu-anttu + retiisi 15+3
 
ULTRA kuulumiset ovat sitten synkemmät näköjääs.. lähete lähti naistenklinikalle jatkotutkimuksiin, syynä reisiluu on 27,7mm kun sen pitäs olla 28mm ja sikiön sydämessä näyttäis olevan "golfpallo". eli epäilys kromosomi muutokseen mikä downsyndromaan.... MAANANTAINA on uus tutkimus..

Aijaa.com - 10509178

minsku82 ja bonsku 20+0
 
Jos koittaisi olla tehokas ja käyttää työajan tärkeimpiin eli tänne kirjoitteluun :D

Ensimmäisenä sydän pomppasi toki kurkkuun Minskun uutisista. Jäin miettimään, että kai tuo 0,3mm menee vielä yksilölliseen vaihteluun? Mitenkäs, kävittekö np-ultrassa ja veriseuloissa? Mikä niiden tulos oli? Aivan hirveää tässä kohtaa kohdata moisia vastoinkäymisiä, mutta toivotaan tämän olevan väärä hälytys. Pääsette kuitenkin hyviin ja osaaviin käsiin naikkarille! Toivotaan, että olette maanantaina fiksumpia!

Me päätettiin kysyä sukupuoli, mutta se jää meidän omaan tietoon tai jopa vain mun tietoon. Joudun menemään rakenneultraan yksin miehen lomareissun vuoksi ja mies ei ole sukupuolen salailusta ihan samaa mieltä joten voi olla, ettei hän halua tietää. Mietinnässä on vielä pyydänkö erään hyvän ystäväni mukaan vai menenkö yksin.. Hän on sinäänsä hyvä vaihtoehto, että tiedän hänen pitävän salaisuuden ja tukevan jos uutiset olisivatkin huonoja, mutta silti en ole vielä ihan varma. Ultra on jotenkin niin henkilökohtaista.. Tuo ystävä on kyllä tällä hetkellä meillä kummiehdokaslistalla melko korkealla, että siinäkin mielessä tuntuisi ihan hyvältä jos hän olisi mukana. Onneksi saan miettiä rauhassa ja hän tarjoutui tulemaan vaikka vain odotushuoneen puolelle.

Sitteri oli meillä esikoisen kanssa ihan ehdoton ja aion moisen hankkia. Todennäköisesti vielä jonkun automatisoidun hirvityksen :D :D Mä käytin sitteriä esim. niin, että menin itse suihkuun ja otin vauvan lämmöstä nauttimaan kylppärin puolelle alasti sitteriin. Samaten saunottiin niin, että vauva oli sitterissä kylppärin puolella ja ovi raolla. Autokaukolon asento ei kuitenkaan ole lapselle se ideaalein ja uskottelen itselleni, että sitteri on hiukan parempi. :)

Ruuista: Vältän raakaa kalaa, juustoja ja huonosti pestyjä kasviksia. Esim. mansikat pesen ennen syömistä huolella. Fetaa syön, mutta vain heti avaamisen jälkeen en esim. sen seistyä jääkaapissa. Toisin sanoen syön fetaa vain kotona kun tiedän, koska se on avattu ja voin käyttää sen heti ilman jääkaapissa seisottamista. Maksaa tms. en syö joten niitä ei tarvitse erikseen vältellä. Sushia kaipaan kovasti, mutta tytöt lupasi mulle takeaway sushia heti synnytyksen jälkeen eli enköhän mä kestä! Ja vaikken kuluta alkoa todellakaan paljoa niin valkoviinistä on tullut salainen himon kohde. Räähkä saisi syntyä ennen jouluaattoa, että voisin joulupöydässä maistaa suullisen oikein kuivaa valkkaria... Nams!

Sokerirasituksesta aion kieltäytyä kohteliaasti ellei rd ala näyttelemään merkkejä itsestään. En ollut esikoisesta enkä oikein ole samaa mieltä tästä uudesta linjauksesta, että kaikki joutuvat rasitukseen. Jos SF-mitta rupeaa kipuamaan tai virtsaan kertyy sokeria tms. niin toki sitten, mutta ilman oireita en aio mennä.

Me asutaan tällä hetkellä 75m2 kaksiossa ja on ahdasta. Hermoja kiristävää ja inhottavaa. Remontin alla on 280m2 jonka pitäisi valmistua marraskuussa viimeistään - ah, että odotan sitä! :) Vielä kun olisi remppamotivaatiota edes hitusen...

Vaunut päätettiin jo miehen kanssa ja nyt odotellaan rakenneultran yli ennen tilaamista.. :)

Seerumia ja Räähkä 16+2
 
Misnku :hug:!! Voimia vaikeaan viikkoon!!

Tuo 0,3 millin reililuun ero kuulostaa kyllä niin pieneltä, että sen voisi kyllä hyvin laittaa yksilöllisiin vaihteluihin! Ja golfpallo, niin kamalalta kuin se kuulostaakin, niin voi olla myös jotain harmitonta tai hoidettavissa olevaa, kysta tms.. Mutta varmasti sitä pelkää pahinta, vaikka lievempiäkin mahdollisuuksia olisi..:(

Jaksamisia!!:heart:

Sofi ja ekavekara esu 19+1
 
minsku: tsemppiä sinne epätietoisuuteen, varmasti huolestuttaa, mutta eikö tuollainen 0,3mm pituusero mene mittavirheen piikkiin? Eihän tuollaisella voi olla merkitystä? Tuo golfpallo sydämessä onkin sitten eri juttu ja varmasti huolestuttaa :hug:
 
Huomenet poksuen täältä :heart:

Minskulle voimia ja toivotaan että se ois vaan väärä hälytys. Onneksi nykyään osataan niin paljon hoitaakkin heti syntymän jälkeenkin.. Jotenkin en jaksa uskoa että olis mitään Downia jos veriseulassakaan ei ole ollut poikkeavaa..

Seerumia..
Millainen vanha talo teillä?

Tästä pääsenkin siihen asuntoon..
Me ostettiin reilu vuosi sitten melkein alkuperäisessä kunnossa oleva rintsikka eli rintamamiestalo..
Oikeastaan ollaan vaan "vanhennettu" tätä.. matot revittiin heti hiiteen kauniiden vanhojen lankkujen päältä, keittiö on alkuperäinen ja olen siitä ylpeä, kalusteet meillä onkin aina olleet vanhoja niin tänne ne sopivat kuin valettu, tapetit valittiin tapettitalosta jossa on vanhan mallisia paperitapetteja jne jne..
Minä olen ikäni haaveillut joko vanhasta pitkästä hirsitalosta tai tällaisesta rintsikasta.. Asuttiin ennen sellasessa 88rakennetussa ok talossa jossa neliöitä oli 72kpl... alkoi olla ahdassta ja talo ei ollut lopen yhtään minun mieleeni.. Ahdistuin siellä ja halusin vain pois.. nyt olen niiiiiiiin onnellinen kun sain unelmieni talon..
Kyllä täälläkin on moni "uuden perään oleva" pyöritellyt silmiään ja kauhistellut, mtuta mitäs se heille kuuluu.. minun talo, inun makuni ja minun unelmani. ei muutaku Seerumia ylpeänä esittelet taloasi!!!

No joo.. Tulipas taas tarinaa...

Niin no sen verran talosta vielä että neliöitähän on vaikea tällasesta sanoa, mutta kyllä ne yli sadan menee.. Yläkerrassa kaksi makkaria ja sivutilat jotka aika tilavat. Toinen puoli onkin lämmintä ja toinen puolilämmintä. Toiselle puolen minun ompelukömmänääni just pojalle tekastiin pieni oma huone =) Mutta tässä siis aiotaan mahtua koko lössi asustaan..

Täällä tosiaan varmaan jo ennenaikojaan tullut vähän tuota pesänrakennusviettiä kun piti vähän muklata järjestyksiä ja pojalle saada välttämättä se huone järkättyä... :LOL:
No.. meidän huoneessa oli kolme vaatekaappia yhdellä seinällä johon ei sitten tilaa jäänytkään, niin raahautin yhden leikkikamariin ja toisen sitten toiselle seinälle toisen vaatekaapin viereen niin sain "pinnasängylle" tilaa.. Siis siihen sitten laitoin "väliaikaisesti" minun ompelupisteeni :LOL: kierää eikö?
No.. Joka tapauksessa nyt on kakkosluokkalaiselle oma huone, jota asustaa ja laittaa.. pienemmät nukkuu "aulassa" meidän makkarin oven edessä.. Sitten on leikkikamari ja alhaalla on k, oh, rh ja et.. nii ja wc.. Sisä saunaa meillä ei ole eikä halutakkaan.. Suihkukaappi on veskissä mutta sitäkään ei käytetä niin suunnittelinkin että poistetaan se ja siihen joku kaappi tms taso niin pystyy vaavia hoiteleen tai tavaraa saa lisää sinne..

mutta nyt se meidän talosta...

Sitten laitan taas masukuvaa.. onkohan tää yhtään kasvanu ku tuntuu että on niin pieni.. Tosin minulla etuvarustus kasvanut parin vuoden aikana joten sekinhän voi vaikuttaa että näyttää pieneltä..? ja nyt alkaa tuntua että sitä turvotusta ei enää liiemmin ole niin sekin voi toki "pienentää" masua..
Eka vko 16 kuva jotta voi verrata onko se kasvanu yhtää ja sitten 18+0


Näin viime yönä unta että olin rakenne ultrassa ja siellä näkyi että poika olis tulossa... :LOL:
Vitsi että jännittää jo se ultra...
Tekis niin mieli päästä aikasemmin.. mutta pakko kai se on vaan jaksaa oottaa...

Seerumia
Ihana masu jo!!!
Muiltakin vaan niitä masukuvia jo kehiin!!!

Nyt täytyy valmistautua yhen kihlajaiskampausken tekoon kaverille.. (olen siis ent. parturi-kampaaja ja nykyisin lh opsikelija =D )

Hyviä vointeja ja toivottavasti alkaa kaikille kertyä sitä virtaa!!!

Vaavimasu ja valonpisara 18+0
 
Viimeksi muokattu:
Voi kuinka inhottava tilanne Minsku82, toivotaan että on väärä hälytys, ainakin tuo reisiluun mitta kuulostaa kyllä niin olemattomalta erolta että luulisi menevän mittausvirheen piikkiin.

Alkoi kyllä taas pelottaa oma rakenneultra, joka siis viikon päästä maanantaina. Muutenkin jo jännittää se...

Hienoja mahoja teillä :) Mun oma on tuollainen alapainotteinen eli ei vielä ole noussut tuonne rintojen alapuolelle vaan mahan korkein kohta on tuossa pari senttiä navan alapuolella.

Liikkeitä en vieläkään kunnolla ole tuntenut tai lähinnä potkuja. Parin päivän välein saattaa pari sellasta tökkäystä tuntua mutta muuteen liikkeet tuntuu lähinnä tässä työpisteellä istuessa sellasena mönkimisenä eli yhtäkkiä saattaa tuntua sellanen painon tunne tuossa alavatsalla kuin joku yrittäisi puskea mahasta läpi.
En ole jaksanut ottaa asiasta stressiä mikä on kyllä ihme, olen varautunut odottelemaan kunnon potkuja pitkälle rv21+ jälkeen.

Tänään olisi ollut laskettu aika tammikuussa kesken menneessä raskaudessa, ei sinänsä enää tunnu "miltään" mutta ehkä taas menettämisen pelko nostaa tavallista enemmän päätään.

Vielä pitäis jaksaa 2 päivää töissä ennen lomaa, yhtä tuskaa...

Parempia lomakelejä odotellen :)

Wera_ ja Toivo 19+1
 
Poksun vaan 17 +0 :)

Minskulle tsemppiä!
Wera meillä odotellaan kaverin vauvaa syntyväksi elokuun lopulla, ja meillä piti olla melkee samat lasketut ajat. tietyllä tavalla oma raskaus helpottaa asiaa, mut toisaalta muistaa aina jotenkin sen ajatuksen siitä menettämisestä.
 

Yhteistyössä